Aahh vandaar dat die zo als synoniemen gebruikt worden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:40 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Truvada van Gilead is momenteel het enige prep middel dat op de markt is.
Wat zou je dan willen? Besmetting? Eeuwige veilige seks?quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:41 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik moet er ook niet aan denken dagelijks een pil in m'n waffel te moeten gooien.
Zowel niet omdat ik HIV heb als om HIV te voorkomen.
Dat zijn altijd zulke irritante dingenquote:Op dinsdag 1 december 2015 16:42 schreef Rezania het volgende:
Tevens wilde ik nog even JC3 spelen voordat ik wegga, moet hij 15 minuten uitpakken na preload.
Ja, dan illustreert dit onderzoek toch nog steeds dat condooms minder veilig zijn bij man man contacten dan prep.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:38 schreef Brammetjuh94 het volgende: [..] Dat ook, maar intern bij de ontvanger/bottom ontstaan er gemakkelijker scheurtjes/bloedingen, etc. HIV wordt niet over gebracht door in iemands kont te spuiten, HIV wordt overgebracht doordat je in iemands kont spuit waar het bij bloed kan komen. Je kan ook geen HIV krijgen van bijvoorbeeld pijpen, tenzij je een open wond hebt in je mond en je daar direct een slap sperma/voorvocht tegen krijgt. HIV gaat van "lichaams sap op lichaams sap".
Ik vind veilige seks (wat niet bestaat) niet zo'n ramp nee.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:43 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Wat zou je dan willen? Besmetting? Eeuwige veilige seks?
Kom dat ook niet gewoon door gebrek aan kennis? Vraag me echt af of iedere man weet wat voor condooms je moet gebruiken voor anaal en wat voor glijmiddel, kan het me niet voorstellen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:45 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ja, dan illustreert dit onderzoek toch nog steeds dat condooms minder veilig zijn bij man man contacten dan prep.
De tijd dat er "special anaal condooms" waren is echt wel voorbij. Ja ze zijn er nog, maar de "normale" zijn ook prima.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:45 schreef Rezania het volgende:
[..]
Kom dat ook niet gewoon door gebrek aan kennis? Vraag me echt af of iedere man weet wat voor condooms je moet gebruiken voor anaal en wat voor glijmiddel, kan het me niet voorstellen.
Nee, ook bij male-female contacten. En het onderzoek verwijst ook perfect gebruik. Condooms kunnen gewoon scheuren.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:45 schreef Rezania het volgende:
[..]
Kom dat ook niet gewoon door gebrek aan kennis? Vraag me echt af of iedere man weet wat voor condooms je moet gebruiken voor anaal en wat voor glijmiddel, kan het me niet voorstellen.
Ik (+ 2 vrienden van me) probeer mezelf aan te wennen vaker de tests te laten doen. Zeker met al wat er op HIV gebied gebeurd is dit afgelopen jaar. Toevallig hebben we onszelf afzonderlijk laten testen met 1 dag verschil (kwam 1 van hen zelfs bij de kliniek tegenquote:Op dinsdag 1 december 2015 16:47 schreef tofastTG het volgende:
Er zijn trouwens best wat Europeanen die voor 40/60,- per maand generieke truvada kopen in India.
Moet je alleen zelf om de 3 maanden je nierenwaardes laten controleren/hiv test doen.
Ja en in je pil kan ook een fabricage foutje zitten.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:48 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nee, ook bij male-female contacten. En het onderzoek verwijst ook perfect gebruik. Condooms kunnen gewoon scheuren.
Je kan ook een meteoor op je hoofd krijgen tijdens het neuken, dus beter draag je voortaan een helm.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja en in je pil kan ook een fabricage foutje zitten.
Het is me echt nog NOOIT voorgekomen dat een condoom is gescheurd. Nooit. En ik draai toch echt al een tijdje meeMaar goed, het kan gebeuren ja.
Ik ook.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:50 schreef Rezania het volgende:
Ik hou het gewoon bij condooms. Goed beschikbaar, en je hoeft het niet iedere dag te slikken.
Dat bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je kan ook een meteoor op je hoofd krijgen tijdens het neuken, dus beter draag je voortaan een helm.
Ik kan condooms bij de zorgverzekeraar declareren?quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:52 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ook.
Al vind ik dat het voor jongeren echt gratis zou moeten zijn. Toch een drempel. Kassa, geld, etc etc. Waarom niet alle drempels die je kunt verlagen voor condoomgebruik alvast verlagen?
Die 50 condooms bij bepaalde zorgverzekeraars -->
Ik heb dat onderzoek niet gedaan hoor.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja en in je pil kan ook een fabricage foutje zitten.
Het is me echt nog NOOIT voorgekomen dat een condoom is gescheurd. Nooit. En ik draai toch echt al een tijdje meeMaar goed, het kan gebeuren ja.
Nee, maar sommige types verzekeringen daar krijg je gratis een doos van 50 bij.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik kan condooms bij de zorgverzekeraar declareren?
Nou. Eerlijk gezegd geloof ik 95% kans verminderend niet. Het is zo lastig te onderzoeken. Want je weet niet hoe goed men de condooms gebruikt, wat de HIV status is, viral load, situatie van seks. Standjes, etc. Er zijn zo veel variabelen. Hetero's hebben een super kleine kans om via vaginale seks HIV over te dragen. Dat gecombineerd met condooms.... Lastig een conclusie uit te trekken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:45 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ja, dan illustreert dit onderzoek toch nog steeds dat condooms minder veilig zijn bij man man contacten dan prep.
Ik zal altijd condooms gebruiken met wisselend contact. Maar met mijn vriend / vaste partners mag het wel onveilig.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:45 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind veilige seks (wat niet bestaat) niet zo'n ramp nee.
En natuurlijk "gebeurt er wel eens wat" en ja dan loop je risico. Maar meestal doe ik t veilig. Ik neem dat laatste beetje risico wat ik loop voor lief. En sowieso zeggen ze dus dat je naast die prep gewoon door moet gaan met condooms. Qua HIV maar idd ook de "andere soa's". Dus je houdt het condom toch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |