Goed om te weten, dankjewel, alleen moet ik wel in een omgeving terecht komen van leeftijdsgenoten waar ik ze kan leren kennen, en uitnodigen!quote:Op woensdag 16 december 2015 19:54 schreef Bonkers. het volgende:
Meisjes chillen liever met je in je eigen huis dan op vakantie.
De vakantie is eigenlijk geboekt omdat ik m'n baan kwijt ben.quote:Op woensdag 16 december 2015 19:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
Blablabla.
Weer ben je gefocust op een relatie/meisje.
[..]
Nou, dan weet je toch dat het aan jou ligt of niet dan? Hier staan genoeg tips en jij hebt er schijt aan, want jij gaat met je moeder naar Afrika. Waarom eigenlijk? Die tijd kan je ook spenderen aan jezelf.
[..]
Oke.
Is dat iets om te vieren dan?quote:Op woensdag 16 december 2015 19:58 schreef Charleville het volgende:
De vakantie is eigenlijk geboekt omdat ik m'n baan kwijt ben.
quote:Op woensdag 16 december 2015 20:09 schreef Bananenpap het volgende:
Wéééééééééér een heleboel tekst en wééééééééér negeer je de tips op persoonlijk vlak. Het gaat er niet om of je wel of niet met je moeder over seks kunt praten, het gaat er om dat jouw moeder je loslaat en je een paar keer op je bek laat vallen.
Maar dat is het grootste probleem eigenlijk niet. Jij kunt niet met vrouwen praten. Dan kun je nog in een prachtige villa wonen, de mooiste vakanties boeken en compleet afstand nemen van je moeder. Jij wil vrouwen versieren, maar eigenlijk is flirten al een stap te ver. Leer eerst maar eens te communiceren met een vrouw.
Een reis naar Afrika is mooi, maar ik zie het vooral als uitweg. Alles om maar niet geconfronteerd te worden met je eigen leven.
Lees anders eerst even de OP. Deze jongen wil wel, maar veranderingen in zijn leven zijn gewoon een hele opgave voor hem. Je helpt hem echt niet door te wijzen op de dingen in zijn leven die niet voldoen. Dat doet hij zelf al meer dan goed voor hem is.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:01 schreef Etsu het volgende:
[..]
Is dat iets om te vieren dan?
Vent, even serieus. Als ik een baan kwijt was, dan ging ik op zoek naar een nieuwe baan of ging ik iets doen waarmee ik mezelf (en mijn leven) kan verbeteren. Ik ga zeker niet met mijn moeder (hoeveel ik ook van haar hou) naar Afrika.
Je bent 25 en een mamakindje. Hou ermee op.
Of je leest het hele topic door.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:11 schreef Koral het volgende:
[..]
[..]
Lees anders eerst even de OP. Deze jongen wil wel, maar veranderingen in zijn leven zijn gewoon een hele opgave voor hem. Je helpt hem echt niet door te wijzen op de dingen in zijn leven die niet voldoen. Dat doet hij zelf al meer dan goed voor hem is.
Wat hij lijkt te presteren, binnen zijn mogelijkheden, verdiend respect en daar mag hij best trots op zijn.
Lees het hele topic alsjeblieft. Er zijn honderden reacties met complimenten en bruikbare tips, maar TS doet er niets mee. Gebruikt het topic alleen als baggerput van al z'n ellende. TS wil veranderen, maar zonder moeite. Denkt hier een oplossing te vinden waarmee hij met één handomdraai zijn hele leven veranderd. Dat is niet realistisch en dat mag best duidelijk gezegd worden.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:11 schreef Koral het volgende:
[..]
[..]
Lees anders eerst even de OP. Deze jongen wil wel, maar veranderingen in zijn leven zijn gewoon een hele opgave voor hem. Je helpt hem echt niet door te wijzen op de dingen in zijn leven die niet voldoen. Dat doet hij zelf al meer dan goed voor hem is.
Wat hij lijkt te presteren, binnen zijn mogelijkheden, verdiend respect en daar mag hij best trots op zijn.

Je kunt rationeel kijken naar redenen waarom je iets wel moet doen, en er zijn (gevoelsmatig) dingen die dat tegen houden. Ik geloof niet dat TS eigenwijs is. Daarvoor heeft hij teveel zelfreflectie.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Of je leest het hele topic door.
Deze jongen wilt inderdaad, maar weigert iets met de tips te doen.
Hem is vaker gezegd dat hij niet afhankelijk moet zijn van zijn moeder. En toch gaat die naar Afrika.
Waarom?
Hem is geadviseerd om op therapie te gaan zodat hij contacten kan leggen met vrouwen.
Hem is geadviseerd om zijn moeder duidelijk te maken van wat hij nou echt wilt en hij nou van vindt, maar hij heeft er geen ballen voor.
Waarom is dat zo moeilijk?Het gaat toch om hem, niet om zijn moeder.
Hij is duidelijk een mamakindje, en dat is opzich niet erg, maar feit blijft dat hij een topic over opent en klaagt waar het mis gaat, maar vervolgens niks doet met de tips.
Gevoelsmatig is het zeker, maar dan ga je naar een professional om erover te praten en eraan werken, want TS weet dat het daar mis gaat want hij kan het duidelijk niet zelf én blijkbaar heeft hij niet veel aan zijn topic in R&P op FOK!.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:19 schreef Koral het volgende:
[..]
Je kunt rationeel kijken naar redenen waarom je iets wel moet doen, en er zijn (gevoelsmatig) dingen die dat tegen houden. Ik geloof niet dat TS eigenwijs is. Daarvoor heeft hij teveel zelfreflectie.
quote:Op woensdag 16 december 2015 20:16 schreef Etsu het volgende:
Bananenpap.[ afbeelding ]
Alsof wij twee handen op één buik zijn.
Het wordt langzamerhand wat frustrerend om elke week hier posts van hem te lezen waarin hij zichzelf de grond in trapt terwijl er wekelijks bruikbare tips worden gegeven. Op een gegeven moment kun je je dan afvragen of hij überhaupt wel begrijpt wat er gezegd wordt. Er worden hier geen hoge doelen gesteld, die stelt hij vooral zelf. Hij zal zich stapje voor stapje moeten veranderen en dat zal niet eenvoudig zijn. Het begint er mee dat hij eens een fatsoenlijk gesprek met zijn moeder moet aankaarten over zelfstandigheid. Dat is geen hoog doel.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:19 schreef Koral het volgende:
[..]
Je kunt rationeel kijken naar redenen waarom je iets wel moet doen, en er zijn (gevoelsmatig) dingen die dat tegen houden. Ik geloof niet dat TS eigenwijs is. Daarvoor heeft hij teveel zelfreflectie.
Volgens mij heb je zelf een beetje moeite 'willen' van 'kunnen' te onderscheiden. En volgens mij is TS niet zo lichtzinnig.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:15 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Lees het hele topic alsjeblieft. Er zijn honderden reacties met complimenten en bruikbare tips, maar TS doet er niets mee. Gebruikt het topic alleen als baggerput van al z'n ellende. TS wil veranderen, maar zonder moeite. Denkt hier een oplossing te vinden waarmee hij met één handomdraai zijn hele leven veranderd. Dat is niet realistisch en dat mag best duidelijk gezegd worden.
Tell me, and I will forget. Show me, and I may remember. Involve me, and Iquote:Op woensdag 16 december 2015 20:28 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
[..]
Het wordt langzamerhand wat frustrerend om elke week hier posts van hem te lezen waarin hij zichzelf de grond in trapt terwijl er wekelijks bruikbare tips worden gegeven. Op een gegeven moment kun je je dan afvragen of hij überhaupt wel begrijpt wat er gezegd wordt. Er worden hier geen hoge doelen gesteld, die stelt hij vooral zelf. Hij zal zich stapje voor stapje moeten veranderen en dat zal niet eenvoudig zijn. Het begint er mee dat hij eens een fatsoenlijk gesprek met zijn moeder moet aankaarten over zelfstandigheid. Dat is geen hoog doel.
Weer laat je zien dat je het topic niet hebt gelezen.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:28 schreef Koral het volgende:
[..]
Volgens mij heb je zelf een beetje moeite 'willen' van 'kunnen' te onderscheiden. En volgens mij is TS niet zo lichtzinnig.
Spreekwoord: je kunt een paard wel naar de rivier brengen, maar hem niet dwingen te drinken.
Ik geef heel dit topic al aan dat hij het bespreekbaar moet maken met zijn moeder en professionele hulp moet gaan zoeken. Hoe je het ook draait of keert, dat zijn de eerste stappen die TS zal moeten ondernemen om zijn doelen te halen. Als hij dit niet wil/kan, gaat het gewoon nooit lukken.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:28 schreef Koral het volgende:
[..]
Volgens mij heb je zelf een beetje moeite 'willen' van 'kunnen' te onderscheiden. En volgens mij is TS niet zo lichtzinnig.
Spreekwoord: je kunt een paard wel naar de rivier brengen, maar hem niet dwingen te drinken.
Als je dit topic helemaal had gelezen zie je dat er heel veel positieve reacties zijn, maar dat hij er niets mee doet. Ik vind dat je het allemaal wel heel erg romantiseert, totaal niet realistisch. Dat zijn moeder negatief reageert is rot, maar zo gaat dat. Kwestie van laten bezinken en nog eens aankaarten. TS moet zich losbreken van zijn moeder en schijnbaar lukt dat niet op een zachtaardige manier.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:38 schreef Koral het volgende:
[..]
Tell me, and I will forget. Show me, and I may remember. Involve me, and I
will understand. Confucius
Blijkbaar heeft hij dat nooit gedaan, aankaarten bij zijn moeder. Of nee wacht hij had het wel gedaan maar kreeg een negatieve reactie. In ieder geval een omgeving waardoor het voor hem reëel wordt zo'n gesprek te voeren ontbreekt.
Angst speelt hem op meerdere fronten parten. Een veilige omgeving waarbij zijn angst niet wordt getriggerd is er blijkbaar niet als het op dit onderwerp aan komt. Dan kunnen jullie nog 100 keer advies geven maar het werkt alleen maar averechts.
Zal allemaal goed bedoeld zijn. Daar twijfel ik geen moment aan, maar je schrijft zelf al dat hij zichzelf de grond in trapt. Als het echt goed bedoeld is help hem dan positiever te denken over zijn leven zoals het nu is?
Angst verblindt redenen waarom je nu juist iets wel moet doen. In angst zit een irreële lading die dingen anders laat ervaren dan dat het werkelijk is. En helaas voor hem lijkt het zo sterk dat het een self-fulfilling prophecy is geworden.
Afleiding beste Etsu, Afrika is afleiding. Heeft iedereen nodig. Het privehuis bezoek van TS netzo.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
Gevoelsmatig is het zeker, maar dan ga je naar een professional om erover te praten en eraan werken, want TS weet dat het daar mis gaat want hij kan het duidelijk niet zelf én blijkbaar heeft hij niet veel aan zijn topic in R&P op FOK!.
Niet met je moeder naar Afrika.
Zeker. Maar niet met zijn mama.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:47 schreef Koral het volgende:
[..]
Afleiding beste Etsu, Afrika is afleiding. Heeft iedereen nodig. Het privehuis bezoek van TS netzo.
Ik schrijf dit hieronder en jij komt tot de conclusie dat ik niet gelezen heb?quote:Op woensdag 16 december 2015 20:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
Weer laat je zien dat je het topic niet hebt gelezen.
Tip: post 152, 11de alinea.
TS kan prima voor zichzelf opkomen, alleen heeft hij de ballen niet voor om alles duidelijk op tafel te hebben.
Zijn moeder is het probleem. En TS' ballen ook.
En dat werkt niet. TS moet het duidelijk maken, de moeder kan daarna over de rooie gaan en janken wat ze wilt, maar uiteindelijk gaat het toch om TS of mis ik iets?
Misschien moet je wat meer lezen om te begrijpen i.p.v. weer snel een antwoord te geven op een conclusie die je al veel eerder hebt getrokken.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:38 schreef Koral het volgende:
Blijkbaar heeft hij dat nooit gedaan, aankaarten bij zijn moeder. Of nee wacht hij had het wel gedaan maar kreeg een negatieve reactie. In ieder geval een omgeving waardoor het voor hem reëel wordt zo'n gesprek te voeren ontbreekt.
Ja, leuk, verwachten dat ik al je posts binnen 1 minuut lees terwijl ik mijn reactie aan het tikken ben.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:53 schreef Koral het volgende:
[..]
Ik schrijf dit hieronder en jij komt tot de conclusie dat ik niet gelezen heb?
[..]
Misschien moet je wat meer lezen om te begrijpen i.p.v. weer snel een antwoord te geven op een conclusie die je al veel eerder hebt getrokken.
Hij schrijft iets over angst in een bijzin in de OP. Volgens mij speelt angst en falen een veel grotere rol dan jij (en ik ook) kan voorstellen.
Hier impliceer jij dat TS er niks van heeft gezegd, want hij is immers het paard dat niet wilt drinken.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:28 schreef Koral het volgende:
Welke angst? Ik zie alleen minpunten waar hij aan kan werken, maar de ballen er niet voor heeft. Niet zozeer angst.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:53 schreef Koral het volgende:
Hij schrijft iets over angst in een bijzin in de OP. Volgens mij speelt angst en falen een veel grotere rol dan jij (en ik ook) kan voorstellen.
Het gaat hem alleen maar lukken als er absoluut onomstotelijk boven water staat dat het doel behaald kan worden. Voor een goed gesprek is hij afhankelijk van zijn moeder. Lijkt me, als het om op zichzelf wonen gaat, beter als hij zegt dat hij bij iemand gaat logeren en zonder gesprek het huis uit gaat. Dan heeft hij meer dingen in eigen hand. Dan weer een paar dagen thuis, en weer uit 'logeren' (iets gemeubileerds huren) zodat ze beiden tijd hebben om te wennen.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:44 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik geef heel dit topic al aan dat hij het bespreekbaar moet maken met zijn moeder en professionele hulp moet gaan zoeken. Hoe je het ook draait of keert, dat zijn de eerste stappen die TS zal moeten ondernemen om zijn doelen te halen. Als hij dit niet wil/kan, gaat het gewoon nooit lukken.
Lees de cursieve quote nog eens. Tell me doet iedereen hier. Dat showen en involven daarentegen lukt niet via een forumquote:[..]
Als je dit topic helemaal had gelezen zie je dat er heel veel positieve reacties zijn, maar dat hij er niets mee doet. Ik vind dat je het allemaal wel heel erg romantiseert, totaal niet realistisch. Dat zijn moeder negatief reageert is rot, maar zo gaat dat. Kwestie van laten bezinken en nog eens aankaarten. TS moet zich losbreken van zijn moeder en schijnbaar lukt dat niet op een zachtaardige manier.
Jullie lopen te brullen dat TS zoveel advies krijgt. Met die paardenspreuk geef ik aan dat TS een deel zelf moet doen. Dat jij dat in verband trekt met het gesprek met zijn moeder is een misvatting.quote:Op woensdag 16 december 2015 20:57 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja, leuk, verwachten dat ik al je posts binnen 1 minuut lees terwijl ik mijn reactie aan het tikken ben.
Hoe persoonlijk je het ook wilt maken, feit blijft dat jij dit beweert:
[..]
Hier impliceer jij dat TS er niks van heeft gezegd, want hij is immers het paard dat niet wilt drinken.
Bananenpap kan moeite hebben met 'willen' en 'kunnen' onderscheiden, maar volgens mij heb jij daar meer moeite mee.
[..]
Welke angst? Ik zie alleen minpunten waar hij aan kan werken, maar de ballen er niet voor heeft. Niet zozeer angst.
Dát deel moet hij doen bij de psych, ja. Niet door met zijn moeder naar Afrika te gaan.quote:Op woensdag 16 december 2015 21:08 schreef Koral het volgende:
[..]
Jullie lopen te brullen dat TS zoveel advies krijgt. Met die paardenspreuk geef ik aan dat TS een deel zelf moet doen. Dat jij dat in verband trekt met het gesprek met zijn moeder is een misvatting.
Als je het mij vraagt zijn vele van die minpunten nu juist veroorzaakt door angst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |