Een Belg spreekt dan ook geen Nederlands.quote:Op maandag 23 november 2015 00:24 schreef Elfletterig het volgende:
Mijn hemel.... die Belgische premier spreekt nauwelijks beter Nederlands dan z'n voorganger...
Wat wel dan?quote:Op maandag 23 november 2015 00:25 schreef Fylax het volgende:
[..]
Een Belg spreekt dan ook geen Nederlands.
Vlaams is uiteindelijk gewoon Nederlands. België kent dezelfde officiële woordenlijst van de Nederlandse taal als hier in Nederland.quote:
quote:Op maandag 23 november 2015 00:29 schreef Specularium het volgende:
Henkie even op zijn plek gezet hoor.
Het klopt alleen niet. Klein detail hoor...quote:Op maandag 23 november 2015 00:29 schreef Specularium het volgende:
Henkie even op zijn plek gezet hoor.
Ga jij maar tegen die Vlamingen zeggen dat ze geen Vlaams spreken.quote:Op maandag 23 november 2015 00:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het klopt alleen niet. Klein detail hoor...
Dat doe ik met alle plezier. Artikel 4 van de Belgische grondwet:quote:Op maandag 23 november 2015 00:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ga jij maar tegen die Vlamingen zeggen dat ze geen Vlaams spreken.
Bron: http://www.senate.be/doc/const_nl.htmlquote:België omvat vier taalgebieden : het Nederlandse taalgebied, het Franse taalgebied, het tweetalige gebied Brussel-Hoofdstad en het Duitse taalgebied.
En wat spreken ze in Duitstalig belgië dan. Vergeet je dat nou gewoonquote:Op maandag 23 november 2015 01:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat doe ik met alle plezier. Artikel 4 van de Belgische grondwet:
[..]
Bron: http://www.senate.be/doc/const_nl.html
De bewoners heten Vlamingen en Walen, maar hun talen heten Nederlands en Frans.
Doeiquote:Op maandag 23 november 2015 01:17 schreef YokiKater het volgende:
Zestien verdachten België aangehouden
Ok, doei.
Ik weet het. Het staat in de zin dit ik heb geciteerd.quote:Op maandag 23 november 2015 01:17 schreef d4v1d het volgende:
[..]
En wat spreken ze in Duitstalig belgië dan. Vergeet je dat nou gewoon
Duits
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |