Grappig trouwens dat 'Sweet Dreams, TN' een letterlijke referentie lijkt naar Turners vriendin. Op AM was dat natuurlijk ook al zo met 'Arabella', al heeft hij dat nooit officieel bevestigd. Die lag er dan ook wel héél dik bovenop, maar ook nu is het voor de insiders wel duidelijk dat dit een liefdesliedje is voor Taylor Bagley.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 05:30 schreef Aisumasen het volgende:
Maar nog veel opvallender is dat 'Sweet Dreams, TN', 'The Dream Synopsis' plus bonus-track 'The Bourne Identity' alle drie solo-composities door Turner zijn.
Ja, het kon ook niet anders dan dat zo'n persoonlijke song volledig op Turner's naam zou staan en niet samen is geschreven. Inderdaad, 'Arabella' en al die andere liefdesliedjes daarvoor laat hij het liefste in het midden, maar deze heeft wel een hele directe verwijzing. De romanticus. Ik denk dat hij een héle goede nacht heeft gehad toen hij deze song aan zijn liefde liet horen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 15:02 schreef sander26 het volgende:
[..]
Grappig trouwens dat 'Sweet Dreams, TN' een letterlijke referentie lijkt naar Turners vriendin. Op AM was dat natuurlijk ook al zo met 'Arabella', al heeft hij dat nooit officieel bevestigd. Die lag er dan ook wel héél dik bovenop, maar ook nu is het voor de insiders wel duidelijk dat dit een liefdesliedje is voor Taylor Bagley.
Haha ja dat zal vast wel, volgens mij heeft ie daar niet over te klagenquote:Op zondag 21 februari 2016 12:25 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ja, het kon ook niet anders dan dat zo'n persoonlijke song volledig op Turner's naam zou staan en niet samen is geschreven. Inderdaad, 'Arabella' en al die andere liefdesliedjes daarvoor laat hij het liefste in het midden, maar deze heeft wel een hele directe verwijzing. De romanticus. Ik denk dat hij een héle goede nacht heeft gehad toen hij deze song aan zijn liefde liet horen.
Nee, alles is "geschreven door Alex Turner and Miles Kane", behalve track 7 en 11 "geschreven door Alex Turner" en track 2 "geschreven door Alex Turner and Alexandra Savior", dus het is niet andersom.quote:Op zondag 21 februari 2016 22:42 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Haha ja dat zal vast wel, volgens mij heeft ie daar niet over te klagen. Staan er trouwens ook nummers op het album die alleen aan Miles gecredit zijn (Bad Habits?)? Dit soort (korte) positieve noten maken me trouwens nog enthousiaster!
Aha, interessant info dit! Toch wel opmerkelijk dat Alex dus toch een aanzienlijk grotere rol heeft in dit album dan Miles. Wel jammer dat de gedeelde leadvocalen wat minder aanwezig zijn, want dat vond ik toch altijd wel een van de sterkere punten. Al is aan de andere kant meer Alex nooit slecht, hoor je die grotere invloed van hem ook duidelijk terug?quote:Op maandag 22 februari 2016 04:13 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Nee, alles is "geschreven door Alex Turner and Miles Kane", behalve track 7 en 11 "geschreven door Alex Turner" en track 2 "geschreven door Alex Turner and Alexandra Savior", dus het is niet andersom.
Miles Kane doet ook maar 3 lead-vocals inclusief 'Bad Habits' op het gehele album. Hij opent het album, hij opent kant B. (Zo valt 'Bad Habits' in de lijn van het album ook op z'n plaats.) En slechts op één track delen ze de lead vocals (couplet Miles, couplet Alex, refrein/brug samen). Geen 'The Chamber'/'Separate And Ever Deadly'/'Sequels' enz. zin-voor-zin effect dus. Rest van de songs Turner óf solo of in ieder geval op de voorgrond van de harmonieën.
Maar de songs die Miles doet zijn dan wel weer duidelijk meerendeel zijn composities, op een typische Turner-wending hier en daar na. Hetzelfde geldt voor die teksten, waar een paar keer ineens een greep in het woordenboek gedaan wordt en je al wel weet wie daar weer in Miles z'n vaak ondubbelzinnige teksten heeft lopen schrappen.
Aha, de adelaar is bij jou geland begrijp ik.quote:Op maandag 22 februari 2016 04:13 schreef Aisumasen het volgende:
Nee, alles is "geschreven door Alex Turner and Miles Kane", behalve track 7 en 11 "geschreven door Alex Turner" en track 2 "geschreven door Alex Turner and Alexandra Savior", dus het is niet andersom.
Miles Kane doet ook maar 3 lead-vocals inclusief 'Bad Habits' op het gehele album. Hij opent het album, hij opent kant B. (Zo valt 'Bad Habits' in de lijn van het album ook op z'n plaats.) En slechts op één track delen ze de lead vocals (couplet Miles, couplet Alex, refrein/brug samen). Geen 'The Chamber'/'Separate And Ever Deadly'/'Sequels' enz. zin-voor-zin effect dus. Rest van de songs Turner óf solo of in ieder geval op de voorgrond van de harmonieën.
Maar de songs die Miles doet zijn dan wel weer duidelijk meerendeel zijn composities, op een typische Turner-wending hier en daar na. Hetzelfde geldt voor die teksten, waar een paar keer ineens een greep in het woordenboek gedaan wordt en je al wel weet wie daar weer in Miles z'n vaak ondubbelzinnige teksten heeft lopen schrappen .
Ja, Risk is echt een top nummer. Lijkt me geweldig als haar album ook binnen niet al te lange tijd uitkomt. Twee albums in één jaar door Alex geschreven en door James Ford geproduceerd. Mooi jaar!quote:Op maandag 22 februari 2016 16:48 schreef Jacobuspower het volgende:
En nu we het weer over Alexandra Savior hebben, wat een ijzersterk nummer blijft dat toch! Is het ook maar een beetje vergelijkbaar met het album qua sfeer? En Alex die grepen uit woordenboeken doet, ben ik altijd voorstander van
Ja dat zou ontzettend mooi zijn! Zoals Aisu hiervoor volgens mij al had gezegd heeft ze al een clip geschoten voor haar eerste single, dus die zal wel snel komen. Daarnaast kwam ik via haar Facebook ook nog eens deze samenwerking tegen met..quote:Op maandag 22 februari 2016 17:07 schreef sander26 het volgende:
Ja, Risk is echt een top nummer. Lijkt me geweldig als haar album ook binnen niet al te lange tijd uitkomt. Twee albums in één jaar door Alex geschreven en door James Ford geproduceerd. Mooi jaar!
Ik had deze ook gehoord inderdaad. Tof nummer en wat zijn die stemmen samen gaaf.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:20 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Ja dat zou ontzettend mooi zijn! Zoals Aisu hiervoor volgens mij al had gezegd heeft ze al een clip geschoten voor haar eerste single, dus die zal wel snel komen. Daarnaast kwam ik via haar Facebook ook nog eens deze samenwerking tegen met..
jawel Cameron Avery! Die volgens de vele foto's wel constant bij het opnameproces aanwezig was, maar uiteindelijk niks heeft ingespeeld voor het album. Maar dus wel een nummer opgenomen met Alexandra Savior voor z'n komende solo-album
Op zich vrij logisch, anno 2016 wordt er gewoon wel wat verwacht van iemand van het formaat Alex Turner. Dan moet je Miles in de studio zoveel mogelijk in toom houden en verder live z'n ding laten doen.quote:Op maandag 22 februari 2016 16:48 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Aha, interessant info dit! Toch wel opmerkelijk dat Alex dus toch een aanzienlijk grotere rol heeft in dit album dan Miles. Wel jammer dat de gedeelde leadvocalen wat minder aanwezig zijn, want dat vond ik toch altijd wel een van de sterkere punten. Al is aan de andere kant meer Alex nooit slecht, hoor je die grotere invloed van hem ook duidelijk terug?
Ik ook. Zal niet lang meer duren, aanstaande week of vroeg in die week daarna een nieuwe track. Ik denk persoonlijk dat er een stuk of 7 nóg betere tracks op het album staan. En ik denk dat ze dat zelf ook wel weten, want de officiële tweede ‘single’ met video volgt pas daarna.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:07 schreef sander26 het volgende:
[..]
Aha, de adelaar is bij jou geland begrijp ik.
Erg benieuwd hoe het album klinkt. Ik vind het langzamerhand ook wel tijd worden voor een tweede voorproefje eigenlijk. [..]
Ja, absoluut, de eerste luisterbeurt dacht ik eerlijk gezegd gelijk "aha, dus vandaar dat Miles de leadsingle heeft, de hoofdrol in de teasers en de eer van de albumopener die ook nog de volgende single zal worden, want ik ben gewoon naar een Alex Turner-soloalbum aan het luisteren". Maar het ligt veel genuanceerder: het is op die 2 hele duidelijke solo-tracks na - plus de 2/3 tracks die ook duidelijk meer van Miles Kane’s hand komen dan van Alex Turner’s - gewoon de samenwerking die het altijd was, waarin je wel degelijk de vingerafdruk van Miles Kane over alles hoort, maar dan ditmaal veel meer op gebied van instrumentatie dan songwriting (en harmonieën). Je hebt het hier over een samenwerking tussen een hele goede songwriter en... de beste songwriter van onze generatie, dan kom je al snel op deze rolverdeling uit. Je kunt dus stellen dat er geen concessies zijn gedaan om alles 50/50 te laten zijn, omwille van dat, wat enkel positief is. Het blijft echt een hele goede samenwerking, ze complimenteren elkaar nog als vanouds, al ligt het er iets minder dik bovenop dan bij het debuut. En je moet het zo zien, als Alex geen onvervangbare muzikale rol in Miles had gezien had hij een soloplaat gemaakt of een paar van deze songs opgespaard voor album 6 van Arctic Monkeys, zo simpel is het. En zijn muzikale toevoegingen klinken door in bijna elke song, want Miles Kane floreert op dat gebied zoals altijd, plus de 3 tracks waar hij het voortouw neemt zijn zoals altijd hoogtepunten, waarvan de opener dus een aanstaande single.quote:Op maandag 22 februari 2016 16:48 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Aha, interessant info dit! Toch wel opmerkelijk dat Alex dus toch een aanzienlijk grotere rol heeft in dit album dan Miles. Wel jammer dat de gedeelde leadvocalen wat minder aanwezig zijn, want dat vond ik toch altijd wel een van de sterkere punten. Al is aan de andere kant meer Alex nooit slecht, hoor je die grotere invloed van hem ook duidelijk terug?
Nee, helemaal niet, eigenlijk. Die is qua productie en instrumentatie best wel minimalistisch, wat heel goed werkt overigens, maar het TLSP-album is juist heel erg gelaagd en de songs zitten veelal vol wendingen, dus het is niet erg vergelijkbaar.quote:Op maandag 22 februari 2016 16:48 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
En nu we het weer over Alexandra Savior hebben, wat een ijzersterk nummer blijft dat toch! Is het ook maar een beetje vergelijkbaar met het album qua sfeer? [..]
James Ford is druk, ja! Zelfs zo druk, dat hij de TLSP-tour aan zich voorbij zal laten gaan.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:07 schreef sander26 het volgende:
[..] Twee albums in één jaar door Alex geschreven en door James Ford geproduceerd. Mooi jaar!
Tof! Miles Kane is fan: http://i.imgur.com/7hCJbIC.jpgquote:Op zondag 28 februari 2016 09:09 schreef remco1993 het volgende:
Dit wordt het voorprogramma in Paradiso:
Wow, heftig nieuws over Ford. Jammer! Wie gaat er nu drummen? Alex kennende moet het iemand uit het eigen bevriende kamp zijn. Jay Sharrock wellicht? Dat zou ik tof vinden!quote:James Ford is druk, ja! Zelfs zo druk, dat hij de TLSP-tour aan zich voorbij zal laten gaan.
Nog steeds helemaal stil op de lijn wat Alexandra Savior betreft. Songs van haar waar Alex aan heeft meegeschreven: ‘Audeline’, ‘Cupid Shoots To Kill’, ‘Doom’, ‘Frankie’, ‘Girlie’, ‘M T M E’, ‘Mirage’, ‘Mystery Girl’, ‘Risk’, ‘Shades’, ‘Till You’re Mine’, ‘Vanishing Point’. We zullen zien. Het voorprogramma van TLSP, althans in ieder geval in Engeland, zal niet door haar worden gedaan overigens.
Titels zijn hier te vinden: http://repertoire.bmi.com(...)4282&Affiliation=BMIquote:Op zondag 28 februari 2016 20:50 schreef sander26 het volgende:
[..]
Wow, heftig nieuws over Ford. Jammer! Wie gaat er nu drummen? Alex kennende moet het iemand uit het eigen bevriende kamp zijn. Jay Sharrock wellicht? Dat zou ik tof vinden!
Dat Alexandra Savior verhaal; beetje apart is het wel. De songtitels zijn er, je hebt het album zelfs gehoord begrijp ik maar er is verder niets bekend of naar buiten gebracht. Ook haar socials verraden niets. Waar is ze eigenlijk getekend? Op Domino gewoon?
Kijk, zelfs allemaal geregistreerd. Je kunt daar ook vinden dat er nog een nieuwe Alex Turner-compositie genaamd 'Bones' in de koker zit, en de Mini Mansions-outtake ('Valet') waarin hij een aandeel had staat daar ook tussen.quote:Op zondag 28 februari 2016 21:13 schreef MilanILF het volgende:
[..]
Titels zijn hier te vinden: http://repertoire.bmi.com(...)4282&Affiliation=BMI
Haha, ik begin ondertussen te denken dat als ik er nooit iets over had gehoord en hier over had gepost zelfs 'Risk' aan ons voorbij was gegaan en het allemaal een fata morgana - hmmm, 'Mirage', the plot thickensquote:Op zondag 28 februari 2016 20:50 schreef sander26 het volgende:
[..]
Wow, heftig nieuws over Ford. Jammer! Wie gaat er nu drummen? Alex kennende moet het iemand uit het eigen bevriende kamp zijn. Jay Sharrock wellicht? Dat zou ik tof vinden!
Dat Alexandra Savior verhaal; beetje apart is het wel. De songtitels zijn er, je hebt het album zelfs gehoord begrijp ik maar er is verder niets bekend of naar buiten gebracht. Ook haar socials verraden niets. Waar is ze eigenlijk getekend? Op Domino gewoon?
Ik ook, geweldige rockdrummer is dat. Die speelt op het moment in de band van Jeff "sessiemuzikant wil ook zingen" Wootton, Engeland. Ik verwacht dat de drummer gezocht zal worden in de LA-kliek, net zoals de toetsenist uit de Mini Mansions-hoek zal komen. Ik weet nog geen namen. Misschien doet James Ford nog wel de speciale "volledig orkest"-gigs in het begin?quote:Op zondag 28 februari 2016 20:50 schreef sander26 het volgende:
[..]
Tyler Parkford mee op tour voor de toetsen? Dan kunnen ze ook Michael Shuman laten drummen en we hebben heel Mini Mansions op het podium!quote:Op maandag 29 februari 2016 06:06 schreef Aisumasen het volgende:
Ik verwacht dat de drummer gezocht zal worden in de LA-kliek, net zoals de toetsenist uit de Mini Mansions-hoek zal komen. Ik weet nog geen namen. Misschien doet James Ford nog wel de speciale "volledig orkest"-gigs in het begin?
Blij dat wij de info hebben, maar ik snap het. Niemand behalve ons diehards weten wie ze is, dus het uitrollen van dit 'project' kan natuurlijk heel nauwkeurig gebeuren.quote:Op maandag 29 februari 2016 06:06 schreef Aisumasen het volgende:
Er is verder niet echt een mysterie: ze is onbekend, en dus niet op de radar. Zo ergens rond de jaarwisseling 2014/2015 hoorde ik dat Turner bezig was aan 2 albums: TLSP en een met een jonge, vrouwelijke songwriter uit Amerika. Begin 2015 waren Miles en Alex samen aan het schrijven in Parijs - zinnetjes Frans op 2 tracks op het album en één verwijzing naar Parijs elders en ze wilden het album oorspronkelijk weer in Frankrijk opnemen, hmmm - en was het voor iedereen die beetje optimistisch is ingesteld wel duidelijk waar dit toe zou leiden. Ene Alexandra Savior zou toen ook in Parijs zijn geweest. 1 en 1 was 2. (Zoals eerder gepost komt dat overeen met het 'Miracle Aligner'-verhaal, de song die Alex met haar schreef).
Je hebt daar een goed punt aangesneden, en toevallig vroeg iemand van de week exact hetzelfde aan me en bedacht ik dat het wel vrij frappant is, ja. Ik moest ik het antwoord schuldig blijven. Het is inderdaad geen voor de hand liggende connectie, althans niet voor ons. Sterker nog, toen mij iets ter ore kwam over waar Turner post-‘AM’ mee bezig was en er werd gesproken met de termen uit de vorige post, dacht ik dat men de naam niet wilde zeggen omdat het een bekende/grote naam was, zo top secret als het Iggy Pop-project. De grote grap was dat het gewoon een onbekende artiest bleek, waarvan simpelweg niemand de naam had onthouden.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:38 schreef sander26 het volgende:
[..]
Blij dat wij de info hebben, maar ik snap het. Niemand behalve ons diehards weten wie ze is, dus het uitrollen van dit 'project' kan natuurlijk heel nauwkeurig gebeuren.
Wat ik me nog wel afvraag... Hoe kan een volledig onbekende zangeres die - voor zover ik weet - hiervoor nog nooit iets anders heeft gedaan/uitgebracht, een compleet album schrijven met de enige echte Alexander David Turner en zelfs de blijkbaar ultra drukke James Ford strikken voor de productie? Ze zullen uiteraard via via wel goed bevriend zijn etc., maar dat is op z'n minst wel opmerkelijk te noemen, toch?
twitter:alexandrasavior twitterde op woensdag 02-03-2016 om 03:15:52Shows are coming... !!! reageer retweet
Last Shadow Puppets Monday bekt niet zo lekker, hèquote:Op zondag 6 maart 2016 22:23 schreef Jacobuspower het volgende:
Zou Arctic Monday ook gelden voor The Last Shadow Puppets?
Nee dat klopt inderdaad, misschien Tuesday Last Shadow Puppets danquote:Op maandag 7 maart 2016 03:11 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Last Shadow Puppets Monday bekt niet zo lekker, hè. Nee, klopt, zéér spoedig een nieuw voorproefje. Ze moeten sowieso beetje vaart gaan maken met de promo, ook met oog op de Turner Streak. Die van mij mag dan wel doorbroken zijn
, alle zes zijn albums zijn tot nu toe van niets op #1 binnengekomen in Engeland. Met de week voor TLSP de release van de soloplaat van een van die One Direction-jongens die wél kan lachen, zullen ze flink moeten aanpoten om die prestatie in stand te houden.
Ze houden de spanning er goed in, maar het eerstvolgende voorproefje zal alles zijn wat je...quote:Op maandag 7 maart 2016 13:15 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Nee dat klopt inderdaad, misschien Tuesday Last Shadow Puppets dan. Bad Habits was wel op maandag, maar die timing was toen behoorlijk beroerd door het overlijden van Bowie. Maar ik heb nog genoeg geduld hoor, al moeten ze het album nog wel even flink gaan hypen. [..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |