Reconstructie van de avond: http://www.rtlnieuws.nl/b(...)-met-dascha-graafsmaquote:Afgelopen vrijdagavond tot de zaterdagochtend 28 november is mijn dochter Dascha Graafsma (17-08-1999) met drie vriendinnen uitgegaan in Hilversum naar de gelegenheid Lets Get Down (nabij het Gooiland-theater en het station, adres: Emmastraat 2). Om ongeveer 2.00 uur heeft ze de gelegenheid even verlaten ‘om te plassen’. Ze is niet meer teruggekomen.
De vriendinnen gingen zoeken en namen uiteindelijk met ons, de ouders, contact op en gingen naar de politie. Er werd gezocht en alle mogelijke diensten ingeschakeld.
Om 5.45 uur, dus veel later, heeft een trein Dascha getroffen nabij het Station Hilversum Sportpark. Dat bij uiterst koud en slecht weer. Ze droeg geen jas, die is achtergebleven in de Lets Get Down, en feitelijk niet meer dan een wit T-shirt, witte gympen en een zwarte broek. Fysiek onmogelijk om daarmee zoveel tijd buiten door te brengen met de geldende weersomstandigheden.
De grote vraag is wat er in het genoemde tijdsverloop is gebeurd. Wie haar ook kent stelt: dit kan niet waar zijn, alsof Dascha zelf het leven niet meer wilde. Naast het tijdsverloop zijn er dus de feiten van het barre weer, maar ook haar telefoon is niet meer vindbaar. In de periode is Dascha vele malen gebeld of zijn er anderzins berichten verzonden. Zij bleek of in gesprek of niet bereikbaar.
Als vader wil ik u vragen om alle mogelijke media-aandacht aan het gebeuren te geven. Met de vraag of iemand haar heeft gezien, gesproken, tijd met haar heeft doorgebracht, of alles wat er maar te bedenken is. Er klopt teveel niet, …….. Er zijn geen woorden te vinden om dit verzoek te ondersteunen, maar dat lijkt me ook niet nodig. Hoe eerder de vragen en het bericht worden uitgebracht hoe eerder er misschien mensen met informatie kunnen worden gevonden.
Het lichaam is dermate beschadigd dat directe identificatie niet meer mogelijk is. DNA-testen moeten het bewijs leveren, maar feitelijk is er geen twijfel dat het om Dascha gaat.
Dascha was een leerling van het ATC-college, had een leuke bijbaan, een fijne vriend, trouw en liefdevol 3 broers en 2 zusters. Ze woonde in Hollandsche Rading met haar ouders en nog twee broers thuis. Wie het ook gevraagd wordt, voor enig naar geestelijk lijden was en kan op geen enkele serieuze wijze een aanleiding gevonden worden. Alles kan worden nagevraagd. Zie bijvoorbeeld de berichten op de facebook-pagina’s van mij (Rene Graafsma / renegraafsma) of die van Dascha zelf (Dascha Graafsma).
De centrale vraag is: wat is er in het tijdsbestek gebeurd en wie heeft haar gezien?
De zaak wordt zeer intensief behandeld door de politie Hilversum. In hun betrokkenheid stellen wij alle vertrouwen maar het is duidelijk dat we informatie missen. Het is noodzaak, …….
Hoe dan ook, zet het bericht en de vragen svp uit met elk mogelijk mediamiddel waar u over beschikt.
Meer dan dank !!
René Graafsma
Of de geur is daar verder verstoord door treinen die erna gewoon weer reden en is zij vanaf die overgang over het spoor gelopen naar het punt waar ze onder de trein kwam. Die honden kunnen ENORM veel. Ik denk dat een treinrails + zeer nabije nabije omgeving wat moeilijk wordt in dit geval.quote:Op dinsdag 8 december 2015 08:22 schreef Marrije het volgende:
Ik begrijp dat die overgang het eerste punt was waar zij het spoor op kon.
Maar daar is ze dus niet verder gelopen. Daar houdt haar geur op.
Dus of ze kwam daar net toevallig tegelijk met de trein aan. Of ze dacht daar op de trein te kunnen stappen. Of ze nam daar even rust om verder te gaan lopen. Of ze was niet van plan verder te gaan.
De politie heeft opsporingsbevoegdheid en ik heb begrepen dat ze mbv de IMEI-code vd telefoon, de telefoon kunnen opsporen. De vraag is, of de code bekend is (gemaakt). De politie kan die code achterhalen adv secundaire gegevens, (factuur / provider / fabrikant), etc. Dat vergt extra onderzoek. Ben benieuwd of ze dat allemaal gaan doen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 07:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat hoeft niet.
Dat men haar telefoon nu niet kan vinden wil niet zeggen dat zij haar telefoon kwijt was.
Dan moet er wel stroom zijn....... Die imei code is natuurlijk al bekend.quote:Op dinsdag 8 december 2015 09:08 schreef RapaNui het volgende:
[..]
De politie heeft opsporingsbevoegdheid en ik heb begrepen dat ze mbv de IMEI-code vd telefoon, de telefoon kunnen opsporen. De vraag is, of de code bekend is (gemaakt). De politie kan die code achterhalen adv secundaire gegevens, (factuur / provider / fabrikant), etc. Dat vergt extra onderzoek. Ben benieuwd of ze dat allemaal gaan doen.
Nee toch!?quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:16 schreef Elzies het volgende:
Deze meid moet letterlijk de weg zijn kwijt geweest.
De maartendijkseweg aflopen tot afslag Rading was slimmer geweest.quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:16 schreef Elzies het volgende:
Deze meid moet letterlijk de weg zijn kwijt geweest.
Of gewoon even bellen naar huis......quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:18 schreef schvvmert het volgende:
[..]
De maartendijkseweg aflopen tot afslag Rading was slimmer geweest.
De telefoon was zoek.quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Of gewoon even bellen naar huis......
.....vlak voordat deze zoek was....... Maar goed. Er zijn allerlei slimmere dingen te bedenken......waar ze duidelijk niet aan dacht in haar toestand.quote:
Van het padje af, iets herkenbaars gevonden op de weg naar huis en toen ging het mis.quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
.....vlak voordat deze zoek was....... Maar goed. Er zijn allerlei slimmere dingen te bedenken......waar ze duidelijk niet aan dacht in haar toestand.
Volgens mij was dat precies haar bedoeling, maar pakte ze ten eerste de Zandweg en moest toen langs het hek tot de overgang bij de Maartensdijkseweg, en of ze daar toen gedesoriënteerd was, de trein voor iets anders aangezien heeft, of bewust is blijven staan zullen we waarschijnlijk nooit weten.quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:18 schreef schvvmert het volgende:
[..]
De maartendijkseweg aflopen tot afslag Rading was slimmer geweest.
Dat kan ook nog.... dat ze rechts liep en dacht dat de trein over het linker spoor zou rijden (of andersom).quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:37 schreef Lienekien het volgende:
Of dacht ze dat de trein over het spoor naast haar langs haar zou rijden.
De Maartendijkseweg loopt vanaf Hilversum redelijk recht naar Rading, daar steek je dan spoor over.quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij was dat precies haar bedoeling, maar pakte ze ten eerste de Zandweg en moest toen langs het hek tot de overgang bij de Maartensdijkseweg, en of ze daar toen gedesoriënteerd was, de trein voor iets anders aangezien heeft, of bewust is blijven staan zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Geen antwoord gegeven toch op meerdere oproepen en berichtenquote:Op dinsdag 8 december 2015 10:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij?
Hij is nu zoek, het is helemaal niet zeker dat zij haar telefoon ook al kwijt was.
Wat niet met 100% zekerheid wil zeggen dat zij de telefoon toen niet in bezit had. We weten alleen dat hij niet is gevonden op de plaats waar zij is gevonden.quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:41 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Geen antwoord gegeven toch op meerdere oproepen en berichten
Dat is alle mogelijke hallucinaire gedachten vs. de mogelijkheid dat ze niet besefte dat die trein haar zou gaan raken door een inschattingsfout.quote:Op dinsdag 8 december 2015 10:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Misschien dacht ze dat ze Mega Mindy was, zo stond ze er blijkbaar bij....
Het heeft toch geen zin om dat te gaan uitvogelen?
Wacht eerst de camerabeelden af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |