abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158173328
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:42 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Van een hogere aandelenprijs kun je alleen profiteren als je ook van je aandelen af kunt.
Hoe kun die weer verkopen?
Klopt. Als ik het goed onthouden heb is er een user hier die meldde dat dit in de toekomst mogelijk een optie wordt.
pi_158173388
heeft mccrowd wat meer info over de F1 historie van meneer van ooijen?
pi_158173474
Utrechts bierbrouwer wil uitbreiden.
https://www.symbid.nl/ideas/7398-lecker-investeren

quote:
8. DIVIDENDBELEID EN EXITBELEID VOOR AANDEELHOUDERS
8.1. Vennootschap heeft als doel haar aandeelhouders een adequaat dividend uit te keren. Bij de hoogte van het dividend houdt Vennootschap rekening met de eigen kasstromen, kapitaalpositie en hetgeen over het uitkeren van dividend bepaald staat in de statuten.
8.2. Vennootschap streeft ernaar aandeelhouders op deze waardetoename te doen kapitaliseren door middel van en strategische verkoop van Vennootschap of terugkopen van de Investeerders Coöp Aandelen.
8.3 Ingeval er sprake is van terugkoop van Investeerders Coöp Aandelen door de Vennootschap geldt het daartoe bepaalde in de statuten van Vennootschap en zal de verkrijgingsprijs nooit meer bedragen dan tweemaal (2x) de prijs bij verwerving van deze aandelen.

9. VERVREEMDING EN BEWARING VAN DE AANDELEN IN DE VENNOOTSCHAP
9.1. Het staat de Aandeelhouders vrij hun aandelen te vervreemden met in achtneming van het in het daarover bepaalde in de Statuten (blokkeringsregeling).

9.3. Een Aandeelhouder die zijn Aandelen overdraagt, dient gelijktijdig zijn rechtsverhouding onder deze overeenkomst over te dragen aan de verkrijger en de verkrijger dient deze overdracht schriftelijk te aanvaarden.
Hmmm klinkt allemaal best beperkend om hier weer uit te kunnen. Met een beetje pech moet je ook nog een akte opstellen om je aandelen te verkopen (= extra kosten en werk)?
pi_158173475
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:47 schreef bleyenburg het volgende:
heeft mccrowd wat meer info over de F1 historie van meneer van ooijen?
dat zou ik graag ook willen weten, anders cancel ik mijn investering (ook klein bedrag, maar goed eerlijkheid (eventueel faillissement in verleden) wordt toch wel gewaardeerd..)
pi_158173502
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Welkom hier. Bedankt voor je info. Ik heb net even gezocht maar ik kan hem niet vinden in het faillisements dossier. Weet je zeker dat deze het was en niet en ander bedrijf in Fan Kleding?
Ja was deze man. 100% zeker.
Ik weet gewoon dat hij het al een keer eerder niet heeft gered. Waar hij toen de financiering vandaan had weet ik niet.
Vanaf 2011 bezig.
Vreemd dat GVE geen cijfers van eerdere jaren heeft gevraagd danwel laat zien.
pi_158173576
iemand hier die GVE even om opheldering kan vragen omtrent fanfashion?
Ik heb helaas geen tijd, ben zo weg.
pi_158173665
Ik heb ook een klein bedrag toegezegd in Team Fan Fashion. mccrowd, heb je concrete info waar ik naar kan verwijzen als ik GvE vragen stel hierover?
pi_158173696
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:29 schreef mccrowd het volgende:
Deze man was eerder bezig in de f1 kleding. Is gestopt en begint nu opnieuw.
Inkoop f1 kleding moeilijk. Koop je Ferrari kleding en seizoen loopt slecht zit je met al je kleding.
Stoppen en opnieuw beginnen zou ik me voor kunnen stellen als je in scheiding ligt en je de zaak samen met je vrouw drijft. Dat lijkt me wat anders dan failleren.
Kan je nog wat specefieker zijn over het stoppen, bijvoorbeeld over schulden achterlaten etc. of st je er daarvoor te ver af.

Dat het moeilijke handel is als je verkeerd inkoopt lijkt me zeker een punt.

Wanneer ik het zaken adres van F1 fankleding opzoek krijg ik met streetview een redelijk net bedrijven terrein in hoofddorp. Bleyenburg welk adres heb jij opgezocht?
pi_158173749
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:53 schreef djh77 het volgende:
@Aygodutch
@Investormatch

Hoe denken jullie om te gaan met de investeerders- en vermogenstoets?
Beste djh77,

Uiteraard zullen we als de AFM dit oplegt invoeren. We begrijpen dat men meer grip wil krijgen op de crowdfundingmarkt maar ons inziens gaat dit te ver en zijn er andere zaken waar beter de nadruk op kan worden gelegd zoals bijvoorbeeld een minimum aantal financiële gegevens.

Wij denken dat de investeerders uitstekend in staat zijn om een goede beslissing te nemen. Enerzijds mogen we niet adviseren van de AFM en nu moeten we het weer wel?! Daarnaast bestaat er actueel al de verplichting om bij particuliere investeringen vanaf 5k (per project) direct contact op te nemen met de investeerder en hen te wijzen op de risico's en je ervan te vergewissen dat men daar bewust van is. Bovendien maakt dat het niet gebruiksvriendelijker.

Zoals hier eerder opgemerkt kan iemand wel online een reis boeken van een paar duizend euro en aan een investering zou eerst een vermogenstoets ten grondslag moeten liggen.

Wij vinden het stellen van heldere spelregels, het goed controleren en handhaven van de criteria en de screening van de bestuurders van de platforms door de AFM een goede aanpak om 'cowboys' van de markt te weren. het huidige voorstel voor de investeerders vermogen toets neigt echter wat naar betutteling.

Grtz, Harm
pi_158173778
@naregendezon
bij de holding staat z'n huisadres
pi_158173784
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:54 schreef bleyenburg het volgende:
iemand hier die GVE even om opheldering kan vragen omtrent fanfashion?
Ik heb helaas geen tijd, ben zo weg.
Ik heb een mailtje gestuurd naar GvE met de vraag om opheldering.
Zodra ik antwoord heb, zal ik hier reageren.
pi_158173859
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:59 schreef crowd_funder het volgende:
Ik heb ook een klein bedrag toegezegd in Team Fan Fashion. mccrowd, heb je concrete info waar ik naar kan verwijzen als ik GvE vragen stel hierover?
Ik weet dat hij eerder in het moeilijke wereldje van racekleding heeft gezeten.
Je moet een glazen bol hebben welk team het goed gaat doen het aankomende seizoen.
Er zijn meerdere cowboys geweest die met kleding bleven zitten.

Deze man heeft eerder gehandeld in racekleding en is ook weer gestopt.
In hoeverre hij financieel de mist is ingegaan weet ik niet.
Nu de verbazing dat hij het nogmaals probeert.
pi_158173928
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 16:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Stoppen en opnieuw beginnen zou ik me voor kunnen stellen als je in scheiding ligt en je de zaak samen met je vrouw drijft. Dat lijkt me wat anders dan failleren.
Kan je nog wat specefieker zijn over het stoppen, bijvoorbeeld over schulden achterlaten etc. of st je er daarvoor te ver af.

Dat het moeilijke handel is als je verkeerd inkoopt lijkt me zeker een punt.

Wanneer ik het zaken adres van F1 fankleding opzoek krijg ik met streetview een redelijk net bedrijven terrein in hoofddorp. Bleyenburg welk adres heb jij opgezocht?
Idd sorry ik sta er te ver vanaf.
Misschien was de scheiding de reden inderdaad.
In iedergeval bij mij rode vlag.
pi_158174094
Armoe troef bij GVE. Wat op de hoofdpagina staat vermeld aan projecten is voor het grootste deel 5S en enkele projecten die weliswaar een hogere risicoclassificatie hebben maar m.i. erg risicovol zijn.
Pecunia non olet
pi_158174099
Ik heb ook nog wat toegezegd in het nieuwe kom (bodytec) project. A, 5.5%, 36 maanden en 25.000 leenbedrag.
pi_158174174
Bedankt; was er op tijd bij :) Wel weer een sportclub maar wel een degelijk verhaal zo te zien en een bescheiden leenbedrag.
Pecunia non olet
pi_158174238
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 16:11 schreef mccrowd het volgende:
Idd sorry ik sta er te ver vanaf.
Misschien was de scheiding de reden inderdaad.
In iedergeval bij mij rode vlag.
Ok dank. We wachten even de berichten van vehkah af.
pi_158174390
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 16:22 schreef obligataire het volgende:
Bedankt; was er op tijd bij :) Wel weer een sportclub maar wel een degelijk verhaal zo te zien en een bescheiden leenbedrag.
Wel jammer dat er niet persoonlijk borg gestaan wordt. Gelukkig tekenen wel de beide B.V.'s
Rente laag. Maar het te lenen bedrag is ook laag.Dus risico dat het niet terug komt ook laag. Ik zie volgens mij geen andere leningen in het Agium rapportje. Klopt dat?
Pak hem ook mee.
pi_158174530
Wat denken jullie van El Pescado Groothandel op Funding Circle?
Heb een heel klein bedrag toegezegd op dit moment.
Redelijk Current Ratio, maar lijkt alsof ze de verhoging in kortlopende schulden in vlottende activa hebben gestoken. Solvabiliteits ratio is netjes en RTV ook redelijk en positief EV, heb ze slechter gezien.
pi_158174561
Btw staat net toevallig ook een sportkleding winkel op FC: project Voorfinanciering Voorraad
pi_158175212
Zie trouwens wel veel fouten in de financiele indicatoren op FC, schrikt me een beetje af.
Heb ze een email gestuurd om ze er op te wijzen.
pi_158175631
Hier in de buurt een lokaal horeca-concept dat zelf gaat crowdfunden: https://dehallblog.wordpress.com/ Ze willen ¤ 80.000,= ophalen en hebben wel aparte manieren van rendement:

natura je krijgt je volledige inleg + 20 % terug in cadeaubonnen of korting.
lenen 5 % rendement, jaarlijks te betalen, inleg pas na vijf jaar terug
sponsoring huren van een moestuin of etalage/showroom-ruimte

Over zekerheden wordt helaas niet gesproken.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  vrijdag 11 december 2015 @ 17:52:11 #173
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_158175704
Waarom wordt crowdfunding niet op dezelfde manier behandeld als 'normaal' beleggen? Daar hoef ik toch ook geen kennistoets te volbrengen, en mag ik toch ook zo veel in investeren als ik wil? Persoonlijk denk ik dat ondernemer X die enkele tienduizenden euro's bij elkaar crowdfundt meer sociale druk voelt om goed zijn best te doen dan elke willekeurige beursgenoteerde firma waarbij aandeelhouders geen gezicht hebben. Maar dat is just my 2 cents...
pi_158176083
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:52 schreef Coelho het volgende:
Waarom wordt crowdfunding niet op dezelfde manier behandeld als 'normaal' beleggen? Daar hoef ik toch ook geen kennistoets te volbrengen, en mag ik toch ook zo veel in investeren als ik wil?
Onjuist. Als je gewoon gaat beleggen krijg je wel degelijk ook een kennistoets. Wil je beleggen in complexe producten (zoals opties) dan moet je nog een aanvullend financieel rijbewijs halen.
pi_158176425
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:13 schreef Investormatch het volgende:

[..]

Hierin geef ik je gelijk, dit kan natuurlijk ook een situatie zijn. Blijft toch belangrijk dat iemand echt alleen een verantwoord deel van zijn vermogen via CF investeert. Blijft natuurlijk heel lastig om te bepalen of dat 10%, 40% of 90% moet zijn en hoe je dit moet controleren. (harde regel of is voorlichting afdoende?)
De vraag is wie bepaalt wat verantwoord is. Het platform, de AFM of de investeerder? Antwoord lijkt me duidelijk.

Kan me haast niet voorstellen dat jullie niet tegen zo'n toets zijn. Geeft meer werk en remt investeerders af
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')