Salah zijn vest wellicht?quote:Op maandag 23 november 2015 19:18 schreef YazooW het volgende:
Bomgordel gevonden in vuilnisbak voorstad Parijs
In Montrouge, een voorstad van Parijs, is een bomgordel gevonden die gelinkt zou zijn aan de aanslagen in Parijs.
Dat meldt France Info maandagavond.
Er zou volgens perbureau Reuters één man zijn opgepakt die betrokken zou zijn geweest bij de aanslagen, vijftien mensen zijn maandag vrijgelaten.
Dit bericht wordt aangevuld.
http://www.nu.nl/buitenla(...)voorstad-parijs.html
Dit wellicht?quote:Op maandag 23 november 2015 19:23 schreef Infection het volgende:
Met een week verlengd dus. Ben wel benieuwd wat voor informatie de veiligheidsdiensten hebben waardoor dit gedaan moet worden...
Ik vind HLN nou niet echt een geweldig geloodwaardige bron. Sensatie is de hoofdtoon daar.quote:Op maandag 23 november 2015 19:26 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dit wellicht?
Via verschillende binnen- en buitenlandse kanalen zou ook informatie binnengekomen zijn die door de speurders als betrouwbaar wordt ingeschat en die erop neerkomt dat Salah in het gezelschap zou zijn van verschillende andere terroristen. Hun plannen zouden zijn om aanslagen te plegen op plaatsen waar veel volk komt: onder andere in winkelstraten, shoppingcentra of de metro. De groep zou meer dan tien leden tellen en een operatie plannen die vergelijkbaar is met die van Parijs.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-huiszoekingen.dhtml
En toch wordt er ook weer gezegd dat hij spijt heeft van zijn daden en dat hij vreest voor represailles van IS.quote:Op maandag 23 november 2015 19:26 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dit wellicht?
Via verschillende binnen- en buitenlandse kanalen zou ook informatie binnengekomen zijn die door de speurders als betrouwbaar wordt ingeschat en die erop neerkomt dat Salah in het gezelschap zou zijn van verschillende andere terroristen. Hun plannen zouden zijn om aanslagen te plegen op plaatsen waar veel volk komt: onder andere in winkelstraten, shoppingcentra of de metro. De groep zou meer dan tien leden tellen en een operatie plannen die vergelijkbaar is met die van Parijs.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-huiszoekingen.dhtml
Kwam uit hun liveblog dat is meestal redelijk droog...quote:Op maandag 23 november 2015 19:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind HLN nou niet echt een geweldig geloodwaardige bron. Sensatie is de hoofdtoon daar.
Klopt... Onder andere in dezelfde krant... Ik hoop dat die OCAD club echte aanwijzingen heeft, maar ik ben er bang voor...ik denk dat ze hem echt kwijt zijn...quote:Op maandag 23 november 2015 19:28 schreef Infection het volgende:
[..]
En toch wordt er ook weer gezegd dat hij spijt heeft van zijn daden en dat hij vreest voor represailles van IS.
Verbaasd me dat dit nog niet vaker gebeurd is. Je zou zeggen dat er genoeg potentiële jihadisten tussen de gelukszoekers zitten.quote:Op maandag 23 november 2015 19:51 schreef SureD1 het volgende:
Inval van Arrestatieteam in AZC in Gangelt, net over de NL-Dld grens....
http://www.rp-online.de/n(...)rkunft-aid-1.5580682
quote:Op maandag 23 november 2015 19:41 schreef -Hakuna- het volgende:
Bomgordel in vuilnisbak Parijs
http://www.telegraaf.nl/b(...)nisbak_Parijs__.html
twitter:NewsOnTheMin twitterde op maandag 23-11-2015 om 19:48:28MORE: Salah Abdeslam's phone also found near where explosive vest was found in a bin in Montrouge. #ParisAttacks reageer retweet
Al kwamen de heerschappen die ze zochten uit Parijs en België en niet uit het Midden Oosten...quote:Op maandag 23 november 2015 19:54 schreef Infection het volgende:
[..]
Verbaasd me dat dit nog niet vaker gebeurd is. Je zou zeggen dat er genoeg potentiële jihadisten tussen de gelukszoekers zitten.
Iets zegt me dat dit te makkelijk is.quote:Op maandag 23 november 2015 19:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:NewsOnTheMin twitterde op maandag 23-11-2015 om 19:48:28MORE: Salah Abdeslam's phone also found near where explosive vest was found in a bin in Montrouge. #ParisAttacks reageer retweet
Ja, maar die zijn naar Syrië gegaan, hebben een 'training' ondergaan en kunnen nu makkelijk terugkomen als 'vluchteling' om hier de boel te vergallen..quote:Op maandag 23 november 2015 19:58 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Al kwamen de heerschappen die ze zochten uit Parijs en België en niet uit het Midden Oosten...
Zijn vest dus, concludeer ik voorzichtig... Dan is de piste dat hij op de loop is voor IS geloofwaardiger geworden...quote:Op maandag 23 november 2015 19:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:NewsOnTheMin twitterde op maandag 23-11-2015 om 19:48:28MORE: Salah Abdeslam's phone also found near where explosive vest was found in a bin in Montrouge. #ParisAttacks reageer retweet
Om van die vertoning van gisteravond nog maar te zwijgenquote:Op maandag 23 november 2015 20:04 schreef Lothiriel het volgende:
Prachtig allemaal onschuldigen opgepakt dus
Maar dat verhaal van zijn kameraden die hem op hebben gehaald vertelden dat hij een bomgordel had. Toch?quote:Op maandag 23 november 2015 20:02 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Zijn vest dus, concludeer ik voorzichtig... Dan is de piste dat hij op de loop is voor IS geloofwaardiger geworden...
Volgens mij vertelde eentje dat. Volgens mij zitten ze gewoon te narren met de pliesie.quote:Op maandag 23 november 2015 20:17 schreef marsan het volgende:
[..]
Maar dat verhaal van zijn kameraden die hem op hebben gehaald vertelden dat hij een bomgordel had. Toch?
Die 2 gaven al allebei een andere locatie waar ze hem af hebben gezet, en nu dus ook twijfels omtrent dat bomvest.
Ze zeiden dat het kon, had een dik vest, als je een bomgordel draagt dan moet je vast een dik vest eroverheen hebben om niet op te vallen.quote:Op maandag 23 november 2015 20:17 schreef marsan het volgende:
[..]
Maar dat verhaal van zijn kameraden die hem op hebben gehaald vertelden dat hij een bomgordel had. Toch?
Die 2 gaven al allebei een andere locatie waar ze hem af hebben gezet, en nu dus ook twijfels omtrent dat bomvest.
Ok, was dus minder stellig dan ik dacht.quote:Op maandag 23 november 2015 20:20 schreef Slaro het volgende:
[..]
Ze zeiden dat het kon, had een dik vest, als je een bomgordel draagt dan moet je vast een dik vest eroverheen hebben om niet op te vallen.
Klopt, althans in tweede instantie zeiden ze dat hij een vest om had... Ik kan er inmiddels geen touw meer aan vast knopen...quote:Op maandag 23 november 2015 20:17 schreef marsan het volgende:
[..]
Beschamend inderdaadquote:Op maandag 23 november 2015 20:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Om van die vertoning van gisteravond nog maar te zwijgen
Professionele soldaten zijn uiterst gedesciplineerd en getrained. Zij zullen nooit zomaar burgers aanvallen.quote:Op maandag 23 november 2015 22:22 schreef MakkieR het volgende:
Misschien een gekke vraag: Maar hoe moet je eigenlijk een militair in Brussel aanspreken die uiterst alert is en zwaar gewapend. Gelden dan dezelfde gedragsregels als bij een vriendelijke politieagent of moet je juist uiterst voorzichtig omgaan met deze rondlopende tijdbommen. Ik bedoel een verkeerde blik en hij schiet zijn hele magazijn op je leeg en stelt dan pas vragen.
Dat is wat ik uiteraard ook hoop, maar het idee dat soldaten in mijn stad zouden rondlopen beangstigd mij wel, gelukkig is dat nog niet aan de orde. Maar hoe werkt zoiets dan als je een Soldaat aanspreekt richt hij de loop van zijn geweer direct op jou of houdt hij deze beneden zolang er voor hem of haar geen direct dreiging heerst. Kun je met een soldaat gewoon praten, lachen een dolletje maken of moet je uitkijken met wat je zegt.quote:Op maandag 23 november 2015 22:29 schreef Nintex het volgende:
[..]
Professionele soldaten zijn uiterst gedesciplineerd en getrained. Zij zullen nooit zomaar burgers aanvallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |