abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158127343
Vader van Dascha zet dit verhaal op sociale media.

quote:
Afgelopen vrijdagavond tot de zaterdagochtend 28 november is mijn dochter Dascha Graafsma (17-08-1999) met drie vriendinnen uitgegaan in Hilversum naar de gelegenheid Lets Get Down (nabij het Gooiland-theater en het station, adres: Emmastraat 2). Om ongeveer 2.00 uur heeft ze de gelegenheid even verlaten ‘om te plassen’. Ze is niet meer teruggekomen.

De vriendinnen gingen zoeken en namen uiteindelijk met ons, de ouders, contact op en gingen naar de politie. Er werd gezocht en alle mogelijke diensten ingeschakeld.

Om 5.45 uur, dus veel later, heeft een trein Dascha getroffen nabij het Station Hilversum Sportpark. Dat bij uiterst koud en slecht weer. Ze droeg geen jas, die is achtergebleven in de Lets Get Down, en feitelijk niet meer dan een wit T-shirt, witte gympen en een zwarte broek. Fysiek onmogelijk om daarmee zoveel tijd buiten door te brengen met de geldende weersomstandigheden.

De grote vraag is wat er in het genoemde tijdsverloop is gebeurd. Wie haar ook kent stelt: dit kan niet waar zijn, alsof Dascha zelf het leven niet meer wilde. Naast het tijdsverloop zijn er dus de feiten van het barre weer, maar ook haar telefoon is niet meer vindbaar. In de periode is Dascha vele malen gebeld of zijn er anderzins berichten verzonden. Zij bleek of in gesprek of niet bereikbaar.

Als vader wil ik u vragen om alle mogelijke media-aandacht aan het gebeuren te geven. Met de vraag of iemand haar heeft gezien, gesproken, tijd met haar heeft doorgebracht, of alles wat er maar te bedenken is. Er klopt teveel niet, …….. Er zijn geen woorden te vinden om dit verzoek te ondersteunen, maar dat lijkt me ook niet nodig. Hoe eerder de vragen en het bericht worden uitgebracht hoe eerder er misschien mensen met informatie kunnen worden gevonden.

Het lichaam is dermate beschadigd dat directe identificatie niet meer mogelijk is. DNA-testen moeten het bewijs leveren, maar feitelijk is er geen twijfel dat het om Dascha gaat.

Dascha was een leerling van het ATC-college, had een leuke bijbaan, een fijne vriend, trouw en liefdevol 3 broers en 2 zusters. Ze woonde in Hollandsche Rading met haar ouders en nog twee broers thuis. Wie het ook gevraagd wordt, voor enig naar geestelijk lijden was en kan op geen enkele serieuze wijze een aanleiding gevonden worden. Alles kan worden nagevraagd. Zie bijvoorbeeld de berichten op de facebook-pagina’s van mij (Rene Graafsma / renegraafsma) of die van Dascha zelf (Dascha Graafsma).

De centrale vraag is: wat is er in het tijdsbestek gebeurd en wie heeft haar gezien?

De zaak wordt zeer intensief behandeld door de politie Hilversum. In hun betrokkenheid stellen wij alle vertrouwen maar het is duidelijk dat we informatie missen. Het is noodzaak, …….

Hoe dan ook, zet het bericht en de vragen svp uit met elk mogelijk mediamiddel waar u over beschikt.

Meer dan dank !!

René Graafsma
Reconstructie van de avond: http://www.rtlnieuws.nl/b(...)-met-dascha-graafsma

Game on ^O^ .

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_158127375
Oproep om beelden Dascha (16) levert niks op

Een oproep van Peter R. de Vries om in de zaak-Dascha Graafsma beeldmateriaal van beveiligingscamera's te bekijken, heeft nog niks opgeleverd. Er wordt alles op alles gezet om er achter te komen hoe het 16-jarige meisje om het leven kwam.

Het meisje uit Hollandsche Rading had vlak voor haar dood nog een tijd door Hilversum gedwaald, bleek uit onderzoek met een speurhond van de Signi Zoekhonden. Misdaadjournalist Peter R. de Vries deed maandag een oproep aan mensen die langs de door Dascha gelopen route wonen of werken om beelden van beveiligingscamera's te bekijken omdat ze er mogelijk op staat.

,,We hebben wel meldingen gekregen over camera's langs de route, maar concrete beelden zijn er nog niet. Er blijken ook nepcamera's tegen inbrekers bij te zijn'', aldus De Vries, die als woordvoerder van de familie fungeert.

Gedrogeerd
Dascha kwam eind vorige maand 's nachts in Hilversum om bij een aanrijding met een trein. De politie concludeerde kort na het incident al dat het om een zelfdoding moet zijn gegaan. Vader René Graafsma gelooft daar niet in en schakelde na een emotionele oproep op Facebook misdaadjournalist Peter R. de Vries en patholoog Frank van de Goot in.

Patholoog Frank van de Goot, die het lichaam op verzoek van de familie onderzocht, stelde vorige week dat het meisje was gedrogeerd en dat ook alcohol in haar bloed is gevonden. De Vries vindt de kwalificatie 'stomdronken' in verschillende media woensdag veel te ver gaan. ,,Ze had meer gedronken dan is toegestaan wanneer je moet rijden, maar dat wil nog niet zeggen dat ze stomdronken was.''

Dinsdag werd bekend dat het Nationaal Forensisch Instituut (NFI) het haar van het meisje gaat onderzoeken om erachter te komen of ze een drugsverleden had. Het scenario van drogering is dan minder waarschijnlijk.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)levert-niks-op.dhtml
pi_158127452
Al die camera's en dan over die hele 6km geen enkele beelden.
pi_158127557
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
ja dat is vreemd... had eerlijk gezegd wel wat beelden verwacht, het wordt zonder meer info/bewijs wel lastig om meer duidelijkheid te krijgen. ik vrees dat er altijd vragen blijven die niet met zekerheid kunnen worden beantwoord en dat lijkt me pijnlijk voor de nabestaanden.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_158127581
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:31 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja dat is vreemd... had eerlijk gezegd wel wat beelden verwacht, het wordt zonder meer info/bewijs wel lastig om meer duidelijkheid te krijgen. ik vrees dat er altijd vragen blijven die niet met zekerheid kunnen worden beantwoord en dat lijkt me pijnlijk voor de nabestaanden.
Als iedereen daar met nep-camera's werkt, dan houdt het snel op.
  † In Memoriam † woensdag 9 december 2015 @ 13:35:40 #6
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_158127619
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
als dat zo is...
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_158127640
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als iedereen daar met nep-camera's werkt, dan houdt het snel op.
Bij die crisisopvang (1 van de 2 ) voor dak en thuislozen aan de Neuweg waar ze volgens het kaartje langsgelopen is zal toch wel een camera hangen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_158127657
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:36 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Bij die crisisopvang (1 van de 2 ) voor dak en thuislozen waar ze volgens het kaartje langsgelopen is zal te wel een camera hangen ?
Tegenover de LGD hangt ook een camera van de politie, eigenaar heeft zijn beelden al direct ingeleverd.
pi_158127715
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:35 schreef just me het volgende:

[..]

als dat zo is...
dan......
pi_158127840
Tja, 16.. straal bezopen en misschien zelfs vol in de drugs.. wat gaat er door zo'n meisje heen.. Het resultaat is niet te veranderen, dus eigenlijk is het een beetje hopen dat ze zelf bezopen is geworden, en al zwalkend het spoor op is gelopen ipv door een loverboy gedrogeerd en daarna op het spoor is gegooid.

Ik heb ook eens een gozer van ~20 van weg gehaald omdat hij omgevallen was met de fiets en op de weg bleef liggen "slapen".. denk dat 50% kans was dat er een bus of een taxi overheen had gereden zo om half3 's-nachts.

Hopelijk komt de steen boven en kan het alleen als een voorbeeld voor jongeren gezien worden, dan is dat het enige positieve aan het hele verhaal.

Rip.

[ Bericht 19% gewijzigd door viseenoptie op 09-12-2015 13:55:49 ]
  † In Memoriam † woensdag 9 december 2015 @ 13:55:57 #11
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_158127929
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

dan......
ik kan me niet voorstellen dat er geen beelden zijn of ze willen de inhoud niet prijs geven
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_158127932
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:50 schreef viseenoptie het volgende:
Tja, 16.. straal bezopen en misschien zelfs vol in de drugs.. wat gaat er door zo'n meisje heen.. Het resultaat is niet te veranderen, dus eigenlijk is het een beetje hopen dat ze zelf bezopen is geworden, en al zwalkend het spoor op is gelopen ipv door een loverboy gedrogeerd en daarna op het spoor is gegooid.

Hopelijk komt de steen boven en kan het alleen als een voorbeeld voor jongeren gezien worden, dan is dat het enige positieve aan het hele verhaal.

Rip.
Ja, ze blijven maar doorgaan. Lijkt wel tot de laatste steen boven is, of in dit geval laatste camerabeelden.

Ook blijven ze een slag om de arm houden, gezien de uitspraken in de media.

Ben erg benieuwd of dat stel zonder jas zich al gemeld heeft, wat voor de King's ijssalon op dat bankje zat.
  woensdag 9 december 2015 @ 14:00:27 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158127991
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

dan......
... kan je daar een prima kraak zetten.

Ik denk dat de beelden die er zijn (voorlopig) niet worden vrij gegeven. Als ze er al zijn, danwel als mensen ze willen afstaan. Het filmen van de openbare weg is immers niet toegestaan.
KuikenGuppy
pi_158128008
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik denk dat de beelden die er zijn (voorlopig) niet worden vrij gegeven. Als ze er al zijn, danwel als mensen ze willen afstaan. Het filmen van de openbare weg is immers niet toegestaan.
Het filmen van de openbare weg is juist toegestaan.
pi_158128020
quote:

[..]

Als ik de camerabeelden had, had ik persoonlijk met die vader gemailed.
pi_158128036
En wat als er uiteindelijk blijkt dat er compleet geen beelden zijn van Dacha, lopend daar?
Make my day!
  woensdag 9 december 2015 @ 14:04:37 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158128040
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het filmen van de openbare weg is juist toegestaan.
Het is strafbaar, zie art. 441b Wetboek van Strafrecht.
KuikenGuppy
pi_158128048
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:04 schreef agter het volgende:
En wat als er uiteindelijk blijkt dat er compleet geen beelden zijn van Dacha, lopend daar?
Dan wordt die hond ontslagen, denk ik
  woensdag 9 december 2015 @ 14:05:27 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158128058
Maar heeft de politie nou om beelden gevraagd of alleen RTL boulevard?
KuikenGuppy
pi_158128065
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:05 schreef Burdie het volgende:
Maar heeft de politie nou om beelden gevraagd of alleen RTL boulevard?
Beiden

maar ze werken heel goed samen, ondanks het gesneer van Bernard Jens naar team Pa.
pi_158128073
Je mag dus wel op straat fotograferen of filmen, maar geen vaste camera ophangen zonder meteen ook een bordje op te hangen dat deze er hangt. Een webcam permanent voor het raam zetten zodat iedereen op straat gefilmd wordt, valt ook onder dit verbod. Als je de camera op voldoende afstand plaatst, zodat mensen niet herkenbaar in beeld kunnen komen, is de webcam wel toegestaan.

http://www.iusmentis.com/(...)icht/#openbareruimte
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_158128092
quote:
7s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:55 schreef just me het volgende:

[..]

ik kan me niet voorstellen dat er geen beelden zijn of ze willen de inhoud niet prijs geven
quote:

[..]

Peter R. de Vries zal wel een team ingehuurd hebben die langs de deuren met een camera zijn gegaan. Als de mensen die beelden niet bij Peter R. hebben laten zien, dan is de kans erg klein dat die ooit geopenbaard zullen worden. Een camera op je eigen grond zetten en de openbare weg filmen is gewoon toegestaan en gebeurt heel vaak.

Als ik de trein neem en het laatste kwartier naar mijn werk loop, dan kom ik er al 5 tegen die gewoon zichtbaar zijn en die (een gedeelte van) de stoep filmen.
pi_158128131
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Peter R. de Vries zal wel een team ingehuurd hebben die langs de deuren met een camera zijn gegaan. Als de mensen die beelden niet bij Peter R. hebben laten zien, dan is de kans erg klein dat die ooit geopenbaard zullen worden. Een camera op je eigen grond zetten en de openbare weg filmen is gewoon toegestaan en gebeurt heel vaak.

Als ik de trein neem en het laatste kwartier naar mijn werk loop, dan kom ik er al 5 tegen die gewoon zichtbaar zijn en die (een gedeelte van) de stoep filmen.
Maar doen die het ook? Of zijn ze nep? Of staan ze niet aan?
pi_158128133
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het is strafbaar, zie art. 441b Wetboek van Strafrecht.
Ah, er wordt blijkbaar onderscheid gemaakt van een vaste camera en een gewone camera. Dat wist ik niet.
Tenzij je er een bordje bij hangt.

Trouwens ook als je de camera meer als overzicht gebruikt en mensen niet herkenbaar zijn.
Nu snap ik waarom al die beelden in Opsporing Verzocht zo'n slechte kwaliteit zijn. xD
pi_158128188
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar doen die het ook? Of zijn ze nep? Of staan ze niet aan?
Tja, dat weet je nooit he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')