Je buren zijn 80-plussers?quote:Op donderdag 10 december 2015 17:05 schreef PrisTheShiz het volgende:
De laatste paar ervaringen waren dat ik zelf moet schreeuwen in huis om me verstaanbaar te maken en de tv niet kan horen zo een herrie is het bij de buren,
Ik vind dat je ze moeilijk kunt verbieden een feestje te houden.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:05 schreef PrisTheShiz het volgende:
Mijn buren zijn van plan een feestje te geven met oud en nieuw. De laatste paar ervaringen waren dat ik zelf moet schreeuwen in huis om me verstaanbaar te maken en de tv niet kan horen zo een herrie is het bij de buren,dan laten we de wietstank er nog maar buiten. Ik wil ook gewoon oud en nieuw op de bank kunnen vieren zonder overlast.
Lees: oud huis, slechte isolatie.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Net zoals je moeilijk TS kunt verplichten om overlast te accepteren omdat het een speciale avond zou zijn.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind dat je ze moeilijk kunt verbieden een feestje te houden.
Heel gek, maar rekening houden met elkaar werkt twee kanten op. Gun je buren een paar feestjes, als ze zich de rest van het jaar redelijk gedeisd houden.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:14 schreef hottentot het volgende:
[..]
Net zoals je moeilijk TS kunt verplichten om overlast te accepteren omdat het een speciale avond zou zijn.
Maar verder oud en nieuw, als dat de enige keer per jaar is dat ze zo doen zou het mij een rotzorg zijn. Beter gaat hij er een biertje halen
TS kan natuurlijk ook de politie bellen wegens geluidsoverlast, maar als die al tijd hebben om langs te komen zal het er denk ik geen gezelliger avond op worden als de buren vermoeden dat dit bij TS wegkomt.
Geen overlast geven valt voor jou onder 'rekening moeten houden' met een ander? In mijn ogen is dat namelijk gewoon normaal gedrag en niet iets wat je doet omdat je rekening houdt met de buurman. Lijkt me ook niet dat zoiets (gewoon normaal doen) dan opeens betekent dat je dan op andere momenten wel overlast mag veroorzaken.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heel gek, maar rekening houden met elkaar werkt twee kanten op. Gun je buren een paar feestjes, als ze zich de rest van het jaar redelijk gedeisd houden.
Ben je achterlijk of dom?quote:Op donderdag 10 december 2015 17:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
sjompenoplossing: lawinepijl daar naar binnen schieten
Wat? Mensen mogen geen feestjes meer geven?quote:Op donderdag 10 december 2015 17:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Geen overlast geven valt voor jou onder 'rekening moeten houden' met een ander? In mijn ogen is dat namelijk gewoon normaal gedrag en niet iets wat je doet omdat je rekening houdt met de buurman. Lijkt me ook niet dat zoiets (gewoon normaal doen) dan opeens betekent dat je dan op andere momenten wel overlast mag veroorzaken.
Maar goed, als ik TS was zou ik er niet moeilijk over doen.
Dat zeg ik nergens. Knap dat je dat er toch in leest.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat? Mensen mogen geen feestjes meer geven?
Goh.
Nou, ik zal ook wel heel beroerd schrijven, dan. Als je gehorig woont en je hebt niet zo'n buurman die daar schijt aan heeft en zijn muziek hard zet als hij daar zin in heeft, dan is een enkel luidruchtig feestje best te verdragen.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. Knap dat je dat er toch in leest.
Ik zeg alleen maar dat ik 'je de rest van het jaar gedeisd houden' geen reden of argument vindt om op een ander moment wel overlast te mogen veroorzaken.
Vind ik niet. Geven en nemen. Daarbij, de term overlast is voor iedereen anders. Wel vind ik dat je prima met de buren kan afspreken dat het bijvoorbeeld vanaf 03:00 wat rustiger wordt.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, ik zal ook wel heel beroerd schrijven, dan. Als je gehorig woont en je hebt niet zo'n buurman die daar schijt aan heeft en zijn muziek hard zet als hij daar zin in heeft, dan is een enkel luidruchtig feestje best te verdragen.
Ik zeg vast weer iets heel geks. Sorry.
Ow dat ben ik ook helemaal met je eens.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, ik zal ook wel heel beroerd schrijven, dan. Als je gehorig woont en je hebt niet zo'n buurman die daar schijt aan heeft en zijn muziek hard zet als hij daar zin in heeft, dan is een enkel luidruchtig feestje best te verdragen.
Ik zeg vast weer iets heel geks. Sorry.
Ja toch? En als er nou één nacht in het jaar is dat er toch al herrie is...quote:Op donderdag 10 december 2015 17:39 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Vind ik niet. Geven en nemen. Daarbij, de term overlast is voor iedereen anders. Wel vind ik dat je prima met de buren kan afspreken dat het bijvoorbeeld vanaf 03:00 wat rustiger wordt.
Akkoord.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Ow dat ben ik ook helemaal met je eens.
Ik probeerde meer het punt te maken dat af en toe een luidruchtig feestje tolereren iets is wat je doet omdat men nou eenmaal soms een feestje wil geven, en mensen in dit land helaas vaak dicht op elkaar wonen. Niet omdat ze zich de rest van het jaar wel netjes gedragen.
Tolereren omdat mensen gezelligheid willen, niet als soort van beloning na een jaar van goed gedrag.
Waarschijnlijk lazen we inderdaad een beetje naast elkaar op / wat we wilden lezen.
Precies. Als je daar niet tegen kan moet je lekker op de hei gaan wonenquote:Op donderdag 10 december 2015 17:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja toch? En als er nou één nacht in het jaar is dat er toch al herrie is...
Zijn wij het toch ééns.quote:Op donderdag 10 december 2015 17:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heel gek, maar rekening houden met elkaar werkt twee kanten op. Gun je buren een paar feestjes, als ze zich de rest van het jaar redelijk gedeisd houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |