Nee, nou is daar natuurlijk niets verkeerds aan maar dan moet je bij voorkeur natuurlijk geen certificaten van aandelen krijgen of, als het dan wel certificaten zijn moet je niet van dit soort voorwaarden hebben "8.3 Ingeval er sprake is van terugkoop van Investeerders Coöp Aandelen door de Vennootschap geldt het daartoe bepaalde in de statuten van Vennootschap en zal de verkrijgingsprijs nooit meer bedragen dan tweemaal (2x) de prijs bij verwerving van deze aandelen." Op die manier gaat ook een zwaan je niet helpen om het verlies van de overige 90% te compenseren.quote:Op zaterdag 12 december 2015 15:34 schreef redbull666 het volgende:
[..]
Volgens mij is het funden van start-ups niks voor jou. Bij dit soort investeringen is het ALTIJD onzeker wat de toekomst zal brengen, 80-90% van start-ups worden nooit een zwaan.
Waarderingen worden bepaald uitgaande van enig succes. De meesten halen dat nooit, maar die paar die er ruim overheen kunnen dat goed maken. Helaas is dat lang niet zo goed meetbaar als "8% rente op jaarbasis", maar het is dan ook een ander vak. Op "quite" spelen is nooit het doel van equity funding.
RavigotteSaus kijkt misschien naar programma's als "Shark Tank" (Fox) en "Dragons' Den" (BBC). De potentiële investeerders tonen daarin keer op keer aan dat de echte marktwaarde van de deelnemende bedrijven véél lager ligt dan de bedrijfseigenaren claimen. Vaak omdat de claim is gebaseerd op toekomstplannen, niet op feitelijk voltooide activiteiten en cijfers. Persoonlijk zou ik daarom ook niet snel aandelen in een startend bedrijf kopen, waarvan de valuatie door het bedrijf zelf wordt gedaan. En dan laat ik de moeilijke overdraagbaarheid van de aandelen en het bepalen van de waarde daarvan nog buiten beschouwing. Nee, dan liever een lening.quote:Op zaterdag 12 december 2015 15:34 schreef redbull666 het volgende:
[..]
Volgens mij is het funden van start-ups niks voor jou. Bij dit soort investeringen is het ALTIJD onzeker wat de toekomst zal brengen, 80-90% van start-ups worden nooit een zwaan.
Waarderingen worden bepaald uitgaande van enig succes. De meesten halen dat nooit, maar die paar die er ruim overheen kunnen dat goed maken. Helaas is dat lang niet zo goed meetbaar als "8% rente op jaarbasis", maar het is dan ook een ander vak. Op "quite" spelen is nooit het doel van equity funding.
Geheel eens! Die Leckere vond ik al niks vanwege eerder genoemde redenen, dus zover was ik nog niet eens gekomen met bestuderen. Absoluut overslaan.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:18 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nee, nou is daar natuurlijk niets verkeerds aan maar dan moet je bij voorkeur natuurlijk geen certificaten van aandelen krijgen of, als het dan wel certificaten zijn moet je niet van dit soort voorwaarden hebben "8.3 Ingeval er sprake is van terugkoop van Investeerders Coöp Aandelen door de Vennootschap geldt het daartoe bepaalde in de statuten van Vennootschap en zal de verkrijgingsprijs nooit meer bedragen dan tweemaal (2x) de prijs bij verwerving van deze aandelen." Op die manier gaat ook een zwaan je niet helpen om het verlies van de overige 90% te compenseren.
Ik weet niet wat een programma waarin ze aquariums bouwen te maken heeft met bedrijfswaarderingen. Maar de tweede regel is wel wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:51 schreef Groepfunder het volgende:
RavigotteSaus kijkt misschien naar programma's als "Shark Tank" (Fox) en "Dragons' Den" (BBC). De potentiële investeerders tonen daarin keer op keer aan dat de echte marktwaarde van de deelnemende bedrijven véél lager ligt dan de bedrijfseigenaren claimen.
Het funden van startups is zeker wel wat voor mij. Maar de bedrijfswaardering is al van de zwaan. Nog voordat ze een zwaan zijn. Wat je zoekt is een lelijk eendje, waarvan alleen jij denkt dat het een zwaan wordt.quote:Op zaterdag 12 december 2015 15:34 schreef redbull666 het volgende:
Agree to disagree -> bedtijd.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:35 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Het funden van startups is zeker wel wat voor mij. Maar de bedrijfswaardering is al van de zwaan. Nog voordat ze een zwaan zijn. Wat je zoekt is een lelijk eendje, waarvan alleen jij denkt dat het een zwaan wordt.
Kwart voor 6 al naar bed? Ik zou toch maar even aan je moeder vragen of je nu om 8 uur pas naar bed mag, wel raar dat ze je wel centjes laat investeren.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:46 schreef redbull666 het volgende:
[..]
Agree to disagree -> bedtijd.
Verder succes met zoeken
Dan zijn wij het eens. Shark Tank heeft overigens niets met aquariums te maken, dat is Fish Tank Kings. Okay het is officieel: ik kijk véél te veel televisie.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:25 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Ik weet niet wat een programma waarin ze aquariums bouwen te maken heeft met bedrijfswaarderingen. Maar de tweede regel is wel wat ik bedoel.
Loopt net geen jaar...quote:Op zaterdag 12 december 2015 20:39 schreef brulaap112 het volgende:
Tring (deels?) failliet, was volgens mij een GvE project.
http://www.faillissements(...)ng-business-b-v.aspx
http://cfmailserver.nl/ww(...).aspx%3Fid=8616.html
Tring clients en de holding zijn niet failliet.
Ik heb DeLeckere ook niet genoemd want dat is inderdaad meer dan alleen een idee. Die heeft bewezen omzet en claimed ook niet het 6-voudige over drie jaar.quote:Op zaterdag 12 december 2015 21:46 schreef Blik het volgende:
Overigens is DeLeckere zeker geen start-up te noemen, bestaan al enkele jaren en is gewoon een winstgevend bedrijf
Gelukkig nietquote:Op zaterdag 12 december 2015 23:46 schreef dyna18 het volgende:
Hier nog even een after story van de zakloze winkel in Utrecht.
http://www.duic.nl/nieuws(...)inkel-van-nederland/
Wat mij opvalt is dat mensen die een onderneming starten op een ideaal beeld van de maatschappij, vaak niet de beste ondernemers zijn.
Je leest het ook in de reacties onder het artikel. De klanten vinden het te duur, snappen de producten niet goed. Het antwoord van de ondernemer is om meer geld te gaan investeren om een app te bouwen.
Zitten er nog mensen van dit forum in?
Heb de olie al een tijdje binnenquote:Op zondag 13 december 2015 12:12 schreef obligataire het volgende:
Het lijkt wel of de incentives bewust zijn opgehouden, om ons er tijdens de donkere dagen voor de Kerst mee te verblijdenGisteren stonden ineens de paddo's en de eulie oet Grunn voor de deur. In mooie verpakking (sorry)
Nu Joop nog.......
Het zal wel een gebrek aan fantasie aan mijn kant zijn, maar ik vind het ook hoogst onverstandig om zoveel geld te investeren in 1 / 3.000e deel van een bedrijf.quote:Op zaterdag 12 december 2015 10:02 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen die symbid aandelen gewoon verkeerd lezen. Ze funden dat als een lening. Ze lezen dat een bedrijf 150k nodig heeft en denken dat dat wel reeeel is. Maar ze hebben niet door dat die 150k maar 5% van de aandelen is. Je heb dan met 1000 euro 1/150e van een nietszeggend stukje (5%) in een bedrijf.
Een 'idee' wordt wel heel hoog gewaardeerd naar mijn gevoel.
Ik weet niet welke bedrijven/personen de lening getekend hebben? Maar deze firma's worden genoemd in de pitch (zie spoiler) gelukkig zit ik er niet in, maar het wordt af en toe wel heet in de buurt van mijn projectnummers. Ik zal hem opnemen in de statistieken. Ik hoor nog wel graag of de betalingen ook daadwerkelijk gestopt zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2015 20:39 schreef brulaap112 het volgende:
Tring (deels?) failliet, was volgens mij een GvE project.
http://www.faillissements(...)ng-business-b-v.aspx
http://cfmailserver.nl/ww(...).aspx%3Fid=8616.html
Tring clients en de holding zijn niet failliet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-12-2015 15:00:46 ]
quote:Op zondag 13 december 2015 14:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik weet niet welke bedrijven/personen de lening getekend hebben? Maar deze firma's worden genoemd in de pitch (zie spoiler) gelukkig zit ik er niet in, maar het wordt af en toe wel heet in de buurt van mijn projectnummers. Ik zal hem opnemen in de statestieken. Ik hoor nog wel graag of de betalingen ook daadwerkelijk gestopt zijn.
Ik denk niet dat er hier veel mensen in zitten aangezien de beoordeling hier maar matig was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er niemand van hier in zit dan bewijst het forum wederom zijn nut!quote:Op zondag 13 december 2015 14:54 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er hier veel mensen in zitten aangezien de beoordeling hier maar matig was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |