Reconstructie van de avond: http://www.rtlnieuws.nl/b(...)-met-dascha-graafsmaquote:Afgelopen vrijdagavond tot de zaterdagochtend 28 november is mijn dochter Dascha Graafsma (17-08-1999) met drie vriendinnen uitgegaan in Hilversum naar de gelegenheid Lets Get Down (nabij het Gooiland-theater en het station, adres: Emmastraat 2). Om ongeveer 2.00 uur heeft ze de gelegenheid even verlaten ‘om te plassen’. Ze is niet meer teruggekomen.
De vriendinnen gingen zoeken en namen uiteindelijk met ons, de ouders, contact op en gingen naar de politie. Er werd gezocht en alle mogelijke diensten ingeschakeld.
Om 5.45 uur, dus veel later, heeft een trein Dascha getroffen nabij het Station Hilversum Sportpark. Dat bij uiterst koud en slecht weer. Ze droeg geen jas, die is achtergebleven in de Lets Get Down, en feitelijk niet meer dan een wit T-shirt, witte gympen en een zwarte broek. Fysiek onmogelijk om daarmee zoveel tijd buiten door te brengen met de geldende weersomstandigheden.
De grote vraag is wat er in het genoemde tijdsverloop is gebeurd. Wie haar ook kent stelt: dit kan niet waar zijn, alsof Dascha zelf het leven niet meer wilde. Naast het tijdsverloop zijn er dus de feiten van het barre weer, maar ook haar telefoon is niet meer vindbaar. In de periode is Dascha vele malen gebeld of zijn er anderzins berichten verzonden. Zij bleek of in gesprek of niet bereikbaar.
Als vader wil ik u vragen om alle mogelijke media-aandacht aan het gebeuren te geven. Met de vraag of iemand haar heeft gezien, gesproken, tijd met haar heeft doorgebracht, of alles wat er maar te bedenken is. Er klopt teveel niet, …….. Er zijn geen woorden te vinden om dit verzoek te ondersteunen, maar dat lijkt me ook niet nodig. Hoe eerder de vragen en het bericht worden uitgebracht hoe eerder er misschien mensen met informatie kunnen worden gevonden.
Het lichaam is dermate beschadigd dat directe identificatie niet meer mogelijk is. DNA-testen moeten het bewijs leveren, maar feitelijk is er geen twijfel dat het om Dascha gaat.
Dascha was een leerling van het ATC-college, had een leuke bijbaan, een fijne vriend, trouw en liefdevol 3 broers en 2 zusters. Ze woonde in Hollandsche Rading met haar ouders en nog twee broers thuis. Wie het ook gevraagd wordt, voor enig naar geestelijk lijden was en kan op geen enkele serieuze wijze een aanleiding gevonden worden. Alles kan worden nagevraagd. Zie bijvoorbeeld de berichten op de facebook-pagina’s van mij (Rene Graafsma / renegraafsma) of die van Dascha zelf (Dascha Graafsma).
De centrale vraag is: wat is er in het tijdsbestek gebeurd en wie heeft haar gezien?
De zaak wordt zeer intensief behandeld door de politie Hilversum. In hun betrokkenheid stellen wij alle vertrouwen maar het is duidelijk dat we informatie missen. Het is noodzaak, …….
Hoe dan ook, zet het bericht en de vragen svp uit met elk mogelijk mediamiddel waar u over beschikt.
Meer dan dank !!
René Graafsma
Het is toch een feit dat er drugs zijn gevonden in de ingewanden van Dascha?quote:Op donderdag 10 december 2015 13:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat criminaliseer ik? Die woorden worden me meerdere door een obsessief persoon in de mond gelegd.
Ik hou de optie open dat ze niet alleen was.
En ik geloof de ouders.
Drugs in je lichaam is geen crimineel feit.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is toch een feit dat er drugs zijn gevonden in de ingewanden van Dascha?
Dat betekent dus dat er sowieso sprake is van een crimineel feit.
Handel in drugs is verboden. Gebruik van de meeste drugs is verboden, hoewel het in sommige gevallen wordt gedoogd.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Drugs in je lichaam is geen crimineel feit.
Het is zo druk dat ze 200 vrijwillgers zoekenquote:Op donderdag 10 december 2015 13:37 schreef Vance het volgende:
Hallo,
Ik heb net via uitzending gemist de doc gezien over 113. Ik wist niet eens dat dat bestond.
De Docu heeft behoorlijk indruk op me gemaakt!
http://www.npo.nl/2doc-strohalm/09-12-2015/VPWON_1240008
https://www.113online.nl/
https://www.113online.nl/nu-praten/crisis-chat
Dit wil ik toch even delen hier in dit topic.
Take Care.
Nee, dat is wel duidelijk. Lijkt me best moeilijk, om nul vertrouwen te hebben in de rechtsstaat.quote:Op donderdag 10 december 2015 13:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Met name in de eerste 3 topics werd er veel gepost over het hebben van vertrouwen in het onderzoek van de politie. Ik heb dat dus niet
Volgend de Telegraaf. Maar volgens hetzelfde Telegraafbericht zijn de ouders daar nog niet zo zeker van. De tekst spreekt trouwens over "duidelijke beelden" maar ik vind ze absoluut niet duidelijk. Ik begrijp overigens ook niet wat de journalistieke noodzaak er van is om deze beelden te publiceren, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:18 schreef gynaika het volgende:
Camerabeelden van Dascha:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_camerabeeld___.html
Even afwachten wat nog meer naar buiten komt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Volgend de Telegraaf. Maar volgens hetzelfde Telegraafbericht zijn de ouders daar nog niet zo zeker van. De tekst spreekt trouwens over "duidelijke beelden" maar ik vind ze absoluut niet duidelijk. Ik begrijp overigens ook niet wat de journalistieke noodzaak er van is om deze beelden te publiceren, maar dat terzijde.
De kleding van haar komt overeen met de beelden en het tijdstip van de beelden ook. Ook de afgelegde route klopt met de beelden. Is nog geen zekerheid natuurlijk, maar er zijn toch meerdere beelden ontdekt die nu bekeken worden door de politie.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:20 schreef Mula het volgende:
Ik kan weinig van die beelden maken. Er loopt iemand voorbij, maar of dat een man of vrouw is?
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:25 schreef gynaika het volgende:
[..]
Even afwachten wat nog meer naar buiten komt.
Nee, er staat 'is niet helemaal zeker'. Dat is niet hetzelfde als 'is daar nog niet zo zeker van'.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Volgend de Telegraaf. Maar volgens hetzelfde Telegraafbericht zijn de ouders daar nog niet zo zeker van. De tekst spreekt trouwens over "duidelijke beelden" maar ik vind ze absoluut niet duidelijk. Ik begrijp overigens ook niet wat de journalistieke noodzaak er van is om deze beelden te publiceren, maar dat terzijde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |