Notorious_Roy | zaterdag 28 november 2015 @ 11:06 |
Achtergrond/Setting: (Alternatief) De 21ste eeuw, er wordt hevig gevochten over de laatste voorraden olie en uranium op Aarde. Wat zich uit in een Europese Unie die versplinterd is tot bekvechtende staten, China die Alaska binnenvalt en de V.S. die zich gedwongen ziet tot een annexatie van Canada, om vervolgens Alaska te heroveren. Met iedere factie steeds wanhopiger wordend, door hun gebrek aan/afhankelijkheid van fossiele brandstoffen. Met als gevolg, de eerste kernoorlog. Wie als eerst schoot, blijft een raadsel. De losgelaten kernwapens zorgen, binnen een periode van 2 uur, voor de vernietiging van bijna al het leven op Aarde. Behalve in de speciaal door Vault-tec gebouwde Vaults. In eerste instantie bedoeld om de mensheid te beschermen tegen het uitbreken van de New Plague, maar ook in het geval van een gevreesde kernoorlog. Vanuit deze ondergrondse schuilbunkers zou de mensheid zich weer op moeten richten om weer een nieuwe samenleving op te bouwen. De Nasleep: * Incl. fallout.wikia-links Fallout 1 en 2: Developer: Black Isle Studios Uitgever: Interplay Entertainment Jaar: (respectievelijk)1997 en 1998 Fallout: Tactics: Developer: Micro Forté Uitgever: Interplay Entertainment Jaar: 2001 Fallout 3 en 4: Developer en Uitgever: Bethesda Softworks Jaar: (respectievelijk) 2008 en 2015 Fallout 3 DLC: Operation Anchorage, The Pitt, Broken Steel, Point Lookout, Mothership Zeta Fallout 4 DLC: TBA Fallout: New Vegas: Developer: Obsidian Entertainment Uitgever: Bethesda Softworks Jaar: 2010 DLC: Dead Money, Honest Hearts, Oldworld Blues, Lonesome Road
Fallout-topicreeksen: - Fallout3 - Fallout: New Vegas BECAUSE WAR, WAR NEVER CHANGES!
| |
Citizen.Erased | zaterdag 28 november 2015 @ 11:23 |
Ik ben bij dezelfde quest aangekomen. Eigenlijk wilde ik gewoon die kerel in de kroeg helpen, maar voordat je het weet kom je op een pad waarbij je onderhand verplicht bent om mensen te vermoorden. Vind sowieso the speech checks in de game vrij matig tot nu toe. Maakt allemaal niet zo gek veel uit heb ik het idee terwijl ik dat in eerdere Fallout games juist het leukste vond | |
Rickocum | zaterdag 28 november 2015 @ 11:57 |
Wat is een settlement die in een kaal gebied ligt en dat ietwat vlak ligt? Wil even een mooie grote ruimte maken, met plein en eventueel farming middenin. | |
LTVDK | zaterdag 28 november 2015 @ 12:18 |
De Starlight Drive-in is lekker groot en open, voedsel kun heb je aan de rand genoeg ruimte voor. | |
seto | zaterdag 28 november 2015 @ 12:48 |
Combat Shotgun met Suppressor is echt heerlijk om te gebruiken, voel me net Anton Chigurh. | |
Rickocum | zaterdag 28 november 2015 @ 14:15 |
Ben ik net heen gegaan. Zit wel een fucking irritante plas water net in t midden die erg veel radiation poisoning geeft als je in de buurt komt | |
44rdbei | zaterdag 28 november 2015 @ 14:18 |
Die vaten kan je schrappen dan is de radiation ook weg. | |
Notorious_Roy | zaterdag 28 november 2015 @ 14:25 |
Nooit aan gedacht | |
Rickocum | zaterdag 28 november 2015 @ 14:36 |
Nice! Thanks! | |
Rickocum | zaterdag 28 november 2015 @ 14:38 |
Kan je ook bottlecaps genereren bij je settlements? Misschien met een trade ding ofzo? | |
Mani89 | zaterdag 28 november 2015 @ 14:40 |
Die mod dat vendors gewoon altijd 2000 bottlecaps in kas hebben is wel reuzehandig men. | |
Noppie2000 | zaterdag 28 november 2015 @ 14:41 |
Winkels bouwen en mensen assignen. Daarna ervoor zorgen dat er ook genoeg mensen niets doen in je settlement zodat ze geld uit kunnen geven. | |
Notorious_Roy | zaterdag 28 november 2015 @ 15:04 |
Kom er ook nu pas achter dat je vanuit Railroad HQ kan fast travelen. Ik ben tig keer door dat gangenstelsel gelopen | |
LTVDK | zaterdag 28 november 2015 @ 15:29 |
Alleen is dat assignen nogal buggy heb ik gemerkt, bij de winkels is de assignde verkoper opeens gewoon weer een settler Maar door zulke plaatjes blijft het gewoon een geweldig spel, zo sfeervol | |
aeque | zaterdag 28 november 2015 @ 15:30 |
Ik ook pas sinds ik het ging uitproberen na een tip in een loading screen. Geel is eigenlijk een best grappig kleurtje als HUD. Je pipboy dezelfde kleur? | |
LTVDK | zaterdag 28 november 2015 @ 16:41 |
Ja vind ik fijner dan dat harde groen. | |
Ypmaha | zaterdag 28 november 2015 @ 17:11 |
ik ben net begonnen, en heb nu al een shitload aan junk wat ik liever niet wil weggooien omdat ik het nog denk nodig te hebben. Waar kan ik dat zolang stoppen? | |
Mirel | zaterdag 28 november 2015 @ 17:14 |
In de work bench in sanctuary. Je verschijnt er altijd naast als je er naar fast travelt. Loop er heen, druk op de store knop (dus niet wapens modden), en dan store all junk drukken. Bam, alles in een keer weg. | |
2dope | zaterdag 28 november 2015 @ 17:14 |
Heb je al een workshop? Daar kun je gewoon al je junk in flikkeren (store all junk) | |
Notorious_Roy | zaterdag 28 november 2015 @ 17:14 |
In een kast in je Vault? Maar zolang je niet te zwaar bent gewoon meenemen | |
Mirel | zaterdag 28 november 2015 @ 17:40 |
Het kan veel makkelijker he | |
Fir3fly | zaterdag 28 november 2015 @ 17:56 |
Net weer verder gegaan met de main quest.
| |
Notorious_Roy | zaterdag 28 november 2015 @ 18:07 |
Hoe dan? | |
44rdbei | zaterdag 28 november 2015 @ 19:47 |
Sfeerfoto | |
Rickocum | zaterdag 28 november 2015 @ 19:58 |
Mooie muren Wie bouwt er nou van die funderingen met beton? Ik moet echt superveel settlements leeg trekken om een midden tot groot hok te maken (op fundering) Wel jammer dat sommige dingen zo lelijk zijn. Snap dat het de apocalyps is, jammer dat er geen timmerman kennis meer bestaat Vooral die daken zijn lelijk. Ohja, en die nuclear storms, jammer dat je daar niet voor bent afgeschermd als je een mooi dichte woning hebt. Jammer dat t alleen aestethisch (spelling I know) is. | |
Rickocum | zaterdag 28 november 2015 @ 20:01 |
Kan je ook je junk meteen converten in onderdelen? Lukt mij i.e.g. niet. Lijkt mij dat ie t alleen gebruikt als last resort als je iets maakt. | |
44rdbei | zaterdag 28 november 2015 @ 20:25 |
De muren stonden er al het is inderdaad post apocalyptisch dus als de daken er mooi uit zouden zien zou dat de sfeer van het spel onderuit halen. Het moet er een beetje houtje touwtje uitzien. | |
44rdbei | zaterdag 28 november 2015 @ 20:26 |
Als je het in je workshop stopt word het inderdaad automatisch geschrapt als je het nodig hebt. | |
jogy | zaterdag 28 november 2015 @ 20:34 |
Behalve kleding (cloth) . | |
Rickocum | zaterdag 28 november 2015 @ 20:36 |
Niet als ik op transfer doe, zie nog genoeg andere items (bijv alleen steel) die daar als items blijven hangen. | |
44rdbei | zaterdag 28 november 2015 @ 20:52 |
Vreemd, werkt bij wel op die manier, gewoon alle junk alle in de workbench stoppen en gaan... | |
Black-Hole | zaterdag 28 november 2015 @ 21:38 |
Even flink gelachen net.
| |
Mirel | zaterdag 28 november 2015 @ 22:49 |
Dump alles in de workbench in Sanctuary. Zet er eventueel een krat naast waar je je wapens in wil stoppen mocht je die willen bewaren. Dat vond ik ook weer jammer, dat ze vijandig zijn. Had een beetje verhaal mee willen pakken ofzo, maar nee, kanonnenvoer. | |
Notorious_Roy | zaterdag 28 november 2015 @ 23:39 |
Oh ja okay, ik dacht nog een andere optie. Daar zit ook een missie aan vast, die heb ik zojuist gedaan na het vinden van een Raider's Note. Anyway, ik kan een missie niet inleveren bij Desdemona (Railroad)
| |
Beelzebub85 | zondag 29 november 2015 @ 05:05 |
Oh man. Ben ik net een maand van het nagelbijten af, heb ik een nieuwe verslaving. 23:00 thuis, gamen, over een half uur zou mijn wekker moeten gaan... | |
seto | zondag 29 november 2015 @ 13:10 |
Andere mensen die dat ochtendlicht een beetje te erg vinden? Ik zie soms gewoon nauwelijks iets. En dan heb ik nog wel een zonnebril op | |
larry_flynt | zondag 29 november 2015 @ 13:27 |
Hoe zorgen jullie ervoor dat je onderwater iets ziet? | |
zatoichi | zondag 29 november 2015 @ 13:51 |
pipboy licht aanzetten...helpt een beetje | |
Badr_Harry | zondag 29 november 2015 @ 14:49 |
Zojuist begonnen met spelen Welke stats zijn handig om te levelen? | |
LitmanenAFCA | zondag 29 november 2015 @ 14:50 |
Strenght dan kun je meer gewicht meenemen. | |
2Happy4U | zondag 29 november 2015 @ 14:56 |
Luck kun je vrijwel negeren. Intelligence ook tenzij je bepaalde perks wil. | |
Miauw_Zedong | zondag 29 november 2015 @ 15:08 |
Als je INT negeert dan zou ik zeker investeren in luck/Idiot Savant om het trage levelen te compenseren. | |
2Happy4U | zondag 29 november 2015 @ 15:10 |
Int geeft 3% meer exp per level. Dus als je 10 int hebt krijg je 30% meer exp, wat niet zo heel veel is. | |
PowerLoungen | zondag 29 november 2015 @ 15:30 |
Hangt ervan af hoe je wilt spelen . Ben zelf geen voorstander van gelijkmatig verdelen | |
Citizen.Erased | zondag 29 november 2015 @ 17:05 |
Dit weekend eindelijk een aantal uur gespeeld.
| |
Citizen.Erased | zondag 29 november 2015 @ 17:05 |
Wachten jullie soms ook een paar levels met een perk kiezen? Ik kan op dit moment nog 2 perks kiezen maar wacht tot ik een hoger level heb waardoor ik ze beter in kan zetten. | |
Noppie2000 | zondag 29 november 2015 @ 17:08 |
Neuh, als ik een specifieke build in gedachte heb bouw ik daar gewoon naartoe. Moet dan wel heel raar lopen wil ik een punt niet direct kunnen inzetten. | |
larry_flynt | zondag 29 november 2015 @ 17:08 |
Net bij Combat Zone geweest. Valt tegen moet ik bekennen. | |
Rickocum | zondag 29 november 2015 @ 17:15 |
Welke moeilijkheidsgraad hebben jullie? | |
leeell | zondag 29 november 2015 @ 17:31 |
Vond het qua interieur wel heel vet. | |
TigerXtrm | zondag 29 november 2015 @ 17:43 |
Mensen aanspreken als je dronken bent Dit soort details maken Fallout geweldig | |
Drankster | zondag 29 november 2015 @ 18:13 |
Fallout 2 spelen met 1 int is ook geniaal. | |
larry_flynt | zondag 29 november 2015 @ 19:02 |
Godverdomme moest iemand redden maar dacht ga eerste eens wat andere dingen doen. Nu heb ik de missie gefaild | |
Oscar. | zondag 29 november 2015 @ 20:05 |
ja, vroeger was dat geweldig, nu is het meh | |
Fir3fly | zondag 29 november 2015 @ 20:20 |
Ga Fallout 1 of 2 maar weer eens spelen. Doe ik nu ook. Je wilt niet weten hoeveel bagger daar in zit . | |
Oscar. | zondag 29 november 2015 @ 20:29 |
Uiteraard, maar vergeet niet dat F1/F2 je dit soort gesprekken had: En nu weet je niet eens wat je gaat zeggen en iedereen slikt het als zoete koek | |
TigerXtrm | zondag 29 november 2015 @ 20:30 |
Verandering is eng omg | |
Oscar. | zondag 29 november 2015 @ 20:33 |
Verandering is niet eng, achteruitgang en dat mensen dat slikken als een bukakkehoer, dat is eng. | |
TigerXtrm | zondag 29 november 2015 @ 20:34 |
Het is geen achteruitgang, het is een verandering van wat mensen gewend zijn. Of dat goed of slecht is is voor iedereen zelf te bepalen. Ik vind het zeker geen achteruitgang. | |
larry_flynt | zondag 29 november 2015 @ 20:45 |
Godverdomme had ik zo toffe miniatuur eyebot is ie uit mn huis in santuar hill gejat! Ik verdenk de neger... | |
Jungle_Jim | zondag 29 november 2015 @ 20:45 |
moet je het dan maar niet spelen? | |
Oscar. | zondag 29 november 2015 @ 20:46 |
O nee hoor, over smaak valt niet te twisten. | |
Oscar. | zondag 29 november 2015 @ 20:51 |
Ja! en je moet ook je dvd in de fik zetten Maar ik speel Fallout 4 niet vanwege zijn goede dialogen. Als ik naar oppervlakkige zinnetjes wil luisteren, zet ik wel Giel Beelen op. De dialogen waren vroeger gewoon beter. Toen durfde ze nog gewoon te schelden, mensen dom noemen, seksistische grappen te maken. Nu moet het allemaal zo PC zijn. | |
Drankster | zondag 29 november 2015 @ 21:24 |
| |
seto | zondag 29 november 2015 @ 21:31 |
Je hebt wel gelijk hoor. Vroeger kon je nog kinderen vermoorden en kreeg je bounty hunters achter je aan, nu kan je niet eens NPC's vermoorden | |
Oscar. | zondag 29 november 2015 @ 21:32 |
gewoon je kameraad verkopen als slaaf | |
Notorious_Roy | zondag 29 november 2015 @ 21:51 |
Leuke actie op Bunker Hill
| |
Badr_Harry | zondag 29 november 2015 @ 22:10 |
Ik bak er niks van en ga steeds dood Op een of andere manier zie ik vaak niet vanwaar ik word beschoten, ook gooien ze vaak een granaat of molotovcocktail en ookal ren ik dan weg ga ik alsnog dood Iemand een tip? | |
Vijf_voor | zondag 29 november 2015 @ 22:15 |
Vats spammen, quicksaven en als je lvl13 bent de shotgun, 10mm en sniper modden | |
Jungle_Jim | zondag 29 november 2015 @ 22:32 |
Dat wapens modden lukt nog niet echt, heb volgens mij vooral te weinig schroeven. | |
PierreTT | zondag 29 november 2015 @ 23:11 |
Heb je de Scrapper-perk? Dat helpt met schroeven | |
Vault-Boy | zondag 29 november 2015 @ 23:50 |
Wapens modden is juist best makkelijk. Gewoon zoveel mogelijk junk oprapen en je companion vol stoppen en eens in de zoveel tijd weer terug naar je huis. Dan heb je vaak al de componenten voor een mod. Alhoewel dat eens in de zoveel tijd vaak na 1 of 2 locaties te hebben leeg geplunderd Dat wordt na een tijdje wel een beetje irritant, maar ik wil in dit soort games gewoon niet gebruik maken van fast travel. Deed dat met Fallout 3 en Skyrim echt vaak en het is toch wel zonde omdat je dan wellicht andere dingen mist. | |
Vault-Boy | zondag 29 november 2015 @ 23:55 |
Daarbij vind ik het nog steeds jammer dat bepaalde dingen eruit zijn. Wapens repairen met dezelfde wapens is er niet meer. Nu gaat je wapen nooit stuk en heeft het eigenlijk niet heel veel zin om de zoveelste zelfde wapen mee te nemen. Ja je kan ze scrappen voor onderdelen, maar ik vind dat toch anders. Zelfde geld voor armor die je lang niet allemaal kan scrappen. Waarom kan je geen helmen of dat soort dingen scrappen voor materialen? Of kijk ik ergens overheen. Nu pak ik steeds zoveel mogelijk mee, maar eigenlijk heb ik er niks aan los van dat je ze kan scrappen voor een paar dingen zoals steel. En daarbij komt ook nog dat je (ik dan) na een tijdje toch wel je favoriete wapens op zak hebt. Ook wel jammer dat die survival mode ook niet heel boeiend is. Het is eigenlijk puur dat de enemies super veel damage doen, maar jij alsof je tegen een spons schiet. | |
larry_flynt | maandag 30 november 2015 @ 00:07 |
Helemaal mee eens! Ik mis eiGenlijk wel Nog wat vriendelijke steden waar je kan handelen of questes voor kan doen als Daimond City. Tips iemand? | |
44rdbei | maandag 30 november 2015 @ 00:27 |
Ik pak alle wapens gewoon op. Vaak staat er wel ergens een weapon workshop ding waar je alvast je weapons kan scrappen, dan hoef je alleen maar de onderdelen mee te nemen dus dat scheelt. Maar het repairen van wapens mis ik ook. | |
Fir3fly | maandag 30 november 2015 @ 00:27 |
Eens. Ik had een hoop lol in FO3 en New Vegas daarmee. Erg jammer dat dat weg is. Ik hoop op mods hiervoor, maar dat is een beetje flauw natuurlijk. | |
LTVDK | maandag 30 november 2015 @ 00:55 |
Omdat ik niet tevreden was met mijn eerdere bouwsel maar eens wat anders gemaakt Alleen al 1440 steel nodig voor de buitenmuurtjes | |
Joran-Joran | maandag 30 november 2015 @ 00:59 |
Vaker VATS gebruiken? Zie je waar ze zitten | |
Notorious_Roy | maandag 30 november 2015 @ 01:02 |
Je was op zoek naar e zoontje heh... Nee serieus, erg Nice hoe lang kost je dat? | |
LTVDK | maandag 30 november 2015 @ 01:10 |
Dat kind moet natuurlijk wel een mooi thuis krijgen toch Maar kost stiekem best veel tijd, vooral het zoeken naar materialen Pak het voornamelijk telkens beetje bij beetje aan, heb pas vandaag alle muren erop kunnen krijgen. Nu zit ik alleen met een ernstig koper tekort voor alle verlichting, vooral slim dan dat ik die twee leeuwenstandbeelden heb gebouwd die 15 koper per stuk kosten . | |
Mirel | maandag 30 november 2015 @ 01:11 |
Die is vet ja. Mod hem met .308 kogels en nog wat andere dingen voor max schade. Dat dus x2 | |
Mani89 | maandag 30 november 2015 @ 01:14 |
Ik heb nu een mod waar kinderen niet meer onkwetsbaar zijn. Niet dat ik daar iets mee ga doen verder. | |
Joran-Joran | maandag 30 november 2015 @ 01:21 |
Kinderen? Nog nooit 1 gezien ? | |
SuperHarregarre | maandag 30 november 2015 @ 01:44 |
Je kind door z'n kop schieten zodat je zelfstandig verder kunt travelen. | |
A_Valbuena | maandag 30 november 2015 @ 02:03 |
Net die Minutemen General's outfit gevonden. Doei Kellog's outfit Ben alweer bij de laatste main quest.. Vond hem wel erg kort, ook weinig mensen tegengekomen die daadwerkelijke side quests voor me hadden. Alleen maar van die clear out [locatie] quests.. | |
Ceased2Be | maandag 30 november 2015 @ 07:03 |
Eens. Het is meer een sandbox-shooter geworden dan een (actie)RPG. Ik ben nu door zoveel mogelijk sidequests aan het lopen, maar 99% ervan blijft toch het niveau 'ga naar x, vermoord alle y en breng z mee terug'. Kan ik nog zoveel lore tegenkomen op die consoles, de missies krijgen er niet meer diepgang door. Daarnaast kan ik me inmiddels ook wel vinden in dit stuk van Ars Technica over het sneaken: http://arstechnica.com/ga(...)sanctioned-god-mode/ | |
Notorious_Roy | maandag 30 november 2015 @ 08:14 |
Boohoo, ik investeer in stealth perks en nu ben ik onzichtbaar in stealth. Men vergeet dat het een game is. | |
Citizen.Erased | maandag 30 november 2015 @ 08:22 |
Ik ben nog niet toegekomen aan het modden van wapens/armor. Wapen is op dit moment al enorm krachtig. | |
Gezicht | maandag 30 november 2015 @ 09:11 |
Voor wat betreft je wapens-verhaal zou ik de Scrapper perk nemen, dan heb je veel meer aan je gescrapte wapens. Verder ben ik het wel met je eens ja, veel leuke aspecten uit de voorgaande games die verdwenen zijn. Daar tegenover natuurlijk wel weer een hoop nieuwe leuke features zoals het hele craften/bouwen gebeuren. | |
Augustus_Thijs | maandag 30 november 2015 @ 09:42 |
Afgelopen weekend toch maar gekocht, uitstellen tot kerstvakantie is niet gelukt Nu een paar uurtjes bezig, eerste settlement gebouwd en via een omweg op pad naar Diamond City. Zal vast mijn gekleurde herinnering zijn, maar de afstand tussen Vault 111 en Diamond City (toch middenin de map) lijkt wel erg klein. Voor mijn gevoel was ik vanuit Megaton veel langer onderweg naar uithoeken van de kaart. | |
aeque | maandag 30 november 2015 @ 09:53 |
Ik vind het erg jammer dat je bijna alleen maar je vaultsuit kunt upgraden als 'onderlaag' en de rest niet. Ik kies als snel een betere defense dan er leuk uitzien dus dat vind ik wel een minpuntje. Overigens ben ik vrij snel voor Intelligence en Strength gegaan, daardoor heb ik eigenlijk al mijn wapens en armor al wel tot de max gemodificeerd. Zijn er trouwens meer mensen die hun power armor eigenlijk amper gebruiken..? Voor de mensen die nog niet heel ver zijn even wat in een spoilertje:
| |
44rdbei | maandag 30 november 2015 @ 09:57 |
Powerarmor 1 keer gebruikt. ik heb nu een stuk of 30 fuses liggen, ik denk dat ik hem ga uitspelen zonder power armor. | |
44rdbei | maandag 30 november 2015 @ 10:04 |
Die afstand is toch nog wel een stukje lopen. Zeker omdat de map vrij vol is en je voorlopig toch niet sterk genoeg bent om er heen te lopen. | |
aeque | maandag 30 november 2015 @ 10:06 |
Klinkt herkenbaar ja, tot nu toe heb ik meer Deathclaws omgelegd zonder dan met power armor. | |
44rdbei | maandag 30 november 2015 @ 10:13 |
Ik heb er een paar omgelegd maar wel telkens met een matige tactiek. Paar keer schieten en dan snel terug rennen naar een huisje zodat de deathclaw niet bij me kan komen. | |
2dope | maandag 30 november 2015 @ 10:26 |
Yup, agreed. Het gros is fetch-quests. Ik heb ook belachelijk veel side quests gedaan, maar variatie is ver te zoeken. Soms zit er een unieke tussen. Gelukkig is het shooter-deel echt goed geregeld, dus in de meeste gevallen vermaak ik me wel bij die location sweeps. Gebruik ook nooit VATS. In het begin nooit power armor, maar heb m'n armorer-perk ff gemaxed en toen bleek dat er toch wel leipe upgrades op zitten. Heb nu een Mark VI X-02 Power Armor met: - Jetpack booster - Explosive vents (grotere damage radius bij impact landing + explosie) - Red tactical headlamp - Targeting HUD (vijanden lichten rood op) - Overdrive Servos voor extra snelle sprint Dat maakt het wel tof, maar het blijft beperkingen hebben. Ik heb liever een wat schonere HUD (met power armor heb je toch minder gezichtsruimte), ik vind de pip-boy in power armor minder chill, je kunt niet even snel slapen/craften zonder weer uit het pak te gaan, onderdelen van het pak gaan snel stuk waarna je weer moet repareren, etc. | |
So_Surreal | maandag 30 november 2015 @ 10:46 |
Je kan Fusion Cores toch ook weer opladen als ze nog niet helemaal leeg zijn ? | |
jogy | maandag 30 november 2015 @ 10:57 |
Herkenbaar. Als een mietje schieten wanneer het weer wegrent en weer terug hollen. . | |
MMaRsu | maandag 30 november 2015 @ 10:57 |
Wut -_- | |
Noppie2000 | maandag 30 november 2015 @ 10:59 |
Zo gek is het toch niet? Je kunt prima mikken en schieten, gaat vaak nog sneller ook. Gebruik het eigenlijk alleen als ik word ambushed door 10 ghouls ofzo, 1 tegen 1 of tegen een paar vrijwel nooit. | |
jogy | maandag 30 november 2015 @ 11:00 |
Ik gebruik alleen maar VATS bij bloatflies en die kutmuggen, verder schiet ik gewoon uit de losse pols . | |
seto | maandag 30 november 2015 @ 11:00 |
Ik gebruik VATS alleen icm Blitz, voor de rest ook nooit. | |
Fir3fly | maandag 30 november 2015 @ 11:06 |
Ik gebruikt het als ik in de problemen kom. Wat vaker gebeurt dan me lief is . | |
aeque | maandag 30 november 2015 @ 11:12 |
Ik gebruik VATS voornamelijk voor de killcam als er weer een hoofd ontploft. | |
PierreTT | maandag 30 november 2015 @ 11:25 |
Nog nooit gebruikt eerlijk gezegd. Zie het nut er (nog) niet zo van in | |
Drankster | maandag 30 november 2015 @ 11:36 |
Klik | |
Fir3fly | maandag 30 november 2015 @ 11:37 |
Geniaal . | |
2dope | maandag 30 november 2015 @ 11:37 |
Haha gruwelijk. Staat niet eens verkeerd ook. | |
Miauw_Zedong | maandag 30 november 2015 @ 11:40 |
Het boeiende aan survival mode is dat er meer legendary vijanden zijn = meer legendary loot. | |
2dope | maandag 30 november 2015 @ 11:42 |
VATS is wel tof, maar vanaf een bepaald punt is het overbodig en haalt 't de snelheid uit de combat. Dan gebruik ik 10x liever (psycho) jet Base damage is 55 ofzo? Ik heb 'm inmiddels op 175 dmg bij een fire rate van 99. Heb nog geen beter wapen gevonden. Zag wel wat screenshots van lui die guns hadden met 600 damage ofzo, maar volgens mij met erg lage fire rate. Ik heb ook The Last Minute (plasma) en Experiment 18-A (gauss) met maximale mods maar ze halen het niet bij de OG. Moet wel zeggen dat je volgens mij wel een behoorlijk OP build kunt maken met energy weapons / luck. Er zijn extreem veel critical boosts voor energy weapons, dat i.c.m. hoge luck leidt wel tot leuke resultaten denk ik. Hier mijn showcase van Overseer's Guardian: | |
Rickocum | maandag 30 november 2015 @ 11:42 |
Ook "exponentieel" meer dan very hard? Schijnt dat ik hem aldoor oo very hard aan t spelen ben, is nog best te doen. | |
#ANONIEM | maandag 30 november 2015 @ 11:45 |
| |
Gezicht | maandag 30 november 2015 @ 11:48 |
godverdomme | |
Miauw_Zedong | maandag 30 november 2015 @ 11:50 |
Geen idee. Wel meer... niet dat ik zoveel nuttigs vind overigens 175 base dmg? Dus niet gebuffed door skills/stats etc? Dit is het sterkste wat ik tot nu toe heb, maar moet hem nog modden: | |
aeque | maandag 30 november 2015 @ 11:52 |
Whahaha geweldig! | |
seto | maandag 30 november 2015 @ 11:53 |
Als hij Heavy is heeft hij al de grootste damage upgrade erop zitten. | |
Miauw_Zedong | maandag 30 november 2015 @ 11:55 |
Ait. Ben nu missies aan het doen om die Ballistic weave te unlocken, schijnt episch te zijn. | |
2dope | maandag 30 november 2015 @ 11:57 |
Yeap. Hij is wel gebuffed, o.a. door Commando (200% damage) en lone wanderer, uiteraard maximaal gemod, zie filmpje. Er zijn verder geen (special)stats die invloed hebben voor zover ik weet. Jouw hamer is uiteraard een stuk hoger, maar in de tijd dat jij een keer hebt uitgehaald heb ik er al 20 kogels doorgejaagd (20x175) DPS enzo | |
Miauw_Zedong | maandag 30 november 2015 @ 11:57 |
Voordeel is dat dat ik maar een keer hoef te raken met 10 x sneak melee bonus | |
2dope | maandag 30 november 2015 @ 11:59 |
True, met sneak multipliers en VATS meegeteld ga ik het afleggen Speel F4 qua combat echt als een pure shooter eigenlijk. Bevalt wel goed. | |
Tijn | maandag 30 november 2015 @ 12:06 |
Ik vind mikken met zo'n PS4 controller nog best lastig anders. Meestal gebruik ik VATS om m'n crosshair automatisch op de vijand te krijgen. Als ik er daarna nog een paar schoten handmatig achteraan gooi, zijn die meestal ook gelijk raak. | |
Miauw_Zedong | maandag 30 november 2015 @ 12:07 |
Van wat ik meemaak qua gunplay voelt het behoorlijk solide inderdaad. Volgende playthrough ga ik dat ook doen. | |
Miauw_Zedong | maandag 30 november 2015 @ 12:11 |
Ballastic weave unlocked, damn | |
2dope | maandag 30 november 2015 @ 12:21 |
Die is sweet ja. Vooral omdat ik er wel van hou om gewoon in een net pak rond te lopen | |
aeque | maandag 30 november 2015 @ 12:22 |
Dan kan ik dus eindelijk van mijn vault suit af? | |
Miauw_Zedong | maandag 30 november 2015 @ 12:25 |
Waar is het 't beste voor geschikt? Ik wil denk ik mijn Army Fatigues upgraden zodat ik weer +1 STR & AGI heb. | |
2dope | maandag 30 november 2015 @ 12:26 |
Kan sowieso al wel toch? Het enige bonusvoordeel van die vault suit is rad resistance. Als je army fatigues of minuteman-outfit als undergarments gebruikt krijg je ook SPECIAL-punten erbij. Voor de 'base' DR hoef je het in ieder geval niet te doen. | |
Miauw_Zedong | maandag 30 november 2015 @ 12:27 |
Eh ja, met de ballistic wave zeker. | |
Miauw_Zedong | maandag 30 november 2015 @ 12:29 |
Ik ga in een klap van 15 dmg en energy resistance naar 110 dmg en energy resistance | |
2dope | maandag 30 november 2015 @ 12:30 |
Ik denk fatigues of military outfit idd. Ik wil 'm voor een +2 CHR outfit, dus clean black suit of sequin dress Het is niet alsof ik nog echt een armor boost nodig heb. | |
MMaRsu | maandag 30 november 2015 @ 12:31 |
Vats is zo vet man Mooi die filmpjes als je weer een hoofd eraf schiet . | |
aeque | maandag 30 november 2015 @ 12:31 |
Met je vault suit krijg je wel grappige reacties vaak. | |
MMaRsu | maandag 30 november 2015 @ 12:32 |
Omdat het toffer is om in slowmo iemand kapot te knallen...... | |
2dope | maandag 30 november 2015 @ 12:32 |
Eigenlijk wel bizar dat je je charisma met 5 punten kunt verhogen door wat kleren te wisselen, een zonnebril op te zetten en een pilsje open te trekken Zo zijn de 'dialooguitdagingen' ook niet echt meer... Uitdagend. | |
2dope | maandag 30 november 2015 @ 12:32 |
Daarom Psycho Jet | |
2Happy4U | maandag 30 november 2015 @ 12:33 |
Ik vind het sowieso stom dat het op kansen is gebaseerd. Had ik al een hekel aan in F3. | |
Miauw_Zedong | maandag 30 november 2015 @ 12:33 |
Heb m'n baseball uniform genomen, heeft nu 110 dmg en energy resistance + 1 str & agi en het ziet er awesome uit. Jammer dat je die cap niet ook kan upgraden maar er zijn wel caps die je kan upgraden las ik... | |
PierreTT | maandag 30 november 2015 @ 12:39 |
Hoezo, zo werkt het in het echt toch ook? | |
Ceased2Be | maandag 30 november 2015 @ 12:42 |
Vond het vooral bizar dat je charisma-checks direct uit de vault al kon failen ook al staat je char op 8... Zou, zeker in de begin-gebieden, verwachten dat het met zo'n score een sure bet zou zijn om die checks te halen. | |
2dope | maandag 30 november 2015 @ 12:59 |
Dat van die alcohol klopt wel aardig ja. Alleen betwijfel of ik daardoor beter wordt in 'afdingen' Ik heb een kapiteinshoed op, i.c.m. red bandana en reflecting sunglasses, boven een zwart maatpak. Bad-ass jonguh. Die ballistic weave zou wat dat betreft ideaal zijn, hoef ik geen kleren meer te switchen voordat ik weer 500 mutfruits ga verkopen Ja, op die manier voelt het investeren in SPECIAL-stats ook nogal zinloos. Ik heb ook een paar moeilijke speech-challenges (rode tekst) gehaald met CHR 6 ofzo. Gewoon mazzel natuurlijk, maar op die manier kun je ook gewoon brute forcen. | |
PierreTT | maandag 30 november 2015 @ 13:05 |
Ik rol nog steeds met een polished metal helmet met fancy sunglasses, in combinatie met een gigantische horseshoe-snor | |
Mirel | maandag 30 november 2015 @ 13:21 |
waar vind je de x-02 power armor? Als het via een main quest op m'n pad komt dan hoef je niks te zeggen | |
Black-Hole | maandag 30 november 2015 @ 13:22 |
Vraagje aan degene die voor de stealth benadering gaan. Hoe doen jullie dat zonder opgemerkt te worden? Heb nu de maximale punten (voor mijn huidige level 21) in Sneak en Ninja gestopt maar ik heb veel moeite om onzichtbaar vijanden te benaderen. Vooral in kleine ruimtes waar je via een deur naar binnen gaat kan ik onmogelijk onzichtbaar blijven. Heb af en toe wel een stealth bonus voor ranged maar melee is het echt zelden gelukt... | |
Noppie2000 | maandag 30 november 2015 @ 13:23 |
Heb je de Blitz perk? Daarmee kan je melee gebruiken vanaf een afstandje (in V.A.T.S.) , dan 'warp' je als het ware naar je tegenstander. Maakt melee stealth een stuk makkelijker. | |
Black-Hole | maandag 30 november 2015 @ 13:26 |
Nope, moet ik ook eerst nog twee punten in Agility stoppen zie ik. Maar dat moet het wel makkelijker maken inderdaad. | |
Notorious_Roy | maandag 30 november 2015 @ 13:26 |
Damn, een bloated legendary glowing ghoul. Dat is ff paniek | |
Vault-Boy | maandag 30 november 2015 @ 13:37 |
Ik ben nog geen legendary enemies tegen gekomen. Op welke difficulty spelen jullie eigenlijk? | |
Black-Hole | maandag 30 november 2015 @ 13:39 |
Normal, maar daar kom ik zo ook af en toe tegen. Soms muteren non legendary enemies ook in een legendary variant. | |
seto | maandag 30 november 2015 @ 13:39 |
Melee is wat moeiljker ja, maar zodra je Stealth perk hoger wordt en je een paar van die magazines vindt gaat het vanzelf makkelijker. Heb je je armor al gemod voor extra stealth? | |
Black-Hole | maandag 30 november 2015 @ 13:42 |
Gedeeltelijk wel ja, maar moet nog een hoop van die magazines vinden. Daar ben ik nog niet echt specifiek naar op zoek geweest. Niet dat ik elke ruimte die ik tegenkom niet minuscuul onderzoek... | |
44rdbei | maandag 30 november 2015 @ 13:48 |
Ik speel op hard en kom ze regelmatig tegen. Zo vaak dat de term Legendary geen indruk meer maakt. welk niveau speel jij dan? | |
Notorious_Roy | maandag 30 november 2015 @ 13:49 |
Easy, maar ik zie ze wel alleen in het zuiden eigenlijk. Glowing Sea en wat Raider kampen voorbij Boston. | |
Miauw_Zedong | maandag 30 november 2015 @ 14:04 |
Blitz is essentieel voor een goede stealh (melee) build, net zoals een legendary apparel met Chameleon (onzichtbaar als je stil zit en sneakt, moet je farmen) en de 4e Big Leagues (hit all targets in front of you). Speel op Survival en kom om de haverklap legendary enemies tegen. | |
Notorious_Roy | maandag 30 november 2015 @ 14:05 |
Heb een van de verhaallijnen uitgespeeld trouwens
| |
Gezicht | maandag 30 november 2015 @ 14:06 |
Normal, vanaf level ~30 kom je overal Legendary vijanden tegen. | |
Vault-Boy | maandag 30 november 2015 @ 14:39 |
Ah ik op normal. Ik wilde wel eerst meteen op Survival (in eerste instantie omdat Bethesda games nooit moeilijk zijn), omdat je dan meer kans hebt op legendary loot, maar die mode is best ruk omdat enemies dan echt sponsen worden en jij wel super snel dood kan. | |
TigerXtrm | maandag 30 november 2015 @ 14:49 |
Dat soort kunstmatige moeilijkheid ben ik ook geen fan van. Vijanden meer HP geven en de speler minder ammo of stopkracht maakt het spel niet uitdagender, het maakt het alleen maar irritanter. Er zijn maar weinig games die 'moeilijkheidsgraad' goed aanpakken. In Fallout creër ik liever mijn eigen moeilijkheid door bepaalde OP perks uit de weg te gaan bijvoorbeeld. Je kan je character belachelijk sterk maken maar dan is de lol er snel af voor mij. | |
Miauw_Zedong | maandag 30 november 2015 @ 14:51 |
Je wordt wel beloond door meer legendarische loot, wat het in mijn optiek wel de moeite waard maakt. | |
Pheno | maandag 30 november 2015 @ 14:55 |
Het is alleen een goedkope manier om het 'moeilijk' te maken. Verhoog dan de AI, zodat tegenstanders slimmer worden, meer cover zoeken, etc. | |
MMaRsu | maandag 30 november 2015 @ 14:56 |
Easy? Gast.. | |
Notorious_Roy | maandag 30 november 2015 @ 14:59 |
Dat zeg ik, easy. Who cares? | |
2dope | maandag 30 november 2015 @ 15:02 |
Ik merk dat niet zo heel erg eigenlijk. Speel al enige tijd op survival en heb voor m'n gevoel niet heel veel meer legendary loot gevonden (enemy drops). Merk jij ook dat per mob er meer legendary enemies lopen dan? Ik had op normal en hard al bij iedere mob minimaal 1 legendary enemy. Dat is op survival niet aanzienlijk meer volgens mij. | |
Miauw_Zedong | maandag 30 november 2015 @ 15:06 |
Ja sure het is cheap maar het levert je wel wat op zeg maar. Helemaal nutteloos is het dus niet naar mijn inziens.... het is voor mij iig een motivatie om hem survival te spelen. Ik weet het niet precies eigenlijk, het is alweer een tijdje geleden dat ik naar suvival geswitcht ben.. heb nu soms wel mobs met alleen maar legendary enemies. | |
2dope | maandag 30 november 2015 @ 15:07 |
Dat idd, en ik wil bij hogere moeilijkheid méér enemies. Dat zie je nooit meer, het is altijd gewoon dezelfde hoeveelheid tegenstanders en dezelfde placement maar dan met meer health. From Software snapt dat, die dondert er bij Dark Souls NG+ gewoon een hele zooi extra vijanden bij en laat bosses op andere locaties spawnen enzeau | |
MaximumRush | maandag 30 november 2015 @ 15:10 |
Godverdomme, die super mutant suiciders zijn echt moeilijk irritant. | |
seto | maandag 30 november 2015 @ 15:13 |
Ik heb nu al meerdere malen gehad dat ik ze in VATS melee sneak attack en de suicider vervolgens ontploft met alles eromheen en ik nauwelijks damage krijg | |
2dope | maandag 30 november 2015 @ 15:13 |
Schieten op het roodknipperende gedeelte, rechterarm volgens mij Ben me ook wel een paar keer de tering geschrokken toen zo'n mofo ineens naast me stond. | |
Vault-Boy | maandag 30 november 2015 @ 17:18 |
Toch kan het best leuk zijn dat bouwen. Heb net zover het kan alle troep verwijderd uit Sanctuary en ook alle huizen leeg gehaald wat er leeg gehaald kan worden. Nu een grote metalen huis neergezet en daar zet ik nu alle workbenches neer zodat ik daar kan werken Ik ben niet iemand die super diep in dit soort dingen gaat, maar het kan best leuk zijn voor tussendoor. | |
Faeroer | maandag 30 november 2015 @ 19:10 |
Nieuwe survival savegame starten morgen, met alleen drugs en wat blitz/ninja melee actie. Neem ook een paar mods mee, waaronder natuurlijk deze voor extra drugs: Commonwealth Chemistry Expanded Focus op drugs en nog meer drugs. In het begin Armorer 1 voor shadow upgrades (stealth) en lategame Armorer 4 voor Bio upgrades (50% chem duration). Settlements, Lockpicking en Hacking is voor homo's, gewoon iedereen kapot maken ja tog. Pre-Workout Build ©
| |
Miauw_Zedong | maandag 30 november 2015 @ 19:53 |
| |
Notorious_Roy | maandag 30 november 2015 @ 20:01 |
Brotherhood-verhaal ook klaar
| |
PicoMMP | maandag 30 november 2015 @ 20:59 |
Starlight is prima daarvoor. Gewoon over dat plasje heen bouwen, met shack foundation. Mijn settlement: | |
larry_flynt | maandag 30 november 2015 @ 21:33 |
Hoe kom je aan die kast om je bobbelheads in te zetten? | |
LTVDK | maandag 30 november 2015 @ 21:33 |
Ik was ook meer van het schieten en dan keihard wegrennen bij Deathclaws, tot ik van de week opeens in de Glowing Sea in alleen mijn Hazmat pakje stond (=0 defense). Blijkt mijn explosive 10mm gewoon een ware Deathclaw killer te zijn, 1 magazijn (24 kogels) en dat beest was kapot . Sowieso is die 10mm mijn favoriet, gebruik dat ding zovaak dat ik telkens kogels tekort kom | |
PicoMMP | maandag 30 november 2015 @ 21:43 |
Furniture > misc | |
Vault-Boy | maandag 30 november 2015 @ 21:55 |
Wie heeft trouwens bedacht dat die radio dj grappig is/moet zijn. Ik vind dat dus echt 10x niks he. Klinkt echt super zenuwachtig en onzeker die gast Door zoiets luister ik maar heel weinig naar de radio. Three Dogg was nog wel lachen om naar te luisteren en je had nog leuke verhaaltjes tussendoor. Maarja sommige keuzes van Bethesda in dit deel snap ik sowieso al niet. | |
44rdbei | maandag 30 november 2015 @ 22:05 |
Ook elke keer dezelfde teksten... En elke keer dezelfde nummers, kan net zo goed skyradio aanzetten | |
2dope | maandag 30 november 2015 @ 22:08 |
That's kinda the point. Verandert na een zekere questline. | |
Vault-Boy | maandag 30 november 2015 @ 22:12 |
Oh ik ben nog steeds niet verder gekomen dan die Preston en de andere mensen naar Sanctuary te hebben gebracht en ze te helpen. Dacht stiekem dat dit gewoon standaard was die dj. Dan heb ik voorlopig nog niks gezegd | |
Oscar. | maandag 30 november 2015 @ 22:30 |
het is iig beter dan Three dogggggggggggg bowwwww wowwwww woooowwwwww jezus, wat wilde ik die door zijn harses schieten maar soberso is het hele radio gedeelte kut met stoofperen. wie heeft er bedacht om oude muziek terug te laten komen? | |
Miauw_Zedong | maandag 30 november 2015 @ 22:39 |
De hele game is in stijl van de jaren '50 maar je wil wel techno op de radio? Ik luister gewoon de achtergrond muziek, klinkt fantastisch tijdens het exploren. | |
Jungle_Jim | maandag 30 november 2015 @ 22:43 |
Die muziek vind ik erg vet en de teksten zijn gek genoeg nog toepasselijk ook | |
Oscar. | maandag 30 november 2015 @ 22:43 |
Nee, maar ik wil ook niet de muziek die ik al weken in de vorige delen heb gehoord, nog eens horen. Dat is gewoon goedkoop, stront vervelend en erg kwalitatief uitermate teleurstellend. Daarbij, elk nummer gaat na 5 keer wel vervelen, zelfs 60 minute man en the wanderer | |
Miauw_Zedong | maandag 30 november 2015 @ 22:47 |
De achtergrond ambient is meer dan prima imo. | |
Fir3fly | maandag 30 november 2015 @ 22:47 |
Negeer de troll. | |
jogy | maandag 30 november 2015 @ 22:49 |
Ik ben ook een ambiant luisteraar . | |
Oscar. | maandag 30 november 2015 @ 22:50 |
Ach, ze wisten ook wel dat iedereen er meer dan 50 uur in gaat steken, en dan hebben ze drie uur aan muziek, waarvan een kwart van de vorige delen is gepakt. Ze hadden de compagnons meer catch phrases moeten geven | |
Divje | maandag 30 november 2015 @ 23:01 |
Die Super Duper Mart clearen en zelf maar 2 ghouls afschieten (de Legendary en 1 die me echt fucking hard liet schrikken ) Protectron's al begon die op mij te schieten nadat ik die Legendary had gekilled Ennnn m'n eerste crash. Zal wel door die SSEx mod komen. | |
Drankster | maandag 30 november 2015 @ 23:23 |
Eindelijk de Codsworth perk, heeft aardig wat keuzes gekost die ik anders nooit zou doen hehe. | |
44rdbei | maandag 30 november 2015 @ 23:36 |
Ik hoop dat er nog goeie mods komen voor due radiostations, wat ik nu zie is dat ze nummers toevoegen aan bestaande stations of deze vervangen. Aparte stations zou beter zijn imo. | |
Miauw_Zedong | dinsdag 1 december 2015 @ 08:46 |
Main storyline eindelijk uitgespeeld, ben nu level 52. Heb een save bewaard voor de andere eindes, platinum halen, alle locaties ontdekken en clearen en dan is het wachten op de DLC. | |
Rickocum | dinsdag 1 december 2015 @ 08:53 |
Mwoah ik vind de muziek wel nice maar wel beperkt. Die three dog was supergiftig idd. | |
boik | dinsdag 1 december 2015 @ 10:03 |
die van mij doet nu over de 150 damage | |
TigerXtrm | dinsdag 1 december 2015 @ 10:13 |
Welke nummers zijn gebruikt in Fallout 3 dan? | |
Noppie2000 | dinsdag 1 december 2015 @ 10:21 |
I Don’t Want to Set the World on Fire – by The Ink Spots Anything Goes – Cole Porter with Vince Giordano and the Nighthawks A Wonderful Guy – Tex Beneke Butcher Pete – Roy Brown Crazy He Calls Me – Billie Holiday Civilization – Danny Kaye with The Andrews Sisters Easy Living – Billie Holiday Happy Times – Bob Crosby Into Each Life Some Rain Must Fall – Ella Fitzgerald with The Ink Spots Maybe – The Ink Spots Mighty, Mighty Man – Roy Brown Way Back Home – Bob Crosby & The Bob Cats Deze zijn nieuw: 24 nieuwe nummers en 12 oude dus. Ook kennelijk nog 1 nummer uit New Vegas, dus 13 oude | |
2dope | dinsdag 1 december 2015 @ 10:25 |
Je vergeet Magnolia's nummers Good Neighbor lekker zwoele jazztrack | |
aeque | dinsdag 1 december 2015 @ 10:25 |
Het is ook zo vreemd dat muziek uit het zelfde tijdperk ook in een ander deel van het land te horen is natuurlijk. Het is verdomme FIFA niet. | |
Noppie2000 | dinsdag 1 december 2015 @ 10:28 |
Pakte een willekeurig lijst op internet, kan zomaar zijn ja | |
TigerXtrm | dinsdag 1 december 2015 @ 10:31 |
Op welk radio station worden die nummers gespeeld dan want ik heb nog geen één keer een oud nummer gehoord voor zover ik me kan herinneren. | |
Noppie2000 | dinsdag 1 december 2015 @ 10:32 |
Gewoon Diamond City Radio, en als je die op hebt staan heb je ze of niet herkend of niet goed opgelet, want ik hoor ze bijna vaker dan de nieuwe nummers | |
2dope | dinsdag 1 december 2015 @ 10:36 |
Ik vind 't wel prima. De beste tracks uit vorige delen meegenomen en een aantal perfect passende nieuwe nummers erbij. Je moet er alleen voor waken dat je af en toe de radio weer uitzet zodat je niet na een paar uur helemaal rampgek wordt. Zoals M_Z al zei is de ambiant music ook meer dan prima, dus een beetje afwisseling is wel aan te raden. Overigens heb ik ook vaak die classical music station opstaan, zitten ook een paar hele lekkere nummers tussen. | |
Noppie2000 | dinsdag 1 december 2015 @ 10:39 |
Doe ik altijd als ik full-on drugs een groep raiders of ghouls afslacht met alleen Melee, het past zo perfect | |
Oscar. | dinsdag 1 december 2015 @ 10:48 |
Gooi jezelf weg man. Met jouw beredenering zou FIFA dus wel elk jaar dezelfde muziek moeten hebben _! | |
aeque | dinsdag 1 december 2015 @ 10:53 |
Ehm nee dan snap je toch echt de beredenering niet. In fallout is het niet heel gek dat ze nummers gebruiken uit oudere delen omdat er misschien niet zo veel meer over is aan muziek nadat de wereld meer dan 200 jaar geleden is verwoest? | |
Starbuck2 | dinsdag 1 december 2015 @ 10:59 |
na een lang gevecht met vele raiders kom je vol bepakt aan in Diamond City, moe en gewond, wil je niets liever naar je huis, spullen opbergen en slapen. maar dan kijk je een goed om je heen ...Ik ga aan de bar zitten en geniet van een drankje, het leven is mooi. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 december 2015 @ 11:02 |
Wat een onzin. Deels dezelfde soundtrack is gewoon cheap, zelfs als het wel een goede soundtrack is. | |
Abdus18 | dinsdag 1 december 2015 @ 11:41 |
hmm nog niet echt tevreden over mn build...misschien toch iets meer melee achtig met blitz....maar heb ook nog geen mogelijkheid tot het maken van supressors en wordt dus altijd ontdekt na het eerste schot | |
Keltie | dinsdag 1 december 2015 @ 11:50 |
Ik speel op very easy | |
aeque | dinsdag 1 december 2015 @ 12:13 |
In plaats van zeuren over dat iets 'cheap' is kun je het er ook gewoon mee doen. Je wilt nu zeker een deel van je geld terug omdat je deze game onder andere hebt gekocht om de soundtrack zeker. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 december 2015 @ 13:10 |
Ik heb de game nog niet eens joh. | |
44rdbei | dinsdag 1 december 2015 @ 13:54 |
Hoe heb je hem dan gespeeld? | |
Radjan | dinsdag 1 december 2015 @ 14:13 |
Kan je nu alle wapens die je niet wil houden samen met al je junk in een wapen workbench dumpen en dan met alles wat je er in geflikkerd hebt je wapens upgraden ? Of kan je dat alleen met wapens die je tot scrap maakt ? | |
seto | dinsdag 1 december 2015 @ 14:16 |
Kan met alle junk. | |
indiaantje89 | dinsdag 1 december 2015 @ 16:16 |
Wel balen dat je een limit hebt om te bouwen. Was lekker bezig met Sanctuary Hills maar nu voelt het niet goed aan omdat het nog niet "af" is. Nu maar verder aan het bouwen bij Red Rocket wat eigenlijk een toffere locatie is om te bouwen | |
Divje | dinsdag 1 december 2015 @ 16:21 |
Speel je op pc? Dan is er een handig BAT bestandje die je onbeperkt laat bouwen http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/1062/? De expandsettlement.txt heb ik gebruikt, zijn nog wel meerdere | |
indiaantje89 | dinsdag 1 december 2015 @ 16:23 |
Nope PS4 helaas. Heb heel de waterkant afgedekt met betonnen muren maar de rest is nog gewoon open. Jammer dat je het niet af kan bouwen zo. | |
Divje | dinsdag 1 december 2015 @ 16:24 |
Oh jammer. Hopen dat zoiets dan beschikbaar wordt later.. Of dat ze het aanpassen dmv een patch | |
seto | dinsdag 1 december 2015 @ 16:26 |
Dat is echt vragen om problemen op een console denk ik | |
indiaantje89 | dinsdag 1 december 2015 @ 16:29 |
Ach gelukkig ben ik nu wel beland bij Red Rocket en ben daar aan het verder bouwen, fuck iedereen in Sanctuary Hills dan .. behalve Pipper. dat is een schatje Ik maak mijn Red Rocket nu echt met het idee dat er nog een paar Nukes op het dak gaan vallen. Helemaal ingebunkerd zonder enig zonnenstraaltje waat naar binnenkomt : | |
Divje | dinsdag 1 december 2015 @ 16:33 |
Dat heb ik gedaan bij de Drive-In wel met nog een opening waar ik zelf mini-nukes door kan strooien voor de rest turrets rondom Ben nog steeds niet aan Piper toegekomen | |
seto | dinsdag 1 december 2015 @ 16:45 |
Ik vond Piper maar vervelend. Ik heb geen companions maar als ik er één met de stem van Supervisor White zou kunnen krijgen | |
indiaantje89 | dinsdag 1 december 2015 @ 16:54 |
Dat doe ik netjes vanaf het dak. Die idd ook vol staat met Turrets en 1 Artillery. De beneden verdieping is echt een survival room, vol met eten en drinken Een bed, WC en Bad (jammer dat je die niet werkend krijgt). TV'tje, PC'tje en een kluis vol met Ammo. Ook staat er een Armor klaar in de badkamer . Wel jammer dat ik vaak problemen heb met de grond die niet geljik is. Waardoor walls niet recht liggen. | |
indiaantje89 | dinsdag 1 december 2015 @ 16:55 |
Vond haar eerst ook beetje irritant mens, maar als je haar beetje leuke kleding heeft dan is het toch al wat leuker. En dan tijdens een nuclear war wil je toch liever met een vrouw ingebunkerd zitten dan met een hond (ook beter voor het nageslacht ). | |
Divje | dinsdag 1 december 2015 @ 16:56 |
Nice Is dat misschien op te lossen door rondom die shack foundation of normale foundation te leggen en daar de muren aan vast te maken? Zo heb ik dat soort van opgelost | |
indiaantje89 | dinsdag 1 december 2015 @ 16:57 |
Dan komt die foundation bij mij verkeerd te liggen (of ik doet iets niet goed | |
Divje | dinsdag 1 december 2015 @ 17:00 |
Je kan ééntje vlak boven de grond plaatsen en de rest er aan vast 'klikken' ? Soms past zo'n foundation idd niet maar dan kan er zo'n klein stukje vloer in de plaats. Is wel een gepuzzel soms Of er gaat iets anders mis? Weet overigens niet of het helemaal rondom lukt bij Red Rocket.. | |
TigerXtrm | dinsdag 1 december 2015 @ 17:06 |
Ik ga straks The Castle eens een flinke opknapbeurt geven. Blijft toch wel een bazen plek. Muurtjes repareren met funderingen, mooie ingang bouwen... zal wat plaatjes posten als ik klaar ben | |
Divje | dinsdag 1 december 2015 @ 17:07 |
Unlimited Jetpack mod trouwens Waar ligt die Castle? Vlieg ik er straks ff heen | |
boik | dinsdag 1 december 2015 @ 17:30 |
staat die op nexus? dacht gister alles goed door gezocht te hebben maar die heb ik nie gezien. the caste ligt helemaal rechts aan de kust, in het puntje van zon uitstulpsel zeg maar | |
Divje | dinsdag 1 december 2015 @ 17:33 |
http://www.nexusmods.com/(...)d_id%3D3484180&pUp=1 Het komt nog niet echt neer op vliegen maar wel in de buurt.. Kost iig geen AP points (soort van cheaten) | |
boik | dinsdag 1 december 2015 @ 17:52 |
ahh nice thnx! vanavond eens erop gooien dan | |
Tortugal | dinsdag 1 december 2015 @ 17:59 |
Ik moet nu plantjes maken voor mijn mensen in Sanctuary, maar ik kan er geen meer neerzetten? Omdat ik er een mannetje aan moet assignen ofzo? Hoe werkt dit? En ook, hoe kom ik aan meer ammo in deze game? | |
Eerin | dinsdag 1 december 2015 @ 18:03 |
Ik krijg bij een missie 408 XP voor afronden en 41 XP voor snipen; m'n vriend krijgt 390 XP en 39 respectievelijk. We hebben een gelijk aantal perks in Intelligence, zijn beiden überhaupt lvl 10 INT. Geen Idiot Savage. Beiden lvl 47. Waar kan dat verschil in zitten? | |
Rickocum | dinsdag 1 december 2015 @ 18:10 |
Tering wat een vraag Heb daar geen antwoord op. Maar hoe zit t met de rest van je SPECIAL als ik vragen mag? (En de rest eventueel) Ik ben van plan om mijn charisma te verhogen en caps te gaan verdienen met fucking veel farmen van groenters (mutfruit). Icm charisma magazines dan. Kan je volgens mij best veel duiten mee verdienen. | |
PicoMMP | dinsdag 1 december 2015 @ 18:14 |
Je kunt je size limit uitbreiden. Drop wat wapens op de grond (ik doe altijd de zwaarste wapens, geen idee of dat uitmaakt), en dan in je workshop menu de wapens naar je workshop verplaatsen (rondje). Dan weer uit je workshop halen en dan kun je het weer doen. Er gaat steeds iets van je limit balkje af. Op de een of andere manier denkt het spel dat je iets sloopt in je settlement. Pas wel op dat je niet per ongeluk je wapen scrapt. Zo ben ik m'n Big Boy kwijtgeraakt en anders voor de zekerheid je unieke wapens even duren en in een kluis bewaren. | |
PicoMMP | dinsdag 1 december 2015 @ 18:17 |
Ik heb echt geen idee. | |
Eerin | dinsdag 1 december 2015 @ 18:17 |
Alles is 10 behalve luck en agility. Heb perks in o.a. Gun Nut, Lone Wanderer en veel in Intelligence Perks. | |
TigerXtrm | dinsdag 1 december 2015 @ 18:23 |
Plantjes moet je eerst ergens vinden voor je ze ergens kan planten. Er ligt een boerderij niet ver van Sanctuary (zuid-west) waar je wel het één en ander kan scoren. Ammo kan je kopen of vinden als loot. Er is een perk waardoor je meer ammo vindt als loot dan normaal, die helpt wel lekker. | |
Miauw_Zedong | dinsdag 1 december 2015 @ 18:28 |
Heeft geen van jullie een kledingstuk aan met INT? | |
boik | dinsdag 1 december 2015 @ 18:28 |
en om ze te assignen moet je in de bouwmodus een van je settlers aankijken dan krijg je linksonder de optie om ze te assignen, dat aanklikken dan het plantje en klaar is kees | |
Rickocum | dinsdag 1 december 2015 @ 18:30 |
Zit de cap niet gewoon op 10, ondanks kleren etc? | |
Miauw_Zedong | dinsdag 1 december 2015 @ 18:30 |
Nope, telt gewoon door. Ik heb 14 STR. | |
Rickocum | dinsdag 1 december 2015 @ 18:30 |
Ik vind t wel lastig dat je geen overview hebt hoeveel mensen ergens aan "assigned" zijn. (En al helemaal niet welke) | |
2Happy4U | dinsdag 1 december 2015 @ 18:31 |
Neen, je kan hoger dan dat. Maar voor perks moet je basis level wel hoog genoeg zijn | |
boik | dinsdag 1 december 2015 @ 18:31 |
nope, is ook nooit zo geweest.. ofja iig door middel van bobblehead kon je evt op 11 komen. maarrrr ik zag in een filmpje van iemand dat die door middel van console command strenght op meer als 10k had | |
2Happy4U | dinsdag 1 december 2015 @ 18:32 |
Vooral als je een aantal kloons ertussen hebt lopen. | |
boik | dinsdag 1 december 2015 @ 18:32 |
ja idd is behoorlijk irritant, ik ben bij die drive-in nu overnieuw begonnen en geef iedere settler die ik assign meteen een pak aan dan weet ik dat die iig bezet is | |
Miauw_Zedong | dinsdag 1 december 2015 @ 18:33 |
Ik laat mensen die ik assigned heb altijd een bandana oid dragen. | |
Eerin | dinsdag 1 december 2015 @ 18:48 |
Top dat is het, dank! | |
PicoMMP | dinsdag 1 december 2015 @ 18:52 |
Slim | |
Drankster | dinsdag 1 december 2015 @ 20:01 |
larry_flynt | dinsdag 1 december 2015 @ 20:03 |
Omg!! | |
Divje | dinsdag 1 december 2015 @ 20:15 |
| |
Notorious_Roy | dinsdag 1 december 2015 @ 20:16 |
Hahaha, deze game Ik leg 'm overigens aan de kant. Er zijn nog een hoop onontdekte plekken, maar die pak ik weer op met de dlc's. Dan kom je sowieso ook weer van alles tegen.
| |
Joran-Joran | dinsdag 1 december 2015 @ 20:18 |
Lees dit anders ff door: http://www.polygon.com/fa(...)ide-money-experience | |
Vault-Boy | dinsdag 1 december 2015 @ 20:58 |
Toch heeft de game best mooie ambient muziek | |
Notorious_Roy | dinsdag 1 december 2015 @ 21:16 |
Ik heb ook zelden de Pipboy-radio aan staan. Ik zet wel elke radio aan die ik tegenkom | |
Drankster | dinsdag 1 december 2015 @ 21:20 |
Altijd de radio aan, al meerdere malen van huisgenoten gehoord dat ik de radio uit moet doen of de soundbar zachter moet zetten. Mighty Man hadden ze wel weg mogen laten, die was ik al zat na een paar honderd uur Fallout 3. | |
Vault-Boy | dinsdag 1 december 2015 @ 22:05 |
Haha hier precies hetzelfde In Fallout 3 had ik eigenlijk wel vaak de radio aan. Weet niet waarom het nu bij mij minder is. | |
Gezicht | dinsdag 1 december 2015 @ 22:09 |
Ik vind de 'standaard' achtergrondmuziek itt Fallout 3 echt fantastisch. Oprechte kippenvelmomentjes soms mede door de muziek. | |
Vault-Boy | dinsdag 1 december 2015 @ 22:25 |
Klopt ja. Dat pianonummer wat er in zat vond ik altijd zo mooi. Klonk ook perfect met die depri sfeer. In dit deel zitten er ook echt mooie rustige nummers in. | |
Necrodeath | dinsdag 1 december 2015 @ 23:07 |
Hah, net voor het eerst een fusion core uit een Gunner Commander gepickpocket. Daardoor ging hij zijn power armor uit, was hij easy om te killen uiteraard, en nog een power armor gescoord. Niet dat ik er echt nodig heb ofzo, maar zo kun je wel flink wat power armors voor settlements regelen | |
Vault-Boy | dinsdag 1 december 2015 @ 23:54 |
Nice kwam net op een plek waar een aantal sterke raiders waren. Ik kon ze nog niet goed verslaan en dacht laat ik eens die toren bekijken en beklimmen.
| |
TigerXtrm | woensdag 2 december 2015 @ 00:00 |
Daar was ik ook een tijdje terug. Vroeg me al af of dat scripted was | |
Joran-Joran | woensdag 2 december 2015 @ 01:21 |
Haha waarzo is dat? Ik ben overigens verslaafd aan alcohol, na 4 biertjes | |
Joran-Joran | woensdag 2 december 2015 @ 02:15 |
Snel even wat XP nodig voor een bepaalde perk? Dat kan vrij simpel met de Learning Curve quest http://www.usgamer.net/ar(...)xp-and-level-up-fast (Brotherhood of Steel, minor spoilers) | |
aeque | woensdag 2 december 2015 @ 08:01 |
Ik was er laatst ook, mooi gevecht is dat ja. Is in het noord-oosten van de map, Lynn Woods heet het. Voor de mensen die nog een handige map zoeken heb ik er hier eentje met oa een heatmap voor hoe sterk vijanden zijn in welk gebied. http://nerdist.com/this-extremely-detailed-fallout-4-map-is-rad/ | |
boik | woensdag 2 december 2015 @ 11:49 |
ik ben geinfecteerd door een molerat, iemand die weet hoe ik dat kan genezen? bij de dokters niet iig. | |
Rickocum | woensdag 2 december 2015 @ 11:53 |
http://www.gamefaqs.com/boards/164593-fallout-4/72845443 Zit een spoiler in, want kan alleen dmv een quest. Heb t zelf niet gehad, dus hoop dat je dr wat aan hebt. | |
Noppie2000 | woensdag 2 december 2015 @ 11:54 |
| |
boik | woensdag 2 december 2015 @ 11:58 |
ahh oke thnx! toen je zei dat het van een quest was wist ik meteen waar het vandaan kwam. ach ja dat kleine beetje kan ik wel mee leven aangezien ik het al weggeven heb en er toch niks meer aan te doen is | |
Jolly_Reaper | woensdag 2 december 2015 @ 12:42 |
Als je de pc versie speelt dan kun je de console gebruiken om de cure toe te voegen: player.additem 00055f10 1 Je kan de disease vermijden door niet gebeten te worden door de molerats. Er is echter een bug waardoor je de ziekte krijgt wanneer je party member gebeten wordt. Dus die kun je tijdens deze quest maar beter achter laten. | |
Radjan | woensdag 2 december 2015 @ 13:53 |
Iemand de missie de Dig al gedaan ?
| |
Radjan | woensdag 2 december 2015 @ 13:54 |
Ik heb overigens het idee dat ik soms spontaan missies kwijt ben, meer mensen daar last van ? | |
boik | woensdag 2 december 2015 @ 13:56 |
klopt had idd wel gelezen dat je die via console kon toevoegen idd wist alleen de code niet maar nu wel dus bedankt daarvoor had die missie bijna als eerste gedaan dus om nu 60uur terug te gaan alleen voor die 10 health verlies zag ik niet zitten met die stortvloed aan stimpacks die ik heb | |
boik | woensdag 2 december 2015 @ 13:56 |
en nee ik raak geen missies kwijt, alleen als ik er 1 per ongeluk heb gefailed mja daar krijg jemelding van | |
SuperHarregarre | woensdag 2 december 2015 @ 13:58 |
Wat wel kut is, als je bij een aanval op je settlement per ongeluk een settler raakt, is iedereen in je settlement gelijk kwaad en schieten ze ook op je. Altijd een quicksave maken voor je gaat knallen. | |
44rdbei | woensdag 2 december 2015 @ 14:19 |
Handige mod, ga ik vanavond even installeren: http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2377/? | |
Necrodeath | woensdag 2 december 2015 @ 14:25 |
Sommige missies zijn maar heel klein, en vallen onder het kopje miscellanious volgens mij? | |
aeque | woensdag 2 december 2015 @ 14:28 |
Door dit soort mods vind ik het jammer dat ik niet op de PC speel. | |
Vault-Boy | woensdag 2 december 2015 @ 14:37 |
De pc heeft nu al mods die ik wil hebben, maar nu niet kan gebruiken omdat ik op de PS4 speel. Bijvoorbeeld die ammo mod is ook super, omdat je dan ook ammo kan maken. Of een betere heldere map. Snap echt niet dat Bethesda dat niet in Fallout 4 heeft gedaan. New Vegas had juist weer wel dat je ammo kon maken. | |
PicoMMP | woensdag 2 december 2015 @ 14:42 |
Ben wat huisjes aan het bouwen op Boston Airport, maar heb een probleem. Mijn lightbulbs doen het wel, maar er komt geen licht van af. Hoe zit dat? | |
44rdbei | woensdag 2 december 2015 @ 14:47 |
Heb je geprobeerd om ze te storen en opnieuw te plaatsen? Ik had het precies anders andersom. Er kwam wel licht vanaf maar dat bolletje zelf bleef zwart. | |
44rdbei | woensdag 2 december 2015 @ 14:49 |
Ik was bang dat mijn pc het niet zou trekken maar gaat prima. had hem ook bijna voor de ps4 gekocht maar pc heeft veel voordelen. | |
aeque | woensdag 2 december 2015 @ 14:50 |
Ik heb het standaard met spotlights, na plaatsingen branden ze en kom ik later terug zijn ze ineens 'uit'. | |
Drankster | woensdag 2 december 2015 @ 14:55 |
PicoMMP | woensdag 2 december 2015 @ 14:56 |
Ja heb ik geprobeerd. Geen resultaat. Ik probeer het even met de hanglampen. | |
PicoMMP | woensdag 2 december 2015 @ 14:57 |
Heb ik ook wel eens. Ik moest laatst ook ineens de helft van m'n lampjes "uit en aan" doen (lamp selecteren en dan cancel). Raar spel af en toe | |
Rickocum | woensdag 2 december 2015 @ 17:51 |
Hoe krijgen jullie überhaupt licht of wires in jullie huisjes? | |
jogy | woensdag 2 december 2015 @ 18:02 |
Gewoon buiten aan de muur plakken met connectors en dan krijg je een gebied met stroom in je huis voor je lichtjes. | |
Rickocum | woensdag 2 december 2015 @ 18:04 |
Nice, thanks! | |
Vault-Boy | woensdag 2 december 2015 @ 19:22 |
Wat ik wel een beetje nep vind worden is dat als je bepaalde plekken van top tot teen hebt leeggehaald, dat het dan een paar dagen later allemaal weer terug is. Ik snap dat ze de wereld levendig willen houden, maar dit is niet heel realistisch eigenlijk in zo'n wereld. | |
LTVDK | woensdag 2 december 2015 @ 19:38 |
Maar buiten dat, wat is er mis mee dat heel het huis trilt door gunshots Dat vind ik juist leuk | |
Radjan | woensdag 2 december 2015 @ 19:44 |
Dat wapens aanpassen is toch wel heel gaaf gedaan. Dat je alle onderdelen ziet waarmee je je wapen aanpast en dan ook nog eens uit welk junkzooi of wapens de onderdelen komen vind ik wel heel tof. 2 schroefjes uit een globe, olie uit een aansteker. Allemaal zeer gedetailleerd. | |
PicoMMP | woensdag 2 december 2015 @ 20:06 |
Wat houdt die mirv update eigenlijk in? | |
Rickocum | woensdag 2 december 2015 @ 20:20 |
Heb hier niks over gehoord. Maar weet dat in fallout 3 er een wapen was (mirv) wat een soort van Fatboy was. | |
Badr_Harry | woensdag 2 december 2015 @ 20:59 |
Godverdomme.. net na drie kwartier erachter gekomen hoe je een radio beacon maakt | |
Munchlax | woensdag 2 december 2015 @ 20:59 |
Vraag voor Fallout 3 (en misschien ook de andere fallout games): Heeft het nut om een perk te geven die bijvoorbeeld je +5 science geeft, als je science al 100 is? Word dit dan 105 of blijft die capped op 100, waardoor je er eigenlijk niks aan hebt? Thanks. | |
Vault-Boy | woensdag 2 december 2015 @ 21:06 |
Dat vind ik ook het leukste qua bouwen of craften. Gisteren wel begonnen met die settlements, maar het kan me gewoon niet heel lang bezig houden of echt boeien. Ik vind een simpel huis al genoeg waar ik mijn dingen kan doen. Dat biedt de vanilla game me al. | |
44rdbei | woensdag 2 december 2015 @ 21:55 |
Met commando tel kun je het collision melanisme uitzetten. Dan kun je gewoon stroom kabels door de muur trekken. | |
Eerin | woensdag 2 december 2015 @ 22:15 |
Dat idee had ik laatst wel, maar ik ben aan mezelf gaan twijfelen xD misschien was het niet mijn missie maar een missie in Shareplay, maar dacht toch echt van niet. Maar kan hem nergens terugvinden in m'n afgeronde missies. Heel vaag. |