abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160652558
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 19:21 schreef MilanILF het volgende:

[..]

Hoeveel stonden er op het podium in 2008? Ik was er helaas niet bij.
Ik was er zelf helaas ook niet bij in 2008, maar wat ik uit de opnames kan opmaken hadden ze toen minstens 16 man en vrouw in het orkest zitten + dirigent en band van 5 maakt dus zeker 22 man en vrouw op het podium!

Denk/hoop alleen dat deze opmerking ging over de bezetting op het kleine podium in Santa Cruz. Zoals Aisumasen al eerder opmerkte denk ik dat ze twee verschillende bezettingen zullen hebben: eentje voor de grote zalen en stand-alone gigs en eentje voor de echt kleine zalen en de festivals. Bezetting van 9 mensen zou dus wel logisch zijn voor die tweede keuze en dan verwacht ik een uitgebreidere bezetting voor het eerste geval. Mag natuurlijk ook wel voor de prijzen die ze ervoor vragen ;(
pi_160653076
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 19:21 schreef MilanILF het volgende:

[..]

Hoeveel stonden er op het podium in 2008? Ik was er helaas niet bij.
Had ik al gezegd hè ;). Alex, Miles, Zachery op bas, drummer, toetsen, 4 man/vrouw orkest. Voor de kleinere gigs en de festivals echter. Want voor de 'grote' gigs - en dat zal dus moeten blijken welke daar onder vallen - staat er gewoon een voltallig orkest op het podium.
pi_160653614
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 01:10 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Had ik al gezegd hè ;). Alex, Miles, Zachery op bas, drummer, toetsen, 4 man/vrouw orkest. Voor de kleinere gigs en de festivals echter. Want voor de 'grote' gigs - en dat zal dus moeten blijken welke daar onder vallen - staat er gewoon een voltallig orkest op het podium.
Ja, dat dacht ik al. Maar werd al even bang haha. Bedankt!
pi_160659577
quote:
Ja, met ‘AM’ waren ze zo strikt dat mijn bijdehante voorspelling “2 september 2013” die ik weken van tevoren deed nog exact uitkwam ook. Hij lekte op een maandag, inderdaad stuk of 4 dagen voor release (in Japan die donderdag, 8 uur tijdsverschil in hun voordeel, in Benelux+Duitsland die vrijdag).

Dit album is high profile, maar niet zo als een Arctic Monkeys-album, en nu slingeren er al overal promo-kopieën rond, digitaal en fysiek. Nog altijd gewatermerkt, wat het simpelweg zeer onaantrekkelijk maakt voor iemand om de held te gaan spelen, je hebt de waarschuwingen kunnen lezen op de foto van die platenzaak in Leeds. Dus zolang het bij die kopieën blijft lekt de plaat echt niet. Echter, zodra de plaat de perserij opgaat is het uiteraard uit hun handen, en kan het werkelijk elk moment gebeuren. Maar die hele audio warez scene vanuit fabrieken bestaat bijna niet meer. Het allersneuste is als platen zelfs nog niet geript zijn als ze al een dag of twee op iTunes staan...

Een eventuele stream heb ik vooralsnog niets over gehoord, zou me niet verbazen, maar weet wel dat ze vol gas aan de promo gaan. De titeltrack heeft mensen hun oren doen spitsen, overmorgen of de dag daarna ‘Aviation’, de eerste gigs over niet minder dan 11 dagen, wat met ook de toevoeging van Brighton of all places bijna een soort try-out-fase lijkt te zijn. En de lokale elektronicazaak - honderdenvijf knaken voor de deluxe-editie vinyl!!! - geeft een TLSP tote bag weg bij pre-order van de plaat. Ik bedoel maar.
Kun je niet nog zo'n voorspelling doen maar dan een weekje eerder? :)

Logisch verhaal natuurlijk over die promo's alleen vraag ik me af (vergeef me de naïviteit) waarom het vroeger dan wél gebeurde? SIAS ruim drie weken voor release, Humbug track-voor-track volgens mij ruim een maand... Dat moet toch ook via een promo-cd of stream gegaan zijn?
  maandag 14 maart 2016 @ 15:07:44 #160
192683 AMDB
Visionair.
pi_160660845
Ik bedenk me net dat EYCTE me een heel erge Mini Mansions vibe geeft, maar dan stukken beter.
pi_160661355
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 13:56 schreef sander26 het volgende:

[..]

Kun je niet nog zo'n voorspelling doen maar dan een weekje eerder? :)

Logisch verhaal natuurlijk over die promo's alleen vraag ik me af (vergeef me de naïviteit) waarom het vroeger dan wél gebeurde? SIAS ruim drie weken voor release, Humbug track-voor-track volgens mij ruim een maand... Dat moet toch ook via een promo-cd of stream gegaan zijn?
Haha, SIAS is een verhaal apart... Was het niet nóg vroeger? Dat was me wat. In die tijd werden albums nog ruim van tevoren klaargezet op de servers van de digitale distributeurs, want je kon niet voorbereid genoeg zijn, wat nu als het allemaal niet 'live' kon op de dag van release... Kon toch niets misgaan. Nou, wel dus, een Australische website had vinkje verkeerd gezet en zo kon 'Suck It And See' weken van tevoren volledig legaal besteld, afgerekend, beluisterd en - iets minder legaal - verspreid worden. Misschien kan Arn0 dit verhaal nog iets beter ophelderen, he he he. En een soortgelijk verhaal gebeurde doodleuk alsnog weer met 'High'! Die release is toen vooruitgeschoven.

Een band als AM doet zo'n vroege lek op de lange baan weinig kwaad, en het kan aangetoond worden dat het voor die mega-acts weinig kwaad doet voor de uiteindelijke verkoop van het album, maar vooral voor jonge acts die hun promo secuur moeten uitstippelen is het soms funest, en in het minste geval heel sneu.

'Humbug' had sowieso een slimline gedrukte promo die kort voor release uitgegeven werd. Ik weet niet hoe vroeg die naar buiten ging, maar ik neem aan dat tegen de tijd dat iemand die in handen had de mp3's al de ronde gingen doen. Tegenwoordig zijn er voor dit soort releases bijna altijd pas fysieke promo's die niet watergemerkt zijn na of heel vlak voor de release. En zoals ik zei is die hele warez-scene en zelfs de leak-cultuur via Soulseek en dergelijke niet meer echt gaande, heb ik het idee.
pi_160662465
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 15:35 schreef Aisumasen het volgende:
Haha, SIAS is een verhaal apart... Was het niet nóg vroeger? Dat was me wat. In die tijd werden albums nog ruim van tevoren klaargezet op de servers van de digitale distributeurs, want je kon niet voorbereid genoeg zijn, wat nu als het allemaal niet 'live' kon op de dag van release... Kon toch niets misgaan. Nou, wel dus, een Australische website had vinkje verkeerd gezet en zo kon 'Suck It And See' weken van tevoren volledig legaal besteld, afgerekend, beluisterd en - iets minder legaal - verspreid worden. Misschien kan Arn0 dit verhaal nog iets beter ophelderen, he he he. En een soortgelijk verhaal gebeurde doodleuk alsnog weer met 'High'! Die release is toen vooruitgeschoven.

Een band als AM doet zo'n vroege lek op de lange baan weinig kwaad, en het kan aangetoond worden dat het voor die mega-acts weinig kwaad doet voor de uiteindelijke verkoop van het album, maar vooral voor jonge acts die hun promo secuur moeten uitstippelen is het soms funest, en in het minste geval heel sneu.

'Humbug' had sowieso een slimline gedrukte promo die kort voor release uitgegeven werd. Ik weet niet hoe vroeg die naar buiten ging, maar ik neem aan dat tegen de tijd dat iemand die in handen had de mp3's al de ronde gingen doen. Tegenwoordig zijn er voor dit soort releases bijna altijd pas fysieke promo's die niet watergemerkt zijn na of heel vlak voor de release. En zoals ik zei is die hele warez-scene en zelfs de leak-cultuur via Soulseek en dergelijke niet meer echt gaande, heb ik het idee.
Ah, dank hiervoor. Klinkt logisch. :)
SIAS was om precies te zijn in de heerlijke warme lentemiddag van 17 mei 2011. Ik weet dat uit mijn hoofd omdat mijn moeder jarig is op 17 mei. Ik weet nog hoe gefrustreerd ik was dat ik na mijn werkdag linea recta naar de verjaardag van m'n arme moeder moest en daarom pas later in de avond SIAS voor het eerst kon horen. Ik ben dat jaar niet al te lang op de verjaardag van m'n moeder geweest (als je dit leest, sorry mam!). :D

Humbug weet ik ook niet precies meer, maar was verspreid over een week en moet ergens begin augustus zijn geweest. Release was toen het weekend van Lowlands. Overigens het enige AM/TLSP/Alex gerelateerde optreden in NL vanaf PP 2007 waar ik niet bij aanwezig ben geweest.
pi_160662534

[ Bericht 100% gewijzigd door sander26 op 14-03-2016 16:44:08 ]
pi_160667128
Ik houd AMUS zo nu en dan bij en Aisumasen loopt allemaal dubbel werk te leveren joh! Cool dat je na al die jaren niet gewoon de brui eraan hebt gegeven en simpelweg naar AMUS linkt, maar hier van alles post en vertaalt. Bedankt hoor!
pi_160687598
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 19:46 schreef NiceTry het volgende:
Ik houd AMUS zo nu en dan bij en Aisumasen loopt allemaal dubbel werk te leveren joh! Cool dat je na al die jaren niet gewoon de brui eraan hebt gegeven en simpelweg naar AMUS linkt, maar hier van alles post en vertaalt. Bedankt hoor!
Haha, dit is denk ik voor het eerst ooit dat ik af en toe geleend heb uit m'n eigen repertoire tussen beide fora... ;). Sterker nog, heb vriendelijk gewacht totdat iemand anders het OOR-artikel zou vertalen, hahaha. Dus dat valt allemaal wel mee. Nee, ik ga hier veel uitgebreider op dingen in en post sowieso meer noemenswaardige info in m'n moerstaal. En als er hier een keer iets gemist wordt post ik alsnog het relevante. Het is dat ik daar ondertussen - begrijpelijk! - onder een vragenvuur ben onderworpen over het album nadat de guru aldaar me onder de bus wierp, en nu is de stortvloed losgebroken, haha.

Ik ben er hier in eerste instantie niet over begonnen omdat er simpelweg niets aan is om muziek te bespreken aan de hand van beschrijvingen, en het nog zo tergend lang duurde. En hier werd een heel album ook niet afgeschreven op basis van wat uit het verband gerukte snippets van teksten, dus er viel ook al niets om te verdedigen :P!

Dan toch maar wat. ‘Aviation’, het aftellen is begonnen. Is de beschrijving van een liedje spoilers waard? Ja?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160689722
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 17:22 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Haha, dit is denk ik voor het eerst ooit dat ik af en toe geleend heb uit m'n eigen repertoire tussen beide fora... ;). Sterker nog, heb vriendelijk gewacht totdat iemand anders het OOR-artikel zou vertalen, hahaha. Dus dat valt allemaal wel mee. Nee, ik ga hier veel uitgebreider op dingen in en post sowieso meer noemenswaardige info in m'n moerstaal. En als er hier een keer iets gemist wordt post ik alsnog het relevante. Het is dat ik daar ondertussen - begrijpelijk! - onder een vragenvuur ben onderworpen over het album nadat de guru aldaar me onder de bus wierp, en nu is de stortvloed losgebroken, haha.

Ik ben er hier in eerste instantie niet over begonnen omdat er simpelweg niets aan is om muziek te bespreken aan de hand van beschrijvingen, en het nog zo tergend lang duurde. En hier werd een heel album ook niet afgeschreven op basis van wat uit het verband gerukte snippets van teksten, dus er viel ook al niets om te verdedigen :P!

Dan toch maar wat. ‘Aviation’, het aftellen is begonnen. Is de beschrijving van een liedje spoilers waard? Ja?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben blij dat je de 'tussen-de-regeltjes' hier nog altijd plaatst ja! En je weet natuurlijk maar al te goed waar je roots liggen ;).

Wauw! Die songomschrijving klinkt echt geweldig! Ook mooi dat we morgen de albumopener te horen krijgen en dat we dan dus weten hoe het hele album gaat beginnen. Het aftellen kan mij niet snel genoeg gaan :9~
pi_160705914
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 19:12 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je de 'tussen-de-regeltjes' hier nog altijd plaatst ja! En je weet natuurlijk maar al te goed waar je roots liggen ;).

Wauw! Die songomschrijving klinkt echt geweldig! Ook mooi dat we morgen de albumopener te horen krijgen en dat we dan dus weten hoe het hele album gaat beginnen. Het aftellen kan mij niet snel genoeg gaan :9~
Ja, "Don't Forget Where You're From" ;).

En ja, hele geschikte albumopener, hebben ze precies goed uitgekiend.
pi_160707467

quote:
'Aviation'

Hot procession
Gloomy Conga of glum looking beauties
Strolling through the opening scene
Where’d you want it?
It’s your decision honey, my planet or yours?
Sectoral heterochromea

Aviation in the evening
I can feel it coming on
Mama told me you should start as you mean
to go wrong
Or else you’re never gonna get it right

Señorita
You need not come coke head close to me
'Cause I can hear you perfectly clear from here

Aviation in the evening
I can feel it coming on
Mama told me you should start as you mean
to go wrong
Or else you’re never gonna get it right

Elementary Hallelujahs
Annalise’s dulcet tone
Aviation in the evening
I just can’t leave it alone
I reckon I just might have broke the ice

The Colourama in your eyes
It takes me on a moonlight drive
It’s the way you wing it
While you’re figuring it out
pi_160707502
Oei, zal je altijd zien. Ga ik net een vergadering in. :(
pi_160708247
Spotify-link voor wie dat gebruikt: https://open.spotify.com/album/0BUOc29mISkuV7WY20raWB
pi_160708374
Dit is alles wat ik had gehoopt. Waanzinnig goed en absoluut het volwassen broertje van 'Standing Next To Me'.

De clip eist zoveel aandacht op dat ik het nummer nog een paar keer moet luisteren om echt alles te kunnen horen. Maar de eerste twee luisterbeurten waren heerlijk. :)

BTW; wat is Miles goed hier zeg! Ik vind hem op z'n best wanneer zijn stem deze mellow-vibe heeft.

[ Bericht 12% gewijzigd door sander26 op 16-03-2016 10:30:38 ]
pi_160708544
Wauw O+ ! Dat onheilspellende intro zoals Aisumasen al zei pakte me echt direct en trekt je direct weer in die TLSP sfeer. En dan het gitaarloopje dat me een beetje doet denken aan de B-sides van Standing Next to Me , maar kan nog niet precies plaatsen waar het me precies aan doet denken. Ondertussen die stuwende akoestische gitaar en het opbouwende orkest richting het refrein waar de harmonieën samen weer zo lekker klinken. En dan vervolgens weer terug naar het goddelijke outro dat voor mij een eeuwigheid had mogen duren.

Toffe clip ook trouwens! Nu maakt de clip van 'Everything' opeens ook veel meer sense.

O ja en het moet gezegd worden: wat is Miles hier ontzettend lekker bezig zeg _O_
pi_160708615
Die bassline van Zach!! Hij is echt een geweldige toevoeging voor de algehele sound.
pi_160708665
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:37 schreef sander26 het volgende:
Die bassline van Zach!! Hij is echt een geweldige toevoeging voor de algehele sound.
Ja ik zat er net ook even wat meer op te letten omdat Aisumasen al had gezegd dat ie wat weggemoffeld zit in de mix. Als je goed luistert hoor je inderdaad hoe lekker die bezig is en hoe hij bijna het hele nummer draagt
pi_160710979
Yes! _O_

Ik heb met opzet een Instagram-post van een - jawel - stagiaire van de video-productie niet gepost, omdat je daaruit gelijk kon opmaken dat deze video dus een voorloper van de titeltrack-video zou zijn. (Foto van het strand op afstand.) Had al wel eerder gepost op welk strand etc. het werd opgenomen, maar we konden toen nog niet weten dat er een ... prequel to the sequel was :D. Maar dat werd met die post en de voorgaande video dus wel duidelijk, was voor genoeg mensen nog een verrassing, en het is wederom geweldig uitgevoerd.

Video credits:

quote:
Casting: Shane Liem at Shane Casting
Cinematographer: Chung-Hoon Chung
Steadicam Operator: Cedric Martin
Production Designer: Christian Stone
Wardrobe Stylist: Franck Chevalier
Makeup/Hair: Laura Machieraldo
First Assistant: Travis Knight

Colourist: Houmam at ETC
VFX Lead: Andrew at ETC
VFX team: Sarah Crux, Alex Grey, Tane Welham at ETC
VFX producer: Olivia Jessop at ETC
Post producer: Thom Godsill
Titling: Chris Egglestone

Editor: Tom Lindsay at Trim

Producer: Eric Brown at Fixer LA
Creative Producer: Chris Cho

Cast:
Michelle Dawley
Circus Szalewski
Tim Peck
Johnny Robish
Eliot
Dennis Hurley
Drew Dammron
Forest Baker
Micah Fitzgerald
Keith Valetta
Robert Wood

String cast:
Joel Pelletier
Elise Golgowski
Brodie Johnson
Julie Pusch
Edgar Pevsner
Lowell Crystal

Created by: Saam Farahmand / Black Sheep Studios

Special thanks: Shane Liem & shane Casting, Molly Zinar, George Monkland, Caroline Fahrer, Lisa Carr, Floyd Albee, Dave Thorne and Furlined, Reece Ewing, Ian McAndrew, Jonny Bradshaw, Jimmy Robertson, Jill Reehl, Houmam Abdallah, Giles Cheetham, Vicki Taylor at Virgin Atlantic, Glynn Bolter.
pi_160711633
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 12:18 schreef Aisumasen het volgende:
Yes!

Ik heb met opzet een Instagram-post van een - jawel - stagiaire van de video-productie niet gepost, omdat je daaruit gelijk kon opmaken dat deze video dus een voorloper van de titeltrack-video zou zijn. (Foto van het strand op afstand.) Had al wel eerder gepost op welk strand etc. het werd opgenomen, maar we konden toen nog niet weten dat er een ... prequel to the sequel was . Maar dat werd met die post en de voorgaande video dus wel duidelijk, was voor genoeg mensen nog een verrassing, en het is wederom geweldig uitgevoerd.
Ik had die post gezien en had al vermoedens dat de twee videos met elkaar te maken zouden hebben. Er werd expliciet verwezen naar Aviation, dus toen EYCTE uitkwam, was één en één al snel twee. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 10:33 schreef Jacobuspower het volgende:
Wauw ! Dat onheilspellende intro zoals Aisumasen al zei pakte me echt direct en trekt je direct weer in die TLSP sfeer. En dan het gitaarloopje dat me een beetje doet denken aan de B-sides van Standing Next to Me , maar kan nog niet precies plaatsen waar het me precies aan doet denken. Ondertussen die stuwende akoestische gitaar en het opbouwende orkest richting het refrein waar de harmonieën samen weer zo lekker klinken. En dan vervolgens weer terug naar het goddelijke outro dat voor mij een eeuwigheid had mogen duren.
Goed gehoord inderdaad. Ik hoor diezelfde gitaartoon als in Sequels. Ik denk dat je die bedoelt. Maar ik hoor naast Standing Next To Me ook nog Black Plant.
pi_160712139
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 12:40 schreef sander26 het volgende:

[..]

Ik had die post gezien en had al vermoedens dat de twee videos met elkaar te maken zouden hebben. Er werd expliciet verwezen naar Aviation, dus toen EYCTE uitkwam, was één en één al snel twee. :) [..]

Precies, ik zei niets toen mensen zeiden "ah, dit is dus de zogenaamde 'Aviation'-video"...

[ Bericht 5% gewijzigd door Aisumasen op 16-03-2016 13:27:07 ]
pi_160713551
Ben trouwens ook benieuwd naar de prequel van de prequel van de sequel :P
Oftewel: wat hebben Turner & Kane misdaan en waarom vindt de vrouw van de Mafiosi dit zo erg.

Als je trouwens goed kijkt in de clip van EYCTE (zal wel niet in elker versie trouwens), zie je trouwens op het eind de vrouw weer teruglopen naar een figuur ver weg op het strand...
pi_160714607
Wat een video en song! O+
pi_160714737
Aviation is een heerlijk nummer. Zo hoor ik ze het liefst.
pi_160714768
Ik lees net die song-beschrijving van Aisumasen terug. Gisteren las ik hem ook en dan is alles nog één groot mysterie en is er geen chocola van te maken. Nu ik de track gehoord heb moet ik zeggen dat die beschrijving echt spot on is. Bravo! :)
pi_160715652
Wow teveel zin in April:) Wie gaat er nog meer alleen?

Avation erg goed, Bad Habbits na drie keer luisteren ook gewoon goed en ETYCE top! Hele gave video en ze kunnen ook nog acteren.

En heerlijk om hier mee te lezen voor de extra info! Thanks voor de uitgebreide achtergronden enzo;)
pi_160717534
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 15:54 schreef maan.. het volgende:
Wow teveel zin in April:) Wie gaat er nog meer alleen?

Avation erg goed, Bad Habbits na drie keer luisteren ook gewoon goed en ETYCE top! Hele gave video en ze kunnen ook nog acteren.

En heerlijk om hier mee te lezen voor de extra info! Thanks voor de uitgebreide achtergronden enzo;)
Ik ga ook solo ^O^
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_160717603
Jaaa, hier zaten we allemaal op te wachten!

Miles' acteerwerk is wel een stukje beter dan die van Alex. En jammer dat de vorige clip door deze minder grappig wordt. Ik vond die zo lekker abstract! Ben benieuwd of ze het verhaal doorzetten en zo ja, of er ook geen touw aan vast te knopen blijkt zoals met SIAS.

Nou, meer woorden vuil enaakt aan de clip dan aan het nummer, volgens mij moet ik nog wat rondes luisteren :D
  woensdag 16 maart 2016 @ 18:06:14 #185
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_160717922
Tetris :o
2000 light years from home
  woensdag 16 maart 2016 @ 18:12:43 #186
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_160718009
Lekker nummertje 8-)
Ten percent faster with a sturdier frame