Veelal belastingschuld en kleine jongensquote:Op donderdag 10 december 2015 15:34 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Soms zijn het in beslag genomen auto's van criminelen.
Zeker bij de grote jongens heeft die wagen een tijdje stil gestaan en is iedereen in het circuit op de hoogte dat ze gepakt zijn.quote:Het kan minder fijn zijn om daarvoor vergist te worden.....
Moet je incalculeren. Als het je handel is en regelmatig bij domeinen koopt, valt het redelijk intecalculeren. Als je van je laatste geld een wagen gaat halen, die je eigenlijk niet kan betalen is het een andere zaak.quote:En dat je niet mag proefrijden is ook een groot nadeel je hebt geen idee hoe afgetrapt de "redelijk nieuwe" auto is.
Eehm, een politieauto rijdt, zeker in een stad als Den Haag, Rotterdam etc vrijwel 24 uur per dag, tenminste als het om de surveillanceauto's gaat. Warmrijden is meestal niet het probleem. De mishandelingen die de auto's ondergaan wel. Voorbeeld: korps Den Haag reed vroeger met de Mercedes 190D, een auto die ongelofelijk solide gebouwd is. Als een 190 200.000 km gereden had werd alle bestickering eraf gehaald, de extra apparatuur eruit gehaald, werd de motor vervangen en werd de auto te koop aangeboden. Geloof mij dat je die niet wil hebben. Die auto is zeer waarschijnlijk meerdere malen bij aanrijdingen betrokken geweest en opgelapt, en werkelijk alles piept en kraakt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 03:55 schreef Gerard_Geit het volgende:
Er worden trouwens ook auto's van de overheid verkocht, zoals ex-politiewagens. Politieagenten zijn niet heel zuinig op de auto's, denk maar niet dat ze rustig de turbodiesel 15 minuten warmrijden als ze, na het begin van hun dienst, een spoedmelding krijgen.
En als ze bij die spoedmelding aankomen laten ze ook niet de turbo afkoelen...
Ex-Marechausee motor
Taxi te koop
Het hoeft niet zo zeer door aanrijdingen te komen, als een Touran in de kreukels ligt is het meestal niet eens rendabel om 'm op te knappen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:43 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Eehm, een politieauto rijdt, zeker in een stad als Den Haag, Rotterdam etc vrijwel 24 uur per dag, tenminste als het om de surveillanceauto's gaat. Warmrijden is meestal niet het probleem. De mishandelingen die de auto's ondergaan wel. Voorbeeld: korps Den Haag reed vroeger met de Mercedes 190D, een auto die ongelofelijk solide gebouwd is. Als een 190 200.000 km gereden had werd alle bestickering eraf gehaald, de extra apparatuur eruit gehaald, werd de motor vervangen en werd de auto te koop aangeboden. Geloof mij dat je die niet wil hebben. Die auto is zeer waarschijnlijk meerdere malen bij aanrijdingen betrokken geweest en opgelapt, en werkelijk alles piept en kraakt.
Dat vergat ik er bij te zetten ja, met de 190D kon je met 80km/u over drempels e.d zonder dat de auto ogenschijnlijk zich er iets van aantrok. Wat dat soort klappen voor invloed op de carrosserie heeft kan je wel bedenken: na die 200.000 km is er niet veel meer over van de stijfheid van de carrosseriequote:Op vrijdag 11 december 2015 08:49 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Het hoeft niet zo zeer door aanrijdingen te komen, als een Touran in de kreukels ligt is het meestal niet eens rendabel om 'm op te knappen.
Alles wat bij een auto bij normaal gebruik al slijt, slijt bij een politiewagen veel harder. Hard over drempels rijden, hard remmen, etc.
Ook niet heel gek, een auto is voor een agent immers geen vervoersmiddel maar een stuk gereedschap
En vaak kan je ook nieuwe stoelen gaan zoeken omdat die naar de klote geholpen zijn door hun koppel.quote:Op vrijdag 11 december 2015 08:49 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Het hoeft niet zo zeer door aanrijdingen te komen, als een Touran in de kreukels ligt is het meestal niet eens rendabel om 'm op te knappen.
Alles wat bij een auto bij normaal gebruik al slijt, slijt bij een politiewagen veel harder. Hard over drempels rijden, hard remmen, etc.
Ook niet heel gek, een auto is voor een agent immers geen vervoersmiddel maar een stuk gereedschap
Kun je op die motor nog wel een kenteken krijgen dan?quote:Op vrijdag 11 december 2015 03:55 schreef Gerard_Geit het volgende:
Er worden trouwens ook auto's van de overheid verkocht, zoals ex-politiewagens. Politieagenten zijn niet heel zuinig op de auto's, denk maar niet dat ze rustig de turbodiesel 15 minuten warmrijden als ze, na het begin van hun dienst, een spoedmelding krijgen.
En als ze bij die spoedmelding aankomen laten ze ook niet de turbo afkoelen...
Ex-Marechausee motor
Taxi te koop
Toen ik de links postte stonden er nog geen prijzen bij.quote:Op maandag 14 december 2015 15:21 schreef densmee het volgende:
[..]
Kun je op die motor nog wel een kenteken krijgen dan?
Zo ja dan is dat wel een koopje geweest
Ja dat kan als het voertuig aan de wettelijke eisen voldoetquote:Op woensdag 16 december 2015 14:00 schreef NeuNeu het volgende:
Als je een auto zonder kenteken(bewijs) koopt, kan je hem dan in alle gevallen laten keuren bij de RDW en een nieuwe krijgen? Of zijn hier uitzonderingen op?
zit kenteken op alleen geen papieren die mag je er los bij kopen.quote:Op maandag 14 december 2015 15:21 schreef densmee het volgende:
[..]
Kun je op die motor nog wel een kenteken krijgen dan?
Zo ja dan is dat wel een koopje geweest
dat is apk alleen als je bij domeinen auto koopt krijg je de paperen waarmee je kentekenbewijs kunt kopen bij rdwquote:Op woensdag 16 december 2015 14:04 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Ja dat kan als het voertuig aan de wettelijke eisen voldoet
Ik geloof niet dat ik een militair kenteken op mijn naam kan zettenquote:Op donderdag 17 december 2015 09:20 schreef T42 het volgende:
[..]
zit kenteken op alleen geen papieren die mag je er los bij kopen.
Een militair voertuig heeft dan ook geen kenteken maar een registratienummer.quote:Op donderdag 17 december 2015 21:45 schreef densmee het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik een militair kenteken op mijn naam kan zetten
Dit is onzin. Er wordt eerst gekeken of een auto verkoopbaar is. Mochten er specifieke problemen zijn dan wordt dit in de catalogus vermeld. Onverkoopbare autos, dus ook versmeerde of stinkende autos gaan linea recta naar de sloop.quote:Op donderdag 10 december 2015 15:39 schreef Sounddragon het volgende:
En of er niet maandenlang bedervende 'goederen' in de kofferbak hebben gelegen, vaak zijn er geen papieren bij, of geen sleutels, geen boekjes. Je koopt wat je ziet staan zeg maar.. in de ruimste zin des woord.
krijg je briefje mee waar je nieuw kenteken mee krijgt.quote:Op donderdag 17 december 2015 21:45 schreef densmee het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik een militair kenteken op mijn naam kan zetten
klopt ook auto's waar een zware misdaad mee gedaan is gaan de sloop op. dus een auto met bloed of resten van lichaam zul je niet kunnen kopen zomaar.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:20 schreef emil23 het volgende:
[..]
Dit is onzin. Er wordt eerst gekeken of een auto verkoopbaar is. Mochten er specifieke problemen zijn dan wordt dit in de catalogus vermeld. Onverkoopbare autos, dus ook versmeerde of stinkende autos gaan linea recta naar de sloop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |