abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158050410
Hallo,

Ik heb een aanbouwschuur die grens aan de voordeur, de ene wand is van steen (3,6 m hoog) de andere want is van hout (2,2m hoog), hier zit een schuin dak op (dakpannen aan buitenkant en multiplex aan de binnenkant), het lijkt net op een dak dat je op een zolder met schuin dak ook hebt.

Ik had gelezen dat multiplex hetzelfde is als een dampdoek omdat het verlijmd is.

Alleen volstaat 1 multiplex plaat of moet aan beiden zijde van de isolatie een mulitplex plaat komen ? Of aan beiden zijden ?

Ik had ook gelezen dat je styrodur ( XPS hardschuim isolatieplaten 2cm) kon voorstrijken en dan stuccen.

De laatste manier is natuurlijk isoleren, minder rendement dan misschien optie 2, maar ook minder werk.

Ik heb 3 manieren bedacht om dit te isoleren, ik wil dit isoleren zonder folie en scherm

1) Latten op 2 cm van dakbeschot > dan 1,8 mm multiplex > dan 2cm styrodur (2800 c 20mm). en dit stuccen.

2 ) Latten op 2 cm van dakbeschot > dan 0,9 mm multiplex > 2 cm styrodur > dan 0,9 mm multiplex en daarover gipsplaten.

3) Vurenhout geschaafd 22mm dik, dit wordt ook gebruikt voor dakbeschot en vloerdelen.
Op 4 cm van huidig dakbeschot latten maken, en hierop de planken timmeren, of direct op de draagbalken spijkeren, dit beitsen en dan gipsplaten erover.

Graag wil ik weten of alle 3 de opties uitvoerbaar zijn, zonder gebruik van folie ?
pi_158051171
2cm isolatie? Dat is de tijd en de kosten van de materialen niet waard. Kun je niet minimaal 5 of 6 cm steken?

En zonder dampdichte folie aan de warme kant is het risico op condensatie te hoog. Foute besparing.
pi_158051264
Hoe groot is het dak?

Heb je een foto want begrijp er niks van.

Het klinkt als geen enorme oppervlakte. Dan zou ik het goed doen. En dak weg halen. Pannen er af beschot eraf en dakplaten leggen. En pannen er weer op.
pi_158054205
2cm? Wat? Leef je in 1980? Dat is hooguit genoeg om condensatieproblemen iets te verminderen, maar goed geïsoleerd kun je het niet noemen.

Voor een dak begint het bij een centimeter of 10 aan isolatiemateriaal ergens op te lijken.

Voor de kosten hoef je een paar cm extra isolatie ook niet te laten. De grootste kosten zitten hem in de juiste bevestiging en in de afwerking
pi_158056717
Er is kant en klaar dakisolatie in de vorm van platen, Daarin zit de isolatie en de dampdichte laag. Die bevestig je en dan is het klaar.
Echter 2 cm is daarin niet te verkrijgen omdat dit absurd dun is. Je kan dan beter piepschuim nemen *O* maar dan kan je net zo goed niks doen :Y
Een beetje isolatie begint bij de 12 cm. Daaronder zou ik niet eens de moeite nemen omdat de kosten niet tegen de baten opwegen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_158072133
veel m2 is het niet.

ik heb gisteren Recitel eurothe g gezien op het internet bij isolatieheld.nl, das een polyurethaan bekleed met dampscherm en gipsplaat in 1. Bij 5+1 mm heb je al een Rc waarde van 2,1.

Bij gehele renovatie zijn de dakplaten een goede optie, wan het het platte dak wat er nu opzit, loopt af naar de huiskant en niet naar de straatkant.

Dit is schuurtje... K&W / Bijkeuken - deur wegwerken met gipsplaten en aftimmeren

Het schuurtje is 260 bij 240, het schuine gedeelte van het dak is in geheel 370 breed, de hoogte van het schuine deel van het dak is 150/ 200 cm, het schuine dak sluit aan op een plat dak van 370cm bij 200cm..

Ik doe eerst Recitel Eurathen G bij de schuine wanden, en als ik meer geld heb een omgekeerd dak waar het water de goede kant afloopt.

En in toekomst, als het ooit nog is werkkamer of badkamer wordt, alles wegslopen en opnieuw doen.
  maandag 7 december 2015 @ 08:14:18 #7
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_158072384
Als je nu het geld niet hebt om het goed te doen, zou ik even wachten en doorsparen. Je kunt nu voor een goedkope oplossing gaan maar per saldo ben je dan (veel) duurder uit. Geld dat je ook aan andere dingen zou kunnen besteden.
pi_158072622
ja je hebt gelijk, maar het oog wil ook wat, en wat je misschien tot die tijd bespaard op de gasrekening.
  Moderator maandag 7 december 2015 @ 08:43:35 #9
45833 crew  Fogel
pi_158072649
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:41 schreef cotweetje het volgende:
ja je hebt gelijk, maar het oog wil ook wat, en wat je misschien tot die tijd bespaard op de gasrekening.
Met 2cm is die besparing nihil.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
pi_158072676
quote:
ja je hebt gelijk, maar het oog wil ook wat, en wat je misschien tot die tijd bespaard op de gasrekening
Gooi je drie keer weg aan materiaal.

Ik heb de zin even voor je afgemaakt.
pi_158095587
quote:
Je kan beter nog een paar maanden sparen en deze winter de isolatie overslaan. Een paar cm extra isolatie kost je echt de kop niet. Lekker in september of oktober volgend jaar de isolatie er tegenaan.

Beginnen aan halfbakken oplossingen die later weer veranderd moeten worden kun je beter niet doen. Doe het goed of doe het niet, want anders kost het handen vol geld én tijd.
pi_158098698
Hmmm...jullie hebben wel gelijk.
  dinsdag 8 december 2015 @ 08:16:09 #13
422610 Barrah
pi_158098769
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 07:59 schreef cotweetje het volgende:
Hmmm...jullie hebben wel gelijk.
Tuurlijk, daarom opende je hier ook een topic toch? ;) :')
pi_158189256
Hahahahaha eigenlijk om mij van mijn gelijk ivm triplex te overtuigen en niet andersom :)
  zaterdag 12 december 2015 @ 08:08:19 #15
422610 Barrah
pi_158189269
Hehehe als je het zo zeker weet hoef je het hier ook niet te vragen. Bjj twijfel moet je wel open staan voor eventuele betere plannen :)
  zaterdag 12 december 2015 @ 10:06:45 #16
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_158189865
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 08:08 schreef Barrah het volgende:
Hehehe als je het zo zeker weet hoef je het hier ook niet te vragen. Bjj twijfel moet je wel open staan voor eventuele betere plannen :)
Wat hij zo te zien ook staat ^O^
Dat zien we ook wel eens anders en dan maar denken, waarom reageert niemand? :W
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zaterdag 12 december 2015 @ 10:19:33 #17
422610 Barrah
pi_158189942
Ja klopt! En dan ook nooit laten weten of het gelukt is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')