Is helaas wel het niveau van TS......quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:17 schreef TUFKAL het volgende:
Zo Jip en Janneke is het natuurlijk niet TS.
Leg uit dan, oh grote wijze TUFKALquote:Op dinsdag 17 november 2015 12:17 schreef TUFKAL het volgende:
Zo Jip en Janneke is het natuurlijk niet TS.
Daar kan ik me in vinden, maar kom dan niet met lulkoek aan als 'niet groen genoeg'. In onzekere en dure tijden wel miljarden overhebben voor groene zooi (zoals hij blijkbaar wel wilde) gaat wmb dan al helemaal niet op.quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:30 schreef leeell het volgende:
In deze onzekere en dure tijden lijkt belastingverlaging mij geen goed idee.
Als de overheid het zich kan permitteren kan het best een goed idee zijn, maar als ze het geld moeten lenen om een belastingverlaging te kunnen uitdelen dan is het behoorlijk discutabel....quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:30 schreef leeell het volgende:
In deze onzekere en dure tijden lijkt belastingverlaging mij geen goed idee.
quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:26 schreef Woelwater het volgende:
Dat geld kunnen ze beter besteden aan de opvang van asielzoekers.
Niet helemaal, want een belastingverlaging leidt tot meer koopkracht, wat de economie ook weer ten goede komt, waardoor er meer belastinginkomsten komen, etc. Een belastingverlaging zou de economie een flinke boost kunnen geven. Dat het geld geleend moet worden doet er niet heel erg toe gezien de huidige rentetarieven.quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de overheid het zich kan permitteren kan het best een goed idee zijn, maar als ze het geld moeten lenen om een belastingverlaging te kunnen uitdelen dan is het behoorlijk discutabel....
Dat is een beetje als oversluiten van een annuïtaire hypotheek naar een aflossingsvrije hypotheek omdat je dan "optimaal gebruik van de HRA kunt maken".... maar aan het eind van het verhaal zit je nog steeds met een enorme schuld.
Debieltje Pechtold verdraait de feiten omdat er nog een begrotingstekort is en dus noemt hij het een lening. Zijn groene hobby's zouden ook met leningen betaald worden dus.quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de overheid het zich kan permitteren kan het best een goed idee zijn, maar als ze het geld moeten lenen om een belastingverlaging te kunnen uitdelen dan is het behoorlijk discutabel....
Dat is een beetje als oversluiten van een annuïtaire hypotheek naar een aflossingsvrije hypotheek omdat je dan "optimaal gebruik van de HRA kunt maken".... maar aan het eind van het verhaal zit je nog steeds met een enorme schuld.
Sowieso verwacht ik veel veranderende omstandigheden richting de volgende overheidsbegroting, lijkt me dat anticiperen daarop belangrijkers is dan een wit voetje te halen bij de kiezers.quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:26 schreef Woelwater het volgende:
Dat geld kunnen ze beter besteden aan de opvang van asielzoekers.
Zelfverklaarde intellectueel gespot.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:09 schreef Kaas- het volgende:
D66 wil een ambitieuzer belastingplan dan de regering presenteert en gebruikt haar onderhandelingsmacht om de regering zover te krijgen. Maar politieke strategie is weer te moeilijk voor TS.
Kaas- is econoom, daar lijkt het woord 'intellectueel' me iets te veel een compliment voor.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zelfverklaarde intellectueel gespot.
Ach, sommige mensen willen van die miljarden een hek om Nederland zetten. Dan toch liever wat groene investeringen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:32 schreef MAHL het volgende:
[..]
Daar kan ik me in vinden, maar kom dan niet met lulkoek aan als 'niet groen genoeg'. In onzekere en dure tijden wel miljarden overhebben voor groene zooi (zoals hij blijkbaar wel wilde) gaat wmb dan al helemaal niet op.
Het is geen 5 miljard gratis geld, maar 5 miljard extra staatsschuld. Lijkt me logisch dat er iets fatsoenlijk mee moet gebeuren ipv maar wat te sinterklazen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:17 schreef MAHL het volgende:
Zijn de belastingen de afgelopen jaren gigantisch toegenomen, is er nu eindelijk een mogelijkheid tot lastenverlichting. De werkende Nederlander kan er misschien ietsjes op vooruit gaan vanwege de weer groeiende economie.
Pechtold stemt echter tegen. Belastingverlaging is "niet groen genoeg."
[ afbeelding ]
Dit inderdaad. Als je als partij niet vindt dat het geld goed besteed wordt, dan is het toch logisch dat je zegt: "Laat dan het tekort maar wat minder ver oplopen".quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:22 schreef Skv het volgende:
[..]
Het is geen 5 miljard gratis geld, maar 5 miljard extra staatsschuld. Lijkt me logisch dat er iets fatsoenlijk mee moet gebeuren ipv maar wat te sinterklazen.
quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:10 schreef xpompompomx het volgende:
Goed dat er tenminste nog 1 partij is die een beetje op de lange termijn durft te denken.
Dat is de klacht juist, oetlul. Zijn politieke spelletjes gaan weer ten koste van Jan Modaal.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:09 schreef Kaas- het volgende:
D66 wil een ambitieuzer belastingplan dan de regering presenteert en gebruikt haar onderhandelingsmacht om de regering zover te krijgen. Maar politieke strategie is weer te moeilijk voor TS.
Het plan wat er nu ligt is dan ook gewoon knudde. Overigens stemmen alle oppositiepartijen behalve het CDA tegen....quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:17 schreef MAHL het volgende:
Zijn de belastingen de afgelopen jaren gigantisch toegenomen, is er nu eindelijk een mogelijkheid tot lastenverlichting. De werkende Nederlander kan er misschien ietsjes op vooruit gaan vanwege de weer groeiende economie.
[ afbeelding ]
Klopt want dat kan je niet, jij kunt alleen maar links nablaten.quote:
Ik weet niet of je het doorhebt, maar op de christenpopulisten na is de voltallige oppositie tegen. Waarom? Omdat het geld uitgeven is dat je niet hebt. Als je dat al doet moet het een goed plan zijn en niet het huidige plan dat veel te weinig oplevert. Regering zal met iets beters moeten komen als ze de oppositie mee willen krijgen. Je bent het perfecte slachtoffer van de kabinetsframes lijkt het wel, zelf nadenken ho maar.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:53 schreef MAHL het volgende:
[..]
Dat is de klacht juist, oetlul. Zijn politieke spelletjes gaan weer ten koste van Jan Modaal.
De prachtige ironie in deze post.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt want dat kan je niet, jij kunt alleen maar links nablaten.
Als peggold roept dat stront blauw is en negers geel, geloof jij dat. En dan roep je hem om het hardst na.
Wat zegt dat over jou? Simpele ziel.
Ze hebben geen minderheid in de tweede kamer.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:15 schreef marcb1974 het volgende:
Want dit is alleen de schuld van D66? Ligt de fout niet meer bij vvd en pvda en de minderheid die ze hebben in zowel 1e als 2e kamer?
Ow ja, lekker wakkerquote:Op dinsdag 17 november 2015 17:38 schreef FigueiraDaFoz het volgende:
[..]
Ze hebben geen minderheid in de tweede kamer.
De belasting in de hoogste schijf was ooit 70%.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:32 schreef Hippocratos het volgende:
Belasting zal never nooit omlaag gaan. Enige manier TS is belastingontduiking of slimme constructies maken, waarmee je geldbedragen op een legale manier kunt wegsluizen.
En weer geen argument? En jij praat over dom?quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:54 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
De prachtige ironie in deze post.
Wat ben je ook heerlijk dom.
Oja 70% inkomstenbelasting terug invoeren is de natte droom van iedere SP'er.quote:Op dinsdag 17 november 2015 19:11 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
De belasting in de hoogste schijf was ooit 70%.
Ja, gelukkig is dat ooit teruggedraaid ja. Dat is toch godverdomme niet normaal man. 70 fuckin procent. Van elke euro die je verdient, 70 cent moeten afstaan. Nou, lekker motiverend om te gaan werken. Daarom hebben we nu ook zo'n slappe generatie van 40-60 jaar die liever uitkering trekken dan gewoon werkenquote:Op dinsdag 17 november 2015 19:11 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
De belasting in de hoogste schijf was ooit 70%.
Waarom, als ik die foto van Pechtold zie hoef ik er totaal geen moeite voor te doen om er een Hitler snorretje bij te bedenken?quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:17 schreef MAHL het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil dit wel beantwoorden, maar dat zou niet zo vriendelijk naar je zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2015 20:42 schreef Bolleke_666 het volgende:
[..]
Waarom, als ik die foto van Pechtold zie hoef ik er totaal geen moeite voor te doen om er een Hitler snorretje bij te bedenken?
D66 stemmert.quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik wil dit wel beantwoorden, maar dat zou niet zo vriendelijk naar je zijn.
Ben geen econoom, naar is dit niet gewoon hetzelfde geld rondpompen? Beter verlagen ze gewoon het btw-tarief.quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:35 schreef MAHL het volgende:
[..]
Niet helemaal, want een belastingverlaging leidt tot meer koopkracht, wat de economie ook weer ten goede komt, waardoor er meer belastinginkomsten komen, etc. Een belastingverlaging zou de economie een flinke boost kunnen geven. Dat het geld geleend moet worden doet er niet heel erg toe gezien de huidige rentetarieven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |