abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160885652
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 13:44 schreef Aisumasen het volgende:
Voor wie zijn album-ervaring wil VERPESTEN...

https://www.bol.com/nl/p/(...)ct/9200000055070436/
Echt no way inderdaad. :)
pi_160885824
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 09:20 schreef sander26 het volgende:

[..]

Haha, ja dit wilde ik laatst nog opmerken. Die viel me op in alle drie de tracks. Wordt ie in alle 11 tracks gebruikt? Grappig detail in ieder geval wat ook nog eens heel goed werkt. :)

[..]
Hm, geen zin om dat hele album wéér te moeten afdraaien ;) ;) ;), maar uit m'n hoofd geloof ik van niet.

quote:
4s.gif Op woensdag 23 maart 2016 10:45 schreef Leonos het volgende:
Kampioenen + Puppets _O_

Tof, die track werkt overal goed. Hij zat hier ook al onder:

Zei het al eens eerder, opvallend hoe zo’n act als TLSP dan op basis van ‘Bad Habits’ ineens 3FM-materiaal aan het worden is. Zelfs in de guitige middagshow werd het een ‘Mama Appelsap’: http://www.3fm.nl/a/221383

quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:53 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Dat had zo mijn fiets kunnen zijn ja ;(
Hahaha, moest er gelijk aan denken.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 11:53 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Tijd vliegt inderdaad! Ik zal morgen als verslaggever ter plekke zijn voor jullie! Waarschijnlijk weten jullie alles wel snel genoeg, maar ik zal jullie op een of andere manier wel proberen op de hoogte te houden (zal wel weer een smsdienstje naar de een of ander worden ;) ). Zal de dag daarna waarschijnlijk wel een verslagje proberen te tikken a la Aisumasen (al gaat me dat dat op die manier sowieso niet lukken), maar zal niet al teveel proberen weg te geven voor Paradiso.

Daarnaast ontzettend blij eigenlijk dat we het tot nu toe hebben volgehouden zonder lek, dat betekent namelijk dat ik de meeste morgen voor het allereerst live ga horen O+. En dan mag ie vrijdagochtend wel lekken zodat ik me wat meer kan inluisteren voor zaterdag!

[..]

Ik denk dat je je over dat langzaam niet zo'n zorgen hoeft te maken, Australië-taferelen zoals in 2009 zullen het niet worden met deze delegatie (MrSecretDoor zal er ook bij zijn). [..]
Hehe, niet eens geen verslag in die stijl? Je zal onze topic-genoten een boel leed besparen ;).

En ja, was te verwachten. Het debuut dus live op het podium, wel bijzonder. En ja, balen dat ik dit keer geen upload-wedstrijdje met hem kan voeren ;(.

Dan weer wat nieuws: lekker Engels telefonisch interview met Alex Turner vanuit z'n ouderlijk huis vanochtend bij Chris Evans op BBC Radio 2, vanaf 01:46:00 hier: http://www.bbc.co.uk/programmes/b073qjf2

En als je wilt lachen, blijf vooral even luisteren/zap naar 01:55:11 (En hij vergeet Miles z’n naam na de song, hahaha.)
pi_160885969
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:12 schreef Aisumasen het volgende:
En als je wilt lachen, blijf vooral even luisteren/zap naar 01:55:11 (En hij vergeet Miles z’n naam na de song, hahaha.)
HAHAHA, dat had ik vanmorgen dus gemist. _O-
Alex werd eerst volledig opgehemeld en dan dat... :D
pi_160886028
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:21 schreef sander26 het volgende:

[..]

HAHAHA, dat had ik vanmorgen dus gemist. _O-
"Alex, Alex, Alex, Alex, Alex" [..] *geritsel met papieren* "En natuurlijk Miles..." *talkback-lekkage door koptelefoon* "KANE!" "Ah, Kane." _O-

Ook hier nog even op terugkomend:

quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 09:33 schreef Xurk het volgende:
[..]

"Bad Habits" zit al dagen in mijn hoofd op repeat dus dat is een goed teken (al zal ik 'm daardoor waarschijnlijk ook na een tijdje beu zijn). Maar naarmate ik 'm vaker heb beluisterd heb is mijn conclusie wel dat het een nummer is die ik eigenlijk helemaal niet in lijn vind met album #1 maar meer thuis zou horen "Don't Forget Who You Are", met toegevoegde falsetto's van het "AM" album. Dit maakt me ook extra nieuwsgierig naar de rest van de tracks wat stijl betreft.
Het moet 3 weken later wel duidelijk zijn met de 2 nieuwe songs, maar die track is echt een vreemde eend in de bijt. Eentje die in de vorm van het album eigenlijk echt alleen werkt op exact die plek. En zelfs dan was het voor mij nog even wennen. Bijna elke track op het album is wel weer anders, maar ‘Bad Habits’ en ‘Aviation’ zijn de enige upbeat-tracks, en die eerste de enige ‘rock’-track. ‘She Does The Woods’ is de andere waar wat meer scheurende gitaren in voorkomen.

Maar toch, ‘Bad Habits’ heeft voor mij wel absoluut die “puppety” - of hoe ze het zelf dan ook noemen - sound.
pi_160886635
quote:
Surprise ;). Q Magazine en Uncut een schamele 3 sterren.
pi_160886721
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:54 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Surprise ;). Q Magazine en Uncut een schamele 3 sterren.
Zijn daar al screenshots van toevallig?
Ik weet niet of deze al gepost was, maar heb deze ook nog gevonden:
https://www.the-newshub.c(...)youve-come-to-expect
pi_160886863
Interview in HUMO:
http://www.humo.be/humo-a(...)-kane-en-alex-turner

Fantastisch interview. De Nederlanders en de Belgen gaan redactioneel aan kop deze ronde. _O_

[ Bericht 32% gewijzigd door sander26 op 23-03-2016 15:29:41 ]
pi_160888820
Het is nu nog maar een week tot release, de vooravond van het live-debuut, de samples zijn uit, en ongetwijfeld kort tot het onvermijdelijke lek, dus ik zal voor zij die nieuwsgierig zijn eens wat plagiaat uit eigen materiaal plegen en hier wat dingen posten die ik al eerder elders schreef. Natuurlijk hier al het een en ander van gepost...

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:16 schreef sander26 het volgende:

[..]

Maar even terug naar TLSP; zojuist wat beschrijvingen gelezen van wat zekere iemanden op het AMUS forum die het album al hebben gehoord. ;)

"And 'The Dream Synopsis'... Well, it's exactly that. If you love 'No. 1 Party Anthem' or the sweeter sides of for example 'Stuck On The Puzzle' or 'Cornerstone' you're gonna shed one or two tears at this one. Too good to spoil."

"Turner got the touch for a perfect album closer back, something he seemed to have lost for 7 years. It’s melancholic, beautiful, sweet, surprising, satisfying. This song has got ‘Submarine’-like quality sweetness/melancholy. Here in a slow “lighters out” tempo, slower than ‘I Wanna Be Yours’/‘Anthem’, slower than any song in his catalogue bar ‘Only Ones Who Know’. Think ‘Stuck On The Puzzle’, with (partially) the same rhythm and even key. With the big difference, that song is almost quirky, with all the twist and turns and pauses. This song has got a straightforward structure, and is piano-chord driven. Not in the way of ‘Anthem’ at all though, really just chords, which the whole song is build on, with the guitar not coming out until a few short yearning slide solos in between verses/chorusses which got slight echoes of ‘Only Ones Who Know’ (2009 live/Tony Christie-arrangement). This one will be in his Hall Of Fame."

En over Sweet Dreams, TN:

"Alex Turner goes Brel. It's like a triumphal march. Not dreary by any means. The 'Calm Like You'-intro rhythm. A crooner, declaring his love. That's why the out of context lyrical snippets really do this a disfavour, because it's more sweet/funny than horny. It's romantic, very direct. But it's not really a ballad, it's too explosive for that."

Beide tracks kijk ik misschien wel het meeste naar uit. Crooner-Alex is mijn favoriet. Stuck On The Puzzle één van mijn favoriete Alex-liedjes en de brug in No. 1 Party Anthem één van mijn AM-hoogtepunten. KAN-NIET-WACHTEN!!!
...want wat een mooie quotes hierboven ;). Ja, die 2 gaan harten sneller doen kloppen. Maar hou je ook stevig vast voor…

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:01 schreef MilanILF het volgende:
"And there's a reverbed almost unhearable high harmony in 'Miracle Aligner', which is a bit too high to be a male not being Gerard Joling, from which I can only assume it's co-writer Alexandra Savior."
Nog een mooie vergelijking met Geer van onze Aisu. [..]
…de track waar niemand mij om gevraagd heeft :D. Dat is sowieso mijn favoriet, een klasse apart.

Ik heb vorige maand nog veel meer vragen beantwoord - tot "omschrijf de riff tijdens de brug van track 8" aan toe - aldaar, enkel omdat de host mij voor de bus wierp. Want zoals gezegd, ik heb hier met opzet vermeden om tracks die niet te horen te zijn uit te pluizen, maar de tijd lijkt rijp. Ik ben gestart met te vertellen wat ik hier eerder zei, over wat voor een vertekend beeld uitgeschreven muzikale elementen kunnen hebben blah blah. En vooral de negatieve tendens over een paar lyric-snippets in die tijd was echt niet in proportie, dus dat wilde ik wel rechtbreien.

Tot het punt: ‘Miracle Aligner’, ‘Sweet Dreams, TN’ en ‘The Dream Synopsis’ linea recta in de Turner Hall Of Fame, onvermijdelijk. Een paar van de mooiste en indrukwekkendste dingen die hij ooit heeft gedaan. Die eerste de gedoodverfde kandidaat voor tweede single. Ik kan de rest allemaal wel gaan noemen, maar ik denk zelf dat er geen echt slecht liedje op staat. Kant A is gewoon vuur-vuur-vuur-vuur-vuur.

Hier komt een kritisch punt, spoiler-waardig:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1. Aviation = Miles Kane (Alex Turner/Miles Kane)
2. Miracle Aligner = Alex Turner (Alex Turner/Alexandra Savior)
3. Dracula Teeth = Alex Turner (Alex Turner/Miles Kane)
4. Everything You’ve Come To Expect = Alex Turner (Alex Turner/Miles Kane)
5. The Element Of Surprise = Alex Turner (Alex Turner/Miles Kane)

6. Bad Habits = Miles Kane (Alex Turner/Miles Kane)
7. Sweet Dreams, TN = Alex Turner (Alex Turner)
8. Used To Be My Girl = Miles Kane eerste couplet, Alex Turner tweede, rest samen (Alex Turner/Miles Kane)
9. She Does The Woods = Alex Turner (Alex Turner/Miles Kane)
10. Pattern = Miles Kane (Alex Turner/Miles Kane)
11. The Dream Synopsis = Alex Turner (Alex Turner)

Waarrrrr is de streep tussen track 5 en 6 :P?!

En weer verder onder de spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beter dan het debuut? Echt niet te vergelijken, maar als je me voor het blok zet zeg ik zelf van wel. Maar het is echt alsof je moet kiezen tussen WPSIA/FWN of AM. Het nieuwe materiaal is zo veel meer gelaagd, volwassener, gevarieerder, maar je kunt nooit meer het oude vuur van de begintijden vangen of de magie uit die tijd reproduceren. De gigs zullen ook heel anders zijn. Maar absoluut niet slechter, dat durf ik nu al wel te zeggen. Ik denk dat ik nog wel een tijdje heen-en-weer zal gaan tussen album 1 en 2, “deze is toch echt wel de beste”. Ik was 18 toen ik TLSP1 live zag, ik denk ook dat er zo veel nostalgie in vermengd zit dat ik dit nooit meer realistisch en objectief kan vergelijken.

Cijfers? Iemand behoefte aan cijfers?! Eerste die in me opkomen:

Aviation - 8,0
Miracle Aligner - 9,5
Dracula Teeth - 9,0
Everything You’ve Come To Expect - 8,0
The Element Of Surprise - 8,5
Bad Habits - 8,0
Sweet Dreams, TN - 9,5
You Used To Be My Girl - 8,5
She Does The Woods - 7,5
Pattern - 7,5
The Dream Synopsis - 9,5

Disclaimer: al die paar mensen die het album in zijn geheel gehoord hebben, lijken totaal andere favorieten te hebben. Dat lijkt me een goed teken. Al durf ik wel te beweren dat niemand De Drie Reuzen kan passeren.

Voor de mensen die zich dit afvragen:

De strijkers op 0:14-0:21 zijn elementen uit 'Aviation', 0:21-0:22 zijn die briljante nuances uit 'Bad Habits', 0:24-0:46 is 'You Used To Be My Girl', de stem op 0:32-0:36 is een harmonie-vocaal uit ‘Dracula Teeth', 0:45-0:47 is een element uit 'Miracle Aligner', en de laatste seconden zijn opnieuw ‘You Used To be My Girl’, de drums.
pi_160889576
Ik ben iemand die het niet kan laten om die previews te beluisteren. Ik vind ze geweldig. Klinkt erg veelbelovend! Vooral benieuwd naar Dracula Teeth.
pi_160889657
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 16:54 schreef Aisumasen het volgende:
…de track waar niemand mij om gevraagd heeft . Dat is sowieso mijn favoriet, een klasse apart.
Ik heb het je zien posten. ;)
Opvallend dat jouw drieluik nou nét de Turner-solo composities zijn. Maar moet zeggen dat deze drie ook diegene zijn waar ik het meeste naar uitkijk. Met name The Dream Synopsis ga ik waarschijnlijk ademloos ervaren.

Durf je nog een voorspelling aan voor wanneer we er allemaal van kunnen gaan genieten? Ik gok op a.s. vrijdag. :)
pi_160889779
Ben je niet heeeel erg enthousiast Ai? :P
pi_160903447
quote:
4s.gif Op woensdag 23 maart 2016 17:39 schreef Leonos het volgende:
Ben je niet heeeel erg enthousiast Ai? :P
Absoluut, en of dat de algemene indruk gaat zijn zal snel moeten blijken. Omdat het een erg divers album is wat heel weinig voor de hand liggende overeenkomsten heeft met het debuut, denk ik persoonlijk niet dat íedereen álles goud gaat vinden. Dat blijkt eigenlijk nu al uit de zeer uiteenlopende reacties op de 3 tracks die nu uit zijn. En zelfs alweer uit de previews. Heb overigens onder de spoilers genoeg puntjes van kritiek gegeven, en ik had ook een relativerende conclusie. En er is natuurlijk nog veel meer, waar ik nog even mee wacht totdat iedereen het album rustig heeft kunnen beluisteren en beoordelen. Tot die tijd blijft het slechts het idee van één persoon.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 17:33 schreef sander26 het volgende:

[..]

Ik heb het je zien posten. ;)
Opvallend dat jouw drieluik nou nét de Turner-solo composities zijn. Maar moet zeggen dat deze drie ook diegene zijn waar ik het meeste naar uitkijk. Met name The Dream Synopsis ga ik waarschijnlijk ademloos ervaren.

Durf je nog een voorspelling aan voor wanneer we er allemaal van kunnen gaan genieten? Ik gok op a.s. vrijdag. :)
Ik dacht zelf altijd as. vrijdag op z’n vroegst, ja. Vanaf dan is het echt giswerk. 'AM' was natuurlijk zeer gehyped, wereldwijd grootste release van dat moment, dus dat werkte twee kanten op: heel goed achter slot en grendel gehouden, maar ook dat er veel meer mensen happig waren op een vroeg CD-exemplaar. Dat is beide nu veel minder.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 14:58 schreef sander26 het volgende:

[..]

Zijn daar al screenshots van toevallig?
Ik weet niet of deze al gepost was, maar heb deze ook nog gevonden:
https://www.the-newshub.c(...)youve-come-to-expect
Van de recensies niet. Die van NME is trouwens ook niet echt een recensie, het lijkt meer een moet-je om het publiek tevreden te houden. Ik denk dat het ondertussen beter te voorspellen is wanneer die hun laatste uitgave hebben, dan wanneer het TLSP-album gaat lekken :P.

Hier is het artikel in Mojo:

En na Humo, nog een interview uit België:

Knack Focus, Blende-link, ¤0,59: https://blendle.com/i/kna(...)adow_puppets/r/sh-tw

Of even hier registreren, 4 artikel per maand gratis: http://focus.knack.be/ent(...)longread-681929.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Aisumasen op 24-03-2016 05:25:27 ]
pi_160910446
Naast Zach Dawes zijn zojuist ook Michael Shuman en Tyler Parkford gearriveerd in Cambridge _O-.
pi_160910475
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:06 schreef Aisumasen het volgende:
Naast Zach Dawes zijn zojuist ook Michael Shuman en Tyler Parkford gearriveerd in Cambridge _O-.
Wat is er in Cambridge?
pi_160910498
quote:
4s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:07 schreef Leonos het volgende:

[..]

Wat is er in Cambridge?
Slechts de aftrap van de eerste Last Shadow Puppets-tour in 7,5 jaar ;).
pi_160910529
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:08 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Slechts de aftrap van de eerste Last Shadow Puppets-tour in 7,5 jaar ;).
Oooh :P
pi_160910547
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:06 schreef Aisumasen het volgende:
Haha, dat ga je niet menen! :)
pi_160915722
Maandag Miracle Aligner bij Zane Lowe!
pi_160922194
I Want You (She's So Heavy) schijnt op de setlist te staan vanavond. Rare keus!

Over tien minuten begint het. Ben benieuwd! 😊
  donderdag 24 maart 2016 @ 22:22:12 #247
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_160922875
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:02 schreef sander26 het volgende:
I Want You (She's So Heavy) schijnt op de setlist te staan vanavond. Rare keus!

Over tien minuten begint het. Ben benieuwd! 😊
Tof joh, deden ze vorige keer ook.
pi_160923028
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:22 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Tof joh, deden ze vorige keer ook.
Daarom juist zo raar. Beetje een tegenvaller.

Iig, 'Calm Like You' opener. De rest van de honneurs gaan naar Jacobuspower ;). De frontlinie is zeer enthousiast over de setlist.
  donderdag 24 maart 2016 @ 22:56:25 #249
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_160923754
Ja, daar heb je ook wel gelijk in.
pi_160924810
Nou, het zit erop. De gehele Periscope uitzending doorstaan door telkens het geluid uit te zetten tijdens de nieuwe nummers. 😊
Wat een goede setlist! 👏

http://www.setlist.fm/set(...)ngland-53f017d5.html

[ Bericht 40% gewijzigd door sander26 op 24-03-2016 23:46:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')