Sjee, bij jullie moest de PB+ echt veel doen! Onze PB+ deed in het begin wel de aangetekenden, maar dat was toen we nog op een klein kantoortje zaten waar de postbezorgers zelf hun wijken kwamen ophalen. Toen ons kantoortje werd opgedoekt en we naar een groter kantoor gingen heeft de PB+ inderdaad nog gedurende korte tijd de depots bevoorraad, maar dat werd al snel een chauffeurstaak. Het aangetekenden rijden werd een aparte dienst, dat deed iemand met een scooter. Zelf wijken lopen heeft onze PB+ nooit gedaan.quote:
Met een dquote:Op donderdag 3 december 2015 19:10 schreef Pietertje71 het volgende:
Verkeerd geadresseerd of bezorgt?
Anders gewoon voor de 3e keer bezorgen met het adres onderstrepen en " voor de 3e keer juist bezorgt"
Daar dacht ik vanmiddag ook aan. Inderdaad, irritant.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
- Hier volgt een bericht voor de hoofdredactie van het Eigen Huis Magazine, de Veronicagids en de ANWB Kampioen -
Wilt u alstublieft ophouden met die stomme flapjes aan de buitenkant van uw bladen? (Die bonnetjes met aanbiedingen e.d.). Ongetwijfelt denkt u dat deze een verhoogde attentiewaarde hebben, maar dat is niet waar. Als ze er al niet tijdens het sorteren van af vallen, scheuren ze los tijdens het los maken van de elastieken van de bundel post, of blijven ze steken dan wel verscheuren of kreuken ze door toedoen van balsturige tochtborstels. Hierdoor bereikt een groot deel van deze flyers niet, of slechts in geheel onherkenbare gedaante, de beoogde ontvanger.
Doe. Dit. Dus. NOOIT. Meer.
- Einde bericht -
Ik heb ook een hoop oranje flapjes over, in mijn schoudertasquote:Op donderdag 3 december 2015 21:24 schreef Rafierafie het volgende:
Die flapjes aan de EHM waren inderdaad wel heel erg.
Hear hear! Rotdingen. Hoeveel er wel niet kapot gescheurd zijn bij het elastieken eromheen doen!quote:Op donderdag 3 december 2015 21:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
- Hier volgt een bericht voor de hoofdredactie van het Eigen Huis Magazine, de Veronicagids en de ANWB Kampioen -
Wilt u alstublieft ophouden met die stomme flapjes aan de buitenkant van uw bladen? (Die bonnetjes met aanbiedingen e.d.). Ongetwijfelt denkt u dat deze een verhoogde attentiewaarde hebben, maar dat is niet waar. Als ze er al niet tijdens het sorteren van af vallen, scheuren ze los tijdens het los maken van de elastieken van de bundel post, of blijven ze steken dan wel verscheuren of kreuken ze door toedoen van balsturige tochtborstels. Hierdoor bereikt een groot deel van deze flyers niet, of slechts in geheel onherkenbare gedaante, de beoogde ontvanger.
- Einde bericht -
Voltooid verleden tijd...sorryquote:
Ik heb het in het begin dit wel eens gehad met 2 straten die qua naam op elkaar leken en allebei op het zelfde huisnummer en icm een voorbereider die ook die fout maakte..quote:Nee het adres was goed, knap dat het bij voorbereider én bezorger nogmaals (op dezelfde manier) mis kan gaan.
Dat is van de afdeling marketing die nooit een stap buiten heeft gezet, laat staan de logische gedachte heeft dat dit niet werkt. Hetzelfde als met goedkoop cellofaan om de tijdschriften e.d. doen vaak ter bescherming omdat de postbode de tijdschriften niet droog kan houden..... Die dingen scheuren al, als je er naar kijkt.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
- Einde bericht -
Volgens mij verwoord je precies wat iedereen gister dacht.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
- Einde bericht -
Gisteren van die vierkante doosjes met cellofaan. Moet zeggen dat ze keurig heel de fietstas in gingen, maar er door het nodige getrek en geduw in flarden weer uitkwamen.... elastiekje drom, sorry-kapot-kaartje erbij - nu met gratis uitpakservicequote:Op vrijdag 4 december 2015 05:29 schreef Pietertje71 het volgende:
Hetzelfde als met goedkoop cellofaan om de tijdschriften e.d. doen vaak ter bescherming omdat de postbode de tijdschriften niet droog kan houden..... Die dingen scheuren al, als je er naar kijkt.
En er worden geen bussen meer weggehaald.quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh en schijnbaar geen versmallers op de bussen meer in de aanloop naar O&N!
De eerste brievenbus is hier vorige week opgeblazen. Volgens mij wordt ie ook niet meer gerepareerd dit jaar..quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:25 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
En er worden geen bussen meer weggehaald.
sterkte en beterschapquote:Op vrijdag 4 december 2015 08:44 schreef superkimmi het volgende:
Ik heb een 'marsfractuur' in mn voet. Helaas wel eens meer gehad. Mag gewoon werken, zeker aangezien t nog 1 maandje is, maar de pijn achteraf wordt niet gezellig
ik hoop dat ze nog wel afsluiters gaan plaatsen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:25 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
En er worden geen bussen meer weggehaald.
ja dat is het idd. Beetje jammer dat dat nog gebeurd in mn laatste maands. dankjewel!quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Vergeet ik dat helemaal.. beterschap! Als je continu met pijn in je voet loopt is dat natuurlijk wel klote ja.. dat is toch dat je een soort scheurtje erin hebt van het vele lopen?
Dank u Postbode-klaasje!!!quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:07 schreef zombo het volgende:
[..]
Gisteren van die vierkante doosjes met cellofaan. Moet zeggen dat ze keurig heel de fietstas in gingen, maar er door het nodige getrek en geduw in flarden weer uitkwamen.... elastiekje drom, sorry-kapot-kaartje erbij - nu met gratis uitpakservice
Ik denk dat er minimaal 1-2 maanden een lichte voetmassage door je hubbie gegeven moet wordenquote:Op vrijdag 4 december 2015 11:08 schreef superkimmi het volgende:
[..]
ja dat is het idd. Beetje jammer dat dat nog gebeurd in mn laatste maands. dankjewel!
Beterschap en sterkte met lopen Superkimmi! Heb even opgezocht wat het is, en het lijkt me heel vervelend met jouw werk.quote:Op vrijdag 4 december 2015 08:44 schreef superkimmi het volgende:
Ik heb een 'marsfractuur' in mn voet. Helaas wel eens meer gehad. Mag gewoon werken, zeker aangezien t nog 1 maandje is, maar de pijn achteraf wordt niet gezellig
Dinsdag staat bij ons op het rooster de AH Kerstspecial (149 gram), en op dinsdag nogmaals hah van AH, te weten de Momentenspecial. Zou dat de reden zijn dat er dinsdag ineens zoveel extra tijd voor mijn wijken staat? Ik heb dinsdag twee flinke wijken waar normaal gesproken 2.30 voor staat (per wijk welteverstaan), en daar staat nu dus 3 uur per wijk voor.quote:Op vrijdag 4 december 2015 10:04 schreef swimmie86 het volgende:
Hier ook dinsdag ah boekwerk. Donderdag 19 minuten meer op het rooster. Zal dus ook wel hah zijn.
Ga er in december vanuit dat elke piekdag hah heeft en elke dag druk is, kan het alleen maar meevallen.
2 januari retedruk?
Omdat de vele post van vrijdag erbij komt zeker. Brievenbussen gaan notabene op 31 december dicht en worden pas op 2 januari weer geopend.
Heb nog nooit een drukke 2 januari meegemaakt.
Ook de 31e? De dag dat je vroeger nog wel om 8.00 de straat op kon zodat iedereen optijd klaar was. En je tegenwoordig blij mag zijn als je om 13.00 kan beginnen op het depot.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Sowieso wordt het een hah-rijke kerst. De hele maand december hebben we ELKE donderdag hah. En dan durft de vakbond (de BVPP) nog met droge ogen te beweren dat het volume hah dit jaar met 50% gedaald is ten opzichte van vorig jaar. Stelletje droeftoeters
Ja, ook de 31e. Je kan natuurlijk altijd nog een paar stukken vuurwerk in je fietstassen gooien en dan de schuld geven aan een paar kut.........ehhmm..........multiculturele medelanders. Dan ben je alsnog snel van je post en hah af.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ook de 31e? De dag dat je vroeger nog wel om 8.00 de straat op kon zodat iedereen optijd klaar was. En je tegenwoordig blij mag zijn als je om 13.00 kan beginnen op het depot.
Daar klopt ook eigenlijk geen reet van, van dat korten. Een wijk waar nu op dinsdag 2.30 voor staat, gaat volgend jaar naar 1.50 uur.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:44 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Ben zelf eigenlijk wel blij dat we die HaH straks niet meer hebben op dinsdag. Ik heb een industrieterrein en een stukje woonwijk dus ruim de helft van mijn wijk geeft toch niks om folders.![]()
Wat mijn oude wijk betreft is het wel kut. Daar staat straks 40 minuten minder voor.
Geen idee wat dan straks de tijden van mijn nieuwe (huidige) wijk zullen zijn...
Ik heb me er ook ontzettend kwaad om gemaakt ja (gelukkig voor mij heb ik nu deze nieuwe, grotere, wijk gekregen dus ik ga er leuk op vooruit). Die 40 minuten was ook nog inclusief minder post.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar klopt ook eigenlijk geen reet van, van dat korten. Een wijk waar nu op dinsdag 2.30 voor staat, gaat volgend jaar naar 1.50 uur.
Maar je krijgt nu 5 minuten per 100 afgiftepunten voor het hah. Bij ons hebben de meeste wijken hooguit 400 afgiftepunten, waarvan naar schatting 1 op de 5 een ja/nee of nee/nee sticker heeft. Dus heb je hah voor 320 afgiftepunten. Daar krijg je nu dus 16 minuten voor.
Maar als er straks geen hah meer is, lever je geen 16 minuten in, maar 40! Oké, er is ook 10% minder post, maar dan nog. Voor het schrappen van het hah zou er dus 16 minuten af mogen, hou je over 2.14 uur. Met 10% minder post ben je laten we zeggen 5% sneller, dus dat is nog eens 7 minuten er af, dus zou de nieuwe tijd. 2.07 moeten zijn (afgerond 2.05), en niet 1.50.
Gelukkig hebben de meeste postbezorgers bij ons geprotesteerd tegen de nieuwe voorgestelde tijden, en met succes.
Tellen dan per week/maand, huizen die het minste post krijgen gaan maar tegen de vlakte.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:12 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ik heb me er ook ontzettend kwaad om gemaakt ja (gelukkig voor mij heb ik nu deze nieuwe, grotere, wijk gekregen dus ik ga er leuk op vooruit). Die 40 minuten was ook nog inclusief minder post.
Waar ze volgens mij totaal geen rekening mee houden is dat wij niet kunnen vliegen of teleporteren. De bundels worden misschien kleiner, maar er verdwijnen geen huizen en de huizen gaan ook niet dichter bij elkaar staan. Van huisje A naar huisje B fietsen kost gewoon tijd.
Ook de 24ste? Geen idee waar al die reclame dan vandaan moet komen. Maar ze kunnen het ook overdrijven. Met kerstavond en oudjaar wil ik niet om 13.00 uur nog eens aan een wijk van 3,5 uur beginnen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, ook de 31e. Je kan natuurlijk altijd nog een paar stukken vuurwerk in je fietstassen gooien en dan de schuld geven aan een paar kut.........ehhmm..........multiculturele medelanders. Dan ben je alsnog snel van je post en hah af.
Ja, ook de 24e. De enige hah-loze donderdag in december was gisteren.quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:35 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ook de 24ste? Geen idee waar al die reclame dan vandaan moet komen. Maar ze kunnen het ook overdrijven. Met kerstavond en oudjaar wil ik niet om 13.00 uur nog eens aan een wijk van 3,5 uur beginnen.
dat is dan een plaatselijk iets zeker? Hier is er volgende week donderdag maar 1 plaats met hah, de rest heeft niks.quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, ook de 24e. De enige hah-loze donderdag in december was gisteren.
quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:58 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Tellen dan per week/maand, huizen die het minste post krijgen gaan maar tegen de vlakte.
De kerstman heeft ook nog leuke verrassingen voor je in petto, hoorde ikquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:05 schreef Rafierafie het volgende:
Ik zou Sinterklaas graag willen verzoeken om niet tot het laatste moment te wachten met het bestellen van cadeautjes via webwinkels.
Die 23 pakjes van vandaag kon ik niet erg op prijs stellen.![]()
Ik ben helemaal blijquote:Verder: de reactiemogelijkheid op mijnpostnl werkt weer. Wel heel typisch dat dat pas weer werkt ná het plaatsen van de berichten over het cao-overleg, buurtwacht-bezorger en de aankomende t&t brieven.
Hier dus een wijk van 4.10 naar 2.50quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar klopt ook eigenlijk geen reet van, van dat korten. Een wijk waar nu op dinsdag 2.30 voor staat, gaat volgend jaar naar 1.50 uur.
Maar je krijgt nu 5 minuten per 100 afgiftepunten voor het hah. Bij ons hebben de meeste wijken hooguit 400 afgiftepunten, waarvan naar schatting 1 op de 5 een ja/nee of nee/nee sticker heeft. Dus heb je hah voor 320 afgiftepunten. Daar krijg je nu dus 16 minuten voor.
Maar als er straks geen hah meer is, lever je geen 16 minuten in, maar 40! Oké, er is ook 10% minder post, maar dan nog. Voor het schrappen van het hah zou er dus 16 minuten af mogen, hou je over 2.14 uur. Met 10% minder post ben je laten we zeggen 5% sneller, dus dat is nog eens 7 minuten er af, dus zou de nieuwe tijd. 2.07 moeten zijn (afgerond 2.05), en niet 1.50.
Gelukkig hebben de meeste postbezorgers bij ons geprotesteerd tegen de nieuwe voorgestelde tijden, en met succes.
Hier ook niets(maar wil niets zeggen want op de donderdag staat er bij mij nooit HAH terwijl ik het dan wel eens krijg), maar de daldagen staan wel op ruim 40 minuten extra.quote:Op vrijdag 4 december 2015 23:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
dat is dan een plaatselijk iets zeker? Hier is er volgende week donderdag maar 1 plaats met hah, de rest heeft niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |