quote:Op zaterdag 28 november 2015 08:19 schreef borbit het volgende:
Soms met een frikandel in plakjes erdoorheen en dan met mayo en ketchup. Maar dat is meer als avond eten.
Ja, die postte ik net.quote:Op zaterdag 28 november 2015 10:58 schreef Postbus100 het volgende:
Volgens mij is hier al eens een topic over geweest...
Zit mobiel en heb dus niet doorgekliktquote:
Wentelteefjesquote:Op zaterdag 28 november 2015 11:17 schreef spierbal het volgende:
Brood in ei douwen, samen met melk. Lekker soppen. Doordrengde brood bakken in koekelan. Kaneel en suiker erover.
Jummiejummie
Dat dus.quote:
Mijn avondmaal. Dank voor de tip.quote:
Die zijn zo fijnquote:
En hoe smaakte het?quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:25 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Mijn avondmaal. Dank voor de tip.
Het smaakte uitstekend. Ik heb het opgerold in wrapvorm naar voorbeeld van minilot. Heb uiteindelijk twee van opgegeten. Gelijk 6 eieren weg.quote:
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:32 schreef minilot het volgende:
Gisteren net een paar speciaalbiertjes teveel weggetikt. Mooie gelegenheid voor dit ogenschijnlijk smerige maar fascinerende katerontbijt dus!![]()
Wijzigingen aan het oorspronkelijke 'recept': bosui gebruikt in plaats van gewone ui (want had ik nog liggen), 2 eieren + 1 frikandel in plaats van 3 eieren en 2 frikandellen (want ik ben maar klein).
Goed!
De ingrediënten:
Mise en place:
In de pan. Frikandelplakjes lijken te ver doorgebakken, maar is allerminst zo - ik heb gewoon een erg donkere keuken zonder daglicht![]()
Ennnn.. opgerold!
Best lekker!
Doet me een beetje denken aan het "Menu Lulle Braaie" van Hildo, als je Hildo niet kent maar ff goegelen want de culinaire kunsten van Hildo zijn echt onovertroffen!quote:
Wat grappig, ga ik ook eens proberen.quote:Op zaterdag 28 november 2015 08:50 schreef BredeBroeder het volgende:
Pak een wit broodje, snij de binnenkant eruit en leg de korst in de pan. Vervolgens sla je het ei kapot en doe je het in de korst, even wachten, wat zout en peper eroverheen en en dan het weg gesneden stukje brood er weer op. Heerlijk!
Dit bedoelde ik trouwens
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
oequote:Op zondag 29 november 2015 01:30 schreef Aphrodyte het volgende:
Toast van witbrood met licht gezouten roomboter.
Roerei maken met 2 eieren; slagroom en veel versgemalen peper. In een pan met roomboter bereiden. Serveren op de toast met verse bieslook eroverheen gestrooid
Glaasje vers sinaasappelsap erbij. . Perfectie
Lekker doorbakken tot je broodje krokant is, nog lekkerder!quote:Op zondag 29 november 2015 00:42 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wat grappig, ga ik ook eens proberen.
Heb je een linkje naar Hildo? Ik ben helaas geen lid van google maar van binq. En daar kan ik het niet mee vinden.quote:Op zaterdag 28 november 2015 23:40 schreef robber57 het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan het "Menu Lulle Braaie" van Hildo, als je Hildo niet kent maar ff goegelen want de culinaire kunsten van Hildo zijn echt onovertroffen!
http://www.twolefthands.nl/gourmet/gourmet.htmquote:Op zondag 29 november 2015 12:43 schreef borbit het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar Hildo? Ik ben helaas geen lid van google maar van binq. En daar kan ik het niet mee vinden.
Mooi gepresenteerdquote:Op zaterdag 28 november 2015 21:23 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Het smaakte uitstekend. Ik heb het opgerold in wrapvorm naar voorbeeld van minilot. Heb uiteindelijk twee van opgegeten. Gelijk 6 eieren weg.
[..]
quote:Op zondag 29 november 2015 13:29 schreef robber57 het volgende:
[..]
http://www.twolefthands.nl/gourmet/gourmet.htm
Tis met een knipoog, Hildo is een bebaarde zonderling met hilarische recepten in de "quick and dirty" stijl met hele simpele ingredienten zoals frikandelen,patat, eieren enz , leuk leesvoer.
bv Hildo's "karbo plus menu" :
[ afbeelding ]
Met wat(veel) fantasie kun je hier een karbonaatje nog net in ontdekken![]()
Hier het resultaat "karbo plus menu"
[ afbeelding ]
Zie ik daar Maria nou in?quote:Op zondag 29 november 2015 13:29 schreef robber57 het volgende:
[..]
http://www.twolefthands.nl/gourmet/gourmet.htm
Tis met een knipoog, Hildo is een bebaarde zonderling met hilarische recepten in de "quick and dirty" stijl met hele simpele ingredienten zoals frikandelen,patat, eieren enz , leuk leesvoer.
bv Hildo's "karbo plus menu" :
[ afbeelding ]
Met wat(veel) fantasie kun je hier een karbonaatje nog net in ontdekken![]()
Hier het resultaat "karbo plus menu"
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |