abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157989452
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:43 schreef lololo het volgende:
Hilarisch verhaal
Sjee, bij jullie moest de PB+ echt veel doen! Onze PB+ deed in het begin wel de aangetekenden, maar dat was toen we nog op een klein kantoortje zaten waar de postbezorgers zelf hun wijken kwamen ophalen. Toen ons kantoortje werd opgedoekt en we naar een groter kantoor gingen heeft de PB+ inderdaad nog gedurende korte tijd de depots bevoorraad, maar dat werd al snel een chauffeurstaak. Het aangetekenden rijden werd een aparte dienst, dat deed iemand met een scooter. Zelf wijken lopen heeft onze PB+ nooit gedaan.

Naast zijn eigenlijke werk van voornamelijk plannen en brandjes blussen deed onze PB alleen nog een paar kleine wijkjes voorbereiden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157989642
Tjonge, voor huidige postbegrippen best veul vandaag (9 tassen), moet de decemberdrukte nog beginnen ;)
pi_157990226
Mijn enkel doet nog steeds zeer! Morgen naar de dokter.. Maar ik wil me echt niet afmelden in mn laatste maandje!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_157990950
De juiste letter per post binnengekregen
pi_157991487
Weer een storing op Mijn Werk? Op de planning voor dinsdag krijg ik ineens voor allebei m'n wijken een half uur meer dan normaal!
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_157992340
MIjnWerktNiet.nl.... hier met uitpuilend depot nog steeds de zomertijden, maar lang leve de driedubbele uitloop + calamiteit: kwam tc tegen, dat kost wat tijd, plus behoorlijk volume/kiloknallers aan reisgidsen.

Na een tijdje verlof - er zijn na wat aandringen en opleiden nu een paar goed-voorbereide collega's die mijn wijk kunnen vervangen tijdens afwezigheid - vond ik een envelop tussen de post, met in koeienletters: BESTE POSTBODE, WILT U DIT POSTSTUK NIET VOOR DE DERDE KEER BEZORGEN IN STRAAT A ipv STRAAT Z????
  donderdag 3 december 2015 @ 19:10:32 #107
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157992588
Verkeerd geadresseerd of bezorgt?
Anders gewoon voor de 3e keer bezorgen met het adres onderstrepen en " voor de 3e keer juist bezorgt" :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157992756
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 19:10 schreef Pietertje71 het volgende:
Verkeerd geadresseerd of bezorgt?
Anders gewoon voor de 3e keer bezorgen met het adres onderstrepen en " voor de 3e keer juist bezorgt" :P
Met een d ;) Nee het adres was goed, knap dat het bij voorbereider én bezorger nogmaals (op dezelfde manier) mis kan gaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 december 2015 @ 19:27:24 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157992992
Zaterdag een makkelijk wijkje voor mij, al is het lang geleden dat ik er eens gelopen heb.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157995699
- Hier volgt een bericht voor de hoofdredactie van het Eigen Huis Magazine, de Veronicagids en de ANWB Kampioen -

Wilt u alstublieft ophouden met die stomme flapjes aan de buitenkant van uw bladen? (Die bonnetjes met aanbiedingen e.d.). Ongetwijfelt denkt u dat deze een verhoogde attentiewaarde hebben, maar dat is niet waar. Als ze er al niet tijdens het sorteren van af vallen, scheuren ze los tijdens het los maken van de elastieken van de bundel post, of blijven ze steken dan wel verscheuren of kreuken ze door toedoen van balsturige tochtborstels. Hierdoor bereikt een groot deel van deze flyers niet, of slechts in geheel onherkenbare gedaante, de beoogde ontvanger.
Doe. Dit. Dus. NOOIT. Meer.

- Einde bericht -
pi_157996232
:P Die flapjes aan de EHM waren inderdaad wel heel erg.
De folders van de Deen hebben ook vaak een smal flapje eraan zitten. Het enige voordeel van die flapjes is dat ze over de gehele lengte van de folder lopen.
pi_157997038
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
- Hier volgt een bericht voor de hoofdredactie van het Eigen Huis Magazine, de Veronicagids en de ANWB Kampioen -

Wilt u alstublieft ophouden met die stomme flapjes aan de buitenkant van uw bladen? (Die bonnetjes met aanbiedingen e.d.). Ongetwijfelt denkt u dat deze een verhoogde attentiewaarde hebben, maar dat is niet waar. Als ze er al niet tijdens het sorteren van af vallen, scheuren ze los tijdens het los maken van de elastieken van de bundel post, of blijven ze steken dan wel verscheuren of kreuken ze door toedoen van balsturige tochtborstels. Hierdoor bereikt een groot deel van deze flyers niet, of slechts in geheel onherkenbare gedaante, de beoogde ontvanger.

- Einde bericht -
Daar dacht ik vanmiddag ook aan. Inderdaad, irritant.
pi_157997120
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:24 schreef Rafierafie het volgende:
:P Die flapjes aan de EHM waren inderdaad wel heel erg.
Ik heb ook een hoop oranje flapjes over, in mijn schoudertas ;)
(volgens mij doen ze 't er om, met de elastieken net op scherp)
pi_157997281
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

- Einde bericht -
Hear hear! Rotdingen. Hoeveel er wel niet kapot gescheurd zijn bij het elastieken eromheen doen!
"Everybody lies..."
House M.D.
  vrijdag 4 december 2015 @ 05:29:02 #115
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158003565
Mogguh :)

Van mijn collega hoorde ik dat deze door PostNL was benaderd om uitdrukkelijk NIET met verslaggevers te praten i.v.m. de veranderingen binnen PostNL.
Ikzelf heb geen bericht gehad.
Iemand hier nog op dit punt, wat ook in je contract staat, extra gewezen?
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 19:17 schreef zombo het volgende:

[..]

Met een d ;)
Voltooid verleden tijd...sorry :@
quote:
Nee het adres was goed, knap dat het bij voorbereider én bezorger nogmaals (op dezelfde manier) mis kan gaan.
Ik heb het in het begin dit wel eens gehad met 2 straten die qua naam op elkaar leken en allebei op het zelfde huisnummer en icm een voorbereider die ook die fout maakte.. :{
quote:

- Einde bericht -
Dat is van de afdeling marketing die nooit een stap buiten heeft gezet, laat staan de logische gedachte heeft dat dit niet werkt. Hetzelfde als met goedkoop cellofaan om de tijdschriften e.d. doen vaak ter bescherming omdat de postbode de tijdschriften niet droog kan houden..... Die dingen scheuren al, als je er naar kijkt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 04-12-2015 07:09:10 ]
  vrijdag 4 december 2015 @ 08:44:58 #116
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_158004220
Ik heb een 'marsfractuur' in mn voet :(. Helaas wel eens meer gehad. Mag gewoon werken, zeker aangezien t nog 1 maandje is, maar de pijn achteraf wordt niet gezellig
pi_158004628
quote:

- Einde bericht -
Volgens mij verwoord je precies wat iedereen gister dacht.
Ergernis tot en met!
pi_158005123
Er komen weer leuke tijden aan :') gisteren werkoverleg gehad. Begreep dat er dus dinsdag idd die AH kerstfolder komt, donderdag ook HAH hier iig maar weet niet wat voor. In de 2 weken voor kerst volgens mij ook op de donderdagen telkens HAH.... de daldagen zijn uiteraard weer piekdagen, en 2 januari verwachten ze dat het wel eens retedruk kan worden. Yay ;)

Oh en eens wat betreft de flapjes :P

Over het scannen van pakjes etc is hier trouwens niets gezegd, wel over de proef met het signaleren in de wijk. De TL vond dat ook niet zo'n geweldig idee, vooral vanwege de veiligheid vd bezorger.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:02:08 #119
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_158005187
hier ook dinsdag de ah folder idd.

morgen heb ik 4 folders. Gelukkig maar 1 wijk.

2 januari is mn laatste dag, zou het best leuk vinden als het dan lekker druk is..
pi_158005219
Hier ook dinsdag ah boekwerk. Donderdag 19 minuten meer op het rooster. Zal dus ook wel hah zijn.
Ga er in december vanuit dat elke piekdag hah heeft en elke dag druk is, kan het alleen maar meevallen.
2 januari retedruk?
Omdat de vele post van vrijdag erbij komt zeker. Brievenbussen gaan notabene op 31 december dicht en worden pas op 2 januari weer geopend.
Heb nog nooit een drukke 2 januari meegemaakt.
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:05:43 #121
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158005244
QUa het niet werken van het meer/minder-tijd doorgeven op MijnWerk.

Je kan het wel invoeren maar deze registreert het niet.
Ikzelf vond het vreemd dat er in ene keer WEL tijd verdween.
Dit blijkt de TC te doen die wel op de hoogte is van het niet werken van de meer/minder-tijd functie (de TC gadf aan hier net een half uurtje van op de hoogte te zijn, maar de dag er voor was de tijd al afgeboekt ;) )en dus zelf een tijd invult die, per toeval, de lage(laagste)tijd was die je op die dag haalde.
Let dus op!
Klopt het niet, de juiste tijd(en) aan je TC doorgeven.
pi_158005266
Oh en schijnbaar geen versmallers op de bussen meer in de aanloop naar O&N!
pi_158005275
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 05:29 schreef Pietertje71 het volgende:
Hetzelfde als met goedkoop cellofaan om de tijdschriften e.d. doen vaak ter bescherming omdat de postbode de tijdschriften niet droog kan houden..... Die dingen scheuren al, als je er naar kijkt.
Gisteren van die vierkante doosjes met cellofaan. Moet zeggen dat ze keurig heel de fietstas in gingen, maar er door het nodige getrek en geduw in flarden weer uitkwamen.... elastiekje drom, sorry-kapot-kaartje erbij - nu met gratis uitpakservice ;)
pi_158005540
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh en schijnbaar geen versmallers op de bussen meer in de aanloop naar O&N!
En er worden geen bussen meer weggehaald.
pi_158005668
Ohja klopt :Y bezuinigingsmaatregelen. Ben benieuwd hoeveel bussen er dit jaar kapot gaan. Ze kregen het ook met versmallers etc wel voor elkaar, maar dit kan wel een toename betekenen natuurlijk. Zonde toch :N
pi_158005672
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:25 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

De eerste brievenbus is hier vorige week opgeblazen. Volgens mij wordt ie ook niet meer gerepareerd dit jaar..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 december 2015 @ 10:43:50 #127
Maffe Fries
pi_158005845
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:44 schreef superkimmi het volgende:
Ik heb een 'marsfractuur' in mn voet :(. Helaas wel eens meer gehad. Mag gewoon werken, zeker aangezien t nog 1 maandje is, maar de pijn achteraf wordt niet gezellig
sterkte en beterschap
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 december 2015 @ 10:45:19 #128
Maffe Fries
pi_158005867
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:25 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

ik hoop dat ze nog wel afsluiters gaan plaatsen.

Rotwerk om zo'n ding erin te krijgen trouwens _O-
pi_158005869
Vergeet ik dat helemaal.. beterschap! Als je continu met pijn in je voet loopt is dat natuurlijk wel klote ja.. dat is toch dat je een soort scheurtje erin hebt van het vele lopen? :X
pi_158005886
De bussen worden voor zover ik gehoord heb nog wel gewoon compleet afgesloten kort voor O&N, ja :Y zaterdag 12 uur weer open.
  vrijdag 4 december 2015 @ 11:08:18 #131
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_158006265
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Vergeet ik dat helemaal.. beterschap! Als je continu met pijn in je voet loopt is dat natuurlijk wel klote ja.. dat is toch dat je een soort scheurtje erin hebt van het vele lopen? :X
ja dat is het idd. Beetje jammer dat dat nog gebeurd in mn laatste maands. dankjewel!
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:36:39 #132
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158008596
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:07 schreef zombo het volgende:

[..]

Gisteren van die vierkante doosjes met cellofaan. Moet zeggen dat ze keurig heel de fietstas in gingen, maar er door het nodige getrek en geduw in flarden weer uitkwamen.... elastiekje drom, sorry-kapot-kaartje erbij - nu met gratis uitpakservice ;)
Dank u Postbode-klaasje!!!
:P
pi_158008685
Bij ons gaan de brievenbussen op 30 december dicht, en op 2 januari weer open. Versmallers zijn afgeschaft. De eerste brievenbussen zijn al kapot. Oja, en er gaan nog wat auto's weg, we hebben te veel. Ik hoorde een paar oudere medewerkers alweer mopperen....
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:59:08 #134
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158009168
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:08 schreef superkimmi het volgende:

[..]

ja dat is het idd. Beetje jammer dat dat nog gebeurd in mn laatste maands. dankjewel!
Ik denk dat er minimaal 1-2 maanden een lichte voetmassage door je hubbie gegeven moet worden ^O^ ;) ^)

Goed herstel gewenst :Y
pi_158009433
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:44 schreef superkimmi het volgende:
Beterschap en sterkte met lopen Superkimmi! Heb even opgezocht wat het is, en het lijkt me heel vervelend met jouw werk.
"Everybody lies..."
House M.D.
  vrijdag 4 december 2015 @ 15:22:33 #136
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158010982
Hier staat er wel extra hah tijd op dinsdag, maar de ah zit op donderdag. Geen idee wat er op dinsdag zit. TC wist het ook niet :'(
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158012773
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:04 schreef swimmie86 het volgende:
Hier ook dinsdag ah boekwerk. Donderdag 19 minuten meer op het rooster. Zal dus ook wel hah zijn.
Ga er in december vanuit dat elke piekdag hah heeft en elke dag druk is, kan het alleen maar meevallen.
2 januari retedruk?
Omdat de vele post van vrijdag erbij komt zeker. Brievenbussen gaan notabene op 31 december dicht en worden pas op 2 januari weer geopend.
Heb nog nooit een drukke 2 januari meegemaakt.
Dinsdag staat bij ons op het rooster de AH Kerstspecial (149 gram), en op dinsdag nogmaals hah van AH, te weten de Momentenspecial. Zou dat de reden zijn dat er dinsdag ineens zoveel extra tijd voor mijn wijken staat? Ik heb dinsdag twee flinke wijken waar normaal gesproken 2.30 voor staat (per wijk welteverstaan), en daar staat nu dus 3 uur per wijk voor.

Verbazingwekkend, want het is nu eenmaal niet des PostNL's om uit zichzelf (hunzelf?) extra tijd uit te gaan keren. Korten op je wijk daarentegen...... Bij ons krijg je in principe altijd de basistijd, al heb je 10 tassen. Uitloop moet je altijd zelf aangeven via Mijn Werk (of per e-mail).

Op donderdag staat vreemd genoeg wel gewoon de donderdagse basistijd (dus ZONDER hah op het rooster).

Sowieso wordt het een hah-rijke kerst. De hele maand december hebben we ELKE donderdag hah. En dan durft de vakbond (de BVPP) nog met droge ogen te beweren dat het volume hah dit jaar met 50% gedaald is ten opzichte van vorig jaar. Stelletje droeftoeters :N
pi_158013007
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Sowieso wordt het een hah-rijke kerst. De hele maand december hebben we ELKE donderdag hah. En dan durft de vakbond (de BVPP) nog met droge ogen te beweren dat het volume hah dit jaar met 50% gedaald is ten opzichte van vorig jaar. Stelletje droeftoeters :N
Ook de 31e? De dag dat je vroeger nog wel om 8.00 de straat op kon zodat iedereen optijd klaar was. En je tegenwoordig blij mag zijn als je om 13.00 kan beginnen op het depot.
pi_158013412
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ook de 31e? De dag dat je vroeger nog wel om 8.00 de straat op kon zodat iedereen optijd klaar was. En je tegenwoordig blij mag zijn als je om 13.00 kan beginnen op het depot.
Ja, ook de 31e. Je kan natuurlijk altijd nog een paar stukken vuurwerk in je fietstassen gooien en dan de schuld geven aan een paar kut.........ehhmm..........multiculturele medelanders. Dan ben je alsnog snel van je post en hah af. })
pi_158013708
Ben zelf eigenlijk wel blij dat we die HaH straks niet meer hebben op dinsdag. Ik heb een industrieterrein en een stukje woonwijk dus ruim de helft van mijn wijk geeft toch niks om folders. :')

Wat mijn oude wijk betreft is het wel kut. Daar staat straks 40 minuten minder voor. :{
Geen idee wat dan straks de tijden van mijn nieuwe (huidige) wijk zullen zijn...
pi_158014031
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:44 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Ben zelf eigenlijk wel blij dat we die HaH straks niet meer hebben op dinsdag. Ik heb een industrieterrein en een stukje woonwijk dus ruim de helft van mijn wijk geeft toch niks om folders. :')

Wat mijn oude wijk betreft is het wel kut. Daar staat straks 40 minuten minder voor. :{
Geen idee wat dan straks de tijden van mijn nieuwe (huidige) wijk zullen zijn...
Daar klopt ook eigenlijk geen reet van, van dat korten. Een wijk waar nu op dinsdag 2.30 voor staat, gaat volgend jaar naar 1.50 uur.

Maar je krijgt nu 5 minuten per 100 afgiftepunten voor het hah. Bij ons hebben de meeste wijken hooguit 400 afgiftepunten, waarvan naar schatting 1 op de 5 een ja/nee of nee/nee sticker heeft. Dus heb je hah voor 320 afgiftepunten. Daar krijg je nu dus 16 minuten voor.

Maar als er straks geen hah meer is, lever je geen 16 minuten in, maar 40! Oké, er is ook 10% minder post, maar dan nog. Voor het schrappen van het hah zou er dus 16 minuten af mogen, hou je over 2.14 uur. Met 10% minder post ben je laten we zeggen 5% sneller, dus dat is nog eens 7 minuten er af, dus zou de nieuwe tijd. 2.07 moeten zijn (afgerond 2.05), en niet 1.50.

Gelukkig hebben de meeste postbezorgers bij ons geprotesteerd tegen de nieuwe voorgestelde tijden, en met succes.
pi_158014201
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Daar klopt ook eigenlijk geen reet van, van dat korten. Een wijk waar nu op dinsdag 2.30 voor staat, gaat volgend jaar naar 1.50 uur.

Maar je krijgt nu 5 minuten per 100 afgiftepunten voor het hah. Bij ons hebben de meeste wijken hooguit 400 afgiftepunten, waarvan naar schatting 1 op de 5 een ja/nee of nee/nee sticker heeft. Dus heb je hah voor 320 afgiftepunten. Daar krijg je nu dus 16 minuten voor.

Maar als er straks geen hah meer is, lever je geen 16 minuten in, maar 40! Oké, er is ook 10% minder post, maar dan nog. Voor het schrappen van het hah zou er dus 16 minuten af mogen, hou je over 2.14 uur. Met 10% minder post ben je laten we zeggen 5% sneller, dus dat is nog eens 7 minuten er af, dus zou de nieuwe tijd. 2.07 moeten zijn (afgerond 2.05), en niet 1.50.

Gelukkig hebben de meeste postbezorgers bij ons geprotesteerd tegen de nieuwe voorgestelde tijden, en met succes.
Ik heb me er ook ontzettend kwaad om gemaakt ja (gelukkig voor mij heb ik nu deze nieuwe, grotere, wijk gekregen dus ik ga er leuk op vooruit). Die 40 minuten was ook nog inclusief minder post.
Waar ze volgens mij totaal geen rekening mee houden is dat wij niet kunnen vliegen of teleporteren. De bundels worden misschien kleiner, maar er verdwijnen geen huizen en de huizen gaan ook niet dichter bij elkaar staan. Van huisje A naar huisje B fietsen kost gewoon tijd.
pi_158015023
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:12 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ik heb me er ook ontzettend kwaad om gemaakt ja (gelukkig voor mij heb ik nu deze nieuwe, grotere, wijk gekregen dus ik ga er leuk op vooruit). Die 40 minuten was ook nog inclusief minder post.
Waar ze volgens mij totaal geen rekening mee houden is dat wij niet kunnen vliegen of teleporteren. De bundels worden misschien kleiner, maar er verdwijnen geen huizen en de huizen gaan ook niet dichter bij elkaar staan. Van huisje A naar huisje B fietsen kost gewoon tijd.
Tellen dan per week/maand, huizen die het minste post krijgen gaan maar tegen de vlakte. :P
  vrijdag 4 december 2015 @ 19:35:26 #144
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158015786
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, ook de 31e. Je kan natuurlijk altijd nog een paar stukken vuurwerk in je fietstassen gooien en dan de schuld geven aan een paar kut.........ehhmm..........multiculturele medelanders. Dan ben je alsnog snel van je post en hah af. })
Ook de 24ste? Geen idee waar al die reclame dan vandaan moet komen. Maar ze kunnen het ook overdrijven. Met kerstavond en oudjaar wil ik niet om 13.00 uur nog eens aan een wijk van 3,5 uur beginnen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158018913
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:35 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ook de 24ste? Geen idee waar al die reclame dan vandaan moet komen. Maar ze kunnen het ook overdrijven. Met kerstavond en oudjaar wil ik niet om 13.00 uur nog eens aan een wijk van 3,5 uur beginnen.
Ja, ook de 24e. De enige hah-loze donderdag in december was gisteren.
pi_158023070
Ik zou Sinterklaas graag willen verzoeken om niet tot het laatste moment te wachten met het bestellen van cadeautjes via webwinkels.
Die 23 pakjes van vandaag kon ik niet erg op prijs stellen. }:|

Verder: de reactiemogelijkheid op mijnpostnl werkt weer. Wel heel typisch dat dat pas weer werkt ná het plaatsen van de berichten over het cao-overleg, buurtwacht-bezorger en de aankomende t&t brieven.
pi_158024432
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, ook de 24e. De enige hah-loze donderdag in december was gisteren.
dat is dan een plaatselijk iets zeker? Hier is er volgende week donderdag maar 1 plaats met hah, de rest heeft niks.
  zaterdag 5 december 2015 @ 06:06:06 #148
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158027526
Mogguh.
Hoor de wind waait door de bomen; Sinterklaasdag verloopt onstuimig met in het noordwestelijk en noordelijk kustgebied een stormachtige wind en kans op zware windstoten.

Vandaag is een dag met in het noordwesten de meeste bewolking. In het oosten en zuidoosten is er ook ruimte voor de zon. Het blijft vrijwel droog, maar er staat wel veel wind zodat het heerlijk avondje onstuimig zal verlopen. De middagtemperatuur ligt tussen 9°C in het oosten en zuidoosten en 11°C in het noordwesten van het land. Er staat een matige tot vrij krachtige en langs de kust krachtig of harde zuidwestenwind, windkracht 4 tot 7. In het noordwestelijk en noordelijk kustgebied waait de wind stormachtig, windkracht 8. Daar kunnen dan ook zware windstoten voorkomen tot rond 85 km/u.
bron:buienradar.nl

Hier werd door chauffeurs aan mij gevraagd of ik de chocoladeletter al had gehad. Sommigen kregen deze per post? en anderen weer op hun depot.
Hier hebben mijn naaste collega en ik niets gezien...dank u Sinterklaasje ;)
Ik ben benieuwd wat we rond de kerstdagen in onze tassen aantreffen.
Is wel altijd lekker zo een MARS of TWIX of bevroren flesje water , halve haan, broodje kebab oid :P ;)
+

Ik denk dat ik de reden van mijn chaotisch verlopen donderdag weet.
Enige tijd terug heb ik, weer eens, een correcte looptroute, dus ook zet/sorteervolgorde) doorgegeven.
In 1 wijk(2) betrof het 2 huisnummers. In een andere wijk(3) verkeerde volgorde huisnummers waardoor je soms eind van de straat moet bezorgen en dan weer terug naar het midden van de straat. In wijk(1) was ik soms net een mier die de route voor de andere mieren aan het ontdekken was, zo slecht gesorteerd en dat icm een verkeerde zet/sorteervolgorde...

Deze waren goedgekeurd.
Voor wijk(1) kreeg ik een door voorbereiding contra-gecorrigeerde volgorde terug. Eentje gemaakt om een hofje te lopen. Dit was makkelijker om te sorteren(mensen die een autowijk sorteren weten wat ik bedoel). WTF!!??
Gecorrigeerd en teruggestuurd. Het is een ex-autowijk. Die lopen vaak niet op nummervolgorde!
Dit was enkele weken geleden.
Overigens zijn wijk(2) en wijk(3) (nog) niet aangepast.

Blijkbaar is die niet-gecorrigeerde(dus 'hofje-loop) vanaf donderdag in gebruik genomen. Icm met verkeerd gesorteerde straten + een hoop rouwpost die ook verkeerd waren gesorteerd/gezet, een hele opgave(allemaal goedgekomen).
Dus en via MijnWerk en via mijn TC mijn gal gespuwd.
Helaas was, gelukkig op een daldag, wederom de niet-gecorrigeerde volgorde van toepassing.
Wederom mijn TC hier over ingelicht.
Ik denk dat december voor mij, naast de drukte?, een ergernismaand wordt :P
Straks, of nu al, met vakantiewerkers in de voorbereiding erbij...top :+

Maar weer even afwachten hoe dit gaat verlopen ^O^

Komt goed :) No stress ;) Wel irritatie ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:58 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Tellen dan per week/maand, huizen die het minste post krijgen gaan maar tegen de vlakte. :P
_O-
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:05 schreef Rafierafie het volgende:
Ik zou Sinterklaas graag willen verzoeken om niet tot het laatste moment te wachten met het bestellen van cadeautjes via webwinkels.
Die 23 pakjes van vandaag kon ik niet erg op prijs stellen. }:|
De kerstman heeft ook nog leuke verrassingen voor je in petto, hoorde ik ~:) / })
quote:
Verder: de reactiemogelijkheid op mijnpostnl werkt weer. Wel heel typisch dat dat pas weer werkt ná het plaatsen van de berichten over het cao-overleg, buurtwacht-bezorger en de aankomende t&t brieven.
Ik ben helemaal blij ^O^ ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier dus een wijk van 4.10 naar 2.50
Protesteren heeft geen zin(het gaat om 10 minuten). Hier wordt (volhoudend) gezegd dat men gaat kijken hoe het verloopt en onder het mom 'gewerkte tijd is betaalde tijd' wordt dit onder protest 'geaccepteerd'. Mocht het na 2 weken niet lopen, wordt er gekeken waar de fout ligt. Aangeven dat de fou t'nattevingerwerk qua tijd' is, werd niet geaccepteerd.
Maar voor mijn wijk moet ik nageven dat het zoals het nu gaat, wellicht haalbaar is. Op donderdag heb ik vaak iets meer post en doe er dan ongeveer een +3uurtjes over(zonder HAH).
De zaterdag met HAH, gaat 5 minuten van af, dus 4:05, maar op de donderdag komt er weer tijd bij en de daldagen staan nu ook mooi op tijd zoals het nu gaat.
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:54 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

dat is dan een plaatselijk iets zeker? Hier is er volgende week donderdag maar 1 plaats met hah, de rest heeft niks.
Hier ook niets(maar wil niets zeggen want op de donderdag staat er bij mij nooit HAH terwijl ik het dan wel eens krijg), maar de daldagen staan wel op ruim 40 minuten extra.
Geen idee waarom dat is.
Kerstkaarten...storm voorspeld....

[ Bericht 13% gewijzigd door Pietertje71 op 05-12-2015 07:08:58 ]
pi_158028079
Ik hoop dat mijn mijter niet afwaait als ik straks lastminute-sinterklaas speel.
Ik ben benieuwd hoeveel pakjes er vandaag weer in de zak van sint zitten.
  zaterdag 5 december 2015 @ 09:21:03 #150
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158028144
"Hoor de postbode waait door de bomen, de klagers staan al klaar.
Hoe het pakje beschadigd is aangekomen, o postbode wist u het maar.

Vol verwachting en vol smart, kijken wij uit naar pakjes van Bart
Vol verwachting en vol smart, kijken wij uit naar pakjes van Bart

Ja daar komt de postbode al aaahaan, hij zijn zijn fiets al neer.
Zou die ons huisje voor bij lopen, nee want hij heeft HAH...alweer.

Zo en nu koffie ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')