abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158027847
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 08:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Jahoor dat is wat hier speelt :|W.

[..]

En Hans Teeuwen maakt grappen over kanker, dus ik mag ook grappen over kanker maken. En Chris Rock zegt tien keer per minuut het woord nikker, dus ik mag ook tien keer per minuut het woord nikker zeggen.

Ja hoor, dat mag jij, dat is niet verboden. Maar als je dat in de hoedanigheid van een kinderfeest een paar weken lang op de nationale televisie doet ben je een dikke mongool.
Een parodie maken van zwarte mensen?
  zaterdag 5 december 2015 @ 08:43:01 #277
8369 speknek
Another day another slay
pi_158027913
Ja, dat lijkt me bepaald awkward.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_158027914
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 08:43 schreef speknek het volgende:
Ja, dat lijkt me bepaald awkward.
Maar dat gebeurt dus ook niet.
  zaterdag 5 december 2015 @ 09:06:02 #279
8369 speknek
Another day another slay
pi_158028034
Vooralsnog verkleedt men zich voornamelijk als een negerkarikatuur in een jokerpak om eens lekker gek te doen. Maar gelukkig zit er verandering in.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_158028041
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 09:06 schreef speknek het volgende:
Vooralsnog verkleedt men zich voornamelijk als een negerkarikatuur in een jokerpak om eens lekker gek te doen. Maar gelukkig zit er verandering in.
Tja.
pi_158028148
Las vandeweek ergens dat de aanvragen voor sinterklaas met zwarte piet rond de 400 liggen en sinterklaas met gekleurde piet 2.

Stop dus maar met het gezeik. Wij gaan niet veranderen :).
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 5 december 2015 @ 09:26:11 #282
28033 Pek
je moet wat
pi_158028200
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 09:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Las vandeweek ergens dat de aanvragen voor sinterklaas met zwarte piet rond de 400 liggen en sinterklaas met gekleurde piet 2.

Dat zijn er toch al twee meer dan 10 jaar geleden, geef het tijd :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_158028347
quote:
Ah, een adept van het Amerikaanse perspectief. But this is not America....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 5 december 2015 @ 10:03:34 #284
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_158028585
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 08:15 schreef speknek het volgende:
Met die houding was vrouwenkiesrecht er ook nooit gekomen.

Huh-huh was dat maar zo he, huh-huh.
Vrouwenkiesrecht met zwarte Piet vergelijken :')
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_158028595
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 december 2015 09:26 schreef Pek het volgende:

[..]

Dat zijn er toch al twee meer dan 10 jaar geleden, geef het tijd :P
Geef het tijd.......en een heel klein groepje drijft hun zin wel door....... Wat een vervelend groepje moet dat zijn.
pi_158028603
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 10:03 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Vrouwenkiesrecht met zwarte Piet vergelijken :')
Piet heeft geen stemrecht.....
  zaterdag 5 december 2015 @ 10:18:26 #287
28033 Pek
je moet wat
pi_158028806
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 10:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Geef het tijd.......en een heel klein groepje drijft hun zin wel door....... Wat een vervelend groepje moet dat zijn.
Nee joh, gewoon een natuurlijk proces ;)
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_158028893
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 december 2015 10:18 schreef Pek het volgende:

[..]

Nee joh, gewoon een natuurlijk proces ;)
Ik zie hier niet zoveel natuurlijks aan.
pi_158029133
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 09:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:

Las dat Dieuwertje Blok volgend jaar niet meer hoeft terug te komen als presentator voor het Sinterklaasjournaal wegens haar uitspraak dat Zwarte Piet niet meer zwart mag zijn.
pi_158029175
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 10:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

Las dat Dieuwertje Blok volgend jaar niet meer hoeft terug te komen als presentator voor het Sinterklaasjournaal wegens haar uitspraak dat Zwarte Piet niet meer zwart mag zijn.
*O* oO/ *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_158029207
quote:

[..]

""Zoiets moet niet van bovenaf worden opgelegd, door de politiek of het Sinterklaasjournaal, maar zich organisch in de samenleving ontwikkelen. Volgens mij is dat proces in gang gezet",

Was haar wat meer genuanceerde mening later. Dus kan het volgens haar ook zo zijn dat zwarte piet gewoon zwarte piet blijft blijkbaar.
pi_158029271
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 10:49 schreef Jaroon het volgende:

[..]

""Zoiets moet niet van bovenaf worden opgelegd, door de politiek of het Sinterklaasjournaal, maar zich organisch in de samenleving ontwikkelen. Volgens mij is dat proces in gang gezet",

Was haar wat meer genuanceerde mening later. Dus kan het volgens haar ook zo zijn dat zwarte piet gewoon zwarte piet blijft blijkbaar.
Ik zie weinig procesvorming. Eerder een herhaling van hetzelfde. Een overgrote meerderheid wil de traditionele Zwarte Piet behouden en een kleine minderheid schreeuwt zich ieder jaar de longen uit zijn lijf om een prachtig kinderfeest te verzieken.
pi_158029310
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 10:53 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik zie weinig procesvorming. Eerder een herhaling van hetzelfde. Een overgrote meerderheid wil de traditionele Zwarte Piet behouden en een kleine minderheid schreeuwt zich ieder jaar de longen uit zijn lijf om een prachtig kinderfeest te verzieken.
Dus wat zij aangeeft (zoals het er nu naar uitziet) moet je gewoon accepteren dat zwarte piet zwart is. Anders zegt ze iets vreemds wat lijkt op iets organisch willen afdwingen.
pi_158029371
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 10:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dus wat zij aangeeft (zoals het er nu naar uitziet) moet je gewoon accepteren dat zwarte piet zwart is. Anders zegt ze iets vreemds wat lijkt op iets organisch willen afdwingen.
Zij heeft duidelijk gemaakt dat Zwarte Piet niet zwart hoeft te blijven. Ik denk dat wanneer de drammers die Zwarte Piet blijven verketteren onder het mom van racisme zich anders hadden uitgelaten dat proces veel gemakkelijker doorgang had kunnen vinden. Nu zijn ze beland in een patstelling waarbij ze zichzelf alleen maar in de eigen voet hebben geschoten.
pi_158029389
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 11:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zij heeft duidelijk gemaakt dat Zwarte Piet niet zwart hoeft te blijven. Ik denk dat wanneer de drammers die Zwarte Piet blijven verketteren onder het mom van racisme zich anders hadden uitgelaten dat proces veel gemakkelijker doorgang had kunnen vinden. Nu zijn ze beland in een patstelling waarbij ze zichzelf alleen maar in de eigen voet hebben geschoten.
Lijkt mij ook.
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:07:53 #296
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158029448
quote:
Laten we eens aannemen dat het is zoals jij het nu voorstelt. Waarom zou dat niet mogen ? Waarom mag je mensen niet op de hak nemen en er om lachen ?
Chinezen, Mexicanen enz daar wordt vaak zat een karikatuur van gemaakt zonder dit problemen geeft.
Wat is er zo anders aan de neger dat er geen grappen over gemaakt mogen worden ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_158029556
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 10:49 schreef Jaroon het volgende:

'Het wordt tijd dat die blackface verdwijnt' is een weinig genuanceerde mening die niets aan onduidelijkheid overlaat. Als je het Sinterklaasjournaal presenteert dan is dat, zoals Maxima ooit mooi omschreef, 'een beetje dom'.

Zoals het Sinterklaasjournaal het aanpakt vind ik wel verstandig. Niet gelijk er op reageren en zo een hele rel creëren, maar pas aan het einde van het seizoen aangeven dat zulke uitspraken van Dieuwertje niet kunnen en gevolgen hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_158029616
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat kleine groepje zet zichzelf min of meer al buitenspel door zich als Black Panthers te vertonen, zeg maar de bruinhemden onder de zwarten. Als je sympathie voor je zaak probeert te winnen, doe je jezelf op die wijze in ieder geval geen plezier, elke centimeter terrein die je op dat soort proleten prijsgeeft is er een teveel.
Dat is een andere kwestie, net zo min als de tegenstanders effectief zijn in het bewerkstelligen van een soepele harmonieuze verandering, zijn de fanatieke voorstanders effectief in het bewerkstelligen van een kinderfeest voor iedereen. Kritiek daarop is terecht maar doet niet af aan de kwestie zelf.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het punt is dat we hier niet in Oostenrijk maar in Nederland zijn en dat vrijwel alle Nederlanders deze traditie gewend zijn en er geen bezwaar tegen hebben.
Het punt is dat als je even hypothetisch denkt alsof de traditie niet bestaat en dan nieuw ingevoerd zou kunnen worden of niet, dat wel wat zegt over de aard van die traditie.

quote:
Het zijn slechts een aantal 'vreemdelingen' die er moeilijk over doen omdat ze er geen snars van begrijpen en/of omdat ze een alternatieve agenda hebben. Prima, maar verwacht niet dat de rest er wakker van ligt als je nog niet eens met goede argumenten komt wat er mis is met ZP. :)
Er zijn er wel meer die er niks van begrijpen. Als je zo weinig inlevingsvermogen hebt dat je niet verder komt dan ik bedoel er niks verkeerds mee dus is er niks mee dan heb je helemaal niet begrepen wat er speelt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat zeg je alleen maar omdat het pijnlijk het punt voor je blootlegt. Of je zegt het omdat je blind bent, kan ook.

Hoe dan ook, het is een keuze beledigd te zijn. Wat er bij komt wat het nog zieliger maakt, is dat het om een kinderfeest gaat.
Ik ben een voorstander van het wettelijk recht om te beledigen, maar het gaat hier niet over een wet en ook om niet om je recht, maar om je keuze. Als ik claim dat ik samen met mensen een feestje wil vieren dan ga ik niet dat recht zoveel mogelijk uitoefenen, maar let ik een beetje op dat ik mensen niet onbedoeld beledig. Niet ten bate van het maatschappelijk debat maar ten bate van de feestvreugde. Daar moet ik bijvoorbeeld op familiefeestjes best wel een beetje op letten, maar zo moeilijk is het niet om mensen niet te beledigen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158029767
quote:

[..]

De NTR, die qua houding en gedrag nogal zwalkt, zei in een eerder stadium van de hetze dat het niet aan de NTR is om veranderingen door te voeren aan het Sinterklaasfeest. Zoiets kan alleen gebeuren op basis van draagvlak onder de bevolking; dat draagvlak (om nog meer aan Zwarte Piet te veranderen dan de afgelopen jaren al is gedaan) ontbreekt volledig.

Kortom: de NTR zou moeten blijven kiezen voor Zwarte Pieten. En dat maakt Dieuwertje Blok, die daar op tegen is, een ongeloofwaardige presentator. Ze kan dus inderdaad beter stoppen.
pi_158029775
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 10:53 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dit.

En dan te bedenken dat er de afgelopen jaren al subtiele veranderingen aan het uiterlijk van Zwarte Piet zijn doorgevoerd. Plus deze week nog het nieuws over hoe positief kinderen tegen Zwarte Piet aankijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')