abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158195233
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:34 schreef redbull666 het volgende:

[..]

Volgens mij is het funden van start-ups niks voor jou. Bij dit soort investeringen is het ALTIJD onzeker wat de toekomst zal brengen, 80-90% van start-ups worden nooit een zwaan.

Waarderingen worden bepaald uitgaande van enig succes. De meesten halen dat nooit, maar die paar die er ruim overheen kunnen dat goed maken. Helaas is dat lang niet zo goed meetbaar als "8% rente op jaarbasis", maar het is dan ook een ander vak. Op "quite" spelen is nooit het doel van equity funding.
Nee, nou is daar natuurlijk niets verkeerds aan maar dan moet je bij voorkeur natuurlijk geen certificaten van aandelen krijgen of, als het dan wel certificaten zijn moet je niet van dit soort voorwaarden hebben "8.3 Ingeval er sprake is van terugkoop van Investeerders Coöp Aandelen door de Vennootschap geldt het daartoe bepaalde in de statuten van Vennootschap en zal de verkrijgingsprijs nooit meer bedragen dan tweemaal (2x) de prijs bij verwerving van deze aandelen." Op die manier gaat ook een zwaan je niet helpen om het verlies van de overige 90% te compenseren.
pi_158195864
quote:

[..]

Volgens mij is het funden van start-ups niks voor jou. Bij dit soort investeringen is het ALTIJD onzeker wat de toekomst zal brengen, 80-90% van start-ups worden nooit een zwaan.

Waarderingen worden bepaald uitgaande van enig succes. De meesten halen dat nooit, maar die paar die er ruim overheen kunnen dat goed maken. Helaas is dat lang niet zo goed meetbaar als "8% rente op jaarbasis", maar het is dan ook een ander vak. Op "quite" spelen is nooit het doel van equity funding.
RavigotteSaus kijkt misschien naar programma's als "Shark Tank" (Fox) en "Dragons' Den" (BBC). De potentiële investeerders tonen daarin keer op keer aan dat de echte marktwaarde van de deelnemende bedrijven véél lager ligt dan de bedrijfseigenaren claimen. Vaak omdat de claim is gebaseerd op toekomstplannen, niet op feitelijk voltooide activiteiten en cijfers. Persoonlijk zou ik daarom ook niet snel aandelen in een startend bedrijf kopen, waarvan de valuatie door het bedrijf zelf wordt gedaan. En dan laat ik de moeilijke overdraagbaarheid van de aandelen en het bepalen van de waarde daarvan nog buiten beschouwing. Nee, dan liever een lening.

De website van de Bierbank heb ik ook bekeken. Er ontbreekt veel te veel informatie om in te kunnen schatten of dat een serieuze investering kan zijn voor een niet-bierliefhebber. Ben je echter een liefhebber en heb je best zin om over vijf jaar met een groep investeerders een 'gratis' biertje te drinken, dan is een gokje met ¤7,50 alleen maar grappig.
pi_158196178
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, nou is daar natuurlijk niets verkeerds aan maar dan moet je bij voorkeur natuurlijk geen certificaten van aandelen krijgen of, als het dan wel certificaten zijn moet je niet van dit soort voorwaarden hebben "8.3 Ingeval er sprake is van terugkoop van Investeerders Coöp Aandelen door de Vennootschap geldt het daartoe bepaalde in de statuten van Vennootschap en zal de verkrijgingsprijs nooit meer bedragen dan tweemaal (2x) de prijs bij verwerving van deze aandelen." Op die manier gaat ook een zwaan je niet helpen om het verlies van de overige 90% te compenseren.
Geheel eens! Die Leckere vond ik al niks vanwege eerder genoemde redenen, dus zover was ik nog niet eens gekomen met bestuderen. Absoluut overslaan.
pi_158196536
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:51 schreef Groepfunder het volgende:
RavigotteSaus kijkt misschien naar programma's als "Shark Tank" (Fox) en "Dragons' Den" (BBC). De potentiële investeerders tonen daarin keer op keer aan dat de echte marktwaarde van de deelnemende bedrijven véél lager ligt dan de bedrijfseigenaren claimen.
Ik weet niet wat een programma waarin ze aquariums bouwen te maken heeft met bedrijfswaarderingen. Maar de tweede regel is wel wat ik bedoel.

Als ik even op symbid kijk en ik zie dat een snuffelbox voor honden is gewaardeerd op ruim 1 miljoen euro (en dat ie bijna vol zit). Dan ben ik benieuwd wat de investeerders verwachten wat dat bedrijf waard wordt.

Als ik zie dat je voor Coffee Tea Patisserie aandelen koopt tijdens een waardering van 2,75 miljoen. En je denkt DUS dat het bedrijf meer waard wordt. Nou dan schrik ik toch wel.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_158196711
quote:
Het funden van startups is zeker wel wat voor mij. Maar de bedrijfswaardering is al van de zwaan. Nog voordat ze een zwaan zijn. Wat je zoekt is een lelijk eendje, waarvan alleen jij denkt dat het een zwaan wordt.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_158196959
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:35 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Het funden van startups is zeker wel wat voor mij. Maar de bedrijfswaardering is al van de zwaan. Nog voordat ze een zwaan zijn. Wat je zoekt is een lelijk eendje, waarvan alleen jij denkt dat het een zwaan wordt.
Agree to disagree -> bedtijd.

Verder succes met zoeken :)
pi_158197057
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:46 schreef redbull666 het volgende:

[..]

Agree to disagree -> bedtijd.

Verder succes met zoeken :)
Kwart voor 6 al naar bed? Ik zou toch maar even aan je moeder vragen of je nu om 8 uur pas naar bed mag, wel raar dat ze je wel centjes laat investeren.

Maar even serieus, ik heb zelf meegedaan met de eerste ronde van zelfstroom. Hier werd het bedrijf op 5 miljoen gewaardeerd, tijdens de 2e ronde kregen we te horen dat ze wat mensen over de vloer hebben gehad die het bedrijf op 5,3 miljoen gewaardeerd hadden. En voor die prijs werden ook aandelen verkocht.

Ik kreeg het gevoel dat het idee word gewaardeerd, als het goed werkt en geld binnen brengt. Maar niet het bedrijf dat er op dat moment staat. De enige reden waarom de waardering zo hoog is, is omdat de aandelen die ze verkopen meer geld opleveren dan als ze de echte waardering gebruiken.

[ Bericht 15% gewijzigd door Borstenzijngeweldig op 12-12-2015 18:02:29 ]
pi_158200825
Sound like 'fried air' 🍟😊
Pecunia non olet
pi_158201003
Tring (deels?) failliet, was volgens mij een GvE project.

http://www.faillissements(...)ng-business-b-v.aspx

http://cfmailserver.nl/ww(...).aspx%3Fid=8616.html

Tring clients en de holding zijn niet failliet.

[ Bericht 6% gewijzigd door brulaap112 op 12-12-2015 21:01:30 ]
pi_158201866
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:25 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Ik weet niet wat een programma waarin ze aquariums bouwen te maken heeft met bedrijfswaarderingen. Maar de tweede regel is wel wat ik bedoel.
Dan zijn wij het eens. Shark Tank heeft overigens niets met aquariums te maken, dat is Fish Tank Kings. Okay het is officieel: ik kijk véél te veel televisie.
pi_158202497
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:39 schreef brulaap112 het volgende:

Loopt net geen jaar...
  zaterdag 12 december 2015 @ 21:46:26 #212
62913 Blik
The one and Only!
pi_158202776
Overigens is DeLeckere zeker geen start-up te noemen, bestaan al enkele jaren en is gewoon een winstgevend bedrijf
pi_158205446
Hier nog even een after story van de zakloze winkel in Utrecht.
http://www.duic.nl/nieuws(...)inkel-van-nederland/

Wat mij opvalt is dat mensen die een onderneming starten op een ideaal beeld van de maatschappij, vaak niet de beste ondernemers zijn.

Je leest het ook in de reacties onder het artikel. De klanten vinden het te duur, snappen de producten niet goed. Het antwoord van de ondernemer is om meer geld te gaan investeren om een app te bouwen.

Zitten er nog mensen van dit forum in?

[ Bericht 35% gewijzigd door dyna18 op 13-12-2015 08:20:42 ]
pi_158206283
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:46 schreef Blik het volgende:
Overigens is DeLeckere zeker geen start-up te noemen, bestaan al enkele jaren en is gewoon een winstgevend bedrijf
Ik heb DeLeckere ook niet genoemd want dat is inderdaad meer dan alleen een idee. Die heeft bewezen omzet en claimed ook niet het 6-voudige over drie jaar.

Zelfstroom had naar ik me herinner ook al de nodige omzet en assets.

[ Bericht 4% gewijzigd door RavigotteSaus op 13-12-2015 00:29:25 ]
pi_158211748
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:46 schreef dyna18 het volgende:
Hier nog even een after story van de zakloze winkel in Utrecht.
http://www.duic.nl/nieuws(...)inkel-van-nederland/

Wat mij opvalt is dat mensen die een onderneming starten op een ideaal beeld van de maatschappij, vaak niet de beste ondernemers zijn.

Je leest het ook in de reacties onder het artikel. De klanten vinden het te duur, snappen de producten niet goed. Het antwoord van de ondernemer is om meer geld te gaan investeren om een app te bouwen.

Zitten er nog mensen van dit forum in?
Gelukkig niet O-)

Het kan niet vaak genoeg herhaald worden: investeer niet in een vent die denkt dat hij het wiel opnieuw moet uitvinden. En dat zo iemand blijkbaar de gunfactor mee heeft, maakt het extra gevaarlijk.
Pecunia non olet
pi_158211818
Het lijkt wel of de incentives bewust zijn opgehouden, om ons er tijdens de donkere dagen voor de Kerst mee te verblijden ^O^ Gisteren stonden ineens de paddo's en de eulie oet Grunn voor de deur. In mooie verpakking (sorry) :)

Nu Joop nog.......
Pecunia non olet
pi_158212031
Ik zit net even te kijken naar Auto Nijkrake op Regiofund. Tussenstand is 79%.
Die resterende 6.500 euro zou toch eigenlijk geen probleem moeten zijn, op GvE had deze binnen een kwartier vol gezeten :6
Pecunia non olet
pi_158212088
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 12:12 schreef obligataire het volgende:
Het lijkt wel of de incentives bewust zijn opgehouden, om ons er tijdens de donkere dagen voor de Kerst mee te verblijden ^O^ Gisteren stonden ineens de paddo's en de eulie oet Grunn voor de deur. In mooie verpakking (sorry) :)

Nu Joop nog.......
Heb de olie al een tijdje binnen
pi_158212177
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 10:02 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen die symbid aandelen gewoon verkeerd lezen. Ze funden dat als een lening. Ze lezen dat een bedrijf 150k nodig heeft en denken dat dat wel reeeel is. Maar ze hebben niet door dat die 150k maar 5% van de aandelen is. Je heb dan met 1000 euro 1/150e van een nietszeggend stukje (5%) in een bedrijf.

Een 'idee' wordt wel heel hoog gewaardeerd naar mijn gevoel.
Het zal wel een gebrek aan fantasie aan mijn kant zijn, maar ik vind het ook hoogst onverstandig om zoveel geld te investeren in 1 / 3.000e deel van een bedrijf.

Ik wil het nog net geen oplichterij noemen maar zulke waarderingen (3 miljoen in dit geval) zijn absurd.

Natuurlijk zijn er 'zwanen' met potentie maar de kans dat je een hele leuke treft is heel klein laat staan de kans dat je een Apple of Microsoft treft, dan kun je nog beter maandelijks aan de staatsloterij meedoen.

Daarnaast moet je nog maar afwachten of men genegen is die winstpotentie te delen met de investeerders. Cijfers laten zich makkelijk manipuleren en met extra aandelen emissies is het aandeel simpel te 'verwateren'.
Pecunia non olet
pi_158212420
Ook bij mij een schitterend pakket paddenstoelen afgeleverd.
pi_158214882
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:39 schreef brulaap112 het volgende:

Ik weet niet welke bedrijven/personen de lening getekend hebben? Maar deze firma's worden genoemd in de pitch (zie spoiler) gelukkig zit ik er niet in, maar het wordt af en toe wel heet in de buurt van mijn projectnummers. Ik zal hem opnemen in de statistieken. Ik hoor nog wel graag of de betalingen ook daadwerkelijk gestopt zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-12-2015 15:00:46 ]
pi_158215561
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 14:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik weet niet welke bedrijven/personen de lening getekend hebben? Maar deze firma's worden genoemd in de pitch (zie spoiler) gelukkig zit ik er niet in, maar het wordt af en toe wel heet in de buurt van mijn projectnummers. Ik zal hem opnemen in de statestieken. Ik hoor nog wel graag of de betalingen ook daadwerkelijk gestopt zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk niet dat er hier veel mensen in zitten aangezien de beoordeling hier maar matig was.
pi_158216350
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 14:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er hier veel mensen in zitten aangezien de beoordeling hier maar matig was.
Als er niemand van hier in zit dan bewijst het forum wederom zijn nut! *O*
pi_158216494
Voor diegenen die, net als ik, dit bericht van Twino van 20 nov. 2015 gemist hadden:

"Starting from today, we have introduced an improvement to TWINO BuyBack Guarantee program; and thus, we will buy back delinquent loans after 30 days of non-payment (as opposed to 60 days). The new BuyBack Guarantee terms are effective as of today and all loans with payment delay exceeding 30 days we be bought out tonight."
pi_158217692
Wat gebeurt er als je bij GvE een investering toezegt, maar er vanaf wilt zien en dus het bedrag niet overmaakt. Heeft dit nog consequenties?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')