abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158163149
2015

31 december: sethiwe

2016

4 januari: Xanteh (jongen)
22 januari: Myrr (jongen)

14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia (jongen)

1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje (meisje)
3 maart: LadyBlack (jongen)
4 maart: Dot. (meisje)
14 maart: Razztwizzle (jongen)
20 maart: onomatopee (meisje)
23 maart: Lamb29 (jongen)

11 april: Leonietje83

1 mei: Madivi (twee jongens)
4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic
27 mei: Piekie81
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep

9 juni: Miss_Congeniality
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
18 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja
19 juni: Molo
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry ***
28 juni: Sull

03 juli: Suikertante

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote :)

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 11-12-2015 07:33:16 ]
pi_158166354
Valt me nu pas op dat m'n ud nog op 12 april staat, is verzet naar 11. :)
En is er dan niemand die mij komt vergezellen in april? Zeker vergeleken met maart en mei is het zo eenzaam...
  vrijdag 11 december 2015 @ 07:33:59 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_158166363
Gek is dat soms he? In sommige maanden worden wel tien baby's verwacht en soms heb je er maar 1-2 in een maand :D
disclaimer
  vrijdag 11 december 2015 @ 08:37:27 #4
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158166775
Juli was ook wel een erg warme maand om seks te hebben. :D
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_158167239
Ik ga april dit keer toch echt niet redden ;) (vorige keer uitgerekend op 31 maart en 14 april bevallen).

Maar er kunnen zomaar wat vroege mei-dames of late maart-dames in april bevallen he.
pi_158167575
Maart, mei en juni zijn idd drukke maanden :D april ziet er wel heel eenzaam uit Leonietje. Ik had er graag bij gestaan maar ga nu voor een augustus baby ;)
Wie komt er in juli dan nog bij?

Mijn vriend zei gister dat ik al een buikje krijg :o dat kan toch nog helemaal niet met 5+2???
Ik heb wel al de knoop van mijn broek open als er niemand is :')
pi_158167601
Drie jaar geleden was ik ook op 11 april uitgerekend O+
Maar nu besloten we pas in augustus om ervoor te gaan ;) :D

quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:41 schreef Piekie81 het volgende:
Ja, beetje zweverig, een armbandje van maansteenkraaltjes :) Dat helpt onder meer bij zwangerschap en balans.
Als je zoekt op maansteen vind je er van alles over.
Dankjewel voor de tip! Ik ben zweverig en hou daarvan <3

Die hormonen kunnen zo heftig zijn.. Vorige keer kreeg ik pas na de bevalling een depressie, nu is ie er al zoveel eerder, ik ben wel blij dat het wel iets beter weer lijkt te gaan. Ik ga in ieder geval de tip van Piekie ter harte nemen <3

Lichamelijk in ieder geval wel, gisteren geklust en ik ben nog gewoon ter been ;) Mijn zusje heeft me wel geholpen dit keer en dat was welkome hulp!

-edit-
Voor wie ook geinteresseerd is in zwanger-, bevalling-, borstvoedingarmbandjes/kettingen van stenen: http://www.spiritualgarde(...)witte_maansteen.html

[ Bericht 4% gewijzigd door elamanilo op 11-12-2015 10:17:22 ]
pi_158167641
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:00 schreef ikke_84 het volgende:
Maart, mei en juni zijn idd drukke maanden :D april ziet er wel heel eenzaam uit Leonietje. Ik had er graag bij gestaan maar ga nu voor een augustus baby ;)

Mijn vriend zei gister dat ik al een buikje krijg :o dat kan toch nog helemaal niet met 5+2???
Misschien is het wel een tweeling :9

Sommige dagen "voel" ik me helemaal niet zwanger -O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158167758
Leonietje,in het lijstje sta ik niet bij april, maar ik ga mijn ud vast niet halen dus ga me vast nog bij je voegen.

Elamanilo, zeker als je het na je vorige zwangerschap al had lijkt het me goed om op tijd wat hulp aan te nemen waar mogelijk.

Ikke, waarschijnlijk zijn je darmen door de hormonen al lekker opgezet!

Miezziej, kan me voorstellen dat die verhalen wat angst geven, het is ook zo'n spannende tijd in het begin.
pi_158167957
Ela wat heftig zeg. Ik hoop dat je snel op een roze/blauwe wolk over kan stappen en daar dan ook op mag blijven.

Ik ga ook maar eens kijken naar die maansteen. Mijn lontje is zo kort als ik moe ben :7.
Misschien kan ik mijn zoontje er ook wel 1 om doen :D :P

Miezziej als dat zo is valt mijn vriend om van schrik :+
Ik denk eerder dat t idd mijn darmen zijn wat madivi al zegt
En ik herken je angst wel. Natuurlijk omdat mijn zwangerschap in augustus mis ging maar ook ben ik heel bang voor een leeg vrucht zakje. Het is gewoon heel spannend.
pi_158168591
quote:

Darmen die opspelen misschien? :) Oh edit, spuit elf zie ik :+

Ela, heftig dat die hormonen zo'n effect hebben zeg :{ :* Fijn dat het lichamelijk in ieder geval iets beter gaat, wil het klussen een beetje vorderen?

Miezziej en ikke, rot die angst en zorgen.. De eerste periode is ook gewoon zķ onzeker :*

Hier sta ik aan het begin van een méga drukke week, beide weekenddagen een cursus en as vrijdag pas om 18.30 klaar met de laatste belangrijke klus. Normaal draai ik er m'n hand niet voor om, ik gedij altijd wel goed op drukte en een week knallen zeg maar. Maar nu, oef, ik vind het wel spannend, of het allemaal gaat lukken. :{ Begin nu wel te merken dat buik erg gegroeid is, sporten wil niet meer zo. Maar manlief heeft een mega (zo een waar een heel gezin onder kan wonen :+) plu gekocht, dus we wandelen ook met bagger weer nu elke avond een flink stuk, stiekem eigenlijk nog wel fijner dan sporten. Lekker knus en ontspannen, en ondertussen zwijmelend over een paar maanden verder, samen wandelen met kind in de doek erbij *; Hoewel ik me gezien alle bewegingen en drukte in de buik (ik golf O+) afvraag of ze überhaupt wel in de doek wil zitten straks :D :o
pi_158168652
Leonietje het is idd een beetje eenzaam in april. Ik vind dat nu ook van december. Januari en februari, zijn ook magertjes bezet.

Gisteravond veel last van harde buiken, maar ook deels mijn eigen schuld, want te veel gedaan. Ben benieuwd of ik dat nog af ga leren. Wil nog zoveel doen en soms fluit mijn lichaam mij terug.

Pff suiker klinkt best heftig, zoveel last van je bekken, dat je misschien niet eens zou mogen bevallen.

Die eerste weken zijn zo spannend, of het wel goed zit. Hebben jullie al bijna een echo Miezz en ikke.

Ikke volgens mij zijn ons zoontjes aardig van dezelfde leeftijd toch?

Ela wel beangstigend om te weten dat je de vorige keer in zo'n zwart gat viel na de bevalling en dat je er nu ook al wat last van hebt. Ik hoop dat je dat nu kan voorkomen.
pi_158169078
Ik probeer mijzelf wel een beetje af te leiden, maar het is soms wel moeilijk. Maandag heb ik een bruiloft (gelukkig sta ik niet bekend als een drinker dus zullen de mensen niet raar opkijken als ik de alcohol laat staan :+) en ga daarvoor van het weekend een taart maken. Dus hopelijk genoeg afleiding :P
Op 21 december heb ik mijn eerste echo, Sethiwe. Volgens mijn berekeningen ben ik dan ongeveer 8 weken zwanger.

April is inderdaad wel heel leeg in vergelijking met maart en juni :P

@Ela:
Ik hoop dat je deze keer minder last zult hebben van depressieve gevoelens!
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:02:10 #14
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_158170078
Gisteren was het moment daar dat we het nieuws aan mijn schoonzus gingen vertellen.
Zij heeft helaas 3 maanden geleden met 11 weken een miskraam gehad dus we vonden het wel een beetje 'sneu' om te vertellen dat ik zwanger ben.
Ze reageerde heeeel leuk en mijn vriend zei toen nog: ja, misschien is het een beetje wrang voor je omdat ik nu opeens eerder dan jou ben. Zegt ze: nou, ik weet niet zo zeker of jullie eerder zijn....
Blijkt ze 1 week langer zwanger te zijn dan ik!!! Met ook een 1e echo op 21 december!!
Nou, we kwamen niet meer bij! Ook aardig wat tranen van blijdschap gelaten haha.

Mijn schoonouders weten straks niet wat ze overkomt _O-

Ik heb trouwens ook last van opgezette darmen en doe ook stiekem een knoop open :D
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_158170104
Ono wat balen van die drukke week, hopelijk sla je je er goed doorheen.
Dat samen wandelen en zwijmelen klinkt wel heel romantisch *;

Sethiwe balen is dat dat je niet kan doen wat je eigenlijk zou willen. Maar het is ook best pittig om hoog zwanger te zijn met zn kleintje erbij. Volgens mij schelen die van jou en van mij idd niet veel. Mijne wordt 30 dec 2.

En ik heb net als miezziej ook 21 dec de eerste echo. Maar denk dat ik dan rond de 6+5 ben.

Miezziej fijn dat je afleiding hebt. En ook nog leuke afleiding :) nog maar 10 nachtjes wachten :+
pi_158170155
Aaah wat leuk Queens O+
Wat kan je je dan naar voelen he als je leuk nieuws gaat vertellen in zn situatie.
Mijn schoonzusje stond hier ook te huilen toen ze vertelde dat ze zwanger waren. Een dag later testen ik positief :+
Jullie schelen maar een week :D wonen jullie bij elkaar in de buurt?
pi_158170168
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:02 schreef Queens het volgende:
Gisteren was het moment daar dat we het nieuws aan mijn schoonzus gingen vertellen.
Zij heeft helaas 3 maanden geleden met 11 weken een miskraam gehad dus we vonden het wel een beetje 'sneu' om te vertellen dat ik zwanger ben.
Ze reageerde heeeel leuk en mijn vriend zei toen nog: ja, misschien is het een beetje wrang voor je omdat ik nu opeens eerder dan jou ben. Zegt ze: nou, ik weet niet zo zeker of jullie eerder zijn....
Blijkt ze 1 week langer zwanger te zijn dan ik!!! Met ook een 1e echo op 21 december!!
Nou, we kwamen niet meer bij! Ook aardig wat tranen van blijdschap gelaten haha.

Mijn schoonouders weten straks niet wat ze overkomt _O-

Ik heb trouwens ook last van opgezette darmen en doe ook stiekem een knoop open :D
21 december is wel een echte echo-dag zo te zien! :D
Al denk ik dat ik pas gerust ben wanneer het eerste trimester voorbij is. Misschien dan nog niet eens, ik ben nogal een stresskip :')

Ik moet nog even een activiteit verzinnen voor 18-19 en 20 december zodat ik afgeleid blijf :7 De rest van de week zit aardig vol :+
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:25:58 #18
206877 Queens
pi_158170394
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:08 schreef ikke_84 het volgende:
Aaah wat leuk Queens O+
Wat kan je je dan naar voelen he als je leuk nieuws gaat vertellen in zn situatie.
Mijn schoonzusje stond hier ook te huilen toen ze vertelde dat ze zwanger waren. Een dag later testen ik positief :+
Jullie schelen maar een week :D wonen jullie bij elkaar in de buurt?
Ook leuk! Hoeveel scheel jij met je schoonzusje?

Mijn schoonzus heeft op 2 minuten loopafstand een huis gekocht :D
Die krijgen in mei de sleutel dus dat wordt nog leuk met een dikke buik.
Wij wonen ook niet zo heel lang in ons nieuwe huis dus die uitgestelde puntjes op de i moeten nu toch wel 'even' afgerond worden.

Miezziej ik ben ook een beetje gestressed, normaal echt helemaal niet. Denk bij het minste of geringste al dat het mis is :{ .
Voor mij gaat de tijd ook echt veel te langzaam hoewel ik meer dan genoeg afleiding heb.
Ik ben wel echt een drinker en heb ook zat sociale zaakjes op de planning staan dus ik heb wat dat betreft wel steeds een probleem qua geloofwaardig excuus }:|

Na de 1e echo meteen op vakantie (= hele leuke afleiding en ontwijken van bekenden) en daarna hopelijk direct de 2e echo!
  vrijdag 11 december 2015 @ 13:29:10 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158170442
Oh wat leuk Queens!

Supergezellig om samen met vriendin of (schoon)zus zwanger te zijn!

Ik scheelde vorige keer 2 weken en 2 maanden met twee vriendinnen, dat was wel heel gaaf O+ Nu zijn er in mijn omgeving alleen twee collega's ook zwanger. En een vriendin wil wel graag een derde maar dat duurt al een tijdje...
pi_158170919
Mijn schoonzus en ik schelen 4 weken en zijn allebei zwanger van een 2e. Wij wonen ook bij elkaar om de hoek :D zo leuk
Succes met het verzinnen van smoesjes :D misschien kan je vragen of ze alcohol vrije drankjes voor jou serveren zodat het niet opvalt?
Lekker op vakantie! Waar ga je heen?

LB idd zo leuk om samen met mensen die dichtbij staan zwanger te zijn. Heb je goed contact met je zwanger collega's? Ik heb ook een zwangere collega en heb het haar al verteld, schept toch wel weer een bepaalde band O+
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:18:25 #21
206877 Queens
pi_158171455
Superleuk zeg! Passen jullie nu ook al op elkaars kleintjes?

Ik kan helaas aan niemand alcoholvrije drankjes vragen omdat in principe niemand er vanaf weet.
Vanavond krijg ik visite thuis dus ik denk dat ik dan met alcoholvrije wijn in de weer ga en hoop dat niemand de fles ziet.
De visite is een van mijn beste vrienden (tevens ex maar dat terzijde :D ) en heeft een zwangere vrouw dus het wordt nog lastig om mijn geheimpje nog even te bewaren. Ik weet niet of ik in staat ben om glashard te liegen als hij er naar vraagt ;(

Ik ga 3 weken rondreizen in Azië, hopelijk blijft de misselijkheid weg want dat is niet handig tijdens het eilandhoppen per bootje :+
Ik zal ook wel erg goed moeten opletten wat ik daar eet! Ben normaliter wel fan van straatkraampjes...

Fijn weekend allemaal, ik vind dat ik weekend heb verdiend dus ik ga lekker naar huis :W
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:23:51 #22
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158171558
Queens, ik heb die eerste tijd 'last van mijn maag' geveinsd. Alcohol is slecht voor je maag, dus met deze klacht hoef je geen verdere uitleg te geven. Wel mopperde ik dat ik zonder koffie door t leven moest. ;)
pi_158171647
Wat heerlijk om het zo te mogen vertellen Queen! Bij ons was het bij de eerste twee ook heel beladen om het aan mijn zus en zwager te vertellen. Vanwege allerlei medische redenen konden ze niet aan kinderen beginnen en toen het daarna wel mocht, lukte het niet. Maar na een medisch traject hebben ze nu een verse dreumes rondkruipen O+
Het vertellen van de komst van onze derde was daardoor zo veel fijner!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_158172410
quote:
Ik! maar wacht termijn echo af, uit eigen berekening kom ik op 27 juli uit.

quote:
Had/heb ik ook, tis nu op het punt dat ik mensen zie kijken en denken....hhmmmmm....te veel gesnoept of.... :?
  vrijdag 11 december 2015 @ 15:30:04 #25
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158172992
Queens wat tof :D lekker alles delen en kwaaltjes ed uitwisselen :D

En heb hier een haarelastiekje in mijn broek geknoopt dan heeft mijn buik meer plek. Met de eerste zwangerschap zat ik met 12 weken al in de positiebroeken maar die zitten nog veel te wijd. En de tussenbroeken een maat groter die ik gekocht had zitten wel goed bij de buik maar fladderen rond mijn benen. Heb maar twee eigen broeken die nog fijn zitten. Dus als mijn buik niet snel in die positiebroeken groeit moet ik alsnog shoppen :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158173178
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:02 schreef elamanilo het volgende:

Dankjewel voor de tip! Ik ben zweverig en hou daarvan <3

Dat weet ik :*
Ondermeer door jou ben ik een beetje zweveriger aan het worden O+ (Dat ik dat als hardcore gereformeerde ooit nog zou zeggen 8-) )

Vanmorgen veel te veel gedaan (met twee peuters de weekboodschappen gehaald en daarna met het tweetal in de fietskar naar de stad om verse melk, kaas en eieren te halen. En daarna weer naar school fietsen om de kleuter te halen). Ik merk dat ik echt een beetje op moet letten wat ik doe op een dag. Nu lekker met de tablet op de bank terwijl de peuter lekker slaapt, de kleuter aan het legoën is en een kerstcd speelt. Eigenlijk moeten we nog naar de bieb en de kerstboom moet nog opgetuigd worden, maar daar heb ik echt geen zin in/puf voor. Boeken maar verlengen en voor de rest morgen weer een dag!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_158173465
Piekie *;
Dat klinkt verder ook als een weekplan :D Tot nu toe hebben we hier vandaag gedoucht en ontbeten...!

Wij wilden vandaag kerstbomen gaan kijken (lees: naar de Intratuin of Bosrand), maar klein peutertje was opeens hartstikke moe en wilde om 1 uur (toen we eigenlijk net weg wilden gaan) met de borst in bed. Ze ligt nu nog steeds lekker te slapen :z Ik denk ook dat ze het wel even nodig had, zo tussen alle drukte met klussen en spelen bij opa's&oma's, Sinterklaasfeest en kerstbomen in. Zodra ze straks weer wakker is, dan gaan we gewoon alsnog even langs de kerstbomen (ik hou ervan). Ik wil een toffe verlichte kerstster scoren om in het nieuwe huis vast op het raam te hangen, dat ziet er wat gezelliger uit dan telkens 's avonds zo'n donker huis omdat we er nog niet wonen. En dan ga ik morgen de kerstboom hier in het oude huis ook neerzetten, mochten we opeens op miraculeuze wijze toch nog voor kerst verhuizen, dan pak ik hem wel weer in en tuig ik hem daar opnieuw op ;)
  vrijdag 11 december 2015 @ 16:34:46 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158174393
Hier ook een slapende peuter, op schoot om mijn buik heengevouwen O+

Broertje begint t wel zat te raken geloof ik, en reageert t af op mijn blaas :X
pi_158178338
Tievus pleuris takkehormonen :6

Ik dacht gisteren terwijl ik al die verhalen las... Ach valt best mee hier :D
Totdat er hier een opmerking in t verkeerde keelgat schoot en kleuter daar bovenop nog even een peuterstijl jankbui eruit gooide..... Mijn god 8)7

En dat terwijl ik hier eigenlijk wilde typen dat ik ondanks lang op mijn werk aanwezig en zelfs wat nuttigs gedaan te hebben met relatief weinig pijn de dag door ben gekomen. _O-
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_158178623
Ik moet stiekem altijd een beetje lachen om de hormonsteraanvallen :D Ik herken het wel hoor, heb er heel soms ook last van, maar bij mij werken de hormonen juist voornamelijk op mijn zen. Mijn broertje zei laatst ook al dat ik veel rustiger, geduldiger en liever ben als ik zwanger ben. Helaas voor mijn omgeving is dit toch echt de laatste keer en duurt het nog maar een maand of 2 :P.

Anyway, :* voor iedereen met de nasty hormonen!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_158178737
Haha Hier normaal ook Sicilia alleen net dus even niet...
Maar nu heb ik chocolade :Y)
We'll have love aplenty
You and Me
  vrijdag 11 december 2015 @ 20:21:15 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158178960
Ik heb gisteren zitten janken omdat ik zo van mijn man hou :')
Ik word soft :')

Vandaag drukke opleidingsdag gehad (handig, eind mei examen doen :|W oO< ), vergat bijna dat ik zwanger was dus stond al half met patiënten te gooien en smijten (was de bedoeling hoor :+ ) tot studiemaatje toch maar even zei dat ik wat rustiger moest doen _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 11 december 2015 @ 20:31:13 #33
52229 Chanty
pi_158179284
:D ik herken die hormonale buien ook niet echt :D behalve die ene keer richting mijn schoonouders dan. Of ik ben altijd hormonaal dat kan ook.
pi_158180721
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:21 schreef Molo het volgende:
Ik heb gisteren zitten janken omdat ik zo van mijn man hou :')
O+

Ik had de eerste 10 weken echt een kort lontje en kon zo ontploffen. Ook best snel geirriteerd in het verkeer en zo. En veel chagrijnig. Ik had in die periode naast mijn eigen zwangerschapshormonen ook nog een heleboel hormoonpillen.

Sinds een week of 3 voel ik me weer mezelf.

Heb wel veel hoofdpijn de laatste dagen.
pi_158180866
Lb de kleine man laat zich nu al niet op de kop zitten door zijn grote zus.
Jammer genoeg is zijn coördinatie niet goed en reageert hij op jou blaas ;)

Ikke dan zit er 2 weken tussen, van de week wordt hij 2. Van het weekend verjaardag vieren, dus nog even druk met voorbereidingen en feestje zelf.

Lijkt mij heel vervelend als je erg veel last hebt van de hormonen. Ik vind het zelf meevallen, maar zal het maar niet aan (8> vragen.

Molo dat heb ik nooit geleerd tijdens de opleiding om met patiënten te gooien en smijten, lijkt mij voor af en toe wel een leuke toevoeging van het vak :7

Myrr nog steeds niet gesignaleerd?
  vrijdag 11 december 2015 @ 21:22:03 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158180957
Hoofdpijn kan er bij horen Arja, wel oppassen dat je niet teveel
doet, kan daardoor komen (meer bloed in je lijf enzo).
Ik zwerf wat tussen PMS sacho en PMS 'ik hou van iedereen' in :P
Gaat vast wel weer over ;)

Sethiwe, Myrr wel in andere topics gesignaleerd bij toeval maar niet hier nee.
En met patiënten gooien hoort hierbij, part of the nice bits of work O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 11-12-2015 21:30:28 ]
pi_158181195
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 21:14 schreef Arja het volgende:

[..]

O+

Ik had de eerste 10 weken echt een kort lontje en kon zo ontploffen. Ook best snel geirriteerd in het verkeer en zo. En veel chagrijnig. Ik had in die periode naast mijn eigen zwangerschapshormonen ook nog een heleboel hormoonpillen.

Sinds een week of 3 voel ik me weer mezelf.

Heb wel veel hoofdpijn de laatste dagen.
Hoofdpijn had ik vorige week ook ineens (was toen 13 weken). Kon volgens de VK hormoon-gerelateerd zijn. Advies was om veel te drinken. Ik probeer er sindsdien op te letten dat ik echt regelmatig een glas water neem en sindsdien eigenlijk geen last meer. Maar als ik wel last heb, kon 2 paracetamol ook geen kwaad. Beter 2 dan 1 zei ze omdat 1 tijdens een zwangerschap schijnbaar niet zo heel veel zin heeft. Wist ik ook niet.

Echt ontploffen heb ik gelukkig niet gehad. Ik werd (word :@ ) alleen sjaggo als ik niet op tijd wat eet. Maar ik weet het van mezelf en ik waarschuw man bij voorbaat als ik onderweg naar huis ben en honger heb en hij weet dan dat hij mij maar ff niet aan moet spreken of zo als het eten nog niet klaar is O-) Voelt wel stom om te bellen van ja hoi ik heb honger en ben sjagrijnig dus dan weet je het vast, maar het scheelt wel een hoop ruzie denk ik :P

In het verkeer heb ik wel een kort lontje :X Maar dat hoort verder toch niemand als ik zit te schelden op een of andere kloothommel die in mijn ogen niet kan rijden dus dan hoef ik me niet in te houden. :7
  vrijdag 11 december 2015 @ 21:41:05 #38
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158181575
Hahaaaaa ja hier ook een gevalletje road-rage, eigenlijk vaak wel maar vooral nu ik zwanger ben. En vorige zwangerschap merkte ik op mijn werk dat ik wat assertiever was (nuttige eigenschap voor mij).

Lamb, jammer dat je goeie dag dan zo eindigt :X Is de kleuter wel lekker gaan slapen?

Arja, wat rot dat er nu hoofdpijn bij komt kijken!

Sethiwe, je hebt de verjaardagen van je kindjes dan echt dicht op elkaar waarschijnlijk :D Heel veel plezier alvast gewenst met de tweede verjaardag *O*

Ik zit met een drukke buikbaby op de bank, te broeden op wat er nog allemaal aan kerstversiering bij kan :9 We hebben vandaag de kerstboom opgetuigd >:O ~:)
pi_158183570
Miss ik ben nu 13 weken idd en ik drink best veel. En veel eten is al helemaal geen enkel probleem.
Heb jij geen eten in je tas zitten om chagrijnige buien te voorkomen? Ik heb nootjes en een liga standaard

Oh, ik kan niet wachten tot ik ook een drukke buikbaby heb O+
Wanneer voelde je dat voor het eerst lb? En anderen?
  vrijdag 11 december 2015 @ 22:47:31 #40
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158183775
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:40 schreef Arja het volgende:
Miss ik ben nu 13 weken idd en ik drink best veel. En veel eten is al helemaal geen enkel probleem.
Heb jij geen eten in je tas zitten om chagrijnige buien te voorkomen? Ik heb nootjes en een liga standaard

Mijn dochter voelde ik bij 19 weken voor het eerst, en al best duidelijk (dus waarschijnlijk daarvoor ook al wel wat geplop niet opgemerkt). Deze baby voelde ik pas echt duidelijk bij 20+ weken, want placenta aan de voorkant. Maar sinds 2 weken is t echt goed druk in mn buik, met dus ook af en toe een ongemakkelijk gevoel als er een kont pal onder mn navel doorschuift :')

Dat is dus echt iets dat veel verschil maakt ook: mijn buik nodigt blijkbaar uit om volledig voorin te gaan hangen met je kont. Levert me een toeter op nog voor de 6 maanden zwangerschap, maar zorgt er ook voor dat ik nauwelijks last van maagzuur heb! O+ wel massive striae though :X
  vrijdag 11 december 2015 @ 22:49:03 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158183825
En inderdaad, zorg altijd voor iets te eten in je tas!! Ik sleepte eindeloze hoeveelheden liga's / crackers / tucjes mee, en ook mentos (als ik vol zat, maar toch misselijk werd, pepermunt helpt supergoed)
  vrijdag 11 december 2015 @ 22:49:38 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158183842
Ik heb al vier (4!!!) flessen anti striae lotion/crčme/smeersels gekregen van mensen.
Superlief, maar mijn halve lijf is allang één en al striae (striae all the way zeg ik weleens :') ) _O-
pi_158183864
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:40 schreef Arja het volgende:

Hmm dan zou ik niet weten waar de hoofdpijn door komt.. Spanning?

Ik heb wel altijd iets te eten bij me voor het geval dat. Ik eet dus nog iets kleins voordat ik in de auto stap maar er zijn weken bij geweest waarop dat dus niet genoeg was om dat uur naar huis rijden te overbruggen, dan had ik voor ik thuis was gewoon weer honger :') Gelukkig is het nu niet meer zo extreem. Ik eet nu effectief 1 boterham meer dan voorheen tijdens de lunch en voor de rest overdag ongeveer evenveel als voorheen. Alleen wel wat andere dingen, want wat ik eerst at vind ik nu niet meer zo lekker :N
  vrijdag 11 december 2015 @ 22:51:56 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158183901
Kent iemand merken tandpasta zonder munt/menthol? Ik trek die smaak namelijk nu niet zo best :')
Bij drogist hadden ze geeeeen idee en daar stonden vier chickies me glazig aan te kijken, dus ik dacht ik vraag het hier maar :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 11-12-2015 22:57:19 ]
  vrijdag 11 december 2015 @ 22:54:32 #45
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158183977
Kindertandpasta wil wel eens fruitsmaak hebben!
  vrijdag 11 december 2015 @ 22:57:02 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158184049
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:54 schreef LadyBlack het volgende:
Kindertandpasta wil wel eens fruitsmaak hebben!
Ah goeie, zal eens zoeken morgen ^O^
pi_158184094
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:51 schreef Molo het volgende:
Kent iemand merken tandpasta zonder munt/menthol? Ik trek die smaak namelijk nu niet zo best :')
Bij drogist hadden ze geeeeen idee en daar stonden vier chickies me glazig aan te kijken, dus ik dacht ik vraag het hier maar :+
Parodontax? Is wel heel zout...
pi_158184127
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:51 schreef Molo het volgende:
Ja! Elmex zonder menthol!
Gebruik ik al jaren ivm benauwd door andere tandpasta's!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158184135
Shit dubbelquote! Zwanger he
We'll have love aplenty
You and Me
  vrijdag 11 december 2015 @ 23:01:05 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158184142
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:58 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Parodontax? Is wel heel zout...
Die heb ik normaal standaard, maar zit ook beetje munt/menthol in.

* Molo kneusje is :')
  vrijdag 11 december 2015 @ 23:01:33 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158184161
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:00 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Ja! Elmex zonder menthol!
Gebruik ik al jaren ivm benauwd door andere tandpasta's!
^O^

Ik ga zoeken morgen *O*
pi_158184177
Mentholvrij heet hij. Dat probeerde ik dus onsuccesvol aan te passen ;)
We'll have love aplenty
You and Me
  vrijdag 11 december 2015 @ 23:02:47 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158184193
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:02 schreef Lamb29 het volgende:
Mentholvrij heet hij. Dat probeerde ik dus onsuccesvol aan te passen ;)
_O-

Thanks!
  vrijdag 11 december 2015 @ 23:06:03 #54
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158184274
Wooohooooo ik riep net tegen mn vriend dat ik (OMG!) al in het derde trimester ben, en toen zei hij uit zichzelf dat we dan maar eens over namen moesten gaan nadenken :D dus ik heb m meteen mijn lijstje onder zn neus geschoven en we zitten aardig op 1 lijn _O_ *;
pi_158184284
Dochter voelde ik trouwens met 13 weken en vriend kon haar met 16/17 weken voelen. Heel vroeg dus. Dit keer placenta aan de voorkant en durfde het pas met zekerheid te zeggen vanaf 21wk ofzo, daarvoor wat vaag geschuif.
Maar sowieso is het een wereld van verschil, eerst een heel druk meisje en nu een heel mellow jongetje, na een paar duwtjes of een beetje geschuif is hij alweer aan het snurken.

Beter LB! Ik ben benieuwd!
Hier is het nog steeds een ramp ;)
We zitten heel erg op 1 lijn maar komen er niet uit.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158185016
Oh namen, dat gaat hier ook een ramp worden. We wachten de geslachtsbepalingsecho af en dan ook maar eens over nadenken.

Ik vind bijna alle top 10 namen leuk, maar wil geen populaire naam :')
En leuke jongensnamen bestaan er gewoon niet.
pi_158189169
Ik voelde deze mevrouw ook al heel snel, echt met 11 of 12 weken ofzo. Duurde wel langer voordat vriend haar voelde, maar die heeft ook niet zoveel geduld :P Hij zit al wel helemaal in de stress voor de kamer, want die wil hij af hebben voordat ik met verlof ben :D

Wij hebben laatst namen op het geboortekaartje gezet, maar niks sprong er echt uit. Vriend heeft als favoriet een redelijk zoete Frans klinkende naam, terwijl ik weer een weinig voorkomende, maar in mijn ogen stoerdere naam leuk vind.

En echt zo heerlijk, pannenkoeken bakken om 7 uur s ochtends nadat je drie keer je bed uit moest, omdat de buurvrouw hoest als een zeehond en in de aangrenzende kamer slaapt van je dreumes :9 Dat had ik drie jaar geleden niet gedacht/gedaan :+ Wel een heel blij snoetje met een pannenkoekenontbijt :Y)
  zaterdag 12 december 2015 @ 07:39:54 #58
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_158189193
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:29 schreef Arja het volgende:
Oh namen, dat gaat hier ook een ramp worden. We wachten de geslachtsbepalingsecho af en dan ook maar eens over nadenken.

Ik vind bijna alle top 10 namen leuk, maar wil geen populaire naam :')
En leuke jongensnamen bestaan er gewoon niet.
Hee :( . De mijnesen heben toevallig erg mooie namen hoor :'( .

*en vliegt weer weg, want hoort hier niet*
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_158189280
Grappig Lamb, meestal hoor je andersom. Druk jongetje en rustig meisje in de buik.

Nu wil ik pannenkoeken :9 kunnen we ze hier bestellen?

Naam waren we al heel vroeg over uit. Nou ja.. ik dan, papa moest even wennen ;) Zelf had hij geen favoriet. Hij kon alleen meisjesnamen bedenken.
pi_158189308
Zet de namen er dan bij, dan kunnen we dat beoordelen ;)
Of ideeën opdoen, jongensnaam hebben we nog steeds niet :X

Wat leuk om samen te kunnen zwangeren met zus, schoonzus en of vriendinnen. Niet alleen tijdens de zwangerschap, maar ook later als de kindjes samen kunnen spelen.

Dot nu heb ik zin in pannenkoeken, geloof niet dat ik dat er hier door krijg op dit tijdstip.
  zaterdag 12 december 2015 @ 08:32:00 #61
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_158189364
Haha mijn smaak/onze compromissen is over het algemeen niet de smaak van fok. In het namentopic komen altijd wel grote rijen voorbij. Onze jongens heten

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_158189736
Miss_C, herkenbaar van het chagrijnig worden zonder eten. Hier zeg ik dat inderdaad ook even tegen mijn lief :D Maar ik heb dat normaal ook, als ik té lang niet eet (echt over m'n grens gaan)..

Vorige zwangerschap heb ik geen 'last' gehad van hormonen, ik werd, net als LB, enkel een stuk assertiever en had superveel zelfvertrouwen <3 Ik was verder nooit vervelend of naar tegen iemand van wie ik veel houd.
Dit keer zijn het voornamelijk depressieve gevoelens en ik ben twee of drie keer boos geworden ;( Ik hoop dat ik weer mijn zelfvertrouwen terugkrijg, zoals vorige keer. Dat was voor mezelf echt een stuk fijner. Alhoewel dat dus toen na de bevalling rap naar beneden stortte, dus wellicht wordt dit dan een veel geleidelijkere overgang... Dat zou dan ook wel weer een voordeel zijn :)

Namen! Leuk! Ik hou ervan :D Namen bedenken en zo. Maar ik ben wel echt enorm kritisch als ik zwanger ben. We hebben een mooie shortlist waar af en toe wat op verschuift en een hele grote longlist die ik ook nog steeds aanvul en waarvan er soms meteen iets doorschuift naar de shortlist. In principe liggen er al wel prachtige namen klaar, maar kritisch, dus alles wordt nu eerst een paar maanden goed afgewogen en zoek ik intussen verder naar namen die ik nog gemist heb of namen die ineens in te binnen schieten. Soms varianten op namen die ik hoor of ken bijvoorbeeld. Of namen afgeleid van mooie woorden. En dan over een poosje wil ik geboortekaartjes gaan tekenen, dus dan komen de favo's daarop en dan is het eigenlijk wel beslist denk ik ;) (Het is nu al beslist, alleen willen we het zeker weten!) Kortom, mijn hobby wel <3
pi_158190436
Wij hebben moeite met de naam. We hebben nu één misschien-naam, en verder nog niets. Alles wat ik leuk vind wordt afgeschoten en zelf kan of durft mijn vriend niets te bedenken. De misschien-naam is wel erg leuk, maar we hebben meerdere vrienden die zo heten, vandaar mijn twijfels. Wij moeten hierna echt niet nog een jongetje krijgen, dan hebben we een probleem...
pi_158192141
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 11:18 schreef lunamatic het volgende:
Wij hebben moeite met de naam. We hebben nu één misschien-naam, en verder nog niets. Alles wat ik leuk vind wordt afgeschoten en zelf kan of durft mijn vriend niets te bedenken. De misschien-naam is wel erg leuk, maar we hebben meerdere vrienden die zo heten, vandaar mijn twijfels. Wij moeten hierna echt niet nog een jongetje krijgen, dan hebben we een probleem...
Ahh, ik vroeg me de hele tijd al af wat er in je buik zit :D Een jongetje dus!

Jongensnamen vind ik zelf ook minder makkelijk. Ik houd erg van zachte klanken en ik vind heel veel jongensnamen zo hard klinken. Het moet zo stoer of zo.. Ik ben zelf toen echt opzoek gegaan naar klanken die ik wel mooi vind in (jongens)namen, zoals eindigend op een -a voor een jongen. Namen met een 'i'.. En dat soort dingen, toen is er toch een lijstje gekomen en er staat zelfs een rijtje namen nu op onze shortlist!
Ook namen zoeken die goed passen bij of lijken op namen die je mooi vindt. Je hebt bijv. websites waar je namen voor broertjes en zusjes kunt zoeken. Of je hebt websites waar je kunt vinden waarvan de naam is afgeleid en wat andere afgeleiden zijn.
En hier op fok natuurlijk het namen-topic, als je dan wat namen spuit die wel in de richting komen, dan weten mensen soms hele rijtjes met namen in dezelfde categorie, die dan weer tot inspiratie kunnen dienen :)
pi_158192279
Ik heb wel echt vervelende buien :@ soms ben ik gewoon echt bot en dan denk ik achteraf, waarom eigenlijk? :P
Stiekem zitten wij ook af en toe te denken aan namen enzo, mijn vriend is Vietnamees en een Vietnamese naam lijkt mij wel leuk. Maar dan wel 1 die makkelijk uit te spreken is voor de gemiddelde Nederlander :')
pi_158192352
Ben nu al nieuwsgierig miezziej!
Ik heb een (geadopteerde) nicht en neef uit Korea en ik vind hun namen altijd zo tof klinken met onze achternaam. De naam van mijn dochter is ook afgeleid van de naam van mijn nicht O+

Ik heb net mijn maansteenarmbandje binnen, hij is heel mooi <3 Meteen omgedaan!
pi_158192768
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 07:32 schreef Leonietje83 het volgende:
Valt me nu pas op dat m'n ud nog op 12 april staat, is verzet naar 11. :)
En is er dan niemand die mij komt vergezellen in april? Zeker vergeleken met maart en mei is het zo eenzaam...
LB mag mij ook wel naar april verzetten hoor, kom ik je daar vergezellen. :+
Vind het eng worden.
pi_158192860
Wij gaan pas namen verzinnen wanneer we het geslacht weten. Ik zou graag een naam willen die in het Engels ook mooi klinkt maar zonder dat het in het Nederlands een steenkolen sound krijgt.
pi_158192889
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 21:19 schreef Sethiwe het volgende:
Lb de kleine man laat zich nu al niet op de kop zitten door zijn grote zus.
Jammer genoeg is zijn coördinatie niet goed en reageert hij op jou blaas ;)

Ikke dan zit er 2 weken tussen, van de week wordt hij 2. Van het weekend verjaardag vieren, dus nog even druk met voorbereidingen en feestje zelf.

Lijkt mij heel vervelend als je erg veel last hebt van de hormonen. Ik vind het zelf meevallen, maar zal het maar niet aan (8> vragen.

Molo dat heb ik nooit geleerd tijdens de opleiding om met patiënten te gooien en smijten, lijkt mij voor af en toe wel een leuke toevoeging van het vak :7

Myrr nog steeds niet gesignaleerd?
Haha, sorry, ik probeerde even niet bezig te zijn met babyspul. Of nou ja, op Fok dan, onze slaapkamer is helemaal babyproof inmiddels. O+ Wil bijna niet meer de babykamer terug (waar zus nu in slaapt en waar ik maar even vrede mee heb gesloten. Wel aangegeven dat ze op zoek moet en zelf ook aan het zoeken maarja, het is duur allemaal als je het in je eentje moet betalen maar dat is op een gegeven moment niet mijn zorg meer, dat is mijn gezin). Zal zo wel even een foto opgooien.

Maar baby zit er nog in, heb wel voorwerk steeds, kan er echt geen touw aan vastknopen meer. Gisteren begon het echt naar en pijnlijk te worden dus ben ik als de wiedeweer gaan slapen (was gelukkig moe genoeg) en werd vanochtend normaal wakker. Hij is ook helemaal ingedaald zei ze maar wel weer de hele avond steken onderop m'n blaas bij het lopen. Zal allemaal wel.

Ben weer teruggezet naar de verloskundige, sinds woensdag al, alleen vergeet ik dat steeds door te geven aan de verloskundige zelf. :+ En m'n woordenschat is echt niveau Mies Muis Noot.

"Wil je even m'n bril pakken van.. euhhh... kastje tafeltje bed daarnaast."

Snak naar nicotine en roze lamskoteletten.

Is een dubbelgeslagen wafelkatoen deken met onderlaken warm genoeg voor in de winter? Wel met zo'n Pacco psychotenpak.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2015 14:20:26 ]
pi_158193053
Gelukkig myrr dat je de baby nog steeds binnen hebt gehouden. Zul je zien dat je straks nog overtijd loopt ;)

Luna hoe is het met de kiespijn (dat was jij toch)?
pi_158193069
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:20 schreef Arja het volgende:
Gelukkig myrr dat je de baby nog steeds binnen hebt gehouden. Zul je zien dat je straks nog overtijd loopt ;)

Zouden de hormonen in sperma goed blijven in de vriezer? :') Dan laat ik m'n vriend even een voorraad aanleggen. "Scheelt" wel dat m'n bmm al open is, maakt het opwekken van weeën toch iets makkelijker heb ik me laten vertellen. Wil 'm zo graag in z'n bedje hebben. O+

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2015 14:30:43 ]
pi_158193419
Ik ben echt een draak momenteel, maar mn energie is ook minimaal, helpt niet mee.. Vermoeiend hoor!
Ik heb een meisjesnaam die ik heel graag wil gebruiken, maar nog niet gepeild bij vriend, die is daar nu echt nog niet aan toe :P
Jongens namen vind ik ook zo enorm moeilijk...

Ik heb positiebroeken gekocht, mn darmen ontploffen -O- ik vind het echt niet leuk..
Tot nu toe is het hele zwanger zijn niet mijn hobby, ben er erg slecht in momenteel. En F. is al dagen in een drakenbui..

Misschien ook eens op zoek naar een fijne ketting of armband ter ondersteuning..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_158193436
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:21 schreef Myrr het volgende:

[..]

Zouden de hormonen in sperma goed blijven in de vriezer? :') Dan laat ik m'n vriend even een voorraad aanleggen. "Scheelt" wel dat m'n bmm al open is, maakt het opwekken van weeën toch iets makkelijker heb ik me laten vertellen. Wil 'm zo graag in z'n bedje hebben. O+
Ligt eraan hoe goed je vriezer is en hoe het ontdooien gaat. Mijn hele kind komt uit de vriezer.
pi_158193456
Dot voelde jij je kind al met 11,12 weken? Wauw. Hoe herkende je dat dan?
pi_158193709
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:43 schreef Arja het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe goed je vriezer is en hoe het ontdooien gaat. Mijn hele kind komt uit de vriezer.
Gewoon in de magnetron ontdooien toch. :Y)
Naja, gooi anders wel een kamagra in z'n mik hehe. Neuh, hij komt als 'ie komt en anders wachten we geduldig af. O-)
  zaterdag 12 december 2015 @ 15:01:24 #76
52229 Chanty
pi_158193740
Dat is wel vroeg dot :o en ik de vk gisteren raar aankijken toen hij vroeg of ik de baby al voel :') vond het maar een rare vraag met 12 weken maar het kan dus!

Hier is het lijstje met jongensnamen juist veel langer dan het lijstje met meisjesnamen, wat niet betekent dat het dan makkelijker is maar ik wacht nog wel even tot januari.

Myrr fijn dat het weer wat rustiger is.
  zaterdag 12 december 2015 @ 15:12:27 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158193901
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:43 schreef Arja het volgende:

[..]

_O-

Bofrost een leuke naam? :P
  zaterdag 12 december 2015 @ 15:12:57 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158193906
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:42 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik ben echt een draak momenteel, maar mn energie is ook minimaal, helpt niet mee.. Vermoeiend hoor!
Ik heb een meisjesnaam die ik heel graag wil gebruiken, maar nog niet gepeild bij vriend, die is daar nu echt nog niet aan toe :P
Jongens namen vind ik ook zo enorm moeilijk...

Ik heb positiebroeken gekocht, mn darmen ontploffen -O- ik vind het echt niet leuk..
Tot nu toe is het hele zwanger zijn niet mijn hobby, ben er erg slecht in momenteel. En F. is al dagen in een drakenbui..

Misschien ook eens op zoek naar een fijne ketting of armband ter ondersteuning..
F. is een al bestaand kind ofzo, of partner?
pi_158193925
Molo, F is mijn dochter van 3,5. :)
  zaterdag 12 december 2015 @ 15:15:18 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158193941
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:14 schreef Marjolijntje het volgende:
Molo, F is mijn dochter van 3,5. :)
Ah ok :)

Ik behoor niet echt tot de incrowd hier dus weet al die afkortingen en geschiedenis niet joh :D
pi_158195062
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:44 schreef Arja het volgende:
Dot voelde jij je kind al met 11,12 weken? Wauw. Hoe herkende je dat dan?
Mijn eerste voelde ik ook net voor de 11 weken en deze baby met 11 weken en 1 dag <3
Bij de eerste voelde ik het als ik op een bepaalde manier ging zitten, beetje voorover. En ik wist zeker dat het niet iets anders in m'n buik was, maar ik geloofde het zelf ook pas echt iets later. Toen wist ik zeker dat het de hele tijd al de baby was geweest zeg maar, bij een week of 15-17. En nu herkende ik het van de eerste keer, maar ook sinds een week of wat dat ik er weer echt van overtuigd ben dat het de hele tijd de baby al was :)

Positiebroeken :'( Ik ben nu al een maand of zo opzoek, maar ze hebben nergens mijn maat en áls ik dan toch ergens iets bestel, dan zit het niet lekker en stuur ik het weer terug. Vroeger hadden ze hier bij de Miss Etam een collectie, maar die is afgeschaft en in hun webshop is het aanbod ook erg teruggelopen.. Zelfde bij de h&m, die kan ik ook niet meer in de winkel hier passen, maar die broeken zaten sowieso eigenlijk al nooit lekker ;) Anyway, ik ben dus ook naaaaarstig opzoek naar 2 fijne positiebroeken, want mijn oude zijn hun sjeu kwijt.. Die zijn op plekken uitgelubberd en zulks, niet charmant meer :')
  zaterdag 12 december 2015 @ 16:21:30 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158195299
Ik heb bij ASOS.com wat besteld. Die hebben best groot assortiment.
En gratis retouren
pi_158195517
Oh thanks, dat is een goeie tip ook!
pi_158195965
Ik heb al een paar maanden geen broeken meer aan. Draag alleen nog jurkjes en lange truien met leggings. Broeken, ook positiebroeken, zitten echt naar.

Deze baby voelde ik met 11 weken ook voor het eerst. De eerste voelde ik met 13 weken al, en de middelste wat later, bij een week of 17 ofzo denk ik? Maar bij dochter en bij deze baby lag de placenta ook achter en bij middelste lag ie voor.

Ik ben moeeee! De dagen alleen met de kindjes worden steeds zwaarder. Zoon krijgt ein-de-lijk een tand, maar heeft er wel wat last van dus die heeft wat meer aandacht nodig en dochter wil steeds samen spelen, maar met spul voor op de grond en dat vindt mijn lijf toch echt niet zo leuk meer. En verder zit ik zo vaak als lukt achter de naaimachine, want morgen dagje verkopen op de kerstmarkt in Laren! Hoop dat ik er wat leuke bestellingen aan over hou! Ben wel blij als het 2 januari is. Dan gaan we eindelijk verhuizen en is vriend dus klaar met klussen en kan hij weer wat meer helpen met de kindjes O+
pi_158196246
Wauw wat voelen jullie je baby snel. Met 11 weken al!! O+
Ik voelde Mats met 15 weken en dat vond ik al snel. Ik kan niet wachten tot het weer zover is, zo bijzonder O+

Ela fijn dat je je maansteen bandje al hebt. Hoop dat het wat voor je doet.

Namen... ik zou het voor een jongetje echt niet weten. Voor een meisje vind ik Lieke heel mooi maar man wil die naam niet omdat hij daarbij aan iemand moet denken ;(
Wij gaan ook pas actief nadenken als we het geslacht weten. Of nou ja... ik ga dan actief nadenken en man zegt ja of nee :')
pi_158196301
Klinkt ook druk Sicilia, daar word je nietzwanger ook al moe van.

En wat voelen jullie je kindjes vroeg! Ik kan niet wachten. Geen idee hoe mijn placenta ligt
pi_158197150
Sicilia dat klinkt zwaar idd zo met 2 kleintjes! Hopelijk straks wat meer ruimte met de zorg samen weer.

Vandaag naar een museum geweest met zn 3tjes. Nu kan ik nog 'lopen' (sort of ;) ) en eindelijk weer eens een vrije zaterdag dus meteen maar gebruik van gemaakt. Nu wel helemaal afgedraaid ondanks dat ik elk bankje van het museum gehad heb. Kleuter was iig helemaal dolgelukkig dat we er weer samen op uit gingen O+
We waren naar het museon waar nu een tentoonstelling over babydieren is. Helemaal passend bij het thema hier thuis dus :D

Namen.. Pff 8)7
Wie zich verveelt mag het namentopic vol spammen met ideeen voor bij O. O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158197173
Egopost incoming

Ik voel me ziek ;( Ik werk 6 dagen in de week (doordeweeks op kantoor en 1 dag in het weekend in een winkel). Ik voelde mij de hele dag al een beetje wazig en ben wat eerder naar huis gegaan.
Overgeven, warm-koud, pijnlijke spieren alles ;(

En nu maak ik zorgen om baby ;(

Straks maar even bijlezen hier!
pi_158197588
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:57 schreef Miezziej het volgende:
Egopost incoming

Ik voel me ziek ;( Ik werk 6 dagen in de week (doordeweeks op kantoor en 1 dag in het weekend in een winkel). Ik voelde mij de hele dag al een beetje wazig en ben wat eerder naar huis gegaan.
Overgeven, warm-koud, pijnlijke spieren alles ;(

En nu maak ik zorgen om baby ;(

Straks maar even bijlezen hier!
Douchen en naar bed!

Ik twijfel of mijn vliezen misschien gebroken zijn (heb ik heel toevallig gisteren een zeil onder m'n matrashoes weten te krijgen).

Maargoed, stond net op, zat er een natte plek op de bank. 8)7 Heb van mezelf niet echt veel afscheiding en dat dat door je broek heen een rondje op de bank achter laat… Nou ja. Lichtroze ondergoed en joggingsbroek werken ook niet echt mee in uitvogelen wat het kon zijn, dus ben maar gaan douchen en nu maar even kijken wat er gebeurt. Er komt niet echt druppelsgewijs iets uit ofzo… Denk ik. Misschien moet ik even naakt een half uurtje in een squathouding gaan staan om te kijken wat er gebeurt. _O-

Als het nou gewoon meteen een hele plens was, was wel lekker makkelijk, maarja meneer zit al vrijwel zo diep als 'ie kan zitten.

Mag je thuis blijven als dit het geval is? Ze zei woensdag wel dat ik aan de antibiotica zou gaan als het brak, en dat ze bij 37 in zouden leiden maar niets over een opname (waar ik ook echt geen behoefte aan heb).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2015 18:26:07 ]
pi_158197666
Ohhh Myrr, je maakt het weer spannend daar! Dat je dan zo gaat staan en spontaan je baby verliest.. Hoeveel weken ben je inmiddels?

Miezziej, wat Myrr zegt, douchen en je bedje in :*
pi_158197691
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:26 schreef elamanilo het volgende:
Ohhh Myrr, je maakt het weer spannend daar! Dat je dan zo gaat staan en spontaan je baby verliest.. Hoeveel weken ben je inmiddels?

Miezziej, wat Myrr zegt, douchen en je bedje in :*
Ik ben vandaag 34 weken *O* dus die is in ieder geval binnen.
Ben gewoon weer op de bank (en nu even op een doek, scheelt nog een keer schoonmaken) even kijken of ik weer plekken achter laat. :')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2015 18:28:56 ]
pi_158197764
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:27 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ben gewoon weer op de bank (en nu even op een doek, scheelt nog een keer schoonmaken) even kijken of ik weer plekken achter laat. :')
Al eens op de rug van je hand geblazen om te zien wat er dan gebeurt,
S. 2014
J. 2016
pi_158197779
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:27 schreef Myrr het volgende:

[..]

34, dat is al een mooie termijn, maar een weekje of wat extra zou ook tof zijn.. <3 Als je iets kunt opvangen, al dan niet in een maandverband, dan kun je de vk ook even laten kijken!
pi_158197935
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:10 schreef ikke_84 het volgende:
Wauw wat voelen jullie je baby snel. Met 11 weken al!! O+
Ik voelde Mats met 15 weken en dat vond ik al snel. Ik kan niet wachten tot het weer zover is, zo bijzonder O+

Ela fijn dat je je maansteen bandje al hebt. Hoop dat het wat voor je doet.

Namen... ik zou het voor een jongetje echt niet weten. Voor een meisje vind ik Lieke heel mooi maar man wil die naam niet omdat hij daarbij aan iemand moet denken ;(
Wij gaan ook pas actief nadenken als we het geslacht weten. Of nou ja... ik ga dan actief nadenken en man zegt ja of nee :')
Mooie naam hé O+ O+ Ben er nog steeds heel blij mee.

Wij weten nu alleen een jongensnaam, dus het zal afwachten zijn bij de 20 weken echo.

Myrr, misschien als je je handrug tegen je mond houdt en daar dan op blaast(perst) komt er dan ook geen vocht?
pi_158197944
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Al eens op de rug van je hand geblazen om te zien wat er dan gebeurt,
Er gebeurt niets. Goed teken. *O*

Zal wel gewoon heel slecht getimede waterig afscheiding zijn, hopelijk. :')
Ik wacht nog even af.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:31 schreef elamanilo het volgende:

[..]

34, dat is al een mooie termijn, maar een weekje of wat extra zou ook tof zijn.. <3 Als je iets kunt opvangen, al dan niet in een maandverband, dan kun je de vk ook even laten kijken!
Heb alleen kraamverband liggen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 18:37 schreef Sull het volgende:

[..]

Mooie naam hé O+ O+ Ben er nog steeds heel blij mee.

Wij weten nu alleen een jongensnaam, dus het zal afwachten zijn bij de 20 weken echo.

Myrr, misschien als je je handrug tegen je mond houdt en daar dan op blaast(perst) komt er dan ook geen vocht?
Nee, niets dus waarschijnlijk vals alarm. O+
pi_158197960
Ohw spuit11, met de blaastruc
pi_158198147
Myrr, als je twijfelt toch ff laten checken hoor.

Ik had een hoge vliesscheur, dus ik verloor heel weinig vocht. Eigenlijk alleen toen ik m'n bed uitkwam en dacht dat ik een beetje in m'n broek had geplast.
Oh en op t toilet verloor ik, dacht ik dus, ook waterige afscheiding.
Blazen op m'n hand zorgde voor geen druppeltje verlies en het rook nergens naar :)
Maar ik hoop t niet natuurlijk voor je :)
pi_158199507
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:20 schreef Arja het volgende:

Helemaal nergens last meer van gehad! Ik ben fan van deze tandarts, als we niet toch al zouden gaan verhuizen was ik overgestapt.

Myrr, spannend! Hoop voor je dat je baby nog even blijft zitten!
  zaterdag 12 december 2015 @ 22:18:43 #99
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158203496
Myrr, fijn dat je baby er nog in zit!!

En verder; ik ben kapot!! Heb vandaag van 11:30-20:00 in Oldenburg rondgelopen met vriendinnen! Had echt niet gedacht dat ik dat zo zou volhouden, maar t ging best goed!! Vriendinnen hielden goed rekening met me O+
Ennnn die vriendin die een derde wilde is nu 7 weken zwanger! *O* Dus toch nog weer even samen zwanger O+
pi_158204199
Myrr, even ruiken aan de afscheiding kan ook nog. Als het zoetig is, dan is het vruchtwater. Je maakt het wel spannend hoor! Maar 34 weken is super!
pi_158204863
Myrr, fijn dat je de 34 weken gehaald hebt. Maar je maakt het gelijk weer spannend lees ik.
Las dat je zus nog bij je in huis zit. Ik dacht dat je laatst zei dat ze op een appartement aan de overkant aan het wachten was. Wel jammer dat je nu niet verder met het kamertje kan, zag er al mooi uit.

Away thanks voor doorgeven, maar ene naam past niet bij de achternaam en andere is de naam van achter buurjongetje. Vallen dus beide af helaas.

LB klinkt als een geslaagde dag en wat leuk dat je vriendin nu toch ook zwanger is.

Luna fijn dat de kiespijn weg is.

Sicilia succes morgen op de kerstmarkt.
Pff is ook wel pittig hoor om alleen voor 2 kleintjes te zorgen. Kunnen je ouders (daar zat je in huis toch) je wat ondersteunen, zodat het wat beter vol te houden is?

Miezziej beterschap, let je wel op je zelf met 6 dagen werken per week?

Lamb fijn dat je toch nog een dagje op stap kon, hopelijk hoef je dat komende dagen niet te bezuren.
pi_158210232
Ik sluit me even helemaal aan bij de post van Sethiwe.

Wij zijn gisteren verhuisd, eindelijk. Nu nog wel tussen de verhuisdozen maar dat komt ook wel weer goed. M'n ouders komen zo langs en dan gaan we het ze vertellen. Ik heb er zo'n zin in! Ik voel me als een kind wat jarig is en waarvan de visite zo met kadootjes komt. :')
  zondag 13 december 2015 @ 09:22:55 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158210253
Oh ook al zo leuk Fien!

Lekker in je nieuwe huis je nieuwe toekomst uitstippelen O+
God ik moet er zelf bijna van sniffen :') zwanger zeker
pi_158210260
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 09:22 schreef LadyBlack het volgende:
Oh ook al zo leuk Fien!

Lekker in je nieuwe huis je nieuwe toekomst uitstippelen O+
God ik moet er zelf bijna van sniffen :') zwanger zeker
Ja heerlijk!! Het babykamertje is al gereserveerd. :)
  zondag 13 december 2015 @ 09:34:27 #105
52229 Chanty
pi_158210301
Fien spannend *O*

Myrr benieuwd hoe het bij jou gaat?
pi_158210411
Ahh wat leuk Fien! Gaan jullie het nog op een speciale manier vertellen?

Ben ook erg benieuwd naar Myrr idd!
pi_158210489
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:10 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Positiebroeken :'( Ik ben nu al een maand of zo opzoek, maar ze hebben nergens mijn maat en áls ik dan toch ergens iets bestel, dan zit het niet lekker en stuur ik het weer terug. Vroeger hadden ze hier bij de Miss Etam een collectie, maar die is afgeschaft en in hun webshop is het aanbod ook erg teruggelopen.. Zelfde bij de h&m, die kan ik ook niet meer in de winkel hier passen, maar die broeken zaten sowieso eigenlijk al nooit lekker ;) Anyway, ik ben dus ook naaaaarstig opzoek naar 2 fijne positiebroeken, want mijn oude zijn hun sjeu kwijt.. Die zijn op plekken uitgelubberd en zulks, niet charmant meer :')
Hoi! Daar ben ik weer met m'n stokpaardje 8-)
Als je bij wehkamp (H&m ook trouwens) duizend broeken en maten bestelt, kun je de niet goede gratis weer laten ophalen en betaal je alleen de goede!
Als je een zwempak wilt kopen tijdens je zwangerschap is dat zooooo'n fijne optie O+
pi_158210586
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 09:56 schreef L0t.. het volgende:

Ja, m'n moeder roept al jaaaaren dat ze graag oppas oma wilt worden. Dat is echt haar toekomst droom. Dus ik heb zo'n wit kartonnen koffertje ontworpen op internet met een rood plus teken erop, dat het een soort EHBO koffertje is, en als ze open doen zien ze eerst een grote kaart, EHBO Eerste Hulp Bij Oppassen, en het koffertje hebben we gevuld met luiers, een flesje, een rompertje, sokjes, een hydrofieldoek, spuugdoekjes en billendoekjes enzo.
Een beetje cheesy maar ik denk dat m'n ouders het wel heel erg leuk zullen vinden.
pi_158210600
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 10:09 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Hoi! Daar ben ik weer met m'n stokpaardje 8-)
Als je bij wehkamp (H&m ook trouwens) duizend broeken en maten bestelt, kun je de niet goede gratis weer laten ophalen en betaal je alleen de goede!
Als je een zwempak wilt kopen tijdens je zwangerschap is dat zooooo'n fijne optie O+
I know I know! Laatst heb ik er uuuuuuuren doorgebracht, op de Wehkamp website en zelfs een paar dingen besteld, maar er zat niets bij dat mij paste helaas ;( Om mijn benen waren ze goed, maar rond m'n kont en heupen waren ze te wijd en zakte ze omlaag..
Ik heb nu net twee broeken besteld bij Zalando, hopelijk passen die wel :)
En anders zit ik erover te denken om zo'n wonderjeans (die ik normaal altijd draag, fijn elastisch die dingen) zelf om te bouwen tot positiebroek of zo.. Of ik ga gewoon 5 maanden in een joggingbroek rondhangen, net als zo'n user hier op fok toch?! ;)

Fien, wat een schattig en lief idee! Ik denk dat je moeder een gat in de lucht gaat springen O+ Wat leuk dat je er zo naar uit kunt kijken om het te vertellen. <3
En net verhuisd, ik ben stiekem een beetje jaloers, hier wilde ik voor kerst, maar het gaat hem volgens mij niet meer worden. Ik ben gisteren maar begonnen om hier in het oude huis de kerstboom op te zetten tussen de verhuisdozen :D De lampjes zitten er al in, nu de versiering nog!
pi_158210647
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 10:27 schreef elamanilo het volgende:

[..]

I know I know! Laatst heb ik er uuuuuuuren doorgebracht, op de Wehkamp website en zelfs een paar dingen besteld, maar er zat niets bij dat mij paste helaas ;( Om mijn benen waren ze goed, maar rond m'n kont en heupen waren ze te wijd en zakte ze omlaag..
En anders zit ik erover te denken om zo'n wonderjeans (die ik normaal altijd draag, fijn elastisch die dingen) zelf om te bouwen tot positiebroek of zo.. Of ik ga gewoon 5 maanden in een joggingbroek rondhangen, net als zo'n user hier op fok toch?! ;)

Fien, wat een schattig en lief idee! Ik denk dat je moeder een gat in de lucht gaat springen O+ Wat leuk dat je er zo naar uit kunt kijken om het te vertellen. <3
En net verhuisd, ik ben stiekem een beetje jaloers, hier wilde ik voor kerst, maar het gaat hem volgens mij niet meer worden. Ik ben gisteren maar begonnen om hier in het oude huis de kerstboom op te zetten tussen de verhuisdozen :D De lampjes zitten er al in, nu de versiering nog!
Wat een stress he? Zo'n verhuizing/verbouwing. En dan al helemaal als je al een kleintje hebt rondlopen denk ik. Wat leuk dat je toch de kerstboom op hebt gezet in jullie oude huis. Ik twijfel nog of ik hem hier ga neerzetten. Misschien sla ik een jaartje over en houd ik het basic met leuke lichtjes en wat andere decoratie.
  zondag 13 december 2015 @ 10:33:52 #111
52229 Chanty
pi_158210648
Wat een super leuk idee fien O+
pi_158210778
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 10:24 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Ja, m'n moeder roept al jaaaaren dat ze graag oppas oma wilt worden. Dat is echt haar toekomst droom. Dus ik heb zo'n wit kartonnen koffertje ontworpen op internet met een rood plus teken erop, dat het een soort EHBO koffertje is, en als ze open doen zien ze eerst een grote kaart, EHBO Eerste Hulp Bij Oppassen, en het koffertje hebben we gevuld met luiers, een flesje, een rompertje, sokjes, een hydrofieldoek, spuugdoekjes en billendoekjes enzo.
Een beetje cheesy maar ik denk dat m'n ouders het wel heel erg leuk zullen vinden.
Wat lief!! Je ouders gaan vast superblij zijn O+
pi_158210902
quote:

[..]

Wat leuk gedaan O+ Veel plezier!
pi_158211278
Dat is echt een superleuk idee!! O+
pi_158211391
Fien! Wat onwijs lief, dat gaan ze zoooooo leuk vinden! En ook fijn dat je helemaal een babykamertje in het nieuwe huis meteen kan maken. O+

Hier gaat het best poep. Ik dacht echt dat zwanger zijn vanaf tweede trimester meteen tof zou zijn maar m'n hopes waren te high denk ik. :')
Ik had als enige echte kwaaltje moeheid en dat was wel kut maar okee en nu heb ik daar iets bij gekregen en dat is niet meer in slaap vallen voor 5 uur 's morgens. Zo'n chille combinatie. :+ laat het maar snel 2016 zijn. Ik ben dit stomme jaar zat.
pi_158212494
Je bent wel zwanger geworden van je baby in 2015 O+
En je hebt een grotemensenbaan gekregen O+
En een grotemensenauto O+
En een grotemensenhuis O+
En een kat O+
En je hebt de pubquiz gewonnen :(
En je dochter is profvoetballer geworden O+
En ze is bijna jarig O+
En onze kinderen zijn verloofd O+
Onee, dat wilden we alleen.
pi_158212631
Vergeet niet dat we extra lang van dit jaar kunnen genieten, vanwege 53 weken ;)
pi_158212752
quote:

[..]

Supertof idee!
S. 2014
J. 2016
pi_158212788
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 12:48 schreef Suikertante het volgende:
Je bent wel zwanger geworden van je baby in 2015 O+
En je hebt een grotemensenbaan gekregen O+
En een grotemensenauto O+
En een grotemensenhuis O+
En een kat O+
En je hebt de pubquiz gewonnen :(
En je dochter is profvoetballer geworden O+
En ze is bijna jarig O+
En onze kinderen zijn verloofd O+
Onee, dat wilden we alleen.
Dat allemaal! Maar van al die dingen wil ik in 2016 gewoon de epische vruchten plukken. :+ meestal vind ik ook alles leuk hoor maar zonder slaap niet meer. :@

EN JIJ BENT 11 WEKEN GEK! *O*
pi_158212845
Oh en we hebben dus de geboortekaarttekst alvast. O+
En het is per ongeluk heel zoetsappig. Maar dat is hoe we rollen. *)
pi_158212855
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 13:01 schreef Svane het volgende:

[..]

Dat allemaal! Maar van al die dingen wil ik in 2016 gewoon de epische vruchten plukken. :+ meestal vind ik ook alles leuk hoor maar zonder slaap niet meer. :@

EN JIJ BENT 11 WEKEN GEK! *O*
WHOOT WHOOT! *O*

En zonder slaap is alles kut met peren :Y Behalve zoetsappige geboortekaartteksten ;)
pi_158213415
Haha <3!

Slapen gaat hier best... Jammer dat lopen vandaag niet echt tot de opties behoort :') naja de prijs van dagje weg.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158213505
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 13:28 schreef Lamb29 het volgende:
Haha <3!

Slapen gaat hier best... Jammer dat lopen vandaag niet echt tot de opties behoort :') naja de prijs van dagje weg.
Nog drie maanden zo lijkt me best pittig Lamb :*
  zondag 13 december 2015 @ 14:16:58 #124
52229 Chanty
pi_158214668
Bah sterkte Lamb :*

Volgens mij voelde ik de baby net, althans dat rare schuifgevoel kan ik niet plaatsen mbt mijn darmen... Was natuurlijk maar heel kort :')
pi_158215659
Oeh nog een snelle bij chanty!

En thanks!
Was erop voorbereid dus dat scheelt. Buikjongentje doet t goed en dat is t belangrijkste. Net pcm op, braaf oefeningen gedaan, dan gaat t wel weer. Verplicht samen op de bank ;) en vooral niet denken aan die stapel was!
We'll have love aplenty
You and Me
  zondag 13 december 2015 @ 15:16:39 #126
52229 Chanty
pi_158216152
Kan t me eigenlijk niet voorstellen want placenta ligt voor. Maar heb geen idee wat het anders moest zijn en t kwam me bekend voor. Eerst maar vaker voelen.

Wordt dat eigenlijk nog erger gedurende je zwangerschap of hoeft dat niet?
pi_158218232
Nou, kreeg vandaag een telefoontje van de vk. Mijn kansen zijn toch verhoogd (1:140), ondanks de keurige echo (nekplooi 1,2), dus ik mag door voor de NIPT.

Hoewel ik niet meteen heel bezorgd ben, speelt het wel steeds in mijn hoofd. Toch weer spannend.
pi_158218256
Mijn leeftijd is een grote risicofactor (dinsdag 39), maar ik vraag me af wat er nou precies in mijn bloed is onderzocht. Kan daar zo snel niks over vinden.
  zondag 13 december 2015 @ 16:47:50 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158218430
Niet echt goed vindbaar nee. Mignonne even DM-en of je eigen verloskundige vragen?
pi_158218456
Mijn vk had het over mom-waardes (als ik het goed verstaan heb), maar kon me ook niet echt uitleggen wat dat dan was.
pi_158218552
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 09:34 schreef Chanty het volgende:
Fien spannend *O*

Myrr benieuwd hoe het bij jou gaat?
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 09:56 schreef L0t.. het volgende:

Nou niets meer hoor, dus gewoon weer lekker verder aan het rommelen in huis.

Ik vroeg me trouwens af of je de 37ste week helemaal uitgezeten moet hebben, of dat je vanaf het begin van week 37 thuis mag bevallen (ik ga sowieso naar het ziekenhuis hoor, zit dan toch in mijn pakket en dan zijn we er maar mocht er iets gebeuren of ik wil pijnstilling. Zo'n mooi geboortecentrum met kleurlampen e.d. maakt me echt helemaal niets meer uit sinds ik in een lelijke kamer heb gelegen en thuis zie ik ook niet meer zo zitten), want in die Pregnancy app is het vanaf begin week 37 al blauw. Vraag het hier even, want ik ga het geheid vergeten te vragen aan de vk.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2015 16:55:52 ]
pi_158218726
Vanaf begin 37 weken :)
pi_158219746
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 10:27 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Als ze goed zitten wil graag weten welke het zijn. Altijd hetzelfde probleem ...
  zondag 13 december 2015 @ 17:55:50 #134
52229 Chanty
pi_158219782
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 16:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou, kreeg vandaag een telefoontje van de vk. Mijn kansen zijn toch verhoogd (1:140), ondanks de keurige echo (nekplooi 1,2), dus ik mag door voor de NIPT.

Hoewel ik niet meteen heel bezorgd ben, speelt het wel steeds in mijn hoofd. Toch weer spannend.
Dat is geen fijn nieuws, logisch dat het door je hoofd spookt. Maar vasthouden aan dat de nekplooi goed was en dat waarschijnlijk je leeftijd dan de statistische kansen wat oppompt. Hoe lang duurt het nou voor je zekerheid hebt?

Myrr fijn dat je het droog gehouden hebt :P
pi_158220057
Hopelijk dinsdag NIPT en volgens google dan een week later ongeveer de uitslag.
  zondag 13 december 2015 @ 18:41:32 #136
52229 Chanty
pi_158220578
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 18:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hopelijk dinsdag NIPT en volgens google dan een week later ongeveer de uitslag.
Hopelijk goed kerstnieuws voor je :*
pi_158221021
Gelukkig is de uitslag dan redelijk snel Groof. De kans is natuurlijk nog steeds klein, maar het is toch erg spannend. Ik duim voor goed nieuws :)
pi_158221104
Ik duim mee! Ook met kleine kansen is dit gewoon ontzettend spannend :*

Gelukkig kan het ook zo blijven Chanty.
Is een beetje koffiedik kijken.. Ga maar van het goede uit en goed mijn dagen doseren.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158221311
Oh, dat is ook best spannend opeens Groofsken :* Hopelijk zijn de uitslagen er voor kerst en is alles gewoon goed :)

Ophelia, ik zal je op de hoogte houden!

En ik had een supergoede klusdag :D Maar nog steeds niet het idee dat ik voor kerst verhuis ;) maar toch, alle beetjes helpen en wat klaar is, is klaar!
  zondag 13 december 2015 @ 20:06:05 #140
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_158222349
Spannend groof! Is toch even schrikken! Hopen op een goede uitslag.

Hier ook probleem met de broeken. Heb nu nog tijd om te zoeken (maar zin ho maar :') ) maar ben bang dat als ik ze straks ineens nodig heb, dat ik dan niets heb.. Gaat vooral om echt nette broeken, want op mijn werk zijn spijkerbroeken verboden....... Ga wel nog ff online zoeken en anders maar jurkjes.. Hopelijk gaat dat met hakken dan ook gewoon nog lang goed..

Spannend Myrr, ik zou precies hetzelfde hebben, geen idee wat het was :') Duurt nog even voor ik zover ben..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zondag 13 december 2015 @ 20:10:51 #141
220609 Nouk84
pi_158222450
Wat voelen sommigen de baby trouwens vroeg. Ik ben nu 14wk en volgens mij voel ik nog niks... Maar ja ook dat zou ik prima kunnen missen (als in, niet door hebben wat het is...)
  zondag 13 december 2015 @ 20:25:49 #142
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158222846
Missen kan heel goed, maar de locatie van de placenta heeft ook enorme invloed.

Bij mijn eerste voelde ik het ook echt 8 weken later dan bij mijn 2e en 3e.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158223313
Hoi dames :W
Ik kom me bij jullie voegen. Volgens mijn berekening ben ik nu 5.4 weken zwanger van de tweede. De 29ste eerste echo...erg spannend allemaal. Ik was vergeten hoe langzaam de eerste weken gaan }:| en hoe onzeker het allemaal is....

Om maar meteen aan te haken: ik voelde K. Ongeveer met 18/19 weken.
  zondag 13 december 2015 @ 20:48:22 #144
220609 Nouk84
pi_158223534
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 20:25 schreef Moppert het volgende:
Missen kan heel goed, maar de locatie van de placenta heeft ook enorme invloed.

Bij mijn eerste voelde ik het ook echt 8 weken later dan bij mijn 2e en 3e.
Ik heb geen idee hoe/waar m'n placenta ligt..
  zondag 13 december 2015 @ 20:50:56 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158223632
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 20:40 schreef angelatje het volgende:
Hoi dames :W
Ik kom me bij jullie voegen. Volgens mijn berekening ben ik nu 5.4 weken zwanger van de tweede. De 29ste eerste echo...erg spannend allemaal. Ik was vergeten hoe langzaam de eerste weken gaan }:| en hoe onzeker het allemaal is....

Om maar meteen aan te haken: ik voelde K. Ongeveer met 18/19 weken.
Ola! :W

Wanneer voel je sneller qua placenta?
Placenta ligt bij mij waarschijnlijk tegen mijn ribben aan zeg maar, die kant. Geen idee of je daardoor dan sneller of juist minder snel voelt
pi_158223675
Toch schrikken inderdaad,, groofs. Gelukkig snel al de uitslag.
Ik ben ook al 37 en zou daardoor ook al hoge kansen hebben.

Welkom angelatje!

Wij hebben vandaag voor het eerst het hartje gehoord, met de angelsound. Wat bijzonder zeg. Ik kan maar niet bevatten dat er iets levends in mijn buik zit en groeit, maar dit maakt het weer wat concreter O+

Ik weet ook niet hoe mijn placenta ligt. Wel weet ik dat ik een gekantelde baarmoeder heb.
pi_158223704
Ik duim ook voor een goede uitslag groof :) Dat wachten lijkt me ook maar niks.

Welkom angelatje!
  zondag 13 december 2015 @ 20:56:49 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158223843
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 20:52 schreef Arja het volgende:
Toch schrikken inderdaad,, groofs. Gelukkig snel al de uitslag.
Ik ben ook al 37 en zou daardoor ook al hoge kansen hebben.

Welkom angelatje!

Wij hebben vandaag voor het eerst het hartje gehoord, met de angelsound. Wat bijzonder zeg. Ik kan maar niet bevatten dat er iets levends in mijn buik zit en groeit, maar dit maakt het weer wat concreter O+

Ik weet ook niet hoe mijn placenta ligt. Wel weet ik dat ik een gekantelde baarmoeder heb.
Wat heeft die kanteling voor gevolgen verder?

En leuk! Heb je zo'n ding geleend ofzo?
  zondag 13 december 2015 @ 20:57:12 #149
52229 Chanty
pi_158223856
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 20:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Ola! :W

Wanneer voel je sneller qua placenta?
Placenta ligt bij mij waarschijnlijk tegen mijn ribben aan zeg maar, die kant. Geen idee of je daardoor dan sneller of juist minder snel voelt
Placenta voor is niet gunstig. Dus je zit goed. Bij Lucas laag mijn placenta ook voor maar voelde hem net voor de 20 weken en waarschijnlijk al veel eerder maar ik herkende het niet totdat iemand me erop attendeerde dat op de plek waar ik dingen voelde geen darmen meer lagen :D

Angela welkom *O* postten wij bij de eerste niet ook al samen?
  zondag 13 december 2015 @ 20:58:11 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158223884
Niet gunstig, dus je zit goed? :D
Wat bedoelt gij nou? :D
pi_158224084
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 20:58 schreef Molo het volgende:
Met placenta voor voel je minder snel iets, schijnt. Ging bij mij niet op alleen: de eerste (met placenta achter) voelde ik pas bewust met een week of 19, de tweede (met placenta voor) al met 13 weken. Je weet bij een tweede ook wat je moet voelen, dat scheelt volgens mij heel veel.
pi_158224212
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 20:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat heeft die kanteling voor gevolgen verder?
Geen, geloof ik. Mijn moeder heeft het ook en zij heeft er 4 kinderen mee gekregen.

quote:
En leuk! Heb je zo'n ding geleend ofzo?
Nee, cadeau gekregen van mijn beste vriendin
  zondag 13 december 2015 @ 21:08:20 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158224226
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 21:04 schreef Mineola het volgende:

[..]

Met placenta voor voel je minder snel iets, schijnt. Ging bij mij niet op alleen: de eerste (met placenta achter) voelde ik pas bewust met een week of 19, de tweede (met placenta voor) al met 13 weken. Je weet bij een tweede ook wat je moet voelen, dat scheelt volgens mij heel veel.
Ah ok. Nou ik merk het wel.
Voel vooral nog wat hele lichte bandenpijn bij gekke bewegingen, maar dat lijkt me vooral normaal bij nummer 1 :)
Rest komt vanzelf wel
  zondag 13 december 2015 @ 21:08:45 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158224239
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 21:07 schreef Arja het volgende:

[..]

Geen, geloof ik. Mijn moeder heeft het ook en zij heeft er 4 kinderen mee gekregen.

[..]

Nee, cadeau gekregen van mijn beste vriendin
Ah dat is fijn, scheelt weer zorgen.

En tof! Leuk cadeau!
pi_158225139
Angela gefeliciteerd! Welkom!

Wat een leuk cadeau Arja
Bij mijn dochter hadden we er 1 gekocht.. toen voelde ik haar vroeg dus dacht nu van "Ach niet nodig" en nu heb ik spijt haha :D

Iemand nog goede bh tips?
Eerst kon ik tot het eind toe mijn eigen makkelijk dragen.. Nu begint het toch crisis te worden :')
Heb al een verlengstukje ertussen zitten aan de achterkant waardoor het nog even kan.
Meegroeibh's en zijn zonder beugel dacht ik al te zien? Draag nu regelmatig mijn sport bh's maar das toch wel minder mooi met een strak tshirt. Maar nieuwe aanschaffen vind ik ook zo zonde als ik nog niet weet waar dit heen gaat?

Oh en gisteren vlak voor het douchen spotte ik mijn eerste speldenknop druppeltje ;) Ze werken weer hoor! Heel benieuwd of borstvoeding dit keer wel gaat lukken.
We'll have love aplenty
You and Me
  zondag 13 december 2015 @ 21:43:13 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158225184
Ik heb meegroei bh's van de HEMA. Niet heel sexy ofzo, maar zitten erg comfortabel
  zondag 13 december 2015 @ 21:59:04 #157
52229 Chanty
pi_158225656
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 20:58 schreef Molo het volgende:
Als hij tegen je ribben ligt, ligt hij niet voor tegen je buikwand :P dus jij zit wat dat betreft goed.
  zondag 13 december 2015 @ 22:00:35 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158225713
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 21:59 schreef Chanty het volgende:

[..]

Als hij tegen je ribben ligt, ligt hij niet voor tegen je buikwand :P dus jij zit wat dat betreft goed.
Ah ok. Thanks voor de opheldering :D
  zondag 13 december 2015 @ 22:02:42 #159
52229 Chanty
pi_158225786
Ik heb vorige keer gewoon wat goedkope beugelbehas gehaald (2 voor 15 euro oid aanbieding). Deze keer niet nodig ;(
pi_158225927
Hm eens kijken waar ik cheapies kan vinden of bij hema gluren.. die meegroei's leken mij niet comfty maar dat kan schijn zijn :)
We'll have love aplenty
You and Me
  zondag 13 december 2015 @ 22:09:01 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158225981
Ik vind ze prima zitten, maar ik heb normaal gewoon al van die hangtettas in 85D, dat is vast anders als je dunner bent of pronte tietjes hebt :+
pi_158226403
hahahaha Nee hoor 85C/D hier ;) Al ga ik denk ik nu naar D/E
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158226681
Die van mij blijven maar groeien pff. Ik ben van c/d naar e/f gegaan en volgens mij groeien ze terwijl ik er naar kijk.

Ik heb meegroeibhs van livera eigen merk. Zitten lekker, maar mijn borsten zitten zo ingepakt dat het geen mooie vorm, of cleavage is. Terwijl ze zonder bh best mooi rond en stevig zijn.

Ik ga ook nog maar een beugelbh kopen, bij prenatal denk ik, voor onder strakkere truitjes.
pi_158227126
Nou dat idd... Met een beugelbh is het nog best wat, maar met die sportbh's is het 1 groot blok ;)

Bij mijn dochter bleef het wel binnen de perken maar nu blijven ze bezig.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158227503
Groofs ik duim voor je voor een goede uitslag. Je klinkt er nog heel ontspannen onder, ben je dat ook?

Angelatje gefeliciteerd en welkom. Was jij niet druk met het verbouwen van het huis de vorige zwangerschap?

Nu jullie het over bh's hebben, bedenk ik mij dat ik nog dezelfde aan heb als voor de zwangerschap. Scheelt misschien dat ik nog tot anderhalve maand geleden borstvoeding heb gegeven. Dat ze geen tijd hebben gehad om te normaliseren.

Arja wat bijzonder om het hartje te kunnen horen.

Hier beide keren kon ik het met ruim 18 weken voelen. Beide keren placenta voor.
  zondag 13 december 2015 @ 22:55:27 #166
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158227540
He getver Groof, toch spannend ja :{ Duimen draaien!

Arja, wat een lieve beste vriendin O+ Mooi cadeau!

Svane, hopelijk wordt t toch nog snel wat beter te doen! :*

Ik lig gevloerd op de bank; heb concert gezongen en dat was repeteren vanaf 16:00 en toen na een pauze ca 1,5 uur staand zingen :X
Ik ben wel echt zielsgelukkig met mijn Anita buikband die mijn toeter dan voor me tilt _O_ Echt een tip voor andere zwangeren die veel moeten staan of lopen!
pi_158227695
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 21:41 schreef Lamb29 het volgende:
Angela gefeliciteerd! Welkom!

Wat een leuk cadeau Arja
Bij mijn dochter hadden we er 1 gekocht.. toen voelde ik haar vroeg dus dacht nu van "Ach niet nodig" en nu heb ik spijt haha :D

Iemand nog goede bh tips?
Eerst kon ik tot het eind toe mijn eigen makkelijk dragen.. Nu begint het toch crisis te worden :')
Heb al een verlengstukje ertussen zitten aan de achterkant waardoor het nog even kan.
Meegroeibh's en zijn zonder beugel dacht ik al te zien? Draag nu regelmatig mijn sport bh's maar das toch wel minder mooi met een strak tshirt. Maar nieuwe aanschaffen vind ik ook zo zonde als ik nog niet weet waar dit heen gaat?

Oh en gisteren vlak voor het douchen spotte ik mijn eerste speldenknop druppeltje ;) Ze werken weer hoor! Heel benieuwd of borstvoeding dit keer wel gaat lukken.
Volgens een verkoopster van de hunkemöller zijn meegroeibeha's onzin. Ze bestaan niet, want het zijn gewone beha's met de mogelijkheid om je rugbandje te verstellen en dat kunnen nagenoeg alle beha's. Behalve de sportbeha's dan.
Of het klopt weet ik niet, maar ik heb dus nooit meegroeibeha's gezien. Geen idee wat het verschil is met de gewone.
Ook bij de Prenatal konden ze me het niet vertellen en kreeg ik bovenstaande uitleg.

Nogmaals, of het klopt weet ik niet. Maar zo wel, dan scheelt het je misschien een zoektocht en een stuk budget.
pi_158227696
Oh vergeet Fien helemaal, hoe reageerde je ouders op het EHBO koffertje?

Klinkt ook wel als een pittig dag LB. Fijn dat die band zo goed helpt.

Ik ben ook gevloerd nadat we veel visite hebben gehad, voor verjaardag van onze kleine man. Maar de dag was geslaagd, dus het was het wel waard.
pi_158228126
Lb wat lijkt me dat fijn om mooi te kunnen zingen en je kindje dat allemaal al hoort O+
Wat ga je later voor hem/haar zingen?

Sethiwe gefeliciteerd met de kleine man! Hoe oud is hij?
pi_158228713
Bij mijn prenatal wisten ze drie jaar geleden niet wat positie-ondergoed was :')
Toen heb ik het eigenlijk direct opgegeven.
Mijn beha's zitten nu ook niet meer zo lekker maar met 11 weken ga ik echt nog niet in een nieuwe investeren. Het is trouwens niet de omtrek, maar meer dat te cup te klein is.

Ik ben ook benieuwd hoe het koffertje in de smaak viel! :)
  zondag 13 december 2015 @ 23:50:21 #171
52229 Chanty
pi_158228967
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 22:07 schreef Lamb29 het volgende:
Hm eens kijken waar ik cheapies kan vinden of bij hema gluren.. die meegroei's leken mij niet comfty maar dat kan schijn zijn :)
Ik had toen gewoon een aanbieding bij de hunkemoller. Meteen advies gekregen over de maat want had echt geen idee meer.
pi_158230711
Ik ben heel blij dat ik zelfs zwanger maar een magere C heb, dus ik loop zoveel mogelijk zonder bh of met een borstvoedingshemdje met zo'n ingebouwd topje :@ En verder mn voedingsbh's, die zijn net wat groter.
pi_158230892
Het koffertje viel héeeeel goed in de smaak. Ze zijn heel erg blij! O+

Hier maat 75D en vooralsnog maat 75D. M'n titties doen ook gewoon geen zeer. Nu had ik al nooit gevoelige borsten maar ook nu is er echt niets van te merken gelukkig. Ik ben benieuwd of dat nog gaat komen. Ik wil wel heel graag borstvoeding gaan geven.
pi_158230923
Hier ook twee goedkope beugelbh's van de hema. Maar ik ben inmiddels van a naar een grote b gegaan, dus voor mij is het wat makkelijker, denk ik.

Wij hebben een verhuisauto geprikt. Geen idee of we het gaan halen, maar ik vind het super spannend!
  maandag 14 december 2015 @ 09:22:26 #175
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158231471
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 23:13 schreef Arja het volgende:
Lb wat lijkt me dat fijn om mooi te kunnen zingen en je kindje dat allemaal al hoort O+
Wat ga je later voor hem/haar zingen?
Oh ja dat is echt een heerlijk idee inderdaad. Al zongen we nu niet echt supermooie stukken... Drie jaar geleden wel, dus ik hoopte toen steeds dat mn dochter dat al een beetje meekreeg idd O+

Voor haar zing ik vanalles; oude kinderliedjes, nieuwe, nederlands of andere talen... en zij zingt ook de hele dag! Ik hoop dat dr broertje het ook zo leuk vindt O+
  maandag 14 december 2015 @ 09:25:01 #176
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158231501
Sethiwe, nog gefeliciteerd!! *O*

En nu wachten op de volgende feestelijkheid he :)
pi_158232909
Ik draag mn voedingsBH's nog, die zitten tot nu toe het fijnst (en wel zo handig ook met F. die nog drinkt)
Al heb ik niet het idee dat de boel nu al gegroeid is hoor, doet alleen maar pijn maar resultaat zie ik nog niet. Hoeft ook niet van mij, heb genoeg hangen :+

Vanochtend over mn laatste test geplast, streepje is nu zo'n beetje donkerder dan de controlestreep. Ergens heb ik het gevoel dat het gewoon goed gaat, dat het een plakker is. Maar ik durf er ook weer niet te hard van uit te gaan, want nog zo pril dat het nog steeds best wel mis kan gaan.
En ziekgemeld vandaag, ik ben zo verrot.. F. is in een terrorbui al een week, gigantisch verkouden dus begrijpelijk, maar vandaag even niks en alleen. En lekker nog even slapen zo.
pi_158232993
In de eerste zwangerschap ben ik van cup 75C naar 75E gegaan, en in deze zwangerschap is het 75E gebleven. C dronk tot de tweede of derde maand van deze zwangerschap maar toen was de melk echt op. Vond ik niet zo erg want de tepels zijn vreselijk gevoelig geworden.

Oh ja, en vandaag 37 weken *O*
pi_158233114
Qua bh's: de meegroeiers van de Hema hebben een zacht stofje dat lekker mee kan rekken, dus geen voorgevormde cups (tenminste, die van ruim 5 jaar geleden waren zo). Dus dat is wel echt anders dan een gewone bh die je een gaatje ruimer zet.
Ik draag nu alleen een gewone bh in een cupmaat groter en verder voedingsbh's, die heb ik toch nog liggen van de vorige keren (dat is de luxe van een niet-eerste-kind :s) )

Gister heb ik voor het eerst echt heel bewust de baby gevoeld. Placenta ligt voor (bij de vorige twee keer niet, de eerste voelde ik rond de 18 weken, de tweede rond de 14 of zo), maar nu voelde in ergens iets waar nevernooit darmen meer kunnen zitten. En zulk gevoel vanuit mijn blaas, dan zou er echt iets mis zijn en pis ik koolzuur of zo. Bij eerdere borrels wist ik niet goed of het mijn darmen waren of de baby, maar dit was duidelijk!
Kan je trouwens bij ruim 16 weken ook al iets voelen van echt duwen van het ruggetje of zo? Gisteravond voelde ik echt zo'n naar gevoelletje alsof de baby zich uit alle macht tegen mijn buikwand aan het duwen was. Of zou dat iets van spiertrekking zijn geweest?

angelatje welkom!
Marjolijn, hopelijk helpt een dagje rustig thuis zijn om je zen weer te vinden!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_158234380
Woei, Xanteh, 37 weken! Zo'n gek idee he, dat het dan opeens 'mag'!

Ben benieuwd of er nog 2015-babietjes bijkomen of dat ze allemaal voor 2016 kiezen!
pi_158234947
Sethiwe nog gefeliciteerd met je 2 jarige *O*

Marjolijntje fijn dat je een donker streepje had. Op naar een goede echo. Wachten duurt nu zo lang hč.
Hopelijk ben je snel weer wat fitter en je kleine draakje ook.

Xanteh 37 weken *O*

Piekie wat fijn dat je de baby al voelt. Ik heb ook nooit plopjes ofzo gevoeld. Ik voelde gelijk iets heel zwaars ofzo alsof er een steen in me buik heen en weer schoon.

Angelatje welkom en nogmaals gefeliciteerd :)

Arja wat een mooi kado. Lief hoor van je vriendin O+

Groofsken wat spannend. Hopelijk is de nipt goed.

Fien wat een super leuk idee om het zo aan je ouders te vertellen. Leuk dat ze zo blij waren. De eerste mooie gebeurtenis in jullie nieuwe huisje O+

LB ben je nu een beetje uitgerust van gister? Wat super gaaf lijkt me dat als je mooi kan zingen.
Mijn zoon steekt zijn vingers in zn oren als ik zing :')
pi_158237907
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 22:29 schreef Arja het volgende:
Die van mij blijven maar groeien pff. Ik ben van c/d naar e/f gegaan en volgens mij groeien ze terwijl ik er naar kijk.

Ik heb meegroeibhs van livera eigen merk. Zitten lekker, maar mijn borsten zitten zo ingepakt dat het geen mooie vorm, of cleavage is. Terwijl ze zonder bh best mooi rond en stevig zijn.

Ik ga ook nog maar een beugelbh kopen, bij prenatal denk ik, voor onder strakkere truitjes.
Die heb ik ook. Deed er bij een lager decolleté een beugelbh onder, en dan de meegroei eroverheen om de boel bij elkaar te houden en min mogelijk te laten bewegen (want pijn).

Ben van 70D naar 85E nu, al beginnen ze op sommige dagen wel weer een beetje in te slinken gelukkig.

Kon met 17/18 weken trouwens de kleine voelen, placenta ligt voor.
  maandag 14 december 2015 @ 15:43:59 #183
52229 Chanty
pi_158238163
Volgens mij voelde ik de baby vandaag weer een paar keer maar telkens was ik in gesprek met collega dus kon er niet op focussen :')
pi_158240701
Ik had donderdag weer tegen een aantal collega's gezegd dat ik zwanger was, komt er vandaag iemand naar me toe met een cadeautje. Een rompertje! Echt zo lief, terwijl het niet iemand is met wie ik normaal veel praat of samen werk.

Zelf hebben we nog niet eens iets voor de baby gekocht!

(En ik vind het rompertje echt super klein! Kan me niet voorstellen dat we over ongeveer een half jaar zo'n klein mensje erbij hebben)
pi_158240735
Gut wat lief van die collega luna
pi_158242403
Wat lief luna.

Myrr 2 bhs over elkaar lijkt me niet echt comfy.

Luna wij hebben zelf ook nog niks voor de baby gekocht. Ik wacht de geslachtsbepaling maar af denk ik en dan gaan we in ieder geval kleine nikes kopen
  maandag 14 december 2015 @ 19:16:09 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158242441
Ik heb van de week het eerste gekocht, een gehaakte okergele baby deken op Etsy _O_
pi_158242607
Sethiwe, we zijn idd nog bezig met verbouwen, het plan is elk jaar een deel van het huis.

Ik droeg bij mijn eerste zwangerschap ook meegroeibhs maar vond dat eigenlijk niks. De boel hing maar te hangen :D nu heb ik goedkope beugelbhs van zeeman waar ik de beugels uit gesloopt heb *)
pi_158243176
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 22:54 schreef Sethiwe het volgende:
Groofs ik duim voor je voor een goede uitslag. Je klinkt er nog heel ontspannen onder, ben je dat ook?

Angelatje gefeliciteerd en welkom. Was jij niet druk met het verbouwen van het huis de vorige zwangerschap?

Nu jullie het over bh's hebben, bedenk ik mij dat ik nog dezelfde aan heb als voor de zwangerschap. Scheelt misschien dat ik nog tot anderhalve maand geleden borstvoeding heb gegeven. Dat ze geen tijd hebben gehad om te normaliseren.

Arja wat bijzonder om het hartje te kunnen horen.

Hier beide keren kon ik het met ruim 18 weken voelen. Beide keren placenta voor.
Ehm ja, ik weet het ook niet zo goed. Moest vandaag vrij plotseling van mijn werk uit naar het ziekenhuis voor de NIPT, moest persé vandaag, zodat het nog mee naar Maastricht kon (anders pas weer volgende week maandag). Dat vind ik dan wel heftig, maar ben toch de laatste twee uur nog gewoon les gaan geven en daarna nog vergaderen. En nu thuis moet ik tractaties voor mijn zoon maken die morgen uitdeelt. December is gewoon zo vol voor mij dat ik volgens mij gewoon de ruimte niet heb in mijn hoofd om erover te piekeren :') .
pi_158243215
Maar ik vind het wel een eng idee hoor. Ik weet ook niet zo goed voor mezelf wat ik zou gaan beslissen, mocht het kindje het down-syndroom hebben.

Ik bleek alleen daar verhoogd risico voor te hebben. De andere twee afwijkingen had ik kans 1:5000 bleek vandaag.
pi_158243636
Hopelijk snel goed bericht Groofs! Wanneer komt het ongeveer? Gelukkig de kans nog steeds kleiner dan 1 procent! Maar ik snap dat het alsnog zenuwen met zich meebrengt.
pi_158244160
Bah spannend hoor Groof! Inderdaad is de kans gelukkig nog steeds kleiner dan 1% procent, maar het is toch verhoogd wn dat is gewoon niet leuk. Wanneer komt de uitslag?

Luna, wat ontzettend lief zeg!

BH's kan ik nirt echt over meepraten. Ik draag de BH's die ik tijdens de zwangerschap van K. ook droeg en die heb ik toen gewoon in de nieuwe cupmaat gekocht. Tegen het einde van de zwangerschap zijn ze eigenlijk wel een beetje te klein, maar ik ben een krent en heb geen zin om voor die paar weken nog nieuwe te kopen dus we doen het er maar mee :@.

Wij hadden net een groei-echo en alles was goed! Kindje eas heel erg gegroeid, P66 nu. Ben heel benieuwd hoe groot hij uiteindelijk gaat zijn. Dochter en zoon waren beide vrij klein, allebei onder gemiddeld. Had ook veel meer vruchtwater dan 3 weken geleden. Echoscopiste vroeg of ik rustiger aan was gaan doen, maar ik ben afgelopen weken juist alleen maar drukker geweest :D.
pi_158244325
We kregen nog wat mooie plaatjes mee O+

pi_158244568
Spannend groof. Succes met de drukke decembermaand.

Sicilia wat fijn dat hij/zij goed groeit. En wat een mooie plaatjes! Al kijkt hij/zij op de laatste wel alsof hij zit te poepen ;)
pi_158244781
Haha echt he, serious business hoor die echo's ;) Wij vonden hem ook al zo ernstig kijken haha! Maar zijn grote zus kan ook zo kijken, dus we herkennen het wel heel erg :)
pi_158245484
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 20:06 schreef Svane het volgende:
Hopelijk snel goed bericht Groofs! Wanneer komt het ongeveer? Gelukkig de kans nog steeds kleiner dan 1 procent! Maar ik snap dat het alsnog zenuwen met zich meebrengt.
30 december belafspraak voor de uitslag.

Wauw Sicilia, prachtige echoplaatjes <3
  maandag 14 december 2015 @ 21:04:53 #197
52229 Chanty
pi_158245687
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 20:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Oh bah moet je toch de kerst nog door ;(
  maandag 14 december 2015 @ 21:06:19 #198
52229 Chanty
pi_158245744
Sic zei t al io Facebook, zo mooi gedetailleerd O+ blijft zo bijzonder
pi_158246469
Wow silica, wat een mooie plaatjes! Het lijkt me heel bijzonder om het gezichtje nu al zo goed te zien.

Groofske, ik duim met je mee! Weet uit ervaring Hoe je je nu voelt...
pi_158248643
Dank je wel voor de felicitaties, morgen is hij echt jarig, dus dan nog een klein feestje met de opa's en oma's.

LB wat leuk dat je dochtertje ook zo dol op zingen is. Is ook zo schattig van die kleintjes die lopen te zingen.

Sicilia wat een duidelijke foto's en wat leuk dat je al gezichtsuitdrukkingen kan herkennen.

Groofs jeetje, toch pas na kerst de uitslag. Aan de ene kant fijn dat je het zo druk hebt, dan vliegt de tijd voorbij. Ik ga duimen voor een goede uitslag.

Angelatje pittig hoor al zolang aan het verbouwen, ook al is het in etappes.

Xanteh ook alweer 37 weken, meldplicht ;)

Luna wat lief dat je een rompertje kreeg.
  maandag 14 december 2015 @ 23:14:10 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158250117
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 20:31 schreef Sicilia het volgende:
We kregen nog wat mooie plaatjes mee O+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beetje een negroīde neusje :D
Cool!

Verloskundige deed bij check vanavond eventjes echoapparaat aan (mede voor haar stagiaire), wel erg tof, Blob zwaaide mooi even met armpjes en was lekker aan het rond stuiteren op en neer, heen en weer :D

Over week of 7 de 20-weken echo, ben dan echt wel benieuwd wat het word, en hoop natuurlijk dat alles goed gaat.
  maandag 14 december 2015 @ 23:16:38 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158250198
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 20:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Lang wachten zeg dan. Het is spannend natuurlijk, maar best een kans op fout positief. En als het mis is, kun je er nu niets meer aan veranderen.
Hope for the best :*
pi_158253966
SPOILER
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 15 december 2015 @ 08:21:07 #204
50430 Yuki
Student Midwife
pi_158253980
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 08:17 schreef JufMariska het volgende:
Ach, wat verdrietig ;( Sterkte JM! :*

En groofs heel veel sterkte met wachten op de uitslag. Spannend hoor...
♥ || Baby catcher in training || ♥
  dinsdag 15 december 2015 @ 08:21:17 #205
52229 Chanty
pi_158253982
:*
pi_158254003
:* JM.
pi_158254019
quote:
SPOILER
Zo onwijs verdrietig, helemaal omdat je wel een mooi kindje zag! Heel veel sterkte, wat onwijs naar. Hoe gaat het fysiek nu?
pi_158254044
Wat naar JM. Sterkte! :*

Groofs, ik duim voor een goede uitslag :*
pi_158254050
JM :*
Home is where the O+ is...
pi_158254087
JM wat verdrietig ;( :*
pi_158254096
JM nogmaals een :* sterkte!
  dinsdag 15 december 2015 @ 09:02:52 #212
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158254312
Ach wat verschrikkelijk jammer, JM! Het was zo'n mooi gegund verrassingskindje! Ik hoop dat deze zwangerschap wel weer wat deuren voor jullie geopend heeft. Veel sterkte voor jullie!
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_158254382
Ach JufMariska, wat een verdrietig nieuws... Heel veel sterkte de komende dagen!
  dinsdag 15 december 2015 @ 09:10:24 #214
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_158254384
Ah nee JM wat naar! Heel veel sterkte :*
pi_158254400
Och JM wat een verdrietig nieuws :* sterkte komende tijd.

En groofs :*
:)
pi_158254465
JufMariska, wat een verdrietig nieuws ;( Dikke knuffel van ons en veel sterkte en licht toegewenst :*
pi_158254647
JufMariska, wat verdrietig... heel veel sterkte komende tijd.
pi_158254686
Oh JM, wat verdrietig :* Sterkte
  dinsdag 15 december 2015 @ 09:38:15 #219
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158254731
Oh wat een rotnieuws JM! :*

En groofs, nog een dikke 2 weken wachten, bah. wat zegt je gevoel?

Hier ging het even wat minder, vandaar dat ik er even niet was.
SPOILER
Gelukkig goed nieuws van de gyn, bloedtesten hebben uitgewezen dat mijn baby negatief is, wat betekend dat mijn antistoffen niet het bloed van de beeb kunnen aanvallen en visa versa.
Wat een opluchting zeg! scheelt me weer 4 strippenkaarten prikken en alle stress eromheen. O+

Ik ga weer proberen om weer actief mee te posten hier, vind het wel gezellig hier.
:W
pi_158254740
Oh nee JM, jullie verrassingsbaby, wat verdrietig ;(. Heel veel sterkte! :*
pi_158254824
JM, wat naar ;( Heel veel sterkte :*
pi_158254827
Wat vreselijk verdrietig JM, heel veel sterkte :*
pi_158255051
Dankjulliewel! :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 15 december 2015 @ 10:03:54 #224
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158255062
JM neeeeee :o wat hard ;(

Sterkte meis :*
  dinsdag 15 december 2015 @ 10:31:26 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158255435
He bah wat verdrietig zeg ;(
Sterkte!
  dinsdag 15 december 2015 @ 10:33:10 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158255453
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:38 schreef kniftyhooker het volgende:
Oh wat een rotnieuws JM! :*

En groofs, nog een dikke 2 weken wachten, bah. wat zegt je gevoel?

Hier ging het even wat minder, vandaar dat ik er even niet was.
SPOILER
Gelukkig goed nieuws van de gyn, bloedtesten hebben uitgewezen dat mijn baby negatief is, wat betekend dat mijn antistoffen niet het bloed van de beeb kunnen aanvallen en visa versa.
Wat een opluchting zeg! scheelt me weer 4 strippenkaarten prikken en alle stress eromheen. O+

Ik ga weer proberen om weer actief mee te posten hier, vind het wel gezellig hier.
:W
Wat voor aandoeningen jij?
Ik moet voor schildklier antistoffen (zeldzame variant) nog een keer geprikt worden in week 30, voor de zekerheid. Ookal was het in week 9 verder goed, het zou met kleine kans nog alsnog kunnen gebeuren dat ik antistoffen ga aanmaken.

En pas op je pa, hoop dat hij goed natraject krijgt. Zeker niet te snel weer aan werk denken en beginnen, gezondheid gaat voor nu.
pi_158255613
JM sterkte :*

Wat bedoel je met natraject, want bij een tia hoef je niet te revalideren, aangezien er als het goed is geen restverschijnselen zijn, anders is het geen tia. Wel moet er onderzoek gedaan worden naar de oorzaak.

Kniftyhooker fijn dat lab uitslagen goed zijn.
Sterkte met je vader.
pi_158255615
JM wat super verdrietig ;( :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 15 december 2015 @ 10:47:24 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158255683
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 10:42 schreef Sethiwe het volgende:
JM sterkte :*

Wat bedoel je met natraject, want bij een tia hoef je niet te revalideren, aangezien er als het goed is geen restverschijnselen zijn, anders is het geen tia. Wel moet er onderzoek gedaan worden naar de oorzaak.

Kniftyhooker fijn dat lab uitslagen goed zijn.
Sterkte met je vader.
Beetje offtopic, je hebt gelijk hoor, maar ik zie veel mensen die tķch wel restverschijnselen overhouden na vermeende TIA (dus gewoon klein CVA). Tevens kans op recidief bij TIA. En na traject kan ook zijn monitoring klachten, bloeddruk e.d. door huisarts.
Als je maar niet (zoals ik net even te vaak hoor) de volgende dag weer lekker volle bak aan het werk gaat en doet alsof er niets gebeurd is. Er is toch een accident in het brein geweest en zulks.

Sterkte iig
pi_158255851
Nee toch JM :'( jullie verrassing, wat oneerlijk! Dikke knuffel
E.
  dinsdag 15 december 2015 @ 11:00:20 #231
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158255874
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 10:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat voor aandoeningen jij?
Ik moet voor schildklier antistoffen (zeldzame variant) nog een keer geprikt worden in week 30, voor de zekerheid. Ookal was het in week 9 verder goed, het zou met kleine kans nog alsnog kunnen gebeuren dat ik antistoffen ga aanmaken.

Ik heb antistoffen c en D, die kunnen de rode bloedcellen afbreken als het in contact komt met positief bloed.
Ik heb mij er niet heel erg in verdiept, dat wilde ik niet.

Hopelijk kan ik nu ook gewoon thuis bevallen als mijn bd laag blijft, vorige zw.schap zat ik al met 27 weken thuis. :{

Bedankt voor de sterktes. Mijn vader is bekend met hoge bloeddruk, ritmestoornissen en is al een keer gedotterd geweest. Nu dus dit erbij. Bij mijn oom ging het net zo. Gelukkig doet die het nog goed hoor. :) Die is wel lekker snel met pensioen gegaan erna. (ook andere ooms met hartklachten en falen en tia's ed)
Fingers crossed dat ik er niet mee te maken ga krijgen, maar dat weet je toch nooit.

[ Bericht 9% gewijzigd door kniftyhooker op 15-12-2015 11:05:53 ]
  dinsdag 15 december 2015 @ 11:16:18 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158256115
Zijn toch ingewikkelde mechanismes en zij hebben er opleiding voor gedaan dus kunnen je zonder dat jij alle ins en outs weet prima mee helpen toch?

En fingers crossed ja, inderdaad
pi_158257337
quote:
-spoiler-
Ik vind het zo verdrietig voor jullie. Sterkte :*
pi_158257349
Wat super rot JM! ;( :'(
Veel sterkte!
pi_158257361
JM wat verdrietig! :*
Sterkte de komende tijd!!
♥ J & S
pi_158257465
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 10:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Beetje offtopic, je hebt gelijk hoor, maar ik zie veel mensen die tķch wel restverschijnselen overhouden na vermeende TIA (dus gewoon klein CVA). Tevens kans op recidief bij TIA. En na traject kan ook zijn monitoring klachten, bloeddruk e.d. door huisarts.
Als je maar niet (zoals ik net even te vaak hoor) de volgende dag weer lekker volle bak aan het werk gaat en doet alsof er niets gebeurd is. Er is toch een accident in het brein geweest en zulks.

Sterkte iig
Sorry is idd offtopic. Klopt helemaal wat je zegt.
Idd hoor je vaak ach het was maar een TIA, terwijl het een (klein) CVA is geweest. (Beroepsirritatie ;) )
pi_158257997
JM wat verdrietig zeg ;(
Heel veel sterkte :*

Sethiwe heel herkenbaar die beroepsirritatie haha.

Knifty heel veel sterkte. Wat het ook was je schrikt je rot. Hopelijk knapt je vader snel op.
pi_158258039
Oh juf, wat verdrietig en oneerlijk. Sterkte.

Knifty welkom terug. Sterkte met je vader en fijn van de goede bloeduitslagen
pi_158258223
Oh nee, JM, wat verdrietig. Bah.
pi_158258420
Verdorie JM, wat naar. Sterkte de komende tijd! :*
pi_158258749
JM, wat heftig zeg...heel veel sterkte komende tijd :*
  dinsdag 15 december 2015 @ 15:15:33 #242
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_158260105
:* JM, sterkte!
pi_158260147
Ach lieve JM. ;( Sterkte. :*
pi_158260497
Ach nee toch... Veel sterkte JM!!
pi_158260509
Jeetje JM! Jullie mooie verrassing :( Sterkte :*
pi_158260570
Vandaag weer een sticker gekregen bij de gyn! 16 weken alweer, de tijd lijkt ineens veel sneller te gaan! En in plaats van hartje luisteren pakte ze toch t echo apparaat... Grinnik na een blik op mijn niet strakke buik welteverstaan ;) ( soms is niet zo slank zijn geen nadeel) en we zagen meteen een arm in de lucht en hoofdje bewegen... Wel heel gaaf na die eerste echo waar we een ''frummeltje'' zagen en nu een echt mensje!
pi_158261656
Jm wat verdrietig! Veel sterkte..

Knifty wat naar van je vader! Hopelijk knapt hij goed op.

Sprotje wat leuk extra gluren!
Hoop stiekem volgende week ook eens te gluren weer. Gok op een stuitligger en O. Lag ook vanaf 28wk in stuit dus wellicht willen ze dat wel even controleren hoop ik ;)

Ik moet dan bloed prikken ivm resusfactor.... Dat is veranderd sinds de vorige keer. Toen sowieso spuiten en nu uit bloed testen. Iemand dat al eens gehad? Moet nog even kijken wat dat ook alweer inhoud allemaal.

Gisteren foto's gemaakt van mijn al aanwezige kledingstash, weet ik weer op welk vlak ik nog los mag ;)
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 15 december 2015 @ 16:35:00 #248
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158261756
Oh lamb, heb je ook c en D?
Volgens mij krijg je dan bij D een spuit met 30 weken en dan bij de bevalling weer.
voor c is er geen spuit, en bij mij moest er toen om de dag geprikt worden om te kijken of het gestegen was ja of nee.
pi_158261802
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:31 schreef Lamb29 het volgende:
Jm wat verdrietig! Veel sterkte..

Knifty wat naar van je vader! Hopelijk knapt hij goed op.

Sprotje wat leuk extra gluren!
Hoop stiekem volgende week ook eens te gluren weer. Gok op een stuitligger en O. Lag ook vanaf 28wk in stuit dus wellicht willen ze dat wel even controleren hoop ik ;)

Ik moet dan bloed prikken ivm resusfactor.... Dat is veranderd sinds de vorige keer. Toen sowieso spuiten en nu uit bloed testen. Iemand dat al eens gehad? Moet nog even kijken wat dat ook alweer inhoud allemaal.

Gisteren foto's gemaakt van mijn al aanwezige kledingstash, weet ik weer op welk vlak ik nog los mag ;)
Ik had vorige zwangerschap rhesus d negatief, toen nog 1 keer bloedprikken rond 28 weken, en toen bleek baby ook negatief dus hoefde ik niet meer. Anders inderdaad nog 1 of 2 prikken.
pi_158261844
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:35 schreef kniftyhooker het volgende:
Oh lamb, heb je ook c en D?
Volgens mij krijg je dan bij D een spuit met 30 weken en dan bij de bevalling weer.
voor c is er geen spuit, en bij mij moest er toen om de dag geprikt worden om te kijken of het gestegen was ja of nee.
eh? in de zwangerschap om de dag geprikt? had je antistoffen dan?

Lamb het is niet zo spannend verder, gewoon een bloedafname, als baby negatief is dan heb je geen prik nodig, als baby positief is dan gebeurt hetzelfde als bij O. De gyn houdt dat bij verder hoef je zelf niets voor te doen. (of eigk het rivm houdt het bij en die stalken je vk/gyn als ze het vergeten :P )
  dinsdag 15 december 2015 @ 16:41:09 #251
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158261891
Jep dat klopt Mignonne, om de dag tijdens de zwangerschap.
vanaf week 27 om de 2 weken en vanaf week 34/35 om de dag.
Ik heb toen voor de gein bijgehouden, ben toen 23 keer geprikt die zwangerschap.
Zo blij dat deze beeb negatief is. Scheelt echt veel stress, ik moest steeds naar het zkh om te prikken. Vet irritant ivm de drukte aldaar. Was vaak een dik uur per prikbeurt kwijt.
pi_158261927
Hmmm geen idee! Even op mijn kaart kijken
Ik heb A negatief....
Op de kaart staat: Rhesus D foetaal
En ergens anders Rhesus (c) klein ag.

Heb alleen iets over 1x prikken gehoord dus zal om die D gaan gok ik.

Bij O. Kreeg ik idd met 30wk een prik, na de draaipoging en na bevalling.
Nu geloof ik dan bloed prikken en alleen indien nodig die prikken?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158261997
Ah langzaam tikken ;)
Thanks! Duidelijk weer!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158262027
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:42 schreef Lamb29 het volgende:
Hmmm geen idee! Even op mijn kaart kijken
Ik heb A negatief....
Op de kaart staat: Rhesus D foetaal
En ergens anders Rhesus (c) klein ag.

Heb alleen iets over 1x prikken gehoord dus zal om die D gaan gok ik.

Bij O. Kreeg ik idd met 30wk een prik, na de draaipoging en na bevalling.
Nu geloof ik dan bloed prikken en alleen indien nodig die prikken?
Ja klopt. En als deze baby positief is maar wel gewoon ligt, dan alleen prikken bij 30 wkn en na de bevalling.
pi_158262086
Ga nu uit van een stuitje ;) kan nu voelen aan welke kant hij ligt, in combi met wat ik voel ga ik weer uit van een hoofdje dat mijn lever als hoofdkussen gebruikt ;)
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 15 december 2015 @ 17:08:09 #256
52229 Chanty
pi_158262465
Knifty sterkte met je pa.

Lamb hoop het niet voor je. Is de baby de vorige wel gedraaid of werd t een stuitbevalling/ keizersnede?

Hier vandaag 13 weken whoehoeeee *O*
pi_158262529
oh maar je hebt nog wel even tot de 36 weken voor een eventuele versie poging mocht je dat weer willen.

Je moet trouwens naar het wkz dan man! Die hebben enorm hoge slagingspercentages bij versiepogingen. Heel deskundig team zit daar. Ik geloof uit mn hoofd dat ze daar voor vrouwen die niet van de eerste zwanger zijn een slagingspercentage van ruim 80% hadden. Als ik een versie moest ging ik daar heen :)
pi_158262547
Nee na een mislukte draaipoging met 36wk heb ik met 39.4 een geplande ks gehad. Ivm eerste en veiliger voor O. Durfde ik een stuitbevalling niet.
Zou dat weer het geval zijn heb ik daar helemaal vrede mee. Zeker nu jongetje bij mij mag blijven na een ks.

Draaipoging nooit meer iig. Dat heb ik als enorm naar en pijnlijk ervaren.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158262557
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:12 schreef Lamb29 het volgende:
Nee na een mislukte draaipoging met 36wk heb ik met 39.4 een geplande ks gehad. Ivm eerste en veiliger voor O. Durfde ik een stuitbevalling niet.
Zou dat weer het geval zijn heb ik daar helemaal vrede mee. Zeker nu jongetje bij mij mag blijven na een ks.

oh in dat geval ignore mn vorige post :P
misschien een tip voor andere stuiters dan.
pi_158262603
Haha idd... Hoor genoeg goede ervaringen maar ik vond het verschrikkelijk.
O. Verzette zich voor mijn gevoel uit alle macht (zat ook al helemaal vast) deed veel pijn en ik hyperventileerde als een malle... voelde zo onnatuurlijk en verkeerd.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158262662
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:17 schreef Lamb29 het volgende:
Haha idd... Hoor genoeg goede ervaringen maar ik vond het verschrikkelijk.
O. Verzette zich voor mijn gevoel uit alle macht (zat ook al helemaal vast) deed veel pijn en ik hyperventileerde als een malle... voelde zo onnatuurlijk en verkeerd.
Vervelend zeg :{ Klinkt heel rot.
Versies is een beetje net als strippen heb k het idee. De een voelt er niets van en voor de ander is het enorm pijnlijk.
  dinsdag 15 december 2015 @ 17:34:52 #262
52229 Chanty
pi_158262843
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:12 schreef Lamb29 het volgende:

Ik heb wel een stuitbevalling geprobeerd na twee mislukte draaipogingen (vond het juist enorm meevallen) maar lukte niet en werd een ks. Weet niet of ik nog eens een stuitbevalling zou proberen, Draaipoging wel iig dus mignonne tnx :P hoop dat deze niet zo eigenwijs is :+
  dinsdag 15 december 2015 @ 17:35:05 #263
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158262845
Oh fuuuuuuu :o

Ik had nog bloed moeten laten prikken voor ijzer en rhesus :o :X :@ vergeten dus....

Nu 28+5, kan t dan nog? oO<
pi_158262868
Oi :o is bij ons gewoon bij de vk zelf?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158262918
Ik weet niet of het uitmaakt of je voor rhesus c of d moet prikken LB, maar bij mij (rhesus-C) werd gezegd dat de 27 weken als ondergrens en niet als bovengrens wordt genomen, dus dat later in principe altijd kan :)
pi_158262932
Jammer dat het niet lukte chanty! Waardoor ging je door voor de ks?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158263040
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:35 schreef LadyBlack het volgende:
Oh fuuuuuuu :o

Ik had nog bloed moeten laten prikken voor ijzer en rhesus :o :X :@ vergeten dus....

Nu 28+5, kan t dan nog? oO<
geen probleem :)

27+0 wkn is minimum termijn.
  dinsdag 15 december 2015 @ 18:05:13 #268
52229 Chanty
pi_158263496
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:38 schreef onomatopee het volgende:
Ik weet niet of het uitmaakt of je voor rhesus c of d moet prikken LB, maar bij mij (rhesus-C) werd gezegd dat de 27 weken als ondergrens en niet als bovengrens wordt genomen, dus dat later in principe altijd kan :)
Ik kwam binnen met 5 cm binnen 2,5 uur dus dat ging lekker (wel continu weeenstorm), maar toen stagneerde de ontsluiting. Uiteindelijk ben ik niet verder gekomen dan 7 cm na ruim 8 uur. Kreeg er persdrang bij, morfine deed niks meer, heftige weeen en toen zij de gyn dat er teveel signalen op rood stonden en ik kon ook echt niet meer. Een uur later was meneer eruit gesneden :) Ik ben wel blij dat ik het heb kunnen proberen. Die persdrang was eigenlijk het ergste.
pi_158264201
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:05 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik kwam binnen met 5 cm binnen 2,5 uur dus dat ging lekker (wel continu weeenstorm), maar toen stagneerde de ontsluiting. Uiteindelijk ben ik niet verder gekomen dan 7 cm na ruim 8 uur. Kreeg er persdrang bij, morfine deed niks meer, heftige weeen en toen zij de gyn dat er teveel signalen op rood stonden en ik kon ook echt niet meer. Een uur later was meneer eruit gesneden :) Ik ben wel blij dat ik het heb kunnen proberen. Die persdrang was eigenlijk het ergste.
Dat klinkt niet fijn zo. Duimen dat deze gewoon richting het licht gaat liggen, of ga je sowieso voor een ks gezien de eerdere?
  dinsdag 15 december 2015 @ 18:45:33 #270
52229 Chanty
pi_158264303
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:41 schreef Myrr het volgende:

[..]

Dat klinkt niet fijn zo. Duimen dat deze gewoon richting het licht gaat liggen, of ga je sowieso voor een ks gezien de eerdere?
Nee hoop dat ik deze er gewoon uit druk :D
pi_158265323
@lamb en anders gewoon vragen of ze willen kijken ivm eventuele stuitligging... Doen ze vast wel!!
pi_158265786
JM, wat naar, sterkte :*

Volgens mij was bij mij Rhesus C positief. Wat betekent dat eigenlijk?

Ik heb wel een succesvolle stuitbevalling gehad. In 5 uur van begin tot eind. Nu weer grote kans op, dus ik houd er maar gewoon weer rekening mee.

Ik de laatste dagen veel last van sterretjes zien, zowel bij normale inspanning als in zit (in een overleg ofzo). Wat zou dat zijn? Ik ben vandaag 12 weken.
  dinsdag 15 december 2015 @ 20:05:53 #273
52229 Chanty
pi_158266355
Lage bloeddruk of zo?
pi_158266626
Laag hb?
  dinsdag 15 december 2015 @ 20:37:07 #275
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158267420
Oh hoe dat zit weet ik niet Lamb, maar ik heb dus ook een kleine c en daar hebben ze geen prik voor.
Heb ook geen prik gehad bij de 30 weken noch bevalling, de waarden bleven steeds laag. Heb ergens opgevangen onder de 10 ofzo.
Lijkt mij ook totaal niet prettig zo een draaipoging. Hopelijk is die van mij een koploper. :)

Jeej Chanty 13 weken! Time flies!
Pff jouw bevalling was dus ook erg heftig. Hopelijk gaat het met deze beeb lekker soepel.
Mag je nu wel gewoon bevallen?
Morgen tik ik al de 14 weken aan. Gaat echt ineens super snel nu.

Komt door de hormonen he LB, nog even snel een prikkie scoren dan. :+

Sull, Volgens mij is C positief dat je Rhesus c hebt, maar durf het niet te beloven. Vraag het anders even na bij je VK, die kan je vast betere uitleg geven.
Sterkte met je sterretjes. Hopelijk gaat t snel beter.
pi_158268374
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:46 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja klopt. En als deze baby positief is maar wel gewoon ligt, dan alleen prikken bij 30 wkn en na de bevalling.
Even voor een eventuele tweede bij mij :+

Als je een KS krijgt en je hebt zelf RhD neg en je baby RhD positief, is er dan een ander protocol? Want ik heb gewoon de twee prikken gekregen en verder niks, want was geen geplande Ks...
Kwak
  dinsdag 15 december 2015 @ 21:07:57 #277
52229 Chanty
pi_158268572
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:37 schreef kniftyhooker het volgende:
Oh hoe dat zit weet ik niet Lamb, maar ik heb dus ook een kleine c en daar hebben ze geen prik voor.
Heb ook geen prik gehad bij de 30 weken noch bevalling, de waarden bleven steeds laag. Heb ergens opgevangen onder de 10 ofzo.
Lijkt mij ook totaal niet prettig zo een draaipoging. Hopelijk is die van mij een koploper. :)

Jeej Chanty 13 weken! Time flies!
Pff jouw bevalling was dus ook erg heftig. Hopelijk gaat het met deze beeb lekker soepel.
Mag je nu wel gewoon bevallen?
Morgen tik ik al de 14 weken aan. Gaat echt ineens super snel nu.

Komt door de hormonen he LB, nog even snel een prikkie scoren dan. :+

Sull, Volgens mij is C positief dat je Rhesus c hebt, maar durf het niet te beloven. Vraag het anders even na bij je VK, die kan je vast betere uitleg geven.
Sterkte met je sterretjes. Hopelijk gaat t snel beter.
Ja volgens mij adviseren ze dat zelfs als er verder geen problemen zijn :) Maar bevallen duurt voor ons nog heeeeeeel lang.
pi_158268704
;(JM wat verdrietig. Veel sterkte voor jullie :*
pi_158269042
Rhesusblaat. In een hele grote notendop...

Je hebt allemaal een bloedgroep: A, B, AB of 0. In je bloed zitten daarnaast verschillende eiwitten, die noemen we rhesusfactoren. Rhesus D is de bekendste en de meest voorkomende. Als die aanwezig is ben je Rhesus-D positief. Is die niet aanwezig dan ben je Rh-D negatief. Omdat dit het meest voorkomende eiwit is wordt hij eigenlijk altijd in 1 adem genoemd met je bloedgroep. Dus als je zegt A+ bedoel je eigenlijk bloedgroep A rhesus D positief.

Maar er zijn nog veel meer van die eiwitten. Bijvoorbeeld c en C (om het makkelijk te houden :') ) rhesus E en Kell en duffy.
Hiervan is c weer de belangrijkste voor zwangeren.

Als je negatief bent is dat niet zo heel spannend verder, maar als het kindje onverhoopt wel positief is dan herkent jouw lijf die rhesus-eiwitten van je kindje niet omdat jij die niet hebt. Je lijf denkt help gevaar! En gaat als een malle antistoffen aanmaken om die eiwitten af te breken wat weer zorgt voor bloedafbraak bij de baby. Kortom het is niet het negatief zijn wat gevaarlijk is voor de baby maar het zijn de eventuele antistoffen tegen het bloed van de baby.

Voor rhesusD kunnen we daarvoor die prik geven. Je krijgt dan een heel klein beetje van die antistoffen ingespoten waardoor je lijf denkt oh die antistoffen heb ik al, hoef ik geen nieuwe aan te maken.
Die anti-D prik is verkregen uit menselijk materiaal, trotse bezitters van die antistoffen zeg maar die dat hebben afgestaan.
We zijn wereldwijd alleen zo goed geworden in dat terugbrengen van die antistoffen dat het medicijn nu dus op raakt omdat er geen mensen met antistoffen meer zijn :') daarom krijg je nu niet meer standaard die antiD spuit maar kijken ze eerst of het wel nodig is.

Voor rhc is die spuit er niet en kunnen we ook niet zien of baby positief of negatief is. We kunnen alleen zien of moeder wel of geen antistoffen gaat aanmaken. Het komt echter heel weinig voor in NL dat het echt een klinisch probleem oplevert (lees:dat kindjes in de buik overlijden door die bloedafbraak), en het kost bakken met geld om al die vrouwen bij 27 weken te gaan screenen, dus ze gaan die rhc screening er naar verluid weer uitgooien.

[ Bericht 0% gewijzigd door mignonne op 15-12-2015 21:26:37 ]
  dinsdag 15 december 2015 @ 21:23:52 #280
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158269200
Wauw helder! :)
pi_158269258
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Even voor een eventuele tweede bij mij :+

Als je een KS krijgt en je hebt zelf RhD neg en je baby RhD positief, is er dan een ander protocol? Want ik heb gewoon de twee prikken gekregen en verder niks, want was geen geplande Ks...
Een keizersnede staat er verder los van eigenlijk. Het gaat om het risico dat er bloedcontact is tussen moeder en baby. Door bij 30 weken die antistoffen te geven bescherm je deze baby lang genoeg tot aan de bevalling. Tijdens de bevalling is er mogelijk bloedcontact, bij vaginale bevalling maar ook bij keizersnede spoed of geplanned. Door de prik dan te geven voorkom je dat moeder antistoffen aanmaakt en dit een probleem wordt voor een volgend kindje.

Bij een versiepoging, maar ook bijvoorbeeld na een late miskraam (na 10 weken) of na buiktrauma is er ook mogelijk bloedcontact en krijgen moeders dus ook antiD al naar gelang status kind. Een D-negatieve moeder met miskraam na 10 weken krijgt altijd antiD omdat dan de status van het kind nog niet te bepalen is.
pi_158269388
^O^ Thanks duidelijk verhaal!
Idd ik kreeg hem ivm de draaipoging extra.

En Mignonne is het niet tijd voor een inleiding? :Y)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158269453
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:28 schreef Lamb29 het volgende:
^O^ Thanks duidelijk verhaal!
Idd ik kreeg hem ivm de draaipoging extra.

En Mignonne is het niet tijd voor een inleiding? :Y)
inleiding? :o ik ben 6 weken geleden al bevallen man :+
pi_158269554
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

inleiding? :o ik ben 6 weken geleden al bevallen man :+
T kind gaat al bijna naar school!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158269555
;) Weet Kyara dat ook?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158269697
Helder Mignonne!
Kwak
pi_158269871
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

T kind gaat al bijna naar school!
Zo oogt ie wel soms ja :') :+

maar oooooh je bedoelt mn ticker :D ja ik fok 98% van de tijd mobiel dus die zie ik niet joh! haha. Zal hem eerdaags ns weghalen.
pi_158269923
Hahahhaa ja vond het zo mooi 46wk zwanger :D
Hoe kan ik jou mannetje nou gemist hebben O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158269978
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:43 schreef Lamb29 het volgende:
Hahahhaa ja vond het zo mooi 46wk zwanger :D
Hoe kan ik jou mannetje nou gemist hebben O+
Precies! Ik doe zo mn best met spammen :') :D hij s niet te vermijden :P
pi_158277917
Goedemorgen :W
Wat een rust hier.
Ik ga ook maar eens een paar dagen rustig aan doen, na de drukke afgelopen week.
pi_158278739
JM, wat triest. Veel sterkte komende tijd!
pi_158280288
Inderdaad rustig hier!

Even verhuisgedoe onder een spoiler, lang zeikverhaal dus skip maar lekker hoor, moet het even ergens van me afschrijven :):
SPOILER
Gister mooi wel een sticker van de VK. Baby ligt al goed richting uitgang en buik groiet goed. Bloeddruk was keurig en over 3 weken het bevalplan bespreken :).
  woensdag 16 december 2015 @ 12:37:05 #293
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158280561
Oh rot Sicilia! Is er niet een mogelijkheid om iemand daarvoor in te huren?
Kost wel wat centjes natuurlijk, maar als dat voor jou de last zo verlicht moet dat het wel waard zijn toch? :Y
En jeej voor de sticker! *O*

Ik mag morgen weer naar de VK.
Sinds een paar weken hebben wij geen weegschaal meer en ik ben als de donder dat ik veel aangekomen ben. Hellup!! hopelijk valt het allemaal wel mee, manlief heeft nog geen nieuwe gekocht helaas. -O- Die wilt wachten tot kerst.
Leuk! voor onder de boom. :')
pi_158281372
Sicilia wat een gedoe.. Niet leuk zo in je laatste weken!

Hier weinig te melden, voel me nog steeds beroerd en de 28e (echo + intake vk) is nog heel erg ver weg.
pi_158282145
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:19 schreef Marjolijntje het volgende:
Sicilia wat een gedoe.. Niet leuk zo in je laatste weken!

Hier weinig te melden, voel me nog steeds beroerd en de 28e (echo + intake vk) is nog heel erg ver weg.
+1 en dan pas 4 jan echo.....ik wil weten hoe de beeb het doet....
pi_158282447
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:34 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik heb wel een stuitbevalling geprobeerd na twee mislukte draaipogingen (vond het juist enorm meevallen) maar lukte niet en werd een ks. Weet niet of ik nog eens een stuitbevalling zou proberen, Draaipoging wel iig dus mignonne tnx :P hoop dat deze niet zo eigenwijs is :+
Weet je al waar je wil gaan bevallen?
pi_158282561
What vervelend silica! Wij hebben gelukkig nog ons eigen huis, maar ik word ook helemaal gek van de verbouwing en wil ook gewoon rust, dus ik begrijp een beetje hoe je je voelt.

Ik weet niet of het voor jullie financieel mogelijk is, maar ik heb er nu doorgedrukt dat er volgende week een tegelzetter komt. Mijn schoonvader en vriend wilden zelf tegelen en zeiden dat dat echt niet nodig was, maar ik weet gewoon dat ze daar minstens drie weken mee bezig zijn en ik verhuis het liefste gisteren nog.

Wij hebben nu iemand via werkspot. Is altijd een beetje een gok, maar dit is een gepensioneerde tegelzetter die het er als hobby af en toe nog bij doet, dus het klinkt wel goed (en niet duur).
  woensdag 16 december 2015 @ 14:18:29 #298
52229 Chanty
pi_158282692
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:09 schreef WupWup het volgende:

[..]

Weet je al waar je wil gaan bevallen?
Iig NIET Zoetermeer :+ Waarschijnlijk het nieuwe haga. Daar hebben ze nu iig wel eenpersoonskamers (al hoop ik natuurlijk dat ik dezelfde dag naar huis mag), was verder wel tevreden over hoe er naar me geluisterd is met de bevalling en goede aanrijtijden. Enige wat stom is is dat je met de controles telkens iemand anders treft maar dat is vrees ik niet anders in een ander zkh.

Zit ook nog wel te delen aan jouw zkh maar dat is wel verder rijden en als ik in de spits kom :X ga sowieso nog kijken voordat ik iets beslis. Heb je nog advies?
  woensdag 16 december 2015 @ 14:21:40 #299
52229 Chanty
pi_158282786
Sicil
SPOILER
Sterkte voor de wachters :*
pi_158282951
Zou ik het kunnen maken een middagdutje te doen, op de bank, stiekem? Ik heb vier kinderen over de vloer :P
  woensdag 16 december 2015 @ 14:38:04 #301
52229 Chanty
pi_158283141
Vind ik knap als dat lukt :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')