abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160564931
WOW gewoon WOW! Zo anders dan ik had verwacht en toch weer zo ontzettend logisch.
Dat string arrangement is waanzinnig gedaan. Alles is eigenlijk krankzinnig goed gedaan. Ik moet dit even laten bezinken geloof ik. :)
pi_160564992
_O_
pi_160565438
Die brug!!! En dan wanneer het refrein voor de tweede keer begint met die aanzwellende strijkers... Hou op met me!! Pffff.. En dan te bedenken dat deze niet eens in Aisumasen's top 5 staat als ik het goed heb.
pi_160566314
Dus toch geen 'Aviation' als single?

Deze is ook wel heel mooi tho O+ .
pi_160566347
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:18 schreef hallo-daar het volgende:
Dus toch geen 'Aviation' als single?
Jawel, dit is gewoon een 'teaser'.
Volgens mij is het de bedoeling dat 'Aviation' volgende week al ergens uitkomt.
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:24:00 #130
192683 AMDB
Visionair.
pi_160566396
Dit moet even bezinken, maar volgens mij hebben we een geniaal nummer hier.
pi_160567274
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:31 schreef sander26 het volgende:
Die brug!!! En dan wanneer het refrein voor de tweede keer begint met die aanzwellende strijkers... Hou op met me!! Pffff.. En dan te bedenken dat deze niet eens in Aisumasen's top 5 staat als ik het goed heb.
Ik was gisteren begonnen aan een post om op een paar dingen terug te komen, en aangezien er nogal wat is om op terug te komen was ik nog steeds aan het typen ;). Nee, ik wilde oorspronkelijk ook deze track even adresseren: ik had al opgeschreven dat ik mij besefte dat ik dit liedje flink "undersold" heb, en ik het absoluut niet wilde laten overkomen alsof ik het een mindere keus vond. Ik bedoelde slechts dat het niet de gedoodverfde single-kandidaat zou zijn en dat er een stuk of 5 tracks op het album staan die het algemene publiek misschien sneller gegrepen zouden hebben, een voorzichtige reactie die voortkwam uit de gemixte reacties op 'Bad Habits', die me verbaasde. Ik zie aan de reacties wereldwijd dat deze track heel goed is ontvangen en dat het precies zijn werk heeft gedaan. Dan kan ik bijna niet wachten tot het moment dat de rest naar buiten komt.

Je moet het zo zien, ik zei het vooral omdat er simpelweg 4 tracks op het album staan waarvan ik vrij zeker weet dat het meerendeel van de fans ze gelijk in hun “best of Turner”-lijst wil stoppen, wat een klasse apart is. En er staan in ieder geval nog 2 of 3 andere tracks op kant A alleen al waarvan je op eerste gehoor zou verwachten dat ze juist gelijk met die zouden uitpakken. En dan lijkt het op zo'n album met alleen maar goede songs al gauw dat ik ineens praat over de middenmoot, terwijl op zichzelf staand de titeltrack een van de vele hoogtepunten is, en de gelaagdheid van deze productie en de uniekheid van de song een representatief beeld geeft van de diversiteit op de rest van het album.

Het maakt deze keuze bijna gedurfd, en het is mooi dat ze, vooral na deze week, de muziek weer laten spreken. In het OOR-interview komt ook weer goed naar voren hoe veel passie er in dit "projectje" zit, en hoe erg ze door elkaar geïnspireerd zijn.

Nog even voor nu:

quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:20 schreef sander26 het volgende:

[..]

Jawel, dit is gewoon een 'teaser'.
Volgens mij is het de bedoeling dat 'Aviation' volgende week al ergens uitkomt.
Klopt, de promo is vanaf nu in full force: video mid-volgende week. Miles Kane-song, lead vocaal. Wat vandaag is uitgekomen is een, werkelijk geniaal uitgevoerd, 'tussendoortje'. Jammer, maar begrijpelijk, dat iedereen slechts naar één video linkt. Zouden ze het doorhebben?
pi_160567958
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 15:15 schreef Aisumasen het volgende:
Klopt, de promo is vanaf nu in full force: video mid-volgende week. Miles Kane-song, lead vocaal. Wat vandaag is uitgekomen is een, werkelijk geniaal uitgevoerd, 'tussendoortje'. Jammer, maar begrijpelijk, dat iedereen slechts naar één video linkt. Zouden ze het doorhebben?
Die video(s) is/zijn ook geniaal gedaan inderdaad.
Ik ben benieuwd of die Aviation video dan een vervolg gaat zijn op deze video. Dat zou gaaf zijn! :)

Fijn inderdaad dat er vandaag weer iets positiefs is om over te praten. Ook dat OOR interview was fijn om te lezen. Al vraag ik me wel vaak af met dit soort artikelen hoeveel vrijheid de journalist zichzelf toe-eigent bij het schrijven ervan. Veel van de dingen die erin staan vind ik a-typisch voor Alex om zo te verwoorden ofzo. Lastig uit te leggen wat ik bedoel haha :)

[ Bericht 20% gewijzigd door sander26 op 10-03-2016 16:00:07 ]
pi_160570405
Zoals Aisumasen volgens mij al zei een toch wel opmerkelijke keuze voor een teaser. Denk dat de meeste mensen inclusief ikzelf zo'n nummer zeker niet hadden verwacht ( :') ). Maar het werkt, want wat een sterk nummer is dit en ze laten hiermee in ieder geval weer zien wat ze in hun mars hebben en wat een divers album dit gaat worden. Zoals volgens mij ook al eerder opgemerkt is dit in ieder geval weer iets compleet nieuws wat we nog nooit van Turner gehoord hebben.

Hoogtepunt in het nummer is voor mij toch wel de zin: "as I walk through The Chalet of the Shadow of Death" en dan daarna het refrein. Het refrein mogen ze van mij voor 35 minuten loopen en je hebt een geweldig album. En die strijkintermezzo's zijn ook zo mooi O+

En dan nog de clip, geniaal in een shot opgenomen! Waarschijnlijk zijn de verschillende clips dus allemaal verschillende takes die ze hebben genomen en zo dus allemaal anders zijn. Vind de versie waar de golven ze ook echt bereiken toch wel het best denk ik
pi_160573978
Dit is zoooo goed man. Niks wat ik verwachtte, alles waar ik op hoopte. Een hele andere manier van samenzang en leuk dat het hele liedje blijft aanhouden. Ja, deze gaat op herhaling
pi_160574036
Dat moeten leuke opname dagen zijn geweest ;-)
pi_160575531
Die clip blijft me verbazen, nu zit er opeens een violist op het strand!
pi_160583512
En ja hoor, alweer een belabberd stuk van beide partijen komt binnen. Die persdagen hebben ze duidelijk gedaan op iets te weinig slaap gecombineerd met een iets te stevig onbijt, maar de journalisten waren ook op oorlogspad, zeg.

Interview in het Duitse blad Musikexpress 2016:






quote:
One of them is an outstanding Songwriter and one of the biggest rock stars of our time. The other one is known for his bigmouth and as an attention seeking copyist. So, what is it that brings Alex Turner and Miles Kane back together to work on a second album after eight years?

It is quiet in the 5 star hotel suite even though my question was pretty simple: ‘What do you like in each other?’ But even this question seems to be impossible to solve like a binomial formula for a third grader. Finally Turner answers: ‘Miles is a magnet’ he says, ‘he has a great humour… when I enter a room without him people ask for him’. Long breaks between the sentences. Turner doesn’t like interviews and he does not bother showing it. Just like drawing circles on the outrageously expensive mirror table with his outrageously expensive ring.

While Turner stares on the ground during his answers, Kane watches him like a lovestruck teenager from the side. Turner is the one who brought the Liverpool boy to his rock career. Turner became his mentor, he invited his former band The Little Flames and the Rascals – both forgotten by now and C class bands in the indie genre – as supports for his main band Arctic Monkeys in exchange for being introduced to the music of Scott Walker. The Last Shadow Puppets were born.

But since 2008, when their debut The Age of the Understatement came out and rocketed onto the top of the charts, nothing much happened. Arctic Monkeys continue their career with albums three to five, all of the top of the UK charts and even top 10 here in Germany, take over the USA and headlining several festivals all around the globe. Turner became a sought artist who spend all of his time and power for Arctic Monkeys, except for writing songs for the movie ‘Submarine’ and a few guest appearances on albums by Matt Helders, Queens of the Stone Age and – who would have thought – Miles Kane.

Kane on the other hand followed his idol Paul Weller, cut his hair to a mod-mob and recorded two fairly boring LPs. But he knew he could count on his best mate who once again took him as support act for the Arctic Monkeys with inviting him on finisher song ‘505’. Kane therefore was not forgotten.
Now, he enjoys touring the world promoting the new LP of The Last Shadow Puppets. Of course, he had to copy Alex Turner’s 50’s greaser style. While Turner combs back his long hair, Kane, with his shaved head, looks like Morrissey wrote ‘Sweet and Tender Hooligan’ just for Kane. You just cannot look at him without seeing Kane surrounded by a handful hools singing ‘Rule, Britain!’ ‘Our new look shows how we evolved those eight years. It’s just common to change your hair, your style in that time’ Kane says turning his head to Turner waiting for an approval. But Turner just stares at the ground.

Everything You’ve Come To Expect, the new LP, suits their clothing style in many ways. Heartbreak songs like on their first LP cannot be found on this one. This is an album for womanizer. The oversexualized ‘Bad Habits’ was intentionally their first single. The well-suited youngsters with high-waisted guitars disappeared. Now they are singing with open shirts and gold chains. Of course, this is all not just façade. ‘I do not think I have to show people how manly I am’ Turner says while suddenly staring into my eyes. Important things lead to eye contact.

Alex Turner, who just turned 30, has nothing to prove. ‘I have no legacy to leave behind’ and it truly sounds like someone who is accord with living in the here and now. And yet, he had the cheek to compare themselves to the almighty Beatles: When he and Kane come together to write songs… it must feel like McCartney and Lennon. Now, this statement seems to embarrass them, they correct: ‘Of course, we can only dream writing songs like on Sgt. Pepper’s…’ Kane continues ‘even though we wrote some new song which would sound really suitable for Pepper’s’. He laughs, Turner stares at the ground.

Kane lives his dream of being a rock star and showing how manliness is just part of it. Unlike Turner, Kane has no problem with words like ‘idol’: ‘Giving a kid the feeling, you had yourself when you were young… believing in rock’n’roll, you know?’ I wonder how often he has to pinch himself. Especially now after moving to L.A. like Turner did three years ago. The city of angels – maybe not home of rock and roll but definitely safe haven for some older heroes. ‘Yes let’s talk about L.A.’ Turner shouts with in an upright manner.”

“Turner does not understand why L.A. is highly sought by other musicians, his relocation had practical reasons: ‘I didn’t like L.A. the first few times I was there. It was a weird place that I just could not understand. But I came back again and again and made a lot of great friends. This way your opinion just changes. My circles of friends became the main reason I moved to L.A. – besides the obvious reasons like the great weather or the Mexican food.’ His band colleagues of the Arctic Monkeys followed his rule immediately – only Miles was missing: ‘I had enough of London and the fresh air of Los Angeles was good for me. Nothing stopped me from moving away. But I also love moving and travelling the world. I am a traveller.’ Kane describes his reasons to follow his buddy Alex – his friend Al, how he calls him.

The reason why they attract each other even past the ocean? I still do not see the answer how these two totally different guys like each other. In the end, Turner finally finds an answer on the first question of this interview. He says: ‘Miles is just the better frontman. I mean, just look at him: He is the born performer. His place is the stage.’ Miles Kane, lovestruck again, stares at Turner while Alex stares at the interviewer. He is serious. Yes, it just has to be love.”
Het is altijd professioneel om je persoonlijke vendetta te laten doorschemeren, zei hij sarcastisch.

En jeetje, dan moet het stuk in The Sunday Times nog verschijnen, aanstaand weekend, met als kop: "Arctic Monkey Alex Turner, with his old mate Miles, on their new album which will make you blush".

Heerlijk hoe je weet hoe die auteur gebaald heeft dat hij geen exclusieve fotoshoot kreeg en het stuk nu moet opleuken met de persfoto's, die hij niet zo kan framen zoals hij met de tekst zal doen. Journalistiek anno 2016: aandacht trekken ( https://twitter.com/JonathanDean_/status/692076319325163521 ), je wrok verzachten door publiekelijk je onderwerpen met je journalisten-vriendjes bespreken als een schooljongetje ( https://twitter.com/JonathanDean_/status/707947484081946624 ), snippets van teksten publiceren weken voordat je dat mag om diezelfde vriendjes die zich daar wél aan houden inhoud voor de neus weg te kapen, volledig uit de context, fragmentarisch, en waaruit je laat merken dat je heel weinig van de andere teksten op het album hebt meegekregen ( https://twitter.com/JonathanDean_/status/691989365598326784 ). Iemand die toch al niet gehinderd lijkt door enige professionaliteit ( https://twitter.com/JonathanDean_/status/693424675209224193 ).

Ik kan niet wachten! Iedereen OOR op het station doorbladeren kopen, Willem Bemboom heeft met de mannen in diezelfde giechelige modus tijdens de persdag aan de Herengracht afgelopen januari een heel goed stuk weten te krijgen, waarin Alex Turner onder andere kort persoonlijke herinneringen ophaalt aan Paradiso/Amsterdam, en er van beide kanten voor het eerst dieper wordt ingegaan op hun creatieve samenwerking.



[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 11-03-2016 07:06:33 (e The Sunday Times" staat niet zo netjes hè) ]
pi_160590198
Man, man, man, en we hebben dat Franse artikel van een tijdje terug ook nog niet eens besproken, bedenk ik me nu. Ze hebben ook wel ongeluk gehad met welke carrière-tijgertjes op zoek naar een beetje reuring ze getroffen hebben als journalisten.

Neem de schrijver van het stuk in Musikexpress hierboven, die wringt zich in zo veel bochten om zijn afgunst te spuien dat hij begint te liegen. Hoe krijg je dit uit je pen over deze samenwerking:

"Turner became his mentor, he invited his [bands] as supports for his main band Arctic Monkeys in exchange for being introduced to the music of Scott Walker".


Dat is alles. Zo dankbaar voor een cassettebandje van Scott Walker in een kleedkamer van een klein zaaltje 11 jaar geleden dat Alex Turner zichzelf forceert om inspiratie uit hem te putten. Dat Arctic Monkeys maar wat graag Miles Kane in de studio en voor akoestische sessies inschakelden, hij op 3 songs uit de FWN-sessies gitaar speelde en aan 2 songs meeschreef, en ze zich door zijn gitaar-sound die hij al in The Little Flames (2005) liet horen lieten inspireren, alles in het jaar voorafgaand aan het debuut van TLSP, laten we maar even weg. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de waarheid straks nog iets positiefs naar boven brengt over de persoon waar je karaktermoord op aan het plegen bent. Luister, iemand als Alex Turner omringt zich niet met minderen. Anders had hij nu nog wel aan dood paard Jon McClure getrokken uit medelijden.

Het met achterbakse steken - naar beide partijen, zelfs - doorspekte stukje heeft niets meer met kritiek te maken, maar is zo onbeschoft dat het gewoon lachwekkend onprofessioneel is. Hij rekt en rekt, zo ver dat hij zelfs de kledingstijl van Kane erbij moet halen en optekent dat deze van Turner gekopieerd zou zijn, en hij spoken gaat zien om z'n gram te halen. ("Kane says [this,] turning his head to Turner waiting for an approval. But Turner just stares at the ground".)

Ook al heb je nog zo'n hekel aan de artiest die je moet interviewen, dingen verzinnen en weglaten voor je eigen gewin is gewoon geen koosjere journalistiek. Behalve dat, je staat gewoon voor aap als een journalist als Willem Bemboom die een opstootje niet nodig heeft in de plaats daarvan deze quote van Turner krijgt:

"Ik ontcijfer zijn hersenspinsels en organiseer ze. Als Miles losbarst vliegen de ideeën je soms als mitrailleurvuur om de oren. Iemand die ‘m goed kent zou de beste er nog uit kunnen pikken. Maar meestal is alles heel goed en dan is het zaak om ook alles te vangen. Dat is mijn taak binnen het duo. Dat proces maakt bij mij weer van alles los, paden die ik normaal gesproken nooit in zou slaan."

Om zo minderwaardig over de helft van een duo te spreken, beledig je dus niet alleen Alex Turner, je held, maar neem je ook jezelf niet serieus en heb je vrij weinig van je onderwerp begrepen. Ik zal de enige quotes die niet van z'n persoonlijke hitlist afkomen eruit vissen:

"Everything You’ve Come To Expect, the new LP, suits their clothing style in many ways. Heartbreak songs like on their first LP cannot be found on this one. This is an album for womanizer. The oversexualized ‘Bad Habits’ was intentionally their first single."

Hold up, hier moet ik alweer ingrijpen. Geen liefdesverdriet, klopt. Maar oversekst? Ze zijn beide geloof ik aardig gelukkig in de liefde, en juist dát komt naar voren op een aantal tracks, romantiek. Meer dan alleen verlangen, beetje lust, van 'AM'. 3 tracks hebben een paar van de liefste en meest romantische lines die Turner ooit geschreven heeft, op eentje mijmert hij zelfs en laat hij bíjna een stukje van zijn gevoelens los. 'Bad Habits' is juist totaal niet representatief, en het album heeft al helemaal geen reet met een nieuw imago te maken, "oversekst"?! Als het dan iets is, is het Turner die op een paar momenten juist teruggrijpt naar de Submarine-melancholie en de Suck It And See-zoetheid.

"[Turner] had the cheek to compare themselves to the almighty Beatles: When he and Kane come together to write songs… it must feel like McCartney and Lennon. Now, this statement seems to embarrass them, they correct: ‘Of course, we can only dream writing songs like on Sgt. Pepper’s…’ Kane continues ‘even though we wrote some new song which would sound really suitable for Pepper’s’. He laughs, Turner stares at the ground."

Gaat dit over het 'tongue-in-cheek met op hetzelfde moment een vette knipoog'-grapje in dat NME-artikel uit januari...? En wat wil dat laatste gedeelte zeggen, dat Turner bescheiden is geworden, z'n bandmaatje het liefste wil negeren, maar dat Kane daadwerkelijk denkt dat hij 'Sgt. Pepper'-kwaliteit songs schrijft? Kane heeft het over de titeltrack, 1967-Beatles invloeden, harpsichord, veel verbeelding in de stijl en de tekst, iedereen hoort dat.

"Turner does not understand why L.A. is highly sought by other musicians, his relocation had practical reasons: ‘I didn’t like L.A. the first few times I was there. It was a weird place that I just could not understand. But I came back again and again and made a lot of great friends. This way your opinion just changes. My circles of friends became the main reason I moved to L.A. – besides the obvious reasons like the great weather or the Mexican food.’"

Het enige stukje met wat nieuwe info: Turner had het in het begin helemaal niet zo op LA.

En dat was het. Wederom een artikel wat opgevuld is met pure wrok en misschien wel frustratie over de desinteresse van je onderwerp(en). Niet even puntje van kritiek of terechte ergernis opschrijven - wederom, zoals Willem Bemboom ongetwijfeld terecht niet heeft weggelaten - maar gewoon alsof Gordon leegloopt.

Hoe kut moeten die persdagen wel niet geweest zijn _O-. Zal dit echter aan de band gelegen hebben? Want hey, waarom eerst nog mooi weer spelen tijdens het "fanboy moment of [his] life", effe vinyltjes laten signeren, fotootje met de jongens voor op Instagram...

https://www.instagram.com/p/BBZqjD0NkBu/
https://www.instagram.com/p/BBcmZXyNkED/

Hij's een phoney, hij's een fake, een fraud, een snake.

Goed, over naar belangrijke zaken: is iemand die 8 vingers van Turner opgevallen in OOR?! (Geen exclusieve photoshoot, wél een nieuwe exclusieve persfoto uit de sessie met Zachery Michael.)

pi_160590810
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 14:20 schreef Aisumasen het volgende:
Waarheid
Haha _O- Zó veel waarheid in deze post.

Ik geloof best dat het niet de meest makkelijk te interviewen band is, maar als je daar blijkbaar niet mee om kan gaan en hun humor niet snapt is het wel heel erg laag om hier vervolgens op te gaan lopen haten. Bemboom bewijst dat je wel degelijk een goed interview met ze kan hebben en je er dan ook nuttige informatie uit kan krijgen.

En wie heeft er daar met de photoshop zitte kloten :D
pi_160591783
Wat een vervelend interview zeg. Schrijf dan niets!
Dat de band moeilijk is te interviewen zou voor niemand nieuws moeten zijn.
Maar als goede journalist hoor je goed voorbereid op pad te gaan en dat heeft Bemboom goed gedaan. Aankomen met de OOR van acht jaar geleden bijvoorbeeld. Je moet ze zien te triggeren, want van tevoren kan je al weten dat ze er weinig zin in zullen hebben. Daar moet je als journalist op inspelen.

Aan de andere kant vind ik wel dat Alex en Miles zich ook iets professioneler mogen opstellen. Ja, ze vinden het niet leuk en nee, ze hebben het misschien niet nodig. Maar het hoort er nu eenmaal bij en dan zou het ze sieren als ze zelf ook de interviewers wat meer serieus nemen. Die lui komen ook hun werk doen. Als ze te maken krijgen met een journalist die misschien niet de grootste fan van ze is en ze gaan daar een potje vermoeid zitten zijn en ongeïnteresseerd zitten doen, dan lok je een negatief interview ook wel een beetje uit, nietwaar?

En voor wie zijn die interviews eigenlijk bedoeld? Juist, voor ons als fans! Niet dat ze enige verplichting naar ons toe hebben, maar als geïnterviewden zijn óók zij verantwoordelijk voor de uiteindelijke output.

Neemt al met al niet weg dat je als journalist geen onwaarheden moet gaan lopen verkondigen of je artikel moet gaan mis/gebruiken om een issue aan de kaak te stellen wat wellicht beter had gepast in een apart artikel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 14:20 schreef Aisumasen het volgende:
Man, man, man, en we hebben dat Franse artikel van een tijdje terug ook nog niet eens besproken, bedenk ik me nu. Ze hebben ook wel ongeluk gehad met welke carrière-tijgertjes op zoek naar een beetje reuring ze getroffen hebben als journalisten.
Welk interview is dit?
En wat ik me ook afvroeg... Ik kan me niet heugen dat jij iets hebt geroepen over een persdag in Amsterdam? Ik dacht dat ze alleen Brussel deden? Wie heeft ze naast 3voor12 en OOR nog meer gesproken?
pi_160592591
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:23 schreef sander26 het volgende:
Wat een vervelend interview zeg. Schrijf dan niets!
Dat de band moeilijk is te interviewen zou voor niemand nieuws moeten zijn.
Maar als goede journalist hoor je goed voorbereid op pad te gaan en dat heeft Bemboom goed gedaan. Aankomen met de OOR van acht jaar geleden bijvoorbeeld. Je moet ze zien te triggeren, want van tevoren kan je al weten dat ze er weinig zin in zullen hebben. Daar moet je als journalist op inspelen.

Aan de andere kant vind ik wel dat Alex en Miles zich ook iets professioneler mogen opstellen. Ja, ze vinden het niet leuk en nee, ze hebben het misschien niet nodig. Maar het hoort er nu eenmaal bij en dan zou het ze sieren als ze zelf ook de interviewers wat meer serieus nemen. Die lui komen ook hun werk doen. Als ze te maken krijgen met een journalist die misschien niet de grootste fan van ze is en ze gaan daar een potje vermoeid zitten zijn en ongeïnteresseerd zitten doen, dan lok je een negatief interview ook wel een beetje uit, nietwaar?

En voor wie zijn die interviews eigenlijk bedoeld? Juist, voor ons als fans! Niet dat ze enige verplichting naar ons toe hebben, maar als geïnterviewden zijn óók zij verantwoordelijk voor de uiteindelijke output.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Het lijkt deze ronde echter vaker dat ze juist té enthousiast zijn en daardoor in hun wereldje zitten, dan dat ze er geen zin in lijken te hebben. En sowieso is het vreemd. Half jaar na de release van album 12 wéér in een hotellobby om 10 in de morgen moeten uitleggen hoe die ene hitsong tot stand kwam kan geen interessante antwoorden opleveren, maar dit gaat om met je vriendje eindelijk de songs die 8 jaar in de maak waren los te mogen laten op de wereld, alles is vers. Dat zo'n schema en die reizen hun tol eist, dat lijkt me logisch. Het is al helemaal vreemd dat als er 2 gasten nooit hun fans willen teleurstellen het Alex Turner en Miles Kane zijn. Zo staan ze helemaal niet bekend, op en naast het podium, en nu ze beide over iets totaal nieuws en geweldigs mogen vertellen is het ineens allemaal kommer en kwel. Turner is altijd een draak geweest om te interviewen, maar dat was nooit uit onwil, "it's just me face".

Dus ik snap echt niet wat er die week is gebeurd. De PR-mensen in Frankrijk waren zelfs beschaamd geweest over het gedrag. Een mindere dag of een interview zonder chemie is niets nieuws, daar hebben we er afgelopen jaren genoeg van gehad, zijn ze niet de enige. Maar hele drommen mensen die volledig afgeknapt en zelfs op oorlogspad naar de pen grijpen? Waar ligt het dan aan dat een paar journalisten, op exact diezelfde dagen, zulke goede en gedetailleerde dingen uit ze krijgen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:23 schreef sander26 het volgende:

[..]

Welk interview is dit?
En wat ik me ook afvroeg... Ik kan me niet heugen dat jij iets hebt geroepen over een persdag in Amsterdam? Ik dacht dat ze alleen Brussel deden? Wie heeft ze naast 3voor12 en OOR nog meer gesproken?
Die ga ik nog even opsnorren, inclusief vertaling. Weer net zo'n drama, maar dan absoluut van hun kant. Maar die is nog wel grappig.

En heb ik ook niet. Ik dacht het al, maar na strikt overleg met Jacobuspower waren we tot de conclusie gekomen dat de Nederlandse journalisten naar Brussel waren afgereisd en ze onmogelijk nog een dag ertussen hadden gekregen. De verschillende setjes kleding - photo shoots - hebben ons ook op het verkeerde been gezet. Herengracht dus, 29 januari. In 2008 was de persdag ergens in april in het Lloyd Hotel.

En ik geloof sowieso de Zure Revue nog, en als ik het me goed herinner klaagde ook hun man over desinteresse van de bandleden.
pi_160593087
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:56 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dus ik snap echt niet wat er die week is gebeurd. De PR-mensen in Frankrijk waren zelfs beschaamd geweest over het gedrag. Een mindere dag of een interview zonder chemie is niets nieuws, daar hebben we er afgelopen jaren genoeg van gehad, zijn ze niet de enige. Maar hele drommen mensen die volledig afgeknapt en zelfs op oorlogspad naar de pen grijpen? Waar ligt het dan aan dat een paar journalisten, op exact diezelfde dagen, zulke goede en gedetailleerde dingen uit ze krijgen?
Ja precies, dan moet het dus klikken en je moet een interviewer hebben die zich vastbijt en goed voorbereid is.Ik kan me er helemaal iets bij voorstellen dat die PR-mensen zich beschaamd voelen.

Maar wat wellicht ook een rol kan spelen is de taalbarrière. Ik heb net dat interview terug zitten luisteren op Radio X van eind januari en ineens merkte ik dat die interviewster zich ook een paar keer moet herpakken en zich door het interview heen moet slaan. Met name door het toch wel beetje gekke gedrag van Miles. En dan is zij gewoon Brits!! :)

Stel je voor dat je deze twee op exact deze manier tegenover je krijgt en je bent van origine Frans of Duits, dan kan je zo'n gesprek toch bijna onmogelijk in het gareel houden?

En om dat Radio X interview er nog even bij te pakken... Wat mij net opviel bij het terugluisteren: die interviewster vraagt wat hun favoriete track op het album is. Miles antwoord 'Used To Be My Girl' waarna ze beide ongegeneerd hard in de lach schieten. Vervolgens vraagt Alex aan Miles waarom dat z'n favoriet is en of hij de riff kan beschrijven. Miles eindigt met: "It's a really cool tune, it's reaaaaaly good! I'm really enjoying that one." Vervolgens schieten ze allebei weer heel hard in de lach. Enig idee wat de inside joke hier is Aisumasen aangezien jij de track al gehoord hebt? :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:56 schreef Aisumasen het volgende:


[..]

Die ga ik nog even opsnorren, inclusief vertaling. Weer net zo'n drama, maar dan absoluut van hun kant. Maar die is nog wel grappig.


Thanks, ben benieuwd! :)
pi_160607004
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:18 schreef sander26 het volgende:

[..]

Ja precies, dan moet het dus klikken en je moet een interviewer hebben die zich vastbijt en goed voorbereid is.Ik kan me er helemaal iets bij voorstellen dat die PR-mensen zich beschaamd voelen.

Maar wat wellicht ook een rol kan spelen is de taalbarrière. Ik heb net dat interview terug zitten luisteren op Radio X van eind januari en ineens merkte ik dat die interviewster zich ook een paar keer moet herpakken en zich door het interview heen moet slaan. Met name door het toch wel beetje gekke gedrag van Miles. En dan is zij gewoon Brits!! :)
Ja, absoluut de taalbarrière, wat wederom meer hun fout is dan die van de interviewers. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar teleurstellend genoeg maar een paar alinea's aan informatie uit kunt krijgen. Dit blijkt uit het Franse interview. Maar die Duitser wist heel goed waar hij mee bezig was en is gewiekst te werk gegaan. Voor de rest is het is meer dat de band een beetje de misvatting lijkt te maken dat iedereen alles wat ze doen net zo leuk wil vinden als dat hun vrienden dat doen. En dat is ze nu massaal terug in hun gezicht gegooid. Het is wel leuk dat ze zich zo op schoolreisje voelen - wat dan weer niet strookt met de desinteresse die andere journalisten noemen - dat ze elkaar de hele dag aan het lachen aan het maken zijn, maar het gaat zeker ten koste van de inhoud. Ze hebben iets te veel naar The Beatles "off the cuff"-gesprekken geluisterd, die overigens absoluut hilarisch én spontaan waren:


Wat die radiointerviews betreft, ik kan me herinneren dat Annie Mac van de BBC ook totaal geen poging deed om ze een beetje voer te geven om over te praten, en het meer opvulling van de tijd was.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 16:18 schreef sander26 het volgende:

[..]

En om dat Radio X interview er nog even bij te pakken... Wat mij net opviel bij het terugluisteren: die interviewster vraagt wat hun favoriete track op het album is. Miles antwoord 'Used To Be My Girl' waarna ze beide ongegeneerd hard in de lach schieten. Vervolgens vraagt Alex aan Miles waarom dat z'n favoriet is en of hij de riff kan beschrijven. Miles eindigt met: "It's a really cool tune, it's reaaaaaly good! I'm really enjoying that one." Vervolgens schieten ze allebei weer heel hard in de lach. Enig idee wat de inside joke hier is Aisumasen aangezien jij de track al gehoord hebt? :)

[..]
Dit is de track die je onder één van die promo-video's hoort. Het is het enige liedje op het album waar ze beide een lead-vocaal op doen. Miles begint met een couplet, maar ironisch genoeg beukt Turner hem daarna gelijk opzij om zijn meest Humbug-y solo sinds 2010 te doen, ik denk zijn enige op het hele album, en zingt dan het volgende couplet. Helders zingt mee, maar zit verborgen. Dat is alles wat relevant zou kunnen zijn, dus ik kan je niet veel wijzer maken, haha. Als ik het terugluister lijkt het dat ze wederom Ringo in Anthology imiteren, en dat het meer daar om gaat dan om de inhoud van wat ze zeggen. De riff is inderdaad wel beetje Howlin' Wolf zoals hij zegt, hele goede track. Een van de 11.

MYROCK Magazine, eind februari:



Ik had willen quoten, maar de opmaak gaat verloren en is dan de moeite niet: http://imthejoshinthepack(...)yrock-n-39-by-thomas

Deze viel dus in de categorie "te melig om veel van te maken", en niet in de "verveeld"-categorie. Weer de samenvat-service:

Oorspronkelijke plan was dus om wederom in Frankrijk op te nemen, Saint-Rémy-de-Provence, maar de studio was al volgeboekt. Turner over California: "I don’t really have a home, apart from the road. [..] California, it’s a little piece of Heaven in which I like to place my suitcases between the Hell that is touring.
" Neem de vertaling van Engels naar Frans naar Engels in acht. Miles heeft zelfs z'n Vespa in laten vliegen naar California.

Over James Ford: "I don’t see myself doing an album without James. He has always been there. It’s been 10 years we’ve worked together. I was looking at old pictures the other day, and I think we haven’t changed too much. Except he has white hair!"

Over Owen Pallett: "We didn’t always agree on everything, there was even some tense talks. But sometimes, he transcended a song, it’s the case with “She Does the Woods.” You listen to the model and the final version with Owen’s arrangements, it’s like day and night!"

Over de 2 albums: "At the time we were just trying to imitate Scott Walker, while here we tried to imitate Alex Turner and Miles Kane.
"

Over Arctic Monkeys: “If I do an album with Miles, it’s because we are on an undetermined length break with the Monkeys. All the guys had kids recently, so they are in diapers and enjoying their happy fatherhood. And Matt is even more occupied because he had a little girl and is involved in the new Iggy Pop album. He made me listen to it, and I can tell you it’s awesome!"

Titeltrack favoriet Miles Kane deze keer. En Roy Orbison, is een mooie vergelijking voor 'Sweet Dreams, TN'.

Ze noemen ook “L'album de la semaine”, die is ondertussen ook alweer aangekondigd voor dit album, opname eind maart, uitzending waarschijnlijk ergens in mei. En ja, de vorige keer dat ze daar kwamen (Mini Mansions) waren ze dus inderdaad samen aan het schrijven. Hadden ze op FOK! kunnen lezen ;).
  zaterdag 12 maart 2016 @ 14:21:10 #144
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_160612105
Grappig, zie nu pas dat er meerdere versies van de clip zijn.

Voor wat betreft de interviews denk ik dat ze toch de hand in eigen boezem moeten steken. :)
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_160612681
Ondertussen is het album net integraal afgespeeld in een recordstore zo'n 50 kilometer van m'n huis :o. Eigenlijk wel een rare actie en weet ook niet in hoeverre Domino hier heel blij mee zal zijn en of dit wel mag met zo'n cd.
pi_160613376
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 14:55 schreef Jacobuspower het volgende:
Ondertussen is het album net integraal afgespeeld in een recordstore zo'n 50 kilometer van m'n huis :o. Eigenlijk wel een rare actie en weet ook niet in hoeverre Domino hier heel blij mee zal zijn en of dit wel mag met zo'n cd.
https://twitter.com/Crash_Records/status/708393950059634688

Hmmm, als we de TERMS OF USE even overslaan lijkt het me allemaal geen enkel probleem :P.

Aan het eind van de dag is het natuurlijk alleen maar goede promo: een paar liefhebbers horen wat voor een meesterwerk het is, verspreiden het woord, toch weer een andere invalshoek dan recensenten, goede hype. Maar denk dat het ze, vooral hierdoor, wel een enkeltje zwarte lijst oplevert, ja.
pi_160613711
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 15:47 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

https://twitter.com/Crash_Records/status/708393950059634688

Hmmm, als we de TERMS OF USE even overslaan lijkt het me allemaal geen enkel probleem :P.

Aan het eind van de dag is het natuurlijk alleen maar goede promo: een paar liefhebbers horen wat voor een meesterwerk het is, verspreiden het woord, toch weer een andere invalshoek dan recensenten, goede hype. Maar denk dat het ze, vooral hierdoor, wel een enkeltje zwarte lijst oplevert, ja.
Ja had die ook al bekeken inderdaad en dat zal waarschijnlijk geen probleem opleveren nee, maar dan zou je het dus ook op de radio mogen afspelen bijvoorbeeld zonder consequenties.

Ja dat klopt ook inderdaad, en er zijn nog geen opnames opgedoken dus een probleem is het ook niet echt. En het werkt zeker goed als promo, hype begint hier steeds meer te groeien. Haha, ja dat lijkt me dan weer niet zo verstandig nee :P

P.S. Nieuw interview: http://sidewalkhustle.com/15-minutes-with-the-last-shadow-puppets
Met een typische quote van Turner: "That’s the closest to the truth I’ve been all day" over Miles die "Nothing Lasts Forever" speelde
pi_160618687
Ik heb zelden een nummer zo vaak willen draaien bij uitgave als EYCTE! Die traagheid is zo nice!.. Geen flauw benul waar het over gaat, maar de rijmelarij is weer prachtig. Ik heb zo veel zin in Paradiso!
pi_160621233
Fijne interviews met best wel wat leuke info, dank!

Ik vind het wel opvallend dat dit het eerste Turner album is waar er niet meer veel wordt gesproken over een leak. Pre-AM lekte alles ongeveer drie weken voor release uit, maar die tijden zijn geloof ik wel voorbij. We hebben blijkbaar geaccepteerd dat het niet meer zo snel gebeurd. 😊

AM was maar een dag of 4/5 voor release, was het niet? Anyway, als Aviation inderdaad aankomende week volgt dan kan ik het de komende drie weken nog wel uitzingen. ik ga in ieder geval GÉÉN youtube materiaal bekijken van de eerste liveoptredens als het album er voor die tijd nog niet is.
pi_160623192
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 21:06 schreef sander26 het volgende:
Fijne interviews met best wel wat leuke info, dank!

Ik vind het wel opvallend dat dit het eerste Turner album is waar er niet meer veel wordt gesproken over een leak. Pre-AM lekte alles ongeveer drie weken voor release uit, maar die tijden zijn geloof ik wel voorbij. We hebben blijkbaar geaccepteerd dat het niet meer zo snel gebeurd. 😊

AM was maar een dag of 4/5 voor release, was het niet? Anyway, als Aviation inderdaad aankomende week volgt dan kan ik het de komende drie weken nog wel uitzingen. ik ga in ieder geval GÉÉN youtube materiaal bekijken van de eerste liveoptredens als het album er voor die tijd nog niet is.
Ik heb het idee dat vroegtijdige leaks sowieso steeds minder voorkomen. 'Post Pop Depression' is bijvoorbeeld hier ook meer de uitzondering die de regel bevestigt. Vind het eigenlijk wel fijn, hoef je ook niet meer wanhopig op zoek de hele tijd en kan je gewoon rustig afwachten tot de week van release en dan duikt er meestal wel ergens een streamlink op. AM lekte toen de maandag voor de release op vrijdag, verwacht zo'n soort scenario nu ook wel en als ie dus niet lekt zullen ze hem wel streamen op die dinsdag/woensdag.

Ja ik kan het ook nog prima volhouden, zeker als Aviation, waar iedereen volgens mij behoorlijk enthousiast over is, volgende week al weer komt. En dat laatste is voor mij dan weer wat makkelijker, over minder dan twee weken ben ik aanwezig bij de tour-premiere en zal ik dus het grootste deel van de nummers wel live horen :D. Uit dat laatste interview blijkt trouwens dat ze de nummers al flink hebben gerepeteerd, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het live weer magistraal gaat worden
pi_160624174
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:05 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat vroegtijdige leaks sowieso steeds minder voorkomen. 'Post Pop Depression' is bijvoorbeeld hier ook meer de uitzondering die de regel bevestigt. Vind het eigenlijk wel fijn, hoef je ook niet meer wanhopig op zoek de hele tijd en kan je gewoon rustig afwachten tot de week van release en dan duikt er meestal wel ergens een streamlink op. AM lekte toen de maandag voor de release op vrijdag, verwacht zo'n soort scenario nu ook wel en als ie dus niet lekt zullen ze hem wel streamen op die dinsdag/woensdag.

Ja ik kan het ook nog prima volhouden, zeker als Aviation, waar iedereen volgens mij behoorlijk enthousiast over is, volgende week al weer komt. En dat laatste is voor mij dan weer wat makkelijker, over minder dan twee weken ben ik aanwezig bij de tour-premiere en zal ik dus het grootste deel van de nummers wel live horen :D. Uit dat laatste interview blijkt trouwens dat ze de nummers al flink hebben gerepeteerd, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het live weer magistraal gaat worden
Ja die leak van Post Pop Depression was ineens erg opvallend inderdaad. Eigenlijk precies wat ik bedoelde; je verwacht het gewoon niet meer zo snel.

Het zou misschien ook nog kunnen dat ze een stream aanbieden op de datum van de tour-premiere? Zou misschien wel logisch zijn. Gebeurde ook met Post Pop Depression afgelopen week rondom de tour-premiere. Het verschil is daarmee natuurlijk wel dat het album al gelekt was.
pi_160624516
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:37 schreef sander26 het volgende:

[..]

Ja die leak van Post Pop Depression was ineens erg opvallend inderdaad. Eigenlijk precies wat ik bedoelde; je verwacht het gewoon niet meer zo snel.

Het zou misschien ook nog kunnen dat ze een stream aanbieden op de datum van de tour-premiere? Zou misschien wel logisch zijn. Gebeurde ook met Post Pop Depression afgelopen week rondom de tour-premiere. Het verschil is daarmee natuurlijk wel dat het album al gelekt was.

Ja dat zou ook nog een mogelijkheid zijn inderdaad, al denk ik toch dat ze wachten tot de week zelf. Bij Post Pop speelde natuurlijk ook mee dat het album al lang gelekt was en ze nu iedereen de kans wilden geven om het legaal te luisteren. Wat vast staat is dat je je in ieder geval niet heel lang zal hoeven in te houden met het bekijken van de livefilmpjes.
pi_160631505
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 04:10 schreef Aisumasen het volgende:
[..] En jeetje, dan moet het stuk in The Sunday Times nog verschijnen, aanstaand weekend, met als kop: "Arctic Monkey Alex Turner, with his old mate Miles, on their new album which will make you blush".

Heerlijk hoe je weet hoe die auteur gebaald heeft dat hij geen exclusieve fotoshoot kreeg en het stuk nu moet opleuken met de persfoto's, die hij niet zo kan framen zoals hij met de tekst zal doen. Journalistiek anno 2016: aandacht trekken ( https://twitter.com/JonathanDean_/status/692076319325163521 ), je wrok verzachten door publiekelijk je onderwerpen met je journalisten-vriendjes bespreken als een schooljongetje ( https://twitter.com/JonathanDean_/status/707947484081946624 ), snippets van teksten publiceren weken voordat je dat mag om diezelfde vriendjes die zich daar wél aan houden inhoud voor de neus weg te kapen, volledig uit de context, fragmentarisch, en waaruit je laat merken dat je heel weinig van de andere teksten op het album hebt meegekregen ( https://twitter.com/JonathanDean_/status/691989365598326784 ). Iemand die toch al niet gehinderd lijkt door enige professionaliteit ( https://twitter.com/JonathanDean_/status/693424675209224193 ).

Ik kan niet wachten! [..]
Het is zondag. Zitten qua formattering een paar copypaste slordigheidjes in, maar die moeten jullie maar even overzien.

quote:
Some pop stars, a decade or more into their careers, are better read than heard. Kanye. Courtney. Noel. Bono. Adele. All now offer sharper soundbites than sounds, and occasionally it would be preferable for certain musicians to release audiobooks. Then there are others. Big stars who matter, who mutter. Step forward Alex Turner, the charismatic, cheeky Arctic Monkeys front man with taciturn and wary interviews scattered around all corners of the internet.
Ten years ago, his band released Whatever People Say I Am, That's What I'm Not, the fastest-selling debut album of all time in the UK. Its big single, I Bet You Look Good on the Dancefloor, has been livening up wedding discos since, while their last record, AM, reached the Top 10 in America. They are Brit, Ivor Novello, Mercury winners.

Grammy nominees. Glastonbury headliners twice...

"Is it really that long?" Turner drawls, a couple of drinks in, sitting in a side room at a London club. Much has changed. From tracksuits to expensive leather jackets, how does he look back on his career? "Come on, you sort of answered that with your preparation, your ramp-up to the question. What's 'prelude' mean?" Kind of a ramp-up. He mumbles. "What do I think about it? I don't know... I can't answer that." In an odd way, that's a good answer. "Yeah." It seems he's about to say something. "I don't even want to. F***." That's going to be hard to transcribe. "Maybe don't write that you asked that question."

Picture him in 2006. Scruffy moptop, cute smile, zit-marked: the indie pin-up for a burgeoning internet generation, but already a man from a different time. "You know how the Beach Boys didn't really surf?" he once said. "Well, we're the internet band that... didn't really surf." And as albums (five now) and years rolled by, the music of Arctic Monkeys became an impressive blend, both heavier and more melodic, as Turner's lyrics grew more refined, like those British punk poets who always crash-land in love. A personal favourite from Suck It and See: "You're rarer than a can of dandelion and burdock / And those other girls are just post-mix lemonade."

Turner in 2016 is that rarest of modern creations: a rock icon. With slicked-back hair, heavy jacket and white T-shirt, he sits waiting on a bar stool, curled like a sleeping cat. You need to earn his respect. He turned 30 in January, which will age many, and has spent a third of a lifetime facing questions he considers inane. Big brown eyes size me up. When he ditches a layer to reveal biceps far bulkier than you'd imagine, a big Yorkshire rose tattoo stands out, a nod to his Sheffield home. He lives in Los Angeles now — which explains those muscles — and leans back a lot, head in hands. Smirking. Trying to work out if you can be trusted.

Next to him is Miles Kane. He's friendly from the off, in a smart suit jacket, a little in awe of his best friend. A successful solo act in his own right, Kane first worked with Turner in 2008, on a Scott Walker- and strings-inflected album called The Age of Understatement, released under the name the Last Shadow Puppets. Now they're back with a glorious sweep of songs showing off influences that have widened to include even Isaac Hayes. It's called Everything You've Come to Expect.

So, what do people expect? "I am not under any illusions that everyone's braced waiting for the Shadow Puppets to make a second record," Turner says with a disingenuous shrug. "Is it maybe a joke on the idea that anyone expects anything?" He stops, taking a regular, monster pause, before continuing. "We kind of didn't think that one through."

What he and Kane admit is that the title deliberately leads listeners to the track of that name, where they feel most musically original and free. But freedom is everywhere. This is the loosest, best set of songs either man has made. Arctic Monkeys forged a name as rabblerousers, satirical polemicists on grotty British night-time streets, but as Turner's bars and clubs became nicer, he wisely decided not to bore listeners with cocktail menus and swimming pools, but rather to home in on what we all want. Which is love, and having it off.

I tell Turner — who co-writes all songs and is sole credit on the three best — that I want to talk about lyrics. "Uh-oh," he groans theatrically, with a voice deep and slurring, still northern-inflected despite being based in California since 2012. "Fire away." So, first of all, it's mostly about sex, even rather Prince in bits, or R Kelly without the legal worries. "I'll take Prince," he smiles. "Or f****** Kels, for that matter."

I say I won't read out examples, as it would be weird, but he's enjoying himself now. "Read them out," he teases, sipping beer. "Go on..."

Right, I say, downing my creamy whisky. "Get down on your knees again"; "Baby, we ought to f***"; "Let me know when you want your socks knocking off." He's laughing. "Ah, yeah," he says, nodding. Then I blurt out "I ain't got anything to lick without you, baby!", and we gaze at each other like a couple of guys on a sordid speed date. "That is provocative," he deadpans. "Yeah, there's probably more of that imagery than our last record, but d'you think it's more explicit than anything I've done?" Yes.

Moving from lust to love, and Sweet Dreams, TN. "Hmm" is the response I was expecting and get. The song is an outburst from a smitten man, completely universal — "As your shrinking figure blows a kiss/I catch it and smash it on my lips" — until a final verse when Turner mentions a nose piercing and his subject's home state, Tennessee (the TN of the title), both of which apply to his current girlfriend, Taylor Bagley. "Hey presto." He doesn't mind being obvious when before he was more opaque? "I mean, it sounds like you've already written that paragraph..." Not really. "And would I like to add anything?" He pauses for a long time.

"I'm happy with that," he continues, many stops-and-starts smoothed over in print. "But there's no way every song on the record would be that direct. I don't think I've written a song like that before, really. There's…" Here, imagine a break as long as the summer holidays. "But I can't help it!" he says loudly, camp, arms in the air. Kane interrupts, rock to a rock star. "That's enough to say on that."

MUSIC | The Last Shadow Puppets Turner, of course, used to date the TV presenter Alexa Chung. They had matching hair and were mostly found backstage at festivals. They split in 2011, and Arctic Monkeys' AM was a break-up record in hiding: music so dense, it overpowered lyrics that were largely longing. The song Snap Out of It is the most buoyant Turner has sounded, but its words told a desperate story.

ST So it's Bagley, then, who makes Everything You've Come to Expect feel like such an exhalation. A waterfall tumble of new and unexpected love. But it's also, clearly, LA, where both Last Shadow Puppets live. It's the most relaxed place in the States, where breakfasts last all morning, then everyone goes to the beach, and such living has given Kane new lightness, too. What does he miss most about his birth town, Birkenhead? Warburtons crumpets.

From California; years of On tablet, thesundaytimes.

For Turner, the move to the West Coast was more necessary. He's famous, after all: one of the only recognisable rock stars with a debut in the past 10 years. LA, by contrast, is so plastered by celebrity that nobody gets startled by it. It's a long way to go, but is that why he likes it? "I would certainly say there is an element of that," he replies. "You knew that, though. You knew the answer to that." He sounds annoying, but such deconstruction is how he amuses himself, and he soon stops, loosening up with chat about a bar in LA where I was once told he had become such a big deal, he has his own table.

"I have the idea in the back of me head that I'm a commodity," he says with a little wheezy laugh. "It gives me a little spring in me step."

" Spend enough time with Turner and you will start to enjoy his company. Partly through relief that he hasn'tDIGITAL walked out, but more because, slowly, he gets easier to talk to. He's funny, too, with a tangent on tour plans that include "interpretations of a string part. Blue Man Group v Shadow Puppets... I think of Blue Man Group more than I should." Also, asides that felt like arrogant put-downs suddenly seem charming and dry, delivered with the wink that led to his becoming a sex symbol for women old enough to be his teacher.

Sheffield to watch 10 Alex Turner or at co.uk/ culture Kane bursts out laughing at a mention of Turner's pouty slot with Susanna Reid on BBC Breakfast in 2013. "Wait, was she dead flirty with him?" There was flirting from both. Turner looks blank until he is reminded of the details. Reid asked if he was going on Strictly, because she bets he looks good on the dancefloor. He replied, "I should have been the one to say you look good on the dancefloor," and social media fell for it. Charm gets clicks. "That's what I always say," Turner observes, with such sarcasm that I doubt he even has an email address.

"I'm going to head to the gents," he says. "Will you excuse me?" While he's gone, Kane and I talk music. At the Brits in 2014, Turner made a much repeated speech with the gist: "Rock'n'roll... it will never die." But, I ask Kane, is that true? The charts are full of banging tunes and DJ sets, or solo stars with songwriting teams. He nods, but sympathises with his peers, albeit with caveats.

"People need help writing songs," he says. "I don't see that as bad, but it can all become the same. Even if you had something cool, it could get zapped out of you." I spoke to James Bay... "I was thinking of him." It was telling, as he said his ambition — above artistically stretching himself — was to fill arenas. Turner comes back. "Are my ears burning?" he asks, grinning. We catch him up about such ambitiously minded musicians. "There's f****** nowt wrong with that," he says sharply. "Oasis used to say that shit."

Our chat after the interview is the most at ease, when Kane has left for a cigarette and Turner stays to talk about anything but music. "What are you up to now?" he asks. "We're going to Belgium tomorrow... I'm dancing on the inside." We talk about homes, London, babies. He knows a lot of people who have had kids recently, but adds he has "no idea" about that sort of thing. We continue with small talk that doesn't feel forced, or even an imposition on his time.

"Did you get everything you need?" he asks, and I'm struck by his belated friendliness. By the time he is 40, he will surely be garrulous from the outset, settled in that imperious phase of fame he has just started out in; when he'll know who he is and be so intimidatingly confident with that, he doesn't need to be wary any more. Sometimes that leads to those better read than heard, but others (one hopes him) manage to level out the sound and the soundbites to become fully formed stars. We shake hands, and it's not just the hair and the leather, but I think of Bruce Springsteen. c Everything You've Come to Expect is out on Apr 1 on Domino
Lang niet zo slecht als verwacht. Hij heeft het inderdaad het Alex Turner solo interview gemaakt zoals hij beloofde, waarmee hij 50% van de band negeert vanwege zijn persoonlijke voorkeur. Mooi dat Turner het karakter van deze journalist ook in de gaten had en/of op de hoogte was (gebracht), wat heel goed blijkt uit de antwoorden, welke niet de "noemen van de voornaam van de interviewer"-beleefdheid hebben wat we van hem gewend zijn.

Echt informatie voor in de naslagwerken zit er niet in, maar het lezen van het gehele artikel schetst wel een interessant licht op een aantal dingen. Een paar nuances die ik wil aanbrengen:

over Miles Kane:

"A successful solo act in his own right."

Correct. Ik zei al dat hij best redelijk is.

"Kane first worked with Turner in 2008."

Niet echt, 2006. Slordig. Kan gebeuren.

De nadruk op de aanwezigheid van Turner is meer redelijk omschreven dan je had kunnen verwachten van z'n aandachtsgeile Tweets: Turner IS de enige schrijver van de 3 beste liedjes op het album - ervan uitgaande dat hij over de Alexandra Savior co-write heenkeek voor het gemak - en het is gezien de omstandigheden verrassend dat hij dat stukje spot-on heeft ingezien. Verrassend, gezien hoe slecht hij is in het interpreteren van teksten:

"Get down on your knees again"; "Baby, we ought to fuck"; "Let me know when you want your socks knocking off." "Meer expliciet dan wat Turner ooit gedaan heeft."

3 zinnen onder het vergrootglas, waarvan de eerste een romantisch aanzoek zou kunnen omschrijven, in een heel lief liedje, en dat laatste helemaal niet hoeft te betekenen wat de auteur van het artikel ons erin wil laten lezen. "Expliciet" is echt overdreven, op de genoemde zinnen in 'Sweet Dreams, TN' na. Die zoals eerder gezegd juist lief/plagend/mijmerend/grappig, gewoonweg romantisch, en amper Akon zijn, en die werken in de context van het gehele liedje. En is het meer expliciet dan 'Knee Socks', 'You're So Dark'? "Het gaat vooral om seks." Die stukjes maken dit echt helemaal geen album "vooral" over seks en lust, verre van.
pi_160633976
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 19:44 schreef NiceTry het volgende:
Ik heb zelden een nummer zo vaak willen draaien bij uitgave als EYCTE! Die traagheid is zo nice!.. Geen flauw benul waar het over gaat, maar de rijmelarij is weer prachtig. Ik heb zo veel zin in Paradiso!
Die alliteratie en wordplay is fenomenaal. "Dirtbag Ballet by the bins down the alley" en "apocalyptic lipstick". En de tekst zit ook boordevol verwijzing, een paar zijn bevestigd of ontkracht in het OOR-interview, maar als je het gaat uitcijferen zijn er nog veel meer te vinden. Het is leuk om te zeggen dat bijvoorbeeld - uiteraard - ’Shadowplay’ exact zo in de officiële tekst staat, hoofdletter en aan elkaar, maar het natuurlijk meer dingen kan betekenen.

De muzikale credits van deze song:

quote:
Organ, Vocal: Alex Turner
Drums, Percussion: James Ford
Vocal: Miles Kane
Bass Guitar, Guitar, Percussion: Zachary Dawes
Background Vocal: Matt Helders

Violin: Eric Gorfain
Violin: Marisa Kuney
Violin: Amy Wickman
Violin: Daphne Chen
Violin: Gina Kronstadt
Violin: Alwyn Wright
Violin: Chris Woods
Viola: Leah Katz
Viola: Rodney Wirtz
Cello: Richard Dodd
Cello: John Krovoza
Cello: Peggy Baldwin
Contrabass: Ian Walker
French Horn: Stephanie O'Keefe
Flute, Piccolo: Sara Andon

Producer: James Ford
Mixing Engineer: Tchad Blake
Engineer: Sean Oakley
Performance Arranger: Owen Pallett
String Recording Engineer: Ross Hogarth
Mastering Engineer: Brian Lucey
'AM'-crew achter de knoppen van de mix dus, zoals al eerder vermeld. Had ik al gezegd dat de video-mix, behalve natuurlijk de golven en het feit dat een paar (?) video's mono zijn, anders is? De strijkers zijn bijna solo op een bepaald moment in als ik goed onthouden heb het tweede couplet, wat niet zo is op de de album-versie, wat je op Spotify/iTunes kunt horen.

Het orkest bestaat uit mensen die niet de minste dingen op hun naam hebben staan, samenwerkingen met Lenny Kravitz, Electric Light Orchestra, Kanye West, Ray Charles… Niet erg verrassend in de LA-wereld natuurlijk. Trompettist Chris Bautista en trombonist Nick Daley doen niet eens mee op deze track, en het is al een behoorlijke lijst, maar Owen Pallett denkt groots.

De video-credits:

quote:
Sound artist: Antony & Tom at Factory
VFX Artist: Brad at The Mill
Colourist: Houmam at ETC

Casting Director: Shane Liem
DoP: Chung-Hoon Chung
Steadicam Operator: Cedric Martin
Production Designer: Christian Stone
Wardrobe Stylist: Franck Chevalier
Makeup/Hair: Laura Machieraldo

Producers: Eric Brown & Chris Cho
VFX Producers: Claire Perry & Olivia Jessop
Creative direction: Black Sheep Studios

Cast: Michelle Dawley Eliot
Hier alle video's op hetzelfde moment:


En hier een poging van iemand om ze op volgorde te zetten, maar ik geloof niet dat het volledig correct is: https://www.youtube.com/p(...)UP7_rC105tnMA1dw5n0u

Het lijkt dat er één ‘final’ versie is/was die iedereen als eerste kreeg als je op de gedeelde link klikte, en ze in het verloop van de dag steeds een andere versie van de video van “unlisted” afhaalde. Ik zag als eerste die met als money shot de camera die pande richting de mannen die precies op dat moment letterlijk overspoeld werden door de vloed.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 16:09 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

P.S. Nieuw interview: http://sidewalkhustle.com/15-minutes-with-the-last-shadow-puppets
Met een typische quote van Turner: "That’s the closest to the truth I’ve been all day" over Miles die "Nothing Lasts Forever" speelde
Sympathiek interview. En die quote spreekt boekdelen inderdaad.

“Don’t Forget Where You’ve Been”, haha, leuk. Mooi dat ze er zo natuurlijk in zijn gegroeid en dat het juiste moment voor een vervolg kwam op een moment dat ze er niet naar aan het zoeken waren. En boh, het is wachten op de “Alex Turner: The LA 8-Track Tapes 2011-20xx”-boxset over 50 jaar, daar moet zo veel goud tussenzitten. ‘Aviation’ wordt telkens genoemd als vlammetje die dit album wist te ontsteken. De harmonie deed ze dus denken aan ‘Standing Next To Me’: mij doet de gehele song denken aan een volwassen geworden achterneefje van die track.

“Part of that was not knowing whether we were gonna play it live”, dit blijkt uit het feit dat het er tot eind vorig jaar nog echt op leek dat ze alleen een paar bijzondere optredens en een paar prestigieuze festivals zouden doen, ook zeker met oog op het snel incasseren van het succes van ‘AM’. De quote in het Franse artikel lijkt er echter op dat die band, en dit moet geen verrassing zijn, niet naar de wijze managers luisteren, en het rustig aan doen.

“I think this is the first time we’ve had a year since we were 18 where we’re not on stage.” Ja, jij ja, Turner, hehe. Er was een tijd dat het zeer bijzonder was om Miles Kane in het wild te zien (Royal Albert Hall + Shepherd’s Bush ’10). Hij heeft van mid-2009 (split The Rascals) tot eind 2010 (eerste solo-gigs), bijna anderhalf jaar, niet opgetreden.

“I saw him play at Club Bahia in L.A. last summer and it knocked me socks off.” Ah, wat een toeval, daar gaan we al, hoe seksueel getint is deze uitspraak ;)? En Turner benoemde eigenlijk wat ik in de vorige post had willen zeggen: “We had a bit of that on the last one but not really too much. I can’t remember that being much of a problem. Like someone shouting “Mardy Bum.” Once this guy starts doing a headspin, no one’s going to worry about “Mardy Bum.” Veel beter omschreven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:05 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Uit dat laatste interview blijkt trouwens dat ze de nummers al flink hebben gerepeteerd, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het live weer magistraal gaat worden
En dit was in begin februari, geloof ik. Dus die zullen niet ongeoefend - *kuch* 'AM' NME-artikel van ongeveer week voor live-debuut waarin ze net begonnen lijken te zijn - aan de start verschijnen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 21:06 schreef sander26 het volgende:
Fijne interviews met best wel wat leuke info, dank!

Ik vind het wel opvallend dat dit het eerste Turner album is waar er niet meer veel wordt gesproken over een leak. Pre-AM lekte alles ongeveer drie weken voor release uit, maar die tijden zijn geloof ik wel voorbij. We hebben blijkbaar geaccepteerd dat het niet meer zo snel gebeurd. 😊

AM was maar een dag of 4/5 voor release, was het niet? Anyway, als Aviation inderdaad aankomende week volgt dan kan ik het de komende drie weken nog wel uitzingen. ik ga in ieder geval GÉÉN youtube materiaal bekijken van de eerste liveoptredens als het album er voor die tijd nog niet is.
Ja, met ‘AM’ waren ze zo strikt dat mijn bijdehante voorspelling “2 september 2013” die ik weken van tevoren deed nog exact uitkwam ook. Hij lekte op een maandag, inderdaad stuk of 4 dagen voor release (in Japan die donderdag, 8 uur tijdsverschil in hun voordeel, in Benelux+Duitsland die vrijdag).

Dit album is high profile, maar niet zo als een Arctic Monkeys-album, en nu slingeren er al overal promo-kopieën rond, digitaal en fysiek. Nog altijd gewatermerkt, wat het simpelweg zeer onaantrekkelijk maakt voor iemand om de held te gaan spelen, je hebt de waarschuwingen kunnen lezen op de foto van die platenzaak in Leeds. Dus zolang het bij die kopieën blijft lekt de plaat echt niet. Echter, zodra de plaat de perserij opgaat is het uiteraard uit hun handen, en kan het werkelijk elk moment gebeuren. Maar die hele audio warez scene vanuit fabrieken bestaat bijna niet meer. Het allersneuste is als platen zelfs nog niet geript zijn als ze al een dag of twee op iTunes staan...

Een eventuele stream heb ik vooralsnog niets over gehoord, zou me niet verbazen, maar weet wel dat ze vol gas aan de promo gaan. De titeltrack heeft mensen hun oren doen spitsen, overmorgen of de dag daarna ‘Aviation’, de eerste gigs over niet minder dan 11 dagen, wat met ook de toevoeging van Brighton of all places bijna een soort try-out-fase lijkt te zijn. En de lokale elektronicazaak - honderdenvijf knaken voor de deluxe-editie vinyl!!! - geeft een TLSP tote bag weg bij pre-order van de plaat. Ik bedoel maar.
pi_160643607
quote:
deedo: "My little finger told me: 9 people on stage including Miles and Alex"
Hoeveel stonden er op het podium in 2008? Ik was er helaas niet bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')