quote:Op donderdag 19 november 2015 11:49 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik snap het probleem niet zo. De temperatuur is correct maar wordt als te koud ervaren. Dan schroef je toch de temperatuur omhoog?
Nee dat is te simpel.quote:Op donderdag 19 november 2015 11:49 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik snap het probleem niet zo. De temperatuur is correct maar wordt als te koud ervaren. Dan schroef je toch de temperatuur omhoog?
quote:Op donderdag 19 november 2015 17:55 schreef Indekou het volgende:
In onze vorige jaren 30 woning welke slecht geisoleerd was, voelde 20 of 20,5 wel als voldoende warm. Daar hadden we convectorput en radiator. Warmer stoken zijn we nu maar wee aan het proberen.
@aegir regio utrecht
Is appels met peren.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:55 schreef Indekou het volgende:
In onze vorige jaren 30 woning welke slecht geisoleerd was, voelde 20 of 20,5 wel als voldoende warm. Daar hadden we convectorput en radiator. Warmer stoken zijn we nu maar wee aan het proberen.
@aegir regio utrecht
Ik sluit me hierbij aan.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik ben bang dat de expert gelijk heeft en het een gebrek aan stralingswarmte is.
Ben ook geen voorstander van infrezen moet ik zeggen, vaak gaan ze niet diep genoeg en zit de slang echt in de dekvloer ipv op het beton.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:27 schreef Clubman het volgende:
[..]
Ik sluit me hierbij aan.
Ik heb toevallig ook een huis uit 1993 en sinds augustus ook vloerverwarming.
(in laten frezen in de dekvloer) hoh van 10 cm en 6 groepen van 100 meter op 55m2 vloeroppervlak.
Ook wij hadden de verwachting dat de thermostaat een graadje lager kon. Het werd helaas een graadje hoger en nog steeds voelt het niet behaaglijk.
De thermostaat staat op 21 en ik heb die waarde met verschillende thermometers (en op verschilende plaatsen) gecontrolleerd.
Het is dus niet koud maar zo voelt het wel.
Heb jij deze panelen zelf ook? Was ze zelf ook al een keer tegen gekomen, maar had er niet zo heel veel vertrouwen in.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik ben bang dat de expert gelijk heeft en het een gebrek aan stralingswarmte is.
Je hebt van die panelen die je aan het plafond kan hangen die stralingswarmte afgeven.
Er vaar het bij mij thuis ook bij de convector put voor de tuindeuren. Het voelt daar gewoon koud aan wanneer je er zit.
https://www.polarheat.nl/infrarood-panelen-informatie
Ja die tuindeuren isoleren minder dan de muur ernaastquote:Op donderdag 19 november 2015 16:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Er vaar het bij mij thuis ook bij de convector put voor de tuindeuren. Het voelt daar gewoon koud aan wanneer je er zit.
https://www.polarheat.nl/infrarood-panelen-informatie
Daarmee moet je ook opletten waar je meet, gipsmuren zijn vochtiger dan andere plaatsen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 19:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat is de luchtvochtigheid in huis?
[ afbeelding ]
nopequote:Op vrijdag 20 november 2015 19:30 schreef Indekou het volgende:
[..]
Heb jij deze panelen zelf ook? Was ze zelf ook al een keer tegen gekomen, maar had er niet zo heel veel vertrouwen in.
Dan kun je beter de radiatoren lager zetten of de vloerverwarming zelf lager instellen (van 40 naar 35 graden bv). Zo blijft de verwarming langer branden bij dezelfde op de thermostaat ingestelde kamertemperatuur.quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:38 schreef Knexpert het volgende:
Het probleem bij jullie zal zijn dat het huis genoeg geïsoleerd is en daardoor de vloerverwarming te weinig aan gaat zodat het warme behaaglijke gevoel er niet is. Mijn buren zetten de buitendeur steeds even open zodat de vloerverwarming weer aanslaat om de warmte weer te voelen.
Is dat HR++ glas van je drievoudig of dubbel?quote:Op zaterdag 21 november 2015 22:11 schreef Indekou het volgende:
Nu het buiten koud is, merken we dat er toch een heleboel kou uit de glaspui komt. Toch maar weer radiatoren terug plaatsen tpv de glaspui denk ik...
Dan begrijp ik dat er kou vanaf komt.quote:
Ja, dat snappen heel veel mensen niet.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan begrijp ik dat er kou vanaf komt.
Driedubbel glas is toch ook niet altijd heilig? Ik ben wel blij dat mijn ramen altijd kouder zijn dan de muren etc. Anders condenseert mijn vocht in de lucht op de muren, met alle schimmelvormingstroep van dien.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:32 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Jammer genoeg is triple glas nog niet echt ingeburgerd bij de bouwbdrijven, kozijnenverkopers en glaszetters in NL.
Driedubbel glas is geweldig, behalve goede warmte isolatie heb je ook goede geluidsisolatie. En als jij condensatie hebt moet je gewoon smorgens ff luchten, of heb je een vochtprobleem?quote:Op donderdag 3 december 2015 10:12 schreef caspervc het volgende:
[..]
Driedubbel glas is toch ook niet altijd heilig? Ik ben wel blij dat mijn ramen altijd kouder zijn dan de muren etc. Anders condenseert mijn vocht in de lucht op de muren, met alle schimmelvormingstroep van dien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |