quote:
Ik ga m’n best doen…
BBC Radio 1, Annie Mac, interview met Miles Kane over ‘Aviation’: 
http://www.bbc.co.uk/programmes/p03mylncChit-chat, worden we weer niet veel wijzer van. 
Hier het eerste, korte, video-interview, van begin februari:
Is deze vertaald al ergens te vinden? 
http://www.rtl2.fr/cultur(...)r-l-autre-7782307837De Les Inrocks-cover:
![bEopuG4.png]()
quote:
 Op donderdag 17 maart 2016 12:23 schreef Jacobuspower het volgende:
 Op donderdag 17 maart 2016 12:23 schreef Jacobuspower het volgende:[..]
In het begin dacht ik dat dit interview weer compleet de verkeerde kant op zou gaan, maar uiteindelijk kregen ze toch nog wel wat informatie uit ze. 
Ja, ik dacht hetzelfde. Leuke anekdotes over Miles zijn moeder. En ook een heel klein beetje persoonlijke opmerkingen door Turner: 
“I’m wary of inactivity” en 
“I really don’t want to build a family, I don’t really feel ready for responsibilities”, zelfs 
“I feel sad when I don’t work, I need to feel stimulated all the time, I need experiences, I need to write, to be absorbed”. Of over Arctic Monkeys: 
“Sometimes a band is too restrictive, too heavy to move.” En over de samenwerking met Miles: 
“It'’s impossible to quantify the contribution of the two of us, our complementarity sometimes freaks me out”. Best veelzeggend. 
En dan ook nog heel eerlijk en onverwacht over zijn teksten, dat hij op het TLSP-debuut geforceerd Bowie probeerde te imiteren, waar hij naar eigen zeggen in faalde. 
 “I’ve never been so calm, so chilled”, over het laatste opnameproces. En persoonlijk over hun vriendschap. Er zitten echt weer goede stukken in. Staat wel foutje in, dat Turner voor het eerst richting LA kwam voor opnames in 2013 - alleen zijn eerste 3 albums zijn in UK/Europa opgenomen, de andere 4 allemaal aan de Westkust van Amerika op een paar ‘Humbug’-tracks in NYC na - maar dat kan wederom iets te vrij vertaald zijn. Mooi dat Arthur “Love” Lee genoemd wordt, daar moest ik ook aan denken, maar dat gaat al gauw met baroque/sunshine pop opgenomen in Hollywood. Had hun a capella cover van ‘Alone Again Or’ wel willen horen.
Nee, dan deze… Technikart, 11 maart 2016:
quote:
It was the last 10 January. Not completely awake, we get behind our computer. The news is there: Bowie is dead. Right away, reactions surge. “I was at the Diamond Dogs tour in 1974” quavers at the radio Philipe Manoeuvre devastated. On the web it’s the habitual compassion, narcissistic cheesy pasteboard, like we’re going to sit outside with our mp3 of the god David, resistance time’s has come, etc. An hour of condolences later, while we’re navigating between the calm emotions of savants and the silly hysteria of those late fans who should follow an analysis, another news appears: “Bad Habits”, the new single of the Last Shadow Puppets, has just been released online. Docile, we go listen to that. Not bad at all. Good guitar. 
Except, because of the unfortunate collision of the two events, the first one crushing the other with a thumb, a worry rise inside of us: what’s the weight of “Bad Habits” against, let’s say “Ashes to Ashes”? Is 2016 rock production only a dust promised to return to dust? And, more extensively, with Lemmy and Bowie deaths, are we entering a cycle where we’re going to see die, one by one, old icons without any star younger than forty having shoulders to take over the emptied thrones? Using other words, “Is cathedral’s time over?” as Bruno Pelletier would say?
It’s with those questions in mind that we listened to “Everything You’ve Come to Expect” by the Last Shadow Puppets, duo formed by Miles Kane and Alex Turner, leader of the Arctic Monkeys. This Turner is interesting. If we’re not always fascinated by his music, we have to recognize that he drive his car pretty well artistically. With his average look, he personifies perfectly this “Mister Every Man” that rockers became.   Although he doesn’t seem like it, this humble guy who has a lot of success till the USA, has a very big status in the UK, collecting at every move NME’s praises in a country where nothing happened for at least ten years. This deserved a meeting, just to deny the nastiness Noel Gallagher said: “I’d rather drink petrol straight from the nozzle than listen to Alex Turner”
The said day, we go to the “Bain Douches”, where Kane and Turner went to promote their album. Their agent make us sit in the bar part of the hotel. Ten minutes later the friends come in. First impression? Pelletier is right. Neither of them is taller than Prince. Even hair dressed like Eddie Cochran and wearing a leather jacket with sunglasses, Turner has a hard time scaring anyone. He shakes my hand flabbily, orders a Coke and takes place on the couch. Next to Turner around the low table, our knees are touching. I notice he smells alcohol. Plastered last night? No answer. Before saying anything, Turner and Kane start singsong old hits, including “Anna (Go to Him)” by the Beatles. After two long minutes, Turner stops: “You aren’t intimidated by our crap? You don’t want to swipe me?” No, Alex, I’m not intimidated at all by your childish pranks. Him, disappointed “Oh, well, then go with your questions mate…”
Turner is known for being quiet, and he’s a bit slow on the uptake. But before we annoy him some more, let’s go over his career path. He was born in the suburbs of Sheffield, only child of high school teacher parents who brought him up on a diet of jazz and Beatles, of Sinatra, Bowie and Led Zeppelin. A child of rock. Being nonchalant, he didn’t make efforts in school until The Strokes’ Is This It woke him up in 2001 :  “When this record came out, I spent at least one month listening to it on a loop. I’d invite friends over, we’d push the furniture back and we’d roll on the carpet with the music blaring”. On the next Christmas, he got a guitar and directly made a band with a childhood friend and two other rascals. Arctic Monkeys start playing in bars and recording demos.
The rumors got bigger, they signed a contract with Domino, and Whatever People Say I am, That’s What I’m Not came out in January of 2006. It was crazy: on the first week, 363 735 copies are sold in England. An historic record. In total, 1,5 millions of copies were sold in Queen Elizabeth II’s kingdom. Despite this phenomenal success, Turner was still a thingummy: he was shy, didn’t overshadow 70s Bowie in the least style-wise, dressed like your ordinary middle school nephew, had persistent acne on his face, didn’t commit any viral statement like Morrissey. The kid is talented though, the 2006-2007 era prove it : he has a sense of hits (« I Bet You Look Good on the Dancefloor »), sensitive lyrics (« When The Sun Goes Down », « Despair in the Departure Lounge »), inspired melodies (« Mardy Bum », « Fluorescent Adolescent », « A Certain Romance »), Alex is very much like the next big thing.
In 2008, he confirmed it by creating The Last Shadow Puppets with Kane : inspired by Scott Walker and John Barry’s OSTs for James Bond, with a lot of chords, very british, the album rocks. Will Turner be the bigwig of his generation ? The problem is: his eternal young appearance seems to relegate him to the rank of Ringo Starr’s son instead of the next Lennon. Obstinate, Alex still went to Los Angeles, where he recorded three more Arctic Monkeys albums. The sound was heavier, he befriended Josh Homme, let his hair grow before opting for a slicked quiff. So as to become a true rocker, the former spotty kid started dating models, first Alexa Chung then Taylor Bagley. Pictures of the pair are embarrassing : she’s two heads taller than him. The kid ends up being thirty and coming back eight years later with a new Last Shadow Puppets album, which is the reason of our interview.
While we’re interrogating him about past icons compared to present star, Alex only grumbles he doesn’t have one. We try other questions. At first, he was a little brother of the White Stripes, of the Strokes and the Libertines. Nobody took the power. Considered kitsch, Casablanca is let down by his public a bit more. Regarding Jack White and Doherty, they never tried to move the thing, going retro faster than our grandmas. How does he see them? “Err… I changed but I still love “Is This It” and the first Libertines”. Is superior Amy Winehouse’s aura only due to her death? “Err… She was an amazing singer, it’s too bad she couldn’t make more album”. What does he have to say about Noel Gallagher saying his “cat was more rock’n’roll than him”? “Err… Who gives a fuck?”
Baby-boomers succeeded at bringing their conscript in the Pantheon, real heroes but lots of fake values (the goat Patti Smith). Their old glory rehashed endlessly in more and more hagiographic terms suffocates young ones. Adding Rock is now a culture classed like Jazz, a tired kind. Dematerialization of music, immediate access to everything, and continuous mocking chat on social media that harm the phantasmagoria, finish to sabot Turner’s like rockers. 
At David Bowie’s death, the best necrology we read was from Nicolas Ungemuth. Tell us Nicolas, the game is up for icons? “I’m not sure about the term “Icon”, but Bowie created an identification phenomenon almost obsessive among his fans, and he was the first. By his constant renewal of his image (make up, haircut etc.), and the courage of his musical journey (“Low”, then “Station to Station” which was after “Young Americans”, it had never been see at the time), he really marked the minds. We’re surprised when we read critics and articles of reporter from the late 60’s and early 70’s, to note that some of the album that are now legends were rightly criticized. As stars weren’t already canonized, critics were still wise. Today, people will explain to you that “Diamond Dogs” is a masterpiece, which is wrong, naturally. But then, music doesn’t have the same importance in everyday life of the people now, compared to people from the 1967 or 1977. Bowie’s era is gone: we live in a world where Kanye West and Daft Punk seem to be genius. It’s quite revealing.”
We’re back to Turner. He explains to me that his public doesn’t harass him: “I live in Los Angeles now, and as I’m only 1,70m and crumbles tall, people don’t recognize me – they don’t see me I can walk around quietly.” Anonymous star, he doesn’t write mythological stories about himself, but, on the web, fanfictions about the pair he forms with Miles Kane are dedicated to him: “I’ve been told about it… Stories where we slip into one another. Does One Direction have that? And who fucks who? They fuck all at once? And they don’t want to write stories where we fuck the One Direction? Like Cadbury who puts in the same packets Dairy Milk and Ritz crackers?” An orgy between biscuits, we have known more iconic. It is as our time goes, putting everything into one pot, and where it’s difficult to emerge. Alex looks weary and resigned. We won’t bother him any longer. 
This article comes to an end, maybe you should better have gone to the nearest gas station and drink petrol.  
Dit interview is natuurlijk wel erg vrij vertaald van Engels naar Frans naar Engels, maar zelfs met een beetje inlevingsvermogen gaat het weer helemaal nergens over. Rare opmerkingen over Turner’s huidige vriendin, complete alinea’s over wat anderen over Bowie zeggen en... Miles Kane was er niet bij? Wel mooi antwoord op wat Noel Gallagher over hun status denkt: 
“Err… Who gives a fuck?”. Voor de rest even de laatste alinea over ‘fan-fictie’ - “an orgy between biscuits…” - lezen, grappig.
quote:
 Op donderdag 17 maart 2016 12:23 schreef Jacobuspower het volgende:
 Op donderdag 17 maart 2016 12:23 schreef Jacobuspower het volgende:[..]
Ook hier de nadruk op het verschil tussen de A- en B-kant, alleen nog steeds onduidelijk aan welke kant Bad Habits valt. Of was het al zeker dat dat gewoon kant B ging worden? Daarnaast hier ook voor het eerst de mededeling dat het niet zeker is of en wanneer James Ford mee zal doen. Ook wordt er genoemd dat ze dus tot de zomer touren (wat we natuurlijk al lang wisten), vraag is nu natuurlijk of het daar bij gaat blijven of dat ze hem toch nog een stukje gaan verlengen. Er missen in ieder geval nog wat 'usual suspects' in hun tourschema (onze Oosterburen bijvoorbeeld).
Nog precies een week in ieder geval totdat de tour aftrapt in Cambridge.
Nee, het vinyl ligt nog in de fabrieken, maar laat ik het zo zeggen: als ‘Bad Habits’ de B-kant afsluit heeft Turner voor het eerst ooit een sequentie-foutje gemaakt. De paar seconden stilte aan het eind van de toch al wegstervende laatste piano-noot van ‘The Element Of Surprise’ (de track daarvoor) geeft hopelijk weg waar ik op hoop.
En ja, het tourschema heeft hele opzichtige happen. Behalve inderdaad in de territoria (Duitsland, Spanje, een heel groot gedeelte US), ook qua tijd. Niet dat ik denk dat ze geen enkele week pauze krijgen, maar halsoverkop naar Azië eind april voor één gig op het gehele continent, in Tokyo, en daarna niets in de ‘regio’? Ik hoorde dat Australië de bal heel erg aan het laten vallen is - zei iemand ‘vrije vertalingen’ 

 - op het moment, echt heel... vervelend. Mega-festival Splendour In The Grass gaat ook niet gebeuren gezien ze in Canada staan dat weekend. Maar ik hou hoop, al was het alleen maar omdat ik geen keihard “nee” heb gehoord, en je met een beetje organisatorisch inlevingsvermogen met gemak een band op vrijdag op Splendour en zondag in Canada kan laten spelen, gezien je door het tijdsverschil toch al bijna een dag terug de tijd in vliegt.
Reading/Leeds was een van de eerste waarvan ik hoorde, tijden terug, maar is die programmering al rond? Als ik heel cynisch zou zijn kijk ik nu naar het programma en zeg ik “er moeten in ieder geval nog 2 headliners bijkomen voor de middag-namen die er nu staan”. (Niet dat ik zeg dat ze ergens zouden headlinen.) Rock En Seine in hetzelfde weekend zal zeer spoedig worden aangekondigd. Dat zouden dan vooralsnog de laatste gigs zijn. Glastonbury (2 maanden daarvoor) volgt natuurlijk ergens volgende maand.
Sowieso vaag, 3 keer Dublin op rij (!), en geen extra gig in LA? En een volstrekt willekeurige gig in wat men zegt een bunker in Santa Cruz voor nog geen 1000 man in de plaats daarvan?
quote:
 Op woensdag 9 maart 2016 18:15 schreef Jacobuspower het volgende:
 Op woensdag 9 maart 2016 18:15 schreef Jacobuspower het volgende:[..]
Sander26 had dus toch gelijk, Lucky Aisumasen 

 ! En die andere uit het clubje: Cameron Avery dus bij de andere US data. Eens kijken wie Jeff Wootton is
Een mooie club in Amerika, beide natuurlijk intensief betrokken bij TLSP. Jeff Wootton noemde ik een berg posts geleden alhier “sessiemuzikant wil ook eens zingen”, of al eens eerder de “luckiest man in showbusiness”, maar dat is misschien een beetje flauw omdat hij vast niet zonder reden door al die noemenswaardige artiesten omarmt wordt. Bassist in Beady Eye, vast tourlid Gorillaz, Damon Albarn solo, paar keer ingevallen in band Noel Gallagher, de kring is bekend. Weet wel dat ik persoonlijk z’n solowerk vooralsnog niet kan hachelen. Wel Jay Sharrock op drums in zijn band dus.
Dan YAK, al tijdje de laatste NME-darlings. Ik heb het nooit helemaal ruk gevonden, maar ik moet hier het niet erg charmante woord om muziek te beschrijven “generiek” toch echt van stal halen. Als je ‘Alas Salvation’ luistert weet je gewoon even niet meer welke Jack White-productie je nu ook alweer hebt aangezet. Het is geen verrassing dat ze op zijn label Third Man uitkomen. Tracks als ‘Distortion’ zitten dan weer aan de andere kant van het spectrum, maar ook dat heeft dan weer zulke uitgekauwde psychedelica-elementen. Potentie, maar vooralsnog lijkt een eigen smoelwerk nog ver weg. Ik kan me voorstellen dat dit live wel meer indruk gaat maken, beetje het Royal Blood-effect. Eind mei staan ze alweer in Paradiso, kleine zaal. 
Dan de voorprogramma’s in Amerika: Cameron Avery en Alexandra Savior, daar hebben we het al vaak over gehad. Maarrrrr er is een update over beide! Voor wie zich de ontwikkelingen rondom die eerste nog kunnen herinneren, het begint ondertussen slapstick te worden: op AMus is een user die vorige week Tame Impala gezien heeft, en Cameron Avery ontmoette. En hij vertelde dat hij onderdeel was van de opnames van de TLSP-plaat… Ik geef op. Hij staat iig niet in de album-credits:
“Performed by Alex Turner, Miles Kane, James Ford and Zachary Dawes 
Backing Vocals on Tracks 4, 5 & 8 by Matt Helders“
En nu we het hier over hebben, Cameron Avery, Alexandra Savior... De link lag zo voor de hand: ik ben er eindelijk achter waar deze dame 'ineens' vandaan komt. Cameron Avery is een goede vriend van een bekende singer/songwriter die een koppel was met Alex - zo jammer dat je hier geen woorden aan YouTube kunt linken... Google "Alex" en "Vredenburg, Utrecht" - andra Savior. Tadaa!