Wat bedoel je precies? Of ze haar burn-out heeft gemeld en vervolgens niet op is komen dagen? Deze week heeft ze nog gewoon gewerkt totdat ze gisteren te horen kreeg dat ze ontslagen is.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:34 schreef clixplicity het volgende:
Is het zo dat ze heeft gemeld dat ze een burn-out heeft maar zich niet heeft ziek gemeld?
dan was ze dus niet ziek gemeld.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:41 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Of ze haar burn-out heeft gemeld en vervolgens niet op is komen dagen? Deze week heeft ze nog gewoon gewerkt totdat ze gisteren te horen kreeg dat ze ontslagen is.
Bedankt voor de andere adviezen, ik zal het met haar bespreken. Wat ze er uiteindelijk mee doet is haar zaak.
Burn-out heb je in vele soorten en maten, sommige mensen ontkennen het zelfs en gaan nog lang door op het werk, anderen (waaronder ikzelf) vallen gewoon flauw met hun bek voorover in het koelvak omdat de wandeling naar de supermarkt al veel te veel inspanning was. (ik had het fysiek en niet mentaal)quote:Op donderdag 3 december 2015 15:46 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
dan was ze dus niet ziek gemeld.
Overigens kun je met een beetje burn-out niet werken
ja dat is waar. Ik neem even aan dat als je eenmaal bij de dokter zit je voorbij die ontkenningsfase bent en met de neus op de feiten bent gedruktquote:Op donderdag 3 december 2015 15:49 schreef hottentot het volgende:
[..]
Burn-out heb je in vele soorten en maten, sommige mensen ontkennen het zelfs en gaan nog lang door op het werk, anderen (waaronder ikzelf) vallen gewoon flauw met hun bek voorover in het koelvak omdat de wandeling naar de supermarkt al veel te veel inspanning was. (ik had het fysiek en niet mentaal)
Dat is wel een issue denk ik, want ze is dus niet ziekgemeld. Volgens mij geldt die ontslagbescherming pas als je ziek bent, dus als je niet kan werken..quote:Op donderdag 3 december 2015 15:41 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Of ze haar burn-out heeft gemeld en vervolgens niet op is komen dagen? Deze week heeft ze nog gewoon gewerkt totdat ze gisteren te horen kreeg dat ze ontslagen is.
Bedankt voor de andere adviezen, ik zal het met haar bespreken. Wat ze er uiteindelijk mee doet is haar zaak.
Volgens mij ook en nu heeft de werkgever eieren voor zijn geld gekozen en haar snel ontslagen voordat de ziekmelding kwam.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:53 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is wel een issue denk ik, want ze is dus niet ziekgemeld. Volgens mij geldt die ontslagbescherming pas als je ziek bent, dus als je niet kan werken..
Ik had het pas door toen ik op de snelweg achter het stuur vanuit het niets hevig begon te trillen en 20 seconden later flauwviel, daarvoor geen enkele waarschuwing of wat dan ook gehad.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:51 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
ja dat is waar. Ik neem even aan dat als je eenmaal bij de dokter zit je voorbij die ontkenningsfase bent en met de neus op de feiten bent gedrukt
Blijft de vraag of het ontslag terecht is, en in hoeverre het gezien de reden/contractvorm/verleden aanvechtbaar is.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:53 schreef kree het volgende:
[..]
Volgens mij ook en nu heeft de werkgever eieren voor zijn geld gekozen en haar snel ontslagen voordat de ziekmelding kwam.
Beetje lullig wel
Dat hoeft niet; je kunt ziek zijn maar nog werken. In dit geval is ze bij de huisarts geweest en heeft ze dat aan haar werkgever gemeld, zo dat er wel degelijk sprake kan zijn van een 'ziekte' en de bijbehorende bescherming.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:53 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is wel een issue denk ik, want ze is dus niet ziekgemeld. Volgens mij geldt die ontslagbescherming pas als je ziek bent, dus als je niet kan werken..
Reden waarom ze ontslagen is nog interr.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:43 schreef Fer het volgende:
Wat voor contract is nu interesant om te weten.
Dat is een heel lastig verhaal in dit geval:quote:Op donderdag 3 december 2015 15:23 schreef Bananenpap het volgende:
Je kunt in Nederland toch niet ontslagen worden als je een paar dagen van te voren hebt aangegeven met een burn-out te zitten?
De vraag is dus of ze ongeschikt was het werk te verrichten, ze vond zelf blijkbaar dat ze wel aan het werk kon, ze had zich niet ziek gemeld, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.quote:Artikel 670 (BW)
1. De werkgever kan niet opzeggen gedurende de tijd dat de werknemer ongeschikt is tot het verrichten van zijn arbeid wegens ziekte, tenzij de ongeschiktheid:
a. ten minste twee jaren heeft geduurd, of
b. een aanvang heeft genomen nadat het verzoek om toestemming, bedoeld in artikel 671a, door het Uitvoeringsinstituut werknemers- verzekeringen of door de commissie, bedoeld in artikel 671a, lid 2, is ontvangen.
Voor de berekening van de termijn, bedoeld in onderdeel a, worden perioden van ongeschiktheid tot het verrichten van arbeid tengevolge van zwangerschap voorafgaand aan het zwangerschapsverlof en perioden van ongeschiktheid tijdens het zwangerschaps- of bevallingsverlof, bedoeld in artikel 3:1, tweede en derde lid, van de Wet arbeid en zorg, niet in aanmerking genomen. Voorts worden perioden van ongeschiktheid tot het verrichten van arbeid, anders dan bedoeld in de vorige zin, samengeteld, indien zij elkaar met een onderbreking van minder dan vier weken opvolgen, of indien zij direct voorafgaan aan en aansluiten op een periode waarin zwangerschaps- of bevallingsverlof wordt genoten overeenkomstig artikel 3:1, tweede en derde lid, van de Wet arbeid en zorg, tenzij de ongeschiktheid redelijkerwijs niet geacht kan worden voort te vloeien uit dezelfde oorzaak.
quote:Op donderdag 3 december 2015 18:02 schreef Rewimo het volgende:
Is ze ontslagen of liep haar contract af?
Ik denk niet dat het contract afliep of het ontslag op staande voet is staat niet in het verhaal.quote:maar haar plotselinge ontslag
Beetje offtopic maar heel herkenbaar, dat plotselinge trillen, ik ben een jaar zoet geweest met een burnout en ik kan zeggen dat ik het mijn ergste vijand niet gun...quote:Op donderdag 3 december 2015 15:55 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik had het pas door toen ik op de snelweg achter het stuur vanuit het niets hevig begon te trillen en 20 seconden later flauwviel, daarvoor geen enkele waarschuwing of wat dan ook gehad.
In de periode daarvoor veel en veel teveel van het lichaam gevergd, kon de periode daarop echt lichamelijk amper nog een fuck doen (letterlijk en figuurlijk), dus ik zat al in de ziektewet voordat ik wist wat het was, had voor die tijd geen idee dat zoiets ook bestond, geestelijk is er geen stress of drukte geweest.
Dan moet ze helemaal naar een advocaat stappen want dan heeft ze een groot probleem want ook geen recht op ww. Daarnaast moet er dus een duidelijke oorzaak zijn en dat mag niet een optelsom zijn van een aantal conflicten, "Ze zegt zelf dat er niet perse een incident was deze week die de emmer liet overlopen. " dat is dus een vreemde opmerking. Er moet deze week een incident zijn geweest dat aanleiding is geweest voor ontslag op staande voet.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:14 schreef Bananenpap het volgende:
Ze is op staande voet ontslagen. Voor de rest kan ik nog niet echt inhoudelijk reageren want ze slaapt inmiddels al een paar uur.Ik kom er op terug!
Dat was die vraag toch al niet, wel de vraag of ze arbeidsongeschikt isquote:Op donderdag 3 december 2015 19:55 schreef Wespensteek het volgende:
PS Overigens is de vraag of ze ziek is niet meer relevant bij ontslag op staande voet.
Dat is nou niet bepaald een indicatie voor een burnout. Eerlijk gezegd snap ik de diagnose van de huisarts niet echt. En waarom is ze, met diagnose 'burnout', toch gewoon weer aan het werk gegaan? Dat is niet echt bevorderend.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:23 schreef Bananenpap het volgende:
De stress heeft voornamelijk te maken met het feit dat ze vaak ruzie en meningsverschillen op haar werk heeft en het als een niet zo'n prettig bedrijf ervaart.
ik krijg juist de indruk dat werknemer hier zeer zeker niet geheel vrijuit gaat. Als het steeds dezelfde werknemer is, die betrokken is bij ruzie's dan wil je daar op den duur wel een keer vanaf lijkt mij.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:10 schreef BaardaapAd het volgende:
Maar in dit geval krijg je sterk de indruk dat die baas en collega's dus niet redelijk zijn, slechte werksfeer en zo; daarom was 'ziek thuis blijven' dus wel aan te raden geweest (en sowieso elders werk zoeken, maar ja, da's momenteel nou niet bepaald makkelijk, werk vinden). Echter, dat zal ze dus met die arts hebben besproken, vandaar; vraag die arts om een schriftelijke verklaring. Zo snel mogelijk.
Helemaal mee eens, ik had nooit kunnen voorstellen dat het mij zou overkomen, bij mij waren het geestelijke omstandigheden die zich fyiek voortzetten, zo kreeg ik binnen enkele dagen spontane RSI achtige verschijnselen.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:49 schreef hottentot het volgende:
[..]
Burn-out heb je in vele soorten en maten, sommige mensen ontkennen het zelfs en gaan nog lang door op het werk, anderen (waaronder ikzelf) vallen gewoon flauw met hun bek voorover in het koelvak omdat de wandeling naar de supermarkt al veel te veel inspanning was. (ik had het fysiek en niet mentaal)
Maakt op dit moment niet zoveel meer uit volgens mij omdat ontslagregels een stuk soepeler zijn.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:43 schreef Fer het volgende:
Wat voor contract is nu interesant om te weten.
Kwam bij mij doordat ik wegens ziekte van anderen veel te veel storingen draaide, zaten weken bij dat ik meer in de middag kon slapen dan 's-nachts.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik had nooit kunnen voorstellen dat het mij zou overkomen, bij mij waren het geestelijke omstandigheden die zich fyiek voortzetten, zo kreeg ik binnen enkele dagen spontane RSI achtige verschijnselen.
Bij mij een combinatie van langdurig alcoholisme en werkdruk.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kwam bij mij doordat ik wegens ziekte van anderen veel te veel storingen draaide, zaten weken bij dat ik meer in de middag kon slapen dan 's-nachts.
Ik wil niet weten hoe pijnlijk het opstaan op Maandagmorgen voor je geweest moet zijnquote:Op zondag 6 december 2015 11:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij mij een combinatie van langdurig alcoholisme en werkdruk.
Haar 18cm 30cm troost aanbieden zou ik zeggen. En van daaruit maar kijken hoe en watquote:Op donderdag 3 december 2015 15:23 schreef Bananenpap het volgende:
Ik zou eigenlijk ook niet zo goed weten
Dan is ze dus ook niet ziek lijkt me. Zonder officiële ziekmelding ben je gewoon niet ziek en dat blijkt ook, want ze is gewoon gaan werken.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:41 schreef Bananenpap het volgende:
Deze week heeft ze nog gewoon gewerkt totdat ze gisteren te horen kreeg dat ze ontslagen is.
Ik zoop zoveel dat ik geen last meer had van katers, nu 15 maanden helemaal droogquote:Op zondag 6 december 2015 13:09 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik wil niet weten hoe pijnlijk het opstaan op Maandagmorgen voor je geweest moet zijn
Ken het van mijn oom, liep met een liter Whisky rechter dan zonder, beste slok bij het opstaan hielp ook wel, moest ook wel want toen die na lange tijd een dag droogstond kreeg die spontaan epilepsie aanvallenquote:Op zondag 6 december 2015 19:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zoop zoveel dat ik geen last meer had van katers, nu 15 maanden helemaal droog
Ik dronk in de weekenden 6 flessen wijn per dag, en dan liep ik ook nog vrolijk 10 mijl, of een voetbalwedstrijd, dat ik geen hartaanval heb gehad is een klein wonder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |