abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157838029
Rabbi Josef Antebi exposing Zionists, even after being tortured by them!

Om bepaalde mensen in de BNW folder duidelijk te maken dat er een verschil is tussen het Jodendom en het Zionisme, dan verwijs ik diegene door naar onderstaande video, waarin een Joodse Rabbi te zien is die gruwelijk gemarteld is door de Zionisten waartegen hij protesteerde:

Vraagje aan Lavenderr... hoe zou je deze Rabbi nu noemen? En semitische anti-semiet? :D

Even zonder gekkigheid, het punt wat ik duidelijk probeer te maken dat het Zionisme een supremistische beweging is binnen het Jodendom welke de volledige wereld wil domineren. Luister maar naar de Rabbi zelf en wat hij erover te zeggen heeft.

Hoop dat het verschil Zionisme / Jodendom zo voor iedereen wat duidelijker is geworden.
-
  donderdag 26 november 2015 @ 17:30:58 #2
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157838167
Ik zeg je dat is een acteur! ;)
Door de elite ingehuurd om jou over te halen deze onzin te geloven..

ow en bewijs maar dat het geen acteur is!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_157838253
Goed dat je het zegt. En ik maar denken dat joden en zionisten allemaal een pot nat waren. Maar nu is het allemaal duidelijk. Als een jood iets zegt waar je het niet mee eens bent is het een zionist, en als hij iets zegt waar je wel achter staat is het "gewoon" een jood.
Conscience do cost.
pi_157838410
Het Jodendom is gigantisch divers. Als mensen het nu over het Jodendom hebben dan hebben ze het vaak over Rabbijns Jodendom. Persoonlijk vind ik messiasbelijdende Joden, Samaritanen, karaïtische Joden net zo goed Joden. Raar dat datgene wat Joods is, beschouwd wordt vanuit het oogpunt van Rabbijnse Joden. Rabbijns Jodendom is zelfs jonger dan het christendom.
pi_157838584
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:35 schreef ems. het volgende:
Goed dat je het zegt. En ik maar denken dat joden en zionisten allemaal een pot nat waren. Maar nu is het allemaal duidelijk.

Nou, dat is mooi dan :)
quote:
Als een jood iets zegt waar je het niet mee eens bent is het een zionist, en als hij iets zegt waar je wel achter staat is het "gewoon" een jood.
Ah, jammer, dit heb je weer verkeerd begrepen.

Mag ik je adviseren om de video anders even volledig te kijken, daar deze 47 minuten duurt, echter jij reageert al binnen 10 minuten. Ik denk dat je hierdoor nog niet echt een goed beeld hebt van wat Zionisme is. ;)
-
  donderdag 26 november 2015 @ 17:49:30 #6
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157838612
Hieronder volgt een opsomming van de primaire richtingen binnen het rabbijns en niet-rabbijns jodendom, met enige onderverdeling bij het zeer versnipperde orthodoxe jodendom. Het reconstructionistisch en niet-rabbijns jodendom zijn klein van omvang.

Rabbijns jodendom
Orthodox jodendom – aanhangers zien zichzelf meestal als praktiserend van het normatieve jodendom en niet als een beweging. “Orthodox” is in dit verband niet gelijk aan religieus, ondanks het bestaan van een niet-deterministische correlatie tussen die twee. Het orthodox jodendom is op te splitsen in:
Modern-orthodox jodendom en
Charedisch jodendom, vaak bekend onder de minder politiek correcte naam “ultraorthodox”. Het charedisch jodendom is wederom onderverdeeld in twee hoofdstromingen:
Chassidisch jodendom dat uit tientallen chassidische bewegingen bestaat, in aanhang variërend van enkele tientallen mensen tot ruim 100.000, en
Mitnagdiem (tegenstanders) of "Litouws jodendom", een richting die in Litouwen ontstond en inging tegen het chassidisme. Tegenwoordig wordt de naam gebruikt voor het haredi-jodendom, dat niet chassidisch is. Het mag niet worden verward met de Joodse gemeenschap van Litouwen. Vaak worden Sefardische Joden - van de strikt orthodoxe variant - ook onder deze tak gerekend; soms worden zij als aparte tak van het charedisch jodendom gezien.
Masorti jodendom – hangt een evolutie in Joodse wetgeving (de halacha) aan die groter is dan de principes van het orthodox jodendom toestaan. Onder de revisies zijn er vele met betrekking tot het opheffen van de traditioneel verschillende rollen van mannen en vrouwen. Masorti betekent 'traditioneel' in het Hebreeuws. De Masorti-beweging is meer bekend als “conservatief”, de officiële naam in de Verenigde Staten, waar ze het grootst is. Conservatief betekent hier dat men zich, in tegenstelling tot het liberaal jodendom, wil houden aan de meeste principes van het traditionele jodendom.
Liberaal jodendom – voorstander van verregaande integratie in de maatschappij en een persoonlijke interpretatie van de Thora. Deze beweging is oorspronkelijk afkomstig uit Duitsland, als een reactie op de spanning tussen het traditionele jodendom en de Verlichting. Het liberaal jodendom is ook bekend onder de namen “reform”, de officiële naam in de Verenigde Staten, en “progressief”, de overkoepelende naam in het Verenigd Koninkrijk.
Reformjodendom - de grootste beweging binnen het liberale jodendom.
Reconstructionistisch jodendom – een kleine, liberale Joodse beweging, voornamelijk in de Verenigde Staten. De persoonlijke interpretatie van de Thora wordt in consensus gezocht, waarmee het meestal iets traditioneler is dan het reformjodendom.
Niet-rabbijns jodendom
Karaïtisch jodendom – een kleine beweging die alleen de geschreven Thora (= Tenach) accepteert, voornamelijk in Israël. De beweging, ooit omvangrijk, neemt snel af in omvang vanwege secularisatie. Zij worden door de rabbijns-Joodse wereld algemeen niet als Joods erkend, maar wel door de staat Israël.
Beta Israël – in Ethiopië hadden de meeste Joden alleen toegang tot de Tenach. In Israël seculariseren de meesten, terwijl anderen zich aansluiten bij het orthodoxe jodendom. De oudere generatie bewaart de Beta Israël-traditie, maar wellicht niet als ideologie. Daarmee is het onduidelijk of dit een richting binnen het niet-rabbijnse jodendom is of slechts een rabbijnse gemeenschap met enige afwijkende praktijken.
Nazarener - ook bekend als Nazareth-jodendom, een kleine Joodse groep die enkel de geschreven Tenach en het Aramees Evangelie accepteert. Deze groep stond bekend als de volgelingen van Yahshua en werd erkend door elke andere Joodse stroming.[bron?] Ze zijn niet te verwarren met christenen of Messiaanse Joden. De groep werd later vervolgd door de Farizeeën en voor de rechtbanken gebracht en door christenen vermoord. De meeste Nazoreeërs vandaag wonen in Amerika en Israël. De Nazoreeërs volgen dezelfde Bijbelse kalender zoals de Karaïeten en verwerpen hierdoor het rabbijns en Messiaans jodendom en het christendom.
Overigen
Messiasbelijdende Joden behoren tot een godsdienstige groepering die Jezus beschouwt als de door God in de Bijbel beloofde messias (christelijke opvatting). Door het jodendom wordt deze stroming gezien als christelijk, hoewel er enkele joden zijn die zich er wellicht toe rekenen. Messiasbelijdende Joden combineren in hun geloofsleven aspecten uit zowel het christendom als het jodendom.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jodendom#Richtingen_in_het_jodendom
pi_157838785
Daar gaan we weer. Doe iets aan je obsessie met Joden, Lichtkogel.
pi_157838859
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:48 schreef Lichtkogel het volgende:

Mag ik je adviseren om de video anders even volledig te kijken, daar deze 47 minuten duurt, echter jij reageert al binnen 10 minuten. Ik denk dat je hierdoor nog niet echt een goed beeld hebt van wat Zionisme is. ;)
Dat heb ik sowieso al, daarom doe ik nooit moeite om er al te veel aandacht aan te besteden. In de kern is het vrij oninteressant namelijk. Gewoon een clubje mensen met een mening, net als jij.
Conscience do cost.
pi_157838997
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:56 schreef Lavenderr het volgende:
Daar gaan we weer. Doe iets aan je obsessie met Joden, Lichtkogel.
Mag er helemaal niet over Joden gesproken worden dan?

Nu zie je een Joodse Rabbijn zelf tegen het Zionisme ageren.. is het nog niet goed?

Punt is dat Israël wel bestaat en dat er een hoop problemen zijn in het Midden-Oosten. Van dat Midden-Oosten zijn OOK de Joden onderdeel van en zal dus ook besproken moeten worden.

Ik krijg haast het idee dat je voor een algeheel censuur bent en je het liefst iedereen die niet in jouw straatje praat de mond snoert indien mogelijk. Beetje een enge gedachtegang van je.
-
  donderdag 26 november 2015 @ 18:08:06 #10
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157839068
zonder te kijken,
een intro spannend muziekje met wat beelden die er niks mee van doen hebben.
Een narrorator dan een journalist met een zeer langdradige intro, en dan pas het bloed stollende verhaal van slachtoffer.
Daarna een uitro met lap tekst! met een spannend muziekje!
pi_157839121
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:05 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]
Nu zie je een Joodse Rabbijn zelf tegen het Zionisme ageren.. is het nog niet goed?
Wat maakt dat zo interessant? Ik denk dat je helemaal niemand hier kan vinden die dol zijn op zionisten.

Dat de man joods is maakt verder natuurlijk weinig uit. Ik blijf net zo goed hamburgers eten, ook al is mijn slager een vegetariër.
Conscience do cost.
  donderdag 26 november 2015 @ 18:11:23 #12
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_157839129
Ik snap het niet hoor. Zoals anno nu IS onder ons is, mag de terrorismekaart openlijk getrokken worden mbt moslims dit gebeurt al sinds 9.11 trouwens. Terwijl elk gezond denkend mens weet dat niet alle moslims zo zijn maar een kleine groep. Waarom mogen dan niet de wanpraktijken over Zionisten aangekaart worden (ook een kleine groep)? Het heeft helemaal niets met de Joden als volk te maken maar toch ben je dan meteen een antisemiet. In deze logica kun je dus iemand die anti IS een anti-islamiet of een moslimhater noemen 8)7
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_157839315
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:08 schreef theguyver het volgende:
zonder te kijken,
een intro spannend muziekje met wat beelden die er niks mee van doen hebben.
Een narrorator dan een journalist met een zeer langdradige intro, en dan pas het bloed stollende verhaal van slachtoffer.
Daarna een uitro met lap tekst! met een spannend muziekje!
Fout. Jammer.
-
pi_157839360
In deze video wordt onmiskenbaar duidelijk dat TS fout zit, maar eerst moet TS de hele video uitkijken, want anders heeft hij geen poot om op te staan en heeft hij dus ongelijk.

pi_157839366
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:10 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat maakt dat zo interessant? Ik denk dat je helemaal niemand hier kan vinden die dol zijn op zionisten.
Uhm.. Lavenderr?

Lavenderr vindt het overigens wel goed dat er hier forumleden zijn die het Satanisme aanprijzen en de pluspunten ervan aanstrepen, echter zodra het woord Jood valt kan het allemaal niet.

Typisch.

Edit: mij maakt het niks uit wie wat verkondigd; zolang het maar inhoudelijk beargumenteerd wordt.
-
pi_157839390
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:23 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Uhm.. Lavenderr?

Lavenderr vindt het overigens wel goed dat er hier forumleden zijn die het Satanisme aanprijzen en de pluspunten ervan aanstrepen, echter zodra het woord Jood valt kan het allemaal niet.

Typisch.
Je mag ook rustig de minpunten van het jodendom aanstrepen hoor. Als je je maar bij de feiten houdt.
pi_157839442
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:23 schreef Jigzoz het volgende:
In deze video wordt onmiskenbaar duidelijk dat TS fout zit, maar eerst moet TS de hele video uitkijken, want anders heeft hij geen poot om op te staan en heeft hij dus ongelijk.

Ja..? In plaats van in de FB te gaan jammeren over het ene topic nu maar met trollmethodes een ander topic proberen onderuit te halen ipv inhoudelijk discussiëren?
-
pi_157839465
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:26 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Ja..? In plaats van in de FB te gaan jammeren over het ene topic nu maar met trollmethodes een ander topic proberen onderuit te halen ipv inhoudelijk discussiëren?
Zeg dan gewoon wat je punt is in plaats van die eindeloze stroom aan YouTube-filmpjes.
  donderdag 26 november 2015 @ 18:28:16 #19
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157839471
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:20 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Fout. Jammer.
Jammer inderdaad anders had ik m wel even bekeken :P

4x uitleg voor de prijs van 1
moeite waard!
pi_157839615
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zeg dan gewoon wat je punt is in plaats van die eindeloze stroom aan YouTube-filmpjes.
Zie tekst OP in dat geval.
-
pi_157839648
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:33 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Zie tekst OP in dat geval.
Meningsverschillen binnen het jodendom. Wauw. Het is net een religie.
pi_157839714
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Meningsverschillen binnen het jodendom. Wauw. Het is net een religie.
Mwah.. punt is dat de Zionisten daadwerkelijk de touwtjes in handen hebben in de wereld en o.a. de VS volledig controleren en hen de oorlogen voor hun laten voeren in het M-O.
-
pi_157839751
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:37 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Mwah.. punt is dat de Zionisten daadwerkelijk de touwtjes in handen hebben in de wereld en o.a. de VS volledig controleren en hen de oorlogen voor hun laten voeren in het M-O.
Wat? Nu snap ik het helemaal niet meer. Net waren het nog de satanisten?
pi_157839753
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:23 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Uhm.. Lavenderr?
Waar precies spreekt ze haar steun voor een zionistische wereld uit?
quote:
Jood en satanisme zijn dan ook twee verschillende woorden.
quote:
Typisch.
Jouw topics, inderdaad.
quote:
Edit: mij maakt het niks uit wie wat verkondigd; zolang het maar inhoudelijk beargumenteerd wordt.
En dat doe je niet door andermans filmpjes te plaatsen maar door zelf het argument te brengen. Iets dat blijkbaar nog steeds boven je pet gaat.
Conscience do cost.
  donderdag 26 november 2015 @ 18:50:23 #25
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_157840114
Men wil graag argumenten zodat het meteen onderuit gehaald kan worden. Video's bekijken en dan pas een mening geven duurt veel te lang, dat schiet niet op. Deze tactiekjes zijn zo doorzichtig.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')