abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 december 2015 @ 18:41:50 #176
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_158176504
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 18:18 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Onjuist. Als je gewoon gaat beleggen krijg je wel degelijk ook een kennistoets. Wil je beleggen in complexe producten (zoals opties) dan moet je nog een aanvullend financieel rijbewijs halen.
Is dat misschien pas een paar jaar geleden ingevoerd? Ik kan het me eerlijkheidshalve niet heugen dat ik daar ooit een toets voor heb moeten afnemen. Volgens mij is mijn beleggingsrekening gewoon geopend na een periodieke afspraak bij de bank.
pi_158176693
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:17 schreef TisIk het volgende:

[..]

Ik ga echt niet ieder Crowdfundingplatform waar ik iets investeer, inzicht in mijn financiėn geven.
Waarschijnlijk vul ik overal gewoon in: vrij belegd vermogen Euro 1.000.000 en meer dan 5 jaar ervaring.
Dan ben je waarschijnlijk van alle gezeur af.
Daar zat ik ook aan te denken. Ze willen me beschermen als consument tegen miskopen. Iedere verkoper geef ik dan wel zicht op mijn financiėle keuzes - privacy?. Die term 'consument' ergert me. Ik mag ongestoord platzak gaan op de Albert Cuypmarkt, maar als ik graag geld uitleen aan leuke projecten dan moet ik laten zien of ik nog wel genoeg centjes in mijn portemonnaie heb. Waarvoor ik de rest van mijn geld - 90% van wat?- nog nodig zou hebben, wordt verder niet gevraagd.

Ik zit overigens ver boven de 10% op alle platformen samen.
Investeerder sinds 2007.
pi_158176804
Daar is de volgende aanvraag al van de DierService :)

https://www.kapitaalopmaat.nl/Dierservice-Franchise

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt daarin te investeren.
pi_158177270
Heb de AFM-nieuwsbrief ook met stijgende verbazing gelezen. Een verantwoord deel van je vermogen investeren en gewezen worden op de risico's? Prima! Eenmalig en diagnotische toets invullen? Prima! Doen we bij beleggen in eigen beheer ook al, inderdaad. Maar bij elke investering steeds opnieuw de toets invullen, als je boven de E5000,- zit? Wat een onzin! Hebben kleine investeerders overigens wel weer kans om in te schrijven op projecten die binnen een paar minuten vol zitten ;)

Ben benieuwd hoe platformen die 10%-kwestie gaan invullen. Als zij aan mij gaan vragen hoe groot het deel is (10/20/30.....70/80/90) en daar het advies op afstemmen, op zich prima. Bewustwording kan geen kwaad. Dan bedenk ik zelf wel of ik eerlijk antwoord. Maar ik ga zeker geen vermogensgegevens afstaan aan een platform!

Ben ook benieuwd of ze dit gaan aangrijpen voor een verhoging van de fee. De reactie van vanmorgen stelt me niet gerust, maar ik lees dat er ook een verantwoordingsplicht voor de platformen vervalt en de ene verplichting voor de andere in de plaats komt.

Over stijgende verbazing gesproken.... Die dierenservice _O- Krijg de indruk dat daar acuut ergens een schuld afbetaald moet worden ofzo. Dit is echt bij de beesten af... *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Incitatus3 op 11-12-2015 19:38:51 (vanmiddag = vanmorgen *was vroeg op blijkbaar*) ]
pi_158177342
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:17 schreef Incitatus3 het volgende:
Heb de AFM-nieuwsbrief ook met stijgende verbazing gelezen. Een verantwoord deel van je vermogen investeren en gewezen worden op de risico's? Prima! Eenmalig en diagnotische toets invullen? Prima! Doen we bij beleggen in eigen beheer ook al, inderdaad. Maar bij elke investering steeds opnieuw de toets invullen, als je boven de E5000,- zit? Wat een onzin! Hebben kleine investeerders overigens wel weer kans om in te schrijven op projecten die binnen een paar minuten vol zitten ;)

Ben benieuwd hoe platformen die 10%-kwestie gaan invullen. Als zij aan mij gaan vragen hoe groot het deel is (10/20/30.....70/80/90) en daar het advies op afstemmen, op zich prima. Bewustwording kan geen kwaad. Dan bedenk ik zelf wel of ik eerlijk antwoord. Maar ik ga zeker geen vermogensgegevens afstaan aan een platform!

Ben ook benieuwd of ze dit gaan aangrijpen voor een verhoging van de fee. De reactie van vanmiddag stelt me niet gerust, maar ik lees dat er ook een verantwoordingsplicht voor de platformen vervalt en de ene verplichting voor de andere in de plaats komt.

Over stijgende verbazing gesproken.... Die dierenservice _O- Krijg de indruk dat daar acuut ergens een schuld afbetaald moet worden ofzo. Dit is echt bij de beesten af... *O*
Welke reactie van vanmiddag bedoel je?
  vrijdag 11 december 2015 @ 19:25:37 #181
62913 Blik
The one and Only!
pi_158177475
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:39 schreef dyna18 het volgende:
Ow ik zie net dat er ook een financiering loopt in mijn eigen stad.

Utrechts bierbrouwer wil uitbreiden.
https://www.symbid.nl/ideas/7398-lecker-investeren

Ik snap alleen niet zo goed wat ze nu bieden.
Alleen mogelijke dividend uitkering in de toekomst?
Had ik al 2 keer hier gepost, maar werd een beetje ingesneeuwd door posts over AFM :D

Ik heb er wat ingestopt, vind het lekker bier, drink het regelmatig en het is in Utrecht en omstreken vrij populair. Vind het ook leuk dat het in de buurt is. Zegt mij verder voldoende dat ze gedurende de crisis winstgevend zijn geworden, geeft me wel vertrouwen
pi_158177822
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:44 schreef Investormatch het volgende:

[..]
Maar dat het extra geld, administratie en handelingen kost lijkt me duidelijk.
Sorry, niet vanmiddag, maar vanmorgen... IVM hanteert natuurlijk geen fee, maar andere platforms zie ik dit wel als argument gebruiken.
pi_158178154
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Had ik al 2 keer hier gepost, maar werd een beetje ingesneeuwd door posts over AFM :D

Ik heb er wat ingestopt, vind het lekker bier, drink het regelmatig en het is in Utrecht en omstreken vrij populair. Vind het ook leuk dat het in de buurt is. Zegt mij verder voldoende dat ze gedurende de crisis winstgevend zijn geworden, geeft me wel vertrouwen
Ik dacht heel even daar hebben we weer zo'n brouwer. Maar dit ziet er wel goed uit zeg.
Net zo als dyna18 snap ik ook echter niet echt wat ze bieden.
pi_158178718
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:48 schreef mccrowd het volgende:

[..]

Ik dacht heel even daar hebben we weer zo'n brouwer. Maar dit ziet er wel goed uit zeg.
Net zo als dyna18 snap ik ook echter niet echt wat ze bieden.
Deze biertjes zijn in Utrecht goed bekend en qua vooruitzichten ziet het er ook wel goed uit. Echter als we het alleen van koersstijging moeten hebben wordt het wel erg risicovol.

Maar goed, ik heb er ook wat ingestopt, dus op de eerstvolgende aandeelhoudersmeeting gaan we een biertje samen drinken. ^O^
  vrijdag 11 december 2015 @ 20:26:20 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_158179125
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:12 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Deze biertjes zijn in Utrecht goed bekend en qua vooruitzichten ziet het er ook wel goed uit. Echter als we het alleen van koersstijging moeten hebben wordt het wel erg risicovol.

Maar goed, ik heb er ook wat ingestopt, dus op de eerstvolgende aandeelhoudersmeeting gaan we een biertje samen drinken. ^O^
Deal :)
pi_158181753
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 16:04 schreef vehkah het volgende:

[..]

Ik heb een mailtje gestuurd naar GvE met de vraag om opheldering.
Zodra ik antwoord heb, zal ik hier reageren.
dank je vehkah, nu wachten op de reactie van GvE
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 11 december 2015 @ 22:44:50 #188
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_158183702
En voor de liefhebbers van bewegend beeld.
Op 2:22 hebben we ons Wiebke!

Tot nooit .......
pi_158186540
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:44 schreef Speekselklier het volgende:

Leuk mens! Ik had trouwens gedacht dat ze een beetje Duits accent zou hebben maar daar hoor je niets van.
Pecunia non olet
pi_158188699
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vind het op zich een mooi merk en plan, maar ben het ook eens met:
https://www.symbid.nl/ide(...)ions/3972-waardering

Ik zal bij huidige waardering niet investeren, en hij lijkt toch wel vol te komen.
pi_158189629
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:44 schreef Speekselklier het volgende:

Ik heb niet in haar winkel geļnvesteerd, maar haar enthousiasme is aanstekelijk.
pi_158189719
Heren,

Ik krijg al lezend het gevoel dat mensen MOETEN investeren ook al is er geen goed gevoel bij de
pitch of financials/zekerheden. Het kost minder om er een te laten lopen zelfs als achteraf blijkt dat het toch is goed gekomen. Dus pak alleen als je je zeker voelt er worden zoveel aanvragen gedaan voor geld dat het goede bedrijf met de juiste vergoeding vanzelf komt niet deze maand dan wel de volgende.
pi_158189760
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 21:46 schreef komrad het volgende:

[..]

dank je vehkah, nu wachten op de reactie van GvE
Vanmorgen nog geen reactie, denk dat zaterdag geen werkdag voor ze is. Zie ook geen projecten gepubliceerd op weekenddagen. Wordt komende week vervolgd ^O^
pi_158189840
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:42 schreef bambricks het volgende:
Heren,

Ik krijg al lezend het gevoel dat mensen MOETEN investeren ook al is er geen goed gevoel bij de
pitch of financials/zekerheden. Het kost minder om er een te laten lopen zelfs als achteraf blijkt dat het toch is goed gekomen. Dus pak alleen als je je zeker voelt er worden zoveel aanvragen gedaan voor geld dat het goede bedrijf met de juiste vergoeding vanzelf komt niet deze maand dan wel de volgende.
Ik denk dat mensen die symbid aandelen gewoon verkeerd lezen. Ze funden dat als een lening. Ze lezen dat een bedrijf 150k nodig heeft en denken dat dat wel reeeel is. Maar ze hebben niet door dat die 150k maar 5% van de aandelen is. Je heb dan met 1000 euro 1/150e van een nietszeggend stukje (5%) in een bedrijf.

Een 'idee' wordt wel heel hoog gewaardeerd naar mijn gevoel.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_158189868
Dierservice is wel bizar ja, nu weer 60k willen ophalen _O-
Schip ahoy!
  zaterdag 12 december 2015 @ 10:27:34 #196
62913 Blik
The one and Only!
pi_158189985
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 10:02 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen die symbid aandelen gewoon verkeerd lezen. Ze funden dat als een lening. Ze lezen dat een bedrijf 150k nodig heeft en denken dat dat wel reeeel is. Maar ze hebben niet door dat die 150k maar 5% van de aandelen is. Je heb dan met 1000 euro 1/150e van een nietszeggend stukje (5%) in een bedrijf.

Een 'idee' wordt wel heel hoog gewaardeerd naar mijn gevoel.
Het is gewoon een aandeel, wat je een stukje zeggenschap geeft. In principe niks anders dan een aandeel van bijvoorbeeld een Shell kopen, alleen is die laatste vrij verhandelbaar en dat via Symbid voorlig in ieder geval niet
pi_158190242
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:12 schreef dyna18 het volgende:
Deze biertjes zijn in Utrecht goed bekend en qua vooruitzichten ziet het er ook wel goed uit.
Ik weet toevallig dat ze ook in het assortiment zijn opgenomen van een van de grootste speciaalbiergroothandels van Nederland en daarmee een uitstekende landelijke dekking hebben.
pi_158190862
Nu we het toch over speciaalbier hebben:

Ik ontdekte gisteren de nationale bierbank, is iemand daar al bekend mee? Het valt niet direct onder crowdfunding maar kan wel een interessante mogelijkheid zijn om rendement te krijgen.

Bij de bierbank kun je speciale bieren kopen die onder gunstige omstandigheden enkele jaren bewaard worden in diverse forten van natuurmonumenten, waarna je uiteindelijk kunt beslissen om de bieren op te drinken of met winst te laten doorverkopen.

Wat de bieren dan moeten opleveren is onbekend en dat is gelijk een nadeel, het is maar een gok of het wat leuks oplevert. Ook is er niets bekend over de zekerheden, wat gebeurt er als de bierbank failliet gaat? Vallen de flessen dan binnen de boedel of niet, is schade verzekerd?

Heel duidelijk is de website daar niet in, maar desalniettemin een interessant concept om in de gaten te houden. Je kunt er al 'investeren' vanaf 7,50 euro.

nationalebierbank.nl
pi_158193334
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 10:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is gewoon een aandeel, wat je een stukje zeggenschap geeft. In principe niks anders dan een aandeel van bijvoorbeeld een Shell kopen, alleen is die laatste vrij verhandelbaar en dat via Symbid voorlig in ieder geval niet
Dat weet ik. Ik bedoel alleen dat de waardering voor dat innieminie stukje bedrijf wel heel hoog is. In klein idee wordt gewaardeerd op 1 miljoen euro. En dat moet het eerst nog waard zien te worden voordat je quite speelt.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_158194271
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:37 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Dat weet ik. Ik bedoel alleen dat de waardering voor dat innieminie stukje bedrijf wel heel hoog is. In klein idee wordt gewaardeerd op 1 miljoen euro. En dat moet het eerst nog waard zien te worden voordat je quite speelt.
Volgens mij is het funden van start-ups niks voor jou. Bij dit soort investeringen is het ALTIJD onzeker wat de toekomst zal brengen, 80-90% van start-ups worden nooit een zwaan.

Waarderingen worden bepaald uitgaande van enig succes. De meesten halen dat nooit, maar die paar die er ruim overheen kunnen dat goed maken. Helaas is dat lang niet zo goed meetbaar als "8% rente op jaarbasis", maar het is dan ook een ander vak. Op "quite" spelen is nooit het doel van equity funding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')