Ze moeten die gek levenslang opsluiten.quote:Seriemoordenaar trok door Europa en liet spoor van verderf achter
Dariusz Pawel Kotwica (29) begon zijn moordtocht in Nederland en maakte optimaal gebruik van de open grenzen om in zes verschillende landen slachtoffers te maken. De Pool vermoordde en verkrachtte mensen in Zweden, Oostenrijk, Duitsland, Tsjechië en verbleef daarna enkele jaren in Groot-Brittannië. Het is heel waarschijnlijk dat hij ook tijdens zijn verblijf in Groot-Brittannië ernstige misdaden heeft gepleegd.
Kotwica bekende al de moorden op een oud koppel in Oostenrijk en gaf toe een bejaarde Zweed te hebben vermoord. Op de lichamen van het Oostenrijkse koppel schilderde hij bizarre teksten, nadat hij de vrouw ook verkracht had. Hij beweert dat stemmen in zijn hoofd hem hebben aangezet tot zijn gruweldaden en dat hij plezier haalde uit de folteringen.
Gerhard en Erna Hintermeier werden op brutale wijze doodgestoken en op hun lichamen had Kotwica de Latijnse tekst "tantum ergo" ("alleen dan") geschilderd.
Na zijn bekentenissen ontdekte de politie met DNA-onderzoek dat Kotwica in 2012 ook betrokken was bij een moordpoging in Salzburg na een mislukte winkeldiefstal en dat hij ook gewelddaden had gepleegd in 2011 in Nederland. Bovendien zou hij ook in een winkel in Duitsland ingebroken hebben.
Na zijn misdaden verbleef Kotwica enkele jaren in Groot-Brittannië, maar er zijn nog geen aanwijzingen dat hij ook daar slachtoffers heeft gemaakt. De Britse politie acht het echter heel waarschijnlijk dat hij ook daar slachtoffers heeft gemaakt.
Professor David Wilson, criminoloog aan de Birmingham City University, zegt dat de samenwerking tussen landen heel belangrijk is om seriemoordenaars te klissen. "Door het Schengensysteem moeten verschillende Europese landen nauw samenwerken om te vermijden dat een seriemoordenaar tussen de mazen van het net glipt."
Kotwica zit momenteel vast in Oostenrijk in afwachting van zijn proces.
Want dat zijn doorgaans seriemoordenaars?quote:Op zondag 29 november 2015 23:13 schreef Toefjes het volgende:
Een Oostblokker. Je verwacht het niet.
Nee, hoezo? Ze zijn wel vervelend luidruchtig als ze wodka op hebben, pikken een hoop werkgelegenheid in en vormen met de vrachtwagens een gevaar op de weg.quote:Op zondag 29 november 2015 23:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Want dat zijn doorgaans seriemoordenaars?
Omdat je schrijft dat het je niet verbaast dat het een Oostblokker is.quote:Op zondag 29 november 2015 23:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nee, hoezo? Ze zijn wel vervelend luidruchtig als ze wodka op hebben, pikken een hoop werkgelegenheid in en vormen met de vrachtwagens een gevaar op de weg.
Ik schreef: je verwacht het niet. Ik schreef toch niet: Dat had ik wel verwacht?quote:Op zondag 29 november 2015 23:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Omdat je schrijft dat het je niet verbaast dat het een Oostblokker is.
Ja, doeiquote:Op zondag 29 november 2015 23:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik schreef: je verwacht het niet. Ik schreef toch niet: Dat had ik wel verwacht?
Persoonlijk heb ik ook een beeld dat het aantal seriemoordenaars hoger liggen in Oostblok landen dan in het Westen. Weet niet in hoeverre dit waar is.quote:Op zondag 29 november 2015 23:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Omdat je schrijft dat het je niet verbaast dat het een Oostblokker is.
Omdat ze hier naar toe kunnen komen omdat de grenzen open staan?quote:Op maandag 30 november 2015 06:04 schreef Faazz het volgende:
[...]Hoe staat het onderwerp van open grenzen hier ter discussie? Welke link zit daar aan verbonden? I[...]
Dus is een beetje samenwerking tussen politie en instanties een goed idee. Als een seriemoordenaar van noord-brabant naar zeeland gaat, ga je toch ook niet roepen dat de grenzen dicht moetenquote:Op maandag 30 november 2015 06:08 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Omdat ze hier naar toe kunnen komen omdat de grenzen open staan?
Ik vraag me nu af hoe je dat niet doet. Zo heel voorzichtig iemand een mes tussen zijn ribben drukkenquote:
Het gaat hier om een psychopaat, die maakt mensen dood omdat het kan. Juist hierom moet er een gemakkelijker verlof komen voor het dragen van een vuurwapen, te beginnen bij de huidige verlofhouders.quote:
Zodat het gemakkelijker is om mensen dood te maken, omdat een vuurwapen zo toegankelijk is?quote:Op maandag 30 november 2015 06:23 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het gaat hier om een psychopaat, die maakt mensen dood omdat het kan. Juist hierom moet er een gemakkelijker verlof komen voor het dragen van een vuurwapen, te beginnen voor de huidige verlofhouders.
Juist. Zodat niet alleen criminelen en overheden toegang hebben tot wapens maar ook fatsoenlijke burgers. Op het moment dat ik wordt aangevallen heb ik graag een medeburger met een vuurwapen die mij kan ontzetten, liever dan te moeten sterven en na een uur een agent om mijn dood te constateren.quote:Op maandag 30 november 2015 06:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zodat het gemakkelijker is om mensen dood te maken, omdat een vuurwapen zo toegankelijk is?
quote:Op zondag 29 november 2015 23:13 schreef Toefjes het volgende:
Een Oostblokker. Je verwacht het niet.
Kijk maar in de VS hoe goed dat gaat.quote:Op maandag 30 november 2015 06:30 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Juist. Zodat niet alleen criminelen en overheden toegang hebben tot wapens maar ook fatsoenlijke burgers. Op het moment dat ik wordt aangevallen heb ik graag een medeburger met een vuurwapen die mij kan ontzetten, liever dan te moeten sterven en na een uur een agent om mijn dood te constateren.
Tunnelvisie much?quote:Op maandag 30 november 2015 07:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kijk maar in de VS hoe goed dat gaat.
heb je daar een bron van? Ben namelijk wel benieuwdquote:Op maandag 30 november 2015 07:20 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Tunnelvisie much?
Daar waar het in de VS verkeerd gaat is het meestens in gebieden waar het legaal dragen van vuurwapens verboden is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |