abonnement Unibet Coolblue
pi_157859351
Mijn zoontje van 12 jaar is zwaar aan het puberen. Zowel thuis als op school. School kan hem niet meer aan en bellen dan op of wij hem willen komen halen omdat hij teveel aandacht nodig heeft waardoor de rest van de kinderen te weinig krijgen. Op school heeft hij een grote bek en als hij dan straf krijgt dreigt hij met weglopen wat hij ook een paar keer heeft gedaan. Vechten is hij niet vies van.

Thuis hetzelfde gedrag alleen krijgt hij wel de juiste straffen. Dus geen zakgeld. Week binnen zitten zonder telefoon en notebook. Hij is 1 keer weggelopen thuis en ik ben gelijk op mijn blote voeten er achteraan gerend, en naar binnen getrokken. Grote bek tegen ons en heel vaak de grenzen opzoeken. Probleem is dat hij er niet van leert. Hij blijft dezelfde fouten maken vreemd genoeg.

Hij is helemaal gek van rap-muziek en ziet die lui als zijn voorbeeld. Uiteraard probeer je als ouder daar tegenin te gaan maar dat helpt totaal niet. Hij slikt ook medicatie tegen ADHD wat in het begin wel hielp maar nu helemaal niet meer. Roken en blowen heeft hij ook gedaan en heeft ons heel veel moeite gekost om dat te verbannen door iedere dag maar te spioneren waar hij is met vriendjes buiten. Onder elkaar regelden ze peuken. Ik had gelijk alle ouders ingelicht en een verbod geregeld onder elkaar in omgang omdat ze ook criminele activiteiten hadden uitgevoerd.

Ik als vader heb een hekel aan roken. Een hekel aan drugs en alcohol. Nooit gevochten en ben heel sociaal. Hoe is het dan mogelijk dat ik zo een zoon krijg? Wat kan je nog meer doen om hem op het rechte pad te houden? Het kost dagelijks zoveel energie wat absoluut mijn relatie met mijn vrouw negatief beïnvloed. Mijn vrouw is iedere dag oververmoeid door onze zoon en dat begrijp ik want ik heb er ook last van. Op mijn werk kom ik tot rust. Thuis is het gewoon een hel. Continue die grote bek van je zoon. Hij spreekt je aan met nep vader.

Hij zoekt ook graag andere vriendjes op die fout zijn. Wat kan je als ouder nog meer doen?
Het vasthouden aan haat is als het vasthouden van een heet stuk steenkool, met de intentie om het tegen iemand aan te gooien; jij bent degene die zich brandt.
  vrijdag 27 november 2015 @ 14:18:23 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_157859399
Hem minder te snoepen geven?


Nee, zonder dollen: Ik zou beginnen met een afspraak bij de huisarts om te zien of er iets gedaan kan worden qua eventuele verhoging/verandering van de ADHD medicatie.
***
pi_157859465
Het klinkt hard maar ik vrees dat je zijn pubertijd gewoon uit moet zitten.

Mijn was was precies eender, dat ook alles wat je in de Op beschrijft. Is uiteindelijk op het laagste niveau van t vmbo terecht gekomen in een speciale klas voor moeilijke (lees:onmogelijke) kinderen.

Toen de hormonen uitgegierd waren is ze via het mbo, havo, hbo uiteindelijk op de universiteit beland en daar met zeer nette cijfers afgestudeerd.


Ik vrees dus dat je weinig meer kunt doen dan wat je nu al doet en in je achterhoofd moet houden dat het een fase is die gelukkig overgaat.


Sterkte ^O^
pi_157859539
Ik dacht uit de TT op te maken dat het probleem was dat hij te dik was :@
Ja doei.
pi_157859596
Je hebt het over 'de juiste straffen' maar blijkbaar niet. En natuurlijk maakt hij dezelfde fouten steeds opnieuw, zijn puberbrein is nog niet in staat om oorzaak en gevolg, lange termijn dingen etc in te schatten zoals volwassen

Je aanpak klinkt repressief en alleen repressie werkt (in mijn ogen) vaak niet
Praat je ook met hem?

Je zou een boek kunnen kopen over pubers
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_157859788
Met gelijke munt terug betalen, volgende keer een grote bek flikker je hem de deur uit.


Oh en hij komt echt terug want hij heeft jullie nodig.
  vrijdag 27 november 2015 @ 14:41:03 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_157859830
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:15 schreef Draconian het volgende:
Mijn zoontje van 12 jaar is zwaar aan het puberen.
Misschien wordt het tijd om hem te gaan zien als zoon.

quote:
Hij is helemaal gek van rap-muziek en ziet die lui als zijn voorbeeld. Uiteraard probeer je als ouder daar tegenin te gaan maar dat helpt totaal niet.
Waarom zou je daar tegenin gaan, dan wakker je het alleen maar aan.

quote:
Roken en blowen heeft hij ook gedaan en heeft ons heel veel moeite gekost om dat te verbannen door iedere dag maar te spioneren waar hij is met vriendjes buiten. Onder elkaar regelden ze peuken. Ik had gelijk alle ouders ingelicht en een verbod geregeld onder elkaar in omgang omdat ze ook criminele activiteiten hadden uitgevoerd.

Ik als vader heb een hekel aan roken. Een hekel aan drugs en alcohol.
Het feit dat jij een hekel hebt aan die dingen, wil nog niet zeggen dat je kind dat ook heeft.
En volgens mij willen kinderen juist de dingen uitproberen waarvan ze weten dat hun ouders er een hekel aan hebben.Nooit gevochten en [...]

quote:
[...] ben heel sociaal.
Ik lees hier anders dat je je zoon alleen maar dingen verbied, klinkt niet echt sociaal.
quote:
Hoe is het dan mogelijk dat ik zo een zoon krijg? Wat kan je nog meer doen om hem op het rechte pad te houden? Het kost dagelijks zoveel energie wat absoluut mijn relatie met mijn vrouw negatief beïnvloed. Mijn vrouw is iedere dag oververmoeid door onze zoon en dat begrijp ik want ik heb er ook last van. Op mijn werk kom ik tot rust. Thuis is het gewoon een hel. Continue die grote bek van je zoon. Hij spreekt je aan met nep vader.

Hij zoekt ook graag andere vriendjes op die fout zijn. Wat kan je als ouder nog meer doen?
Positieve aandacht aan hem geven, help hem zoeken naar een hobby ofzo.
So we just called him Fred
pi_157859919
Blijf een blok vormen met je vrouw. Mijn moeder heeft zich heel vaak alleen gevoeld omdat ze zich niet gesteund/geloofd voelde door mijn vader.

Van mijn vader hoorde ik echter weer dat hij haar zeker wel geloofde (over de ernst van de situatie) maar niet perse de manier waarop mijn moeder er mee om ging (vaak uit onmacht). Maar door de hoogspanning was daar lastig over te praten.

Dus blijf met je vrouw praten.

Verder klinkt het ook wel alsof je vaker met je zoon zou kunnen praten. Je teleurstelling in hem druipt van je posts af. Je zoon zal dit ook voelen.

Laat hem ook merken dat hij je zoon is en blijft en dat het feit dat je zijn acties afkeurt niet inhoudt dat je hem afkeurt. Vertel hem dat je hem mist als hij zich zo van jullie afkeert. Dat je liever ziet dat hij deelneemt als positief onderdeel van het gezin. En dat je van hem houdt en blijft houden. Als hij niet met je wil praten praat dan tegen hem.

Ook over waarom je zijn acties afkeurt, wat je er fout aan vindt en waarom. Geef hem echter ook aan dat iedereen fouten maakt en mag maken. Dat je hoopt dat hij de zijne verstandig maakt...

Hij is een kind, geen volwassenen tegenstander. Hij zal dat zelf anders zien maar het is aan jou de oudere en de wijzere te zijn hierin...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 27 november 2015 @ 14:45:32 #9
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_157859950
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
Ik dacht uit de TT op te maken dat het probleem was dat hij te dik was :@
Hihi nou sow, wow hoor :$
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_157859992
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
Ik dacht uit de TT op te maken dat het probleem was dat hij te dik was :@
Ik ook. _O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_157860180
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Blijf een blok vormen met je vrouw. Mijn moeder heeft zich heel vaak alleen gevoeld omdat ze zich niet gesteund/geloofd voelde door mijn vader.

Van mijn vader hoorde ik echter weer dat hij haar zeker wel geloofde (over de ernst van de situatie) maar niet perse de manier waarop mijn moeder er mee om ging (vaak uit onmacht). Maar door de hoogspanning was daar lastig over te praten.

Dus blijf met je vrouw praten.

Verder klinkt het ook wel alsof je vaker met je zoon zou kunnen praten. Je teleurstelling in hem druipt van je posts af. Je zoon zal dit ook voelen.

Laat hem ook merken dat hij je zoon is en blijft en dat het feit dat je zijn acties afkeurt niet inhoudt dat je hem afkeurt. Vertel hem dat je hem mist als hij zich zo van jullie afkeert. Dat je liever ziet dat hij deelneemt als positief onderdeel van het gezin. En dat je van hem houdt en blijft houden. Als hij niet met je wil praten praat dan tegen hem.

Ook over waarom je zijn acties afkeurt, wat je er fout aan vindt en waarom. Geef hem echter ook aan dat iedereen fouten maakt en mag maken. Dat je hoopt dat hij de zijne verstandig maakt...

Hij is een kind, geen volwassenen tegenstander. Hij zal dat zelf anders zien maar het is aan jou de oudere en de wijzere te zijn hierin...
Teleurstelling heb je gelijk in. Hij doet letterlijk alles het tegenovergestelde van mij. Zelfs met eten. Ik zou inderdaad wat meer mijn teleurstellende houding achterwege kunnen laten. Sporten samen met mij zoals krachttraining wilt hij niet. Kan aankomend weekend proberen om hem mee te krijgen zodat hij een doel gaat krijgen en zijn agressie kwijt kan in gewichten.

Thuis hebben we hem nog wel onder controle op zich. Alleen school maken we ons grote zorgen over. Op deze manier wordt hij geweigerd op de ISW. Dat zou zo zonde zijn van zijn toekomst.
Het vasthouden aan haat is als het vasthouden van een heet stuk steenkool, met de intentie om het tegen iemand aan te gooien; jij bent degene die zich brandt.
pi_157860227
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:58 schreef Draconian het volgende:

[..]

Teleurstelling heb je gelijk in. Hij doet letterlijk alles het tegenovergestelde van mij. Zelfs met eten. Ik zou inderdaad wat meer mijn teleurstellende houding achterwege kunnen laten. Sporten samen met mij zoals krachttraining wilt hij niet. Kan aankomend weekend proberen om hem mee te krijgen zodat hij een doel gaat krijgen en zijn agressie kwijt kan in gewichten.

Thuis hebben we hem nog wel onder controle op zich. Alleen school maken we ons grote zorgen over. Op deze manier wordt hij geweigerd op de ISW. Dat zou zo zonde zijn van zijn toekomst.
Maar waarom wat jij boeiend vind op hem projecteren? Misschien geeft ie niks om gewichten en wil ie op cricket
Waarom hem niet vragen wat hij leuk zou vinden?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_157860417
Welke positieve momenten zijn er nog? Bouw die uit.

Wat levert goed gedrag hem op?

Je zit in zo'n negatieve spiraal met hem dat hij momenteel juist wel voldoet aan jullie negatieve verwachtingen.

Waarom noemt hij jou nepvader?

Weet je wat hem bezighoudt? Wat hem dwars zit en welke dingen hij juist leuk vindt?

Verder zou ik op school gaan praten. Welk gedrag laat hij zien dat hij zo onhanteerbaar is? School heeft zorgplicht onder schooltijd niet jullie. Zijn ze handelingsverlegen? Is er een handelingsplan? Een schoolmaatschappelijk werker?
pi_157860489
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:58 schreef Draconian het volgende:

[..]

Teleurstelling heb je gelijk in. Hij doet letterlijk alles het tegenovergestelde van mij. Zelfs met eten. Ik zou inderdaad wat meer mijn teleurstellende houding achterwege kunnen laten. Sporten samen met mij zoals krachttraining wilt hij niet. Kan aankomend weekend proberen om hem mee te krijgen zodat hij een doel gaat krijgen en zijn agressie kwijt kan in gewichten.

Thuis hebben we hem nog wel onder controle op zich. Alleen school maken we ons grote zorgen over. Op deze manier wordt hij geweigerd op de ISW. Dat zou zo zonde zijn van zijn toekomst.
Hoe meer jij laat merken dat je teleurgesteld bent, hoe meer hij zich in die rol zal wentelen. Immers is dat toch wat je van hem verwacht?

Zoek de verbinding op. Praat met hem. Vraag wat hij leuk zou vinden om te doen en ga dat samen doen, in plaats van hem proberen over te halen krachttraining te doen omdat jij dat leuk vindt.

Zie je zoon als een individu, niet als een verlengstuk van jou. Probeer de persoon die hij is te leren kennen en probeer daar een verbinding mee te krijgen.

Verder wat Arja, FredvZ en DancingPhoebe zeggen ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 27 november 2015 @ 15:58:28 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_157861383
Ja, zo kan ie wel weer. Gebagger verwijderd. Graag normaal doen.
disclaimer
pi_157861460
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:58 schreef Draconian het volgende:

[..]

Teleurstelling heb je gelijk in. Hij doet letterlijk alles het tegenovergestelde van mij. Zelfs met eten. Ik zou inderdaad wat meer mijn teleurstellende houding achterwege kunnen laten. Sporten samen met mij zoals krachttraining wilt hij niet. Kan aankomend weekend proberen om hem mee te krijgen zodat hij een doel gaat krijgen en zijn agressie kwijt kan in gewichten.

Thuis hebben we hem nog wel onder controle op zich. Alleen school maken we ons grote zorgen over. Op deze manier wordt hij geweigerd op de ISW. Dat zou zo zonde zijn van zijn toekomst.
Wat hebben ze verteld dan toen je aan kinderen kreeg? Dat je ze kon kneden in kopietjes van jezelf? En voel je je bekocht nu dat niet zo blijkt te zijn?

Je zoon gaat een eigen persoon worden, hij is nu aan het ontdekken welke persoon.

Ik denk dat hij een leuker, beter en completer persoon zal worden wanneer hij weet dat zijn vader/ouders hem accepteren en steunen, ondanks eventuele fuck ups.

Benader hem eens wat meer open. Inderdaad, wat al gezegd werd, wat boeit hem wel, wat zijn zijn drijfveren, belangrijk wat zit hem dwars? Waarom noemt hij jou nepvader? Zo'n opmerking komt ergens vandaan. Als je de hand in eigen boezem steekt, heb je een idee waarom hij zo'n opmerking maakt? Wat zegt hij nog meer? Wat zegt hij daarmee? Wat ligt daar achter?

Don't get me wrong, ik weet wat een teringcritters puber(zoon)s kunnen zijn. Eentje heeft een groot deel van mijn latere jeugd verziekt en grote spanningen tussen mijn ouders veroorzaakt. Ik kan me goed voorstellen dat het bloed onder al je nagels vandaan haalt.

Maar ja, wat ik al zei, jij bent hier wel de volwassene. Laat je niet uit je tent lokken je te verlagen tot zijn niveau.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_157863268
Schop onder z'n hol geven en hem een week op z'n kamer laten zitten.

En laptop en telefoon afpakken, dat hebben die kinderen toch niet nodig.
pi_157866152
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:01 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Wat hebben ze verteld dan toen je aan kinderen kreeg? Dat je ze kon kneden in kopietjes van jezelf? En voel je je bekocht nu dat niet zo blijkt te zijn?

Je zoon gaat een eigen persoon worden, hij is nu aan het ontdekken welke persoon.

Ik denk dat hij een leuker, beter en completer persoon zal worden wanneer hij weet dat zijn vader/ouders hem accepteren en steunen, ondanks eventuele fuck ups.

Benader hem eens wat meer open. Inderdaad, wat al gezegd werd, wat boeit hem wel, wat zijn zijn drijfveren, belangrijk wat zit hem dwars? Waarom noemt hij jou nepvader? Zo'n opmerking komt ergens vandaan. Als je de hand in eigen boezem steekt, heb je een idee waarom hij zo'n opmerking maakt? Wat zegt hij nog meer? Wat zegt hij daarmee? Wat ligt daar achter?

Don't get me wrong, ik weet wat een teringcritters puber(zoon)s kunnen zijn. Eentje heeft een groot deel van mijn latere jeugd verziekt en grote spanningen tussen mijn ouders veroorzaakt. Ik kan me goed voorstellen dat het bloed onder al je nagels vandaan haalt.

Maar ja, wat ik al zei, jij bent hier wel de volwassene. Laat je niet uit je tent lokken je te verlagen tot zijn niveau.
Bloed onder je nagels vandaan halen zeker. De dingen die hij nu leuk vind is rap-muziek luisteren. Ook zo kleden. Jordan schoenen. Broek half van je reet en petje op.

Hij noemt mij nepvader als hij straf krijgt. Dus week binnen blijven zonder telefoon. Vaak gaat het ook goed en dan hij is echt een lieverdje van 12 jaar. Ik heb vaak het idee dat hij denkt dat die filmpjes van rappers die de beest uithangen en groffe teksten zingen een soort van negatieve invloed hebben. Soort van wereld die hij als werkelijkheid ziet. Aangezien het meeste wat hij doet daaruit te leiden is.

Als hij wel eens die muziek hier beneden wilt luisteren dan moet het gelijk uit van mij. Zulke domme teksten kan ik gewoon niet naar luisteren.

Het zal inderdaad uitzingen worden. School kan hem niet aan. Althans. Ze houden hem vaak weg van groepsactiviteiten. Ze isoleren hem. Voorgaande jaren ging het niet zo slecht op school alleen nu heeft hij een juffrouw die heel snel de handdoek in de ring gooit. De directeur beschermd haar natuurlijk maar wij zijn het er niet mee eens dat onze zoon wordt buitengesloten. Dat maakt het alleen maar erger en voelt hij zich verstoten. Zoals maandag is er schaatsen met de klas. Onze zoon mag niet mee. Hij moet apart in een kamer op school zitten. Omdat ze nog meer kinderen heeft en dus niet op onze zoon kan letten. Haar opmerking is dan dat ze geen kinderoppas is.
pi_157866175
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:47 schreef Reptillian77 het volgende:

[..]

Bloed onder je nagels vandaan halen zeker. De dingen die hij nu leuk vind is rap-muziek luisteren. Ook zo kleden. Jordan schoenen. Broek half van je reet en petje op.

Hij noemt mij nepvader als hij straf krijgt. Dus week binnen blijven zonder telefoon. Vaak gaat het ook goed en dan hij is echt een lieverdje van 12 jaar. Ik heb vaak het idee dat hij denkt dat die filmpjes van rappers die de beest uithangen en groffe teksten zingen een soort van negatieve invloed hebben. Soort van wereld die hij als werkelijkheid ziet. Aangezien het meeste wat hij doet daaruit te leiden is.

Als hij wel eens die muziek hier beneden wilt luisteren dan moet het gelijk uit van mij. Zulke domme teksten kan ik gewoon niet naar luisteren.

Het zal inderdaad uitzingen worden. School kan hem niet aan. Althans. Ze houden hem vaak weg van groepsactiviteiten. Ze isoleren hem. Voorgaande jaren ging het niet zo slecht op school alleen nu heeft hij een juffrouw die heel snel de handdoek in de ring gooit. De directeur beschermd haar natuurlijk maar wij zijn het er niet mee eens dat onze zoon wordt buitengesloten. Dat maakt het alleen maar erger en voelt hij zich verstoten. Zoals maandag is er schaatsen met de klas. Onze zoon mag niet mee. Hij moet apart in een kamer op school zitten. Omdat ze nog meer kinderen heeft en dus niet op onze zoon kan letten. Haar opmerking is dan dat ze geen kinderoppas is.
Cloon mixup :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Licht Ontvlambaar vrijdag 27 november 2015 @ 19:51:36 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_157866233
Hij zit nog op de basisschool? Ik zou eens kijken of de huisarts/zorgverzekering jullie aan professionele hulp kan bieden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_157866280
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Cloon mixup :D
Ik zit nu met mijn mobiele telefoon te reageren. Is dat anders dan?

Haha. Ik zie het al. Deze telefoon heeft een oude account van mijn vorige oude provider. Die moet verwijderd worden. Seize.
Normaal zit ik hier alleen met mijn vaste computer.
pi_157866291
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:54 schreef Reptillian77 het volgende:

[..]

Ik zit nu met mijn mobiele telefoon te reageren. Is dat anders dan?
Andere username iig.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_157866513
Zoals al gezegd is inderdaad meer positieve imput geven. Ik kan me voorstellen dat het op deze manier alleen maar erger word. Voor hem zal het nu voelen alsof hij in alles tegengewerkt wordt en niet de kans krijgt om zichzelf te zijn. Hier moeten natuurlijk ook grenzen aan gesteld worden, maar nu lijkt het er erg op dat je hem dwingt om op jou te lijken.

Wat je ook kan doen is proberen in contact te komen/ hem in contact te brengen met jongeren die ook door zo'n fase zijn gegaan of veel met dat soort mensen omgaan. Die weten beter hoe hij zich voelt en op die manier kan het probleem zichzelf oplossen Ik offer me wel op als het nodig is :D
pi_157867293
Wees eerlijk tegen de school en vraag hen ook om hulp.
Vaak is er 1/2x per maand wel een jeugdverpleegkundige op school voor vragen.
School heeft een zorgplicht en mag iemand niet zomaar naar huis sturen. Zelfs aan een schorsing zitten strenge regels.

Ik denk dat als jij met school in gesprek gaan dat zij wel kunnen helpen met een richting en een goede eerste stap.

Oh en verder wat de rest ook zei, probeer weer in de wat positievere modus te komen. Neem hem dit weekend mee naar iets wat hij leuk/interessant vindt. Een voetbalwedstrijd/museum (bijv heel veel jongens uit mijn klas vinden de tweede wereldoorlig zeer interessant)/dierentuin/pretpark.
pi_157868722
Ik voel ook echt een enorme generatiekloof tussen jou en hem zoals je over rapmuziek praat. Probeer je in hem te verdiepen, in zijn belevingswereld te verplaatsen. Je bent zelf toch ook ooit puber geweest?

Mijn ouders hebben altijd hun best gedaan om te weten wie onze vrienden zijn, welke muziek we leuk vonden. Ze deden hun best er ook naar te luisteren. Zelfs naar Rammstein. Ik wist dat ze geinteresseerd in me waren. Ondanks mijn ook negatieve gedrag voelde ik me nooit als mens afgewezen.

En kom voor hem op op school! Dit kan niet hoor. Als de juf hem niet aan kan dan schakelt ze de preventief ambulante dienst in en laat hem en haar observeren in de klas, zodat ze handvatten krijgt.
Ik vind het echt sneu dat hij op voorhand al niet mee mag schaatsen
En dien anders een klacht in.

Het zal je zoon ook goed doen dat je voor hem gaat staan.
pi_157874964
Jij hebt echt een enorme plaat voor je kop..

Misschien moet je de oorzaak van zijn gedrag eens bij jezelf zoeken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:15 schreef Draconian het volgende:
Thuis hetzelfde gedrag alleen krijgt hij wel de juiste straffen. Dus geen zakgeld. Week binnen zitten zonder telefoon en notebook.
Als het de juiste aanpak is, waarom werkt het dan niet?

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:15 schreef Draconian het volgende:
Hij is 1 keer weggelopen thuis en ik ben gelijk op mijn blote voeten er achteraan gerend, en naar binnen getrokken. Grote bek tegen ons en heel vaak de grenzen opzoeken.
Nou nou op je blote voeten nog wel! Je verdient een lintje..

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:15 schreef Draconian het volgende:
Probleem is dat hij er niet van leert. Hij blijft dezelfde fouten maken vreemd genoeg.
Het probleem is dat jij er niet van leert. Jij blijft dezelfde fouten maken. Maar vreemd genoeg ben jij ervan overtuigd dat jij alles goed doet en dat het absoluut niet aan jou kan liggen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:15 schreef Draconian het volgende:
Hij is helemaal gek van rap-muziek en ziet die lui als zijn voorbeeld. Uiteraard probeer je als ouder daar tegenin te gaan maar dat helpt totaal niet.
Waarom zou je in hemelsnaam voor je kind willen bepalen waar hij van houdt? Het houdt van die muziek, dat is geen keuze dat is gewoon zijn smaak. Jij keurt die muziek af dus in feite keur je hem af. (dat is misschien niet je bedoeling maar zo voelt dat wel voor hem)

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:15 schreef Draconian het volgende:
Ik als vader heb een hekel aan roken. Een hekel aan drugs en alcohol. Nooit gevochten en ben heel sociaal. Hoe is het dan mogelijk dat ik zo een zoon krijg?
Hoe dat mogelijk is?! Dat is mogelijk omdat je een zelfingenomen blaaskaak bent die zijn zoon het gevoel geeft dat hij niet goed genoeg is.

Zijn gedrag is het gevolg van jouw houding naar hem.
pi_157875782
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:35 schreef madam-april het volgende:
Jij hebt echt een enorme plaat voor je kop..

Misschien moet je de oorzaak van zijn gedrag eens bij jezelf zoeken.

[..]

Als het de juiste aanpak is, waarom werkt het dan niet?

[..]

Nou nou op je blote voeten nog wel! Je verdient een lintje..

[..]

Het probleem is dat jij er niet van leert. Jij blijft dezelfde fouten maken. Maar vreemd genoeg ben jij ervan overtuigd dat jij alles goed doet en dat het absoluut niet aan jou kan liggen.

[..]

Waarom zou je in hemelsnaam voor je kind willen bepalen waar hij van houdt? Het houdt van die muziek, dat is geen keuze dat is gewoon zijn smaak. Jij keurt die muziek af dus in feite keur je hem af. (dat is misschien niet je bedoeling maar zo voelt dat wel voor hem)

[..]

Hoe dat mogelijk is?! Dat is mogelijk omdat je een zelfingenomen blaaskaak bent die zijn zoon het gevoel geeft dat hij niet goed genoeg is.

Zijn gedrag is het gevolg van jouw houding naar hem.
Aan jouw opmerkingen heb ik niets en zegt ook veel over je eigen gedrag hoe je bent naar andere mensen toe. De week binnen zitten helpt juist wel. Probleem is dat het gedrag terugkeert als hij weer vrij is buiten en op school. Op moment dat hij een paar dagen losgekoppeld is van zijn vrienden door binnen te zitten dan zie je hem helemaal veranderen zoals gisteravond. Knuffelen en aandacht zoeken met mij en zijn moeder. Tegen je aan liggen op de bank en praten over school dat er 1 juffrouw is met wie hij continue in de clinch ligt. Deze juffrouw heeft hij een verschrikkelijke hekel aan.

Dat ik een hekel heb aan roken en alcohol is heel normaal dat ik mijn zoon er van weerhoudt om daaraan verslaafd te raken. Hij heeft het stiekem uitgeprobeerd buiten met zijn vriendjes en ze raakten eraan verslaafd zoals ik begreep van hun. Iedere week kochten ze via een ouder vriendje een pak peuken. Mijn zoon is pas 12 dus dan grijp ik in en is het absoluut einde discussie om hiermee door te blijven gaan. Die oudere vriend weet nu ook dat hij weg moet blijven bij mijn zoon. 12 jaar en roken gaat er bij mij niet in. Maar dat probleem is opgelost.

Dat ik hem afkeur omdat ik de muziek afkeur kan ik wel begrijpen. Hierin zou ik iets anders kunnen handelen. Thuis gaat het goed als hij van zijn vrienden is losgekoppeld. Maar iedere keer huisarrest kan natuurlijk niet. Hoofdzakelijk gaat het om school. Dit is zijn laatste half jaar die hij moet volbrengen. Met de juffrouw van nu wordt dat een drama maar hoe ga je zoiets veranderen naar school toe? Deze juffrouw kan niet met hem omgaan.

Zo was er twee weken terug een jongen van school weggelopen. Deze jongen woont niet thuis bij zijn ouders vanwege probleemgeval. Mijn zoon wilde de jongen gaan halen puur uit goedheid. Dit deed hij dus zonder toestemming van school. De school wilde gelijk dat wij de politie gingen bellen omdat onze zoon de schoolplein had verlaten om een vriendje te halen. Zwaar overdreven vonden we dat van school want hij wilde alleen maar helpen. Even later kwam mijn zoon terug met de jongen die was weggelopen. Uiteraard was de politie ook op school.

De jongen die was weggelopen kon dezelfde dag weer in de klas zitten. Mijn zoon moest 2 dagen lang bij de directeur in zijn kantoor zitten. Mocht niet meedoen met de gym. Mijn zoon ging toen naar de wc en belde mij stiekem op met zijn mobiel en vertelde dat hij zich heel zwaar gekwetst voelde dat het andere jongetje wel mocht sporten en in de klas zat. Ik gelijk de directeur gebeld en die vertelde mij dat het andere jongetje een apart geval was en daarom een andere straf zou krijgen later. Ja daar heb ik niets mee te maken. Mijn zoon van 12 ziet het anders omdat hij niet als een volwassene denkt.
Het vasthouden aan haat is als het vasthouden van een heet stuk steenkool, met de intentie om het tegen iemand aan te gooien; jij bent degene die zich brandt.
pi_157883095
Aan hoe je hier reageert heb ik het idee dat je wel vaak/duidelijk overtuigd bent van je eigen gelijk. Volgens mij werkt dat als een rode vlag op pubers...

Die situatie op school? Heb je toen ook aan je zoon heel duidelijk laten weten dat jij achter hem stond in deze en waarom? Kan me voorstellen dat dat juist weer wel superprettig voor hem was. Die back up voor hem.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 28 november 2015 @ 18:15:07 #29
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_157883124
volgens mij leer JIJ er niets van, gewoon steeds hetzelfde blijven doen en wachten tot ie veranderd?
pi_157883812
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:15 schreef fs180 het volgende:
volgens mij leer JIJ er niets van, gewoon steeds hetzelfde blijven doen en wachten tot ie veranderd?
Nee. Natuurlijk leer je er van als ouder. Vandaag is het weer super gegaan. Paar tips van hier aangenomen. Dank daar voor.
Het vasthouden aan haat is als het vasthouden van een heet stuk steenkool, met de intentie om het tegen iemand aan te gooien; jij bent degene die zich brandt.
pi_157883952
Mijn zoon houd mij een spiegel voor, wat was ik een etter 25 jaar geleden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')