abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157984916
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_157984942
Even mijn bijlees hier posten ipv in de laatste post van het topic. :P

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 01:00 schreef Hupje het volgende:

Dankjewel, Mineola, daar schoot ik even van vol :'( Het is zķ anders dan ik me voorgesteld had.
Ik wilde hier nog even op reageren. Ik weet vaak niet zo goed wat te zeggen maar ik vind het wel erg rot voor je, dat het allemaal zo anders loopt dat je gedacht had en dat het allemaal zo moeilijk gaat. Dat wens je niemand toe. En ik kan me voorstellen dat het misschien nog extra lastig is vanwege het taboe wat er naar mijn idee ligt op het klagen over dit soort dingen. Dus ik hoop dat je hier wel een beetje je hart kunt luchten. Erover praten doet naar mijn mening niets af aan de liefde die je hebt voor je baby maar het kan het allemaal wel wat dragelijker maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:33 schreef Fuente het volgende:

[..]

LuDann, mijn oudste heeft vorig jaar kinkhoest gehad (het was de hel, echt verschrikkelijk!). Ze heeft uiteindelijk (omdat er niet echt medicijnen voor zijn) 1 of ander drankje gekregen tegen de hoestprikkel waar ze ook enorm van ging slapen (echt, 's avonds om 18 uur erin, 's morgens om 9:30 wakker maken). Ik heb dus echt geen idee meer hoe dit heette, maar de huisarts zou vast weten wat het moet zijn. Het is niet geschikt voor overdag omdat je er dus slaperig van wordt, maar voor de nachten zou het misschien fijn zijn voor hem?

Verder niet bijgelezen, Beer kreeg prikjes vandaag en was daarna goed van slag.
Oef, dat klinkt heftig zeg. Duurde het lang voor het over was? Bedankt voor de tip in ieder geval. Mijn man is alleen helemaal niet van de medicijnen nemen. Die Ventolin, paracetamol en neusspray die hij nu neemt is echt bij hoge uitzondering. Ik kan hem niet eens overhalen een Ibuprofen te nemen tegen de spierpijn die hij heeft van het hoesten. We gaan het nog even aankijken en als het niet snel beter gaat dan stuur ik hem weer naar de dokter.

Gevalletje: gedverdemme, echte kots. :X Dat lijkt me heel erg ranzig. Ik kan zooo slecht tegen dat soort dingen.

Shop, wat sneu van de bronchitis, eng ook zeg, dat blauw aanlopen!

quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

En als je haar op je knie zet en dan voorzichtig het bovenlijfje rondjes laat draaien (alsof ze hoelahoept met haar schouders zeg maar) of zachtjes naar voor en naar achter bewegen t.o.v. je knie?

Dan kwamen vastzittende boeren er hier altijd wel uit.
Bedankt voor de tip, dat kan ik eens proberen! Kloppen doet sowiewo vrij weinig. Schudden helpt beter (niet te hard natuurlijk :') ).

Fuente, veel succes met werken vandaag, dat zal even schakelen zijn zeg. :o

Estrys, creatieve oplossing met de Sint zo. :D Kijkt je dame dan niet raar op dat haar cadeautjes wat kleiner zijn dan die van hem straks?
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 09:11 schreef Limone het volgende:

[..]

Bijkezen uit verveling.. Wat een luxe! O+
Nou, dit! :+

Ik las verder nog over iemand die 15 hydrofielen heeft. Ik heb er 60. :@ We gebruiken ze echt voor van alles. Kolfspullen inpakken, afdrogen van baby & kolfspullen, spuugdoekjes door het hele huis, in het bedje, op het aankleedkussen (ze scheet er laatst eentje helemaal vol, die heb ik ook gewoon weggemieterd toen), als nekrolletje in de doek, ik slaap erop in bed tegen het lekken... noem maar op.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 11:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

die van mij kruipt juist naar beneden. Onder de dekens, vind ik niet zo leuk!
Die van mij gaat werkelijk haar hele cosleeper door. Soms vind ik haar helemaal schuin in bed of met haar hoofd waar ik haar met haar voeten had neergelegd. Ik durf dan ook echt geen dekentje meer te gebruiken.
pi_157985005
slaapzakje + misschien bedje wat korter opmaken nog? --> voor jagar

