abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160564992
_O_
pi_160565438
Die brug!!! En dan wanneer het refrein voor de tweede keer begint met die aanzwellende strijkers... Hou op met me!! Pffff.. En dan te bedenken dat deze niet eens in Aisumasen's top 5 staat als ik het goed heb.
pi_160566314
Dus toch geen 'Aviation' als single?

Deze is ook wel heel mooi tho O+ .
pi_160566347
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:18 schreef hallo-daar het volgende:
Dus toch geen 'Aviation' als single?
Jawel, dit is gewoon een 'teaser'.
Volgens mij is het de bedoeling dat 'Aviation' volgende week al ergens uitkomt.
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:24:00 #130
192683 AMDB
Visionair.
pi_160566396
Dit moet even bezinken, maar volgens mij hebben we een geniaal nummer hier.
pi_160567274
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:31 schreef sander26 het volgende:
Die brug!!! En dan wanneer het refrein voor de tweede keer begint met die aanzwellende strijkers... Hou op met me!! Pffff.. En dan te bedenken dat deze niet eens in Aisumasen's top 5 staat als ik het goed heb.
Ik was gisteren begonnen aan een post om op een paar dingen terug te komen, en aangezien er nogal wat is om op terug te komen was ik nog steeds aan het typen ;). Nee, ik wilde oorspronkelijk ook deze track even adresseren: ik had al opgeschreven dat ik mij besefte dat ik dit liedje flink "undersold" heb, en ik het absoluut niet wilde laten overkomen alsof ik het een mindere keus vond. Ik bedoelde slechts dat het niet de gedoodverfde single-kandidaat zou zijn en dat er een stuk of 5 tracks op het album staan die het algemene publiek misschien sneller gegrepen zouden hebben, een voorzichtige reactie die voortkwam uit de gemixte reacties op 'Bad Habits', die me verbaasde. Ik zie aan de reacties wereldwijd dat deze track heel goed is ontvangen en dat het precies zijn werk heeft gedaan. Dan kan ik bijna niet wachten tot het moment dat de rest naar buiten komt.

Je moet het zo zien, ik zei het vooral omdat er simpelweg 4 tracks op het album staan waarvan ik vrij zeker weet dat het meerendeel van de fans ze gelijk in hun “best of Turner”-lijst wil stoppen, wat een klasse apart is. En er staan in ieder geval nog 2 of 3 andere tracks op kant A alleen al waarvan je op eerste gehoor zou verwachten dat ze juist gelijk met die zouden uitpakken. En dan lijkt het op zo'n album met alleen maar goede songs al gauw dat ik ineens praat over de middenmoot, terwijl op zichzelf staand de titeltrack een van de vele hoogtepunten is, en de gelaagdheid van deze productie en de uniekheid van de song een representatief beeld geeft van de diversiteit op de rest van het album.

Het maakt deze keuze bijna gedurfd, en het is mooi dat ze, vooral na deze week, de muziek weer laten spreken. In het OOR-interview komt ook weer goed naar voren hoe veel passie er in dit "projectje" zit, en hoe erg ze door elkaar geïnspireerd zijn.

Nog even voor nu:

quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:20 schreef sander26 het volgende:

[..]

Jawel, dit is gewoon een 'teaser'.
Volgens mij is het de bedoeling dat 'Aviation' volgende week al ergens uitkomt.
Klopt, de promo is vanaf nu in full force: video mid-volgende week. Miles Kane-song, lead vocaal. Wat vandaag is uitgekomen is een, werkelijk geniaal uitgevoerd, 'tussendoortje'. Jammer, maar begrijpelijk, dat iedereen slechts naar één video linkt. Zouden ze het doorhebben?
pi_160567958
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:15 schreef Aisumasen het volgende:
Klopt, de promo is vanaf nu in full force: video mid-volgende week. Miles Kane-song, lead vocaal. Wat vandaag is uitgekomen is een, werkelijk geniaal uitgevoerd, 'tussendoortje'. Jammer, maar begrijpelijk, dat iedereen slechts naar één video linkt. Zouden ze het doorhebben?
Die video(s) is/zijn ook geniaal gedaan inderdaad.
Ik ben benieuwd of die Aviation video dan een vervolg gaat zijn op deze video. Dat zou gaaf zijn! :)

Fijn inderdaad dat er vandaag weer iets positiefs is om over te praten. Ook dat OOR interview was fijn om te lezen. Al vraag ik me wel vaak af met dit soort artikelen hoeveel vrijheid de journalist zichzelf toe-eigent bij het schrijven ervan. Veel van de dingen die erin staan vind ik a-typisch voor Alex om zo te verwoorden ofzo. Lastig uit te leggen wat ik bedoel haha :)

[ Bericht 20% gewijzigd door sander26 op 10-03-2016 16:00:07 ]
pi_160570405
Zoals Aisumasen volgens mij al zei een toch wel opmerkelijke keuze voor een teaser. Denk dat de meeste mensen inclusief ikzelf zo'n nummer zeker niet hadden verwacht ( :') ). Maar het werkt, want wat een sterk nummer is dit en ze laten hiermee in ieder geval weer zien wat ze in hun mars hebben en wat een divers album dit gaat worden. Zoals volgens mij ook al eerder opgemerkt is dit in ieder geval weer iets compleet nieuws wat we nog nooit van Turner gehoord hebben.

Hoogtepunt in het nummer is voor mij toch wel de zin: "as I walk through The Chalet of the Shadow of Death" en dan daarna het refrein. Het refrein mogen ze van mij voor 35 minuten loopen en je hebt een geweldig album. En die strijkintermezzo's zijn ook zo mooi O+

En dan nog de clip, geniaal in een shot opgenomen! Waarschijnlijk zijn de verschillende clips dus allemaal verschillende takes die ze hebben genomen en zo dus allemaal anders zijn. Vind de versie waar de golven ze ook echt bereiken toch wel het best denk ik
pi_160573978
Dit is zoooo goed man. Niks wat ik verwachtte, alles waar ik op hoopte. Een hele andere manier van samenzang en leuk dat het hele liedje blijft aanhouden. Ja, deze gaat op herhaling
pi_160574036
Dat moeten leuke opname dagen zijn geweest ;-)
pi_160575531
Die clip blijft me verbazen, nu zit er opeens een violist op het strand!
pi_160583512
En ja hoor, alweer een belabberd stuk van beide partijen komt binnen. Die persdagen hebben ze duidelijk gedaan op iets te weinig slaap gecombineerd met een iets te stevig onbijt, maar de journalisten waren ook op oorlogspad, zeg.

Interview in het Duitse blad Musikexpress 2016:

quote:
One of them is an outstanding Songwriter and one of the biggest rock stars of our time. The other one is known for his bigmouth and as an attention seeking copyist. So, what is it that brings Alex Turner and Miles Kane back together to work on a second album after eight years?

It is quiet in the 5 star hotel suite even though my question was pretty simple: ‘What do you like in each other?’ But even this question seems to be impossible to solve like a binomial formula for a third grader. Finally Turner answers: ‘Miles is a magnet’ he says, ‘he has a great humour… when I enter a room without him people ask for him’. Long breaks between the sentences. Turner doesn’t like interviews and he does not bother showing it. Just like drawing circles on the outrageously expensive mirror table with his outrageously expensive ring.

While Turner stares on the ground during his answers, Kane watches him like a lovestruck teenager from the side. Turner is the one who brought the Liverpool boy to his rock career. Turner became his mentor, he invited his former band The Little Flames and the Rascals – both forgotten by now and C class bands in the indie genre – as supports for his main band Arctic Monkeys in exchange for being introduced to the music of Scott Walker. The Last Shadow Puppets were born.

But since 2008, when their debut The Age of the Understatement came out and rocketed onto the top of the charts, nothing much happened. Arctic Monkeys continue their career with albums three to five, all of the top of the UK charts and even top 10 here in Germany, take over the USA and headlining several festivals all around the globe. Turner became a sought artist who spend all of his time and power for Arctic Monkeys, except for writing songs for the movie ‘Submarine’ and a few guest appearances on albums by Matt Helders, Queens of the Stone Age and – who would have thought – Miles Kane.

Kane on the other hand followed his idol Paul Weller, cut his hair to a mod-mob and recorded two fairly boring LPs. But he knew he could count on his best mate who once again took him as support act for the Arctic Monkeys with inviting him on finisher song ‘505’. Kane therefore was not forgotten.
Now, he enjoys touring the world promoting the new LP of The Last Shadow Puppets. Of course, he had to copy Alex Turner’s 50’s greaser style. While Turner combs back his long hair, Kane, with his shaved head, looks like Morrissey wrote ‘Sweet and Tender Hooligan’ just for Kane. You just cannot look at him without seeing Kane surrounded by a handful hools singing ‘Rule, Britain!’ ‘Our new look shows how we evolved those eight years. It’s just common to change your hair, your style in that time’ Kane says turning his head to Turner waiting for an approval. But Turner just stares at the ground.

Everything You’ve Come To Expect, the new LP, suits their clothing style in many ways. Heartbreak songs like on their first LP cannot be found on this one. This is an album for womanizer. The oversexualized ‘Bad Habits’ was intentionally their first single. The well-suited youngsters with high-waisted guitars disappeared. Now they are singing with open shirts and gold chains. Of course, this is all not just façade. ‘I do not think I have to show people how manly I am’ Turner says while suddenly staring into my eyes. Important things lead to eye contact.

Alex Turner, who just turned 30, has nothing to prove. ‘I have no legacy to leave behind’ and it truly sounds like someone who is accord with living in the here and now. And yet, he had the cheek to compare themselves to the almighty Beatles: When he and Kane come together to write songs… it must feel like McCartney and Lennon. Now, this statement seems to embarrass them, they correct: ‘Of course, we can only dream writing songs like on Sgt. Pepper’s…’ Kane continues ‘even though we wrote some new song which would sound really suitable for Pepper’s’. He laughs, Turner stares at the ground.

Kane lives his dream of being a rock star and showing how manliness is just part of it. Unlike Turner, Kane has no problem with words like ‘idol’: ‘Giving a kid the feeling, you had yourself when you were young… believing in rock’n’roll, you know?’ I wonder how often he has to pinch himself. Especially now after moving to L.A. like Turner did three years ago. The city of angels – maybe not home of rock and roll but definitely safe haven for some older heroes. ‘Yes let’s talk about L.A.’ Turner shouts with in an upright manner.”

“Turner does not understand why L.A. is highly sought by other musicians, his relocation had practical reasons: ‘I didn’t like L.A. the first few times I was there. It was a weird place that I just could not understand. But I came back again and again and made a lot of great friends. This way your opinion just changes. My circles of friends became the main reason I moved to L.A. – besides the obvious reasons like the great weather or the Mexican food.’ His band colleagues of the Arctic Monkeys followed his rule immediately – only Miles was missing: ‘I had enough of London and the fresh air of Los Angeles was good for me. Nothing stopped me from moving away. But I also love moving and travelling the world. I am a traveller.’ Kane describes his reasons to follow his buddy Alex – his friend Al, how he calls him.

The reason why they attract each other even past the ocean? I still do not see the answer how these two totally different guys like each other. In the end, Turner finally finds an answer on the first question of this interview. He says: ‘Miles is just the better frontman. I mean, just look at him: He is the born performer. His place is the stage.’ Miles Kane, lovestruck again, stares at Turner while Alex stares at the interviewer. He is serious. Yes, it just has to be love.”
Het is altijd professioneel om je persoonlijke vendetta te laten doorschemeren, zei hij sarcastisch.

En jeetje, dan moet het stuk in The Sunday Times nog verschijnen, aanstaand weekend, met als kop: "Arctic Monkey Alex Turner, with his old mate Miles, on their new album which will make you blush".

Heerlijk hoe je weet hoe die auteur gebaald heeft dat hij geen exclusieve fotoshoot kreeg en het stuk nu moet opleuken met de persfoto's, die hij niet zo kan framen zoals hij met de tekst zal doen. Journalistiek anno 2016: aandacht trekken ( https://twitter.com/JonathanDean_/status/692076319325163521 ), je wrok verzachten door publiekelijk je onderwerpen met je journalisten-vriendjes bespreken als een schooljongetje ( https://twitter.com/JonathanDean_/status/707947484081946624 ), snippets van teksten publiceren weken voordat je dat mag om diezelfde vriendjes die zich daar wél aan houden inhoud voor de neus weg te kapen, volledig uit de context, fragmentarisch, en waaruit je laat merken dat je heel weinig van de andere teksten op het album hebt meegekregen ( https://twitter.com/JonathanDean_/status/691989365598326784 ). Iemand die toch al niet gehinderd lijkt door enige professionaliteit ( https://twitter.com/JonathanDean_/status/693424675209224193 ).

Ik kan niet wachten! Iedereen OOR op het station doorbladeren kopen, Willem Bemboom heeft met de mannen in diezelfde giechelige modus tijdens de persdag aan de Herengracht afgelopen januari een heel goed stuk weten te krijgen, waarin Alex Turner onder andere kort persoonlijke herinneringen ophaalt aan Paradiso/Amsterdam, en er van beide kanten voor het eerst dieper wordt ingegaan op hun creatieve samenwerking.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 11-03-2016 07:06:33 (e The Sunday Times" staat niet zo netjes hè) ]
pi_160590198
Man, man, man, en we hebben dat Franse artikel van een tijdje terug ook nog niet eens besproken, bedenk ik me nu. Ze hebben ook wel ongeluk gehad met welke carrière-tijgertjes op zoek naar een beetje reuring ze getroffen hebben als journalisten.

Neem de schrijver van het stuk in Musikexpress hierboven, die wringt zich in zo veel bochten om zijn afgunst te spuien dat hij begint te liegen. Hoe krijg je dit uit je pen over deze samenwerking:

"Turner became his mentor, he invited his [bands] as supports for his main band Arctic Monkeys in exchange for being introduced to the music of Scott Walker".

Dat is alles. Zo dankbaar voor een cassettebandje van Scott Walker in een kleedkamer van een klein zaaltje 11 jaar geleden dat Alex Turner zichzelf forceert om inspiratie uit hem te putten. Dat Arctic Monkeys maar wat graag Miles Kane in de studio en voor akoestische sessies inschakelden, hij op 3 songs uit de FWN-sessies gitaar speelde en aan 2 songs meeschreef, en ze zich door zijn gitaar-sound die hij al in The Little Flames (2005) liet horen lieten inspireren, alles in het jaar voorafgaand aan het debuut van TLSP, laten we maar even weg. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de waarheid straks nog iets positiefs naar boven brengt over de persoon waar je karaktermoord op aan het plegen bent. Luister, iemand als Alex Turner omringt zich niet met minderen. Anders had hij nu nog wel aan dood paard Jon McClure getrokken uit medelijden.

Het met achterbakse steken - naar beide partijen, zelfs - doorspekte stukje heeft niets meer met kritiek te maken, maar is zo onbeschoft dat het gewoon lachwekkend onprofessioneel is. Hij rekt en rekt, zo ver dat hij zelfs de kledingstijl van Kane erbij moet halen en optekent dat deze van Turner gekopieerd zou zijn, en hij spoken gaat zien om z'n gram te halen. ("Kane says [this,] turning his head to Turner waiting for an approval. But Turner just stares at the ground".)

Ook al heb je nog zo'n hekel aan de artiest die je moet interviewen, dingen verzinnen en weglaten voor je eigen gewin is gewoon geen koosjere journalistiek. Behalve dat, je staat gewoon voor aap als een journalist als Willem Bemboom die een opstootje niet nodig heeft in de plaats daarvan deze quote van Turner krijgt:

"Ik ontcijfer zijn hersenspinsels en organiseer ze. Als Miles losbarst vliegen de ideeën je soms als mitrailleurvuur om de oren. Iemand die ‘m goed kent zou de beste er nog uit kunnen pikken. Maar meestal is alles heel goed en dan is het zaak om ook alles te vangen. Dat is mijn taak binnen het duo. Dat proces maakt bij mij weer van alles los, paden die ik normaal gesproken nooit in zou slaan."

Om zo minderwaardig over de helft van een duo te spreken, beledig je dus niet alleen Alex Turner, je held, maar neem je ook jezelf niet serieus en heb je vrij weinig van je onderwerp begrepen. Ik zal de enige quotes die niet van z'n persoonlijke hitlist afkomen eruit vissen:

"Everything You’ve Come To Expect, the new LP, suits their clothing style in many ways. Heartbreak songs like on their first LP cannot be found on this one. This is an album for womanizer. The oversexualized ‘Bad Habits’ was intentionally their first single."

Hold up, hier moet ik alweer ingrijpen. Geen liefdesverdriet, klopt. Maar oversekst? Ze zijn beide geloof ik aardig gelukkig in de liefde, en juist dát komt naar voren op een aantal tracks, romantiek. Meer dan alleen verlangen, beetje lust, van 'AM'. 3 tracks hebben een paar van de liefste en meest romantische lines die Turner ooit geschreven heeft, op eentje mijmert hij zelfs en laat hij bíjna een stukje van zijn gevoelens los. 'Bad Habits' is juist totaal niet representatief, en het album heeft al helemaal geen reet met een nieuw imago te maken, "oversekst"?! Als het dan iets is, is het Turner die op een paar momenten juist teruggrijpt naar de Submarine-melancholie en de Suck It And See-zoetheid.

"[Turner] had the cheek to compare themselves to the almighty Beatles: When he and Kane come together to write songs… it must feel like McCartney and Lennon. Now, this statement seems to embarrass them, they correct: ‘Of course, we can only dream writing songs like on Sgt. Pepper’s…’ Kane continues ‘even though we wrote some new song which would sound really suitable for Pepper’s’. He laughs, Turner stares at the ground."

Gaat dit over het 'tongue-in-cheek met op hetzelfde moment een vette knipoog'-grapje in dat NME-artikel uit januari...? En wat wil dat laatste gedeelte zeggen, dat Turner bescheiden is geworden, z'n bandmaatje het liefste wil negeren, maar dat Kane daadwerkelijk denkt dat hij 'Sgt. Pepper'-kwaliteit songs schrijft? Kane heeft het over de titeltrack, 1967-Beatles invloeden, harpsichord, veel verbeelding in de stijl en de tekst, iedereen hoort dat.

"Turner does not understand why L.A. is highly sought by other musicians, his relocation had practical reasons: ‘I didn’t like L.A. the first few times I was there. It was a weird place that I just could not understand. But I came back again and again and made a lot of great friends. This way your opinion just changes. My circles of friends became the main reason I moved to L.A. – besides the obvious reasons like the great weather or the Mexican food.’"

Het enige stukje met wat nieuwe info: Turner had het in het begin helemaal niet zo op LA.

En dat was het. Wederom een artikel wat opgevuld is met pure wrok en misschien wel frustratie over de desinteresse van je onderwerp(en). Niet even puntje van kritiek of terechte ergernis opschrijven - wederom, zoals Willem Bemboom ongetwijfeld terecht niet heeft weggelaten - maar gewoon alsof Gordon leegloopt.

Hoe kut moeten die persdagen wel niet geweest zijn _O-. Zal dit echter aan de band gelegen hebben? Want hey, waarom eerst nog mooi weer spelen tijdens het "fanboy moment of [his] life", effe vinyltjes laten signeren, fotootje met de jongens voor op Instagram...

https://www.instagram.com/p/BBZqjD0NkBu/
https://www.instagram.com/p/BBcmZXyNkED/

Hij's een phoney, hij's een fake, een fraud, een snake.

Goed, over naar belangrijke zaken: is iemand die 8 vingers van Turner opgevallen in OOR?! (Geen exclusieve photoshoot, wél een nieuwe exclusieve persfoto uit de sessie met Zachery Michael.)

pi_160590810
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 14:20 schreef Aisumasen het volgende:
Waarheid
Haha _O- Zó veel waarheid in deze post.

Ik geloof best dat het niet de meest makkelijk te interviewen band is, maar als je daar blijkbaar niet mee om kan gaan en hun humor niet snapt is het wel heel erg laag om hier vervolgens op te gaan lopen haten. Bemboom bewijst dat je wel degelijk een goed interview met ze kan hebben en je er dan ook nuttige informatie uit kan krijgen.

En wie heeft er daar met de photoshop zitte kloten :D
pi_160591783
Wat een vervelend interview zeg. Schrijf dan niets!
Dat de band moeilijk is te interviewen zou voor niemand nieuws moeten zijn.
Maar als goede journalist hoor je goed voorbereid op pad te gaan en dat heeft Bemboom goed gedaan. Aankomen met de OOR van acht jaar geleden bijvoorbeeld. Je moet ze zien te triggeren, want van tevoren kan je al weten dat ze er weinig zin in zullen hebben. Daar moet je als journalist op inspelen.

Aan de andere kant vind ik wel dat Alex en Miles zich ook iets professioneler mogen opstellen. Ja, ze vinden het niet leuk en nee, ze hebben het misschien niet nodig. Maar het hoort er nu eenmaal bij en dan zou het ze sieren als ze zelf ook de interviewers wat meer serieus nemen. Die lui komen ook hun werk doen. Als ze te maken krijgen met een journalist die misschien niet de grootste fan van ze is en ze gaan daar een potje vermoeid zitten zijn en ongeïnteresseerd zitten doen, dan lok je een negatief interview ook wel een beetje uit, nietwaar?

En voor wie zijn die interviews eigenlijk bedoeld? Juist, voor ons als fans! Niet dat ze enige verplichting naar ons toe hebben, maar als geïnterviewden zijn óók zij verantwoordelijk voor de uiteindelijke output.

Neemt al met al niet weg dat je als journalist geen onwaarheden moet gaan lopen verkondigen of je artikel moet gaan mis/gebruiken om een issue aan de kaak te stellen wat wellicht beter had gepast in een apart artikel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 14:20 schreef Aisumasen het volgende:
Man, man, man, en we hebben dat Franse artikel van een tijdje terug ook nog niet eens besproken, bedenk ik me nu. Ze hebben ook wel ongeluk gehad met welke carrière-tijgertjes op zoek naar een beetje reuring ze getroffen hebben als journalisten.
Welk interview is dit?
En wat ik me ook afvroeg... Ik kan me niet heugen dat jij iets hebt geroepen over een persdag in Amsterdam? Ik dacht dat ze alleen Brussel deden? Wie heeft ze naast 3voor12 en OOR nog meer gesproken?
pi_160592591
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:23 schreef sander26 het volgende:
Wat een vervelend interview zeg. Schrijf dan niets!
Dat de band moeilijk is te interviewen zou voor niemand nieuws moeten zijn.
Maar als goede journalist hoor je goed voorbereid op pad te gaan en dat heeft Bemboom goed gedaan. Aankomen met de OOR van acht jaar geleden bijvoorbeeld. Je moet ze zien te triggeren, want van tevoren kan je al weten dat ze er weinig zin in zullen hebben. Daar moet je als journalist op inspelen.

Aan de andere kant vind ik wel dat Alex en Miles zich ook iets professioneler mogen opstellen. Ja, ze vinden het niet leuk en nee, ze hebben het misschien niet nodig. Maar het hoort er nu eenmaal bij en dan zou het ze sieren als ze zelf ook de interviewers wat meer serieus nemen. Die lui komen ook hun werk doen. Als ze te maken krijgen met een journalist die misschien niet de grootste fan van ze is en ze gaan daar een potje vermoeid zitten zijn en ongeïnteresseerd zitten doen, dan lok je een negatief interview ook wel een beetje uit, nietwaar?

En voor wie zijn die interviews eigenlijk bedoeld? Juist, voor ons als fans! Niet dat ze enige verplichting naar ons toe hebben, maar als geïnterviewden zijn óók zij verantwoordelijk voor de uiteindelijke output.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Het lijkt deze ronde echter vaker dat ze juist té enthousiast zijn en daardoor in hun wereldje zitten, dan dat ze er geen zin in lijken te hebben. En sowieso is het vreemd. Half jaar na de release van album 12 wéér in een hotellobby om 10 in de morgen moeten uitleggen hoe die ene hitsong tot stand kwam kan geen interessante antwoorden opleveren, maar dit gaat om met je vriendje eindelijk de songs die 8 jaar in de maak waren los te mogen laten op de wereld, alles is vers. Dat zo'n schema en die reizen hun tol eist, dat lijkt me logisch. Het is al helemaal vreemd dat als er 2 gasten nooit hun fans willen teleurstellen het Alex Turner en Miles Kane zijn. Zo staan ze helemaal niet bekend, op en naast het podium, en nu ze beide over iets totaal nieuws en geweldigs mogen vertellen is het ineens allemaal kommer en kwel. Turner is altijd een draak geweest om te interviewen, maar dat was nooit uit onwil, "it's just me face".

Dus ik snap echt niet wat er die week is gebeurd. De PR-mensen in Frankrijk waren zelfs beschaamd geweest over het gedrag. Een mindere dag of een interview zonder chemie is niets nieuws, daar hebben we er afgelopen jaren genoeg van gehad, zijn ze niet de enige. Maar hele drommen mensen die volledig afgeknapt en zelfs op oorlogspad naar de pen grijpen? Waar ligt het dan aan dat een paar journalisten, op exact diezelfde dagen, zulke goede en gedetailleerde dingen uit ze krijgen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:23 schreef sander26 het volgende:

[..]

Welk interview is dit?
En wat ik me ook afvroeg... Ik kan me niet heugen dat jij iets hebt geroepen over een persdag in Amsterdam? Ik dacht dat ze alleen Brussel deden? Wie heeft ze naast 3voor12 en OOR nog meer gesproken?
Die ga ik nog even opsnorren, inclusief vertaling. Weer net zo'n drama, maar dan absoluut van hun kant. Maar die is nog wel grappig.

En heb ik ook niet. Ik dacht het al, maar na strikt overleg met Jacobuspower waren we tot de conclusie gekomen dat de Nederlandse journalisten naar Brussel waren afgereisd en ze onmogelijk nog een dag ertussen hadden gekregen. De verschillende setjes kleding - photo shoots - hebben ons ook op het verkeerde been gezet. Herengracht dus, 29 januari. In 2008 was de persdag ergens in april in het Lloyd Hotel.

En ik geloof sowieso de Zure Revue nog, en als ik het me goed herinner klaagde ook hun man over desinteresse van de bandleden.
pi_160593087
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:56 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dus ik snap echt niet wat er die week is gebeurd. De PR-mensen in Frankrijk waren zelfs beschaamd geweest over het gedrag. Een mindere dag of een interview zonder chemie is niets nieuws, daar hebben we er afgelopen jaren genoeg van gehad, zijn ze niet de enige. Maar hele drommen mensen die volledig afgeknapt en zelfs op oorlogspad naar de pen grijpen? Waar ligt het dan aan dat een paar journalisten, op exact diezelfde dagen, zulke goede en gedetailleerde dingen uit ze krijgen?
Ja precies, dan moet het dus klikken en je moet een interviewer hebben die zich vastbijt en goed voorbereid is.Ik kan me er helemaal iets bij voorstellen dat die PR-mensen zich beschaamd voelen.

Maar wat wellicht ook een rol kan spelen is de taalbarrière. Ik heb net dat interview terug zitten luisteren op Radio X van eind januari en ineens merkte ik dat die interviewster zich ook een paar keer moet herpakken en zich door het interview heen moet slaan. Met name door het toch wel beetje gekke gedrag van Miles. En dan is zij gewoon Brits!! :)

Stel je voor dat je deze twee op exact deze manier tegenover je krijgt en je bent van origine Frans of Duits, dan kan je zo'n gesprek toch bijna onmogelijk in het gareel houden?

En om dat Radio X interview er nog even bij te pakken... Wat mij net opviel bij het terugluisteren: die interviewster vraagt wat hun favoriete track op het album is. Miles antwoord 'Used To Be My Girl' waarna ze beide ongegeneerd hard in de lach schieten. Vervolgens vraagt Alex aan Miles waarom dat z'n favoriet is en of hij de riff kan beschrijven. Miles eindigt met: "It's a really cool tune, it's reaaaaaly good! I'm really enjoying that one." Vervolgens schieten ze allebei weer heel hard in de lach. Enig idee wat de inside joke hier is Aisumasen aangezien jij de track al gehoord hebt? :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:56 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Die ga ik nog even opsnorren, inclusief vertaling. Weer net zo'n drama, maar dan absoluut van hun kant. Maar die is nog wel grappig.

Thanks, ben benieuwd! :)
pi_160607004
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:18 schreef sander26 het volgende:

[..]

Ja precies, dan moet het dus klikken en je moet een interviewer hebben die zich vastbijt en goed voorbereid is.Ik kan me er helemaal iets bij voorstellen dat die PR-mensen zich beschaamd voelen.

Maar wat wellicht ook een rol kan spelen is de taalbarrière. Ik heb net dat interview terug zitten luisteren op Radio X van eind januari en ineens merkte ik dat die interviewster zich ook een paar keer moet herpakken en zich door het interview heen moet slaan. Met name door het toch wel beetje gekke gedrag van Miles. En dan is zij gewoon Brits!! :)
Ja, absoluut de taalbarrière, wat wederom meer hun fout is dan die van de interviewers. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar teleurstellend genoeg maar een paar alinea's aan informatie uit kunt krijgen. Dit blijkt uit het Franse interview. Maar die Duitser wist heel goed waar hij mee bezig was en is gewiekst te werk gegaan. Voor de rest is het is meer dat de band een beetje de misvatting lijkt te maken dat iedereen alles wat ze doen net zo leuk wil vinden als dat hun vrienden dat doen. En dat is ze nu massaal terug in hun gezicht gegooid. Het is wel leuk dat ze zich zo op schoolreisje voelen - wat dan weer niet strookt met de desinteresse die andere journalisten noemen - dat ze elkaar de hele dag aan het lachen aan het maken zijn, maar het gaat zeker ten koste van de inhoud. Ze hebben iets te veel naar The Beatles "off the cuff"-gesprekken geluisterd, die overigens absoluut hilarisch én spontaan waren:

Wat die radiointerviews betreft, ik kan me herinneren dat Annie Mac van de BBC ook totaal geen poging deed om ze een beetje voer te geven om over te praten, en het meer opvulling van de tijd was.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:18 schreef sander26 het volgende:

[..]

En om dat Radio X interview er nog even bij te pakken... Wat mij net opviel bij het terugluisteren: die interviewster vraagt wat hun favoriete track op het album is. Miles antwoord 'Used To Be My Girl' waarna ze beide ongegeneerd hard in de lach schieten. Vervolgens vraagt Alex aan Miles waarom dat z'n favoriet is en of hij de riff kan beschrijven. Miles eindigt met: "It's a really cool tune, it's reaaaaaly good! I'm really enjoying that one." Vervolgens schieten ze allebei weer heel hard in de lach. Enig idee wat de inside joke hier is Aisumasen aangezien jij de track al gehoord hebt? :)

[..]
Dit is de track die je onder één van die promo-video's hoort. Het is het enige liedje op het album waar ze beide een lead-vocaal op doen. Miles begint met een couplet, maar ironisch genoeg beukt Turner hem daarna gelijk opzij om zijn meest Humbug-y solo sinds 2010 te doen, ik denk zijn enige op het hele album, en zingt dan het volgende couplet. Helders zingt mee, maar zit verborgen. Dat is alles wat relevant zou kunnen zijn, dus ik kan je niet veel wijzer maken, haha. Als ik het terugluister lijkt het dat ze wederom Ringo in Anthology imiteren, en dat het meer daar om gaat dan om de inhoud van wat ze zeggen. De riff is inderdaad wel beetje Howlin' Wolf zoals hij zegt, hele goede track. Een van de 11.

MYROCK Magazine, eind februari:

Ik had willen quoten, maar de opmaak gaat verloren en is dan de moeite niet: http://imthejoshinthepack(...)yrock-n-39-by-thomas

Deze viel dus in de categorie "te melig om veel van te maken", en niet in de "verveeld"-categorie. Weer de samenvat-service:

Oorspronkelijke plan was dus om wederom in Frankrijk op te nemen, Saint-Rémy-de-Provence, maar de studio was al volgeboekt. Turner over California: "I don’t really have a home, apart from the road. [..] California, it’s a little piece of Heaven in which I like to place my suitcases between the Hell that is touring.
" Neem de vertaling van Engels naar Frans naar Engels in acht. Miles heeft zelfs z'n Vespa in laten vliegen naar California.

Over James Ford: "I don’t see myself doing an album without James. He has always been there. It’s been 10 years we’ve worked together. I was looking at old pictures the other day, and I think we haven’t changed too much. Except he has white hair!"

Over Owen Pallett: "We didn’t always agree on everything, there was even some tense talks. But sometimes, he transcended a song, it’s the case with “She Does the Woods.” You listen to the model and the final version with Owen’s arrangements, it’s like day and night!"

Over de 2 albums: "At the time we were just trying to imitate Scott Walker, while here we tried to imitate Alex Turner and Miles Kane.
"

Over Arctic Monkeys: “If I do an album with Miles, it’s because we are on an undetermined length break with the Monkeys. All the guys had kids recently, so they are in diapers and enjoying their happy fatherhood. And Matt is even more occupied because he had a little girl and is involved in the new Iggy Pop album. He made me listen to it, and I can tell you it’s awesome!"

Titeltrack favoriet Miles Kane deze keer. En Roy Orbison, is een mooie vergelijking voor 'Sweet Dreams, TN'.

Ze noemen ook “L'album de la semaine”, die is ondertussen ook alweer aangekondigd voor dit album, opname eind maart, uitzending waarschijnlijk ergens in mei. En ja, de vorige keer dat ze daar kwamen (Mini Mansions) waren ze dus inderdaad samen aan het schrijven. Hadden ze op FOK! kunnen lezen ;).
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:21:10 #144
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_160612105
Grappig, zie nu pas dat er meerdere versies van de clip zijn.

Voor wat betreft de interviews denk ik dat ze toch de hand in eigen boezem moeten steken. :)
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_160612681
Ondertussen is het album net integraal afgespeeld in een recordstore zo'n 50 kilometer van m'n huis :o. Eigenlijk wel een rare actie en weet ook niet in hoeverre Domino hier heel blij mee zal zijn en of dit wel mag met zo'n cd.
pi_160613376
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:55 schreef Jacobuspower het volgende:
Ondertussen is het album net integraal afgespeeld in een recordstore zo'n 50 kilometer van m'n huis :o. Eigenlijk wel een rare actie en weet ook niet in hoeverre Domino hier heel blij mee zal zijn en of dit wel mag met zo'n cd.
https://twitter.com/Crash_Records/status/708393950059634688

Hmmm, als we de TERMS OF USE even overslaan lijkt het me allemaal geen enkel probleem :P.

Aan het eind van de dag is het natuurlijk alleen maar goede promo: een paar liefhebbers horen wat voor een meesterwerk het is, verspreiden het woord, toch weer een andere invalshoek dan recensenten, goede hype. Maar denk dat het ze, vooral hierdoor, wel een enkeltje zwarte lijst oplevert, ja.
pi_160613711
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:47 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

https://twitter.com/Crash_Records/status/708393950059634688

Hmmm, als we de TERMS OF USE even overslaan lijkt het me allemaal geen enkel probleem :P.

Aan het eind van de dag is het natuurlijk alleen maar goede promo: een paar liefhebbers horen wat voor een meesterwerk het is, verspreiden het woord, toch weer een andere invalshoek dan recensenten, goede hype. Maar denk dat het ze, vooral hierdoor, wel een enkeltje zwarte lijst oplevert, ja.
Ja had die ook al bekeken inderdaad en dat zal waarschijnlijk geen probleem opleveren nee, maar dan zou je het dus ook op de radio mogen afspelen bijvoorbeeld zonder consequenties.

Ja dat klopt ook inderdaad, en er zijn nog geen opnames opgedoken dus een probleem is het ook niet echt. En het werkt zeker goed als promo, hype begint hier steeds meer te groeien. Haha, ja dat lijkt me dan weer niet zo verstandig nee :P

P.S. Nieuw interview: http://sidewalkhustle.com/15-minutes-with-the-last-shadow-puppets
Met een typische quote van Turner: "That’s the closest to the truth I’ve been all day" over Miles die "Nothing Lasts Forever" speelde
pi_160618687
Ik heb zelden een nummer zo vaak willen draaien bij uitgave als EYCTE! Die traagheid is zo nice!.. Geen flauw benul waar het over gaat, maar de rijmelarij is weer prachtig. Ik heb zo veel zin in Paradiso!
pi_160621233
Fijne interviews met best wel wat leuke info, dank!

Ik vind het wel opvallend dat dit het eerste Turner album is waar er niet meer veel wordt gesproken over een leak. Pre-AM lekte alles ongeveer drie weken voor release uit, maar die tijden zijn geloof ik wel voorbij. We hebben blijkbaar geaccepteerd dat het niet meer zo snel gebeurd. 😊

AM was maar een dag of 4/5 voor release, was het niet? Anyway, als Aviation inderdaad aankomende week volgt dan kan ik het de komende drie weken nog wel uitzingen. ik ga in ieder geval GÉÉN youtube materiaal bekijken van de eerste liveoptredens als het album er voor die tijd nog niet is.
pi_160623192
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 21:06 schreef sander26 het volgende:
Fijne interviews met best wel wat leuke info, dank!

Ik vind het wel opvallend dat dit het eerste Turner album is waar er niet meer veel wordt gesproken over een leak. Pre-AM lekte alles ongeveer drie weken voor release uit, maar die tijden zijn geloof ik wel voorbij. We hebben blijkbaar geaccepteerd dat het niet meer zo snel gebeurd. 😊

AM was maar een dag of 4/5 voor release, was het niet? Anyway, als Aviation inderdaad aankomende week volgt dan kan ik het de komende drie weken nog wel uitzingen. ik ga in ieder geval GÉÉN youtube materiaal bekijken van de eerste liveoptredens als het album er voor die tijd nog niet is.
Ik heb het idee dat vroegtijdige leaks sowieso steeds minder voorkomen. 'Post Pop Depression' is bijvoorbeeld hier ook meer de uitzondering die de regel bevestigt. Vind het eigenlijk wel fijn, hoef je ook niet meer wanhopig op zoek de hele tijd en kan je gewoon rustig afwachten tot de week van release en dan duikt er meestal wel ergens een streamlink op. AM lekte toen de maandag voor de release op vrijdag, verwacht zo'n soort scenario nu ook wel en als ie dus niet lekt zullen ze hem wel streamen op die dinsdag/woensdag.

Ja ik kan het ook nog prima volhouden, zeker als Aviation, waar iedereen volgens mij behoorlijk enthousiast over is, volgende week al weer komt. En dat laatste is voor mij dan weer wat makkelijker, over minder dan twee weken ben ik aanwezig bij de tour-premiere en zal ik dus het grootste deel van de nummers wel live horen :D. Uit dat laatste interview blijkt trouwens dat ze de nummers al flink hebben gerepeteerd, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het live weer magistraal gaat worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')