SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Foliumzuur zit wel in de vitamines die ik nog steeds slik gelukkig. Man zal het ook wel prima vinden als hij vd schrik bekomen is denk ik en ach, het heeft zo 'moeten zijn' denk ik dan nu maar.quote:Op zondag 22 november 2015 08:03 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd ggirl!
Oef, dit is dus wel mijn grote angst, want ik wil wel graag een tweede maar dan wel graag gepland (ook ivm foliumzuur) en niet zo snel na een eerste. Vind het ook maar 'eng' om geen menstruatie te hebben.
@Kwak: nee hij krijgt borstvoeding, maar overdag nog min of meer op schema (elke 3 uur).quote:Op zondag 22 november 2015 08:04 schreef Mariposas het volgende:
Ach Sillie, wat een droppie! ik zou 'm niet wakker maken. Hij is nu bijna 3 weken oud toch? Zo lang hij goed aankomt en jouw borstvoeding goed loopt, kan dat prima.
quote:Op zondag 22 november 2015 07:58 schreef Ggirl het volgende:
Oh mensen.. Ik ben wakker! Voor de tweede dag op rij om 05.00. En nee T. Die slaapt tot een uur of half tien daar ligt het niet aan. En nu, nu zit ik in shock beneden want..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.! Dat is wel een groot cadeau ja! Wel een mooi cadeau
. Hoe oud is T nu?
Sorry maar wat een kutadviesquote:Op zondag 22 november 2015 08:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
@Kazy: nee hij krijgt borstvoeding, maar overdag nog mij of meer op schema (elke 3 uur).
Nou, ik kreeg de tip (van mevrouw van het CB) om hem overdag vanaf 7 uur in een 3-uurs schema te houden qua voedingen zodat we 's nachts naar voeden op verzoek kunnen. En volgens haar ben je dan ook 't snelste van de nachtvoedingen af. Die hebben we er nu nog 1 (tijden komen neer op 22-3-7 op qua voedingen). Ik kan morgen wel is kijken wat 'ie doet als ik hem niet om 7 wakker maak inderdaad.
En hij is zo lief als 'ie zo lekker ligt te slapen
't CB moet maar niks zeggen over borstvoeding, daar weten ze namelijk geen drol van afquote:Op zondag 22 november 2015 08:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
@Kwak: nee hij krijgt borstvoeding, maar overdag nog min of meer op schema (elke 3 uur).
Nou, ik kreeg de tip (van mevrouw van het CB) om hem overdag vanaf 7 uur in een 3-uurs schema te houden qua voedingen zodat we 's nachts naar voeden op verzoek kunnen. En volgens haar ben je dan ook 't snelste van de nachtvoedingen af. Die hebben we er nu nog 1 (tijden komen neer op 22-3-7 op qua voedingen). En volgens mij is dat wel prima voor een 3-weken oud babietje toch?
Ik kan morgen wel is kijken wat 'ie doet als ik hem niet om 7 wakker maak inderdaad.
En hij is zo lief als 'ie zo lekker ligt te slapen
Jij houdt t netter dan ikquote:Op zondag 22 november 2015 08:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
't CB moet maar niks zeggen over borstvoeding, daar weten ze namelijk geen drol van af.
Vandaag 16 hele weken..quote:Op zondag 22 november 2015 08:15 schreef silliegirl het volgende:
[..]! Dat is wel een groot cadeau ja! Wel een mooi cadeau
. Hoe oud is T nu?
Mijn BV kwam nogal moeizaam op gang (combi van gepruts in het ziekenhuis en baby die niet goed aanhapte), dus ik heb de eerste week alle voedingen moet kolven (of nakolven als hij wel dronk). Op dag 3 had W. 10% gewichtsverlies en moest er ook fv aan te pas komen, want ik had gewoon niet genoeg. Op dag 6 kreeg ik stuwing en op dag 8 ging W. Pas goed bij mij drinken. Het hele vraag-aanbod verhaal liep hier dus wat lastig. Het regelen hier kwam vooral neer op steeds minder kolven, want ik had echt overproductie (kolfde zo 300 ml af direct na een voeding).quote:Op zondag 22 november 2015 08:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Sorry maar wat een kutadvies
Voeden op schema met bv is echt echt echt achterhaald. Woed er gewoon bios van dat ouderwetse CB troela's dat nog durven te zeggen.
Overal is het advies om op verzoek te voeden, beter voor je productie en vooral voor de afstemming op het kind. Of bedoelde ze een maximaal drie uur ertussen schema? Dat is bij kleintjes wel handig, maar zodra ze over de drie kilo heen zijn mag er in principe maximaal zes uur tussen de voedingen (vooral s nachts als je geluk hebt).
Een minimaal aantal voedingen van 8 per 24 uur is voor je productie het minimum volgens mij...
Sommige babies slapen snel door, anderen niet. Dat is normaal, en vaak hebben ze die nachtvoeding hard nodig, is beter voor hun bloedsuiker... S nachts voeden krikt je productie meer op ook.
Heeft ie dan ook geen regeldagen en clustermomenten enzo gehad?
quote:Op zondag 22 november 2015 08:23 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Vandaag 16 hele weken..
En zeg me dat je W. Hebt laten slapen, hij ligt er zo lief bij <3?!
Gewone pil. Maar stiekem denk ik dat het een placebo was! T. Heeft van 'begin' tot geboorte 2,5 jaar 'verwekkingstijd' gehad!quote:Op zondag 22 november 2015 08:22 schreef LuDann het volgende:
Gefeliciteerd Ggirl!
Wat Mariposas zegt, dat is wel een van mijn grootste angsten, nu weer zwanger raken. Was je aan de minipil of de gewone pil? En hoe voel je je lichamelijk, denk je dat een nieuwe zwangerschap niet erg zwaar zal zijn?
Wel leuk dat je straks misschien nog net 2 baby's onder 1 jaar hebt!
Sillie: ik denk (maar ik heb er niet voor geleerd) dat je met 3 weken best kunt overgaan op volledig voeden op verzoek zolang je baby het goed doet. Ik denk niet dat je met voeden op schema een nachtvoeding eruit kunt werken. Maar ik denk wel dat je grote kans hebt dat je baby binnenkort uit zichzelf doorslaapt als hij nu al zo weinig wakker wordt. Hij had duidelijk om 7 uur wel door kunnen slapen. Lekker laten liggen hoor!
Duidelijk verhaal, is ook eng om vertrouwen te hebben als je eerst zo'n maximumschema aan moet houden. Maar denk maar zo: hij komt goed aan, jij hebt geen melk tekort, en als hij er een keer vier uur tussen laat komt ie de keer daarna misschien wel na twee uur. Je kunt je maximum gewoon per half uur verleggen, deden wij in en vlak na de kraamweek ook.quote:Op zondag 22 november 2015 08:26 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mijn BV kwam nogal moeizaam op gang (combi van gepruts in het ziekenhuis en baby die niet goed aanhapte), dus ik heb de eerste week alle voedingen moet kolven (of nakolven als hij wel dronk). Op dag 3 had W. 10% gewichtsverlies en moest er ook fv aan te pas komen, want ik had gewoon niet genoeg. Op dag 6 kreeg ik stuwing en op dag 8 ging W. Pas goed bij mij drinken. Het hele vraag-aanbod verhaal liep hier dus wat lastig. Het regelen hier kwam vooral neer op steeds minder kolven, want ik had echt overproductie (kolfde zo 300 ml af direct na een voeding).
Inmiddels lijkt het wel redelijk afgestemd, W. komt nu goed aan en drinkt een borst per voeding. Behalve 's avonds rond 22: dan gaat 'ie clusteren.
De 3 uur ertussen was maximaal inderdaad, bij eerder voed ik hem eerder. En nu 'ie zo goed groeit geef ik hem ook de tijd om zelf wakker te worden en zit er wel is 3,5 uur tussen. Ik wil helemaal toe naar voeden op verzoek, maar gezien ik nu een week heb gehad waarin mn bv eindelijk goed loopt vind ik dat nog wel eng.. Overigens weegt W. nu ruim 4 kg en ik ben inmiddels ook gestopt met zijn luiers wegen om te kijken of er genoeg uitkomt (en dus ook ingaat). Alleen dat erop vertrouwen dat BV nu goed afgestemd is en blijft vind ik nog lastig..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |