abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157986251
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hij zal er sowieso aan verdienen uiteindelijk. Wat ik niet begrijp is het witwassen door een kroeg te kopen......en daarna dicht te laten gaan. Ken jij dat fenomeen?
Jup, maar dan met name met belhuizen en videotheken, wat je nodig hebt is een plek waar je zwart geld, wit aan je omzet kunt toevoegen zonder dat daarbij fysiek iets plaats vind, een videotheek is ideaal, want je kunt in je administratie gewoon het aantal keren dat een band is verhuurt ophogen. Zorg vervolgens voor genoeg operationele kosten, en je kunt het geld er wit uithalen, zo gaat het ongeveer in het kort.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_157986397
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jup, maar dan met name met belhuizen en videotheken, wat je nodig hebt is een plek waar je zwart geld, wit aan je omzet kunt toevoegen zonder dat daarbij fysiek iets plaats vind, een videotheek is ideaal, want je kunt in je administratie gewoon het aantal keren dat een band is verhuurt ophogen. Zorg vervolgens voor genoeg operationele kosten, en je kunt het geld er wit uithalen, zo gaat het ongeveer in het kort.
Dat ken ik wel. Dat had je vroeger met pizzazaken in het bijzonder. Ik heb het over een kroeg kopen en die moedwillig kapot draaien en die dan dicht laten. Dus er is geen omzet waar je fictief iets mij kan.
pi_157986426
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

In de korte leidsedwarsstraat kon je vroeger met geluk gratis pizza eten.
pi_157986464
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat ken ik wel. Dat had je vroeger met pizzazaken in het bijzonder. Ik heb het over een kroeg kopen en die moedwillig kapot draaien en die dan dicht laten. Dus er is geen omzet waar je fictief iets mij kan.
Mjah, ik kan het me voorstellen als je het bestemmingsplan onder druk wilt zetten, maar dat is puur een vermoeden.
pi_157986480
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

In de korte leidsedwarsstraat kon je vroeger met geluk gratis pizza eten.
De videotheek waar ik kwam, kon je op een gegeven moment 3 dagfilms voor een knaak krijgen, waar andere videotheken 7,50 voor 1 film vroegen.
pi_157986497
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mjah, ik kan het me voorstellen als je het bestemmingsplan onder druk wilt zetten, maar dat is puur een vermoeden.
Het heeft echt met witwassen te maken is mij verteld. Wat ook aardig is is dat zo'n witwas zaak (die wel open is) aardig gaat lopen. Iets waar zo'n manager of eigenaar eigenlijk helemaal geen zin in heeft.
pi_157986505
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

De videotheek waar ik kwam, kon je op een gegeven moment 3 dagfilms voor een knaak krijgen, waar andere videotheken 7,50 voor 1 film vroegen.
Ja. Dat soort dingen:) nog dom ook want mensen gaan praten.
pi_157987078
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het heeft echt met witwassen te maken is mij verteld. Wat ook aardig is is dat zo'n witwas zaak (die wel open is) aardig gaat lopen. Iets waar zo'n manager of eigenaar eigenlijk helemaal geen zin in heeft.
Ik sprak een tijdje terug vaak met de uitvinder van de BIBOB wet, als ik hem zie zal ik het vragen.
pi_157987151
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik sprak een tijdje terug vaak met de uitvinder van de BIBOB wet, als ik hem zie zal ik het vragen.
Ik ben benieuwd. Want er klopt nog steeds vaak helemaal niets van.
pi_157987321
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. Want er klopt nog steeds vaak helemaal niets van.
Van de Horeca ken ik het niet, ik ken wel een islamitische viswinkel aan het eind van de Admiraal de Ruyter, prachtig mooie zaak, maar nog nooit een klant gezien.
pi_157987429
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Van de Horeca ken ik het niet, ik ken wel een islamitische viswinkel aan het eind van de Admiraal de Ruyter, prachtig mooie zaak, maar nog nooit een klant gezien.
Daar valt het meestal al aan op. Geen klanten. Maar daar zijn zo veel vb van. Kijk in de Javastraat en buurt naar belwinkels en huiswaar zaken. Althans enige tijd geleden. Dan weet je toch ook dat er iets niet klopt? Politie en justitie blijkbaar niet. Of bepaalde mensen in hele dure auto's. Het lijkt mij niet zo moeilijk aan te pakken. En daar begint de ellende.
pi_157987549
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar valt het meestal al aan op. Geen klanten. Maar daar zijn zo veel vb van. Kijk in de Javastraat en buurt naar belwinkels en huiswaar zaken. Althans enige tijd geleden. Dan weet je toch ook dat er iets niet klopt? Politie en justitie blijkbaar niet. Of bepaalde mensen in hele dure auto's. Het lijkt mij niet zo moeilijk aan te pakken. En daar begint de ellende.
Dit soort winkel eigenaren zoeken vaak de grens op door in ieder geval wel belasting te betalen, met de huidige leegstand is de gemeente niet heel kieskeurig.
pi_157987589
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dit soort winkel eigenaren zoeken vaak de grens op door in ieder geval wel belasting te betalen, met de huidige leegstand is de gemeente niet heel kieskeurig.
Maar het is 100% zeker dat er witwassen aan de gang is. Dat moet je ook gewoon aanpakken. Nu doelt men vaak op de grote criminelen. Men moet ook de andere kant harder aanpakken. En ook de kleinere crimineel. Die hebben nu het gevoel dat men vrij spel heeft.
pi_157987725
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar het is 100% zeker dat er witwassen aan de gang is. Dat moet je ook gewoon aanpakken. Nu doelt men vaak op de grote criminelen. Men moet ook de andere kant harder aanpakken. En ook de kleinere crimineel. Die hebben nu het gevoel dat men vrij spel heeft.
Het probleem is vaak lastig, en erg intensief, tegenwoordig kan men dit soort zaken wel beter aanpakken omdat men veel bronnen over elkaar heen legt.
pi_157987763
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 15:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is vaak lastig, en erg intensief, tegenwoordig kan men dit soort zaken wel beter aanpakken omdat men veel bronnen over elkaar heen legt.
Er gaat wel iets tijd inzitten maar zo haal je wel organisaties uit elkaar en verstoor je de boel. Alleen maar de grote jongens willen aanpakken is ook niet de methode. Je moet tegen bedrijven en mensen zonder inkomen kunnen zeggen "bewijs maar hoe je dit alles kan betalen".
pi_157987814
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 15:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er gaat wel iets tijd inzitten maar zo haal je wel organisaties uit elkaar en verstoor je de boel. Alleen maar de grote jongens willen aanpakken is ook niet de methode. Je moet tegen bedrijven en mensen zonder inkomen kunnen zeggen "bewijs maar hoe je dit alles kan betalen".
Het probleem is dat ze veelal katvangers inzetten.
pi_157987852
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 15:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze veelal katvangers inzetten.
Ja. Die pak je er dan tussenuit. Dan blijft er niets over. Dan is de auto gewoon voor de staat. Want die katvanger heeft meestal ook geen toereikend inkomen om zaken te verklaren.
pi_157987879
Vroeger had je voor criminelen speciale auto leasebedrijven. Dat kan dus niet meer zo simpel.
pi_157988930
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar groei je in, op een gegeven moment is het niet zoiets als je vast lasten, ook qua omvang. Wil een deel het niet meer betalen, dan gaat een ander deel ook minderen want ze zoeken elkaar op. Het zijn ontwikkelingen over de jaren binnen sociale dynamiek, dus het is lastig bepalen wat nou komt door de kosten en wat andere oorzaken heeft, maar op een gegeven moment verschoof er meer en meer naar de keukentafels.
Eens.

quote:
Een paar jaar later kwam daar ook nog het rookverbod overheen, zodat je voor meer geld ook nog eens een minder prettige avond kreeg, en dat ergert ook gewoon, veel geld betalen om je iets verboden te zien worden.
Daar heb ik twijfels over. Indien dat klopt dan zou internationaal (bijna) overal het kroegbezoek verminderd moeten zijn waar een rookverbod voor de kroegen is ingevoerd. Is dat zo?

quote:
Zo'n uitgavenpatroon komt te voet en gaat te paard, uiteraard zou het ook vanzelf minder worden met het ouder worden, maar je kunt niet voor vanzelfsprekend aannemen dat de volgende generatie ook weer in zo'n uitgavenpatroon groeit.
En laat de Nederlands bevolking nu zowel vergrijzing als ontgroening hebben gehad in de afgelopen decennia. Logisch dus dat de uitgaven wat zijn verminderd. Prima, die mensen geven aan andere zaken geld uit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157989028
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 15:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eens.

[..]

Daar heb ik twijfels over. Indien dat klopt dan zou internationaal (bijna) overal het kroegbezoek verminderd moeten zijn waar een rookverbod voor de kroegen is ingevoerd. Is dat zo?

[..]

En laat de Nederlands bevolking nu zowel vergrijzing als ontgroening hebben gehad in de afgelopen decennia. Logisch dus dat de uitgaven wat zijn verminderd. Prima, die mensen geven aan andere zaken geld uit.
Ik denk dat dat bij bruinere kroegen ook internationaal het geval zal zijn. ik ken het van kroegen in Amsterdam dat mensen dat als reden zien minder naar de kroeg te gaan. Ik kreeg zelfs klachten van niet rokende mensen te horen die het gewoon minder gezellig vonden met rokers buiten.

In bruine kroegen zit meestal alles en iedereen bij elkaar. Jonger en ouder. Het is gewoon zo dat mensen vrij rap minder te besteden hadden. Dat kon je echt duidelijk merken. Maar dat was niet door de invoering van de euro maar de latere economische malaise. Toen vroeg ik mij uberhaupt af hoe mensen zoveel hadden kunnen uitgeven aan zuipen in de kroeg.
pi_157989753
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 16:00 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik denk dat dat bij bruinere kroegen ook internationaal het geval zal zijn.
Dat zou best kunnen maar hiervoor geldt dat de een zijn dood de ander zijn brood is. Het grootste deel wat uitgaat gaat niet naar een bruine kroeg, de bruine kroeg is eerder een randverschijnsel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157989835
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 16:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen maar hiervoor geldt dat de een zijn dood de ander zijn brood is. Het grootste deel wat uitgaat gaat niet naar een bruine kroeg, de bruine kroeg is eerder een randverschijnsel.
Maar wel vaak een belangrijk iets in grote steden.
  donderdag 3 december 2015 @ 22:34:04 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_157998029
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 11:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

UK, niet London.
Zelfde prijsniveaus.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_158005280
quote:
7s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Zelfde prijsniveaus.
Niet het geval:

http://www.standard.co.uk(...)-won-t-a3093916.html
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:12:59 #150
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158005337

Grappig dat ze bierland nummer 1, Duitsland, er niet bij zetten.

Vraag me verder af wat ze vergelijken, een pint bitter krijg je buiten de regeneilanden niet, maar op de regeneilanden krijg je smerig lager ipv een goed pils zoals in Duitsland of Tsjechië
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')