Puike foto!quote:Op maandag 28 december 2015 23:29 schreef Blistering het volgende:
Vanmiddag ook eindelijk het nieuwe speeltje van KLM mogen aanschouwen
[ link | afbeelding ]KLM Boeing 787-9 Dreamliner by Daniel, on Flickr
bronquote:China Airlines ontvangt eerste A350 in juli - Naar Amsterdam
China Airlines heeft aangekondigd de eerste A350-900 in juli te ontvangen van Airbus.
Het is hiermee de eerste carrier in Taiwan met het toestel. China Airlines heeft veertien A350′ in bestelling staan. Airbus begint in januari met de bouw van het toestel. Overdracht vindt in juli plaats.
De eerste A350’s gaan de vloot A340-300’s vervangen. De A340’s zijn dan 15 jaar oud en volgens de maatschappij aan vervanging toe. Ze worden nu nog ingezet op routes naar Amsterdam, Wenen, Denpasar, Honolulu en Vancouver. Eind 2016 moeten er vier A350’s in de vloot zijn, waarmee meteen alle A340’s verdwenen kunnen zijn. China Airlines zei eerder de nieuwe toestellen in te zetten op routes naar Europa. Amsterdam wordt dus één van de eerste bestemmingen. China Airlines vliegt de route met tussenstop op Bangkok. De vlucht van en naar Thailand wordt door Nederlanders vaak gebruikt.
Ook de oudere A330-300’s worden vervangen door de A350. Twaalf oudere toestellen moeten in totaal vervangen worden. De vloot breidt door de komst van veertien A350’s dus met twee toestellen uit.
In 2017 volgen zes nieuwe toestellen en in 2018 de laatste vier. China Airlines heeft ook nog zes opties.
quote:
Dankquote:
Hey dank!quote:Op woensdag 23 december 2015 21:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Koude lucht "krimpt". Dus als je in een standaard atmosfeer (15 graden op zeeniveau) 5000 voet boven het terrein vliegt, zal deze 5000 voet in de winter (koud) krimpen naar bijvoorbeeld 3000 voet en in de zomer (heet) vice versa.
De hele kolom lucht krimpt, waardoor het druk niveau wat eerst overeenkwam met 5000 voet nu ern stuk lager ligt.
Lage luchtdruk heeft hetzelfde resultaat als lage temperatuur, men zegt dan ook "cold and low (druk), look out below".
quote:Directeur Ewald Henshuys van de Surinaamse Luchtvaart Maatschappij (SLM) wordt ontheven uit zijn functie. Dit heeft president Desi Bouterse tijdens een ontmoeting met journalisten vandaag meegedeeld. Hij vindt dat de directie van de SLM veel blunders heeft gemaakt, waaronder de aankoop van het nieuwste vliegtuig.
Louis Voight, de president commissaris van de SLM, zal volgens de president het roer bij de SLM overnemen. Hij gaf aan dat niet alleen de directeur verantwoordelijk is voor de aankopen, maar meer leidinggevenden. Uit de woorden van de president kan worden opgemaakt dat de leiding zal worden vervangen. Het gaat om het hele team dat verantwoordelijk is voor het beleid en het resultaat van het afgelopen jaar.
De president deelde mee dat de SLM het heel slecht heeft gedaan de afgelopen periode. De aankoop van het laatste toestel heeft de emmer doen overlopen. Er is een toestel gekocht dat in de woestijn staat. Het contract zal verder worden bestudeerd. "Wanneer er grove blunders worden gemaakt, moet er worden ingegrepen," zei de president.
Geen Etops, maar wel AMS-PBM willen vliegen. Dan zijn 3 of 4 motoren nodig, dan heb je de keuze uit MD11, B747, A340 of A380.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:28 schreef Woods het volgende:
Is er uberhaupt wel naar voren gekomen waaarom ze voor een haast identiek ietwat jonger vliegtuig kozen dan Waarschijnlijk had een 707 ook wel voldaan
Enige officiële reden die ik heb gelezen is dat de lease van de vorige afliep.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:28 schreef Woods het volgende:
Is er uberhaupt wel naar voren gekomen waaarom ze voor een haast identiek ietwat jonger vliegtuig kozen dan Waarschijnlijk had een 707 ook wel voldaan
Ging om de Boeing 747-8BBJ (A7-HBJ), een A340-500 (A7-HHH), 1 A340-300 (A7-AAH), 2 A330-200's (A7-HSJ en A7-HHM), twee A319's (A7-HHJ en A7-MED), een A320 (A7-MBK) en een Gulfstream G650 (A7-CGA).quote:Afgelopen weekend deden maar liefst negen vliegtuigen een ongeplande landing op de luchthaven van Zürich in Zwitserland. De reden? De oud-emir van Qatar had zijn been gebroken tijdens een skireisje in Marokko.
De luchthaven van Zürich sluit elke nacht af, om de inwoners van de Zwitserse stad niet te storen. Hun nachtrust moest afgelopen weekend toch wijken, en dat voor de koninklijke familie van Qatar.
In de nacht van vrijdag op zaterdag landde iets na middernacht de eerste Airbus, met daarin sjeik Hamad bin Khalifa Al Thani. De voormalige emir van Qatar was halsoverkop naar Zwitserland gevlogen vanuit de Marokkaanse stad Marrakech: hij had zijn been gebroken in een Marokkaans skioord in het Atlasgebergte.
Even later arriveerden twee toestellen vanuit de Qatarese hoofdstad Doha. Een van de twee was de zogenaamde Amiri One, verwijzend naar het Amerikaanse presidentsvliegtuig Air Force One, met daar in de huidige emir Tamim bin Hamad al-Thani.
De skiblessure van de sjeik was blijkbaar zo ernstig dat in de loop van het weekend nog zes andere vliegtuigen van de koninklijke familie en de regering van Qatar arriveerden op de luchthaven.
Volgens een mededeling was de operatie van de ex-emir, die door gezondheidsproblemen in 2013 de troon overliet aan zijn zoon, een succes. Hij revalideert momenteel in Zürich. Misschien wel in het luxehotel Atlantis, dat in zijn bezit is.
Moet je eind januari daar eens kijken tijdens het World Economic Forum. Dan zie je zowat meer van dat soort kisten dan het reguliere verkeer.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:28 schreef JamesBontkraag het volgende:
Gaaf, zoveel exclusieve vliegtuigen op Zurich.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jack does it in real time...
Zelfde artikel stelt ook het jammerlijke feit dat Qatar ook naar 3-4-3 in de economy van de 777 gaat van de huidige 3-3-3quote:Op woensdag 30 december 2015 08:24 schreef Flylib het volgende:
Over Qatar gesproken; de 787 op de Amsterdam-route wordt vanaf maart alweer vervangen, door een dagelijkse 777-300ER. Kennelijk boeren ze goed in Nederland.
Link
Gaat niet gebeuren, daarvoor hebben LHR en CDG teveel prestige binnen QR.quote:
Lijkt vooralsnog op een tijdelijk upgrade voor het zomerseizoen. Daarna waarschijnlijk gewoon weer de 787-8.quote:Op woensdag 30 december 2015 08:24 schreef Flylib het volgende:
Over Qatar gesproken; de 787 op de Amsterdam-route wordt vanaf maart alweer vervangen, door een dagelijkse 777-300ER. Kennelijk boeren ze goed in Nederland.
Link
Het antwoord vind je hier:quote:
Het 777 configuratie die ze naar Amsterdam willen inzetten zal uiteindelijk over 24 business en 388 economy-stoelen beschikken (nu nog 356 economy).quote:Op woensdag 30 december 2015 11:05 schreef boriq het volgende:
Zelfde artikel stelt ook het jammerlijke feit dat Qatar ook naar 3-4-3 in de economy van de 777 gaat van de huidige 3-3-3
Dan zal dat ook een probleem voor de KLM wordenquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:02 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Geen Etops, maar wel AMS-PBM willen vliegen. Dan zijn 3 of 4 motoren nodig, dan heb je de keuze uit MD11, B747, A340 of A380.
Dan is de enige zinnige keuze de A340, de rest is te groot of te zeldzaam.
Zowel KLM als de twee-motorige toestellen zijn voldoende Etops gecertificeerd om AMS-PBM non-stop te kunnen vliegen.quote:Op woensdag 30 december 2015 21:54 schreef spapaars het volgende:
[..]
Dan zal dat ook een probleem voor de KLM worden
quote:TOKYO -- ANA Holdings will order three Airbus A380s as it seeks to expand international service amid a peaking market for domestic flights.
The deal, worth around 150 billion yen ($1.23 billion) based on the market price, would make ANA the first Japanese airline to add the superjumbos to its fleet. The planes are to be introduced in fiscal 2018 in routes to Hawaii and elsewhere.
The double-decker A380 is the world's largest passenger jet, capable of seating over 500 people. The plane's carrying capacity reportedly lowers the transportation cost per seat by 15% compared with other jetliners.
The A380 first found a home with Singapore Airlines in 2007 and later was adopted by Germany's Lufthansa and Emirates, based in the United Arab Emirates.
ANA leads domestically in passenger count on international flights, having outpaced Japan Airlines in 2014. But ANA provides only about 20% of the seats for all Tokyo-Hawaii flights, trailing JAL's roughly 35% share.
About 1.5 million people fly from Japan to Hawaii in a given year, filling 80-90% of seats per flight on average among all carriers. The A380 can seat more than double the passengers of ANA's existing aircraft bound for Hawaii, which would help the airline increase its share of travelers.
Domestic rival Skymark Airlines ordered six A380s in 2011, but Airbus canceled the deal in 2014, citing delays in receiving advance payments and other issues. It proved to be a factor in Skymark filing for bankruptcy protection in January 2015 and ANA sponsoring the subsequent rehabilitation. ANA indicated to Airbus the possibility of future orders in return for supporting the Japanese carrier's turnaround plan during an August vote among creditors.
Mooie kist is het tochquote:Op vrijdag 1 januari 2016 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
Zoals eerder gezegd; morgen komt Etihad weer met de Airbus A340-600 naar Schiphol.
Op 1 november kwamen ze met A6-EHI, 19 december met A6-EHK waar ze morgen mee komen is mij nog niet bekend.
Aankomst om 14:20 uur, vertrek om 21:20 uur.
[ afbeelding ]
Prachtige kist.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 21:32 schreef Iemand91 het volgende:
Zoals eerder gezegd; morgen komt Etihad weer met de Airbus A340-600 naar Schiphol.
Op 1 november kwamen ze met A6-EHI, 19 december met A6-EHK waar ze morgen mee komen is mij nog niet bekend.
Aankomst om 14:20 uur, vertrek om 21:20 uur.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |