Ja die leak van Post Pop Depression was ineens erg opvallend inderdaad. Eigenlijk precies wat ik bedoelde; je verwacht het gewoon niet meer zo snel.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 22:05 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat vroegtijdige leaks sowieso steeds minder voorkomen. 'Post Pop Depression' is bijvoorbeeld hier ook meer de uitzondering die de regel bevestigt. Vind het eigenlijk wel fijn, hoef je ook niet meer wanhopig op zoek de hele tijd en kan je gewoon rustig afwachten tot de week van release en dan duikt er meestal wel ergens een streamlink op. AM lekte toen de maandag voor de release op vrijdag, verwacht zo'n soort scenario nu ook wel en als ie dus niet lekt zullen ze hem wel streamen op die dinsdag/woensdag.
Ja ik kan het ook nog prima volhouden, zeker als Aviation, waar iedereen volgens mij behoorlijk enthousiast over is, volgende week al weer komt. En dat laatste is voor mij dan weer wat makkelijker, over minder dan twee weken ben ik aanwezig bij de tour-premiere en zal ik dus het grootste deel van de nummers wel live horen. Uit dat laatste interview blijkt trouwens dat ze de nummers al flink hebben gerepeteerd, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het live weer magistraal gaat worden
Ja dat zou ook nog een mogelijkheid zijn inderdaad, al denk ik toch dat ze wachten tot de week zelf. Bij Post Pop speelde natuurlijk ook mee dat het album al lang gelekt was en ze nu iedereen de kans wilden geven om het legaal te luisteren. Wat vast staat is dat je je in ieder geval niet heel lang zal hoeven in te houden met het bekijken van de livefilmpjes.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 22:37 schreef sander26 het volgende:
[..]
Ja die leak van Post Pop Depression was ineens erg opvallend inderdaad. Eigenlijk precies wat ik bedoelde; je verwacht het gewoon niet meer zo snel.
Het zou misschien ook nog kunnen dat ze een stream aanbieden op de datum van de tour-premiere? Zou misschien wel logisch zijn. Gebeurde ook met Post Pop Depression afgelopen week rondom de tour-premiere. Het verschil is daarmee natuurlijk wel dat het album al gelekt was.
Het is zondag. Zitten qua formattering een paar copypaste slordigheidjes in, maar die moeten jullie maar even overzien.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 04:10 schreef Aisumasen het volgende:
[..] En jeetje, dan moet het stuk in The Sunday Times nog verschijnen, aanstaand weekend, met als kop: "Arctic Monkey Alex Turner, with his old mate Miles, on their new album which will make you blush".
Heerlijk hoe je weet hoe die auteur gebaald heeft dat hij geen exclusieve fotoshoot kreeg en het stuk nu moet opleuken met de persfoto's, die hij niet zo kan framen zoals hij met de tekst zal doen. Journalistiek anno 2016: aandacht trekken ( https://twitter.com/JonathanDean_/status/692076319325163521 ), je wrok verzachten door publiekelijk je onderwerpen met je journalisten-vriendjes bespreken als een schooljongetje ( https://twitter.com/JonathanDean_/status/707947484081946624 ), snippets van teksten publiceren weken voordat je dat mag om diezelfde vriendjes die zich daar wél aan houden inhoud voor de neus weg te kapen, volledig uit de context, fragmentarisch, en waaruit je laat merken dat je heel weinig van de andere teksten op het album hebt meegekregen ( https://twitter.com/JonathanDean_/status/691989365598326784 ). Iemand die toch al niet gehinderd lijkt door enige professionaliteit ( https://twitter.com/JonathanDean_/status/693424675209224193 ).
Ik kan niet wachten! [..]
Lang niet zo slecht als verwacht. Hij heeft het inderdaad het Alex Turner solo interview gemaakt zoals hij beloofde, waarmee hij 50% van de band negeert vanwege zijn persoonlijke voorkeur. Mooi dat Turner het karakter van deze journalist ook in de gaten had en/of op de hoogte was (gebracht), wat heel goed blijkt uit de antwoorden, welke niet de "noemen van de voornaam van de interviewer"-beleefdheid hebben wat we van hem gewend zijn.quote:Some pop stars, a decade or more into their careers, are better read than heard. Kanye. Courtney. Noel. Bono. Adele. All now offer sharper soundbites than sounds, and occasionally it would be preferable for certain musicians to release audiobooks. Then there are others. Big stars who matter, who mutter. Step forward Alex Turner, the charismatic, cheeky Arctic Monkeys front man with taciturn and wary interviews scattered around all corners of the internet.
Ten years ago, his band released Whatever People Say I Am, That's What I'm Not, the fastest-selling debut album of all time in the UK. Its big single, I Bet You Look Good on the Dancefloor, has been livening up wedding discos since, while their last record, AM, reached the Top 10 in America. They are Brit, Ivor Novello, Mercury winners.
Grammy nominees. Glastonbury headliners twice...
"Is it really that long?" Turner drawls, a couple of drinks in, sitting in a side room at a London club. Much has changed. From tracksuits to expensive leather jackets, how does he look back on his career? "Come on, you sort of answered that with your preparation, your ramp-up to the question. What's 'prelude' mean?" Kind of a ramp-up. He mumbles. "What do I think about it? I don't know... I can't answer that." In an odd way, that's a good answer. "Yeah." It seems he's about to say something. "I don't even want to. F***." That's going to be hard to transcribe. "Maybe don't write that you asked that question."
Picture him in 2006. Scruffy moptop, cute smile, zit-marked: the indie pin-up for a burgeoning internet generation, but already a man from a different time. "You know how the Beach Boys didn't really surf?" he once said. "Well, we're the internet band that... didn't really surf." And as albums (five now) and years rolled by, the music of Arctic Monkeys became an impressive blend, both heavier and more melodic, as Turner's lyrics grew more refined, like those British punk poets who always crash-land in love. A personal favourite from Suck It and See: "You're rarer than a can of dandelion and burdock / And those other girls are just post-mix lemonade."
Turner in 2016 is that rarest of modern creations: a rock icon. With slicked-back hair, heavy jacket and white T-shirt, he sits waiting on a bar stool, curled like a sleeping cat. You need to earn his respect. He turned 30 in January, which will age many, and has spent a third of a lifetime facing questions he considers inane. Big brown eyes size me up. When he ditches a layer to reveal biceps far bulkier than you'd imagine, a big Yorkshire rose tattoo stands out, a nod to his Sheffield home. He lives in Los Angeles now — which explains those muscles — and leans back a lot, head in hands. Smirking. Trying to work out if you can be trusted.
Next to him is Miles Kane. He's friendly from the off, in a smart suit jacket, a little in awe of his best friend. A successful solo act in his own right, Kane first worked with Turner in 2008, on a Scott Walker- and strings-inflected album called The Age of Understatement, released under the name the Last Shadow Puppets. Now they're back with a glorious sweep of songs showing off influences that have widened to include even Isaac Hayes. It's called Everything You've Come to Expect.
So, what do people expect? "I am not under any illusions that everyone's braced waiting for the Shadow Puppets to make a second record," Turner says with a disingenuous shrug. "Is it maybe a joke on the idea that anyone expects anything?" He stops, taking a regular, monster pause, before continuing. "We kind of didn't think that one through."
What he and Kane admit is that the title deliberately leads listeners to the track of that name, where they feel most musically original and free. But freedom is everywhere. This is the loosest, best set of songs either man has made. Arctic Monkeys forged a name as rabblerousers, satirical polemicists on grotty British night-time streets, but as Turner's bars and clubs became nicer, he wisely decided not to bore listeners with cocktail menus and swimming pools, but rather to home in on what we all want. Which is love, and having it off.
I tell Turner — who co-writes all songs and is sole credit on the three best — that I want to talk about lyrics. "Uh-oh," he groans theatrically, with a voice deep and slurring, still northern-inflected despite being based in California since 2012. "Fire away." So, first of all, it's mostly about sex, even rather Prince in bits, or R Kelly without the legal worries. "I'll take Prince," he smiles. "Or f****** Kels, for that matter."
I say I won't read out examples, as it would be weird, but he's enjoying himself now. "Read them out," he teases, sipping beer. "Go on..."
Right, I say, downing my creamy whisky. "Get down on your knees again"; "Baby, we ought to f***"; "Let me know when you want your socks knocking off." He's laughing. "Ah, yeah," he says, nodding. Then I blurt out "I ain't got anything to lick without you, baby!", and we gaze at each other like a couple of guys on a sordid speed date. "That is provocative," he deadpans. "Yeah, there's probably more of that imagery than our last record, but d'you think it's more explicit than anything I've done?" Yes.
Moving from lust to love, and Sweet Dreams, TN. "Hmm" is the response I was expecting and get. The song is an outburst from a smitten man, completely universal — "As your shrinking figure blows a kiss/I catch it and smash it on my lips" — until a final verse when Turner mentions a nose piercing and his subject's home state, Tennessee (the TN of the title), both of which apply to his current girlfriend, Taylor Bagley. "Hey presto." He doesn't mind being obvious when before he was more opaque? "I mean, it sounds like you've already written that paragraph..." Not really. "And would I like to add anything?" He pauses for a long time.
"I'm happy with that," he continues, many stops-and-starts smoothed over in print. "But there's no way every song on the record would be that direct. I don't think I've written a song like that before, really. There's…" Here, imagine a break as long as the summer holidays. "But I can't help it!" he says loudly, camp, arms in the air. Kane interrupts, rock to a rock star. "That's enough to say on that."
MUSIC | The Last Shadow Puppets Turner, of course, used to date the TV presenter Alexa Chung. They had matching hair and were mostly found backstage at festivals. They split in 2011, and Arctic Monkeys' AM was a break-up record in hiding: music so dense, it overpowered lyrics that were largely longing. The song Snap Out of It is the most buoyant Turner has sounded, but its words told a desperate story.
ST So it's Bagley, then, who makes Everything You've Come to Expect feel like such an exhalation. A waterfall tumble of new and unexpected love. But it's also, clearly, LA, where both Last Shadow Puppets live. It's the most relaxed place in the States, where breakfasts last all morning, then everyone goes to the beach, and such living has given Kane new lightness, too. What does he miss most about his birth town, Birkenhead? Warburtons crumpets.
From California; years of On tablet, thesundaytimes.
For Turner, the move to the West Coast was more necessary. He's famous, after all: one of the only recognisable rock stars with a debut in the past 10 years. LA, by contrast, is so plastered by celebrity that nobody gets startled by it. It's a long way to go, but is that why he likes it? "I would certainly say there is an element of that," he replies. "You knew that, though. You knew the answer to that." He sounds annoying, but such deconstruction is how he amuses himself, and he soon stops, loosening up with chat about a bar in LA where I was once told he had become such a big deal, he has his own table.
"I have the idea in the back of me head that I'm a commodity," he says with a little wheezy laugh. "It gives me a little spring in me step."
" Spend enough time with Turner and you will start to enjoy his company. Partly through relief that he hasn'tDIGITAL walked out, but more because, slowly, he gets easier to talk to. He's funny, too, with a tangent on tour plans that include "interpretations of a string part. Blue Man Group v Shadow Puppets... I think of Blue Man Group more than I should." Also, asides that felt like arrogant put-downs suddenly seem charming and dry, delivered with the wink that led to his becoming a sex symbol for women old enough to be his teacher.
Sheffield to watch 10 Alex Turner or at co.uk/ culture Kane bursts out laughing at a mention of Turner's pouty slot with Susanna Reid on BBC Breakfast in 2013. "Wait, was she dead flirty with him?" There was flirting from both. Turner looks blank until he is reminded of the details. Reid asked if he was going on Strictly, because she bets he looks good on the dancefloor. He replied, "I should have been the one to say you look good on the dancefloor," and social media fell for it. Charm gets clicks. "That's what I always say," Turner observes, with such sarcasm that I doubt he even has an email address.
"I'm going to head to the gents," he says. "Will you excuse me?" While he's gone, Kane and I talk music. At the Brits in 2014, Turner made a much repeated speech with the gist: "Rock'n'roll... it will never die." But, I ask Kane, is that true? The charts are full of banging tunes and DJ sets, or solo stars with songwriting teams. He nods, but sympathises with his peers, albeit with caveats.
"People need help writing songs," he says. "I don't see that as bad, but it can all become the same. Even if you had something cool, it could get zapped out of you." I spoke to James Bay... "I was thinking of him." It was telling, as he said his ambition — above artistically stretching himself — was to fill arenas. Turner comes back. "Are my ears burning?" he asks, grinning. We catch him up about such ambitiously minded musicians. "There's f****** nowt wrong with that," he says sharply. "Oasis used to say that shit."
Our chat after the interview is the most at ease, when Kane has left for a cigarette and Turner stays to talk about anything but music. "What are you up to now?" he asks. "We're going to Belgium tomorrow... I'm dancing on the inside." We talk about homes, London, babies. He knows a lot of people who have had kids recently, but adds he has "no idea" about that sort of thing. We continue with small talk that doesn't feel forced, or even an imposition on his time.
"Did you get everything you need?" he asks, and I'm struck by his belated friendliness. By the time he is 40, he will surely be garrulous from the outset, settled in that imperious phase of fame he has just started out in; when he'll know who he is and be so intimidatingly confident with that, he doesn't need to be wary any more. Sometimes that leads to those better read than heard, but others (one hopes him) manage to level out the sound and the soundbites to become fully formed stars. We shake hands, and it's not just the hair and the leather, but I think of Bruce Springsteen. c Everything You've Come to Expect is out on Apr 1 on Domino
Die alliteratie en wordplay is fenomenaal. "Dirtbag Ballet by the bins down the alley" en "apocalyptic lipstick". En de tekst zit ook boordevol verwijzing, een paar zijn bevestigd of ontkracht in het OOR-interview, maar als je het gaat uitcijferen zijn er nog veel meer te vinden. Het is leuk om te zeggen dat bijvoorbeeld - uiteraard - ’Shadowplay’ exact zo in de officiële tekst staat, hoofdletter en aan elkaar, maar het natuurlijk meer dingen kan betekenen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 19:44 schreef NiceTry het volgende:
Ik heb zelden een nummer zo vaak willen draaien bij uitgave als EYCTE! Die traagheid is zo nice!.. Geen flauw benul waar het over gaat, maar de rijmelarij is weer prachtig. Ik heb zo veel zin in Paradiso!
'AM'-crew achter de knoppen van de mix dus, zoals al eerder vermeld. Had ik al gezegd dat de video-mix, behalve natuurlijk de golven en het feit dat een paar (?) video's mono zijn, anders is? De strijkers zijn bijna solo op een bepaald moment in als ik goed onthouden heb het tweede couplet, wat niet zo is op de de album-versie, wat je op Spotify/iTunes kunt horen.quote:Organ, Vocal: Alex Turner
Drums, Percussion: James Ford
Vocal: Miles Kane
Bass Guitar, Guitar, Percussion: Zachary Dawes
Background Vocal: Matt Helders
Violin: Eric Gorfain
Violin: Marisa Kuney
Violin: Amy Wickman
Violin: Daphne Chen
Violin: Gina Kronstadt
Violin: Alwyn Wright
Violin: Chris Woods
Viola: Leah Katz
Viola: Rodney Wirtz
Cello: Richard Dodd
Cello: John Krovoza
Cello: Peggy Baldwin
Contrabass: Ian Walker
French Horn: Stephanie O'Keefe
Flute, Piccolo: Sara Andon
Producer: James Ford
Mixing Engineer: Tchad Blake
Engineer: Sean Oakley
Performance Arranger: Owen Pallett
String Recording Engineer: Ross Hogarth
Mastering Engineer: Brian Lucey
Hier alle video's op hetzelfde moment:quote:Sound artist: Antony & Tom at Factory
VFX Artist: Brad at The Mill
Colourist: Houmam at ETC
Casting Director: Shane Liem
DoP: Chung-Hoon Chung
Steadicam Operator: Cedric Martin
Production Designer: Christian Stone
Wardrobe Stylist: Franck Chevalier
Makeup/Hair: Laura Machieraldo
Producers: Eric Brown & Chris Cho
VFX Producers: Claire Perry & Olivia Jessop
Creative direction: Black Sheep Studios
Cast: Michelle Dawley Eliot
Sympathiek interview. En die quote spreekt boekdelen inderdaad.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 16:09 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
P.S. Nieuw interview: http://sidewalkhustle.com/15-minutes-with-the-last-shadow-puppets
Met een typische quote van Turner: "That’s the closest to the truth I’ve been all day" over Miles die "Nothing Lasts Forever" speelde
En dit was in begin februari, geloof ik. Dus die zullen niet ongeoefend - *kuch* 'AM' NME-artikel van ongeveer week voor live-debuut waarin ze net begonnen lijken te zijn - aan de start verschijnen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 22:05 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Uit dat laatste interview blijkt trouwens dat ze de nummers al flink hebben gerepeteerd, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het live weer magistraal gaat worden
Ja, met ‘AM’ waren ze zo strikt dat mijn bijdehante voorspelling “2 september 2013” die ik weken van tevoren deed nog exact uitkwam ook. Hij lekte op een maandag, inderdaad stuk of 4 dagen voor release (in Japan die donderdag, 8 uur tijdsverschil in hun voordeel, in Benelux+Duitsland die vrijdag).quote:Op zaterdag 12 maart 2016 21:06 schreef sander26 het volgende:
Fijne interviews met best wel wat leuke info, dank!
Ik vind het wel opvallend dat dit het eerste Turner album is waar er niet meer veel wordt gesproken over een leak. Pre-AM lekte alles ongeveer drie weken voor release uit, maar die tijden zijn geloof ik wel voorbij. We hebben blijkbaar geaccepteerd dat het niet meer zo snel gebeurd. 😊
AM was maar een dag of 4/5 voor release, was het niet? Anyway, als Aviation inderdaad aankomende week volgt dan kan ik het de komende drie weken nog wel uitzingen. ik ga in ieder geval GÉÉN youtube materiaal bekijken van de eerste liveoptredens als het album er voor die tijd nog niet is.
Hoeveel stonden er op het podium in 2008? Ik was er helaas niet bij.quote:deedo: "My little finger told me: 9 people on stage including Miles and Alex"
Ik was er zelf helaas ook niet bij in 2008, maar wat ik uit de opnames kan opmaken hadden ze toen minstens 16 man en vrouw in het orkest zitten + dirigent en band van 5 maakt dus zeker 22 man en vrouw op het podium!quote:Op zondag 13 maart 2016 19:21 schreef MilanILF het volgende:
[..]
Hoeveel stonden er op het podium in 2008? Ik was er helaas niet bij.
Had ik al gezegd hèquote:Op zondag 13 maart 2016 19:21 schreef MilanILF het volgende:
[..]
Hoeveel stonden er op het podium in 2008? Ik was er helaas niet bij.
Ja, dat dacht ik al. Maar werd al even bang haha. Bedankt!quote:Op maandag 14 maart 2016 01:10 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Had ik al gezegd hè. Alex, Miles, Zachery op bas, drummer, toetsen, 4 man/vrouw orkest. Voor de kleinere gigs en de festivals echter. Want voor de 'grote' gigs - en dat zal dus moeten blijken welke daar onder vallen - staat er gewoon een voltallig orkest op het podium.
Kun je niet nog zo'n voorspelling doen maar dan een weekje eerder?quote:Ja, met ‘AM’ waren ze zo strikt dat mijn bijdehante voorspelling “2 september 2013” die ik weken van tevoren deed nog exact uitkwam ook. Hij lekte op een maandag, inderdaad stuk of 4 dagen voor release (in Japan die donderdag, 8 uur tijdsverschil in hun voordeel, in Benelux+Duitsland die vrijdag).
Dit album is high profile, maar niet zo als een Arctic Monkeys-album, en nu slingeren er al overal promo-kopieën rond, digitaal en fysiek. Nog altijd gewatermerkt, wat het simpelweg zeer onaantrekkelijk maakt voor iemand om de held te gaan spelen, je hebt de waarschuwingen kunnen lezen op de foto van die platenzaak in Leeds. Dus zolang het bij die kopieën blijft lekt de plaat echt niet. Echter, zodra de plaat de perserij opgaat is het uiteraard uit hun handen, en kan het werkelijk elk moment gebeuren. Maar die hele audio warez scene vanuit fabrieken bestaat bijna niet meer. Het allersneuste is als platen zelfs nog niet geript zijn als ze al een dag of twee op iTunes staan...
Een eventuele stream heb ik vooralsnog niets over gehoord, zou me niet verbazen, maar weet wel dat ze vol gas aan de promo gaan. De titeltrack heeft mensen hun oren doen spitsen, overmorgen of de dag daarna ‘Aviation’, de eerste gigs over niet minder dan 11 dagen, wat met ook de toevoeging van Brighton of all places bijna een soort try-out-fase lijkt te zijn. En de lokale elektronicazaak - honderdenvijf knaken voor de deluxe-editie vinyl!!! - geeft een TLSP tote bag weg bij pre-order van de plaat. Ik bedoel maar.
Haha, SIAS is een verhaal apart... Was het niet nóg vroeger? Dat was me wat. In die tijd werden albums nog ruim van tevoren klaargezet op de servers van de digitale distributeurs, want je kon niet voorbereid genoeg zijn, wat nu als het allemaal niet 'live' kon op de dag van release... Kon toch niets misgaan. Nou, wel dus, een Australische website had vinkje verkeerd gezet en zo kon 'Suck It And See' weken van tevoren volledig legaal besteld, afgerekend, beluisterd en - iets minder legaal - verspreid worden. Misschien kan Arn0 dit verhaal nog iets beter ophelderen, he he he. En een soortgelijk verhaal gebeurde doodleuk alsnog weer met 'High'! Die release is toen vooruitgeschoven.quote:Op maandag 14 maart 2016 13:56 schreef sander26 het volgende:
[..]
Kun je niet nog zo'n voorspelling doen maar dan een weekje eerder?
Logisch verhaal natuurlijk over die promo's alleen vraag ik me af (vergeef me de naïviteit) waarom het vroeger dan wél gebeurde? SIAS ruim drie weken voor release, Humbug track-voor-track volgens mij ruim een maand... Dat moet toch ook via een promo-cd of stream gegaan zijn?
Ah, dank hiervoor. Klinkt logisch.quote:Op maandag 14 maart 2016 15:35 schreef Aisumasen het volgende:
Haha, SIAS is een verhaal apart... Was het niet nóg vroeger? Dat was me wat. In die tijd werden albums nog ruim van tevoren klaargezet op de servers van de digitale distributeurs, want je kon niet voorbereid genoeg zijn, wat nu als het allemaal niet 'live' kon op de dag van release... Kon toch niets misgaan. Nou, wel dus, een Australische website had vinkje verkeerd gezet en zo kon 'Suck It And See' weken van tevoren volledig legaal besteld, afgerekend, beluisterd en - iets minder legaal - verspreid worden. Misschien kan Arn0 dit verhaal nog iets beter ophelderen, he he he. En een soortgelijk verhaal gebeurde doodleuk alsnog weer met 'High'! Die release is toen vooruitgeschoven.
Een band als AM doet zo'n vroege lek op de lange baan weinig kwaad, en het kan aangetoond worden dat het voor die mega-acts weinig kwaad doet voor de uiteindelijke verkoop van het album, maar vooral voor jonge acts die hun promo secuur moeten uitstippelen is het soms funest, en in het minste geval heel sneu.
'Humbug' had sowieso een slimline gedrukte promo die kort voor release uitgegeven werd. Ik weet niet hoe vroeg die naar buiten ging, maar ik neem aan dat tegen de tijd dat iemand die in handen had de mp3's al de ronde gingen doen. Tegenwoordig zijn er voor dit soort releases bijna altijd pas fysieke promo's die niet watergemerkt zijn na of heel vlak voor de release. En zoals ik zei is die hele warez-scene en zelfs de leak-cultuur via Soulseek en dergelijke niet meer echt gaande, heb ik het idee.
Haha, dit is denk ik voor het eerst ooit dat ik af en toe geleend heb uit m'n eigen repertoire tussen beide fora...quote:Op maandag 14 maart 2016 19:46 schreef NiceTry het volgende:
Ik houd AMUS zo nu en dan bij en Aisumasen loopt allemaal dubbel werk te leveren joh! Cool dat je na al die jaren niet gewoon de brui eraan hebt gegeven en simpelweg naar AMUS linkt, maar hier van alles post en vertaalt. Bedankt hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:22 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Haha, dit is denk ik voor het eerst ooit dat ik af en toe geleend heb uit m'n eigen repertoire tussen beide fora.... Sterker nog, heb vriendelijk gewacht totdat iemand anders het OOR-artikel zou vertalen, hahaha. Dus dat valt allemaal wel mee. Nee, ik ga hier veel uitgebreider op dingen in en post sowieso meer noemenswaardige info in m'n moerstaal. En als er hier een keer iets gemist wordt post ik alsnog het relevante. Het is dat ik daar ondertussen - begrijpelijk! - onder een vragenvuur ben onderworpen over het album nadat de guru aldaar me onder de bus wierp, en nu is de stortvloed losgebroken, haha.
Ik ben er hier in eerste instantie niet over begonnen omdat er simpelweg niets aan is om muziek te bespreken aan de hand van beschrijvingen, en het nog zo tergend lang duurde. En hier werd een heel album ook niet afgeschreven op basis van wat uit het verband gerukte snippets van teksten, dus er viel ook al niets om te verdedigen!
Dan toch maar wat. ‘Aviation’, het aftellen is begonnen. Is de beschrijving van een liedje spoilers waard? Ja?Ik ben blij dat je de 'tussen-de-regeltjes' hier nog altijd plaatst ja! En je weet natuurlijk maar al te goed waar je roots liggenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Wauw! Die songomschrijving klinkt echt geweldig! Ook mooi dat we morgen de albumopener te horen krijgen en dat we dan dus weten hoe het hele album gaat beginnen. Het aftellen kan mij niet snel genoeg gaan![]()
Ja, "Don't Forget Where You're From"quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:12 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je de 'tussen-de-regeltjes' hier nog altijd plaatst ja! En je weet natuurlijk maar al te goed waar je roots liggen.
Wauw! Die songomschrijving klinkt echt geweldig! Ook mooi dat we morgen de albumopener te horen krijgen en dat we dan dus weten hoe het hele album gaat beginnen. Het aftellen kan mij niet snel genoeg gaan
quote:'Aviation'
Hot procession
Gloomy Conga of glum looking beauties
Strolling through the opening scene
Where’d you want it?
It’s your decision honey, my planet or yours?
Sectoral heterochromea
Aviation in the evening
I can feel it coming on
Mama told me you should start as you mean
to go wrong
Or else you’re never gonna get it right
Señorita
You need not come coke head close to me
'Cause I can hear you perfectly clear from here
Aviation in the evening
I can feel it coming on
Mama told me you should start as you mean
to go wrong
Or else you’re never gonna get it right
Elementary Hallelujahs
Annalise’s dulcet tone
Aviation in the evening
I just can’t leave it alone
I reckon I just might have broke the ice
The Colourama in your eyes
It takes me on a moonlight drive
It’s the way you wing it
While you’re figuring it out
Ja ik zat er net ook even wat meer op te letten omdat Aisumasen al had gezegd dat ie wat weggemoffeld zit in de mix. Als je goed luistert hoor je inderdaad hoe lekker die bezig is en hoe hij bijna het hele nummer draagtquote:Op woensdag 16 maart 2016 10:37 schreef sander26 het volgende:
Die bassline van Zach!! Hij is echt een geweldige toevoeging voor de algehele sound.
quote:Casting: Shane Liem at Shane Casting
Cinematographer: Chung-Hoon Chung
Steadicam Operator: Cedric Martin
Production Designer: Christian Stone
Wardrobe Stylist: Franck Chevalier
Makeup/Hair: Laura Machieraldo
First Assistant: Travis Knight
Colourist: Houmam at ETC
VFX Lead: Andrew at ETC
VFX team: Sarah Crux, Alex Grey, Tane Welham at ETC
VFX producer: Olivia Jessop at ETC
Post producer: Thom Godsill
Titling: Chris Egglestone
Editor: Tom Lindsay at Trim
Producer: Eric Brown at Fixer LA
Creative Producer: Chris Cho
Cast:
Michelle Dawley
Circus Szalewski
Tim Peck
Johnny Robish
Eliot
Dennis Hurley
Drew Dammron
Forest Baker
Micah Fitzgerald
Keith Valetta
Robert Wood
String cast:
Joel Pelletier
Elise Golgowski
Brodie Johnson
Julie Pusch
Edgar Pevsner
Lowell Crystal
Created by: Saam Farahmand / Black Sheep Studios
Special thanks: Shane Liem & shane Casting, Molly Zinar, George Monkland, Caroline Fahrer, Lisa Carr, Floyd Albee, Dave Thorne and Furlined, Reece Ewing, Ian McAndrew, Jonny Bradshaw, Jimmy Robertson, Jill Reehl, Houmam Abdallah, Giles Cheetham, Vicki Taylor at Virgin Atlantic, Glynn Bolter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |