abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158126004
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je kan stiekem drinken. Daarnaast hoeven mensen die jou niet kennen niet direct te zien dat iemand dronken is. Een een paar honderd man exact in de gaten houden is ook niet het makkelijkste. Dus als iemand dan niet opvalt......
Als je je publiek niet in de gaten kunt houden is het organiseren van feesten niet bepaald je roeping.
  woensdag 9 december 2015 @ 11:57:40 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158126027
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Precies. En dan begint de vraag "is men schuldig?" "had men dat daar dan niet moeten merken?"
Mwah, als hier de inhoud van een Flugelflesje uit de Bacardi 151 (75,5%), Jenever (35%) of Amaretto (28%) verdwijnt niet....
Als dat wekelijks gebeurt terwijl er verder thuis amper uit gedronken wordt gaat het idd wel opvallen, maar ik denk dat een 16-jarige behoorlijk van de kaart kan zijn van de inhoud van een Flugelflesje zeer sterke drank.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 december 2015 @ 11:58:33 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158126045
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als je je publiek niet in de gaten kunt houden is het organiseren van feesten niet bepaald je roeping.
Ja, want als meisjes gaan plassen dan moet je iemand met ze mee laten lopen om zeker te weten dat ze geen pilletje nemen of iets in hun cola doen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158126050
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het was een 16+ feest dus aanwezigheid van minderjarigen was al bekend.
Daarbij hebben vriendinnen ook verklaard dat er vantevoren gedronken is.... dus kennelijk hadden de dames beschikking over alcohol.
Ik heb die bron niet gezien van dat vooraf indrinken.
Volgens mij is dat ook van horen zeggen...
pi_158126071
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, als hier de inhoud van een Flugelflesje uit de Bacardi 151 (75,5%), Jenever (35%) of Amaretto (28%) verdwijnt niet....
Als dat wekelijks gebeurt terwijl er verder thuis amper uit gedronken wordt gaat het idd wel opvallen, maar ik denk dat een 16-jarige behoorlijk van de kaart kan zijn van de inhoud van een Flugelflesje zeer sterke drank.
Moet je thuis wel zo'n drankvoorraad hebben staan, is dus een aanname.
pi_158126103
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vind het nogal een grove aanname, neem aan dat ze dat na een week wel weten, wat die meiden vooraf gedaan hebben.
Ik zie het zo gebeuren......
  woensdag 9 december 2015 @ 12:01:58 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158126104
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vind het nogal een grove aanname, neem aan dat ze dat na een week wel weten, wat die meiden vooraf gedaan hebben.
Die meiden stellen dat ze vantevoren al gedronken had.

quote:
Patholoog: Dascha (16) had te veel gedronken

De 16-jarige Dascha Graafsma heeft vier uur voordat ze onder een trein terechtkwam dronken in een discotheek gestaan. Dat zegt forensisch patholoog Frank van de Goot tegen RTL Nieuws.

Het meisje werd voor het laatst gezien bij club Let’s Get Down in Hilversum. De politie gaat ervan uit dat het meisje zelfmoord heeft gepleegd. De ouders van het meisje geloven dat niet. Van de Goot heeft op verzoek van de familie het lichaam van het meisje onderzocht. Ook volgens hem gaat het niet om een normale zelfdoding.

'Echt te veel'
"De bloedwaarden liegen er niet om", zegt Van de Goot tegen RTL Nieuws. Vorige week maakte hij al bekend dat er sporen van drank en drugs in het lichaam van het tienermeisje waren gevonden. Van de Goot wilde toen niet zeggen om hoeveel alcohol het ging, nu zegt hij er dit over: "Het is echt te veel, je zou er absoluut niet mee mogen autorijden."

Vriendinnen van Dascha zeggen dat ze van tevoren en in de club heeft gedronken, vertelt Peter R. de Vries. Of de alcohol in de horecagelegenheid is geschonken, of dat de drank bijvoorbeeld stiekem mee naar binnen is genomen, is niet duidelijk, zegt De Vries, die optreedt als woordvoerder van de familie. "Alles wijst op dit moment op een vrijwillige inname. Dat sluit echter niet uit dat er iets anders is gebeurd, maar daar is op dit moment geen bewijs voor."

'Geen kwalificatie'
Het is op dit moment niet te zeggen welke invloed de drank precies heeft gehad, benadrukt De Vries: "Je kunt er geen kwalificatie aan geven, je kunt niet zomaar zeggen dat je stomdronken bent als je meer hebt gedronken dan is toegestaan."

Welke drugs Dascha heeft gebruikt, willen De Vries en Van de Goot niet zeggen. Het gaat volgens Van de Goot om 'normale, niet-exotische' drugs. Op welk tijdstip de drank en drugs in haar lichaam terecht zijn gekomen, is op basis van de bloedwaarden niet te zeggen, legt de forensisch patholoog uit: "Het zou kunnen dat de drugs 's middags al genomen zijn. Het zou ook bijvoorbeeld kunnen dat ze heel veel heeft gedronken nadat ze uit het café was vertrokken."

'Omstanders zagen haar'
Het is onduidelijk of de 16-jarige scholiere uit Hollandsche Rading door iemand is gedrogeerd of dat ze zelf drugs of alcohol heeft gebruikt. Volgens Van de Goot staat wel vast dat ze al in het café dronken was: "Omstanders hebben dat gezien."

Er is dus sowieso die avond iets misgegaan, zegt Van de Goot: "Er heeft een meisje van 16 dronken in een café gestaan. Dat mag sowieso niet."

Reactie eigenaar
De eigenaar van het café zegt in het AD dat hij pas over het meisje hoorde toen een vriendin van haar kwam vertellen dat ze zoek was. Er is die avond volgens hem niemand 'out' gegaan van drank of drugs. Hij zegt verder dat hij niets te verbergen heeft en meewerkt aan het politieonderzoek.

Dascha was vrijdag 27 november met drie vriendinnen uitgegaan in de club Let's Get Down in Hilversum. Om 02:00 uur zaterdagochtend zei ze dat ze even ging plassen, maar ze kwam niet meer terug. Om 05:45 uur werd ze aangereden door een trein bij het vlakbij gelegen station Hilversum Sportpark.
Bron
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158126105
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

http://www.rtlz.nl/nieuws(...)ad-te-veel-gedronken

peter Rrrr is de bron.
pi_158126116
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, want als meisjes gaan plassen dan moet je iemand met ze mee laten lopen om zeker te weten dat ze geen pilletje nemen of iets in hun cola doen?
Nou, op het moment dat je een 16+ feest organiseert tot diep in de nacht begeef je je al op glad ijs in combinatie met de alcoholwet. Dat is al kwalijk genoeg.
pi_158126123
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Misschien moet je gewoon eens uitgaan in een grote zaak en zelf eens kijken hoe moeilijk dat is. Zeker in toiletten heb je geen idee wat daar gebeurt.
pi_158126147
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hier ook niet. Maar er zullen mensen op zoek gaan naar die vraag hoe dat kan. Voor mij stopt het zoeken bij het vrijwillig alcohol gedronken hebben tevoren.
pi_158126159
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Of men zat je gewoon boven op een slaapkamer in te drinken van een eigen fles.
  woensdag 9 december 2015 @ 12:05:29 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158126168
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou, wat een enorme drankvoorraad.... behalve de genoemde dranken staat hier ook nog Tia Maria, en vast ook nog wel wat whisky trouwens, en nog wat flessen wijn, maar dat zal niet zo interessant zijn voor dames die vooral dronken willen worden.
En ik heb niet het idee dat wij een enorme drankvoorraad hebben voor een normaal gezin, sterker nog, het is eigenlijk vreemd dat ik geen cognac in huis heb, realiseer ik me.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158126171
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, op het moment dat je een 16+ feest organiseert tot diep in de nacht begeef je je al op glad ijs in combinatie met de alcoholwet. Dat is al kwalijk genoeg.
Blijkbaar geheel legaal.
  woensdag 9 december 2015 @ 12:06:29 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158126188
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik heb m al voor je gequote, compleet met bronvermelding en die zin even in bold benadrukt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158126261
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Misschien moet je gewoon eens uitgaan in een grote zaak en zelf eens kijken hoe moeilijk dat is. Zeker in toiletten heb je geen idee wat daar gebeurt.
Nou bedankt voor het advies, ik zal binnenkort misschien dan wel eens uitgaan! _O-
pi_158126355
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, wat een enorme drankvoorraad.... behalve de genoemde dranken staat hier ook nog Tia Maria, en vast ook nog wel wat whisky trouwens, en nog wat flessen wijn, maar dat zal niet zo interessant zijn voor dames die vooral dronken willen worden.
En ik heb niet het idee dat wij een enorme drankvoorraad hebben voor een normaal gezin, sterker nog, het is eigenlijk vreemd dat ik geen cognac in huis heb, realiseer ik me.
Het aanpakken van alcoholisme begint bij het toegeven dat je een probleem hebt....;)

Grapje natuurlijk. Heel veel mensen hebben een voorraad drank in huis. Ik ook.
  woensdag 9 december 2015 @ 12:22:39 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158126403
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het aanpakken van alcoholisme begint bij het toegeven dat je een probleem hebt....;)

Grapje natuurlijk. Heel veel mensen hebben een voorraad drank in huis. Ik ook.
Als ik een alcoholist in huis had dan had ik juist weer geen drankvoorraad ;)

Volgens mij stond die Bacardi er al minimaal 1½ jaar ongeopend, mijn zoon (die van 24, niet die van 5) en ik hebben hem zaterdagavond eindelijk geopend.
Edit: daardoor realiseerde ik me wel weer hoe weinig van dat spul je maar nodig hebt in een colaatje...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158126420
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ik een alcoholist in huis had dan had ik juist weer geen drankvoorraad ;)

Volgens mij stond die Bacardi er al minimaal 1½ jaar ongeopend, mijn zoon (die van 24, niet die van 5) en ik hebben hem zaterdagavond eindelijk geopend.
Die vullen dat meestal stiekem aan.....

Is dat nog drinkbaar?
  woensdag 9 december 2015 @ 12:26:02 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158126456
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die vullen dat meestal stiekem aan.....
Ja ik weet, of ze mengen met water ;)
Ik had ooit een relatie met een alcoholist en toen stond de wodka ineens in de koelkast ipv de vriezer....
Toen ik het vervolgens in de vriezer legde bevroor het, toen wist ik dat er een serieus probleem was.
quote:
Is dat nog drinkbaar?
Ja hoor, met genoeg cola erbij wel :D
Ik heb wel een stuk of 3 keer cola bij moeten lengen, het is echt sterk :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158126478
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja ik weet, ik had ooit een relatie met een alcoholist en toen stond de wodka ineens in de koelkast ipv de vriezer....
Toen ik het vervolgens in de vriezer legde bevroor het, toen wist ik dat er een serieus probleem was.

[..]

Ja hoor, met genoeg cola erbij wel :D
Ik heb wel een stuk of 3 keer cola bij moeten lengen, het is echt sterk :X
Dan heb je wel een echte te pakken.

Bijna alles is te drinken met cola......uiteindelijk.
  woensdag 9 december 2015 @ 12:31:08 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158126522
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan heb je wel een echte te pakken.

Bijna alles is te drinken met cola......uiteindelijk.
True, maar voor die meiden die voornamelijk dronken willen worden zal het ook niet zoveel uitmaken wat ze in hun frisje gooien, hoe minder je er van nodig hebt om dronken te worden hoe handiger het is, want dan kun je met een klein flesje de hele avond toe.'

Volgens mij zijn dat sowieso de problemen waar men tegenaan loopt als je sommige alcoholsoorten verbiedt, men gaat dan drinken om zo snel mogelijk dronken te worden, en dan heb je dus 16-jarigen aan de sterke drank ipv aan een biertje :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158126556
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

True, maar voor die meiden die voornamelijk dronken willen worden zal het ook niet zoveel uitmaken wat ze in hun frisje gooien, hoe minder je er van nodig hebt om dronken te worden hoe handiger het is, want dan kun je met een klein flesje de hele avond toe.'

Volgens mij zijn dat sowieso de problemen waar men tegenaan loopt als je sommige alcoholsoorten verbiedt, men gaat dan drinken om zo snel mogelijk dronken te worden, en dan heb je dus 16-jarigen aan de sterke drank ipv aan een biertje :{
Ja. Naast dat het idd handiger meenemen is in een kleinere fles. Maar dat thuis indrinken (op jonge leeftijd) vind ik wel vreemd. Bij ons thuis kon veel. Maar daar had ik niet mee moeten aankomen op 16 jarige leeftijd.
  woensdag 9 december 2015 @ 12:34:51 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158126587
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Naast dat het idd handiger meenemen is in een kleinere fles. Maar dat thuis indrinken (op jonge leeftijd) vind ik wel vreemd. Bij ons thuis kon veel. Maar daar had ik niet mee moeten aankomen op 16 jarige leeftijd.
Nee hier idem.
Mijn zoon trouwens ook niet, een paar biertjes met z'n allen voor ze naar de kroeg gingen is één ding, maar niet al half zat richting kroeg, dan hoef je van mij niet meer te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158126603
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee hier idem.
Mijn zoon trouwens ook niet, een paar biertjes met z'n allen voor ze naar de kroeg gingen is één ding, maar niet al half zat richting kroeg, dan hoef je van mij niet meer te gaan.
En ook van die zuipketen in bijv. Twente gaan mij boven de pet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')