Ik heb gewoon van die computerspeakertjes die ik in mijn laptop doequote:Op woensdag 18 mei 2016 14:49 schreef BurnaBoy het volgende:
Nodig misschien niet maar wel belangrijk
Goede monitor koptelefoon of speakers. Goed kunnen horen wat je doet is erg prettig
Daar begon ik ook mee, je merkt het vanzelfquote:Op woensdag 18 mei 2016 14:54 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik heb gewoon van die computerspeakertjes die ik in mijn laptop doeOf Apple oordopjes
Is dat goed genoeg?
quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:57 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Daar begon ik ook mee, je merkt het vanzelf
Wat je ook kan doen is als je gitaarversterker een aux in heeft die gebruiken.
Je versterker heeft immers de juiste speaker voor gitaargeluid dus dat moet gewoon goed gaan.
Als je door de instrumentpoort doet krijg je de effecten van je versterker er ook overheen, niet altijd wenselijk
Achja kyuss is er groot mee gewordenquote:Op woensdag 18 mei 2016 15:20 schreef richolio het volgende:
Ik las erover dat sommige mensen het daar niet helemaal mee eens zijn (gitaar op bass amp)
Stairway to heaven en hotel California zijn prima te doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:16 schreef nickhguitar het volgende:
Ik zou me graag wat meer willen verdiepen in het spelen van solo's en vind hierbij 3 solo's echt tof:
• Stairway to heaven
• Hotel California
• Sweet Child o'Mine
Welke van deze is enigszins 'beginner'proof? Of zijn ze allemaal wel moeilijk?
Stairway to heaven ben ik maar mee begonnen (paar weken geleden al). Het gaat vrij aardig, maar ik kom alleen totaal niet in de buurt van de snelheid van dit gasten. Leuke aan youtube is dat je o.a. op 0,25 en 0,5 kan afspelen. Op 0,5 kan ik krap aan meespelenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 14:32 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Stairway to heaven en hotel California zijn prima te doen.
Sweet child of mine zitten wel wat snelle stukjes in die nie zo makkelijk gaan.
Mwah hotel california is ook wel makkelijk toch? Daar zit helemaal niets snels in.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:46 schreef starla het volgende:
Stairway to heaven is de makkelijkste van de 3. Als je die snelle lick met bends tegen het einde niet redt qua tempo dan zou ik aan die andere solo's niet beginnen.
Een goede oefening voor deze specifieke lick is bijna dezelfde lick uit de solo van 'dancing in the moonlight' van Thin Lizzy. Misschien kun je daarmee beginnen? Lager tempo en net wat makkelijker:
Vanaf 2:48
Qua snelheid niet, maar wel veel lastiger spot on te spelen omdat de phrasing veel subtieler is.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 18:50 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Mwah hotel california is ook wel makkelijk toch? Daar zit helemaal niets snels in.
Qua snelheid niet, maar wel veel lastiger spot on te spelen omdat de phrasing veel subtieler is.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 18:50 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Mwah hotel california is ook wel makkelijk toch? Daar zit helemaal niets snels in.
Sultans of swing blijft echt een prachtige solo. Een van de weinige solo's die ik nog op YouTube heb staan:quote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:30 schreef starla het volgende:
[..]
Qua snelheid niet, maar wel veel lastiger spot on te spelen omdat de phrasing veel subtieler is.
Zo vind ik de solo van een Tunnel of Love of Sultans of Swings nog altijd lastiger dan de solo van Master of Puppets.
In die eerste twee kun je je geen foute noot permiteren, in die laatste met dikke overdrive, mwoah, paar nootjes missen hoort niemand.
Tunnel of Love bedoel jequote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:50 schreef ssebass het volgende:
[..]
Sultans of swing blijft echt een prachtige solo. Een van de weinige solo's die ik nog op YouTube heb staan:
Ik speel het nooit 1 op 1 na. Deze komt wel heel erg overeen met het origineel maar normaliter gooi ik er wat andere dingen in. Maakt het wat speelser en natuurlijker naar mijn idee. Welke nootjes mis bedoel je? De enige die ik weet is die op 1:21 die niet helemaal doorkomt.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:54 schreef starla het volgende:
[..]
Tunnel of Love bedoel je
Dat bedoel ik dus, toch een paar nootjes mis
Maar verder nice gespeeld!
Geef af en toe nog wel eens les.quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:37 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er hier nog mensen die zelf les geven toevallig?
Ik zou als ik jou was een solo zoals deze na 1:25 pakken, een langzamere solo met feeling en niet al te lang.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:16 schreef nickhguitar het volgende:
Ik zou me graag wat meer willen verdiepen in het spelen van solo's en vind hierbij 3 solo's echt tof:
• Stairway to heaven
• Hotel California
• Sweet Child o'Mine
Welke van deze is enigszins 'beginner'proof? Of zijn ze allemaal wel moeilijk?
Waarom?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 23:23 schreef ZwemmenZulJe het volgende:
Weet iemand misschien of je ergens darmsnaren voor spaanse gitaren kunt kopen? ik kan behalve een site waar ze een paar soorten losse snaren verkopen niks vinden. Ik vraag me af hoeveel het goedkoopste setje echte darmsnaren kosten. Ik ben niet op zoek naar neppe darmsnaren.
Helaas, de site die je geeft heeft ze geloof ik niet. Ik wil het gewoon eens proberen. Vooral voor de klank. Ik hou eigenlijk niet zo van dat plastic achtige geluid van nylon snaren.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:58 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Waarom?
Speel je op historisch correcte larp bijeenkomsten of zo?
Misschien heeft https://lordofthestrings.com/en ze
Hoe is je Duits?quote:Op zondag 29 mei 2016 15:38 schreef richolio het volgende:
Ik wil naar de zomer denk ik op zoek gaan naar een nieuw elektrisch gitaartje. Ik ben zelf vooral fan van single-cut/Les Paul modellen.. Echter is mijn budget (200 eu) niet zo heel groot en weet ik er verder ook niet veel vanaf.
Ik kwam wel een mooie Epiphone Les Paul Special II EB tegen.Maar wat is nou goed om naar te kijken? Een tweedehands vind ik natuurlijk ook niet erg.
Da's in ieder geval een budget waar je een hele fatsoenlijke gitaar voor kan kopen.quote:Op zondag 29 mei 2016 16:51 schreef mosselmossel het volgende:
Over een weekje naar de fysieke Bax-Shop-winkel in Goes, om eindelijk mijn eerste eigen gitaar te kopen. Heb nu een jaar dagelijks gespeeld en dan mocht ik van mezelf een eigen gitaar kopen. Eerst justinguitar gedaan, sinds oktober heb ik hier gewoon gitaarles.
Iemand nog tips? Al ga ik vooral kiezen wat ik fijn vind spelen. Denk aan ongeveer 700-900/1000 euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |