Ik was beetje aan het rijden, en de radio stond aan. Hoorde ik opeens. B b b b bol punt com, de winkel van ons allemaal.
Mooi dacht ik, en alsof toeval nog niet bestaat, had ik net nog mijn pak aan. En daar bovenop reed ik ook nog eens op de A12.
Aangezien ik dus een mondelinge afspraak heb gekregen ging ik naar Utrecht. Er konden nogal wat dingen veranderen vond ik. Kom ik aan, druk op t knopje van de intercom, hallo met de receptie. Ja hallo met de brandweer nee grapje zei ik. Ik kom voor de vergadering van raad van bestuur. Oké zei ze rij maar door. Dus ik reed door. Zetten daar mijn Daewoo neer en ging naar binnen. Nogmaals op de intercom. Ja hier Spierbal weer. Dus zij geïrriteerd, leden van de raad van bestuur hebben toch een tag? Ik zeg ja klopt maar ben hem vergeten sorry. Nou oké kom verder zei ze, als u binnen bent meldt u zich dan even bij mij dan krijgt u een tijdelijke pas. Ik zeg is prima meid.
Zo gezegd zo gedaan een pas gekregen en kon door naar de 5e verdieping voor de vergadering. Heerlijke hapjes. Bitterballetje hier bitterballetje daar. Broodje daar broodje hier. Afijn beetje met mensen praten maar jongen ze hadden het over dingen. Ik had daar geen kaassoufle van gegeten laten we maar zeggen.
Bromsnor: het dividend van afgelopen kwartaal vind ik erg tegen vallen, bij het bedrijf rijden er een aantal wagens niet maar de chauffeurs zijn wel ingehuurd al. Als we dit nou inkorten dan levert dat al een besparing van, nou hele uitgeschreven rekensom werd er neergelegd. Dit betekend dus meer winst voor ons en de aandeelhouders.
Maar ik was daar als persoon zonder winstoogmerk. Voor ons was ik er. Ik zei, nou ik vind dat wij die besparing dan door moeten voeren tot aan de producten, of gratis bezorging. Om zo voor te lopen op de concurrentie en klanten te behouden. Het is even toegeven aan het tegenvallende uitkering van afgelopen kwartaal maar op het lange termijn hebben wij er meer profijt van. En weg liep ik, als een klein baasje.
Zo sprak ik met iedereen een beetje en mijn aanwezigheid werd zeker opgemerkt.
De vergadering begon, maar omdat ik dus opviel met mijn tegenstrijdige gedachtes werd de eerste vraag an mij gesteld aangezien ze wisten dat ik hier voor de eerste keer was:
Meneer met uw supermarktpak (ja ik was nog in mijn plus uniform van de kassa) kunt u zichzelf misschien voorstellen aangezien u hier voor het eerst bent.
Tuurlijk zei ik, ik ben Spierbal.
Aha, en hoe bent u hier binnen gekomen?
Nou gewoon via de receptie ik kom voor de vergadering van het raad van bestuur.
Ow vraagt de man. Hoe kan dat dan? Bent u lid van de directie, groot aandeelhouder?
Nee zei ik, geen van beide maar de winkel is deels van mij dus wil ik ook mijn zeggensschap te horen brengen.
Die man lachen. Dit bedrijf deels van u? Hoe dan?
Dus ik zeg nou op de radio werd er gezegd bol.com de winkel van ons allemaal.
Hij gaf mij creativiteit een compliment maar daar was de vriendelijkheid ook wel meegedaan en werd ik de zaal uitgezet. Volgens mij sta ik wel in mijn recht toch?
Klacht: niet serieus genomen worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door spierbal op 24-11-2015 01:12:51 ]
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)