abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6906937
Stel, je huis ziet eruit alsof het is ontploft en je bent binnenkort jarig (volgende week) en je ouders komen dan dus. Waar begin je dan?

Woonkamer is een teringzooi waarbij boeken, studiemateriaal, computerspullen (lege kasten, onderdelen, cd-roms etc), een wasrekje met nog wat was en restanten van leeggegooide rugzakken een competitie voeren om de kleine ruimte.

Keuken is ondertussen een nieuwe Zoo in Nederland met diverse flora en fauna. Kastjes zijn leeg. Afwas verspreid over hele aanrecht, fornuis en keukenvloer. Tevens verspreid het zich.

Slaapkamer met beddengoed dat maar eens gewassen moet worden, overal wasgoed waarvan ik niet goed meer kan zien of het reeds gewassen was of nog gewassen moest worden. Kledingkast is vrijwel leeg. Tevens ligt er nog een volle koffer van de vakantie waarvan de onhoud al wat naar buiten is komen zetten, maar niet overtuigend.

wc heeft nog steeds geen licht en ik gebruik toiletten nu bijna overal zonder lampje zo ben ik eraan gewend geraakt... redelijk schoon toilet, maar prullenbakje met wcrolletjes (verder niets) stroomt over

douche is schoon door van die kant&klaar doucheschoonmaakdingen

kelder....daar wilde de recherche niet eens aan beginnen bij de huiszoeking, sindsdien niets aan veranderd. Je denkt: het valt wel mee! Je doet de deur open en voelt hartkloppingen en smijt de deur snel weer toe.

Mijn ouders komen op mijn verjaardag!!! Help!!

Tips voor snel en grondig schoonmaken, opruimen, puin ruimen gewenst

(ps: ook de ramen mogen wel eens gelapt worden in het hele huis...)

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_6906974
Ik heb dat ook....ik zet altijd gewoon lekker muziek op....en begin gewoon, waar maakt dan niet echt uit. Binnen een uur ben ik dan klaar.
pi_6906978
Pfffffffff...................

ik zou beginnen met een container te huren.

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 20 november 2002 @ 15:50:28 #4
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_6906981
Duw alles voor 1 dag in de grootste lege kast. Die kast kan de dag daarna gewoon weer open
lege ton
pi_6906989
*gooi alles weg* , lijkt me in dit geval de beste oplossing
koop plastic bordjes en bestek en drinkbekers !

Hoef je voortaan alleen nog maar de pannen af te wassen.

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_6906998
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:50 schreef BobRooney het volgende:
Ik heb dat ook....ik zet altijd gewoon lekker muziek op....en begin gewoon, waar maakt dan niet echt uit. Binnen een uur ben ik dan klaar.

Geloof me: de afwas zal al zo'n 4 uur duren.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_6907002
je begint met de kamer, de keuken en het toilet. Maak gewoon schoon wat mensen het eerst zien. Als je bij je verjaardag een deel niet klaar hebt (bijvoorbeeld de bovenverdieping) wordt dat automatisch verboden gebied.

En het kan geen kwaad om een voorraadje lampjes in huis te hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 20-11-2002 15:52]

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 20 november 2002 @ 15:51:16 #8
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_6907008
Pak een paar vuilniszakken, en probeer zoveel mogelijk troep daarin te mikken, van kamer naar kamer..
Als dat gedaan is ga je afwassen en kleren uitwassen, dan ga je al je troep terugzetten waar het hoort en dan dweilen/stofzuigen/afstoffen/afzemen etc.
pi_6907023
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:50 schreef Joene het volgende:
*gooi alles weg* , lijkt me in dit geval de beste oplossing
koop plastic bordjes en bestek en drinkbekers !
Voor de verjaardag zelf een prima oplossing.

* Isabeau noteert: plastic bestek inslaan

woensdag 20 november 2002 @ 15:52:52 #10
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_6907042
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:51 schreef Jordy-B het volgende:
je begint met de kamer, de keuken en het toilet. Maak gewoon schoon wat mensen het eerst zien. Als je bij je verjaardag een deel niet klaar hebt (bijvoorbeeld de bovenverdieping) wordt dat automatisch verboden gebied.
Je kan het beter in een keer goed doen, duurt iets langer maar als je eenmaal bent begonnen heb je het lastigste al achter de rug (jezelf ertoe dwingen op te ruime), zonde dan om die kans om het echt eens opgeruimd te krijgen te verspelen..
pi_6907043
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geloof me: de afwas zal al zo'n 4 uur duren.

Ja...dat denk je maar...dat heb ik ook als ik er van een afstandje naar kijk....dan denk je echt dat je er nooit doorheen komt.

Okay...ik speel dan wel vals....heb een afwasmachine.

pi_6907052
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:50 schreef BobRooney het volgende:
Das idd een goeie ja dat helpt echt Wel echt lekker muziek die lekker hard kan!.

Is trouwens al ergens een topic over!
Niet bedoeld als vraag om slotje maar als hulp zodat je even kan kijken of daar nog meer tips zijn.

Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_6907060
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:51 schreef Jordy-B het volgende:

En het kan geen kwaad om een voorraadje lampjes in huis te hebben.

Je kent m'n moeder nog niet (die ben je zo kwijt en dan is ze in je slaapkamer het bed aan het opmaken)

Enne, het licht is stuk...lampje vervangen helpt niet, ik moet met de draadjes klooien en heb er geen licht bij want geen raampje oid in toilet (vicieuze cirkel)

pi_6907061
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Moet je het wel weggooien na gebruik
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_6907064
Nodig wat vrienden uit om mee te helpen.
Dan ga je zelf druk in weer met de woonkamer, wat je ouders het eerste zullen zien. Vervolgens ga je verder met andere kamers, waar je zelf niet vaak komt, je slaapkamer bijvoorbeeld.

Je kunt ook gewoon alles aan de kant schuiven; kleedje erover heen en klaar!
By the way: het is een studentenhuis zeker? Dan mag een beetje rotzooi wel denk ik!

pi_6907071
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

plastic bestek is kut, imo. plastic bordjes kunnen wel, maar met plastic bestek valt met de beste wil van de wereld niet te eten. Je vorkje is na 3 keer prikken zó krom dat 't niet meer gebruikt kan worden, en je mes is gewoon niet scherp en niet hanteerbaar. Lepels hebben meestal zo'n scherpe rand waaraan je je mond openhaalt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_6907088
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:53 schreef UnleashMitch het volgende:

Das idd een goeie ja dat helpt echt Wel echt lekker muziek die lekker hard kan!.

Isabeau die nooit boos is, is nu wel boos!
pi_6907089
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je kent m'n moeder nog niet (die ben je zo kwijt en dan is ze in je slaapkamer het bed aan het opmaken)

Enne, het licht is stuk...lampje vervangen helpt niet, ik moet met de draadjes klooien en heb er geen licht bij want geen raampje oid in toilet (vicieuze cirkel)

kaarsje neerzetten (en/of een campinglamp (op electriciteit))
  woensdag 20 november 2002 @ 15:55:48 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_6907101
Gemeente-reinigingsdienst laten komen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_6907110
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:55 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

kaarsje neerzetten (en/of een campinglamp (op electriciteit))

Ze komen 's middags. Kreeg al de neiging om te zeggen: joh, doe geen moeite! Ik vier m'n verjaardag wel bij jullie

(en het is geen studentenhuis....)

pi_6907115
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:53 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Het schoonmaken word dan een stuk leuker ook...
pi_6907116
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:55 schreef golfer het volgende:
Gemeente-reinigingsdienst laten komen.
Prima oplossing, lieverd
pi_6907121
quote:

[..]

hier hebben alle deuren een slot

En als je schoonmaakt moet je altijd zorgen dat je juist de onzichtbare plekjes schoonmaakt (bovenkant van die hoge kast, bijvoorbeeld), want daar haalt je moeder vast en zeker de vinger overheen.

pi_6907133
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:56 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Het schoonmaken word dan een stuk leuker ook...

En het huis naast je wordt ook meteen een stuk leger/schoner.

En als tip: gewoon beginnen met de kleine dingen opruimen die overal rond slingeren, het lijkt niet op te schieten maar uiteindelijk is het toch schoon

[Dit bericht is gewijzigd door UnleashMitch op 20-11-2002 15:58]

Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_6907139
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze komen 's middags. Kreeg al de neiging om te zeggen: joh, doe geen moeite! Ik vier m'n verjaardag wel bij jullie

(en het is geen studentenhuis....)

maar als er geen raampje is, is het altijd donker... of het nou middag of avond is.
pi_6907167
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:57 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

maar als er geen raampje is, is het altijd donker... of het nou middag of avond is.

Ik zet mijn visite normaliter niet de hele tijd op het toilet neer

(er is alleen geen raampje in het toilet en daarom kost het maken van de draadjes van het lampje wat moeite)

woensdag 20 november 2002 @ 15:59:06 #27
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_6907171
Gewoon beginnen en doorzetten. Da's echt de enige manier.
pi_6907198
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zet mijn visite normaliter niet de hele tijd op het toilet neer

(er is alleen geen raampje in het toilet en daarom kost het maken van de draadjes van het lampje wat moeite)

je visite moet toch wel 'ns naar 't toilet? En dat gaat toch heel lastig? in het donker op een vreemd toilet...

geef ze anders een kandelaar met brandende kaars mee als ze gaan

pi_6907251
Ok, noodplan cosmetisch opruimen.

tap je gootsteen vol heet water met afwasmiddel. Doe daar je afwas in. Een emmer erbij des noods. In later trekken, weken weken

In de tussen tijd begin je waar de troep het minst is. 1 hele grote berg is erger dan twee kleintjes. Schuiven maar dus. Let erop dat je een enorme hoeveelheid ruimte hebt waar je niets van weet. Onder je bed, achter je bed, onder in je kledinghangkast.

Neem grote vuilniszakken en concentreer daarin verschillende categorieen. Oud papier recht stapelen en zo neerzetten alsof het lijkt dat je dat allemaal nodig hebt ergens voor. Boeken rechtop zetten. Het hoeft niet in een kast. Een rij boeken op je bureau staat interessant. Als je er even niets mee weet, in de zak.
Kleding in de zak, of het nu schoon is of niet. Niet over zeuren, je kunt maar 1 setje tegelijk aan. Alles in de zak, dan was je het maar twee keer.

Die afwas van daarnet kun je nu wel gaan afwassen. Niet afdrogen, dat droogt vanzelf.

Het helpt ook om zaken uit elkaar te trekken. Dus die stapel cd's niet bij je compu of stereo neer zetten, maar bijvoorbeeld onder de salon tafel. Dan lijkt het alsof je het express zo wilt.

Nog een tip. Niets ruimt zo goed op als een dichte deur. Heb je kasten met deuren, vol proppen en deur dicht, daar komt toch niemand.

pi_6907257
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:59 schreef Slarioux het volgende:
Gewoon beginnen en doorzetten. Da's echt de enige manier.
Tsja, ik ga maar eens naar huis. Naar de troep Gelukkig werkt m'n Internet niet, dus daar kan ik niet achter kruipen

Vannacht wel werken, dus dan morgenmiddag of zo verder. Dan vrijdag nog wat schoonmaken. Ondertussen colleges en een presentatie maken en voorbereiden, maar dat kan wel op m'n werk. Vrijdagavond komt m'n vriend alweer, dus tot zondagmiddag wordt er niet schoongemaakt *zucht*

woensdag 20 november 2002 @ 16:03:37 #31
36565 Saabmans
rijdt altijd comfortabel
pi_6907265
Gewoon een werkster huren voor een uurtje of twee. Die heeft ervaring met dit soort karweitjes. Is meteen nog een stuk gezelliger dan alleen opruimen. Kan ze meteen de echt smerige klussen doen....

Mijn tip: professionele hulp!

pi_6907284
quote:
Op woensdag 20 november 2002 16:02 schreef stigchel het volgende:
Ok, noodplan cosmetisch opruimen.

tap je gootsteen vol heet water met afwasmiddel. Doe daar je afwas in. Een emmer erbij des noods. In later trekken, weken weken

In de tussen tijd begin je waar de troep het minst is. 1 hele grote berg is erger dan twee kleintjes. Schuiven maar dus. Let erop dat je een enorme hoeveelheid ruimte hebt waar je niets van weet. Onder je bed, achter je bed, onder in je kledinghangkast.

Neem grote vuilniszakken en concentreer daarin verschillende categorieen. Oud papier recht stapelen en zo neerzetten alsof het lijkt dat je dat allemaal nodig hebt ergens voor. Boeken rechtop zetten. Het hoeft niet in een kast. Een rij boeken op je bureau staat interessant. Als je er even niets mee weet, in de zak.
Kleding in de zak, of het nu schoon is of niet. Niet over zeuren, je kunt maar 1 setje tegelijk aan. Alles in de zak, dan was je het maar twee keer.

Die afwas van daarnet kun je nu wel gaan afwassen. Niet afdrogen, dat droogt vanzelf.

Het helpt ook om zaken uit elkaar te trekken. Dus die stapel cd's niet bij je compu of stereo neer zetten, maar bijvoorbeeld onder de salon tafel. Dan lijkt het alsof je het express zo wilt.

Nog een tip. Niets ruimt zo goed op als een dichte deur. Heb je kasten met deuren, vol proppen en deur dicht, daar komt toch niemand.

Bedankt! (meeeeer van dit soort tips! )

enne, op de wc staat al een kaarsje voor gasten (zelf ben ik altijd te lui om die aan te steken)

pi_6907307
Verhuizen.
inside-in
pi_6907317
quote:
Op woensdag 20 november 2002 16:03 schreef Saabmans het volgende:
Gewoon een werkster huren voor een uurtje of twee. Die heeft ervaring met dit soort karweitjes. Is meteen nog een stuk gezelliger dan alleen opruimen. Kan ze meteen de echt smerige klussen doen....

Mijn tip: professionele hulp!

Volgens mij heeft een betaalde hulp hier ook echt geen zin in De afwas is dan wel voor een groot deel beetje voorgespoeld, maar er zit genoeg bij wat weken de tijd heeft gehad nieuw leven te vormen. En mijn troep opruimen door een werkster zie ik niet zitten. Sommige dingen heb ik gewoon op korte termijn nodig (naderende tentamens en zo)
pi_6907341
quote:
Op woensdag 20 november 2002 16:05 schreef OtherOther het volgende:
Verhuizen.
Heb jij nog plek voor mij en een eventueel verjaardagsfeest?
pi_6907361
quote:
Op woensdag 20 november 2002 16:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Heb jij nog plek voor mij en een eventueel verjaardagsfeest?

Ook ik moet verhuizen. .
inside-in
pi_6907383
Je kunt ook even langs de Ikea (of Hema crossen en daar een paar decoratieve en dezelfde grote opbergdozen halen. Als je geen tijd hebt om direct alles uit te zoeken flikker je daar bijv. loslingerende snoeren, cd's etc. in. Zet ze in de woonkamer, dat staat gewoon hardstikke leuk en het ruimt nog op ook!

Succes!

pi_6907398
quote:
Op woensdag 20 november 2002 16:07 schreef OtherOther het volgende:

Ook ik moet verhuizen. .

Oh, het was een tip van een medeslachtoffer.

Schijnt dat met name erg intelligente mensen veel troep maken. Die kunnen dat want ze vergeten toch nooit waar iets ligt ook al is het onder 3 lagen boeken, wasgoed en lege kopjes

pi_6907413
Krijg de neiging om voor en na foto's te maken. M'n rolletje moet vol omdat ik de vakantiefoto's die erop staan wil ontwikkelen
pi_6907457
quote:

[..]

LOL, volgens mij zijn alle moeders hetzelfde, wat dat betreft, en dat doen ze niet om je bed op tte maken, dat is een cover-up, ze willen gewoon in je spulletjes snuffelen. Een gewoonte die ze zich over het algemeen in onze puberjaren hebben aangeleerd, en die ze maar niet afgeleerd krijgen.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_6907495
quote:
Op woensdag 20 november 2002 16:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Schijnt dat met name erg intelligente mensen veel troep maken. Die kunnen dat want ze vergeten toch nooit waar iets ligt ook al is het onder 3 lagen boeken, wasgoed en lege kopjes

Ah, dan ben ik vast die ene uitzondering. .
inside-in
  woensdag 20 november 2002 @ 16:16:47 #42
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_6907545
quote:
Op woensdag 20 november 2002 16:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Tsja, ik ga maar eens naar huis. Naar de troep Gelukkig werkt m'n Internet niet, dus daar kan ik niet achter kruipen

Vannacht wel werken, dus dan morgenmiddag of zo verder. Dan vrijdag nog wat schoonmaken. Ondertussen colleges en een presentatie maken en voorbereiden, maar dat kan wel op m'n werk. Vrijdagavond komt m'n vriend alweer, dus tot zondagmiddag wordt er niet schoongemaakt *zucht*

Aan je topic te zien zit je redelijk hoog... stel je vriend nou ff uit, in een opgeruimd huis slaapt het een stuk gezelliger
  † In Memoriam † woensdag 20 november 2002 @ 16:17:11 #43
7074 moussy
kuttekop
pi_6907554
Opruimen tot jij vindt dat het opgeruimd is. Tis jouw huis niet dat van je ouders. Als je ouders wel gaan mekkeren, laat je je moeder gewoon de ramen lappen en je vader het lampje in de wc aansluiten.

Verder zou ik beginnen met al het wasgoed in zakken te doen en van daaruit te beginnen met wassen. Al het schone goed meteen in de kast, dan is die ook weer opgeruimd en netjes ipv leeg

Als je een harde vloer hebt, kan je met een bezem alles op een hoop vegen en vuilniszak er bij pakken en van daaruit je vloer op gaan ruimen.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 20 november 2002 @ 16:17:34 #44
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_6907560
quote:

[..]

Goed argument om mn kamer een zooi te laten zijn
pi_6907576
quote:
Op woensdag 20 november 2002 16:16 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Aan je topic te zien zit je redelijk hoog... stel je vriend nou ff uit, in een opgeruimd huis slaapt het een stuk gezelliger

Zet je vriend aan het werk zou ik zeggen.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  woensdag 20 november 2002 @ 16:19:15 #46
15638 DaRealMac
ondertitels zijn suf
pi_6907602
[off-topic] Als het nou echt donker is op je wc..... hoe weet je dan wanneer je klaar bent met vegen....? [/off-topic]
I cannot help but notice that there is no problem between us that cannot be solved by your departure
pi_6907747
quote:
Op woensdag 20 november 2002 16:19 schreef DaRealMac het volgende:
[off-topic] Als het nou echt donker is op je wc..... hoe weet je dan wanneer je klaar bent met vegen....? [/off-topic]
yankee charlie dinges
pi_6911214
Ondertussen heel dapper allerlei schoonmaakspullen ingeslagen (doekjes, glassex, anti-vlekkenmiddel, borstels, sorbosponsjes etc etc)

Echter nog niks gedaan, ben bezig geweest met het niet werkende Internet (uurtje met planet aan de lijn en 0 verder komen, zoiets. Hij raadde een wifi connectie aan...scheelt wel weer al die kabels)

Ik besef trouwens net dat de rommelkamer de netste kamer in het huis is

Jubileum moderator woensdag 20 november 2002 @ 19:43:17 #49
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6911438
O o chaootje

Mbt tot het wasgoed:

Ik zou gewoon alles gaan wassen en gelijk schoon in de kast leggen. Nu gaan sorteren wat schoon, mogelijk schoon en vies is duurt alleen maar langer.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 november 2002 @ 20:02:10 #50
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_6911833
quote:

[..]

Heeeeeeeeeej, nooit geweten dat het daaraan ligt!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_6912121
quote:
Op woensdag 20 november 2002 19:43 schreef Lois het volgende:
O o chaootje

Mbt tot het wasgoed:

Ik zou gewoon alles gaan wassen en gelijk schoon in de kast leggen. Nu gaan sorteren wat schoon, mogelijk schoon en vies is duurt alleen maar langer.

Doe het wasgoed eerst maar even in vuilniszakken en wat ik komende week wil dragen ga ik dan wassen.

Plan de Schoonmaak:

- kastjes in keuken uitsoppen (ze zijn toch leeg...)
- afwas in 1x doen, dus niet nu de helft etc. (Tara inschakelen)
- fornuis ook stevig afboenen
- alle was in vuilniszakken, behalve wat ik komende week draag ---> in de wasmachine
- beddengoed straks in de wasmachine, ophangen voor ik naar m'n werk ga, morgenochtend droog

- woonkamer zoveel mogelijk alles op stapeltjes en dergelijke (+ de tip van de verspreide stapeltjes toepassen )
- eventueel lege kast gebruiken voor het in-prop-en-uit-het-zicht werk
- planten weggooien
- afstoffen
- stofzuigen
- ramen woonkamer wassen + keuken
- planten kopen

- slaapkamer is al vrij opgeruimd door kleren in vuilniszakken
- koffer leeghalen
- afstoffen + stofzuigen
- ramen wassen

- hal soppen
- keuken dweilen

Ouders komt u maar

(klinkt goed, nu nog iets doen)

pi_6912344
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:48 schreef Isabeau het volgende:
Stel, je huis ziet eruit alsof het is ontploft en je bent binnenkort jarig (volgende week) en je ouders komen dan dus. Waar begin je dan?

Woonkamer is een teringzooi waarbij boeken, studiemateriaal, computerspullen (lege kasten, onderdelen, cd-roms etc), een wasrekje met nog wat was en restanten van leeggegooide rugzakken een competitie voeren om de kleine ruimte.

Keuken is ondertussen een nieuwe Zoo in Nederland met diverse flora en fauna. Kastjes zijn leeg. Afwas verspreid over hele aanrecht, fornuis en keukenvloer. Tevens verspreid het zich.

Slaapkamer met beddengoed dat maar eens gewassen moet worden, overal wasgoed waarvan ik niet goed meer kan zien of het reeds gewassen was of nog gewassen moest worden. Kledingkast is vrijwel leeg. Tevens ligt er nog een volle koffer van de vakantie waarvan de onhoud al wat naar buiten is komen zetten, maar niet overtuigend.

wc heeft nog steeds geen licht en ik gebruik toiletten nu bijna overal zonder lampje zo ben ik eraan gewend geraakt... redelijk schoon toilet, maar prullenbakje met wcrolletjes (verder niets) stroomt over

kelder....daar wilde de recherche niet eens aan beginnen bij de huiszoeking, sindsdien niets aan veranderd. Je denkt: het valt wel mee! Je doet de deur open en voelt hartkloppingen en smijt de deur snel weer toe.

Klinkt een beetje als mijn huis
Als ik bezoek krijg (en heb echt weinig tijd) veeg ik alles wat er op de eettafel ligt op een stapel en smijt het in de voorraadkast (die dus eens in de zoveeltijd uitgemest moet worden door deze acties)
Alle kasten die bij mij 'dicht'kunnen,... zitten vol met zooi, als je die opentrekt komt er een papiermassa uitzetten...

-oja,.. we halen binnenkort(zeggen we nu al een jaar overigens) een NEE NEE sticker,.. scheelt al weer een hoop papierzooi-

probleem 2- HOPEN met kleren in de slaapkamer,.... (1 x in de zoveel tijd dus echt 6 wassen achtermekaar draaien om dat weg te werken)

oja,.. nog een troepveroorzaker(s) mijn lieve poekkebeessies.... *sugtje*

Maargoed,... begin met de grote bergen weg te halen, en troep dat in het zicht ligt, werk die afwas weg(scheelt al een hoop, en kan je weer behoorlijk wat snijden op je aanrecht) en trek er gewoon rustig een dag voor uit,... zo lang ben je er wel mee bezig (met de nodige pauzes)

The captain of your brainship is drunk.
pi_6912487
Het gekke is dat ik schoonmaken in andermans huis helemaal niet erg vind!

Ik stel zelfs bij vriendinnen met bergen afwas heel dapper voor: Kom, doen we het samen, ben je er zo vanaf!

Misschien moeten we eens een dag van huis ruilen....zij het mijne opruimen, ik het hare (of ruilen met swatkat of zo)

woensdag 20 november 2002 @ 20:50:51 #54
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_6912634
Isa, als je nou nu al begint (als je thuis bent tenminste )... Ga rotzooi sorteren of vaat weken of weet ik het, alles wat je nu doet hoef je morgen niet te doen... alles wat je uitstelt komt er morgen bij.
pi_6912724
Ik moet zo naar m'n werk...
  woensdag 20 november 2002 @ 21:26:00 #56
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_6913245
quote:
Op woensdag 20 november 2002 20:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet zo naar m'n werk...
Nou en?

Werk ze en opruim ze morgen

pi_6916665
Voor 10 euro per uur kom ik je huis wel even schoonmaken hoor
  donderdag 21 november 2002 @ 10:11:30 #58
17061 mvt
blame Canada
pi_6919873
quote:
Op woensdag 20 november 2002 19:33 schreef Isabeau het volgende:
Hij raadde een wifi connectie aan...scheelt wel weer al die kabels)
ERg handing bij jou, geen last van kabels, INternet gatt dwars door de troep heen

Tip : Pak steeds een klein stukje, maak steeds kleine stukjes vrij en ruim dan dat in. Je ziet dan tenminste de troep verdwijnen, dat motiveert om verder te gaan omdat je ziet dat je werk wat opleverd.
Oja, haal een paar dozen bij de supermarkt, voor onopgeruimde troep is dat iets overzichtelijker dan vuilniszakken.

We were to understand there would be pie and punch?
pi_6920630
quote:
Op donderdag 21 november 2002 10:11 schreef mvt het volgende:

Oja, haal een paar dozen bij de supermarkt, voor onopgeruimde troep is dat iets overzichtelijker dan vuilniszakken.

Of, zoals ik eerder zei, een stelletje decoratieve opbergdozen!
  donderdag 21 november 2002 @ 11:18:32 #60
3878 Vork
Manisch creatief
pi_6920724
Heel herkenbaar... er komt visite en het is nietmeer mogelijk om fatsoenlijk te lopen door de kamer zonder ergens op te gaan staan.. .wat doe je dan? Juist: opruimen Maargoed dat was dan maar één kamer.

Ik zou eerst de dingen eruit vissen die je makkelijk kunt plaatsen, kleding -> wasmand, servies, bestek -> keuken, belangrijke papieren -> een grote doos (om het later uit te zoeken, maar iig wel bijmekaar op een plek te houden, want dat zijn niet echt dingen die je perongeluk weg wilt gooien). Dat scheelde bij mij iig al de helft. Vervolgens begin je bij een kamer en haal daar alles behalve grote dingen als ene bad of een bank uit de kamer, gewoon alles eruit en dan heb je een lege kamer. Maak deze schoon en zet de nodige dingen er weer in. En dan kun je verder met de volgende kamer.

pi_6921013
Mijn inmiddels ex was 6 jaar geleden ook een opzich zelf wonende student en daar liep ook alles uit zich zelf van het aanrecht etc. Ik heb hem toen heel veel geleerd van opruimen!!! Al eerste een hele goede tip: Ondanks dat je een wasmachine/droger hebt doe je alles in een tas/zak en ook je gordijnen dus en ga je als de wiedeweerga naar de dichtsbijzijnde wasserette waar ze voor je wassen EN strijken. Met een beetje mazzel kan je het 'smiddags/'s avonds al weer ophalen. Bij de ikea/kwantum een paar sier dozen halen (kartonnen) of plastic bakken (desnoods stapelbaar) alles wat je niet in je kast wil hebben maar nog niet weg wilt gooien doe je hierin. Keuken zou ik als laatste doen. Eerst alles afstoffen en stofzuigen daarna pas een beetje bleek in een emmer sop, schone doek en de ramen inzemen en afdoen. Zo zonde als je net je ramen hebt gedaan en vervolgens dwarrelt er weer allerlei sofdeeltjes richting je mooie glimmende ramen. En ik zelf zet altijd vlotte, lekkere muziek heel hard op en dat werkt echt een stuk vlotter. Succes.
pi_6926016
Inmiddels kan je lopen door de woonkamer en heb ik twee vuilniszakken met troep (oud papier etc) om weg te gooien. *zucht* Ik heb dan wel wat gedaan, maar er is nog zoveel te doen.
pi_6989369
Na 2,5 uur schoonmaken is nu eindelijk mijn vensterbank schoon en opgeruimd (en de ramen zijn gewassen!) Lopen door de kamer wordt wel steeds moeilijker. Status rest van het huis: onveranderd

(Gurgeh, wat doe jij morgen?)

pi_6989398
Wil je vluchten?

.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  maandag 25 november 2002 @ 16:31:07 #65
17061 mvt
blame Canada
pi_6989432
2 1/2 uur voor een vensterbank!!!

o, wacht ff, als ik al die bekers die bij mij op de vensterbank staan moet afwassen ben ik ook wel een tijdje zoet. (Warme melk bekers met velletjes op de randjes). Trouwens wel een foute volgorde eerst ramen en dan kamer, nu kan iedereen nog beter de troep zien.

Hoe is de stand met de vuilniszakken???

pi_6989565
quote:
Op maandag 25 november 2002 16:31 schreef mvt het volgende:
2 1/2 uur voor een vensterbank!!!
- eerst ruimte maken om bij vensterbank te komen
- rups van vensterbank afhalen en aan gordijnrails hangen
- dan planten weggooien die al langere tijd geleden overleden zijn (ik heb zelfs een keer een kunstplant laten overlijden)
- dan STAPELS troep van vensterbank verwijderen en verdelen over de rest van het huis
- stofzuigen (diverse dode plaadjes van oa een varen)
- hele vensterbank leeghalen
- alles onder de vensterbank verwijderen (boeken, afwas, doos met troep)
- ramen wassen (waren al maanden niet gedaan en ik brand bijna elke dag kaarsen) (veel kaarsvet van raam afgeschraapt) (mijn moeder gaat hier toch naar kijken, dus ramen moesten toch worden gedaan)
- veel kaarsvet van de vensterbank afschrapen + boenen en poetsen
- stereo verzetten (zie hier: Dit was een Isa onnodig in paniek topic )
- staren naar zeer lege vensterbank en ik ga zo plantjes kopen hahaha
  maandag 25 november 2002 @ 16:44:23 #67
17061 mvt
blame Canada
pi_6989713
quote:
Op maandag 25 november 2002 16:36 schreef Isabeau het volgende:
- dan planten weggooien die al langere tijd geleden overleden zijn (ik heb zelfs een keer een kunstplant laten overlijden)
- stofzuigen (diverse dode plaadjes van oa een varen)
- ik ga zo plantjes kopen hahaha
Weet je dat wel zeker???
Doe anders een leuk stukje kunst (beeldje, prullaria, etc (wij hebben zelf oa een oude Singer daar staan en wat beeldjes))
pi_6991562
Isa, hoeveel tijd had je nog en wat moet je nog precies doen? (probeer een beetje mee te leven)
en hulde voor wat je al wel gedaan hebt! Het begin is het ergst, dan lijkt het allemaal alleen maar erger te worden, maar geloof me, op een zeker moment is het echt ineens allemaal KLAAR!
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_6991594
Doe een crewmeeting een dag van te voren en zet deze voltallig aan het werk
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
  maandag 25 november 2002 @ 18:34:34 #70
22259 Fogerty
slapende account
pi_6991607

Is het weer zover?

Ik zou ze meenemen naar een leuk cafeetje in de stad

Hieperdepiep hoera!
pi_6996870
Ze heeft nog een 1 dag....
  dinsdag 26 november 2002 @ 00:38:13 #72
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_6997249
Mens het is jou huis en jou leven. Als jij je lekker voelt in die troep dan hebben jou ouders dat maar te respecteren.

Zo doe ik het bij mijn rommelige dochter en denk maar niet dat ik daar ga opruimen. Heb niks met haar leven te maken toch!

pi_6998478
Nodig een goede vriend of vriendin uit die van weggooien houdt. En ook nog eens erg eigenwijs is En ga dan samen opruimen

Het gevolg: zeer waarschijnlijk ben je daarna spullen kwijt die je écht niet kon missen. Maar goed, die maakten maar 5% van de troep uit. En je huis is weer opgeruimd...

Een vriend van mij heeft ongeveer 1 meter t-shirts (ja, naast elkaar in een kast hangen, alleen t-shirts, misschien wel honderd). De afspraak staat nog steeds dat ik een keertje mag komen helpen uitzoeken en weggooien. Daar blijven dus hooguit 10 stuks van over

"The question of whether computers can think is like the question of whether submarines can swim."
Edsger Wybe Dijkstra [1930-2002]
pi_6999300
quote:
Op woensdag 20 november 2002 15:48 schreef Isabeau het volgende:

1. Pak eerst een vuilnis zak en loop door het hele huis heen, alles wat beweegt, er niet hoort of weet ik veel wat in die zak doen.
2. Dan pak je drie dozen, ga je ook mee door het huis heen. Een doos slaapkamer, een doos woonkamer, en een doos overige (of andere kamer). Dan doe je alles in die dozen wat je tegekomt wat waar hoort. Dus kledingtroep in slaapkamerdoos, bestek in keukendoos, boeken en tijdschriften in overige doos.
3. Doe de afwas, zitten er dingen vastgebakken, eerst water koken, overal ingieten en even laten staan voordat je afwast.
4.Pak een stofzuiger, stofzuig alles.
5. Maak een emmer met sop, doekje, en stof alles, maak alles schoon, gewoon lekker grof doen, overal een doek overheen halen.
6. Pak de dozen, sorteer alles op de plek waar het heen moet. Stapel tijdschriften op, boeken ook. Kleding in de kast en wasmand, maak je bed op.

En je ouders zijn welkom!

Altijd blijven lachen
pi_6999682
Okee, ik volg altijd het volgende stappenplan voor zoiets :

1. Zet muziek op met een lekkere beat...
2. Maak een vrij ruime vrije plaats ergens in het midden van de op te ruimen kamer.
3. Plaats een vuilniszak in de vrije plek.
4. Loop langzaamaan alle plaatsen in de op te ruimen kamer af. Alles wat onder de cathegorie afval valt, gooi je in de vuilniszak. Alle andere dingen die enigzinds niet op de plaats liggen waar ze zouden moeten liggen gooi je op stapeltjes op de vrije plaats op de vloer. Je sorteert de stapeltjes op waar alles heen moet. Dus een stapeltje voor kast A, een stapeltje voor kast B etc.
5. Maak schoon waar nodig.
6. Ruim alle stapeltjes op op de plaats waar je ze gedacht had.

Mijn ervaring is dat dit een hele goede en snel werkende methode is. Gelijk op de plaats zetten waar het zou moeten zijn werkt bij mij niet, want dan gooi je alleen maar meer zooi bij een bestaande stapel zooi, die daar eerst eigenlijk nog weg moet, maar je bent nog met plaats a bezig dus gaat dat weer niet etc etc...

Do you decide what you hear and believe? Tell me who makes your mind up for you. Do you believe what you see to be true? Can you tell me who owns the truth?
pi_6999911
heel herkenbaar dit ; ik had dit vorige week dus.. // eerst die muziek aan ( grandmix 2001.. 3 uur lang knallen! ) en dan gewoon iets uitkiezen en begin daarmee.
ik begon met m'n pc hoek.. toen ik ff een break nam voor een frisje verbaasde ik mezelf dat ik al zo ver was! nog voor het het einde van de mix was ik al klaar! en ma had nix te klagen!!
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
pi_7003346
Helft woonkamer klaar...

*zucht*

Niemand die een dagje aan het niksen is en wel een kopje koffie lust?

pi_7003449
*is hard aan het werk achter de G4.. * sorry.. ik heb het idee dat je een beetje depri word van dat opruimen... cheer up joh!
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
  dinsdag 26 november 2002 @ 16:23:37 #79
17061 mvt
blame Canada
pi_7005133
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 15:07 schreef Isabeau het volgende:
Helft woonkamer klaar...

*zucht*

Vandaag thuis wezen werken, heeft me mijn dag gekost met een router installeren en nog wat PC-en. Denk niet dat ik nog een dagje "thuiswerken" eruit kan halen. Daarnaast is Groningen ook niet naas de deur (ben 15 minuten langer onderweg als Vork )
pi_7007208
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 15:07 schreef Isabeau het volgende:
Helft woonkamer klaar...

*zucht*

jawel hoor, maar wel aan de verkeerde kant van het land (maar ik leef wel met je mee, ook goed?)
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_7019225
*voorzichtig vraagt*
Hoe gaat het Isabeau?
Als je in de buurt woonde zou ik je komen helpen maar helaas....
  woensdag 27 november 2002 @ 13:07:56 #82
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_7019278
Aankomend weekend gaat er weer lekkere muziek op, ramen en deuren open en gaat als eerste m'm kamer eraan. Stofzuigen, prullenbak legen, tafel schonen, alle onnodige zooi een ander plekje geven (vuilniszak? ) dan de keuken netjes maken, afwassen, zuigen soppen. ALs ik het even heb laten slingeren ben ik wel uurtje of twee bezig met alles maar dan is het ook geschrobd, glimt de wc weer en kan je weer gewoon aan tafel eten in de keuken.
pi_7019341
Tip 1. *Verhuisdozen pakken en alle losliggende dingen in doen.
Kan je later wel weer herinrichten.
Tip 2. * alles schoonmaken*.
Tip 3. * Spullen weer terugzetten en die je echt niet meer nodig hebt of niet zo vaak in bv opbergdozen doen.(ikea,xenos,giraffe).

Suc6.

woensdag 27 november 2002 @ 13:14:34 #84
12221 Tijn