Hier wordt alleen naar 'boven' gerupst
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_157985010
Oh en mijn baby heeft weer iets nieuws. Ze zuigt de hele tijd haar onderlip naar binnen. Het ziet er zo stom uit. :P Doet me denken aan een gefotoshopt plaatje van Kylie Jenner zonder onderlip. :')
pi_157985095
LuDann hoe lang het precies duurde weet ik niet. In ieder geval de hele zomervakantie ;( Uiteindelijk bleek mijn schoonmoeder het ook te hebben (ze staken elkaar aan) en middelste kreeg het ook maar veel milder. Ik vond het echt een ramp, nachten met haar opgezeten omdat ze er gewoon bijna in stikte.
Mocht het bij je vent wel kinkhoest zijn, dan heeft ventolin volgens mij ook echt geen zin. Oudste had nog ventolin ivm haar bronchitis en dat deed niks helaas.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_157985241
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 12:42 schreef pinquit het volgende:
slaapzakje + misschien bedje wat korter opmaken nog? --> voor jagar

Hier wordt alleen naar 'boven' gerupst
We bakeren nog in, dus een dekentje is wel nodig.... Bed maken we al kort op, maar hij trekt z'n beentjes gewoon nog wat meer in...
pi_157985263
Het gaat goed met N. bij de GO, de medicijnen lijken hun werk te doen. *O* Ze is weer vrolijk en alleen wat moeër dan normaal. O+Nu kan ik weer wat rustiger aan het werk en nu tijdens het kolven even bijlezen zonder te lopen malen in mijn hoofd.

Veel zieke kindjes en mama's / papa's zeg. Beterschap allen!

Dat kotsverhaal. :X Ik hoop dat het net zo is als met poep van je eigen kind, dat dat minder smerig is (voor je gevoel :P ) dan dat van anderen.

Wij hebben iets van 24 hydrofielen die inderdaad ook dienst doen als van alles en nog wat. :P We hebben beneden nog een extra mandje met verzorgingsspullen (en dus ook hydrofielen) voor N. staan zodat we niet altijd naar boven hoeven. XL hydrofielen, hoeveel groter dan de gewone zijn die eigenlijk? Ik vind de normale al best groot eigenlijk.
pi_157985307
110×110cm :)
pi_157985328
^ dat is de afmeting, niet hoeveel ze groter zijn :o
pi_157985380
Selv, xl-hydrofielen zijn fijn als kleedje in de zomer, als omslagdoek (op het cb of strand bijv), als dun extra dekentje... Wij hebben er een paar, heel blij mee.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 3 december 2015 @ 13:11:22 #11
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157985495
Wow, zoveel hydrofielen! Ik heb er 10. :o En ik red het daar een week mee.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_157985558
Hier gaan er op dit moment minstens 5 per dag doorheen: 1 onder hoofd op bed, meestal halverwege de dag volgespuugd, 1 op het aankleedkussen, vaak volgespuugd of geplast, 1 in de box, zelfde verhaal, en 2 als 'gewone' spuugdoeken bij het drinken. Ik vind zure babymelkspuug zo ontzettend stinken :r dat ik ze wel regelmatig vervang dus. 15 is hier dus absoluut geen overbodige luxe. Gebruik ze trouwens ook af en toe nog voor afdrogen van peuter, en bij verschonen van poepluiers van peuter }:|
pi_157985688
ik had 50 hydrofielen :') en daarvan had ik er 6 zelf gekocht :P mn moeder kwam met zo'n 6pak aan bij de oudste en mn oma had ook 2 x zo'n 6pak gekocht. En toen kregen we een hele zwik van een nichtje :') ik gebruikte ze nauwelijks. Bij de verhuizing 2 jaar geleden kwam ik er nog tegen die ongebruikt waren :D

nu heb ik er 10 of 15 ofzo? geen idee waar die anderen gebleven zijn :')
B. vond die grijze hydrofiel vlektechnisch het handigst. Heeft ie een puntje dus dat wordt em. ^_^

En nu gaan mn baby en ik een heel stuk wandelen naar de supermarkt en daarna naar school en dan weer naar huis. Lekker ff naar buiten weer.
:)
pi_157985737
oh mijn kinderen spugen/spuugden overigens geen van allen als baby. Zelfs mondjes terug nauwelijks. Dan kom je wat makkelijker toe mdt weinig hydrofielen...

Als dreumes/peuter/kleuter/kind hebben ze de spuugachterstand ruim ingehaald :')
:)
pi_157986187
Ik heb er een stuk of 40, en heb ze echt wel 's allemaal in de was gehad :X Maar mijnes was dan ook wel een enorme spugerd.. Elke voeding wel 1 of 2 zo nat dat ze de was in gingen -O-
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_157986198
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 12:46 schreef Fuente het volgende:
LuDann hoe lang het precies duurde weet ik niet. In ieder geval de hele zomervakantie ;( Uiteindelijk bleek mijn schoonmoeder het ook te hebben (ze staken elkaar aan) en middelste kreeg het ook maar veel milder. Ik vond het echt een ramp, nachten met haar opgezeten omdat ze er gewoon bijna in stikte.
Mocht het bij je vent wel kinkhoest zijn, dan heeft ventolin volgens mij ook echt geen zin. Oudste had nog ventolin ivm haar bronchitis en dat deed niks helaas.
Jeetje, wat heftig zeg. Ik heb ook niet het idee dat de Ventolin helpt maar mijn man zegt dat het 'wel een beetje' helpt. Dus ja... we kijken het even aan.

Ik ben in ieder geval erg opgelucht dat Wolk vooralsnog nergens last van heeft. Haar hoesten en verkoudheid nemen eindelijk af.
pi_157986715
Ludann, hoe neemt je man de ventolin in? Via zo'n ronde diskus?
Mijn ervaring is dat je, als je echt kortademig bent, de ventolin-poeder niet uit de diskus geinhaleerd krijgt. Je kan dan beter om een aerosol vragen (wel met voorzetkamer; anders lukt ook dat niet..).
pi_157986889
Ja, zo'n rond ding ja. Op zich lukt het hem wel om het binnen te krijgen, hij zegt alleen wel dat er veel poeder op zijn tong belandt? En zijn adem inhouden erna is heel erg moeilijk want hij krijgt dan vaak een erorme hoestbui.
pi_157986942
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:23 schreef LuDann het volgende:
Ja, zo'n rond ding ja. Op zich lukt het hem wel om het binnen te krijgen, hij zegt alleen wel dat er veel poeder op zijn tong belandt? En zijn adem inhouden erna is heel erg moeilijk want hij krijgt dan vaak een erorme hoestbui.
Hij moet wel goed z'n mond spoelen erna he? (je krijgt heel makkelijk een schimmelinfectie in de mond van zulks). Mond goed om de opening van de discus doen, poeder hoort niet op de tong te eindigen (iets kan altijd, daar niet van). Dan lang en goed inademen. [/zustermodus].
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_157987200
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:23 schreef LuDann het volgende:
Wat Fuente al zegt dus..

Als het op je tong beland krijg je het niet goed binnen. Je moet echt best wat kracht zetten om dat spul goed te inhaleren en dat lukt niet als je te kortademig bent.. Ik heb om die reden tegenwoordig ook aerosols ipv zo'n disk. Die helpen dan echt een stuk beter..
pi_157987270
Oke, bedankt voor de info! Hij gaat proberen of dieper inademen lukt. Tot nu toe gaat het vandaag best goed en heeft hij die disk nog niet gebruikt. En anders gaan we naar de huisarts voor die aerosols.

En dat van die mond spoelen is ook een goede tip. ^O^
pi_157989881
Mango gegeten. De mond gaat wel open, maar ze trekt er een vies gezicht bij. Mijn afvalemmertje vindt dus toch niet alles even lekker. :D
pi_157993456
Voorop je tong is niet goed nee, achterop betekent (als ik het nog goed weet) niet dat het niet goed is gegaan! Bij Ventolin proef ik het altijd nog een klein beetje, komt altijd wat achterop m'n tong.
Als het voorop z'n tong komt, of hij niet genoeg kracht heeft, is een aerosol beter. Die hoestbui heeft ie vast omdat ie zo diep inademt, als ie dat steeds zo heeft is een aerosol ook handiger lijkt me, dan adem je gewoon in en uit door een voorzetkamer (zonder voorzetkamer gebruiken wordt afgeraden)

En als laatste: je mag je mond spoelen na Ventolin, maar het hoeft niet! Ventolin geeft geen schimmelinfectie ;). Wat wél schimmel kan geven zijn de inhalatiecorticosteroiden, dus de echte ontstekingsremmers, die je oa bij astma krijgt. (Bijv, tegen astma gebruik ik Seretide, hier zit een ontstekingsremmer bij, dus goed mond spoelen ivm risico op schimmel. Voor zonodig heb ik de Ventolin, dit is alleen een luchtwegverwijder en hoef je niet voor te spoelen, misschien wat drinken om het achtergebleven poeder weg te spoelen)

Tot zover m'n informatie die nog is blijven hangen van m'n tijd als apothekersassistente :P
pi_157993495
Pfff ik ben kapot! Vandaag weer zo'n dag dat er meer voeding op de grond/ in kleren/ in de box/bed/doek/haar/bank zit dan in de maag van mn baby ;(
pi_157993524
Wat rot pinq. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')