abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158011970
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:10 schreef bleyenburg het volgende:
ook voor mij de rente en lange looptijd reden voor een "nee".
Ik haak ook af vanwege die reden. Hier hakt de nieuwe fee policy van GvE er wel in voor het netto-rendement
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_158012000
Voor mij juist wel een Ja. Hoewel de lange looptijd en wat lagere rente, is het ook een low risk project met een voor mij hoge gunfactor. Daarbij is het te lenen bedrag ook niet heel hoog. Ik doe dus wel mee
pi_158012129
Tijdens het lezen is de lening vol gekomen. Had hem wel willen doen. Wel een lage rente maar wel een hoge gun factor. Op naar het volgende project.
pi_158012211
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Tijdens het lezen is de lening vol gekomen. Had hem wel willen doen. Wel een lage rente maar wel een hoge gun factor. Op naar het volgende project.
Het komt uit op een netto rendement van 5,33% en dat is voor mij te karig voor een project met een looptijd van 7 jaar. Zeker een hoge gunfactor en het risico valt erg mee denk ik. Het is vooral een duration afweging voor mij.
pi_158012327
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:22 schreef komrad het volgende:
Het komt uit op een netto rendement van 5,33% en dat is voor mij te karig voor een project met een looptijd van 7 jaar. Zeker een hoge gunfactor en het risico valt erg mee denk ik. Het is vooral een duration afweging voor mij.
Wij hoeven niet meer na te denken. De gunfactor is vervuld de lening is vol omdat andere het aan dit project gegund hebben. Prima toch!
pi_158012484
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wij hoeven niet meer na te denken. De gunfactor is vervuld de lening is vol omdat andere het aan dit project gegund hebben. Prima toch!
Zeker ^O^
pi_158013067
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:24 schreef Ernie58 het volgende:
@gve74

Ik heb even gekeken, maar die van ons schuitje heeft een spatie in de naam.
Volgens de KvK zat hij oorspronkelijk in Waalwijk (overigens op een ander adres dan op de site staat) en is hij van daaruit naar het Stationsplein in Den Bosch verhuisd.

Gisteren heb ik via het contactformulier op zijn (al lang niet bijgewerkte site) gevraagd op welke stations hij zit, daar is tot nu toe geen reactie op gekomen.

Op hoop van zegen ..... zullen we maar zeggen.
Bedankt voor het speurwerk. We wachten maar af en hopen het beste. Succes.
pi_158013092
Nieuwe op AygoDutch, Eurostolz ( 5 jaar, 8%, class : 3, 150k )

Eerste pandrecht op activa (inventaris, machines, voorraad en vorderingen)
Privé borgstelling voor het volledige leenbedrag

En wat vinden we er van ?
pi_158013590
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:11 schreef Thomas88 het volgende:

ziet er voor mij goed uit. Wel een hoog bedrag zonder denderende resultaten in het verleden, maar het plan ziet er goed uit... Verder het extra personeel aantrekken wat moeite heeft met de arbeidsmarkt verhoogd mijn gun factor...

wat vind de rest?
pi_158013602
quote:

Op het eerste gezicht een leuk project maar wat hoog gegrepen voor het platform. Als ik al zie hoe moeizaam de vorige projecten volliepen op een lager bedrag dan vraag ik me af hoe eengodsnaam 150.000 voor deze verfmenger op tafel kan komen.
Ik hoor graag de anderen nog even over de cijfers van het bedrijf zelf.
Wat ik verder mis is een incentive. We moeten allemaal wel eens wat veranderen in huis. Dus een incentive naar keuze uit het assortiment in de vorm van een substantiele bon lijkt me geen slechte stimulans

[ Bericht 9% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-12-2015 17:44:20 ]
pi_158013670
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Op het eerste gezicht een leuk project maar wat hoog gegrepen voor het platform. Als ik al zie hoe moeizaam de vorige projecten volliepen op een lager bedrag dan vraag ik me af hoe eengodsnaam 150.000 voor deze verfmenger op tafel kan komen.
Ik hoor graag de anderen nog even over de cijfers van het bedrijf zelf.
Mooie zekerheden. Inderdaad Harm en z'n makkers hebben de lat hoog gelegd. Maar anderzijds bij de Bioproductprocessor had ook niemand verwacht dat het zou lukken.

Volgens mij zit deze overigens in de spachtelputz

Qua omvang hetzelfde als de moerenman van KoM. Geloof dat ik dan toch deze maar mee pak. Iets veiliger
pi_158013782
Maar is het omschakelen van externe inkoop naar eigen productielijn, zonder verdere hiccups, zo eenvoudig ?
Heeft men direct een productielijn opgezet met bijhorend personeel zonder dat de kwaliteit onderdoet voor de huidige ingekochte materialen, dat vraag ik me wel een beetje af.
  vrijdag 4 december 2015 @ 17:48:52 #163
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_158013788
Nou vooruit, laten we beginnen met wat hoop te geven dat zo'n groot bedrag vol komt. Beetje samenwerken met RegioFund ofzo 8-) . Wordt m'n derde bedrijf waarin "mensen met afstand tot de arbeidsmarkt" een zinvolle dagbesteding vinden: IIC (GVE) en de brownies (KOM) gingen Eurostolz (AGD) voor. Eerlijk verdeeld, toch?
pi_158014037
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:42 schreef rockenfeller het volgende:

Volgens mij zit deze overigens in de spachtelputz
Is spachtelputz niet erg jaren 90 uit de vorige eeuw.
pi_158014098
Hoi, ik ben nieuw. Ik lees al tijd mee op deze forum.
Ik investeer op de verschillende crowdfunding platforms.
GVE, KOM, IVM, CAN, Lendahand, Funding Circle, oneplantcrowd, greencrowd, dewindcentrale en zonnepanelendelen.
pi_158014161
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:02 schreef djh77 het volgende:

[..]

Is spachtelputz niet erg jaren 90 uit de vorige eeuw.
Ik noem alles wat je op de muur kunt smeren spachtelputz :)
pi_158014520
quote:

Ziet er wel goed uit. In eerste instantie heb ik er wel een hekel aan dat 40k een herfinanciering is maar aan de andere kant is een stapelfinanciering nog minder interessant en als hiermee een eerste pandrecht op de activa te verwezenlijken is dan denk ik dat dit een goede zaak is. Ook positief is dat het een ondernemer met voldoende ervaring is. Ik mis wel het kopje “incentive”, maar dat is in het verleden ook wel later toegevoegd dus dat komt misschien nog wel *)
Leuk project maar inderdaad is 150k wel een heel hoog bedrag voor een platform wat nog een beetje in de opstartfase zit maar Harm en zijn collega’s hebben ons al eerder verbaast dus we gaan het zien.
pi_158014709

[ Bericht 100% gewijzigd door Nizno op 04-12-2015 22:47:53 (Geen namen in combinatie met slecht vooruitzicht) ]
pi_158015027
De betaling van de wijnwinkel van KOM is netjes binnen deze maand.
pi_158015191
quote:

Met de geboden zekerheden en een mooie rente vind ik dit een interessant project. Ik zal er wel wat in stoppen. Er lijkt me ook voldoende potentie om een kostenbesparing te realiseren met deze investering. De recepten zijn in eigen handen van ze. Voor zover ik weet is het dan best te overzien als je dat in eigen beheer gaat mengen. Ik ben benieuwd of de borgstelling in privé ook betekend of hij dat daadwerkelijk heeft. In dat geval lijkt het me een heel veilige investering. Hopelijk red AGD dit bedrag. Ik heb zelf wel sympathie voor AGD en als de steeds grotere projecten gaan lukken, zou dat erg mooi zijn.
pi_158015303
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beste Cofox,

Zou je zo vriendelijk wilen zijn dit soort meldingen in een spoiler te zetten? Dit helpt niet mee. Graag alsnog verwijderen.
pi_158015407

[ Bericht 100% gewijzigd door Rottie99 op 04-12-2015 19:29:46 ]
pi_158015618
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:17 schreef Rottie99 het volgende:
Kennelijk heb ik een groot talent om alleen projecten te kiezen die voortijdig in de problemen komen. Is heel lastig om op deze manier positief te blijven over crowdfunding, daar mijn uitvalpercentage steeds groter dreigt te worden.

Ook die met het inmiddels bekend schuitje zit ik dik in, zowel via GVE als via Symbid. Dat vond ik persoonlijk zelfs de mooiste....

Reken ik die van GVE mee zit ik al op 36% uitval deze maand, nog zonder mijn Symbid investering meegerekend... Hopelijk voor jullie heb je niet te veel projecten lopen die ik ook mijn lijstje heb staan!
pi_158016108
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:27 schreef Rottie99 het volgende:

[..]

Ik hoop voor jou dat ze gewoon door blijven betalen, maar ik raad je aan om volgende keer te spreiden i.p.v. alles in een bedrijf te investeren ookal is hij zo mooi.

Zelf ben ik nog niet zo lang bezig dus ik weet niet wat de kwaliteit is van mijn investeringen, er is altijd een mogelijkheid dat ik ook verkeerd gekozen heb.
pi_158016286
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:12 schreef Rottie99 het volgende:
Beste Cofox,

Zou je zo vriendelijk wilen zijn dit soort meldingen in een spoiler te zetten? Dit helpt niet mee. Graag alsnog verwijderen.
Als je de post geschiedenis ziet van deze Cofox dan kan je dit niet als een serieuze post opvatten. Is verwijderen een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')