Reconstructie van de avond: http://www.rtlnieuws.nl/b(...)-met-dascha-graafsmaquote:Afgelopen vrijdagavond tot de zaterdagochtend 28 november is mijn dochter Dascha Graafsma (17-08-1999) met drie vriendinnen uitgegaan in Hilversum naar de gelegenheid Lets Get Down (nabij het Gooiland-theater en het station, adres: Emmastraat 2). Om ongeveer 2.00 uur heeft ze de gelegenheid even verlaten ‘om te plassen’. Ze is niet meer teruggekomen.
De vriendinnen gingen zoeken en namen uiteindelijk met ons, de ouders, contact op en gingen naar de politie. Er werd gezocht en alle mogelijke diensten ingeschakeld.
Om 5.45 uur, dus veel later, heeft een trein Dascha getroffen nabij het Station Hilversum Sportpark. Dat bij uiterst koud en slecht weer. Ze droeg geen jas, die is achtergebleven in de Lets Get Down, en feitelijk niet meer dan een wit T-shirt, witte gympen en een zwarte broek. Fysiek onmogelijk om daarmee zoveel tijd buiten door te brengen met de geldende weersomstandigheden.
De grote vraag is wat er in het genoemde tijdsverloop is gebeurd. Wie haar ook kent stelt: dit kan niet waar zijn, alsof Dascha zelf het leven niet meer wilde. Naast het tijdsverloop zijn er dus de feiten van het barre weer, maar ook haar telefoon is niet meer vindbaar. In de periode is Dascha vele malen gebeld of zijn er anderzins berichten verzonden. Zij bleek of in gesprek of niet bereikbaar.
Als vader wil ik u vragen om alle mogelijke media-aandacht aan het gebeuren te geven. Met de vraag of iemand haar heeft gezien, gesproken, tijd met haar heeft doorgebracht, of alles wat er maar te bedenken is. Er klopt teveel niet, …….. Er zijn geen woorden te vinden om dit verzoek te ondersteunen, maar dat lijkt me ook niet nodig. Hoe eerder de vragen en het bericht worden uitgebracht hoe eerder er misschien mensen met informatie kunnen worden gevonden.
Het lichaam is dermate beschadigd dat directe identificatie niet meer mogelijk is. DNA-testen moeten het bewijs leveren, maar feitelijk is er geen twijfel dat het om Dascha gaat.
Dascha was een leerling van het ATC-college, had een leuke bijbaan, een fijne vriend, trouw en liefdevol 3 broers en 2 zusters. Ze woonde in Hollandsche Rading met haar ouders en nog twee broers thuis. Wie het ook gevraagd wordt, voor enig naar geestelijk lijden was en kan op geen enkele serieuze wijze een aanleiding gevonden worden. Alles kan worden nagevraagd. Zie bijvoorbeeld de berichten op de facebook-pagina’s van mij (Rene Graafsma / renegraafsma) of die van Dascha zelf (Dascha Graafsma).
De centrale vraag is: wat is er in het tijdsbestek gebeurd en wie heeft haar gezien?
De zaak wordt zeer intensief behandeld door de politie Hilversum. In hun betrokkenheid stellen wij alle vertrouwen maar het is duidelijk dat we informatie missen. Het is noodzaak, …….
Hoe dan ook, zet het bericht en de vragen svp uit met elk mogelijk mediamiddel waar u over beschikt.
Meer dan dank !!
René Graafsma
Wat er buiten gebeurd is ander verhaal.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Er waren die avond 250-300 jongeren aanwezig. Die komen verspreid binnen, personeel is ervaren dus ja, die worden gecontroleerd.
Rotte peren haal je er zo uit.
quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wel opvallend dat het de eerste trein was en dat (ik volg dit topic niet echt heel nauwgezet) de machinist gezegd zou hebben dat ze op het spoor stond (als een zombie?)
Ook staat er in de link in de OP volgende:
[..]
En ze had drugs in haar bloed (zelf genomen?).
Ik weet dat het niet strookt met wat de familie zei, maar voor mij riekt dit naar zelfdoding (dit kan best impulsief gebeurd zijn).
Zeker dat ze bij haar hangplek was, dat klinkt als een afscheid/laatste blik. En het rondlopen...
Ding is dat ik niet anders zou weten waarom ze zo'n end gelopen zou hebben?
Is het zeker dat er niet iemand (een gedeelte) met haar meegelopen is?
quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
En hoe zit het nou met haar mobiel? Is die uitgezet direct nadat ze vertrok uit die discotheek of op een ander tijdstip?
quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Liep er iemand met haar mee? Is daar wat over bekend?
Nee, de "portier" of hoe heet dat ook alweer. Degene die de bezoekers controleert op leeftijd e.d. als ze de tent binnenkomen. Alle disco's hebben zo iemand bij de in/uitgang staan, om de leeftijd te controleren. Ik neem aan, ook bij LGD.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:54 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Welke bouncer? die pilletje verkocht heb van vage herkomst?
Gewoon even zelf gaan zoeken. Alles is nu genoeg uitgelegd en staat ook op verschillende sites.quote:Op dinsdag 8 december 2015 14:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
Even mijn vragen uit het vorige deel reposten aangezien daar niemand antwoord op had gegeven
[..]
[..]
[..]
Je bedoelt die corrupte criminelen aan de deur?quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:01 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Nee, de "portier" of hoe heet dat ook alweer. Degene die de bezoekers controleert op leeftijd e.d. als ze de tent binnenkomen. Alle disco's hebben zo iemand bij de in/uitgang staan, om de leeftijd te controleren. Ik neem aan, ook bij LGD.
Die zal haar misschien naar buiten hebben zien gaan.quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:01 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Nee, de "portier" of hoe heet dat ook alweer. Degene die de bezoekers controleert op leeftijd e.d. als ze de tent binnenkomen. Alle disco's hebben zo iemand bij de in/uitgang staan, om de leeftijd te controleren. Ik neem aan, ook bij LGD.
Ook onzin en te algemeen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:02 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Je bedoelt die corrupte criminelen aan de deur?
Dat er toen meer drugs waren? Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:03 schreef Ven1972 het volgende:
Dus jullie denken dat meer troep is in Let's Get Down op de bewuste vrijdagnacht op zaterdag? We weten ook niet of daar ook wel junks of dealers aanwezig waren op 16plus feest waar Dascha geweest was met haar vriendinnen.
Je kan de tent niet volle 100% bescherming geven met een goed getrainde portier. Maar zulke mensen komen toch wel eens voor onbenullige dingen zoals durgs dealen zodat niemand toe kijkt.quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:04 schreef schvvmert het volgende:
Zo'n tent heeft meestal bescherming en die leveren de portier.
In die Disco gaat alles volgens de regels maar als paar 16 jarige drankjes krijgen dan doen ze er weinig aan.quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:03 schreef Ven1972 het volgende:
Dus jullie denken dat meer troep is in Let's Get Down op de bewuste vrijdagnacht op zaterdag? We weten ook niet of daar ook wel junks of dealers aanwezig waren op 16plus feest waar Dascha geweest was met haar vriendinnen.
Dat zegt niemand hoor, maar ik weet het niet zeker. Maar er wordt in de topic ook gezegd dat daar een troep was geweest.quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat er toen meer drugs waren? Wie zegt dat?
Indrinken vooraf?quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:01 schreef schvvmert het volgende:
Daarnaast staat vast dat ze alcohol in haar bloed had en dat krijg je niet buiten.
Een troep was geweest? Heb je moeite met Nederlands schrijven?quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:05 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat zegt niemand hoor, maar ik weet het niet zeker. Maar er wordt in de topic ook gezegd dat daar een troep was geweest.
Doe nou eens een beetje rustig met al wilde speculaties.quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:05 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat zegt niemand hoor, maar ik weet het niet zeker. Maar er wordt in de topic ook gezegd dat daar een troep was geweest.
Dat was je nog niet opgevallen?quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Een troep was geweest? Heb je moeite met Nederlands schrijven?
Ik heb die hele RTL site al doorgelezen, maar laat maarquote:Op dinsdag 8 december 2015 15:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Gewoon even zelf gaan zoeken. Alles is nu genoeg uitgelegd en staat ook op verschillende sites.
Ik schrijf wel goed Nederlands hoor. De theorie zou wel best kunnen zijn dat Dascha met haar vriendinnen voor dat ze naar Let's Get Down gingen naar iemand toe om drugs te kopen en ze nam de pil in haar mond, in de toilet waar ze zou 'plassen'.quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Een troep was geweest? Heb je moeite met Nederlands schrijven?
Baseer je dit op je eigen ervaringen?quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:08 schreef schvvmert het volgende:
Binnen wordt misschien wat gesnoven op de WC en pilletje is ook zo weg maar meestal hangen de verkeerde figuren buiten rond.
Precies. Anders krijg je steeds weer dezelfde uitleg met daaraan gekoppelde discussies.quote:Op dinsdag 8 december 2015 15:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb die hele RTL site al doorgelezen, maar laat maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |