Het is een lamp zonder aarde, dus dan maakt de kleur niet uit. Het is niet zo dat een gloeilamp achteruit kan branden, wel?quote:Op donderdag 3 december 2015 15:12 schreef Opoefiets het volgende:
[ afbeelding ]
Fitting. Ik heb er wel een een 'huls' vanaf gehaald. En een porseleinen kapje. Je kunt er een normale gloeilamp in schroeven, want die passen gewoon.
[ afbeelding ]
Nou, zoals je ziet is de draad echt op. Die valt uit elkaar. Maar... geen kleurverschillen. Hoe hebben ze die vroeger uit elkaar gehouden?
Ik moet even kijken hoe ik dit ga aanpakken...
Je huishoudkabel heeft toch ook maar 1 kleur?quote:Op donderdag 3 december 2015 15:12 schreef Opoefiets het volgende:
[ afbeelding ]
Fitting. Ik heb er wel een een 'huls' vanaf gehaald. En een porseleinen kapje. Je kunt er een normale gloeilamp in schroeven, want die passen gewoon.
[ afbeelding ]
Nou, zoals je ziet is de draad echt op. Die valt uit elkaar. Maar... geen kleurverschillen. Hoe hebben ze die vroeger uit elkaar gehouden?
Ik moet even kijken hoe ik dit ga aanpakken...
Ik heb het even gecheckt, die aarde zit er niet bij.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:08 schreef john2406 het volgende:
Mooie lamp zeg!
Zou er wel een aarde kabel bijdoen als ik jouw was, mits dat in het plafond ook aarde zit.
En een kleur wat jeukt dat het is wisselspanning.
Ziet er nog prima uit, hoeft niet vervangen te worden.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:12 schreef Opoefiets het volgende:
Vermoedelijk vroeger wel maar zijn ze door de jaren heen gewoon zwart geworden. Niet dat het uitmaakt, is toch wisselspanning.quote:
En daarom is het gebruikte snoer niet juist. Er zou eigenlijk zelfs vmvs gebruikt moeten worden en dan eigenlijk ook nog met adereindhulsjes.quote:Op donderdag 3 december 2015 17:26 schreef usernaamvergeten het volgende:
Vermoedelijk vroeger wel maar zijn ze door de jaren heen gewoon zwart geworden. Niet dat het uitmaakt, is toch wisselspanning.
Kleine aanvulling: de buitenste ring op de nul aansluiten (blauw), binnenste contact op de schakeldraad. Is wel zo veilig bij het wisselen van lampen in de toekomst.
Wat doe jij dan als je een lamp wisselt, steek je je vinger erin en roept nou dans ik de electroboegie?quote:Op donderdag 3 december 2015 17:26 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Kleine aanvulling: de buitenste ring op de nul aansluiten (blauw), binnenste contact op de schakeldraad. Is wel zo veilig bij het wisselen van lampen in de toekomst.
Het is dan wel gewoon wat veiligerquote:Op donderdag 3 december 2015 18:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat doe jij dan als je een lamp wisselt, steek je je vinger erin en roept nou dans ik de electroboegie?
De lamp uitmaken niet, althans als de + geschakeld is, ben ze tegen gekomen waar de - geschakeld was.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:46 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het is dan wel gewoon wat veiliger
Als fase op het puntje van de gloeilamp zit moet je echt je vinger erin steken voor een tintelend gevoel (of hartstilstand) zet je hem aan de schroefdraadkant dan is de afstand kleiner en een onhandig iemand zou het metalen gedeelte van de lamp of fitting aan kunnen raken bij het losdraaien.quote:Op donderdag 3 december 2015 18:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat doe jij dan als je een lamp wisselt, steek je je vinger erin en roept nou dans ik de electroboegie?
Inderdaad een leuk lampje, binnen kort komen er van ons uit een ander oud huis, waar denkelijk vele blij mee zouden zijn vrij.quote:Op zondag 4 september 2016 17:19 schreef bouwfraude het volgende:
[..]
Als fase op het puntje van de gloeilamp zit moet je echt je vinger erin steken voor een tintelend gevoel (of hartstilstand) zet je hem aan de schroefdraadkant dan is de afstand kleiner en een onhandig iemand zou het metalen gedeelte van de lamp of fitting aan kunnen raken bij het losdraaien.
Leuk lampje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |