¤ 100 opzegboete, ook als je niet voor einde contractdatum opzegt maar het contract die 2 weken dat je er niet meer woont gewoon laat doorlopen?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:12 schreef Poepoog het volgende:
Hoezo zou de ts eigenlijk "genaaid" zijn?
Beetje rare aanname.
Ik had ook verwacht dat er een monteur in het verhaal voor zou komen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:12 schreef Poepoog het volgende:
Beetje rare aanname.
Omdat mijn contract 2 weken door laten lopen mij alleen vastrecht kost omdat ik geen energie meer verbruik maar Energiedirect dwingt mij om op te zeggen en daardoor moet ik 100 euro boete betalen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:12 schreef Poepoog het volgende:
Beetje rare aanname.
Nee, dat is aan het contract houden, oder?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
¤ 100 opzegboete, ook als je niet voor einde contractdatum opzegt maar het contract die 2 weken dat je er niet meer woont gewoon laat doorlopen?
Dat is naaien.
Maar jij breekt de contractsperiode. Ja dan wel met maar 2 weken maar zij kunnen in die 2 weken niet meer leveren op jouw adres. Dit kunnen zij niet terugverdienen over die twee weken. Jij zegt wel vast recht maar het verbruik is waar een leverancier voor inkoopt en dus winst of verlies op kan maken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:25 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Omdat mijn contract 2 weken door laten lopen mij alleen vastrecht kost omdat ik geen energie meer verbruik maar Energiedirect dwingt mij om op te zeggen en daardoor moet ik 100 euro boete betalen.
Hij kan zich niet aan het contract houden volgens Energiedirect?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:27 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Nee, dat is aan het contract houden, oder?
En als TS de laatste 2 weken op wintersport gaat? Pleegt hij dan ook contractbreuk? EnergieDirect kan TS toch niet verplichten het pand niet te verlaten op straffe van een boete?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:27 schreef Nizno het volgende:
[..]
Maar jij breekt de contractsperiode. Ja dan wel met maar 2 weken maar zij kunnen in die 2 weken niet meer leveren op jouw adres. Dit kunnen zij niet terugverdienen over die twee weken. Jij zegt wel vast recht maar het verbruik is waar een leverancier voor inkoopt en dus winst of verlies op kan maken.
Dan had TS niet moeten melden dat hij/zij die twee week eerder al het huis uit gaat en met de nieuwe bewoners een afspraak moeten maken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:35 schreef r_one het volgende:
[..]
En als TS de laatste 2 weken op wintersport gaat? Pleegt hij dan ook contractbreuk? EnergieDirect kan TS toch niet verplichten het pand niet te verlaten op straffe van een boete?
Dan annuleert TS toch de voorbarige opzegging?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:38 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dan had TS niet moeten melden dat hij/zij die twee week eerder al het huis uit gaat en met de nieuwe bewoners een afspraak moeten maken.
Ja het is cru, maar het is ook een contract waar EnergieDirect iemand aan houdt.
Het is hier WGR, niet WGC.quote:Zoals ik eerder al zei, accepteer het eerst en zodra de afrekening komt kun je proberen om alsnog proberen coulance te krijgen.
Dat zou een optie kunnen zijn, maar dan moet de nieuwe bewoner zich ook pas na de 26e aanmelden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan annuleert TS toch de voorbarige opzegging?
agree. Maar recht heeft ED in deze.quote:[..]
Het is hier WGR, niet WGC.
En als de nieuwe bewoner daaraan meewerkt, wat wil ED dan nog?quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:42 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat zou een optie kunnen zijn, maar dan moet de nieuwe bewoner zich ook pas na de 26e aanmelden.
Disagree.quote:agree. Maar recht heeft ED in deze.
Proberen om met de nieuwe bewoners het op een akkoordje te gooien dat zij de standen wel van de sleuteloverdracht gebruiken maar pas per de 26e/27e (tot of tot en met de 26e (ik weet niet tot welke datum het precies loopt) aanmelden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:41 schreef Sunri5e het volgende:
Ik heb nog niets definitief opgezegd. Dat wilde ik doen tot dat ze melde dat het me 100 euro boete zou gaan kosten. Toen heb ik aangegeven dat ik dus niet op ga zeggen.
Dat is er uiteraard geen contractbreuk meerquote:Op dinsdag 1 december 2015 21:43 schreef r_one het volgende:
[..]
En als de nieuwe bewoner daaraan meewerkt, wat wil ED dan nog?
Een contract aangaan voor de termijn tot of tot en met de 26e en voortijdig opzeggen staat gewoon een boetebedrag voor.quote:[..]
Disagree.
Fixed.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:45 schreef Nizno het volgende:
Een contract aangaan voor de termijn tot of tot en met de 26e en voortijdig opzeggen staat gewoon een boetebedrag voor.
Ja, dit dus. Is gewoon mogelijk, 2 weken later afmelden. Met nieuwe bewoner afspreken dat je allebei de standen van de sleuteloverdracht opgeeft maar als contractdatum 26 januari aanhoudt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:40 schreef r_one het volgende:
Dan annuleert TS toch de voorbarige opzegging?
Wél de opzegtermijn van 1 maand in de gaten houdenquote:Op dinsdag 1 december 2015 21:53 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, dit dus. Is gewoon mogelijk, 2 weken later afmelden. Met nieuwe bewoner afspreken dat je allebei de standen van de sleuteloverdracht opgeeft maar als contractdatum 26 januari aanhoudt.
ik val heul niet, zit gewoon op mijn stoel.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Fixed.
(je viel over wél vastrecht maar géén verbruik over de laatste 2 weken)
Opzegtermijn is niet aan de orde aan het eind van een contract gas en stroom.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Wél de opzegtermijn van 1 maand in de gaten houden
Of is die er niet bij BT?
In de praktijk niet nodig. Contract eindigt per 26 januari en wordt als TS niets zou doen omgezet in een variabel contract met onbepaalde looptijd dat onmiddellijk opzegbaar is. Vanaf de 26e is TS vrij om op te stappen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:54 schreef r_one het volgende:
Wél de opzegtermijn van 1 maand in de gaten houden
Je 'viel óver', op een stoel kun je ook overvallen worden hoorquote:Op dinsdag 1 december 2015 21:56 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik val heul niet, zit gewoon op mijn stoel.
Dan heb je dus niet opgezegd en is er geen probleem.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:41 schreef Sunri5e het volgende:
Ik heb nog niets definitief opgezegd. Dat wilde ik doen tot dat ze melde dat het me 100 euro boete zou gaan kosten. Toen heb ik aangegeven dat ik dus niet op ga zeggen.
Tenzij de nieuwe bewoners op de datum van sleuteloverdracht een nieuw contract nemen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:22 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dan heb je dus niet opgezegd en is er geen probleem.
Omdat ze anders met hetzelfde probleem komen te zitten???quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
Tenzij de nieuwe bewoners op de datum van sleuteloverdracht een nieuw contract nemen.
quote:Op woensdag 2 december 2015 12:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat ze anders met hetzelfde probleem komen te zitten???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |