abonnement Unibet Coolblue
pi_157830782
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 20:41 schreef donluchesse het volgende:
Ik heb met drie projectgroepjes geen klik alle drie de groepjes bestaan ook uit verschillende mensen. En ik krijg nog een project dit blok. En daarnaast is er een groepje waarvan ik vind dat zij onaardig tegen mij zijn. Laat dit nou net degene zijn met wie ik vorig jaar in de klas heb gezeten.

Het is ook heel zwaar 4 projecten tegelijk er klagen wel meer mensen over in de klas maar ik kan het gewoon niet aan.
Daar moet je gewoon door! En je zit in het tweede, geloof me maar: in het derde worden 4 projecten er 6 enz. Een bachelor halen is nu eenmaal hard werken. Logisch ook, aangezien er verwacht wordt dat je na 3 jaar het werkveld in kan. :)
Always <br />Be <br />Happy
pi_157872702
Lieve mensen,
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik heb aan sommige dingen veel gehad. Waar het vooral op neer komt is dat ik niet moet opgeven. Vooral de opmerking over dat ik mij weg liet jagen van de opleiding kwam bij mij heel hard aan.

Maar de grootste eye opener voor mij was toch wel toen ik woensdag had besloten om te stoppen met de opleiding. Ik liep buiten op straat te staren naar de lucht en dacht bij me zelf hoe moet het nu verder met mijn leven. Ik vind school toch best wel leuk en hoewel ik echt een hekel heb aan projecten zit ik liever op school en heb ik kutprojecten dan dat ik thuis zit, weer hele dagen niks te doen (bijstand) of dat ik mezelf in een productie/magazijnbaantje acht uur per dag ga zitten vervelen.

Het wordt wel echt door de super appel heen bijten. Vooral in het projectgroep waar de mensen onaardig tegen mij zijn. Maar ook in het projectgroep waar iedereen heel snel gaat.

Ik vind het fijn om het hier van me af te schrijven dus ik denk dat ik mijn ervaringen in ieder geval volgende week weer met jullie ga delen want ik kan natuurlijk altijd nog beslissen om te stoppen als het echt niet gaat.
pi_157872733
/

[ Bericht 99% gewijzigd door donluchesse op 27-11-2015 23:35:52 ]
pi_157872861
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 20:57 schreef Pamtam het volgende:
Samenwerken is denk ik een heel belangrijke vaardigheid in de bedrijfseconomie. Heb je dan geen inhouden qua HR e.D.? Verder zal je in die sector intensief samenwerken met collega's, klanten... De hele rimram die in het bedrijfsleven van toepassing zijn. Het zou goed kunnen dat je daarom zoveel moet samenwerken. Misschien moet je dat contact net als een leerkans zien, want dat is het ook. :) Gun jezelf de ruimte om te oefenen hierin, ipv het meteen overboord te gooien! Als iedere student alle competenties al zou beheersen, zouden opleidingen overbodig zijn. Succes!
Samenwerken op hbo is niet te vergelijken met een bedrijf, daar worden mensen vaak meer beloond voor hun inzet.
Whatever...
pi_157872889
super appel _O_
pi_157873694
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 23:34 schreef donluchesse het volgende:
Lieve mensen,
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik heb aan sommige dingen veel gehad. Waar het vooral op neer komt is dat ik niet moet opgeven. Vooral de opmerking over dat ik mij weg liet jagen van de opleiding kwam bij mij heel hard aan.

Maar de grootste eye opener voor mij was toch wel toen ik woensdag had besloten om te stoppen met de opleiding. Ik liep buiten op straat te staren naar de lucht en dacht bij me zelf hoe moet het nu verder met mijn leven. Ik vind school toch best wel leuk en hoewel ik echt een hekel heb aan projecten zit ik liever op school en heb ik kutprojecten dan dat ik thuis zit, weer hele dagen niks te doen (bijstand) of dat ik mezelf in een productie/magazijnbaantje acht uur per dag ga zitten vervelen.

Het wordt wel echt door de super appel heen bijten. Vooral in het projectgroep waar de mensen onaardig tegen mij zijn. Maar ook in het projectgroep waar iedereen heel snel gaat.

Ik vind het fijn om het hier van me af te schrijven dus ik denk dat ik mijn ervaringen in ieder geval volgende week weer met jullie ga delen want ik kan natuurlijk altijd nog beslissen om te stoppen als het echt niet gaat.
Heel goed. Succes!
Ja doei.
pi_157875708
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 23:34 schreef donluchesse het volgende:
Lieve mensen,
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik heb aan sommige dingen veel gehad. Waar het vooral op neer komt is dat ik niet moet opgeven. Vooral de opmerking over dat ik mij weg liet jagen van de opleiding kwam bij mij heel hard aan.

Maar de grootste eye opener voor mij was toch wel toen ik woensdag had besloten om te stoppen met de opleiding. Ik liep buiten op straat te staren naar de lucht en dacht bij me zelf hoe moet het nu verder met mijn leven. Ik vind school toch best wel leuk en hoewel ik echt een hekel heb aan projecten zit ik liever op school en heb ik kutprojecten dan dat ik thuis zit, weer hele dagen niks te doen (bijstand) of dat ik mezelf in een productie/magazijnbaantje acht uur per dag ga zitten vervelen.

Het wordt wel echt door de super appel heen bijten. Vooral in het projectgroep waar de mensen onaardig tegen mij zijn. Maar ook in het projectgroep waar iedereen heel snel gaat.

Ik vind het fijn om het hier van me af te schrijven dus ik denk dat ik mijn ervaringen in ieder geval volgende week weer met jullie ga delen want ik kan natuurlijk altijd nog beslissen om te stoppen als het echt niet gaat.
Goede beslissing, succes. Afmaken en niet opgeven.
Whatever...
pi_157890026
Zit met een soortgelijk probleem, ik ga dit ook volgen. Succes!!!!!!!
pi_157902856
Is het niet zo dat je op de universiteit niet hoeft samen te werken? En aangezien je van jezelf vindt dat je heel goed kunt leren (ik zou toch eens beginnen bij de Nederlandse taal...), zou universiteit toch best moeten kunnen dan
pi_157906666
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:59 schreef mirannie het volgende:
Is het niet zo dat je op de universiteit niet hoeft samen te werken? En aangezien je van jezelf vindt dat je heel goed kunt leren (ik zou toch eens beginnen bij de Nederlandse taal...), zou universiteit toch best moeten kunnen dan
Op de universiteit moet je ook samenwerken, weliswaar minder dan op het hbo maar je omkomt niet aan samenwerken.
pi_157940539
Helaas is ook projectwerk teveel op het wo doorgedrongen. Dus daar ontkom je er ook maar niet aan. #iedereenhooggeleid
Ja doei.
pi_158101981
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 23:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Samenwerken op hbo is niet te vergelijken met een bedrijf, daar worden mensen vaak meer beloond voor hun inzet.
Dat hangt van het bedrijf af. Sommige bedrijven geven commissies aan een voltallig team, dus dan wordt wederom niet iedereen individueel op basis van inzet beloond. Je moet trouwens eerst leren samenwerken, alvorens je succesvol kan samenwerken in een bedrijf.
Always <br />Be <br />Happy
pi_158103013
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:00 schreef Pamtam het volgende:

[..]

Dat hangt van het bedrijf af. Sommige bedrijven geven commissies aan een voltallig team, dus dan wordt wederom niet iedereen individueel op basis van inzet beloond. Je moet trouwens eerst leren samenwerken, alvorens je succesvol kan samenwerken in een bedrijf.
Nah, in een bedrijf is er altijd iemand eindverantwoordelijk. Diegene kan daar dan ook naar handelen. NOp het hbo beoordeelt iedereen iedereen, daarmee geef je de meelifters veel macht. Je moet er waarschijnlijk nog vaker projecten mee doen ook, en dan beoordelen ze jou weer.

Waar ik heb gewerkt ben je som als groep wel op elkaar aangewezen, maar dan krijgen mensen die in zo'n groep verzaken echt geen gelijke beloning aan degenen die het verschil hebben gemaakt.
Whatever...
pi_158242366
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:47 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nah, in een bedrijf is er altijd iemand eindverantwoordelijk. Diegene kan daar dan ook naar handelen. NOp het hbo beoordeelt iedereen iedereen, daarmee geef je de meelifters veel macht. Je moet er waarschijnlijk nog vaker projecten mee doen ook, en dan beoordelen ze jou weer.

Waar ik heb gewerkt ben je som als groep wel op elkaar aangewezen, maar dan krijgen mensen die in zo'n groep verzaken echt geen gelijke beloning aan degenen die het verschil hebben gemaakt.
Dan heb je wel geluk gehad op het vlak van beloning. :)
In de sector waar ik stage loop, merk ik helaas dat dit niet het geval is... Dus het zal ook wel te maken hebben met cultuur.
Bij ons (ik doe ook hbo) werken we wel met PASI. Ik vind dit een nette correctie inzake groepswerken.
Always <br />Be <br />Happy
pi_158243512
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 19:13 schreef Pamtam het volgende:

[..]

Dan heb je wel geluk gehad op het vlak van beloning. :)
In de sector waar ik stage loop, merk ik helaas dat dit niet het geval is... Dus het zal ook wel te maken hebben met cultuur.
Bij ons (ik doe ook hbo) werken we wel met PASI. Ik vind dit een nette correctie inzake groepswerken.
Ik word door de board beoordeeld, dat is op resultaat en deels op inzet cq. de juiste keuzes maken (je kunt niet elk resultaat afdwingen). Reken maar dat er in het bedrijf waar ik werk (multinational) altijd iemand responsible en een ander uiteindelijk accountable is. In mijn geval ben ik respnsible en de board accountable. Als mijn projectteams niet goed presteren dan moet ik dat snel signaleren en actie ondernemen. Zelf, of dmv de lijnverantwoordelijke van die persoon als die niet aan mij rapporteert.

De groepsbullshit op het hbo is hiermee niet vergelijkbaar. Ik ben altijd beloond geweest voor mijn werk, inzet en resultaten. Met leuker werk, geld en andere extra's zoals cursussen en andere dingen (zoals dat mijn advies gevraagd wordt bij strategische zaken bijv.). Op het hbo was ik alleen maar bezig te repareren wat anderen lieten liggen. uiteraard hadden we ook wel een clubje met wie we veel samen deden, waar iedereen iets kon en ook zijn deel deed. Echter dat 'mocht' uiteindelijk niet meer, omdat de anderen daardoor vaak in de 'mindere' groepjes zaten.

Onder het mom van je moet met elkaar leren werken... Nou, reken maar dat een aantal nooit aangenomen zou zijn en een ander goed aantal nooit verder dan de afdeling waar ze ooit zijn gestart...

Ik weet trouwens niet wat PASI is. Ken alleen RACI (Responsible, Accountable, Consulted, Informed).
Whatever...
pi_158260321
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 20:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik word door de board beoordeeld, dat is op resultaat en deels op inzet cq. de juiste keuzes maken (je kunt niet elk resultaat afdwingen). Reken maar dat er in het bedrijf waar ik werk (multinational) altijd iemand responsible en een ander uiteindelijk accountable is. In mijn geval ben ik respnsible en de board accountable. Als mijn projectteams niet goed presteren dan moet ik dat snel signaleren en actie ondernemen. Zelf, of dmv de lijnverantwoordelijke van die persoon als die niet aan mij rapporteert.

De groepsbullshit op het hbo is hiermee niet vergelijkbaar. Ik ben altijd beloond geweest voor mijn werk, inzet en resultaten. Met leuker werk, geld en andere extra's zoals cursussen en andere dingen (zoals dat mijn advies gevraagd wordt bij strategische zaken bijv.). Op het hbo was ik alleen maar bezig te repareren wat anderen lieten liggen. uiteraard hadden we ook wel een clubje met wie we veel samen deden, waar iedereen iets kon en ook zijn deel deed. Echter dat 'mocht' uiteindelijk niet meer, omdat de anderen daardoor vaak in de 'mindere' groepjes zaten.

Onder het mom van je moet met elkaar leren werken... Nou, reken maar dat een aantal nooit aangenomen zou zijn en een ander goed aantal nooit verder dan de afdeling waar ze ooit zijn gestart...

Ik weet trouwens niet wat PASI is. Ken alleen RACI (Responsible, Accountable, Consulted, Informed).
Het klinkt wel als een heel boeiende en uitdagende job die je hebt. Fijn!
Ik heb ook nergens hbo met het werkveld vergeleken, maar wel dat samenwerken in veel bedrijven een belangrijk aspect is van de dagelijkse gang van zaken. Dat brengt ook andere belangrijke vaardigheden en attitudes met zich mee, zoals sociale vaardigheid, leren van je afbijten, presteren onder druk... etc. Dus ik zou het ook niet volledig afschrijven als bull shit.

Dat is ook allemaal belangrijk in die branche om verder te komen.

Ik ben trouwens ook niet bekend met RACI.
PASI staat voor "Peer-Assessment ScoringsInstrument", waarbij het groepscijfer individueel herberekend wordt op basis van de inzet in het groepswerk. Iemand die dan meer heeft gedaan, krijgt een hoger cijfer en omgekeerd. Het is via een wiskundige formule en ik vind dat zelf wel een pak eerlijker dan iedereen hetzelfde cijfer toe te kennen.
Always <br />Be <br />Happy
pi_158291611
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 15:27 schreef Pamtam het volgende:

[..]

Het klinkt wel als een heel boeiende en uitdagende job die je hebt. Fijn!
Ik heb ook nergens hbo met het werkveld vergeleken, maar wel dat samenwerken in veel bedrijven een belangrijk aspect is van de dagelijkse gang van zaken. Dat brengt ook andere belangrijke vaardigheden en attitudes met zich mee, zoals sociale vaardigheid, leren van je afbijten, presteren onder druk... etc. Dus ik zou het ook niet volledig afschrijven als bull shit.

Dat is ook allemaal belangrijk in die branche om verder te komen.

Ik ben trouwens ook niet bekend met RACI.
PASI staat voor "Peer-Assessment ScoringsInstrument", waarbij het groepscijfer individueel herberekend wordt op basis van de inzet in het groepswerk. Iemand die dan meer heeft gedaan, krijgt een hoger cijfer en omgekeerd. Het is via een wiskundige formule en ik vind dat zelf wel een pak eerlijker dan iedereen hetzelfde cijfer toe te kennen.
Echt, groepswerk op hbo is bullshit vergeleken met echt werken. Op zich prima om op basis van inzet wat te wegen, maar uiteindelijk is hetgeen dat telt is dat je tot elkaar veroordeeld bent en je dus elkaar blijft beoordelen. Dat zorgt ervoor dat iedereen altijd te lief is voor elkaar. Helaas.
Whatever...
pi_158294810
't zou een beetje zonde zijn om te stoppen met je opleiding enkel omdat je dit niet leuk vindt. Haal je Propedeuse ten minste.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 17:14:41 #94
453141 Sweetjessy
Ex-gothic nu christen
pi_159127131
In totaal heb ik drie jaar op het HBO gezeten en heb ik twee studies gevolgd en niet afgemaakt. De eerste heb ik niet afgemaakt doordat ik de studie niet leuk vond en de tweede heb ik wegens een burn-out niet af kunnen maken. Hierdoor zit ik nu wel met een studieschuld maar heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen
-
  maandag 18 januari 2016 @ 08:11:22 #95
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_159195034
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 18:06 schreef donluchesse het volgende:

[..]

-Daarnaast ben ik me gaan richten rapcarriere om mijn spreekvaardigheid te verbeteren
Ik zie echt zo'n rapper Sjors voor me :')
Sue Me
pi_159204314
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 08:11 schreef Staaf het volgende:

[..]

Ik zie echt zo'n rapper Sjors voor me :')
Ik wil wel eens wat tracks vd ts horen. :P
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_163023994
Morgen laatste project dag!

Beste mensen, voor degene die het iets interesseert. morgen is mijn laatste projectdag. Ik heb mijzelf er doorheen weten te slaan. Nogmaals bedankt voor alle steun op deze geweldige forum. Hier heb ik superveel aan gehad.

En nou hopen dat ik het naar het derde jaar mag!@#$

HAHA!

Super bedankt toffe mensen.
pi_163024412
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 02:18 schreef donluchesse het volgende:
Morgen laatste project dag!

Beste mensen, voor degene die het iets interesseert. morgen is mijn laatste projectdag. Ik heb mijzelf er doorheen weten te slaan. Nogmaals bedankt voor alle steun op deze geweldige forum. Hier heb ik superveel aan gehad.

En nou hopen dat ik het naar het derde jaar mag!@#$

HAHA!

Super bedankt toffe mensen.
Succes met de laatste loodjes en tof dat je gewoon verder gaat studeren.
pi_163024464
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 02:18 schreef donluchesse het volgende:
Morgen laatste project dag!

Beste mensen, voor degene die het iets interesseert. morgen is mijn laatste projectdag. Ik heb mijzelf er doorheen weten te slaan. Nogmaals bedankt voor alle steun op deze geweldige forum. Hier heb ik superveel aan gehad.

En nou hopen dat ik het naar het derde jaar mag!@#$

HAHA!

Super bedankt toffe mensen.
^O^
pi_163036557
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 16:22 schreef donluchesse het volgende:
het verschil zit het hem erin dat ik volgens mij op mijn werk veel bezig ben. Ik hou er gewoon van om bezig te zijn. Nogmaals ik ben niet zo een prater. Als ik op school drie uur lang moet discussiėren over een onderwerp en mijn klasgenoten gaan over allerlei dingen praten zoals series, voetbal, actuele gebeurtenissen dan heb ik er al snel geen zin meer in. Ik ben ook meer een doener.

Terwijl als er dingen gemaakt moeten worden bijvoorbeeld opdrachten of bij gymlessen bijvoorbeeld ben ik juist wel heel enthousiast en lever ik meestal goede prestaties af.
Herkenbaar, sowieso leeftijd speelt bij anderen ook rol, en bij de meeste met die leeftijd zien/denken gewoon anders.

Dan gaat groepen maken meer om met welke vrienden je dan samenwerkt. Sowieso goed om met groepsopdrachten, en in 't algemeen zorgen dat je eerste indruk goed is, optijd je dingen af, en actief mee doen. Die reputatie blijft vaak hangen.

Heb zelf ook dat ik bijv. op stage (werk) alles lekker gaat, en dan heeft het nut wat je doet. Op school doe je soms de meest rare nutteloze dingen om wat te leren, maar dan krijg ik het niet mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')