Is eigenlijk niet te bewijzen (of je moet werkgever hebben gefilmd terwijl hij duidelijk zei dat contract niet wordt verlengt vanwege zwangerschap, en zo dom is niemand).quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:08 schreef Wespensteek het volgende:
Het ligt er helemaal aan hoeveel bewijs er is van de mondelinge toezeggingen van werkgever en de relatie met de zwangerschap.
http://www.intermediair.n(...)A%2F%2Fwww.google.nl
Is wel aan de aanzegplicht voldaan?quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:58 schreef Haaienhoofd het volgende:
Hebben jullie tips die ik aan haar kan doorgeven?
Was je er soms bij?quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:13 schreef philips.voltaire het volgende:
[..]
Is eigenlijk niet te bewijzen (of je moet werkgever hebben gefilmd terwijl hij duidelijk zei dat contract niet wordt verlengt vanwege zwangerschap, en zo dom is niemand).
De zwangerschap kan ook ongepland zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:19 schreef Visserij het volgende:
Hoe dom ben je om tijdens een tijdelijk contract zwanger te raken én een huis te kopen.
Dan neem je wel heel veel risico's, en dan vervolgens huilen als de werkgever van mening is dat ie daar niet voor hoeft op te draaien.
Waarbij? Bij het niet opnemen van hetgeen de werkgever van TO's vriendin niet gezegd heeft?quote:
anno 2015? Ik weet niet wat ik dommer vind dan.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
De zwangerschap kan ook ongepland zijn natuurlijk.
Dan nog ben je niet verplicht je baas iets te vertellen. Wacht dan gewoon tot je het contract getekend hebt.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
De zwangerschap kan ook ongepland zijn natuurlijk.
Wat een onzin weer.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
anno 2015? Ik weet niet wat ik dommer vind dan.
Als je er niet bij bent kun je ook niet weten welke bewijzen er zijn. Ik ken genoeg werknemers die informele afspraken nog even in een mailtje terug hebben gekoppeld aan de werkgever om het zo te kunnen bewijzen. Daarnaast zijn er ook genoeg informele afspraken die blijken uit opgestelde agenda's en verslagen van vergaderingen. Een slimme werknemer kan redelijk eenvoudig bewijs verzamelen van iets dat is besproken en toegezegd.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:22 schreef philips.voltaire het volgende:
[..]
Waarbij? Bij het niet opnemen van hetgeen de werkgever van TO's vriendin niet gezegd heeft?
Maar inderdaad wespensteek: ik heb in mijn vorige post overduidelijk gelogen door te stellen dat ik er bij was. Ik was er nl. niet bij xD.
Das dat wat TO vermoedelijk het contractgesprek noemt in de OP.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Is wel aan de aanzegplicht voldaan?
Rly? Anno 2015 ongepland zwanger worden vind ik wel redelijk apart. Zwanger worden tijdens een tijdelijk contract ook. Je baas erover vertellen 2 weken voor je vast contract besprekingen nog meerquote:
Met een gesprek is niet voldaan aan de schriftelijke aanzegplicht.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:26 schreef philips.voltaire het volgende:
[..]
Das dat wat TO vermoedelijk het contractgesprek noemt in de OP.
Ik was er niet bij maar zo af en toe een helder moment. Mocht dit niet het geval zijn (dat dat gesprek niet minstens maand voor einde contract is geweest(niet dat ik er niet bij was)) is deze bron wel handig om even aan vriendin te geven.
https://www.das.nl/over-d(...)idsovereenkomsten-2/
Nou sjoeke, dat was mijn allereerste reactie maar fijn dat jij halverwege het topic ook zo ver bent.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je er niet bij bent kun je ook niet weten welke bewijzen er zijn. Ik ken genoeg werknemers die informele afspraken nog even in een mailtje terug hebben gekoppeld aan de werkgever om het zo te kunnen bewijzen. Daarnaast zijn er ook genoeg informele afspraken die blijken uit opgestelde agenda's en verslagen van vergaderingen. Een slimme werknemer kan redelijk eenvoudig bewijs verzamelen van iets dat is besproken en toegezegd.
Kwam jouw jongste niet ook als complete verrassing?quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Rly? Anno 2015 ongepland zwanger worden vind ik wel redelijk apart. Zwanger worden tijdens een tijdelijk contract ook. Je baas erover vertellen 2 weken voor je vast contract besprekingen nog meer
quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kwam jouw jongste niet ook als complete verrassing?
Blijkbaar weet je zelf niet wat je schreef want je begon heel stellig met:quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:27 schreef philips.voltaire het volgende:
[..]
Nou sjoeke, dat was mijn allereerste reactie maar fijn dat jij halverwege het topic ook zo ver bent.
quote:Is eigenlijk niet te bewijzen
Meestal (verplicht) is bij een functioneringsgesprek een verslagje geschreven dat wordt ondertekend door werknemer en werkgever. Maar ik was er uiteraard niet bij mocht je het je nogmaals afvragenquote:Op vrijdag 20 november 2015 16:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Met een gesprek is niet voldaan aan de schriftelijke aanzegplicht.
quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Blijkbaar weet je zelf niet wat je schreef want je begon heel stellig met:
[..]
Mijn eerste reactie:
Maar fijne avond nog Wespensteek, ik krijg beetje jeuk van u.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:11 schreef philips.voltaire het volgende:
Wel sympathiek dat die baas (informeel) zegt wat ie van plan is maar volgende keer die intentie in contract opnemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |