Ik heb het over (culturele) collaborateurs. Van het soort mensen die bij hun witte collega graag de moderne allochtoon willen uithangen; Ali die lacht om grappen over zijn naam en volk. Van het soort mensen die witte mensen gebruiken om hun racisme te camoufleren door te wijzen naar hun 'zwarte vriend' of het racistisch element in het zwarte piet fenomeen proberen te maskeren door te verwijzen naar zwarte mensen die erin participeren. Laat me niet lachen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Belachelijke domme vergelijkingen van je. Mensen slaan en mensen vermoorden vergelijken met een onschuldig feest als Sinterklaas.
Dat is jouw interpretatie. Als andere mensen zich er oprecht kut door voelen, waarom verander je zo'n kleurtje dan niet gewoon? Het enige argument is traditie. Maar dat is vooral een conservatief en sneu argument. Verder is er niet één rationeel argument voor het behouden van Zwarte Piet. Je neemt het normaal op voor mensen die het wat minder getroffen hebben, dus het valt me eerlijk gezegd wel een beetje tegen dat dat plots niet meer van toepassing is als het om minderheden gaat. Dan dicht je ze ook slachtofferrollen toe en dergelijke.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:46 schreef Tomatenboer het volgende: [..] Ligt toch echt aan hun eigen interpretatie van zwarte piet. Er zit totaal geen racistische component achter het sinterklaasfeest en zwarte piet is ook nooit ontstaan als het domme negerslaafje van sinterklaas. Allemaal in the eye of the beholder die zelf de link legt zwart - dom - hulpje en vergezochte verbanden legt vanuit één of ander minderwaardigheidscomplex.
Dat is rock & roll.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:50 schreef Coco98 het volgende:
Heeft hij nou nagellak op van verschillende kleuren?
Zwarte piet is qua karakter in de loop van de jaren veranderd. Het was in het begin gewoon de boze neger die je kwaad deed als je stout was. Verder gaat het vooral om het uiterlijk waarmee je negers feitelijk voor gek zet. Vroeger was het ok om een neger op die manier uit te beelden, tegenwoordig (eigenlijk al jaren) niet.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ligt toch echt aan hun eigen interpretatie van zwarte piet. Er zit totaal geen racistische component achter het sinterklaasfeest en zwarte piet is ook nooit ontstaan als het domme negerslaafje van sinterklaas.
Allemaal in the eye of the beholder die zelf de link legt zwart - dom - hulpje en vergezochte verbanden legt vanuit één of ander minderwaardigheidscomplex.
Is stylo.... Hij heeft vaak ook lippenstift op.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:50 schreef Coco98 het volgende:
Heeft hij nou nagellak op van verschillende kleuren?
Zelfs als ik een intellectueel was, had ik me nog niet intellectueel genoemd. Veel dure woorden, maar wat je lult is prut.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik heb het over (culturele) collaborateurs. Van het soort mensen die bij hun witte collega graag de moderne allochtoon willen uithangen; Ali die lacht om grappen over zijn naam en volk. Van het soort mensen die witte mensen gebruiken om hun racisme te camoufleren door te wijzen naar hun 'zwarte vriend' of het racistisch element in het zwarte piet fenomeen proberen te maskeren door te verwijzen naar zwarte mensen die erin participeren. Laat me niet lachen.
Watte?quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:52 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Nog steeds niet naar Trading Places gezapt Bolasie?
Coming to Americaquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:52 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Nog steeds niet naar Trading Places gezapt Bolasie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |