abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158145646
Beste Fokkers,

Kun jij bij Domeinen Roerende Zaken nu nog echt koopjes halen qua auto's? Want ik zie soms behoorlijke nieuwe auto's weggaan voor lage prijzen. Er zal nog BTW + opslag bijkomen lijkt mij. Je kunt de auto niet proefrijden, maar dit allemaal meegenomen.

Zeker voor auto's onder de 5000 euro, kun je soms betere auto's krijgen dan via Marktplaats. Soms staat er bij niet gegund. Betekent dit dat er dan geen bod is uitgebracht of dat men op de achtergrond toch nog een minimum bod?
Of saté?
pi_158151120
Beetje risico aangezien je niet mag proefrijden ed.
pi_158151776
Soms zijn het in beslag genomen auto's van criminelen.

Het kan minder fijn zijn om daarvoor vergist te worden.....

En dat je niet mag proefrijden is ook een groot nadeel je hebt geen idee hoe afgetrapt de "redelijk nieuwe" auto is.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_158151878
En of er niet maandenlang bedervende 'goederen' in de kofferbak hebben gelegen, vaak zijn er geen papieren bij, of geen sleutels, geen boekjes. Je koopt wat je ziet staan zeg maar.. in de ruimste zin des woords.
En ja, er worden minimumprijzen ingesteld zodat je niet een C63AMG mee krijgt voor 1500¤ omdat je de enige was die hem wilde. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_158153051
quote:
17s.gif Op donderdag 10 december 2015 15:34 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Soms zijn het in beslag genomen auto's van criminelen.
Veelal belastingschuld en kleine jongens
quote:
Het kan minder fijn zijn om daarvoor vergist te worden.....
Zeker bij de grote jongens heeft die wagen een tijdje stil gestaan en is iedereen in het circuit op de hoogte dat ze gepakt zijn.
quote:
En dat je niet mag proefrijden is ook een groot nadeel je hebt geen idee hoe afgetrapt de "redelijk nieuwe" auto is.
Moet je incalculeren. Als het je handel is en regelmatig bij domeinen koopt, valt het redelijk intecalculeren. Als je van je laatste geld een wagen gaat halen, die je eigenlijk niet kan betalen is het een andere zaak.
pi_158153153
Haha geen wonder dat er per ongeluk de verkeerde mensen overhoop geschoten worden.
Succes TS met je goedkope bakkie.
  vrijdag 11 december 2015 @ 03:47:32 #7
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_158165918
Het zijn auto's die in beslag zijn genomen, ook van criminelen inderdaad maar ook van mensen die moeite hebben met het betalen van bekeuringen en mensen die herhaaldelijk zonder rijbewijs hebben gereden.

Je mag geen proefrit maken, zelfs de motor starten mag niet. Het is dus een gok of de auto in fatsoenlijke staat verkeert.

En uiteraard is je bod definitief, als je "wint" moet je je auto wel ophalen, doe je dat niet moet je per dag stallingskosten betalen bovenop de verkoopprijs.
Permanent Verbannen
  vrijdag 11 december 2015 @ 03:55:51 #8
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_158165947
Er worden trouwens ook auto's van de overheid verkocht, zoals ex-politiewagens. Politieagenten zijn niet heel zuinig op de auto's, denk maar niet dat ze rustig de turbodiesel 15 minuten warmrijden als ze, na het begin van hun dienst, een spoedmelding krijgen.

En als ze bij die spoedmelding aankomen laten ze ook niet de turbo afkoelen...

Ex-Marechausee motor
Taxi te koop
Permanent Verbannen
pi_158166816
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2015 03:55 schreef Gerard_Geit het volgende:
Er worden trouwens ook auto's van de overheid verkocht, zoals ex-politiewagens. Politieagenten zijn niet heel zuinig op de auto's, denk maar niet dat ze rustig de turbodiesel 15 minuten warmrijden als ze, na het begin van hun dienst, een spoedmelding krijgen.

Ex-Marechausee motor
Taxi te koop
Eehm, een politieauto rijdt, zeker in een stad als Den Haag, Rotterdam etc vrijwel 24 uur per dag, tenminste als het om de surveillanceauto's gaat. Warmrijden is meestal niet het probleem. De mishandelingen die de auto's ondergaan wel. Voorbeeld: korps Den Haag reed vroeger met de Mercedes 190D, een auto die ongelofelijk solide gebouwd is. Als een 190 200.000 km gereden had werd alle bestickering eraf gehaald, de extra apparatuur eruit gehaald, werd de motor vervangen en werd de auto te koop aangeboden. Geloof mij dat je die niet wil hebben. Die auto is zeer waarschijnlijk meerdere malen bij aanrijdingen betrokken geweest en opgelapt, en werkelijk alles piept en kraakt.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  vrijdag 11 december 2015 @ 08:49:38 #10
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_158166876
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:43 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Eehm, een politieauto rijdt, zeker in een stad als Den Haag, Rotterdam etc vrijwel 24 uur per dag, tenminste als het om de surveillanceauto's gaat. Warmrijden is meestal niet het probleem. De mishandelingen die de auto's ondergaan wel. Voorbeeld: korps Den Haag reed vroeger met de Mercedes 190D, een auto die ongelofelijk solide gebouwd is. Als een 190 200.000 km gereden had werd alle bestickering eraf gehaald, de extra apparatuur eruit gehaald, werd de motor vervangen en werd de auto te koop aangeboden. Geloof mij dat je die niet wil hebben. Die auto is zeer waarschijnlijk meerdere malen bij aanrijdingen betrokken geweest en opgelapt, en werkelijk alles piept en kraakt.
Het hoeft niet zo zeer door aanrijdingen te komen, als een Touran in de kreukels ligt is het meestal niet eens rendabel om 'm op te knappen.

Alles wat bij een auto bij normaal gebruik al slijt, slijt bij een politiewagen veel harder. Hard over drempels rijden, hard remmen, etc.

Ook niet heel gek, een auto is voor een agent immers geen vervoersmiddel maar een stuk gereedschap ;)
Permanent Verbannen
pi_158166902
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:49 schreef Gerard_Geit het volgende:

[..]

Het hoeft niet zo zeer door aanrijdingen te komen, als een Touran in de kreukels ligt is het meestal niet eens rendabel om 'm op te knappen.

Alles wat bij een auto bij normaal gebruik al slijt, slijt bij een politiewagen veel harder. Hard over drempels rijden, hard remmen, etc.

Ook niet heel gek, een auto is voor een agent immers geen vervoersmiddel maar een stuk gereedschap ;)
Dat vergat ik er bij te zetten ja, met de 190D kon je met 80km/u over drempels e.d zonder dat de auto ogenschijnlijk zich er iets van aantrok. Wat dat soort klappen voor invloed op de carrosserie heeft kan je wel bedenken: na die 200.000 km is er niet veel meer over van de stijfheid van de carrosserie
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_158169004
Een vriend van me kocht er keer een oude 1 tonner van de landmacht, pannekoek had vergeten de antenne eraf te halen, en daarmee ging het alarm af bij de Coentunnel :D
Koste hem in 1 keer 2 keer zoveel ;)

Maar goed, met dit soort zaken is het gewoon beetje gokken, als je bereid bent het risico te nemen kun je prima deals doen, maar natuurlijk ook het tegenovergestelde ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_158170259
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:49 schreef Gerard_Geit het volgende:

[..]

En vaak kan je ook nieuwe stoelen gaan zoeken omdat die naar de klote geholpen zijn door hun koppel.
  maandag 14 december 2015 @ 13:11:20 #14
53151 T42
Pinball Wizard
pi_158235702
leuk voor export of onderdelen meer vaak niet. veilingen zijn niet goedkoop meer. bva is daar ook goed voorbeeld in. sloop auto,s die 100 euro op brengen bij sloop gaan er weg voor 75 tot 150 maar er komt dan nog toeslag op en kenteken enz zit je op 600 euro ineens...
pi_158237801
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2015 03:55 schreef Gerard_Geit het volgende:

Ex-Marechausee motor
Taxi te koop
Kun je op die motor nog wel een kenteken krijgen dan?
Zo ja dan is dat wel een koopje geweest
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 15 december 2015 @ 19:13:15 #16
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_158264944
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 15:21 schreef densmee het volgende:

[..]

Toen ik de links postte stonden er nog geen prijzen bij.

En ja, ik neem aan dat je die motor gewoon kan laten keuren bij de RDW en als die aan alle wettelijke eisen voldoet, je hem gewoon op kenteken krijgt.
Permanent Verbannen
pi_158265926
En zo niet verkoop je m in onderdelen en maak je alsnog behoorlijk winst.
pi_158267594
Poeh ik vind wel dat hier ontroerende zaken besproken worden zeg :{
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_158282237
Als je een auto zonder kenteken(bewijs) koopt, kan je hem dan in alle gevallen laten keuren bij de RDW en een nieuwe krijgen? Of zijn hier uitzonderingen op?
  woensdag 16 december 2015 @ 14:04:13 #20
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_158282314
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:00 schreef NeuNeu het volgende:
Als je een auto zonder kenteken(bewijs) koopt, kan je hem dan in alle gevallen laten keuren bij de RDW en een nieuwe krijgen? Of zijn hier uitzonderingen op?
Ja dat kan als het voertuig aan de wettelijke eisen voldoet
Permanent Verbannen
  donderdag 17 december 2015 @ 09:20:56 #21
53151 T42
Pinball Wizard
pi_158302069
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 15:21 schreef densmee het volgende:

[..]

zit kenteken op alleen geen papieren die mag je er los bij kopen.
  donderdag 17 december 2015 @ 09:22:30 #22
53151 T42
Pinball Wizard
pi_158302085
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:04 schreef Gerard_Geit het volgende:

[..]

Ja dat kan als het voertuig aan de wettelijke eisen voldoet
dat is apk alleen als je bij domeinen auto koopt krijg je de paperen waarmee je kentekenbewijs kunt kopen bij rdw
pi_158316652
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 09:20 schreef T42 het volgende:

[..]

zit kenteken op alleen geen papieren die mag je er los bij kopen.
Ik geloof niet dat ik een militair kenteken op mijn naam kan zetten

[ Bericht 0% gewijzigd door densmee op 17-12-2015 21:52:59 ]
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_158317482
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 21:45 schreef densmee het volgende:

[..]

Een militair voertuig heeft dan ook geen kenteken maar een registratienummer.

Ik ga er vanuit dat je zo'n voertuig wel gewoon op kenteken kan krijgen via de rdw.
pi_158317829
quote:
14s.gif Op donderdag 10 december 2015 15:39 schreef Sounddragon het volgende:
En of er niet maandenlang bedervende 'goederen' in de kofferbak hebben gelegen, vaak zijn er geen papieren bij, of geen sleutels, geen boekjes. Je koopt wat je ziet staan zeg maar.. in de ruimste zin des woord.
Dit is onzin. Er wordt eerst gekeken of een auto verkoopbaar is. Mochten er specifieke problemen zijn dan wordt dit in de catalogus vermeld. Onverkoopbare autos, dus ook versmeerde of stinkende autos gaan linea recta naar de sloop.
  maandag 21 december 2015 @ 22:52:21 #26
53151 T42
Pinball Wizard
pi_158425932
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 21:45 schreef densmee het volgende:

[..]

krijg je briefje mee waar je nieuw kenteken mee krijgt.
  maandag 21 december 2015 @ 22:53:42 #27
53151 T42
Pinball Wizard
pi_158425984
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 22:20 schreef emil23 het volgende:

[..]

Dit is onzin. Er wordt eerst gekeken of een auto verkoopbaar is. Mochten er specifieke problemen zijn dan wordt dit in de catalogus vermeld. Onverkoopbare autos, dus ook versmeerde of stinkende autos gaan linea recta naar de sloop.
klopt ook auto's waar een zware misdaad mee gedaan is gaan de sloop op. dus een auto met bloed of resten van lichaam zul je niet kunnen kopen zomaar.
pi_158426293
Misschien ben ik wel een pussy, maar ik zou daar geen auto durven kopen puur en alleen vanwege het feit dat er een gerede kans is dat die auto van een crimineel is geweest.

Ik wil liever niet in auto's rijden die van criminelen geweest zijn :@

Tuurlijk, je kan er geen fuck om geven, maar misschien is een rivaal vergeten om even de kentekencheck te doen als ie je ziet rijden.

Dikke neus. Ik hoef dat niet :D :@

#heldopsokken
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')