Bedankt voor het meedenken.quote:[b]Op woensdag 6 januari 2016 10:10
[..]
http://www.makeuseof.com/(...)contents-in-windows/
Is dit een manier die het oplost?
Misschien dat je in plaats van een celkleur aan te wijzen hier 1 t/m7 in zet voor de dag en dan deze dmv voorwaardelijke opmaak opmaakt?quote:Op woensdag 6 januari 2016 10:10 schreef De-Hamster het volgende:
Ik heb nog een vraag over Excel,
Ik heb een jaarkalender, waarin ik verschillende data wil opvullen met een kleur. Daarna wil ik heel simpel dat hij voor mij telt hoeveel dagen kleur A hebben en hoeveel kleur B hebben. Hoe doe ik dat?
Ik heb de engelstalige.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:53 schreef Saekerhett het volgende:
Stel dat ik een kolom heb met verschillende datums erin, is het dan mogelijk om met een formule in een andere kolom deze datums automatisch te sorteren?
Dus zeg maar, kolom A is dit:
28-02-2014
19-02-2015
28-02-2014
01-09-2014
07-12-2015
19-02-2015
01-01-2015
11-11-2015
Kan ik dan met een formule kolom B er zo uit laten zien?
28-02-2014
28-02-2014
01-09-2014
01-01-2015
19-02-2015
19-02-2015
11-11-2015
07-12-2015
Precies: Want dit is het paard achter de wagen spannen. Want je wil een bepaalde dag een bepaalde status meegeven en aan de hand daarvan geef je de cel een kleur. Voor een goede database die wellicht later ook implementeerbaar is voor andere software moet je die status in een aparte kolom aangeven. En dan kun je natuurlijk via "voorwaardelijke bestandsopmaak" de dag een kleur geven.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:17 schreef qu63 het volgende:
[..]
Misschien dat je in plaats van een celkleur aan te wijzen hier 1 t/m7 in zet voor de dag en dan deze dmv voorwaardelijke opmaak opmaakt?
Dit werkt perfect, thxquote:Op maandag 11 januari 2016 18:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik heb de engelstalige.
Als volgt:
stel de eerste kolom zit in kolom F
Zet in kolom I: 1 t/m 8 naar beneden
Zet in cel j1: =SMALL(F:F,I1)
Copieer J1 naar J2 t/m J7
Small is in het Nederlands kleinste
Wat ik in zo'n geval doe is: een nieuwe kolom A "inserten".quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:25 schreef einschtein het volgende:
Hoi.
Ik heb een vraag en ik weet niet of het mogelijk is. Ik heb een gigantische lijst met data waar ik een gedeelte van wil verwijderen en een gedeelte wil behouden.
Het enige wat ik wil behouden, is dat de rij ná de blanke rij behouden wordt. Is dat uberhaupt mogelijk?
Dat volgt ik niet helemaal...quote:Op woensdag 13 januari 2016 00:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wat ik in zo'n geval doe is: een nieuwe kolom A "inserten".
Met als koptitel: Rang
A2 wordt dan 1, a3 wordt 2 etc. copiëren naar beneden.
Dan kun je de hele database op alle willekeurige kolommen sorteren, terwijl je altijd de volgorde houdt dankzij de kolom "Rang".
Je kunt dan dus de lege cellen isoleren en via "verwijderen rij" er tussen weg halen.
Na het opschonen even de volgorde weer terug naar "Rang", en dan kan de kolom "Rang" (kolom A dus) na bewezen diensten weer worden verwijderd, en je hebt een opgeschoonde database.
Als alleen elke rij na een blanke rij behouden moet blijven moet je een kolom toevoegen.
Stel cel A30 is leeg, en dus moet rij 31 behouden blijven.
Dan zet je op bv K31: =isleeg(a30)*1
En de cel K31 copieer je naar K2 t/m K heel veel.....
Dan (niet vergeten!!!). Ga je kolom K "bevriezen". Copiëren en Plakken Speciaal Waarden.
Zodat ie geen formule blijft maar gewoon het getal (0 of 1) op dat moment.
En dan kun je in combinatie met de Rang-kolom de kolom K sorteren en gooi je alle rijen met 0-waarden eruit.
dubbelklikken op een bewuste cel....quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:11 schreef KaBuf het volgende:
Is het mogelijk om in een PIVOT te zien waar de brondata van deze PIVOT vandaan komt?
(Dus tabblad x, cellen A1 : Z500)
Edit: laat maar, collega heeft het al gevonden
Nee ik wilde echt weten waar de PIVOT zijn data vandaan haalt. Ik had wel een onderliggende tab data, maar wist niet of alles werd meegenomen. En aangezien er veel filters op de PIVOT stonden, kon ik geen snelle aansluiting vanuit de totalen maken.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
dubbelklikken op een bewuste cel....
Je kunt dubbelklikken op de rechtergrens van de kolom.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:48 schreef Nadinarama het volgende:
Hoi mede-fokkers,
Vraag: Ik wil graag dat de kolombreedte zich automatisch aanpast aan de tekst die ik in een cel schrijf.
Home> Format> Autofit column width werkt niet, omdat ik deze dan iedere keer opnieuw moet aanklikken. Ik wil juist dat het automatisch gaat.
Heb ook alle opties geprobeerd onder Format cells> Alignment, maar krijg het dan alleen voor elkaar dat de rijhoogte aanpast aan wat ik schrijf.
Dank Twentsche_Ros, ik ken de alternatieven. Maar begrijp ik hiermee dat er toch iedere keer een handeling verricht moet worden om de kolombreedte aan te passen?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Je kunt dubbelklikken op de rechtergrens van de kolom.
Dan past ie zich aan aan de breedte.
Je kunt natuurlijk ook Alt-Enter doen ipv Enter. Dan zet ie de tekst in meerdere regels onder elkaar.
Ik zie zelf het voordeel niet van zo'n brede kolom. Je wil een beetje overzicht houden. En excel is niet in 1e instantie gemaakt om ergens een hele hoop tekst op te slaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:11 schreef Nadinarama het volgende:
[..]
Dank Twentsche_Ros, ik ken de alternatieven. Maar begrijp ik hiermee dat er toch iedere keer een handeling verricht moet worden om de kolombreedte aan te passen?
Dan ga ik namelijk mijn formulier anders inrichten
Het zijn 3 kolommen waarvan 1 met tekst en 2 met getallen. Dus in die zin niet erg als het tekstveld de hele sheet vult. Daarbij vind ik het persoonlijk makkelijker van links naar rechts lezen, i.p.v. boven naar beneden. En mooier vind ik het ook...quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik zie zelf het voordeel niet van zo'n brede kolom. Je wil een beetje overzicht houden. En excel is niet in 1e instantie gemaakt om ergens een hele hoop tekst op te slaan.
Omdat een goede database een beperkt aantal kolommen heeft en veel rijen. Je wil overzicht houden op de database. En het "aanvullen" gebeurt naar beneden (per rij).quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:50 schreef Nadinarama het volgende:
[..]
Het zijn 3 kolommen waarvan 1 met tekst en 2 met getallen. Dus in die zin niet erg als het tekstveld de hele sheet vult. Daarbij vind ik het persoonlijk makkelijker van links naar rechts lezen, i.p.v. boven naar beneden. En mooier vind ik het ook...
Verbaas me er over dat het op rijniveau wel automatisch kan, maar niet op kolomniveau.
32767 om precies te zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:14 schreef Basp1 het volgende:
Verder kan een cel ook niet meer dan 32.000 karakters bevatten als je dan teveel erin wil gaan typen werkt het ook niet meer.
Ja dat zeg jij nu maar dadelijk neemt een collega het over en gaat wel vrolijk aan de slag en verdere daarmee.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:31 schreef Nadinarama het volgende:
Het is geen textmining DB ofzo, guys. Het zal maximaal 50 woorden zijn o.i.d. Haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |