Je kunt dubbelklikken op de rechtergrens van de kolom.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:48 schreef Nadinarama het volgende:
Hoi mede-fokkers,
Vraag: Ik wil graag dat de kolombreedte zich automatisch aanpast aan de tekst die ik in een cel schrijf.
Home> Format> Autofit column width werkt niet, omdat ik deze dan iedere keer opnieuw moet aanklikken. Ik wil juist dat het automatisch gaat.
Heb ook alle opties geprobeerd onder Format cells> Alignment, maar krijg het dan alleen voor elkaar dat de rijhoogte aanpast aan wat ik schrijf.
Dank Twentsche_Ros, ik ken de alternatieven. Maar begrijp ik hiermee dat er toch iedere keer een handeling verricht moet worden om de kolombreedte aan te passen?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Je kunt dubbelklikken op de rechtergrens van de kolom.
Dan past ie zich aan aan de breedte.
Je kunt natuurlijk ook Alt-Enter doen ipv Enter. Dan zet ie de tekst in meerdere regels onder elkaar.
Ik zie zelf het voordeel niet van zo'n brede kolom. Je wil een beetje overzicht houden. En excel is niet in 1e instantie gemaakt om ergens een hele hoop tekst op te slaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:11 schreef Nadinarama het volgende:
[..]
Dank Twentsche_Ros, ik ken de alternatieven. Maar begrijp ik hiermee dat er toch iedere keer een handeling verricht moet worden om de kolombreedte aan te passen?
Dan ga ik namelijk mijn formulier anders inrichten
Het zijn 3 kolommen waarvan 1 met tekst en 2 met getallen. Dus in die zin niet erg als het tekstveld de hele sheet vult. Daarbij vind ik het persoonlijk makkelijker van links naar rechts lezen, i.p.v. boven naar beneden. En mooier vind ik het ook...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik zie zelf het voordeel niet van zo'n brede kolom. Je wil een beetje overzicht houden. En excel is niet in 1e instantie gemaakt om ergens een hele hoop tekst op te slaan.
Omdat een goede database een beperkt aantal kolommen heeft en veel rijen. Je wil overzicht houden op de database. En het "aanvullen" gebeurt naar beneden (per rij).quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:50 schreef Nadinarama het volgende:
[..]
Het zijn 3 kolommen waarvan 1 met tekst en 2 met getallen. Dus in die zin niet erg als het tekstveld de hele sheet vult. Daarbij vind ik het persoonlijk makkelijker van links naar rechts lezen, i.p.v. boven naar beneden. En mooier vind ik het ook...
Verbaas me er over dat het op rijniveau wel automatisch kan, maar niet op kolomniveau.
32767 om precies te zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:14 schreef Basp1 het volgende:
Verder kan een cel ook niet meer dan 32.000 karakters bevatten als je dan teveel erin wil gaan typen werkt het ook niet meer.
Ja dat zeg jij nu maar dadelijk neemt een collega het over en gaat wel vrolijk aan de slag en verdere daarmee.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:31 schreef Nadinarama het volgende:
Het is geen textmining DB ofzo, guys. Het zal maximaal 50 woorden zijn o.i.d. Haha
Wat voor soort tekst is het. Dat dat in Excel zou moeten worden opgeslagen?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:31 schreef Nadinarama het volgende:
Het is geen textmining DB ofzo, guys. Het zal maximaal 50 woorden zijn o.i.d. Haha
Een opleidingsplan met toegewezen punten. De tekst is dus een omschrijving van de training.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wat voor soort tekst is het. Dat dat in Excel zou moeten worden opgeslagen?
Volstaat "Macramee" dan niet. Zo'n omschrijving hoeft toch niet in een Excel bestand.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:45 schreef Nadinarama het volgende:
[..]
Een opleidingsplan met toegewezen punten. De tekst is dus een omschrijving van de training.
Denk Cursus Macramee: Het leren omgaan met bolletjes schapenwol en andere materialen. Deelname levert dan 8 punten op.
Very basic dus.
Ik ben niet de eindgebruiker, maar zo raar is dat toch niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Volstaat "Macramee" dan niet. Zo'n omschrijving hoeft toch niet in een Excel bestand.
0, 1, 2, ..quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:10 schreef Z het volgende:
Alle ras-Excellers hier houden van praktische en bruikbare namen.
Heb je draaitabellen als eens geprobeerd?quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:54 schreef Puckzzz het volgende:
Hoi allemaal,
Excel 2013 Engelse versie.
Ik ben met een SUMIFS formule bezig maar ik zou willen dat ie de informatie in cel C13 als tekst zou zien. Zodat ik als criterium "apr-14" aan zou kunnen geven. Dit omdat ik een overzicht moet maken per maand, per criterium uit kolom D.
Maar omdat de informatie apr-14 afkomstig is uit een formule pakt ie het denk ik niet.
[ afbeelding ]
De sumifs formule: =SUMIFS(E13:E2000;C13:C2000;C13;D13:D2000;"Product error")
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke formule moet er in B10
[ Bericht 53% gewijzigd door Queller op 21-01-2016 23:11:48 ]
quote:Op donderdag 21 januari 2016 23:00 schreef Queller het volgende:
Hij is echt te simpel, maar ik kom er niet uit....de staffel klopt niet het product kost altijd 50, dus aantal*50SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke formule moet er in B10![]()
Ja! Kut... Momentquote:Op donderdag 21 januari 2016 23:07 schreef Basp1 het volgende:
de staffel klopt niet het product kost altijd 50, dus aantal*50
=VERT.ZOEKEN(B9;B3:E6;4;WAAR)quote:Op donderdag 21 januari 2016 23:12 schreef Queller het volgende:
Nu is ie goed. Het betreft niet de prijs per stuk, maar de vaste kosten bij een bepaald aantal.
Maar waarom zou ik dan 16 stuks bestellen als 20 stuks net zoveel kosten?quote:Op donderdag 21 januari 2016 23:12 schreef Queller het volgende:
Nu is ie goed. Het betreft niet de prijs per stuk, maar de vaste kosten bij een bepaald aantal.
Wellicht gaat het om min of meer vaste orderkosten.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar waarom zou ik dan 16 stuks bestellen als 20 stuks net zoveel kosten?
Staffels zijn normaal om prijzen per stuk af te laten lopen bij bestelling van grotere aantallen.
1 2 3 4 | For i = 1 To 21 Dim AMi As String AMi = Range("Y" & i + 2).Text Next i |
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 09:07 schreef Basp1 het volgende:
Maar waarom zou ik dan 16 stuks bestellen als 20 stuks net zoveel kosten?
Staffels zijn normaal om prijzen per stuk af te laten lopen bij bestelling van grotere aantallen.
^^ Dat dusquote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wellicht gaat het om min of meer vaste orderkosten.
En komen de stukprijzen er nog bij..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |