Jawel, dit is gewoon een 'teaser'.quote:Op donderdag 10 maart 2016 14:18 schreef hallo-daar het volgende:
Dus toch geen 'Aviation' als single?
Ik was gisteren begonnen aan een post om op een paar dingen terug te komen, en aangezien er nogal wat is om op terug te komen was ik nog steeds aan het typenquote:Op donderdag 10 maart 2016 13:31 schreef sander26 het volgende:
Die brug!!! En dan wanneer het refrein voor de tweede keer begint met die aanzwellende strijkers... Hou op met me!! Pffff.. En dan te bedenken dat deze niet eens in Aisumasen's top 5 staat als ik het goed heb.
Klopt, de promo is vanaf nu in full force: video mid-volgende week. Miles Kane-song, lead vocaal. Wat vandaag is uitgekomen is een, werkelijk geniaal uitgevoerd, 'tussendoortje'. Jammer, maar begrijpelijk, dat iedereen slechts naar één video linkt. Zouden ze het doorhebben?quote:Op donderdag 10 maart 2016 14:20 schreef sander26 het volgende:
[..]
Jawel, dit is gewoon een 'teaser'.
Volgens mij is het de bedoeling dat 'Aviation' volgende week al ergens uitkomt.
Die video(s) is/zijn ook geniaal gedaan inderdaad.quote:Op donderdag 10 maart 2016 15:15 schreef Aisumasen het volgende:
Klopt, de promo is vanaf nu in full force: video mid-volgende week. Miles Kane-song, lead vocaal. Wat vandaag is uitgekomen is een, werkelijk geniaal uitgevoerd, 'tussendoortje'. Jammer, maar begrijpelijk, dat iedereen slechts naar één video linkt. Zouden ze het doorhebben?
Het is altijd professioneel om je persoonlijke vendetta te laten doorschemeren, zei hij sarcastisch.quote:One of them is an outstanding Songwriter and one of the biggest rock stars of our time. The other one is known for his bigmouth and as an attention seeking copyist. So, what is it that brings Alex Turner and Miles Kane back together to work on a second album after eight years?
It is quiet in the 5 star hotel suite even though my question was pretty simple: ‘What do you like in each other?’ But even this question seems to be impossible to solve like a binomial formula for a third grader. Finally Turner answers: ‘Miles is a magnet’ he says, ‘he has a great humour… when I enter a room without him people ask for him’. Long breaks between the sentences. Turner doesn’t like interviews and he does not bother showing it. Just like drawing circles on the outrageously expensive mirror table with his outrageously expensive ring.
While Turner stares on the ground during his answers, Kane watches him like a lovestruck teenager from the side. Turner is the one who brought the Liverpool boy to his rock career. Turner became his mentor, he invited his former band The Little Flames and the Rascals – both forgotten by now and C class bands in the indie genre – as supports for his main band Arctic Monkeys in exchange for being introduced to the music of Scott Walker. The Last Shadow Puppets were born.
But since 2008, when their debut The Age of the Understatement came out and rocketed onto the top of the charts, nothing much happened. Arctic Monkeys continue their career with albums three to five, all of the top of the UK charts and even top 10 here in Germany, take over the USA and headlining several festivals all around the globe. Turner became a sought artist who spend all of his time and power for Arctic Monkeys, except for writing songs for the movie ‘Submarine’ and a few guest appearances on albums by Matt Helders, Queens of the Stone Age and – who would have thought – Miles Kane.
Kane on the other hand followed his idol Paul Weller, cut his hair to a mod-mob and recorded two fairly boring LPs. But he knew he could count on his best mate who once again took him as support act for the Arctic Monkeys with inviting him on finisher song ‘505’. Kane therefore was not forgotten.
Now, he enjoys touring the world promoting the new LP of The Last Shadow Puppets. Of course, he had to copy Alex Turner’s 50’s greaser style. While Turner combs back his long hair, Kane, with his shaved head, looks like Morrissey wrote ‘Sweet and Tender Hooligan’ just for Kane. You just cannot look at him without seeing Kane surrounded by a handful hools singing ‘Rule, Britain!’ ‘Our new look shows how we evolved those eight years. It’s just common to change your hair, your style in that time’ Kane says turning his head to Turner waiting for an approval. But Turner just stares at the ground.
Everything You’ve Come To Expect, the new LP, suits their clothing style in many ways. Heartbreak songs like on their first LP cannot be found on this one. This is an album for womanizer. The oversexualized ‘Bad Habits’ was intentionally their first single. The well-suited youngsters with high-waisted guitars disappeared. Now they are singing with open shirts and gold chains. Of course, this is all not just façade. ‘I do not think I have to show people how manly I am’ Turner says while suddenly staring into my eyes. Important things lead to eye contact.
Alex Turner, who just turned 30, has nothing to prove. ‘I have no legacy to leave behind’ and it truly sounds like someone who is accord with living in the here and now. And yet, he had the cheek to compare themselves to the almighty Beatles: When he and Kane come together to write songs… it must feel like McCartney and Lennon. Now, this statement seems to embarrass them, they correct: ‘Of course, we can only dream writing songs like on Sgt. Pepper’s…’ Kane continues ‘even though we wrote some new song which would sound really suitable for Pepper’s’. He laughs, Turner stares at the ground.
Kane lives his dream of being a rock star and showing how manliness is just part of it. Unlike Turner, Kane has no problem with words like ‘idol’: ‘Giving a kid the feeling, you had yourself when you were young… believing in rock’n’roll, you know?’ I wonder how often he has to pinch himself. Especially now after moving to L.A. like Turner did three years ago. The city of angels – maybe not home of rock and roll but definitely safe haven for some older heroes. ‘Yes let’s talk about L.A.’ Turner shouts with in an upright manner.”
“Turner does not understand why L.A. is highly sought by other musicians, his relocation had practical reasons: ‘I didn’t like L.A. the first few times I was there. It was a weird place that I just could not understand. But I came back again and again and made a lot of great friends. This way your opinion just changes. My circles of friends became the main reason I moved to L.A. – besides the obvious reasons like the great weather or the Mexican food.’ His band colleagues of the Arctic Monkeys followed his rule immediately – only Miles was missing: ‘I had enough of London and the fresh air of Los Angeles was good for me. Nothing stopped me from moving away. But I also love moving and travelling the world. I am a traveller.’ Kane describes his reasons to follow his buddy Alex – his friend Al, how he calls him.
The reason why they attract each other even past the ocean? I still do not see the answer how these two totally different guys like each other. In the end, Turner finally finds an answer on the first question of this interview. He says: ‘Miles is just the better frontman. I mean, just look at him: He is the born performer. His place is the stage.’ Miles Kane, lovestruck again, stares at Turner while Alex stares at the interviewer. He is serious. Yes, it just has to be love.”
Hahaquote:
Welk interview is dit?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 14:20 schreef Aisumasen het volgende:
Man, man, man, en we hebben dat Franse artikel van een tijdje terug ook nog niet eens besproken, bedenk ik me nu. Ze hebben ook wel ongeluk gehad met welke carrière-tijgertjes op zoek naar een beetje reuring ze getroffen hebben als journalisten.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Het lijkt deze ronde echter vaker dat ze juist té enthousiast zijn en daardoor in hun wereldje zitten, dan dat ze er geen zin in lijken te hebben. En sowieso is het vreemd. Half jaar na de release van album 12 wéér in een hotellobby om 10 in de morgen moeten uitleggen hoe die ene hitsong tot stand kwam kan geen interessante antwoorden opleveren, maar dit gaat om met je vriendje eindelijk de songs die 8 jaar in de maak waren los te mogen laten op de wereld, alles is vers. Dat zo'n schema en die reizen hun tol eist, dat lijkt me logisch. Het is al helemaal vreemd dat als er 2 gasten nooit hun fans willen teleurstellen het Alex Turner en Miles Kane zijn. Zo staan ze helemaal niet bekend, op en naast het podium, en nu ze beide over iets totaal nieuws en geweldigs mogen vertellen is het ineens allemaal kommer en kwel. Turner is altijd een draak geweest om te interviewen, maar dat was nooit uit onwil, "it's just me face".quote:Op vrijdag 11 maart 2016 15:23 schreef sander26 het volgende:
Wat een vervelend interview zeg. Schrijf dan niets!
Dat de band moeilijk is te interviewen zou voor niemand nieuws moeten zijn.
Maar als goede journalist hoor je goed voorbereid op pad te gaan en dat heeft Bemboom goed gedaan. Aankomen met de OOR van acht jaar geleden bijvoorbeeld. Je moet ze zien te triggeren, want van tevoren kan je al weten dat ze er weinig zin in zullen hebben. Daar moet je als journalist op inspelen.
Aan de andere kant vind ik wel dat Alex en Miles zich ook iets professioneler mogen opstellen. Ja, ze vinden het niet leuk en nee, ze hebben het misschien niet nodig. Maar het hoort er nu eenmaal bij en dan zou het ze sieren als ze zelf ook de interviewers wat meer serieus nemen. Die lui komen ook hun werk doen. Als ze te maken krijgen met een journalist die misschien niet de grootste fan van ze is en ze gaan daar een potje vermoeid zitten zijn en ongeïnteresseerd zitten doen, dan lok je een negatief interview ook wel een beetje uit, nietwaar?
En voor wie zijn die interviews eigenlijk bedoeld? Juist, voor ons als fans! Niet dat ze enige verplichting naar ons toe hebben, maar als geïnterviewden zijn óók zij verantwoordelijk voor de uiteindelijke output.
Die ga ik nog even opsnorren, inclusief vertaling. Weer net zo'n drama, maar dan absoluut van hun kant. Maar die is nog wel grappig.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 15:23 schreef sander26 het volgende:
[..]
Welk interview is dit?
En wat ik me ook afvroeg... Ik kan me niet heugen dat jij iets hebt geroepen over een persdag in Amsterdam? Ik dacht dat ze alleen Brussel deden? Wie heeft ze naast 3voor12 en OOR nog meer gesproken?
Ja precies, dan moet het dus klikken en je moet een interviewer hebben die zich vastbijt en goed voorbereid is.Ik kan me er helemaal iets bij voorstellen dat die PR-mensen zich beschaamd voelen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 15:56 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dus ik snap echt niet wat er die week is gebeurd. De PR-mensen in Frankrijk waren zelfs beschaamd geweest over het gedrag. Een mindere dag of een interview zonder chemie is niets nieuws, daar hebben we er afgelopen jaren genoeg van gehad, zijn ze niet de enige. Maar hele drommen mensen die volledig afgeknapt en zelfs op oorlogspad naar de pen grijpen? Waar ligt het dan aan dat een paar journalisten, op exact diezelfde dagen, zulke goede en gedetailleerde dingen uit ze krijgen?
Thanks, ben benieuwd!quote:Op vrijdag 11 maart 2016 15:56 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Die ga ik nog even opsnorren, inclusief vertaling. Weer net zo'n drama, maar dan absoluut van hun kant. Maar die is nog wel grappig.
Ja, absoluut de taalbarrière, wat wederom meer hun fout is dan die van de interviewers. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar teleurstellend genoeg maar een paar alinea's aan informatie uit kunt krijgen. Dit blijkt uit het Franse interview. Maar die Duitser wist heel goed waar hij mee bezig was en is gewiekst te werk gegaan. Voor de rest is het is meer dat de band een beetje de misvatting lijkt te maken dat iedereen alles wat ze doen net zo leuk wil vinden als dat hun vrienden dat doen. En dat is ze nu massaal terug in hun gezicht gegooid. Het is wel leuk dat ze zich zo op schoolreisje voelen - wat dan weer niet strookt met de desinteresse die andere journalisten noemen - dat ze elkaar de hele dag aan het lachen aan het maken zijn, maar het gaat zeker ten koste van de inhoud. Ze hebben iets te veel naar The Beatles "off the cuff"-gesprekken geluisterd, die overigens absoluut hilarisch én spontaan waren:quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:18 schreef sander26 het volgende:
[..]
Ja precies, dan moet het dus klikken en je moet een interviewer hebben die zich vastbijt en goed voorbereid is.Ik kan me er helemaal iets bij voorstellen dat die PR-mensen zich beschaamd voelen.
Maar wat wellicht ook een rol kan spelen is de taalbarrière. Ik heb net dat interview terug zitten luisteren op Radio X van eind januari en ineens merkte ik dat die interviewster zich ook een paar keer moet herpakken en zich door het interview heen moet slaan. Met name door het toch wel beetje gekke gedrag van Miles. En dan is zij gewoon Brits!!
Dit is de track die je onder één van die promo-video's hoort. Het is het enige liedje op het album waar ze beide een lead-vocaal op doen. Miles begint met een couplet, maar ironisch genoeg beukt Turner hem daarna gelijk opzij om zijn meest Humbug-y solo sinds 2010 te doen, ik denk zijn enige op het hele album, en zingt dan het volgende couplet. Helders zingt mee, maar zit verborgen. Dat is alles wat relevant zou kunnen zijn, dus ik kan je niet veel wijzer maken, haha. Als ik het terugluister lijkt het dat ze wederom Ringo in Anthology imiteren, en dat het meer daar om gaat dan om de inhoud van wat ze zeggen. De riff is inderdaad wel beetje Howlin' Wolf zoals hij zegt, hele goede track. Een van de 11.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:18 schreef sander26 het volgende:
[..]
En om dat Radio X interview er nog even bij te pakken... Wat mij net opviel bij het terugluisteren: die interviewster vraagt wat hun favoriete track op het album is. Miles antwoord 'Used To Be My Girl' waarna ze beide ongegeneerd hard in de lach schieten. Vervolgens vraagt Alex aan Miles waarom dat z'n favoriet is en of hij de riff kan beschrijven. Miles eindigt met: "It's a really cool tune, it's reaaaaaly good! I'm really enjoying that one." Vervolgens schieten ze allebei weer heel hard in de lach. Enig idee wat de inside joke hier is Aisumasen aangezien jij de track al gehoord hebt?![]()
[..]
https://twitter.com/Crash_Records/status/708393950059634688quote:Op zaterdag 12 maart 2016 14:55 schreef Jacobuspower het volgende:
Ondertussen is het album net integraal afgespeeld in een recordstore zo'n 50 kilometer van m'n huis. Eigenlijk wel een rare actie en weet ook niet in hoeverre Domino hier heel blij mee zal zijn en of dit wel mag met zo'n cd.
Ja had die ook al bekeken inderdaad en dat zal waarschijnlijk geen probleem opleveren nee, maar dan zou je het dus ook op de radio mogen afspelen bijvoorbeeld zonder consequenties.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 15:47 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
https://twitter.com/Crash_Records/status/708393950059634688
Hmmm, als we de TERMS OF USE even overslaan lijkt het me allemaal geen enkel probleem.
Aan het eind van de dag is het natuurlijk alleen maar goede promo: een paar liefhebbers horen wat voor een meesterwerk het is, verspreiden het woord, toch weer een andere invalshoek dan recensenten, goede hype. Maar denk dat het ze, vooral hierdoor, wel een enkeltje zwarte lijst oplevert, ja.
Ik heb het idee dat vroegtijdige leaks sowieso steeds minder voorkomen. 'Post Pop Depression' is bijvoorbeeld hier ook meer de uitzondering die de regel bevestigt. Vind het eigenlijk wel fijn, hoef je ook niet meer wanhopig op zoek de hele tijd en kan je gewoon rustig afwachten tot de week van release en dan duikt er meestal wel ergens een streamlink op. AM lekte toen de maandag voor de release op vrijdag, verwacht zo'n soort scenario nu ook wel en als ie dus niet lekt zullen ze hem wel streamen op die dinsdag/woensdag.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 21:06 schreef sander26 het volgende:
Fijne interviews met best wel wat leuke info, dank!
Ik vind het wel opvallend dat dit het eerste Turner album is waar er niet meer veel wordt gesproken over een leak. Pre-AM lekte alles ongeveer drie weken voor release uit, maar die tijden zijn geloof ik wel voorbij. We hebben blijkbaar geaccepteerd dat het niet meer zo snel gebeurd. 😊
AM was maar een dag of 4/5 voor release, was het niet? Anyway, als Aviation inderdaad aankomende week volgt dan kan ik het de komende drie weken nog wel uitzingen. ik ga in ieder geval GÉÉN youtube materiaal bekijken van de eerste liveoptredens als het album er voor die tijd nog niet is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |