abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158072547
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_158072571
hmm dat plaatje is wel heel optimistisch op maandag :D

Maarrrr nieuwe dag, dust yourself off and try again :s)
pi_158072595
Ik las sara over een nieuw huis *O* eindelijk je baby kamer inrichten.
Extra geīrriteerd met lawaai herken ik niet.

Estrys :* en LuDann ook al zo vermoeid. Hopelijk komt het snel beter. Estrys als mijn man een flesje gekolfde melk geeft wil G. Altijd een slokje na aan de borst. Maar hij slaapt dan wel van elf tot half vijf/vijf uur. Als ik alleen de borst geef wordt hij tussen drie en vier al wakker.

Ik ben nu al weer de helft vergeten :')
pi_158072658
Hij krijgt flesvoeding als hij een flesje krijgt. Maar ik dacht dat hij meteen daarna sliep maar volgens mijn man had hij er toch nog een uur mee rondgelopen om hem rechtop te houden.

Het is denk ik de reflux is die hem nekt iedere keer. Daarom wil hij continu drinken, om het zuur weg te drinken. En omdat ik 's nachts de puf niet heb om hem rechtop te houden heeft hij daar veel last van. Om 6 uur was hij inmiddels zo uitgeput dat hij na een uur rechtop houden uiteindelijk wel in coma viel. Ik ga zo direct bellen met de huisarts voor andere medicijnen. Dit is niks. Mw Cactus wat had jij ook alweer gehad voor sjaak?

en nog even waar ik het allemaal voor doe O+ O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158072702
:* LD en Estrys.

Hier weinig te melden. Jongetje slaapt goed, drinkt goed. Groeit goed: wel ff naar het weeguurtje van de week om te kijken naar z'n naveltje.

En broer begint wat meer interesse te tonen. Was zelfs boos dat z'n broertje nog niet mee kon spelen met de auto's :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158072703
Ik zit met een dilemma. Mijn moeder heeft epigenetica gestudeerd. Ze was al tegen stoppen met bv en als ik stopte moest ik maar geitenmelk geven (poeder). Nu zei ze zaterdag tegen mij, dat ik glutamine in de fles moest toevoegen. Dus ik heb gezegd, hij krijgt bv, of kv maar meer niet. Mijn kind is geen proefkonijn (om de drie jaar wisselt ze van dieet en bijvoeding mening, tis maar net wat ze heeft gelezen). Zegt ze tegen G. Oma stopt je flesje wel vol met goede dingen hoor, wees maar niet bang.
Dus ik ben boos geworden en heb gezegd dat ik niet moet merken dat ze iets in zijn fles stopt, anders mogen ze ook niet oppassen.
Maar ik vertrouw haar sowieso niet. Ik heb /had een kaasallergie,en dan deed ze kaas in t eten zonder t te zeggen, en zei ze achteraf, zie je wel dat je dat lust? Dus ik zie haar er voor aan toch vitamines of wat dan ook te geven en te zeggen, zie je dat het kan?
We zouden eens in de maand een avond voor onszelf willen, misschien toch maar andere oppas zoeken..

Over stoppen met bv en een week wachten met de beslissing.. Ik denk er elk voedingsmoment anders over. En mijn productie ook :') stond ik mijn ontbijt te maken, hoor ik wat spetteren, stroomt de melk gewoon door mijn pyjama heen over de vloer. Ik denk dat ik iets heel anders ga besluiten: ik geef gewoon zoveel mogelijk bv. Trek ik dat een keer mentaal niet, dan geef ik de fles, om t even of ik gekolfde melk voor handen heb of kv.
Denk ik.. Het weekend is vrij goed gegaan, ook al heb ik alleen de zaterdagochtend en de zondag met mijn man gespendeerd
pi_158072711
Had Cactus het niet over Nexi..nogwat? :@.
pi_158072714
Wat een knap mannetje Estrys O+
  maandag 7 december 2015 @ 08:50:41 #9
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158072737
Wat een gedoe, Estrys. Maar wat een schatje! O+
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_158072761
Nou Es, je hebt wel wat moois afgebakken O+.

Cassandra, wat onbeschoft van je moeder. :o :X
  maandag 7 december 2015 @ 08:53:44 #11
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158072768
En Kris, succes vandaag!

Ik mis L niet per se als ik op werk ben, want dat is gewoon een andere wereld waar L niet in voorkomt, ofzo. Maar ik vind het wel echt superstom dat ik 'm maar zo kort zie per dag. Tussen 19:00 en 20:00 uur gaat hij naar bed, en ik ben meestal pas om 17:30 thuis of bij de opvang.
  maandag 7 december 2015 @ 08:57:49 #12
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_158072801
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:44 schreef Estrys het volgende:
Hij krijgt flesvoeding als hij een flesje krijgt. Maar ik dacht dat hij meteen daarna sliep maar volgens mijn man had hij er toch nog een uur mee rondgelopen om hem rechtop te houden.

Het is denk ik de reflux is die hem nekt iedere keer. Daarom wil hij continu drinken, om het zuur weg te drinken. En omdat ik 's nachts de puf niet heb om hem rechtop te houden heeft hij daar veel last van. Om 6 uur was hij inmiddels zo uitgeput dat hij na een uur rechtop houden uiteindelijk wel in coma viel. Ik ga zo direct bellen met de huisarts voor andere medicijnen. Dit is niks. Mw Cactus wat had jij ook alweer gehad voor sjaak?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sjaak kreeg nexium

N had eerst ranitidine en daarna omeprazol. Er zijn dus meerdere medicijnen. Niet alles werkt voor iedereen hetzelfde helaas.
pi_158072818
Mini is 's avonds op zijn wakkerst en gaat tegelijk met ons slapen (doet wel tussendoor nog een kort dutje) dus ik zie 'm elke dag nog best lang. Eerder naar bed heeft geen zin, dan wordt hij woest, maar ik blijf het een gek ritme vinden. Nou ja hij slaapt door en is blij en zo, dus we volgen hem maar.

Cassandra, je moeder :o dingen toevoegen in het flesje omdat ze ergens iets nieuws heeft gelezen?! Not amused...
pi_158072843
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:44 schreef Estrys het volgende:

SPOILER
Nexium, dat mag vanaf 5kg.
pi_158072864
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:00 schreef Minarosa het volgende:
Mini is 's avonds op zijn wakkerst en gaat tegelijk met ons slapen (doet wel tussendoor nog een kort dutje) dus ik zie 'm elke dag nog best lang. Eerder naar bed heeft geen zin, dan wordt hij woest, maar ik blijf het een gek ritme vinden. Nou ja hij slaapt door en is blij en zo, dus we volgen hem maar.

Cassandra, je moeder :o dingen toevoegen in het flesje omdat ze ergens iets nieuws heeft gelezen?! Not amused...
mijn vader heeft bijv psoriasis en die is bijna verdwenen. Ook zijn suikerziekte is onder controle en stabiel. Maar dat baby's een ander verteringssysteem hebben als volwassenen gaat er bij haar niet in :')
pi_158072891
Heftig al die niet slapende en knorrige baby's onderweg. N. slaapt ook nauwelijks als we niet thuis zijn, maar is dan wel spijs vrolijk. De laatste keer buiten huilen kan ik me niet eens herinneren en we slepen haar echt overal mee naartoe. Even afkloppen!

Wat heftig Estrys! N. had ook refluxklachten en kreeg Omeprazol, maar na het stoppen met eten en drinken van koemelk waren haar klachten ook voorbij, dus hier waren ze een symptoom van iets anders en niet de oorzaak. Rawrsome ventje heb je daar wel. :D O+

Cassandra! :o Laat ze zichzelf eens lekker als proefkonijn gebruiken, koekkoek! Als het niet goed voelt inderdaad maar andere oppas zoeken.
pi_158072900
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 09:05 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

mijn vader heeft bijv psoriasis en die is bijna verdwenen. Ook zijn suikerziekte is onder controle en stabiel. Maar dat baby's een ander verteringssysteem hebben als volwassenen gaat er bij haar niet in :')
Ik zou denken: ongeacht wat ze weet of vindt, het is jullie baby dus jullie bepalen, hoe goed en nuttig ze haar ideeën ook vindt.
pi_158072992
Oh Dames, ik herken het drukte gedoe zo. Na 3x Sint en 2 verjaardagen dit weekend heb ik gisteravond heel hard gehuild toen we om 19.30 uur eindelijk thuis waren.
Twix deed het overigens prima. Ik neem de doek mee en knoop hem zodra we ergens zijn meteen in. Dan valt hij in slaap (en blijven ze van hem af :@ ). Ik trek het zelf gewoon niet (meer).

Estrys en LuDann, :*

Cassandra, ik zou ook woest worden. Hopelijk doet ze niks in zijn fles.

Minarosa, ons ontzettend goed slapende kind (klokje rond) wil 's avonds ook nog niet om 19 uur naar bed. Dan krijst hij. Terwijl 21 uur prima gaat en hij dan dus tot 9 uur slaapt. Mijn man vindt dit fijn, want zo ziet hij Twix nog even als hij thuis komt van zijn werk. Wij laten het dus nog even zo.
  maandag 7 december 2015 @ 09:18:22 #19
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158072995
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 09:09 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ik zou denken: ongeacht wat ze weet of vindt, het is jullie baby dus jullie bepalen, hoe goed en nuttig ze haar ideeën ook vindt.
Dat inderdaad. Of het nu goed of slecht is wat ze doet, als jullie iets niet willen gebeurt het niet, en anders niet oppassen. Wat jammer dat je je moeder hiermee niet kan vertrouwen.
  maandag 7 december 2015 @ 09:20:16 #20
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158073016
Ik heb trouwens weinig last van de drukte, en L ook niet echt. Hij vindt het geweldig, al die aandacht. En ik vind het ook prima dat hij van hand tot hand gaat. Vind het juist leuk om te zien dat andere mensen hem ook zo geweldig vinden!
  maandag 7 december 2015 @ 09:32:47 #21
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_158073171
Drukte, daar had ik gisteren last van. Mijn eigen verjaardag nog wel ;) maar dat kwam ook, omdat ik erg vroeg wakker was en vooral erg moe was en J ook moe was en dan niks doet. Gelukkig heeft mijn moeder wel geholpen!
Mijn opa was er ook en heeft geen chemo meer. L heeft heerlijk bij hem gezeten en is zelfs in slaap gevallen. Zo leuk om te zien! N vond het zelf even te druk. Mijn moeder is toen met haar op hun slaapkamer gaan spelen. Dat vond ze prima. N heeft daarna ook nog bij mijn oma geslapen.
pi_158073280
Wat fijn van je opa Shop!

Qua drukte trekken N. en ik dat eigenlijk wel prima, maar we houden allebei wel van wat meer rust, daar doen we het toch met iets beter op.

Ik wil douchen en wacht tot N. haar ochtendslaapje inzet, maar ze is alleen maar aan het spelen met mijn mouw, haar speen en de spijlen van haar bed. :') Ik neem haar wel mee naar beneden en zet haar wel in de kinderstoel in de badkamer met een appeltje. :9
pi_158073394
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik zit met een dilemma. Mijn moeder heeft epigenetica gestudeerd. Ze was al tegen stoppen met bv en als ik stopte moest ik maar geitenmelk geven (poeder). Nu zei ze zaterdag tegen mij, dat ik glutamine in de fles moest toevoegen. Dus ik heb gezegd, hij krijgt bv, of kv maar meer niet. Mijn kind is geen proefkonijn (om de drie jaar wisselt ze van dieet en bijvoeding mening, tis maar net wat ze heeft gelezen). Zegt ze tegen G. Oma stopt je flesje wel vol met goede dingen hoor, wees maar niet bang.
Dus ik ben boos geworden en heb gezegd dat ik niet moet merken dat ze iets in zijn fles stopt, anders mogen ze ook niet oppassen.
Maar ik vertrouw haar sowieso niet. Ik heb /had een kaasallergie,en dan deed ze kaas in t eten zonder t te zeggen, en zei ze achteraf, zie je wel dat je dat lust? Dus ik zie haar er voor aan toch vitamines of wat dan ook te geven en te zeggen, zie je dat het kan?
We zouden eens in de maand een avond voor onszelf willen, misschien toch maar andere oppas zoeken..

Over stoppen met bv en een week wachten met de beslissing.. Ik denk er elk voedingsmoment anders over. En mijn productie ook :') stond ik mijn ontbijt te maken, hoor ik wat spetteren, stroomt de melk gewoon door mijn pyjama heen over de vloer. Ik denk dat ik iets heel anders ga besluiten: ik geef gewoon zoveel mogelijk bv. Trek ik dat een keer mentaal niet, dan geef ik de fles, om t even of ik gekolfde melk voor handen heb of kv.
Denk ik.. Het weekend is vrij goed gegaan, ook al heb ik alleen de zaterdagochtend en de zondag met mijn man gespendeerd
Zo :o Ik zou haar idd niet vertrouwen met dit soort uitspraken en een andere oppas zoeken voor dat ene avondje!

En qua borstvoeding, ik wilde idd voorstellen om het gewoon per voeding of per dag te bekijken. Misschien dat het voor jezelf de druk van de ketel haalt als je niet hoeft te voeden, maar gewoon een fles kan geven als dat fijner/beter uitkomt. En dat dat ook gewoon prima is.
pi_158073723
Wat een mooierd, Estrys! Hopelijk krijgt hij snel minder last.
Mijn bv opmerking was anders bedoeld dan ik hier nu lees. Ik bedoelde vooral het helemaal stoppen met bv. Als het rust geeft om af en toe de fles te geven, vooral doen en niet te lang over nadenken.

Cassandra, wat lastig met je moeder! Ik kan me voorstellen dat je G daar dan niet vol vertrouwen achter gaat laten. Misschien op een rustig moment nog eens in gesprek gaan, en als ze dan bij haar standpunt blijft, toch andere oppas zoeken?
  maandag 7 december 2015 @ 10:16:54 #25
409579 LuDann
All the way
pi_158073784
Estrys een knuffel voor de klotenacht en de twijfel aan de borstvoeding. Ik hoop dat er snel andere medicatie kan komen die wel aanslaat.

Zoooo Cassandra, wat irritant! Ik zou een serieus gesprek aangaan en haar laten weten dat ze niks moet proberen. Als je het gevoel hebt dat je haar nog niet kunt vertrouwen dan gewoon een andere oppas zoeken. Of nee, misschien meteen maar een ander zoeken. Mijn moeder is ook van het elk jaar een ander dieet (nu is Oergondisch het helemaal :') ) en van de supplementen maar die kan ik er gelukkig op vertrouwen dat ze niks doet zonder het met ons te overleggen. Net kwam ze aanzetten met salie, als thee voor mijn verkoudheid. Heel lief, maar salie remt de borstvoeding.

Ben blij dat Wolk naar mijn moeder is zeg. Vandaag geen college ( *O* ) maar thuiswerken aan deadlines. Ga alleen eerst nog even mijn bed in duiken na een dramatische nacht. Ik had Wolk maar aan mijn man gegeven rond een uur of 5. Dat gekrijs ging me serieus op mijn zenuwen werken. Dat heb ik nog niet eerder gehad op die manier en ik schrok er een beetje van. Werd er helemaal nijdig van gewoon. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')