abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 december 2015 @ 15:42:01 #126
409579 LuDann
All the way
pi_157988667
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:00 schreef Isabeau het volgende:
Hello Fresh belde weer eens en ik heb ze maar gezegd dat ik naar de concurrent ben overgestapt omdat ik niet kan kiezen bij hun. Het zou zo fijn zijn als ik mijn maaltijden kon kiezen zoals bij Marley Spoon. Ik heb ook een vriendin die HF heeft geprobeerd, maar snel afhaakte omdat ze vis vies vond en niet elke week vis wil eten.

Bij de Engelse HF kan je namelijk wèl kiezen: https://www.hellofresh.co.uk/swapsies/

We hebben net een rondje HF gedaan hier (ik en mijn moeder). Wel leuk om de variatie per land te zien met typische gerechten voor dat land.

Engels: https://www.hellofresh.co.uk/
Duits: https://www.hellofresh.de/
Australisch: https://www.hellofresh.com.au/
Amerikaans: https://www.hellofresh.com/

In Amerika slechts 129 dollar per week (3 maaltijden voor 4 personen, in Nederland 59,99 euro)
Wat grappig om al die verschillende menu's per land te zien.
pi_157991106
Vanmiddag heb ik de opmerking over de kwaliteit van hompen en stukjes varkenshaas ( en kippendijenfilet) doorgegeven aan hf.
Het stereotiepe antwoord: betreffende collega wordt op de hoogte gebracht. 8-)
pi_157991143
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:50 schreef AnneX het volgende:
Vanmiddag heb ik de opmerking over de kwaliteit van hompen en stukjes varkenshaas ( en kippendijenfilet) doorgegeven aan hf.
Het stereotiepe antwoord: betreffende collega wordt op de hoogte gebracht. 8-)
Je hoort er vaak verder niets meer over :7 Dat vind ik wel een beetje jammer.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_157991682
Bij MS eens geklaagd en die wilde graag foto's hebben zodat ze het aan hun leverancier door kunnen geven. en korting. :Y.
dag
pi_157993764
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ach, hf zal wel maanden vooruit plannen ( vergelijk tijdschriften die plannen de Kerst in de zomerhitte).
Misschien merken we dat pas over een paar maanden. :7

En foto's mail ik bijv. van rotte bataten en té weinig vis op de keukenweegschaal.

Oh ja, vanavond de andijvie-curry en basmatirijst. Niks mis mee.
Alle kokosmelk gebruikt.
Van de 4 eitjes een omelet gemaakt.
En de pinda's maakten het extra smakelijk.
pi_157993932
Ik had vanavond de hutspot; vond hem iets te nat, maar dat was mijn eigen haast 8-)
Scholletje was lekker :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_157995651
Hallo allemaal!

Jullie hebben allemaal positieve en/of negatieve ervaringen met HelloFresh of andere maaltijdboxen. Ik voer momenteel een onderzoek uit naar aanleiding van mijn bachelorproef hierover. De enquête zelf neemt nog geen 2 minuten van uw tijd in beslag, en u zou er mij een HEEL groot plezier mee doen. Alvast bedankt! :)

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=254513
  donderdag 3 december 2015 @ 21:13:16 #133
409579 LuDann
All the way
pi_157995900
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:05 schreef astrvers het volgende:
Hallo allemaal!

Jullie hebben allemaal positieve en/of negatieve ervaringen met HelloFresh of andere maaltijdboxen. Ik voer momenteel een onderzoek uit naar aanleiding van mijn bachelorproef hierover. De enquête zelf neemt nog geen 2 minuten van uw tijd in beslag, en u zou er mij een HEEL groot plezier mee doen. Alvast bedankt! :)

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=254513
Gedaan. Nette enquete hoor. Alleen de vraag over het vervoersmiddel vond ik nogal breed. Ik heb 'nee' ingevuld omdat ik geen auto heb maar wel een fiets (grote boodschappen doen op de fiets vind ik niet handig).
  donderdag 3 december 2015 @ 21:21:32 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157996139
Op pagina 12 moet je je oordeel over de kwaliteit aangeven. Wat als je nou meer dan een type box hebt aangegeven?
The love you take is equal to the love you make.
pi_157996225
Eigenlijk schrok ik van gemakZUCHT in de enquête, klinkt zo negatief... 8-)
  donderdag 3 december 2015 @ 21:26:34 #136
409579 LuDann
All the way
pi_157996289
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:21 schreef Lienekien het volgende:
Op pagina 12 moet je je oordeel over de kwaliteit aangeven. Wat als je nou meer dan een type box hebt aangegeven?
Die vraag kreeg ik niet, die zal misschien alleen over HF gaan? Ik had aangegeven HF nog niet geprobeerd te hebben.
  donderdag 3 december 2015 @ 21:33:11 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157996483
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:26 schreef LuDann het volgende:

[..]

Die vraag kreeg ik niet, die zal misschien alleen over HF gaan? Ik had aangegeven HF nog niet geprobeerd te hebben.
Dat stond er dan niet bij dat het alleen over HF ging.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 3 december 2015 @ 21:36:22 #138
409579 LuDann
All the way
pi_157996572
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat stond er dan niet bij dat het alleen over HF ging.
Dat mag ze wel even verbeteren dan, in haar enquete. :Y
pi_157996911
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:13 schreef LuDann het volgende:
Gedaan. Nette enquete hoor. Alleen de vraag over het vervoersmiddel vond ik nogal breed. Ik heb 'nee' ingevuld omdat ik geen auto heb maar wel een fiets (grote boodschappen doen op de fiets vind ik niet handig).
Ja, zelfde hier. Maar in Nederland is een fiets ook een vervoersmiddel.
pi_157997212
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:00 schreef Isabeau het volgende:
Hello Fresh belde weer eens en ik heb ze maar gezegd dat ik naar de concurrent ben overgestapt omdat ik niet kan kiezen bij hun. Het zou zo fijn zijn als ik mijn maaltijden kon kiezen zoals bij Marley Spoon. Ik heb ook een vriendin die HF heeft geprobeerd, maar snel afhaakte omdat ze vis vies vond en niet elke week vis wil eten.

Bij de Engelse HF kan je namelijk wèl kiezen: https://www.hellofresh.co.uk/swapsies/

We hebben net een rondje HF gedaan hier (ik en mijn moeder). Wel leuk om de variatie per land te zien met typische gerechten voor dat land.

Engels: https://www.hellofresh.co.uk/
Duits: https://www.hellofresh.de/
Australisch: https://www.hellofresh.com.au/
Amerikaans: https://www.hellofresh.com/

In Amerika slechts 129 dollar per week (3 maaltijden voor 4 personen, in Nederland 59,99 euro)
Keuze zou inderdaad zeker een pré zijn. Nu haak ik regelmatig af omdat ik 1 v/d 3 niet lekker vind en de volle box al helemaal niet nodig heb. En als ik voor de volle vijf dagen ga, zit er eigenlijk altijd wel een mindere maaltijd bij.

129 dollar trouwens _O- Al scheelt het ook wel dat vers en gezond voedsel in Murrica sowieso idioot duurt schijnt te zijn (ben er zelf nooit geweest, maar meerdere personen over gehoord), dus dat verklaart wel iets.
Schip ahoy!
pi_157997422
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:58 schreef Piet__Piraat het volgende:

129 dollar trouwens _O- Al scheelt het ook wel dat vers en gezond voedsel in Murrica sowieso idioot duurt schijnt te zijn (ben er zelf nooit geweest, maar meerdere personen over gehoord), dus dat verklaart wel iets.
Ik ben er 2x3 maanden geweest, maar dat is al meer dan 10 jaar geleden en toen was het eten in mijn beleving ongeveer net zo duur als in Nederland. Uit eten was wel goedkoper, maar de supermarkten vond ik niet opvallend duur of zo. Maar dat kan ondertussen na jarenlange supermarktoorlogen veranderd zijn.
  donderdag 3 december 2015 @ 22:11:13 #142
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_157997508
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben er 2x3 maanden geweest, maar dat is al meer dan 10 jaar geleden en toen was het eten in mijn beleving ongeveer net zo duur als in Nederland. Uit eten was wel goedkoper, maar de supermarkten vond ik niet opvallend duur of zo. Maar dat kan ondertussen na jarenlange supermarktoorlogen veranderd zijn.
Een vriendin vertelde dat je bijna alleen maar grootverpakkingen goedkoop kan krijgen. Anders is het schijnbaar inderdaad allemaal duur.
Whole foods is een hele trend nu in de USA maar ook facking duur, denk dat je het kunt zien als een Marqt 2.0
吴 曼 迪
pi_157997529
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2015 15:42 schreef LuDann het volgende:

[..]

Wat grappig om al die verschillende menu's per land te zien.
129 dollar in de US?!

Denk dat Blue Apron daar veel populairder is dan HF.
  donderdag 3 december 2015 @ 23:36:35 #144
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157999675
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:44 schreef Isabeau het volgende:
Zullen we gewoon alleen nog praten over eigen ervaringen met een product ipv dingen af te kraken terwijl je niet eens ervaren hebt hoe het werkt? Ik zie dat japie wel fan is van de AH, dat is ook zo'n charitatieve instelling zonder winstoogmerk :7

Ik vind het jammer van de beebox dat mij niet duidelijk is wat ik over een week kan bestellen en wat ik dan krijg. Er staat alleen wat er in de box van 'deze week' zit.
Wat kraak ik dan precies af? Ik vertel alleen hoe het werkt en geef mijn eigen mening daarover. En even voor de duidelijkheid ik heb in principe ook niks tegen winst maken. Ik ben allen erg voorstander van duurzaam ondernemen. Dus winst en tegelijk ook goede dingen doen voor de maatschappij.

De Beebox is inderdaad een verrassingsbox. Je gaat met de seizoenen mee-eten omdat alles uit Nederland komt.
Feyenoord!
  donderdag 3 december 2015 @ 23:39:04 #145
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157999745
quote:
17s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:11 schreef megamandy het volgende:

[..]

Een vriendin vertelde dat je bijna alleen maar grootverpakkingen goedkoop kan krijgen. Anders is het schijnbaar inderdaad allemaal duur.
Whole foods is een hele trend nu in de USA maar ook facking duur, denk dat je het kunt zien als een Marqt 2.0
In Nederland dus niet bij Beebox. Maar in Nederland zijn de meeste mensen nog niet zo bezig met biologisch en duurzaamheid. Wel steeds meer, maar we lopen wat dat betreft nog een beetje achter bij de USA.
Feyenoord!
  donderdag 3 december 2015 @ 23:40:12 #146
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157999771
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bij Beebox krijg je als er een product mist of de kwaliteit niet goed is de week erop compensatie van een biologisch soepje van de kleinste soepwinkel van Nederland.
Feyenoord!
  donderdag 3 december 2015 @ 23:42:03 #147
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_157999812
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:39 schreef Japie77 het volgende:

[..]

In Nederland dus niet bij Beebox. Maar in Nederland zijn de meeste mensen nog niet zo bezig met biologisch en duurzaamheid. Wel steeds meer, maar we lopen wat dat betreft nog een beetje achter bij de USA.
Hoe heeft dit te maken met war ik zeg? En hoezo zouden wij achter lopen op de USA qua eten.
Kun je beter Zweden als voorbeeld gebruiken, een vriend van ons vond het een grote achteruitgang om hier boodschappen te halen.
吴 曼 迪
  donderdag 3 december 2015 @ 23:44:20 #148
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157999870
quote:
17s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:42 schreef megamandy het volgende:

[..]

Hoe heeft dit te maken met war ik zeg? En hoezo zouden wij achter lopen op de USA qua eten.
Kun je beter Zweden als voorbeeld gebruiken, een vriend van ons vond het een grote achteruitgang om hier boodschappen te halen.
Jij had het over Whole Foods, organic dus biologisch voedsel. En dat dat in de USA zo duur is. In Nederland dus minder duur bij sommige aanbieders. Wij lopen achter op de USA omdat biologisch in de USA nu een enorme trend is en in Nederland nog niet zo groot is als in de USA.

Waar vond hij het dan vooral een grote achteruitgang in?
Feyenoord!
pi_158003805
Misschien handig om een ander topic te openen over de verschillen in supermarktaanbod in verschillende landen? Kan best interessant zijn! :Y

Voor het Hello Fresh-topic is het echter nogal offtopic.

Bedankt alvast!
Let me see you stripped down to the bone
pi_158032967

[ Bericht 100% gewijzigd door astrvers op 05-12-2015 15:07:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')